Zoladex

Arimidex (55 meningen)

18-08-2019

12-07-2019

Proctitis ulcerosa

Geboren 1951. Sinds nov 2010 Ctpc met PSA 1250 Zoladex sinds mei 2011 iedere 3 maanden. Geen klachten. Sinds Jan 2019 uitbehandeld. Aug 2019 13 bestraling bij ingegroeide prostaattumor in mijn darm. Graag reactie . Xaveer
06-07-2019

Prostaatkanker

Gebruik meer dan 10 jaar. Zelf en arts zeer tevreden .PSA 0.1 tot 0.5. Bijwerkingen minimaal. Arts noemt mij een model patient. Bij vaststelling van prostaat kanker,geen mogelijkheid tot operatie - ghemokuur-bestraling
07-03-2019

Prostaatkanker

Sinds een jaar Zalodex, wat valt dat tegen, je leven veranderd totaal, nergens geen zin meer in, 8kg aangekomen,karakterveranderd, vergeetachtig, enz , enz Ik wil in overleg stoppen met dit medicijn of een vervanger, anders stop ik helemaal wil nog een leuk leven hebben .
30-12-2018

Prostaatkanker

Wel vervelende bijwerkingen maar het heeft wel gewerkt naast 39 bestralingen.
25-09-2018

Prostaatkanker

prostaatkanker met uitzaaiingen,cleason 7 op 1 biopt 6 op 3 biopten en 5 op 3 biopten, dit alles na totaal 26 biopten, want in t eerste ziekenhuis zagen ze niets, toen door via Androskliniek naar AvL Dokter Wit behandelaar,zei zou kundig moeten zijn, maar ik wil nog een second opinion bij Jelle Barendsz in Nijmegen,om te vragen of prostaat eruit kan en de 3 lympfen ook[lees meer...] eruit kunnen.Dan blijft over een plek op mijn 6de rib en 1 langs de aorta,het lijkt mij dat het wegbestraalt of wegeomen kunnen worden.Iemand ervaring hiermee???
09-09-2018

Endometriose

Ik las op internet bijna alleen maar gruwelverhalen over Zoladex, dus ik wilde het al bijna weigeren. Ook toen ik de lijst met bijwerkingen las toen de verpleegkundige er was heb ik haar bijna weer weggestuurd. Om te voorkomen dat het injecteren pijnlijk zou zijn heb ik die dag als voorbereiding om de 4 uur 1000 Mg paracetamol geslikt. De prikplek heb ik een minuut voor d[lees meer...]e injectie met ijsblokjes gekoeld. Ideaal, ik heb nauwelijks iets gevoeld. De bijwerkingen vallen mee. Ik heb last van opvliegers, maar tot nu toe vooral ‘s avonds laat en in de nacht. Wat ook geen pretje is, want ik slaap daardoor echt minder goed. Ik was vooral ook bang voor libidoverlies, maar eerlijk gezegd heb ik daar (nog) geen last van:-) Van de specialist heb ik medicijnen gekregen om de bijwerkingen tegen te gaan, maar die heb ik nog niet geslikt. Ik vind het fijn dat ik ze in huis heb, voor het geval dat. Het is een feest om niet meer ongesteld te worden. Voor de operatie heb ik een jaar bijna aaneengesloten gebloed. Daar werd ik gewoon ongelukkig van. Dus in dat opzicht werkt de Zoladex goed. Wat ik echt vervelend vind is dat ik geen controle over het gebruik heb. Ik kan niet elke dag besluiten iets te slikken of niet. Het zit gewoon voor 3 maanden in je. En als ik daar over nadenk vind ik dat nog steeds moeilijk. Inmiddels heb ik wel weer een endometriosecyste, veel kleiner dan de twee die ik had voor de operatie, maar toch... daar baal ik van. Dus in oktober ga ik voor een second opinion naar het Bronovo. Voor de tweede injectie wordt gezet.
20-08-2018

Prostaatkanker

Voor een periode van 6 maanden na ruim 11 jaar bicalutamide. Tussenfase om te zien of daarna een periode zonder medicatie mogelijk is.
01-02-2018

Endometriose

Gebruik Zoladex nu 4 jaar i.v.m endometriose, de eerste 3 jaar ging het best goed, weinig tot geen buikklachten en niet zo’n last van bijwerkingen. (Wel opvliegers) Het laatste jaar ervaar ik wel erg veel bijwerkingen. De eerste dagen na de spuit hevige hoofdpijn en misselijkheid (overgeven). Na een dag of drie erge last van stemmingswisselingen waarbij ik soms ook erg so[lees meer...]mber kan zijn.( ook doodswens gedachten gaan door mijn hoofd ) Laatste jaar ook zo’n 10 kg in gewicht toegenomen. Ook heb ik last van veel spierkrampen en gewrichtspijnen. Verder last van acne, vooral in mijn gezicht maar ook mijn hoofdhuid. Tegen de buikpijn werkt de zoladex wel goed want heb sinds het gebruik van de zoladex weinig tot geen buikklachten meer. Hiervoor Lucrin gebruikt waarbij ik telkens in de laatste week voor de nieuwe spuit toch weer buikklachten kreeg.
28-11-2017

