Firmagon

Lucrin (69 meningen)
Zoladex (63 meningen)

28-07-2019

Prostaatkanker

Ik ben gestart met chemokuur (6x) en tegelijkertijd hormoonbehandeling via 1 x per maand een prik. Tijdens de chemokuur nauwelijks problemen met de prik. Beetje jeuk verdween binnen een paar dagen. Chemokuur nu ten einde maar de hormoonbehandeling gaat nog door. Van de prik die ik na de chemokuur kreeg had ik wel heel veel last. Opgezette rode plek op buik en zelfs koort[lees meer...]s tot 39 graden.. Ik vermoed dat ik bij de chemokuur zo weinig last had van deze prik omdat ik toen prednison slikte. Deze ontstekingsremmer zorgde er waarschijnlijk voor dat ik nauwelijks last had. Misschien vóór de volgende prik via de dokter een paar pilletjes prednison aanvragen....
19-07-2018

Prostaathyperplasie

Ik nu 66 jaar, heb sinds de zomer van 2013 prostaatkanker. Eerst is mijn prostaat verwijderd. Daarna ben ik 36 keer bestraald ivm uitzaaiingen. Bestraling hielp niet. Eind januari 2017 was mijn PSA gestegen tot 25. Toen heeft de professor in het UZ in Gent hormoontherapie ingezet. Vanaf dat moment heb ik maandelijks mn Firmagon toegediend gekregen. Nu juist deze maand i[lees meer...]s mijn PSA 0.01. dus onmeetbaar laag en mag ik voor een half jaar stoppen met Firmagon. Ik ben ondanks de bijwerkingen heel tevreden over de werking van de Firmagon. Bijkomende zaak is dat ik sinds de zomer van 2017 ook met Chemo behandeld wordt voor de ziekte van Kahler. Wat overigens niet met de prostaatkanker of de behandeling met Firmagon te maken heeft.
02-07-2018

Prostaatkanker

Heb elke maand enkele dagen last op de inspuitplek, maar dit is drastisch verbeterd door de inspuitingen meer off-center te zetten. Nu nog Eén dag beetje last (roodheid, jeuk). Er is in 20015 bij mij een kuur voor drie jaar opgestart omdat de prostaatkanker mijn rechterzenuwbundel had aangetast en niet volledig kon worden weggesneden. Bedoeling was om het restje kankerc[lees meer...]ellen te bestralen, hetgeen naderhand wel gebeurd is. Die aangetaste zenuwbundel zorgde wel voor ernstige incontinentieproblemen. Na opstarten hormoonbehandeling is de incontinentieproblematiek op een drietal maanden tijd van 100% incontinent gedaald naar 10% incontinent. Daarna implantaat geplaatst (male sling). 100% tevreden, incontinentie nu 0%. Na genezing van deze operatie is bestraling gevolgd (35 sessies). PSA-waarden al meer dan twee jaar onmeetbaar. Kanker was zéér agressief (gleason 9). Firmagon behandeling eindigt november 2018. Ik kijk er érg naar uit, bijwerkingen beginnen te wegen (ook letterlijk): 15kg gewichtstoename, zeer duidelijk spierkrachtverlies, geen enkele (0%) seksuele prikkeling, zéér snel vermoeid, soms beetje neerslachtig,... Ben wel blij dat dit een zeer afdoende oplossing was voor mijn problematiek, maar het had voor mij geen drie jaar hoeven duren. Ik hoop op gunstig blijvende PSA-waarden na het beëindigen van de kuur.
21-09-2017

Firmagon (degarelix)

Nadat de psa 5 jaar zeer laag bleef steeg die ineens naar 28, nog niet hoog zullen velen denken, maar ik was toch onaangenaam verrast. Een combinatie therapie firmagon met chemo behoort niet tot de mogelijkheden aangezien ik ook Multipel myeloom heb en daardoor de conditie en de bloedwaarden van slag zijn, alleen dus firmagon. De eerste 2 injecties zorgden voor symptomen[lees meer...] van verkoudheid, maar geen koorts. de opvolgende injecties zijn beter te verdragen en die injecteer ik nu zelf. Wat mij wel is gebleken dat zoals er ook in de gebruiksaanwijzing staat de injectie heel langzaam moet worden toegedient. dat doe ik nu, ook heb ik wel meer dan 5 minuten voor nodig maar de injectie plek is nu veel minder pijnlijk en na 1 dag zijn de verkoudheid verschijnselen verdwenen. De psa is nu na 6 kuren gezakt naar 0,18 alleen zijn de wervels aangetast en 1 is volledig ingezakt dat was een pijnlijke ervaring. de bestraling daarna heeft veel geholpen om de pijn te bestrijden, maar er zit nog een zenuw ingeklemd en dat beperkt me erg in mijn bewegingen. voorlopig nog geen oplossing voor maar hopelijk kan de orthopeed daar op korte termijn nog iets aan doen. Het boezemfibrilleren komt nog wel regelmatig voor maar daar heb ik geen tot weinig last van.
05-05-2017

Prostaatkanker

Injectie op 3 mei 2017 gekregen en na 5 minuten ging het fout, vreselijke pijnscheuten, niet meer kunnen lopen, zitten en liggen waardoor acute ziekenhuisopname gerealiseerd moest worden. Artsen hadden deze 'allergische' reactie ook nog niet eerder geconstateerd en wisten niet wat ze zagen, waarop besloten werd tot dagopname. Bijwerkingen starten 2 uur na injecteren en h[lees meer...]ouden 5 tot 10 dagen aan. Pijnlijke gezwollen plek, rode huid, opvliegers, zweten, rillingen, algehele malaise. Voor mij nooit meer Firmagon!!
21-11-2016

13-09-2016

Prostaatkanker

Ik ontwikkelde 18 maanden geleden botmatastasen, nogal ernstig: ribben, clavicula, schouderblad, ruggegraad en rechtse beenderstructuur. Ik had een PSA van 3645 µg/ml. Ik heb doorgebeten voor de behandeling, ondanks pijn en ongemakken omdat het mij duidelijk was dat dit geneesmiddel mijn leven kan redden. Ik heb nu een PSW van 3,9 µg/ml en bij botscan zijn de metastasen aa[lees meer...]nn het verdwijnen. Pijnlijke injecties - tot zeer pijnlijk. Op de dag van injectie na ongeveer 7 iuur treedt koorts op, soms beperkt to o 37,8, soms tot 40°C. De pijn verdwijnt na enkele dagen (3) De koorts 's anderendaags. Do I like this drug? Hell no, but it is my only solution.
05-06-2015

Prostaatkanker

In combinatie met bestralingen maandelijks firmagon (degarelix) injectie. De bijwerkingen, zeer pijnlijk op injectieplaats (buik), opvliegers, impotent, hartritmestoring gekregen. Na 2 jaar gestopt vanwege alle bijwerkingen. Prostaatkanker lijkt weg (psa is nu 0,6 bij start 28), maar er is veel ellende voor terug gekomen. Leeftijd bij start behandeling 67 jaar
20-02-2015

Harde pijnlijke rode plek (10cm) e nu op vliegers en concentratie verlies
13-12-2011

Firmagon (degarelix)

Rondom de plaats waar de injectie plaats vindt vormt zich vrijwel direct een bult, die na enkele dagen langzaam verdwijnt. Ik heb er nauwelijks last van. De ene maand vindt de injectie links plaats en de volgende maand rechts. Na 2 weken is er niets meer van te zien of te voelen. Het middel doet goed z'n werk, ook na anderhalf jaar. Ik ben zeer fit en heb geen lichamelijk[lees meer...]e klachten. Wel is m'n eetlust toegenomen.
08-09-2011

Prostaat carcinoom

De eerste 2 injecties in de buik waren zeer pijnlijk,de injectie plekken bleven nog weken lang zeer pijnlijk en na drie weken kon ik pas weer een beetje bukken. De vervolg injecties doen nog maar enkele dagen zeer en na een week verdwijnt de zwelling. Op alle injectie plaatsen blijft (tot nu toe na 3maanden ) een flinke bult zitten,of die weer verdwijnen is nu moeilijk t[lees meer...]e zeggen. Het middel doet wat het moet doen maar op een zeer onprettige wijze.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum