ziekte

Bestaat uit:
Vergrote prostaat (46)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor prostaathyperplasie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Hytrin 1 4
Xatral 1 5
Vesicare 1 3
Doxazosine 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: prostaathyperplasie

17-11-2022 | Man | 59
Prostaathyperplasie
Slik het nu ruim 6 weken ,geen verbetering met plassen,heel erge spierpijn in nek schouders armen en borst .ga arts bellen wat nu.

14-11-2022 | Man | 69

02-11-2022 | Man | 61
Prostaathyperplasie
Heb dit medicijn voorgeschreven gekregen via de uroloog. Werkte eigenlijk meteen op het vaak uit bed s’nachts en geen pijn bij plassen. Nu na 2 maanden heb ik vervelende bijwerkingen zoals slapeloosheid, spierpijn, depressie, hoofdpijn en toch weer vaak plassen s’nachts, zo om de 2 uur. Ook mijn libido is sterk afgenomen, dat er minder sperma vrijkomt vind ik niet zo’n p[lees meer...]robleem,wel is het klaarkomen minder intens. Zoals eerder gemeld is het een afweging. Ik ga ieg een poos stoppen om te kijken of de bijwerkingen verdwijnen…🤷‍♂️

Alfuzosine Tabletten

05-09-2022 | Man | 78
alfuzosine
Prostaathyperplasie
Ik gebruik het al zeker twintig jaar en het helpt redelijk. Alleen het innemen is een probleem. Vroeger had ik ze van Sandoz en dat ging makkelijk. Tot ik van de zorgverzekeraar over moest op Aurobindo. Die levert ze in de vorm van een soort dobbelsteentjes. Die zijn vaak zeer pijnlijk bij het doorslikken. Waarom wordt er niet aan gebruiksvriendelijkheid gedacht bij het pr[lees meer...]oduceren?!!!

03-09-2022 | Man | 53
Prostaathyperplasie
Sterk vergrote prostaat die uitpuilt in de blaas en de urinebuis vernauwt. Tamsulosine en Silodex geprobeerd. Wordt waarschijnlijk operatie, meer bepaald Rezum.

18-04-2022 | Man | 64
Prostaathyperplasie
Ben niet heel enthousiast over dit medicijnen, best veel bijwerkingen, moet nog steeds veel plassen. Neem het alleen omdat er minder vaak pijn bij het plassen is.

24-01-2022 | Man | 78
Prostaathyperplasie
Hoge PSA en Zeer vergrote prostaat en plas klachten Slik Tamsulosine/dutasteride nu 4 jaar een geen plas klachten meer. Slaap val hele nacht door of één keer plassen. Tevreden met werkzaamheid.

Doxazosine

18-10-2021 | Man | 72
doxazosine
Prostaathyperplasie
p lus hogebloeddruk. ook nog eens middel met voor mij gunstige uitwerking op parkinson.. heb ik reeds 25jr. met een dbs operatie aan het brein. waarbij er een stimulator Ik noem het een hersen -pacemaker. wordt geïmplanteerd..ik ben bereid hier op te reageren.. (red. mijnmedicijn: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd)

14-05-2021 | Man | 57

Vesomni

14-05-2021 | Man | 57
tamsulosine/solifenacine

Vesomni

07-05-2021 | Man | 65
tamsulosine/solifenacine
Prostaathyperplasie
Last met plassen. Bij uroloog 2xMRI en eenmaal 10 biopten prostaat. Geen prostaatcarcinoom aantoonbaar. Sedert ongeveer 1,5 jaar vesomni aanvankelijk redelijk tevreden maar vooral toenemend kortademigheid bij inspanning en gevoel taai slijm en droge slijmvliezen en vastzittend slijm keel en droge ogen, waarvoor weer diverse medicatie. Om die reden gestopt.

Proscar

17-02-2021 | Man | 67
Prostaathyperplasie
Ik heb prostaat vergroting maar Proscar helpt niet

Alfuzosine Tabletten

04-04-2020 | Man | 57
alfuzosine
Prostaathyperplasie
Gebruik dit middel nu 2 weken. Ik vind het resultaat middelmatig. Ene moment gaat het plas goed en het andere moment is het weer een stuk minder. Last van moeie benen, algehele malaise en toch iets van angst dat het wat anders kan zijn. Meer mannen hier last van?

18-02-2020 | Man | 61
Prostaathyperplasie
Eerste advies uroloog. Gestopt ivm bijwerkingen

18-02-2020 | Man | 61
Prostaathyperplasie
Vergrote prostaat leidde tot herhaalde blaasontstekingen. Uroloog schreef 1x per dag Tamsulisine 0,4mg voor. Daar werd ik duizelig van en daarom werd het Silodyx 8mg eenmaal daags. De klachten bleven, werden eerder meer dan minder. Daarom werd het ‘s ochtends 4mg en ‘s avonds 4mg Silidyx. Het plassen ging iets beter en de blaasontstekingen bleven uit. Maar de bijwerkinge[lees meer...]n bleven. Aanvankelijk viel het mee, maar het spul werkte als een bètablokker: ik was bij de geringste inspanning buiten adem. Dat werd erger. Opbadvies van de huisarts ben ik accuut gestopt. Hoe nu verder weet ik niet - opereren waarschijnlijk. Ik zie het eerst even aan.

06-05-2019 | Man | 70
snachts veel plassen

Finasteride Tabletten

15-03-2019 | Man | 70
Prostaathyperplasie
Heb dit medicijn voor goedaardige prostaatvergroting , omdat ik in de nacht 4-5 x moet plassen , gebruik het nog te kort om iets te zeggen of het helpt , de jeuk is tot nog toe de vervelendste bijwerking.

03-10-2018 | Man | 52
Prostaathyperplasie
voorafgaandelijk verschillende keren moeten opstaan s'nachts en hoge aandrang... tests laten doen en gebleken dat middenkwab prostaat vergroot is en dus druk uitoefent... Medicatie ingenomen, verminderd aantal keren opstaan s'nachts vrij snel zelfs, evenwel na drie weken nog steeds zwaar issues met de aandrang, en nu ook gebleken impotentie tot gevolg... Kan de medische we[lees meer...]tenschap nu eens niet 1 medicament maken dat geen bijwerkingen heeft maar doet wat het doen moet ? Ik zal verplicht zijn tot operatie om van de klachten af te komen vrees ik...

13-08-2018 | Man | 60
Prostaathyperplasie
Na een TURP in 2016 opnieuw een retentieblaas gehad in mei 2017. Daarna aan de Combodart; eerst dagelijks, nu om de dag een capsule. Voldoet voor mij. Uroloog en ik tevreden; na flowmetrie geen residu in blaas. Ben ook gestopt met alcoholgebruik(wel zo nu en dan een wijntje), maar niet dagelijks meer.

Firmagon

19-07-2018 | Man | 66
degarelix
Prostaathyperplasie
Ik nu 66 jaar, heb sinds de zomer van 2013 prostaatkanker. Eerst is mijn prostaat verwijderd. Daarna ben ik 36 keer bestraald ivm uitzaaiingen. Bestraling hielp niet. Eind januari 2017 was mijn PSA gestegen tot 25. Toen heeft de professor in het UZ in Gent hormoontherapie ingezet. Vanaf dat moment heb ik maandelijks mn Firmagon toegediend gekregen. Nu juist deze maand i[lees meer...]s mijn PSA 0.01. dus onmeetbaar laag en mag ik voor een half jaar stoppen met Firmagon. Ik ben ondanks de bijwerkingen heel tevreden over de werking van de Firmagon. Bijkomende zaak is dat ik sinds de zomer van 2017 ook met Chemo behandeld wordt voor de ziekte van Kahler. Wat overigens niet met de prostaatkanker of de behandeling met Firmagon te maken heeft.

12-06-2018 | Man | 70
Prostaathyperplasie
Heb moeite met plassen a.g.v een vergrote prostaat. Zwakke straal.Gebruik nu al 3 jaar Tamsulosine HCI 0,4 mg en heb een lichte verbetering ervaren bij de start van het gebruik van dit medicijn maar het wordt nu niet meer beter.Krijg steeds meer last van de bijwerkingen.Opnieuw contact gezocht met de Uroloog. Na weer een serie onderzoeken geen aanleiding om tot een operat[lees meer...]ie over te gaan. Plassen duurt iets langer maar blaas wordt goed geleegd.Uroloog heeft nu Silodyx 8 mg voorgeschreven.over 4 maande kijken of dit verbetering geeft. Maar na het lezen van de ervaringen met dit middel op deze site werd ik niet vrolijk.Slechte score.

14-05-2018 | Man | 69
Prostaathyperplasie
Is redelijk effectief. Moet 2 x bed uit om te plassen. Let op vochtinname voor het slapen gaan. Geen bijwerkingen. Gunstig is wel dat haaruitval die ik had nagenoeg gestopt is De plasstraal varieert van redelijk tot soms moeizaam. In ieder geval beter als voorheen. Ik ben redelijk tevreden.

Finasteride Tabletten

24-03-2018 | Man | 67
Prostaathyperplasie
minder ejaculatie, Maar de lichte borstvorming is niet onprettig of hinderlijk, Ik ben een alleenstaande , het is wel erotisch

27-02-2018 | Man | 61
Prostaathyperplasie
In combodart zit een alpha blocker. Ik had dat eerder al gebruikt met een ander medicijn. Daar werd ik toen zeer slaperig van. Het werd meteen minder na het stoppen, maar duurde een paar weken voordat het helemaal weg was. Met Combodart kreeg ik dezelfde klachten na drie dagen, dus ik ben meteen gestopt. De bijwerking is voor mij erger dan de klachten die het verhelpt. A[lees meer...]ls ik constant die vermoeidheid zou hebben zou ik niet verder willen. Ik kreeg de eerste klachten 's avonds en heb toen de pil niet meer geslikt. Die nacht sliep ik slecht. De volgende dag was ik erg vermoeid. Die nacht sliep ik weer slecht. De dag er op was het al veel minder. Dit patroon was hetzelfde als bij gebruik van een andere alpha blokker een paar maanden eerder.

15-01-2018 | Man | 50
Prostaathyperplasie
Na een liesbreukoperatie kreeg ik plasproblemen. De eerste nacht bijna ieder uur eruit en na meting met de “bladder” bleek er nog 500 ml plas in mijn blaas achter te blijven. De chirurg schreed direct Tamulosine voor. De eerste dag nog niet veel effect, maar na twee dagen bleef er nog maar 100 ml in mijn blaas achter. Blijkbaar had het effect. Het plassen duurde echter nog[lees meer...] steeds lang met een kleine straal. Maar toen begonnen de bijwerkingen: verstopte neus, knallende koppijn, hartkloppingen, duizeligheid, lage bloeddruk, koude rillingen , zweten , misselijkheid en geen eetlust. Alle bijwerkingen die beschreven worden en zelfs nog meer. Toen ik alle ervaringen op dit forum gelezen had ben ik gelijk gestopt met dit vergif. Nu afwachten wat er met het plassen gebeurt.

18-12-2017 | Man | 62
Prostaathyperplasie
Tamsulosine neem ik altijd een uur vóór dat ik ga slapen zodat ik 'snachts slechts een a twee keer hoef te plassen als ik voor dat ik ga slapen goed uitplas. Ik masseer tijdens het plassen als de eerste stroom is geweest mijn blaas waarmee zodanig prikkel dat ik nog wat verder kan uitplassen. Overigens masseer ik steevast mijn blaas als ik zittend plas. Alleen als het niet[lees meer...] anders kan plas ik staand maar kan dan minder goed mijn blaas masseren. Ik heb ook eens een dag Tamsulosine overgeslagen en meteen kwamen de klachten van hinderlijke aandrang en moeilijk/pijnlijk plassen terug.

19-10-2017 | Man | 51
Prostaathyperplasie
Veel bijwerkingen zoals vermoeidheid, griepgevoel, impotentie en dunne ontlasting. Het positieve aan dit middel is dat je blaas iets beter wordt geleegd, echter de pijn bij het plassen blijft. Ik ga er bij de specialist op aandringen om mij toch te opereren. Dit wilde ze nog niet doen omdat zij mij nog jong vindt voor deze ingreep (51 jaar), maar dit middel blijven slikk[lees meer...]en is ook geen optie. Bij een ander middel Tamsulosine had ik bijna dezelfde bijwerkingen dus ik heb heb het nu even gehad met de medicijnen.

04-10-2017 | Man | 67
Prostaathyperplasie
Al in het begin van de medicatie ernstige last van bijwerkingen en een algeheel gevoel van onbehagen. Hoofdpijn achter het oog, misselijk, raar gevoel in de hartstreek, verstopte neus, ontbreken zaadlozing al na de 2e pil. Ik ben een zeer vitaal iemand en verwachtte zeker niet dat bijwerkingen met een kans van minder dan 1 op 100 bij mij zouden optreden en zo snel.

18-08-2017 | Man | 79
Prostaathyperplasie
gebruik terrazozine sedert 1995 van 10 mg (van 2 naar 10mg). Op 5-8-2017 op aandringen specialist overgeschakeld naar combodart, maar na vijf dagen gestopt, kon nog zeer moeilijk plassen. Naar de huisarts geweest en terug naar terrazozine 10 mg + avodart 0,5. Bijwerking redelijk. Mijn prostaat is nu psa 9 en op 13-10-2015 was na punctie mijn gleasonscore 3+3=6.

09-08-2017 | Man | 58
Prostaathyperplasie
Na 2 dagen reeds bijna geen zaadlozing meer, juist nog een beetje vocht. Klachten zijn iets beter, maar niet dat ik nu een straal heb. Wel redelijk moe en vraag mij ook af of normale zaadlozing terugkomt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2868)
Angst & paniekstoornis (2354)
Depressie (2308)
Hoge bloeddruk (1660)