Aclasta

zoledroninezuur

02-06-2019

Osteoporose/botontkalking

Zeer slecht soul voor je lijf, omzettende pijn in mijn kiezen 7 stuks.ben een dag later Nasr het ziekenhuis gegaan en kreeg tramadol de pijn kwam er gewoon doorheen wel in mindere mate
21-03-2019

Osteoporose/botontkalking

Eens maar nooit meer. Zeer slechte ervaring. Ik ben nu 7 maanden verder en heb nog steeds last van stijve en zere spieren en/of botten over mijn hele lichaam. Kan moeilijk opstaan uit een stoel . Als ik opsta kan ik soms niet gelijk lopen omdat mijn heupen niet gelijk staan met mijn benen ( moeilijk uit te leggen ). Zeer ernstige oogontsteking gehad ( moest met spoed naar [lees meer...]de oogarts ). Nog steeds hoofdpijn. Van tand en kies zijn stukken van losgegaan. Het infuus zelf stelde niet veel voor, ging soepel. Kreeg de bijsluiter pas na het infuus was ingebracht . Er is tot nu toe geen medicijn dat helpt. Wie weet wat ik zou kunnen innemen om mijn pijn te verlichten?
23-01-2019

Artrose

Ik gebruik het voor osteoporose. Het middel is verschrikkelijk. Ik wil het nooit meer! Is puur vergif. De kans op kaakbeen necrose is groot.
16-05-2018

08-09-2017

Osteoporose/botontkalking

Infuus inbrengen etc. verliep prima en met 1.5 uur totaal weer buiten. Op de dag nergens last van, 1e avond koud... 2e avond weer heel koud tot 22.00 uur, bed in en 39.5 koorts... goed geslapen en andere dag weer fit en geen last meer gehad. Dit was mijn 1e infuus en werkt in mijn geval veel beter dan elke week een pilletje waar ik niet goed tegen kon. Tip: bijsluiter vra[lees meer...]gen belangrijk als je bloed geeft of nog eens onverwacht in het ziekenhuis komt en men je medicijn gebruik wil weten.
07-07-2017

Osteoporose/botontkalking

Nav het feit dat een behandeling iedere week tot veel klachten leidde, overgestapt naar de infuus behandeling (1x per jaar). De klachten duren dan hooguit een weekje. Is toch wel te overzien dan !!
07-02-2017

Osteoporose/botontkalking

Vroeger nam ik pillen tegen osteoporose maar ik had daarvan serieuze maagproblemen. Mijn gynaecoloog stelde 4 jaar geleden om Aclasta te proberen. Dat viel 100% mee. Eenmaal per jaar een infuus laten toedienen, een jaar geen omzien naar die medicatie en totaal geen nevenwerkingen. Ideaal.
20-12-2016

Osteoporose/botontkalking

Afgelopen september heb ik voor het eerst het Aclasta infuus toegediend gekregen. De toediening zelf viel me reuze mee en dat terwijl ik er als een blok tegenop zag. De verpleegkundige kwam aan huis en wist mij goed te kalmeren op de momenten dat ik paniekerig werd. Vier uur na de toediening van het infuus kreeg ik een drukkende pijn op longen/ ribben en dit werd met de u[lees meer...]ren erger. Dit heeft een week geduurd samen met de andere bijkomende bijwerkingen als: koorts, extreem vermoeid, botpijn en weinig tot geen eetlust.
11-11-2016

Osteoporose/botontkalking

Eerste keer Aclasta-infuus, 5 mg , 100 ml. Na ongeveer 8 uur kreeg ik hoofdpijn, forse spierpijn over gehele lichaam en koude rillingen, geen koorts ! Heeft anderhalve dag geduurd, heb om de 6 uur 2x 500 mg paracetamol geslikt en toen was ik klachtenvrij. Nergens last meer van. Maar was niet prettig.
16-06-2016

Osteoporose/botontkalking

Niettegenstaande de gekende nevenwerkingen die ik op het forum las heb ik mij laten overhalen door mijn arts om aclasta toegediend te krijgen. Hij zei dat er geen bijwerkingen zouden zijn. Heb ik mij even mispakt. Ik ben werkelijk zeer ziek geweest : na 10 u beginnen beven en trillen, koorts gemaakt, maar vooral de pijn was het ergst. Niet weg te krijgen met paracetamol. 2[lees meer...] x Tradonal 50 mg bijgenomen, en dannog was de pijn niet weg. Een nacht en een dag echt afgezien.
19-05-2016

Osteoporose/botontkalking

Van 2006 tot 2010 bisfonaten/zoledroninezuur per infusen gehad van specialist/reumatoloog. Vanaf 2009 werd kaaknecrose vastgesteld (bijwerking van dit gif) en mijn lichaam ging allergisch reageren. Nooit voorlichting over gehad, zeker niet van de specialist, geen preventiemaatregelen, niets. Nu 2016 zijn mijn kaken onderhevig aan een fors gegeneraliseerd horizontaal botve[lees meer...]rlies. (kaaknecrose) Al mijn tanden bijna weg, slechts een paar eigen kiezen over. Na een gebitsrenovatie te hebben gehad in 2010, die mij 10.000 euro kostte. Nu zijn zelfs de brug en kronen verwijderd omdat deze los gingen zitten. Heb onlangs het ziekenhuis aansprakelijk gesteld en in afwachting van hun respons ben ik voornemens de farmaceut ook aansprakelijk te stellen. Een gevaarlijk medicijn waar ik veel last, pijn en ongemak van heb!!! Zint eer ge begint!
10-06-2015

Osteoporose/botontkalking

Eergisteren voor de derde keer mijn jaarlijkse Aclasta-infuus gekregen. Net als vorige jaren fluitje van een cent. Apotheekzorg komt dit aan huis toedienen - duurt een uurtje. En nul komma nul bijwerkingen! Zo kan het kennelijk ook!
28-10-2014

Osteoporose/botontkalking

Goedendag, Mijn moeder heeft een apd behandeling ondergaan en heeft verschrikkelijk botpijn. ondanks de hoge dosering morfine is het bijna niet uit te houden. Heeft iemand enig idee hoe lang deze bijwerkingen duren en of dit gaandeweg ook vermindert? Ook zijn wij erg benieuwd of mensen die dezelfde ervaring hebben gehad een evt. 2e behandeling hebben ondergaan en[lees meer...] of dit dezelfde ernstige bijwerkingen heeft gegeven.
28-06-2014

Osteoporose/botontkalking

Als bijwerking van Prednison kreeg ik Osteoporose. Daarom heeft de arts Aclasta voorgeschreven (voor ivm snel geïrriteerde maag). Infuus prikken is bij mij al een hele opgave, ook weer als gevolg van de Prednison, en het toedienen daarna van de Aclasta was een makkie. Echter de bijwerkingen zijn dat niet. Algehele malaise en zeer ernstige pijn (botpijn) gedurende 5 dagen. [lees meer...]De morfine die ik daarvoor krijg kan het maar nauwelijks wegnemen. Kortom, een zeer heftig medicijn.
04-10-2013

Osteoporose/botontkalking

Prachtig zo'n infuus thuis. 's-Middags om 14.00 uur. Het was mijn eerste infuus met Aclasta 5 mg. Een zeer vriendelijke en vakkundige verpleegkundige prikte zonder aarzelen de naald in mijn arm, gelijk raak en geen blauwe plek eraan overgehouden. Haar advies was om direct na het infuus 2 paracetamols van 500 mg in te nemen en dit heb ik uiteraard gedaan. Helaas de ee[lees meer...]rste bijwerkingen begonnen 's-avonds al. Misselijk, braken, diaree, rillingen en erg beroerd. De volgende ochtend overal pijn, alsof ik onder een vrachtwagen terecht was gekomen. Ook nog steeds braken, diaree, rillingen, verhoging, hoofdpijn, erg moe, kortom erg ellendig. Per dag zo'n 8 paracetamols geslikt. Deze toestand heeft wel zeker 6 dagen geduurd! Ik weet niet of ik nog wel een 2e infuus wil, maar misschien denk ik er volgend jaar weer anders over. Het is me erg tegengevallen.
04-06-2013

Osteoporose/botontkalking

Het toedienen was niet erg. Het grieperige gevoel veel mee. Zowel de 1e als de 2e keer. Maar ik word Zo stijf. Zijn het mijn botten? Mijn spieren? Ik loop elke dag 5 km. en kon goed fietsen. Maar alles doet me pijn. Zoals mijn liezen, heupen, benen, nek, schouders. Oogleden zijn geirriteerd. Kan dit door de Aclasta komen? Ik slik ook Calcium tabletten 1000mg

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum