silodosine

04-09-2020 | Man | 57
Vergrote prostaat

18-02-2020 | Man | 61
Prostaathyperplasie
Vergrote prostaat leidde tot herhaalde blaasontstekingen. Uroloog schreef 1x per dag Tamsulisine 0,4mg voor. Daar werd ik duizelig van en daarom werd het Silodyx 8mg eenmaal daags. De klachten bleven, werden eerder meer dan minder. Daarom werd het ‘s ochtends 4mg en ‘s avonds 4mg Silidyx. Het plassen ging iets beter en de blaasontstekingen bleven uit. Maar de bijwerkinge[lees meer...]n bleven. Aanvankelijk viel het mee, maar het spul werkte als een bètablokker: ik was bij de geringste inspanning buiten adem. Dat werd erger. Opbadvies van de huisarts ben ik accuut gestopt. Hoe nu verder weet ik niet - opereren waarschijnlijk. Ik zie het eerst even aan.

16-09-2019 | Man | 78
Prostaatklachten (overig)
nadeel : weinig tot geen slapen afname potentie /erectie pos: middel werkt als zodanig

04-05-2019 | Man | 55
Niersteen / -stenen
Voorgeschreven gekregen om niersteen makkelijker door ureter te laten passeren. Zeer veel bijwerkingen, waaronder zeer slechte nachtrust (o.a. keelpijn, verstopte neus, slapeloosheid). Na 2 dagen gestopt.

03-10-2018 | Man | 52
Prostaathyperplasie
voorafgaandelijk verschillende keren moeten opstaan s'nachts en hoge aandrang... tests laten doen en gebleken dat middenkwab prostaat vergroot is en dus druk uitoefent... Medicatie ingenomen, verminderd aantal keren opstaan s'nachts vrij snel zelfs, evenwel na drie weken nog steeds zwaar issues met de aandrang, en nu ook gebleken impotentie tot gevolg... Kan de medische we[lees meer...]tenschap nu eens niet 1 medicament maken dat geen bijwerkingen heeft maar doet wat het doen moet ? Ik zal verplicht zijn tot operatie om van de klachten af te komen vrees ik...

25-12-2017 | Man | 60
silodosine (8mg)
nachtelijk opstaan om te plassen alhoewel ik na 18 uur s'avonds bijna niets meer drink, max 25 cl

19-10-2017 | Man | 51
Prostaathyperplasie
Veel bijwerkingen zoals vermoeidheid, griepgevoel, impotentie en dunne ontlasting. Het positieve aan dit middel is dat je blaas iets beter wordt geleegd, echter de pijn bij het plassen blijft. Ik ga er bij de specialist op aandringen om mij toch te opereren. Dit wilde ze nog niet doen omdat zij mij nog jong vindt voor deze ingreep (51 jaar), maar dit middel blijven slikk[lees meer...]en is ook geen optie. Bij een ander middel Tamsulosine had ik bijna dezelfde bijwerkingen dus ik heb heb het nu even gehad met de medicijnen.

29-05-2017 | Man | 52

23-04-2017 | Man | 66
Veel plassen
Veel plassen dat is nou verholpen, maar kortademig, snel moe. Heb ik nooit gehad ook Tamsulosine hetzelfde effect, ga er mee stoppen.

01-04-2017 | Man | 68
Prostaathyperplasie
Weinig resultaat. Vervelende bijwerkingen: Neusslijmvlies opgezwollen. 's-nachts heel vervelend. Voortdurend otrivin gebruiken om lucht te krijgen. Spierpijnen. Wordt er depri van. Ga de uroloog vragen of ik er mee kan stoppen.

18-01-2017 | Man | 62
Anurie / oligurie
Merk geen beterschap in de kracht van het plassen. Aandrang is wel geminderd. Probeer nog enkele weken en dan terug naar de specialist. Er wordt praktisch geen info door specialist of apotheek over de bijwerkingen gegeven.

07-01-2017 | Man | 55
Prostaathyperplasie
Na in 2011 een prostaat onsteking te hebben gehad ben ik tot februari 2016 zonder problemen gebleven. daarna begon het frequent plassen tot wel 8x per nacht. 2 lange anti-biotica kuren verder niks verbeterd dus naar de uroloog. Plas test en intern blaas onderzoek leverden niks op. Performance test leverde weer een acute protaat onsteking op. De silodyx gekregen om de acti[lees meer...]viteit van de prostaat te verminderen. Na 2 dagen kun je niet meer klaar komen. Je voelt het wel, maar geen zaad lozing naar buiten maar naar binnen. Na 4 weken op controle toen al aangegeven dat de medicatie mijn gedrag veranderde. Van positief naar depressief mens. Geen aktie kwam niet voor als bekend probleem. Na 8 weken weer controle. Last gekregen van misselijkheid gedurende de ochtend en middag periode, depressiviteit en tintelingen in vingers en pijn in de arm gewrichten. Zelf besloten te stoppen met medicatie om te zien wat er met de klachten gebeurt. Ik vind het middel help met het plasprobleem. Ben van 8 naar 3 keer per nacht gegaan. Wel een vast schema gekregen. De bijwerkingen ben ik niet blij mee. Met name de invloed op mijn karakter en stemming is voor mij de reden om te stoppen.

06-08-2016 | Man | 70
Anurie / oligurie
Ik heb eerst een lange periode alfusozine 10 Mg gebruikt, maar er bleef te veel urine in mijn blaas wat mijn nierfunctie aantasten en de specialist scheef mijn silodyx 8mg voor. Heb bijwerkingen nu ook mijn ogen, zijn ineens slechter geworden, het plassen gaat niet beter en heb nu katheter zelf 6 maal per dag doen. Ik ga naar de specialist om te vragen of ik moet stoppen m[lees meer...]et dat medicijn.

06-08-2016 | Man | 46
silodosine (8mg)
Slechte voorlichting door uroloog, binnen een consult van 1 minuut voorgeschreven gekregen. m.a.w. zoek het maar uit revisie over 3 maanden.

03-05-2016 | Man | 68
Anurie / oligurie
Gebruikte aanvankelijk 8mg. later 4mg. Werd er naar verloop van tijd steeds zieker door, sombere stemming. Je voelt je steeds zwakker, zieker worden. Een aantal malen opgehaald door ziekenauto omdat aan hartklachten werd gedacht. Gestopt ..... alle klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Mijn advies: niet gebruiken!

21-04-2016 | Man | 64
Veel plassen
Nogmaals een zogenaamd geneesmiddel dat niet geneest, doch vervelende bijwerkingen geeft. Geef mij maar Homeopathie en natuurmiddelen.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum