ziekte

Bestaat uit:
Vergrote prostaat (34)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor prostaathyperplasie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Ciprofloxacine 1 1
Hytrin 1 4
Xatral 1 5
Vesicare 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: prostaathyperplasie

06-05-2019

snachts veel plassen
15-03-2019

Finasteride Tabletten (finasteride)
Prostaathyperplasie

Heb dit medicijn voor goedaardige prostaatvergroting , omdat ik in de nacht 4-5 x moet plassen , gebruik het nog te kort om iets te zeggen of het helpt , de jeuk is tot nog toe de vervelendste bijwerking.
03-10-2018

Prostaathyperplasie

voorafgaandelijk verschillende keren moeten opstaan s'nachts en hoge aandrang... tests laten doen en gebleken dat middenkwab prostaat vergroot is en dus druk uitoefent... Medicatie ingenomen, verminderd aantal keren opstaan s'nachts vrij snel zelfs, evenwel na drie weken nog steeds zwaar issues met de aandrang, en nu ook gebleken impotentie tot gevolg... Kan de medische we[lees meer...]tenschap nu eens niet 1 medicament maken dat geen bijwerkingen heeft maar doet wat het doen moet ? Ik zal verplicht zijn tot operatie om van de klachten af te komen vrees ik...
13-08-2018

Prostaathyperplasie

Na een TURP in 2016 opnieuw een retentieblaas gehad in mei 2017. Daarna aan de Combodart; eerst dagelijks, nu om de dag een capsule. Voldoet voor mij. Uroloog en ik tevreden; na flowmetrie geen residu in blaas. Ben ook gestopt met alcoholgebruik(wel zo nu en dan een wijntje), maar niet dagelijks meer.
19-07-2018

Firmagon (degarelix)
Prostaathyperplasie

Ik nu 66 jaar, heb sinds de zomer van 2013 prostaatkanker. Eerst is mijn prostaat verwijderd. Daarna ben ik 36 keer bestraald ivm uitzaaiingen. Bestraling hielp niet. Eind januari 2017 was mijn PSA gestegen tot 25. Toen heeft de professor in het UZ in Gent hormoontherapie ingezet. Vanaf dat moment heb ik maandelijks mn Firmagon toegediend gekregen. Nu juist deze maand i[lees meer...]s mijn PSA 0.01. dus onmeetbaar laag en mag ik voor een half jaar stoppen met Firmagon. Ik ben ondanks de bijwerkingen heel tevreden over de werking van de Firmagon. Bijkomende zaak is dat ik sinds de zomer van 2017 ook met Chemo behandeld wordt voor de ziekte van Kahler. Wat overigens niet met de prostaatkanker of de behandeling met Firmagon te maken heeft.
12-06-2018

Prostaathyperplasie

Heb moeite met plassen a.g.v een vergrote prostaat. Zwakke straal.Gebruik nu al 3 jaar Tamsulosine HCI 0,4 mg en heb een lichte verbetering ervaren bij de start van het gebruik van dit medicijn maar het wordt nu niet meer beter.Krijg steeds meer last van de bijwerkingen.Opnieuw contact gezocht met de Uroloog. Na weer een serie onderzoeken geen aanleiding om tot een operat[lees meer...]ie over te gaan. Plassen duurt iets langer maar blaas wordt goed geleegd.Uroloog heeft nu Silodyx 8 mg voorgeschreven.over 4 maande kijken of dit verbetering geeft. Maar na het lezen van de ervaringen met dit middel op deze site werd ik niet vrolijk.Slechte score.
14-05-2018

Prostaathyperplasie

Is redelijk effectief. Moet 2 x bed uit om te plassen. Let op vochtinname voor het slapen gaan. Geen bijwerkingen. Gunstig is wel dat haaruitval die ik had nagenoeg gestopt is De plasstraal varieert van redelijk tot soms moeizaam. In ieder geval beter als voorheen. Ik ben redelijk tevreden.
24-03-2018

Finasteride Tabletten (finasteride)
Prostaathyperplasie

minder ejaculatie, Maar de lichte borstvorming is niet onprettig of hinderlijk, Ik ben een alleenstaande , het is wel erotisch
27-02-2018

Prostaathyperplasie

In combodart zit een alpha blocker. Ik had dat eerder al gebruikt met een ander medicijn. Daar werd ik toen zeer slaperig van. Het werd meteen minder na het stoppen, maar duurde een paar weken voordat het helemaal weg was. Met Combodart kreeg ik dezelfde klachten na drie dagen, dus ik ben meteen gestopt. De bijwerking is voor mij erger dan de klachten die het verhelpt. A[lees meer...]ls ik constant die vermoeidheid zou hebben zou ik niet verder willen. Ik kreeg de eerste klachten 's avonds en heb toen de pil niet meer geslikt. Die nacht sliep ik slecht. De volgende dag was ik erg vermoeid. Die nacht sliep ik weer slecht. De dag er op was het al veel minder. Dit patroon was hetzelfde als bij gebruik van een andere alpha blokker een paar maanden eerder.
15-01-2018

Prostaathyperplasie

Na een liesbreukoperatie kreeg ik plasproblemen. De eerste nacht bijna ieder uur eruit en na meting met de “bladder” bleek er nog 500 ml plas in mijn blaas achter te blijven. De chirurg schreed direct Tamulosine voor. De eerste dag nog niet veel effect, maar na twee dagen bleef er nog maar 100 ml in mijn blaas achter. Blijkbaar had het effect. Het plassen duurde echter nog[lees meer...] steeds lang met een kleine straal. Maar toen begonnen de bijwerkingen: verstopte neus, knallende koppijn, hartkloppingen, duizeligheid, lage bloeddruk, koude rillingen , zweten , misselijkheid en geen eetlust. Alle bijwerkingen die beschreven worden en zelfs nog meer. Toen ik alle ervaringen op dit forum gelezen had ben ik gelijk gestopt met dit vergif. Nu afwachten wat er met het plassen gebeurt.
18-12-2017

Prostaathyperplasie

Tamsulosine neem ik altijd een uur vóór dat ik ga slapen zodat ik 'snachts slechts een a twee keer hoef te plassen als ik voor dat ik ga slapen goed uitplas. Ik masseer tijdens het plassen als de eerste stroom is geweest mijn blaas waarmee zodanig prikkel dat ik nog wat verder kan uitplassen. Overigens masseer ik steevast mijn blaas als ik zittend plas. Alleen als het niet[lees meer...] anders kan plas ik staand maar kan dan minder goed mijn blaas masseren. Ik heb ook eens een dag Tamsulosine overgeslagen en meteen kwamen de klachten van hinderlijke aandrang en moeilijk/pijnlijk plassen terug.
19-10-2017

Prostaathyperplasie

Veel bijwerkingen zoals vermoeidheid, griepgevoel, impotentie en dunne ontlasting. Het positieve aan dit middel is dat je blaas iets beter wordt geleegd, echter de pijn bij het plassen blijft. Ik ga er bij de specialist op aandringen om mij toch te opereren. Dit wilde ze nog niet doen omdat zij mij nog jong vindt voor deze ingreep (51 jaar), maar dit middel blijven slikk[lees meer...]en is ook geen optie. Bij een ander middel Tamsulosine had ik bijna dezelfde bijwerkingen dus ik heb heb het nu even gehad met de medicijnen.
04-10-2017

Prostaathyperplasie

Al in het begin van de medicatie ernstige last van bijwerkingen en een algeheel gevoel van onbehagen. Hoofdpijn achter het oog, misselijk, raar gevoel in de hartstreek, verstopte neus, ontbreken zaadlozing al na de 2e pil. Ik ben een zeer vitaal iemand en verwachtte zeker niet dat bijwerkingen met een kans van minder dan 1 op 100 bij mij zouden optreden en zo snel.
18-08-2017

Prostaathyperplasie

gebruik terrazozine sedert 1995 van 10 mg (van 2 naar 10mg). Op 5-8-2017 op aandringen specialist overgeschakeld naar combodart, maar na vijf dagen gestopt, kon nog zeer moeilijk plassen. Naar de huisarts geweest en terug naar terrazozine 10 mg + avodart 0,5. Bijwerking redelijk. Mijn prostaat is nu psa 9 en op 13-10-2015 was na punctie mijn gleasonscore 3+3=6.
09-08-2017

Prostaathyperplasie

Na 2 dagen reeds bijna geen zaadlozing meer, juist nog een beetje vocht. Klachten zijn iets beter, maar niet dat ik nu een straal heb. Wel redelijk moe en vraag mij ook af of normale zaadlozing terugkomt.
29-07-2017

Prostaathyperplasie

Gekregen ivm vergrote prostaat. Plas weer als een jonge vent. Ben me niet bewust van bijwerkingen.
15-07-2017

Vesicare (solifenacine)
Prostaathyperplasie

Veel problemen van droge mond vooral tijdens het sporten. Ben van geneesmiddel veranderd op aanraden van de huisdokter. Nu Betmiga en veel minder problemen en zeker zo effectief.
21-06-2017

Prostaathyperplasie

Terug naat Tamsulosine na twee jaar Combodart heeft me opnieuw met een plasprobleem opgezadeld. Nu, na zes maanden gebruik ik weer Combodart, maar dat werkt deze keer een stuk minder!
21-06-2017

Prostaathyperplasie

Gebruikte Combodart meer dan twee jaar zonder bijverschijnselen. Echter, verleden jaar was Combodart tijdelijk (6 maanden) niet leverbaar en moetst ik noodgedwongen Tamsulosine als alternatief gebruiken. Ik kreeg onmiddellijk problemen met urineren, en toen ik een half jaar later weer Combodart kreeg kreeg, was het plasprobleem na 6 maanden nog niet opgelost, het gaat ste[lees meer...]eds moeizamer tot op de dag van vandaag!
29-05-2017

01-04-2017

Prostaathyperplasie

Weinig resultaat. Vervelende bijwerkingen: Neusslijmvlies opgezwollen. 's-nachts heel vervelend. Voortdurend otrivin gebruiken om lucht te krijgen. Spierpijnen. Wordt er depri van. Ga de uroloog vragen of ik er mee kan stoppen.
18-02-2017

Prostaathyperplasie

Ging met plasklachten naar huisarts. Iedere nacht grote druk op de blaas en niet goed kunnen plassen. Kon ook geen druk achter de straal zetten dus de blaas niet leegplassen.. Huisarts constateerde een vergrote prostaat en heeft mij dit medicijn voorgeschreven. Gebruik dit medicijn nu 2 weken maar ben niet tevreden.. zitten toch veel bijwerkingen aan dit medicijn, ben rege[lees meer...]lmatig misselijk, vermoeid, kortademig, heb pijn in de onderbuik, vieze smaak in de mond en heb geen zaadlozing meer... De plasdruk heeft zich verplaatst van vroeg in de nacht 1 a 2 uur naar 6 a 7 uur in de ochtend. Apotheek zegt dat medicijn over 4 weken volledig doet wat het moet doen.. dus ik ben benieuwd...
02-02-2017

Prostaathyperplasie

Na diverse keren blokkade te hebben gehad heb ik Combodart voorgeschreven gekregen van de Uroloog. Mijn plas problemen zijn daardoor verdwenen, het komt doordat het middel de prostaat soepeler maakt waardoor de urine vlot door de plasbuis kan. Ik heb voldoende straal. Ik gebruik s'avonds nagenoeg geen alcohol meer. In de weekenden s'middags af en toe een biertje. Mijn erva[lees meer...]ring is dat de blaas s'nachts niet vol moet zijn met alcohol.
30-01-2017

Alfuzosine Tabletten (alfuzosine)
Prostaathyperplasie

Na zeker 7 jaar combodart te hebben gebruikt, werkte dit geneesmiddel niet langer. De uroloog adviseerde een TURP operatie die ik in mei 2016 onderging. Na herstel van de operatie was ik echter nog steeds niet tevreden met het resultaat. Ik bleef moeilijk plassen met name 's nachts. De uroloog schreef daarna alfusosinehydrochloride voor. Na 2 maanden gebruik van dit middel[lees meer...] is er sprake van een heel lichte verbetering.
27-01-2017

Prostaathyperplasie

In overleg direct gestopt en in afwachting van vervolg.
07-01-2017

Prostaathyperplasie

Medicatie voorgeschreven gekregen voor frequent plassen tot 8 keer per nacht. Blaasonderzoek geeft geen probleem. Het binnen brengen van de camera via de plasbuis wel. Vergrote prostaat. Aangegeven dat ik regelmatig vrachtwagen rijdt en daarom absoluut geen medicatie mag hebben die de rijvaardigheid beïnvloed. Ook in de auto en op de motor merkte ik echt dat mijn concen[lees meer...]tratie minder was en dat ik dingen die ik vroeger op tijd zag nu soms te laat of niet zag. Daarom gestopt met de medicatie na terugkoppeling uroloog. Die kende het probleem niet. Maar deed met mijn terugkoppeling ook niets.
07-01-2017

Prostaathyperplasie

Na in 2011 een prostaat onsteking te hebben gehad ben ik tot februari 2016 zonder problemen gebleven. daarna begon het frequent plassen tot wel 8x per nacht. 2 lange anti-biotica kuren verder niks verbeterd dus naar de uroloog. Plas test en intern blaas onderzoek leverden niks op. Performance test leverde weer een acute protaat onsteking op. De silodyx gekregen om de acti[lees meer...]viteit van de prostaat te verminderen. Na 2 dagen kun je niet meer klaar komen. Je voelt het wel, maar geen zaad lozing naar buiten maar naar binnen. Na 4 weken op controle toen al aangegeven dat de medicatie mijn gedrag veranderde. Van positief naar depressief mens. Geen aktie kwam niet voor als bekend probleem. Na 8 weken weer controle. Last gekregen van misselijkheid gedurende de ochtend en middag periode, depressiviteit en tintelingen in vingers en pijn in de arm gewrichten. Zelf besloten te stoppen met medicatie om te zien wat er met de klachten gebeurt. Ik vind het middel help met het plasprobleem. Ben van 8 naar 3 keer per nacht gegaan. Wel een vast schema gekregen. De bijwerkingen ben ik niet blij mee. Met name de invloed op mijn karakter en stemming is voor mij de reden om te stoppen.
31-12-2016

Prostaathyperplasie

Eerst een alternatief middel gebruikt, maar dat hielp niet meer voldoende. Toen maar naar de huisarts. Eerst fenasteride gebruikt, veel hoofdpijn. Na echo van de prostaat was het advies tamsulosine. Gekozen voor een combinatie combodart, werkte al na een drie dagen maar toen begonnen de bijwerkingen, huiduitslag en hoofdpijn. Door de tamsulosine had ik al eerder en ook dez[lees meer...]elfde bijwerkingen. Dus nu maar naar de uroloog.
11-12-2016

Prostaathyperplasie

Slaap in de middag uren ook tijdens aandachtig werk. Het is vrijwel onmogelijk de capsule heel uit de verpakking te krijgen zonder een mesje of gelijkwaardig gereedschap. De verpakking is sterker dan de capsule.
16-11-2016

Prostaathyperplasie

Bijwerkingen erg onaangenaam. Misselijk in de loop van de dag. Vervelende smaak in mond. Enige duizeligheid. Werking OK. Mijn dosering is 0,4 mg. Zijn er ervaringen met een lagere dosering?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2169)
Depressie (1781)
Angst & paniekstoornis (1615)
Hoge bloeddruk (1244)
Acne/puistjes (853)