ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

08-09-2017

Osteoporose/botontkalking

Infuus inbrengen etc. verliep prima en met 1.5 uur totaal weer buiten. Op de dag nergens last van, 1e avond koud... 2e avond weer heel koud tot 22.00 uur, bed in en 39.5 koorts... goed geslapen en andere dag weer fit en geen last meer gehad. Dit was mijn 1e infuus en werkt in mijn geval veel beter dan elke week een pilletje waar ik niet goed tegen kon. Tip: bijsluiter vra[lees meer...]gen belangrijk als je bloed geeft of nog eens onverwacht in het ziekenhuis komt en men je medicijn gebruik wil weten.
07-07-2017

Osteoporose/botontkalking

Nav het feit dat een behandeling iedere week tot veel klachten leidde, overgestapt naar de infuus behandeling (1x per jaar). De klachten duren dan hooguit een weekje. Is toch wel te overzien dan !!
07-02-2017

Osteoporose/botontkalking

Vroeger nam ik pillen tegen osteoporose maar ik had daarvan serieuze maagproblemen. Mijn gynaecoloog stelde 4 jaar geleden om Aclasta te proberen. Dat viel 100% mee. Eenmaal per jaar een infuus laten toedienen, een jaar geen omzien naar die medicatie en totaal geen nevenwerkingen. Ideaal.
20-12-2016

Osteoporose/botontkalking

Afgelopen september heb ik voor het eerst het Aclasta infuus toegediend gekregen. De toediening zelf viel me reuze mee en dat terwijl ik er als een blok tegenop zag. De verpleegkundige kwam aan huis en wist mij goed te kalmeren op de momenten dat ik paniekerig werd. Vier uur na de toediening van het infuus kreeg ik een drukkende pijn op longen/ ribben en dit werd met de u[lees meer...]ren erger. Dit heeft een week geduurd samen met de andere bijkomende bijwerkingen als: koorts, extreem vermoeid, botpijn en weinig tot geen eetlust.
11-11-2016

Osteoporose/botontkalking

Eerste keer Aclasta-infuus, 5 mg , 100 ml. Na ongeveer 8 uur kreeg ik hoofdpijn, forse spierpijn over gehele lichaam en koude rillingen, geen koorts ! Heeft anderhalve dag geduurd, heb om de 6 uur 2x 500 mg paracetamol geslikt en toen was ik klachtenvrij. Nergens last meer van. Maar was niet prettig.
16-06-2016

Osteoporose/botontkalking

Niettegenstaande de gekende nevenwerkingen die ik op het forum las heb ik mij laten overhalen door mijn arts om aclasta toegediend te krijgen. Hij zei dat er geen bijwerkingen zouden zijn. Heb ik mij even mispakt. Ik ben werkelijk zeer ziek geweest : na 10 u beginnen beven en trillen, koorts gemaakt, maar vooral de pijn was het ergst. Niet weg te krijgen met paracetamol. 2[lees meer...] x Tradonal 50 mg bijgenomen, en dannog was de pijn niet weg. Een nacht en een dag echt afgezien.
19-05-2016

Osteoporose/botontkalking

Van 2006 tot 2010 bisfonaten/zoledroninezuur per infusen gehad van specialist/reumatoloog. Vanaf 2009 werd kaaknecrose vastgesteld (bijwerking van dit gif) en mijn lichaam ging allergisch reageren. Nooit voorlichting over gehad, zeker niet van de specialist, geen preventiemaatregelen, niets. Nu 2016 zijn mijn kaken onderhevig aan een fors gegeneraliseerd horizontaal botve[lees meer...]rlies. (kaaknecrose) Al mijn tanden bijna weg, slechts een paar eigen kiezen over. Na een gebitsrenovatie te hebben gehad in 2010, die mij 10.000 euro kostte. Nu zijn zelfs de brug en kronen verwijderd omdat deze los gingen zitten. Heb onlangs het ziekenhuis aansprakelijk gesteld en in afwachting van hun respons ben ik voornemens de farmaceut ook aansprakelijk te stellen. Een gevaarlijk medicijn waar ik veel last, pijn en ongemak van heb!!! Zint eer ge begint!
10-06-2015

Osteoporose/botontkalking

Eergisteren voor de derde keer mijn jaarlijkse Aclasta-infuus gekregen. Net als vorige jaren fluitje van een cent. Apotheekzorg komt dit aan huis toedienen - duurt een uurtje. En nul komma nul bijwerkingen! Zo kan het kennelijk ook!
Pagina 1 van 5

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!