Borstkanker

Voor mijn eerste inspuiting Zoladex had ik heel veel zenuwen. Dit door alle negatieve reacties die ik had gelezen over verschillende sites. Met een klein hartje ging ik naar de dokter. Ik had al een emlapatch geplakt op de plaats waar ze zouden prikken. De inspuiting viel reuze mee, nauwelijks iets van gevoeld. En ook de bijwerkingen bleven achterwege. Intussen ben ik ee[lees meer...]n half jaar verder (1x per maand krijg ik een inspuiting) en ik voel me heel goed! Heb nergens last van. Ik heb geen hoofdpijn, ben niet misselijk, niet depressief,... Ik ben gewoon mezelf, mijn eigen vrolijke ik. 1 tip: emlapatch plakken, verdoofd de huid waar ze gaan prikken. En niet te hard piekeren over wat er allemaal geschreven wordt. Ik ben het levende bewijs dat alles ondanks de diagnose die je krijgt reuze kan meevallen!! Positief blijven en gaan.
28-09-2017

Endometriose

Voor 3 maanden zoladex vanwege endometriose. Ik heb geen bijwerkingen. Ook de injecties doen geen pijn. Ik ben er erg tevreden over!
24-07-2017

Borstkanker

Na 2 injecties zoladex voelde ik me per week aftakelen. Ik voelde me meer en meer depressief, kon niet meer doorslapen, had hoofdpijn en overal gewrichtspijn, kortom, ik was geen mens meer. In overleg met mijn oncoloog ben ik na 2 inspuitingen gestopt. Nu ben ik 3 weken verder, en voel ik me bijna niet depressief meer. Ik slaap beter (nog niet optimaal, maar kom) en de hoo[lees meer...]fdpijn is draaglijk. Volgende week moet ik starten met nolvadex, hopelijk kan ik dit beter verdragen.
04-05-2017

Zoladex (gosereline)

Van de injectie voel je niets. Je hebt ook amper last van de bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.
21-09-2016

Prostaatkanker

Uiteraard is Zoladex, welke om de 3 maanden wordt toegediend, een middel tegen de testeteron boys in je lichaam. Ik heb eerst 3 maanden hormoontabletten geslikt vervolgens na onderzoeken en MRI scan 36 bestralingen gehad. hierna begonnen met Zoladex. Ik wil niet zeggen dat het een crime is maar ik ondervind veel last van maar na ruim een jaar Zoladex voelen mijn spieren[lees meer...] stijf en stram aan. Ook de gewrichten doen sinds kort zeer. Ben nu bij een Fysio die gespecialiseerd is in oncologie in de hoop de spieren weer wat "soepeler"te krijgen . Sex is al geruime tijd uit den boze maar door er over te praten is knuffelen ook fijn. Een aanrader is het boek - Als je man verandert..- Zeer leerzaam !!!
18-06-2016

Endometriose

Als je van te voren de huid met ijsblokje verdoofd valt injectie mee. De bijwerkingen die ik heb zijn vervelend. Met name de misselijkheid en pijn in gewrichten waren erg vervelend. In het begin heb ik gedacht dat ik liever de pijn Vd endometriose had. Na verloop van tijd wen je eraan/of wordt het minder.
16-08-2015

Prostaatkanker

Er werd een vraag gesteld over druk op de borst bij het gebruik van Zoladex? Mijn ervaring is, dat ik drie maal ben op genomen met hart problemen. Twee keer word ik na een nacht in het ziekenhuis te moeten blijven, steeds naar huis gestuurd. Huisarts moest het maar verder bekijken, en schrijft bloedverdunners en een pil voor onder de tong voor, bij opname twee, hebben we[lees meer...] gevraagd of het mogelijk van de Zoladex kan komen, gelet op de bijsluiter. Het word daar aan gegeven als veel voorkomend. Het word af gedaan met als je een bijsluiter leest van een paracetamol, ook ziek word. De bloed verdunner word er af gehaald. De derde en laatste keer is het begin Augustus, en is het weer raak, deze keer zeer heftig. Mijn vrouw wijst ze vanaf de eerste behandelaar (broeders ambulance) er op dat dit niet normaal is en praat met ieder die zij te pakken kan krijgen, vraagt ook om een andere cardioloog. Nu pas wordt er onderzoek gedaan, en zijn hartritmestoringen gezien en worden dinsdag 18 Augustus bekeken, wel in een ander ziekenhuis, ook daar zullen we blijven vragen of het met de Zoladex te maken heeft, omdat het steeds kort na het inplantatie ampul fout gaat, er worden weer bloedverdunners voor geschreven en medicatie voor het hart. Zijn er nog meer mensen met hartproblemen? die deze naar alle waarschijnlijkheid aan zoladex relateren.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum