Vergrote prostaat

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Prostaathyperplasie (126)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor vergrote prostaat

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Ciprofloxacine 1 1
Avodart 1 2
Hytrin 1 4
Xatral 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: vergrote prostaat

25-03-2022 | Man | 76
Vergrote prostaat
Die pillen werken snel en effectief. Helaas na een paar weken ook af en toe continentie

25-03-2022 | Man | 76

Proscar

11-12-2020 | Man | 67
Vergrote prostaat
Hallo Graag een reactie van personen waarvan PSA verhoogd was na stopzetten Proscar of tijdens de periode van gebruik. Met groet

10-11-2020 | Man | 68

13-06-2020 | Man | 75
Geen problemen, werking effectief

19-05-2020 | Man | 73
Vergrote prostaat
Zeer tevreden. Eerste paar dagen wat duizelig, maar daarna geen bijwerkingen gehad. Slik het middel nu 3 jaar en het voldoet nog steeds.

04-04-2020 | Man | 57
Vergrote prostaat
Dit medicijn gekregen vanwege plasproblemen. Neem het nu al 2 weken savonds in. (of is een ander dagdeel innemen beter?) Ging naar verwachting goed maar nu is het weer een stuk minder. Nu steekt de angst op dat er wat anders aan de hand is.

06-01-2020 | Man | 76
Vergrote prostaat
Gebruik alfuzosine van teva al vele jaren. Geen échte problemen of bijwerkingen. Kortgeleden zei apotheek dat merk teva niet meer leverbaar was dus kreeg ik merk sandoz. Nu heel veel problemen, na enige masnden gebruik. Plassen gaat zeer moeilijk vooral 'snachts. Nu dus maar weer naar huisarts en klsgen over de eigengereidheid van de apotheek. Want teva is wel gewoon lever[lees meer...]baar.

Duodart

17-11-2019 | Man | 72
Vergrote prostaat
Moeilijkheden met plassen, wel aandrang maar niet of nauwelijks kunnen, vooral direct na het opstaan. Na eerste gebruik direct verlichting. Na verloop van tijd geen productie van sperma, dat stopt langzaam. Vergeet het een keer in te nemen en er komt weer sperma in kleine hoeveelheid. Omdat ik best veel drink, 2 tot 3 liter water per dag, veel al later op de dag, moet ik e[lees meer...]r 1 of 2 keer op een nacht uit om te plassen. Het libido is nagenoeg verdwenen, maar of dat door het medicijn komt weet ik niet.

14-08-2019 | Man | 72

16-05-2019 | Man | 73
Vergrote prostaat
na aanval van urineretentie, na enkele dagen duidelijke verbetering; tevens werd een urine infectie opgespoord en behandeld. (prostaat adenoom) De kostprijs valt wel tegen . Ik zoek nu uit hoelang ik deze medicatie moet stopzetten voordat er een lensinplantatie kan gebeuren.

Proscar

16-05-2019 | Man | 70

03-04-2019 | Man | 73
Vergrote prostaat
Gebruik nu ongeveer 5 jaar combodart en ben tevreden .

02-04-2019 | Man | 74
Vergrote prostaat
Werkt perfect zonder enige bijwerking i.t.t. andere (combi)produkten (avodart etc)

Avodart

31-01-2019 | Man | 62
dutasteride
Vergrote prostaat
Ik gebruik al vrij lang Avodart. Volgens mij is de samenstelling in die tijd ook veranderd. Het plassen is wel wat beter geworden, maar had me er meer van voorgesteld. Het lukt soms ook nu niet en nadruppelen blijft. Wel is mijn libido totaal verminderd en erectiele functie zeer slecht te noemen. Bezint eer gij begint.

06-01-2019 | Man | 65

22-10-2018 | Man | 71
Vergrote prostaat
Klachten waren, vaak plassen overdag en 's nachts. Door gebruik overdag plassen sterk verminderd echter inmiddels 's nachts wel twee tot drie keer uit bed en ook regelmatig 's nachts urineverlies hetgeen ik heel erg vervelend vind. Ik neem de tablet in de loop van de middag in. Na het avondeten heeft bij mij geen effect. Heeft iemand ervaring met het één maal per dag in de[lees meer...] ochtend innemen?

05-07-2018 | Man | 73
Vergrote prostaat
Jarenlang tamsulosine genomen tegen prostaatvergroting klachten. Gezien de vele bijwerkingen en blijvende klachten gestopt een paar jaar geleden. Nevenwerkingen zijn verdwenen, voel me beter en heb geen toename van klachten. Neem sinds enkele maanden een voedingssupplement (Promanil) en heb nu meer comfort 's nachts en ook minder plassen.

23-06-2018 | Man | 73
Vergrote prostaat
zeer effectief in het begin maar met de nieuwste capsules bijna niet nu echt ik gecontroleerd schijnen bijna leeg te zijn 1/3 tot 1/4 van hoeveelheid eerder gevonden jaren geleden ik controleerde de hieveelheid en vond dat vreemd... bijna lege capsules. Schandalig en crimineel

Ciprofloxacine

11-06-2018 | Man | 50
ciprofloxacine
Vergrote prostaat
Na een operatie afschraping prostaat(Turp) moest ik het medicijn 30 dagen innemen na het ontslag uit het ziekenhuis.Ik voelde al vrij snel veel pijn in de onderbenen maar na de bijsluiter te lezen dacht ik hou nog maar eventjes vol.Na 13 dagen ben ik er volledig mee gestopt en neem het nooit meer in.Ik hoop dat de pijn in de benen snel beter wordt want het is echt verschri[lees meer...]kkelijk op momenten.Heel veel spijt dat ik er niet vroeger mee gestopt ben.Hopelijk heeft er iemand iets aan mijn verhaal zodat hij/zij niet meer nadelen dan voordelen van deze medicatie ondervindt.Groetjes Peter

30-04-2018 | Man | 75
Vergrote prostaat
Moest s nachts vaak plassen (6 tot 8 keer) door vergrote prostaat. Had geen zin in een operatie, temeer daar ik niet agressieve prostaatkanker heb. Naast finasteride gebruik ik tamsulosine. Nu na ca 4maanden is het plassen s nachts nog 1 of 2 keer. Behalve erectie problemen geen bijwerkingen.

16-10-2017 | Man | 58
Vergrote prostaat
Plasproblemen 's nachts. 3x à 4x per nacht moest ik naar het toilet. Na enkele weken merkbaar resultaat. Nadien nog maar 1x per nacht. Bijverschijnsel na enkele jaren is een toename van hoofdhaar en afname van borst- en rughaar. Geen nadelige bijverschijnselen dus.

03-05-2017 | Man | 77
Vergrote prostaat
Had sterk vergrote prostaat / moeilijkheden bij het plassen, ondanks aandrang / soms 10 à 15 minuten nodig om te plassen / PSA ca. 7. Nu, na ca. 6 maanden gebruik: PSA 1,6. Plassen oké. Een wereld van verschil. Geen libido en soms zeer licht urineverlies. (Het medicament is behoorlijk duur en wordt door de ziekteverzekering niet, ook niet gedeeltelijk terugbetaald...)

30-10-2016 | Man | 60

29-11-2015 | Man | 68
Vergrote prostaat
Het is altijd beter dan een operatie, daar zal je niet vrolijk van worden

20-06-2015 | Man | 68
Vergrote prostaat
Slik nu ruim 2 jaar combodart. Bevalt mij goed. Hoef niet meer midden in de nacht naar de wc. Sterke okasstraal.

19-06-2015 | Man | 73
Vergrote prostaat
Verdraag het geneesmiddel zeer goed. Mijn PSA is van 7 naar 2 gedaald. Geen plasproblemen meer.