Alfuzosine Tabletten

alfuzosine

Prostaathyperplasie (11 meningen)
Prostaatklachten (overig) (6 meningen)
Urine-incontinentie (3 meningen)
Anurie / oligurie (3 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)

Tamsulosine capsules (163 meningen)
Combodart (46 meningen)
Avodart (40 meningen)
Finasteride Tabletten (24 meningen)
Silodyx (18 meningen)

17-11-2018

Alfuzosine Tabletten (alfuzosine)

Zeer doeltreffend middel. Heeft bij mij geen bijwerkingen. Kan weer goed plassen.
22-10-2018

Vergrote prostaat

Klachten waren, vaak plassen overdag en 's nachts. Door gebruik overdag plassen sterk verminderd echter inmiddels 's nachts wel twee tot drie keer uit bed en ook regelmatig 's nachts urineverlies hetgeen ik heel erg vervelend vind. Ik neem de tablet in de loop van de middag in. Na het avondeten heeft bij mij geen effect. Heeft iemand ervaring met het één maal per dag in de[lees meer...] ochtend innemen?
17-04-2018

Blaasontsteking

4 a 5 jaar geleden kreeg ik voor het eerst blaasontsteking. Het leek in eerste instantie griepachtig. Inmiddels heb ik 8 keer blaasontsteking gehad en daar zaten best heftige tussen. Van allerlei onderzoeken gehad in het ziekenhuis en tenslotte is het de prostaat die vergroot is. Ik kreeg daar Alfusozine voor. De klachten verdwenen. Echter na een paar maanden kreeg ik erns[lees meer...]tig hartritmestoornissen. Het blijkt als je hier al last van had, wat ik dus heb, deze medicijnen niet voorgeschreven mogen worden. Ben inmiddels gestopt met de medicijnen en hartritmestoornissen zijn gelukkig weer bijna weg. Ben nu zelf begonnen met Avogel prostaforcemed en de blaas blijft weer rustig na 4 weken gebruik.
09-03-2018

Prostaatklachten (overig)

Dat is je prostaat, welkom in de groep, lachte mijn oude huisarts. Hij was gekomen omdat ik het belde over een blaasontsteking. Schreef me vervolgens alfuzosine voor en vroeg een scan. De scan bevestigde zijn vermoeden. De alfuzosine werkte per direct, maar ook het bijverschijnsel dat brandend uit mijn anus liep, waardoor ik om het uur douchte of met vochtige lapjes op de [lees meer...]wc bezig was. Besloot doen op de duurdere Xatral over te gaan. Daarvan was het bijverschijnsel nog erger.... Ik durfde de straat nauwelijk meer op. Stopte de behandeling resoluut. Inmiddels bleek dat de prostaat zich aardig hersteld had, waardoor ik een jaar probleemloos was. Begin maart 2018 na hevige koorts bij griep zijn de klachten weer terug. Ik zag dat er weer nieuwe middelen zijn, wordt vervolgd.
30-01-2017

Prostaathyperplasie

Na zeker 7 jaar combodart te hebben gebruikt, werkte dit geneesmiddel niet langer. De uroloog adviseerde een TURP operatie die ik in mei 2016 onderging. Na herstel van de operatie was ik echter nog steeds niet tevreden met het resultaat. Ik bleef moeilijk plassen met name 's nachts. De uroloog schreef daarna alfusosinehydrochloride voor. Na 2 maanden gebruik van dit middel[lees meer...] is er sprake van een heel lichte verbetering.
21-10-2016

Prostatitis

Is er verschil in ervaring? Alfusozie van het merk Sandoz. En xatral ??? Wie heeft er ervaring mee?
19-10-2016

Prostaatontsteking

Voorgeschreven gekregen voor niet bacteriele chronische prostatitis, omdat ik last heb vanaf 2015 van na orgasmes te hebben gekregen, een verkrampt gevoel richting prostaat. Dit middel kreeg ik althans eerst xatral en later dit middel alfuzosine om die verkramping tegen te gaan en dat helpt wel, verlichting dus. Mijn probleem begon al in 1990 midden in de nacht dat ik het [lees meer...]gevoel had gebeten te zijn door de kat in mijn rechter zaadbal, vanaf die tijd problemen gehad na orgasmes, pijn in rechter zaadbal en uitstraling naar rechterzij. Heb vele jaren gelopen bij het VU ziekenhuis bij een prof. Maar ze konden niks vinden, prof. Zat met zijn handen in zijn haar, misschien een ontsteking geweest die niet meer te achter halen is, antibiotica gehad, tens, blaasonderzoek, darmonderzoek, weefsel uit de prostaat genomen, xatral gehad, urine onderzoek. Niks gevonden, mocht eigenlijk niet meer komen, ze wisten het niet meer. Slik nu dus alfuzosine elke dag, 1,5 jaar nu, heb nu ineens dat ik mijn plas niet meer kon ophouden misschien van de kou, piste in mijn broek, nog nooit eerder gebeurt. Misschien een effect van dit middel, we zullen zien, gaat nu weer gewoon. Moet ook nog onderzoeken of er een verschil is toen ze me van Xatral overlieten gaan naar alfuzosine door de apotheek, waarschijnlijk omdat het goedkoper is.
15-01-2016

Prostaatontsteking

Na een gebruik van drie weken heb ik de positieve ervaring dat de pijn bij het plassen snel was verdwenen. Bij een tussentijds consult heeft mijn huisarts mij geadviseerd om de 30 tabletten op te maken. Ondanks de bijwerkingen van dit medicijn ben ik van plan om zijn advies op te volgen. In de bijsluiter staan een aantal bijwerkingen waarvan ik vermoed dat deze op mij van [lees meer...]toepassing zijn. Ik heb voornamelijk last van duizeligheid, vooral bij het snel opstaan. Last van zware bovenbenen en een tintelend gevoel in mijn gehele been. Tenslotte ervaar ik een gevoel van 'algehele malaise' zoals genoemd in de lijst van bijwerkingen die soms voorkomen (1:100).
19-11-2015

Prostaatontsteking

Het middel is effectief. De pijn, zowel bij het plassen, als permanent, is vrijwel verdwenen. Ook de incontinentie is sterk verminderd. Maar nog steeds bloed in de urine. Gaat kennelijk langer duren
04-11-2015

Prostaathyperplasie

Geen toevoeging, effect is duidelijk
31-05-2015

29-05-2015

Anurie / oligurie

Na 1 dag gestopt. Bijwerkingen zeer heftig bij mij. Ging plassen, werd duizelig en ben flauwgevallen. Gevolg bloed op neus en bij wenkbrauw. Daarna gelijk weer gevoel alsof ik zou flauwvallen. Heb zeer moeie benen en ben onrustig. Ik stop hier direct mee.
28-03-2015

Prostatitis

Voorgeschreven gekregen voor niet bacteriele chronische prostatitis samen met een antibioticum. Dat laatste is dus eigenlijk nutteloos. Maar over de a blokkers zoals afluzosine las ik een opmerkelijk artikel waarin wordt gesteld dat op basis van verantwoord onderzoek a blokkers net zo goed werken als placebo's. Zie voor meer informatie en voor andere behandelmethoden dit [lees meer...]artikel: http://www.harvardprostateknowledge.org/treating-prostatitis-any-cause-for-optimism Zelf heb ik een bloedhekel aan de bijwerkingen van afluzosine. ik heb het eerder al een keer gebruikt en alles zo'n beetje gehad wat er aan bijwerkingen kan zijn. Hoofdpijn, slechter zien, vaag onprettig gevoel, droge neus 's nachts, enz.
17-10-2014

Prostaathyperplasie

Een zeer gevaarlijk medicijn!111 En dat voor plasproblemen!!! Het beïnvloedt direct je algeheel functioneren zoals nadenken, autorijden e.d. Je wordt er zeer duf van, je geheugen laat je in de steek. Verbieden deze medicijnen.
15-12-2013

Prostaatkanker

Gebruik nu 16 dagen alfuzosine 10 mg tabletten i.v.m pijn bij plassen. Tot op heden totaal geen verbetering. Op recept van Dan den Hoed kliniek zou na 1week verbetering op moeten treden en op recept van de apotheek na 2 weken. Een en ander is ontstaan na een jaar na brachie-therapie i.v.m prostaat kanker. In dat jaar verder weinig tot geen last gehad na therapie.
27-10-2013

Vergrote prostaat

Na enige andere middelen gebruikt te hebben die veel bijwerkingen hadden, overgestapt op advies van de specialist op Alfuzosine 10, 1 x per dag. Het middel is effectief, maar in de middag is het middel uitgewerkt en komt het veelvuldige plassen terug. Dit middel heeft voor mij ook vervelende bijwerkingen. Zeer moeilijke orgasme en praktisch geen sperma. Voorts heb ik vaak [lees meer...]hoofdpijn en neusverstopping na inname. Ook merk ik nu dat ik haaruitval heb en jeuk. Mijn hartslag is +/- met 20 slagen verhoogd. Een voorgestelde operatie wil ik eigenlijk niet wegens risico's. Ook het medicijngebruik staat mij tegen. Maar wat is het alternatief? Als iemand mij een tip kan geven ben ik er dankbaar voor.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum