Ervaringen met Aclasta

zoledroninezuur

vermoeidheid gebrek aan energie hoofdpijn rillen

Alendroninezuur (115 meningen)
Prolia (53 meningen)
Fosavance (29 meningen)
Actonel (23 meningen)
Fosamax (17 meningen)

15-03-2024 | Vrouw | 62
zoledroninezuur (250mg)
Osteoporose/botontkalking

gebrek aan energie vermoeidheid hoofdpijn rillen

Na 10 jaar Prolia een Dexia scan hieruit bleek dat mijn botontkalking een stuk verbeterd was en deels sprake was van osteoponie. Het volgende advies kreeg ik 2x een infuus met aclasta om een boost te geven. Bij niets doen grote kans op inzakkingen. Andere optie is er niet. Huisarts waarschuwde mij voor heftige bijwerkingen….. de behandeling werd gedaan door het ziekenhui[lees meer...]s. De physicool assistent gaf aan dat de bijwerkingen meevallen na het infuus kan je een beetje grieperig voelen. Oke dacht ik welke keuze heb ik; geen. Ieder lichaam is weer anders…. Dus gaan ervoor. Dinsdag kreeg ik mijn eerste infuus. Wel had ik het advies gekregen de dag ervoor en daarna flink te drinken 2,5 liter per dag. Dinsdag ook tijdens het infuus water gedronken. Voelde mij verder prima, woensdag nergens last van. Donderdag kreeg ik lichte hoofdpijn en was ontzettend moe toen ik mijn bed uitging. Heb mijn werkjes een half uurtje geprobeerd te doen maar ben toen gelijk weer mijn bed in gegaan omdat ik geen kracht of energie meer had. Overdag vroeg ik mij af hoe ik uit bed kon komen……….dat viel tegen. Nu vrijdag ben ik nog moe en voel kramp in mijn benen. Hopelijk trek alles weer snel weg en zal een update maken hoe het verloop verder gaat

01-01-2024 | Vrouw | 67

06-09-2023 | Vrouw | 59
Osteoporose/botontkalking
Ik was van de trap gevallen en ja bekken breuk schaam beenbreuk en voetbreuk nu heel erge osteoporse maar mag alleen infuus nou ik ben zo ziek ik kan niet meer lopen hoofdpijn misselijk hogekoorst en hallucinaties maar ook mijn buik ogen en rug niet te doen pracetemol doet niks eten en drinken gaat niet

18-08-2023 | Vrouw | 57
Osteoporose/botontkalking
Voel me verschrikkelijk slecht heb verschrikkelijk veel spierpijn en ben steeds uitgeput

17-04-2023 | Man | 68
Osteoporose/botontkalking
Infuus voor het 2e jaar gekregen. Na 12 uur begonnen de eerste bijwerkingen zoals de 1e keer. Hoofdpijn en misselijk en spierpijn.Geen koorts maar heel erg moe en 2e dag bijna mijn bed niet uit geweest.. Nu 4 weken verder en alles doet me pijn. Achter het borstbeen mijn armen polsen en onderrug. Soms ook misselijk.En dagen weinig eetlust. Paracetamol helpt een uurtje[lees meer...] of 2 en dan komt het weer terug. Contact gehad met mijn Reumatoloog en kreeg als antwoord dat het middel zijn werk aan het doen is. Overleg gehad met mijn huisarts hoe nu verder. Hij kan er ook geen antwoord op geven dus daar kan ik niets mee.Zwaardere pijnstillers kan ik niet nemen ivm maagoperatie die ik jaren geleden heb gehad. Dus we moeten het er maar mee doen. Volgend jaar eerst Dexa scan voor ik het infuus weer laat instromen.En dan beslis ik wel of ik die pijnlijke ervaring weer voor lief neemt.Kan gelukkig wel gewoon fietsen en ontspanning zoeken.

06-02-2023 | Vrouw | 70
Osteoporose/botontkalking
2 x infuus gehad. 1x per jaar in november. Had na het infuus wat spierpijn maar ben dit wel gewend door fibromyalgie. Nu sinds de laatste anderhalf jaar heb ik last van veel ontstekingen, losse kies en nu bij kaakchirurg beland. Deze wilde mijn (2) kiezen nog niet trekken omdat het medicijn nog te kort geleden (november) is ingespoten. Ik moet nog 3 maanden wachten om mij[lees meer...]n best pijnlijke kiezen te laten trekken. Ik heb me nooit gerealiseerd dat dit de gevolgen konden zijn. Ben er erg van geschrokken. Gelukkig reageert niet iedereen hetzelfde. Maar ik wil wel een gesprek met mijn arts omdat ik hier blijkbaar wel heftig op reageer.

30-12-2022 | Vrouw | 58
Osteoporose/botontkalking
Ik heb lang getwijfeld, want die lijst met bijwerkingen vond ik maar niks... ik heb ook nergens last van. Dus dit is puur preventief. Is het effectief? Dat weet ik nog niet. Dat hoop ik. Afijn. Infuus laten zetten en afwachten maar. 'S nachts, zo'n 12h later, merkte ik dat ik behoorlijke rugpijn had. S ochtends, 18h later, leek het of ik mijn hele ribbenkast, voorkant [lees meer...]en achterkant, gekneusd had. Ik weet uit ervaring hoe dat voelt. Kon niet lachen of hoesten... druk op mijn buik ook en 's middags pijn in mijn buikspieren erbij, alsof ik hard gesport had. De dag erop ging dat al veel beter, maar had ik ineens pijn in mijn voetzolen, bij het lopen dus. Maar ook dat was binnen een dag weer weg. Als het hierbij blijft, heb ik echt geluk gehad...

22-09-2022 | Man | 40
Osteoporose/botontkalking
Dag na het infuus flinke griepverschijnselen, botpijn, vermoeidheid en rode ogen. Daarna snel opgeknapt en dag 2 na infuus waren bijwerkingen nagenoeg verdwenen.

17-05-2022 | Man | 67
zoledroninezuur (0,04mg/ml)
Osteoporose/botontkalking
NOOIT MEER WAT EEN VERGIF IST DAT . Mijn man heeft NAH , is sinds de baxter volledig van de kaart , kan niet meer stappen en heeft hoge koorts en is verward . Nooit laat ik mijn man dit nog zetten .

17-04-2022 | Vrouw | 65
zoledroninezuur (0,04mg/ml)
Osteoporose/botontkalking
Ik ben nu al 8 weken verder na infuus van aclasta , maar dus nooit meer !!! Enorme pijn aan slokdarm en maag reeds 5 kg vermagerd en weeg nu 58 kg dus geen overgewicht , het voelt als een soort vergif dat in mijn lichaam is gespoten , ik hoop dat dit snel uit mijn lichaam verdwijnt ! Ben radeloos op het moment 😞

12-03-2022 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Eerste infuus Aclasta, thuis gekregen. Dat ging goed. De bijwerkingen die na infuus konden ontstaan en een week zou duren, werd mij ook goed uitgelegd. Zoals verwacht 12 uur later begonnen de bijnwerkingen: beven/ trillen, hoofdpijn, overal spierpijn, algehele malaise, niet kunnen slapen, lusteloos. Dag drie werden deze klachten steeds minder. De spierpijn en botpijn werd[lees meer...]en met de dag erger. Nu een maanda na aclasta infuus en ik heb ontzettend last van botpijn: ribben, bekken, onderrug (doet verschrikkelijk veel pijn). Ik ben een beetje ten einde raad. Soms vraag ik me af of ik de juiste beslissing heb genomen voor dit middel. Mijn rugpijn wordt met de dag erger. Paracetamol helpt niet. Heeft iemand advies voor mij?

26-12-2021 | Vrouw | 62
zoledroninezuur (0,8mg/ml)
Osteoporose/botontkalking
Ik neem vanaf de leeftijd 38 jaar medicatie voor osteoporose (ik heb ook indeukingen), dus al een 24 jaar neem ik medicatie voor botontkalking. De laatste 3 jaar krijg ik Aclasta infuus 5mg (zoledroninezuur) eens per jaar in het dagziekenhuis, voordien nam ik Evista tabetten 1 per dag. Ik ga eens per jaar naar het ziekenhuis. Klachten: de eerste infuus wat grieperig, [lees meer...]andere jaren geen nevenwerkingen. Ik ben blij dat er medicatie bestaat voor osteoporose, en dat deze medicatie ervoor zorgen dat ik minder breuken heb. Liever wat nevenwerkingen, dan gelijk mijn moeder in een rolstoel te eindigen met veel pijn. Bij iedere medicatie zijn er nevenwerkingen, maar wees blij dat ze bestaan.

10-12-2021 | Vrouw | 51
zoledroninezuur
Osteoporose/botontkalking
Infuus was snel. Binnen een uur sta je weer buiten. Hoop dat de bijwerkingen snel over gaan.

19-03-2021 | Man | 58
Osteoporose/botontkalking
Toegediend in het ziekenhuis via een infuus. Dat verliep goed. In de middag gelijk paracetamol ingenomen en vervolgens ook in de avond voor het slapen gaan. Lichte hoofdpijn en spierpijn in de benen. Goed geslapen en nogmaals paracetamol ingenomen. Overdag twee maal op bed gelegen ivm vermoeidheid. Lichte hoofdpijn en spierpijn in de benen. Lichte pijn boven de knieën en i[lees meer...]n de heupen. Derde dag geen last meer van hoofdpijn of spierpijn.

11-06-2020 | Vrouw | 72
zoledroninezuur (0,05mg/ml)
Deze maand 3 de keer Aclasta gekregen (tuis toegediend door verpleegkundige zeer goed gedaan)De eerste keer veel koorts gehad en griepachtige toestanden ,tweede keer hetzelfde niettegenstaande de huisdokter melde dat het minder zou zijn als de eerste keer,dus niet waar .Nu derde keer eerste dag niets gevoeld ,een dag later hevige hoofdpijn nu drie dagen geleden nog hoofd[lees meer...]pijn gaat niet over met paracetamol .Heb voordien wel een bot meting laten doen en mijn osteoporose was goed verbeterd.Wat moet een mens nu doen verder doen met Aclasta of er mee stoppen ik weet het ook niet meer.

05-02-2020 | Vrouw | 64
Osteoporose/botontkalking
Aclasta gekregen bijna 2 maand geleden verschrikkelijke pijn in nek spierspasmen in nek en bovenarmen pijnstillers helpen niet dag en nacht paracetamol genomen ook kine 9 beurten moeten doen kreeg ook opgezwollen voet die in het verleden al 2 maal gebroken is geweest misselijk geweest buikpijn 2 maal onwel geworden verschrikkelijke ervaring nog soms last in nek nee dit ge[lees meer...]bruik ik nooit meer