Prostaatkanker (7 meningen)

Anastrozol (87 meningen)
Femara (86 meningen)
Lucrin (85 meningen)
Zoladex (77 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

11-08-2021 | Man | 75
Prostaatkanker
Eligard werkt voortreffelijk. PSA meer dan 110 punten gezakt. Begin volgende maand aan bestraling. Kwaliteit van leven is wel wat minder, maar ik ben gelukkiger: de ziekte wordt aangepakt!

10-10-2018 | Man | 78

08-09-2018 | Man | 65
Prostaatkanker
Het medicijn helpt duidelijk nadat de bestraling was afgelopen. Voor de bestraling kon ik niet zeggen dat het hielp. Ik moest nog twee maanden wachten voordat de bestraling begon. Voor de bestraling had ik klachten die niet minder werden door de injectie van eligard. Dat wil niet zeggen dat het medicijn niet hielp, maar het was zeker niet effectief genoeg zonder de bestral[lees meer...]ing.

30-10-2017 | Man | 70
leuproreline (30mg)
Eénmaal per halfjaar krijg ik ‘n injectie in de buik (volgende weer in november). Bijwerkingen zijn niet prettig, maar goed te houden. Soms momenten dat je er genoeg van hebt, maar als je voor ogen houdt waarvoor je het doet, is het wel te doen. Ik heb daarnaast onlangs ook m’n hopelijk laatste chemokuur afgerond. De bijwerkingen daarvan zijn beduidend erger dan het Eligar[lees meer...]d preparaat. Maar deze verdwijnen uiteindelijk. Met dit hormoon preparaat hoop ik het nog een aantal jaren vol te houden, hoewel de gemiddelde prognose 4,5 jaar is. Beroerder wordt het als ik resistent wordt. Maar dan zien we wel weer verder. Indachtig mijn motto: “Ik klaagde dat ik geen schoenen had, totdat ik iemand zag die geen voeten had”, kan ik nog een behoorlijk aantal jaren vooruit!

20-10-2015 | Man | 60
Prostaatkanker
Bijwerkingen zijn lastig: vooral concentratieverlies. Duizeligheid. Licht misselijk. Gevoelige tepels. Opvliegers. Libidoverlies. Pijnlijke gewrichten en spierpijn. Druk dromen. Grote vermoeidheid. Injectie vindt plaats 1x in het half jaar (staat hier niet in het keuzemenu).

15-06-2012 | Man | 56

21-04-2010 | Man
Te hogr PSA
Na verwijdering prostaat in 1996 nam daarna de PSA langzaam weer toe tot we op 20 kwamen. Uroloog besloot toen Eiligard (Synthetisch vrouwelijk hormoon) toe te gaan passen. Psa is nu weer terug naar geriefelijke Nul. Bijwerkingen vooral hot flushes (krijg er een pil tegen) en borst groei. Na het eerste jaar voel ik mij nu normaal en voel mij goed. Doe wel een uur per dag[lees meer...] aan fitness om spierafbraak tegen te gaan

13-04-2010 | Man
Prostaatkanker
nu na 2 maanden na de eerste injectie heb ik nog geen lastige bijwerkingen op opvliegers na waar wel mee te leven is.

05-09-2009 | Man
Prostaat Carcinoom
Bloeddrukstijging, slecht te behandelen. Hittegolven, vermoeidheid, depressief, gewichtstoename.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum