Prostaatkanker

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor prostaatkanker

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: prostaatkanker

25-03-2024 | Man | 59
Prostaatkanker

heup doet pijn chronische pijn

Hoi allen. Hans is mijn naam. Ik heb net mijn 2e injectie in de buik gehad. Het is huilen met de pet op. Ik had prostaatkanker met uitzaaiing in de zaadblaas en lymfeklier. 35x bestraald, waaronder de bekkenbodem. Omdat alles bij mij op een andere plek lag, de blaas, urinewegen en dikke darm lagen veel meer in de gevarenzone dan bij andere mannen, en hebben daardoor[lees meer...] de volle laag gehad. Zelfs de heupgewrichten hebben behoorlijk wat straling gehad waardoor ik na 5 weken bestraling overal al hevige pijn had, en morfine moest nemen. Het was een hele lange lijdensweg voor mij. Ik kon niets meer en sliep niet meer. De problemen die ik nu al maanden en ook met de bestraling ervaar, zouden pas na een of twee jaar komen. Ik ben nu 59, sporter en fitness instructeur had een goede conditie en strak in het vel. Maar nu voel mij meer 80 plusser, futloos, moe, kan niet zitten, autorijden vanwege pijn in mijn heupen, de pezen en spieren daar. Ik val tegenwoordig zomaar om met het opstaan. Dingen die op de grond vallen oppakken? Vreselijke, drama en pijn. Mijn prostaat, darm en blaas genezing wordt door eligard geremd en daarom ervaar nog steeds dezelfde problemen ondanks dat het 5 maanden geleden de laatste bestraling was. Ik ervaar nu na de tweede injectie nog meer en dus vele eligard gerichte klachten. Ik schijn volgens de arts alle te hebben. Wat ik erg vind is dat mijn erectie is 8cm minder is, en steeds het gevoel hebben dat je lul en ballen de hele dag tussen de deur zit. Dus stekende pijn in je piemel, ballen en prostaat. Erectie is er nog, maar dat was het dan ook. Mijn psa waarde was 83 maar is nu 0,3. Ik ben een sportman, al 37 fitness instructeur. Mijn lichaam staat op 1. Maar sporten is een crime geworden, want je hebt geen sturing meer over de darm en blaas. De dikke darm blijft een probleem, met pijn en bloedingen. Ontstekingen en gasvorming. Soms is het zo erg dat ik bijna de wc haast niet halen kan. Licht incontinent? Eligard slaat op mijn darmen, maag en blaas. Door eligard begin ik vetophopingen te krijgen op mijn buik en in mijn taille. Ik ben nog nooit boven de 80 kg geweest, nu is het al 82 kg en groeiende. Dat terwijl ik veel sport in de week. Conditie blijft een drama. Geestelijk krijg je tik op tik door eligard. Ik was voor mijn kanker al chronisch ziek, dat was net als nu ook kantje boord en waarvoor ik dagelijks medicatie moet nemen. Het is net alsof eligard daarmee in conflict is. En ik heb het idee dat de injectie niet goed is gezet. Het ging niet met het zetten en ik ben nu 2 bulten onderhuids, wat is te voelen. Al met al: Ik sport dus 4 a 5x per week om weer wat conditie te krijgen maar na de 2e injectie voel ik mij alleen maar slechter worden. Ik heb nu veel meer problemen erbij gekregen, dat nu nog erger aan het worden is, meer pijn en ongemakken dan de kwaal zelf. Mijn kwaliteit van leven is ver achteruit gegaan door eligard. En ik rook niet, drink niet, eet vetarm en heb een gezonde lifestyle. Vreet mij ongans in vitamines en mineralen enzovoort. Ik ben uiterlijk ingesteld met een gezonde levensstijl. Conclusie: Dit geeft mij op vele vlakken zoveel problemen dat ik er alleen maar ongelukkiger van word. En ik heb het idee dat ik meer als 70 of 80 plusser gezien wordt, maar ik ben niet een ander. Voor mij zijn andere dingen heel belangrijk. Dus heb ik besloten dat ik niet verder met Eligard ga. Het stopt hier voor mij met deze 2 injecties. Mijn kwaliteit van leven staat op 1, mijn hele sexualiteit gaat ermee naar de kloten, of wat er nog van over is. Voor mij bestaat er meer dan alleen mijn ziek zijn of dat ik in een straal van 5 km moet gaan leven omdat het niet anders meer kan. Daar pas ik voor. Oud worden doe ik toch al niet, maar ik wil nog wel normaal kunnen leven, zonder hulpbehoevend te gaan worden. Daar ben ik nog te jong voor. Hoop dat men hier wat aan heeft. Ik ben de baas over mijn eigen leven en wat ik wens te ervaren beslis ik zelf altijd nog. Sterkte allemaal. Groet Hans

29-02-2024 | Man | 76
Prostaatkanker
ik gebruikdit middel al 23 jaar zonder problemen en maak van een ampul 9a 10 spuitjes a 2ml klaar voor gebruik bijna altijd goeie erectie ,zorg wel voor goeie HYGIENE ,doe je ervarind er mee . BEN

03-02-2024 | Man | 67
Prostaatkanker
Na 3 maanden degarelix waar in de derde maand vergelijkbare klachten ontstonden, door de oncoloog overgeschakeld naar soladex. De meeste dagen heb ik veel last van de omschreven bijwerkingen. Soms zijn er uren dat ik me redelijk voel, zelden een hele dag. Maar nooit meer mijzelf zoals ik was voor het gebruik van de hormoonremmers.

19-01-2024 | Man | 69

Lucrin

11-01-2024 | Man | 54

Casodex

14-12-2023 | Man | 80
Prostaatkanker
Casodex gebruikt ca. 3 jaar .werkte op het laatst helemaal niet meer. Er waren geen bijwerkingen . Gebruik nu al ruim 14 jaar Anandron. Merk geen bijwerkingen. Werkt veel beter dan casodex.

Anandron

14-12-2023 | Man | 80
nilutamide
Prostaatkanker
Gebruik dit medicijn anandron 14 jaar. Naar volle tevredenheid. Hiervoor casodex gebruikt. Dit werkte maar korte periode. Anandron 150mg p.d. en 1 x in de 13 weken zoladex injectie . Werkt tot nu toe perfect als remmer voor prostaatkanker met uitzaaiingen. Tot mijn grote schrik is de anandron per dec 2023 niet meer te verkrijgen. Hoe zit dat met leveringsplicht?

09-11-2023 | Man | 80
Prostaatkanker
Heb enkele jaren geleden 3 jaar lang 1x per kwartaal implantaatinjecties gehad. De werking was als voorspeld. Veel bijwerkingen en een suf en doelloos leven. Je wordt er niet vrolijk van en ook mijn huisgenoot werd er niet blij van. Leven als een zombie.

27-10-2023 | Man | 78
Prostaatkanker
Uitgezaaide prostaatkanker, PSA van 36 naar niet meetbaar in 3 maanden tijd. Nu ca. 1 jaar later blijft de PSA niet meetbaar. Wel veel last van opvliegers de hele dag en nacht door, behalve bij lichamelijke beweging. Dan vrij van opvliegers. Toename van gewicht waardoor genoodzaakt nieuwe kleding te kopen.

Lucrin

22-09-2023 | Man | 67
Prostaatkanker
Ik weet sinds een maand dat ik prostaat Kanker heb met metastasen naar mijn lymfeklieren. Na 1 week kreeg ik injectie met Lucrin. Ik merk nu na 3 weken nog helemaal niks, ook geen bijwerkingen hoewel ik af en toe denk dat ik al opvliegers krijg, maar kan wat stress zijn. Ik ben benieuwd, moet afwachten, begin van dit traject. De injectie is voor een half jaar, wordt na 3 [lees meer...]maanden gemonitord op PSA waarde. Ik heb gehoord dat het niet beter wordt maar hoop dat het heel lang niet erg veel slechter wordt.

06-09-2023 | Man | 74
prostaatkanker

16-05-2023 | Man | 63
Prostaatkanker
ben nu 3x bij ziekenhuis geweest , laatse keer 0,6ml gespoten , merk wel enige verbetering maar nog lang niet genoeg om sexueel contact te hebben. mag volgende keer naar 0,8 ml , helpt dit niet dan weer met 0,2 verhogen. ben benieuwd naar resultaat.

20-04-2023 | Man | 79
Prostaatkanker
dit is een aanvulling op een eerder bijdrage….! Zoladex kan de bloedsuikerwaarde beïnvloeden. laatste injectie oktober 2022 Hba1c was 90 in januari 2023 en is nu, na 3 maanden 80. ook is de koolhydraat inname aangepakt afgesproken dat ik in juli terugkom voor een bloedsuikermeting en dat tot die tijd geen Metformine wordt voorgeschreven….Zoladex kan de stab[lees meer...]iliteit van de bloedwaarde beïnvloeden 2 opmerkingen uroloog en radiltherapeut mogen hier best wat meer aandacht aan besteden…. wel regelmatig psa controle, daar zou je de Hba1c aan kunnen toevoegen. de fabrikant zou uitgebreider kunnen informeren over bv. de halfwaardetijd. vrgr Peter

26-03-2023 | Man | 79
Prostaatkanker
oplopende psa van 6 naar 15. huisarts stelde een echo voor maar dat vond ik een slecht idee. verwijsbrief gevraagd voor doorverwijzing naar Radboud Nijmegen ….direct gestart met onderzoek en therapie. gleason score 7, ..3+4. Zoladex 10.8 gedurende 2 jaren . bijwerking opvliegers, weet ik nu ook wat mijn echtgenote jarenlang meemaakt…..niet piepen, dus. 35 bestral[lees meer...]ingen, de bijwerkingen versnelde darm en blaas werking, maar die bijwerkingen werden na een paar maanden veel minder. dieet met veel eiwitten en volkoren producten. sporten is niet mijn ding, maar wel voor veel beweging en belasting van spieren gezorgd. gewicht….80 kg bloedsuikerwaarde is verhoogd, mogelijk als gevolg van Zoladex, maar dat is niet zeker . Zoladex gestopt oktober 2022, dus bloedsuiker wordt gevolgd . heb dus diabetes 2. huisarts stelde in jan. 2023 Metformine voor, maar ik kies voor een dieet en de bloedwaarde wordt in April weer gemeten…..pillen kan altijd nog. en verder gaat het prima. 🥂 vrgr Peter

Firmagon

05-02-2023 | Man | 68
degarelix
Prostaatkanker
Eerste twee injecties voorafgegaan door tabletten, weinig last van gehad. Na prostaat uitholling werd kanker (Gleason 3+3=6) ontdekt. PSA toen 410. Na 3 maanden was PSA 5.4 en nu 1.8 en dalende. Met deze bijwerkingen kan ik het nog wel een tijd volhouden. Krijg elke maan injectie degralix. Ene keer links, dan rechts, dan hoger links en dan hoger rechts. Gaat prima. Blijft [lees meer...]troep maar ja, weinig keus toch?

Decapeptyl

01-02-2023 | Man | 72
triptoreline
Prostaatkanker
Zeer veel bijwerkingen, Artsen zouden patienten beter moeten voorbereiden op bijwerkingen en zich afvragen of bijwerkingen wel opwegen tegen resultaten . Heb meer dan 90 percent van bijwerkingen zonder mogelijkheid deze toch eventjes te verminderen .

02-08-2022 | Man | 65
Mijn PSA daalde in 4 maanden van 8 naar 0.4

15-06-2022 | Man | 74
Prostaatkanker
Het is mijn overtuiging dat deze testosteronremmer meer kwaad dan goed doet. Liever een wat korter leven zonder de narigheid van dit middel dan een gerekt onaangenaam bestaan.

28-05-2022 | Man | 75
Prostaatkanker
Puur door toeval geprikt op PSA, waarde 10.5 Diagnose Tc2.Behandeling, bestraling 35 keer, hormoon therapie. Bestralingen geen enkel probleem. Week na laatste bestraling, geheugenverlies, concentratieproblemen, depressief. Het ergste was het gevoel dat ik iemand anders was, behoorlijk traumatisch, Ben gestopt toen de site van AVL dit als symptoom opgaf. Gelukkig pi[lees meer...]llen i.p.v injectie voor een halfjaar. Ben weight watchers dieet gaan volgen, maar de bijwerking van gewichtstoename door de hormoonpillen levert na een week nog niks op,

27-05-2022 | Man | 52
Prostaatkanker
Na de prostatectomie waren er geen natuurlijke erecties meer mogelijk. Er kon ook niet zenuwsparend geopereerd worden, dus medicatie was ook geen oplossing. Injecties op basis van alprostadil resulteerden in hevige pijn, androskat heeft deze bijwerking gelukkig niet. In belgië is het niet verkrijgbaar dus ik moet de grens over om het te kopen. Helaas een stuk duurder dan d[lees meer...]e injecties die het ziekenhuis hier voor mij kon maken. Met 1 ml heb ik een voldoende sterke erectie, zou nog iets harder mogen. (was de begindosis dat uroloog aanraadde). intussen 2x gebruikt. Waar ik me een beetje zorgen over maak: de penis blijft geruime tijd half stijf - langer dan 3h na het spuitje wordt hij niet volledig slap. dit is niet pijnlijk, is zeker ook geen volledige erectie maar ik lees overal dat dit niet zou mogen. Daarom durf ik ook niet proberen met een iets hogere dosis. Heeft er nog iemand deze ervaring?

Clonidine

22-04-2022 | Man | 79
clonidine
Prostaatkanker
Zoladex geeft veel nachtelijk zweten

11-03-2022 | Man | 68
Prostaatkanker
2018 prostaat verwijderd. direct daarna psa 0,03(residu kanker achtergebleven in lymfevaten van bekkenbodem. In de drie jaar daarna oplopende psa tot 0,18. (zomer 2021) behandelaanbod werd toen: 35 bestralingen van de bekkenbodem plus Zoladex 10,8 mg iedere 3mnd voor minimaal een jaar. Sinds Nov 2021 psa niet meer aantoonbaar. De bijwerkingen van Zoladex zijn erg f[lees meer...]rustrerend, maar zolang ik mijn doel heb gehaald(psa 0,00) is Zoladex rationeel gezien geweldig. Je moet er verstandig naar kijken. Wat helpt is een strenge uroloog, die zegt dat ik het in ieder geval 1 jaar moet gebruiken en niet van zijn pad af wijkt. En die heb ik in het AVL.

01-03-2022 | Man | 61
Prostaatkanker
Heb gleasoscore 9,5. Kwaliteit van leven behoorlijk op ingeleverd, maar ben nu bijna wel 2 jaar verder. Psa was 23, ging naar 0.3, stijgt elke 3 maand met 0,1! Er is een mogelijkheid om te stoppen ivm de bijwerkingen, maar durf het niet. Is er een alternatief diee net zo effectief is met minder Bijwerkingen?

12-01-2022 | Man | 70
Prostaatkanker
na verwijderen van prostaat vanwege kanker, zenuw besparend met da vincy helaas toch inco en geen erectie meer. Pillen deden niets, pomp mega pijnlijk dus dan is andro aan de beurt, opbouwend in hoeveelheid te probeert. Tot en met maximale dosis. Helaas geen stijve.

Firmagon

25-10-2021 | Man | 66
degarelix
Prostaatkanker
op leeftijd 65 prostaatkanker geconstateerd met 2 uitgezaaide lymfeklieren. PSA was 20. Operatie robot geassisteerd om lymfeklieren te verwijderen: niet gelukt maar wel lymfe-oedeem in mijn onderbuik. Daarna start van de bestralingen 36x en tegelijk hormoontherapie (firmagon 1 x per maand injectie). Bijwerkingen van de bestralingen vielen mee (wat vermoeid), bijwerkingen F[lees meer...]irmagon waren erg: opvliegers, libidoverlies, concentratieproblemen, algeheel gebrek aan zin, geestelijk instabiel, verlies van spierkracht. En de dag na de injectie 2 dagen koorts en een pijnlijke spuitplek. PSA en Testosteron zijn vrijwel 0. Na 6 maanden gestopt vanwege deze bijwerkingen. Nu afwachten...

Xtandi

11-10-2021 | Man | 72
enzalutamide
Prostaatkanker
Bij mjn man (72) is sinds mei 2016 prostaatkanker met uitzaaiingen in de botten geconstateerd. Maar waarschijnlijk had hij de kwaal al véél eerder, maar is e.e.a. niet onderkend door onze toenmalige huisarts. ' veel plassen 's nachts hoort bij oudere mannen...' Mijn man kwam al in 2012 met klachter hierover bij hem. Gelukkig kregen we een oplettende vervanger in 2016 die[lees meer...] een bloedtest af liet nemen met als resultaat een hoge psa van 912! Na chemokuren, bicalutamide en Turp-operatie is er begonnen met de Enzalutamide/Xtandi, in juni 2018 (het is nu oktober 2021) Hij heeft dit middel dus zo'n 3 1/2 jaar bijna geslikt! De laatste maanden 2 tabletten i,p.v. 4. De psa was daardoor constant laag; varieerde van 2,5 tot ongeveer 3,9. Echter, omdat de bijwerkingen té ernstig werden, is er nu een week geleden gestopt (op advies van de oncoloog )met het innemen van Enzalutamide. Dit om het lichaam wat rust te geven. Zie de omschrijving van de bijwerkingen hierboven. SInds een paar maanden is hij tevens (geheel gratis!) hartpatiënt ook nog geworden, met een lekkende hartklep . Dit is waarschijnlijk veroorzaakt door de Enzalutamide, i.c.m. de Pamoralin-injecties halfjaarlijks. We hopen nu dat zijn lichaam en eetlust, welke nihil is geworden met een gewicht van 53 kg, zal herstellen min of meer. Wel krijgt mijn man nog steeds de halfjaarlijkse injectie met Pamoralin (hormooninjectie)

04-10-2021 | Man | 64
Zeer goede ervaringen

28-09-2021 | Man | 64

27-09-2021 | Man | 75

11-08-2021 | Man | 75
Prostaatkanker
Eligard werkt voortreffelijk. PSA meer dan 110 punten gezakt. Begin volgende maand aan bestraling. Kwaliteit van leven is wel wat minder, maar ik ben gelukkiger: de ziekte wordt aangepakt!