gosereline

Anastrozol (87 meningen)
Femara (84 meningen)
Lucrin (84 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

28-09-2021 | Man | 64

09-08-2021 | Man | 69
Prostaatkanker
Ik ben gestopt na derde injectie 9 mnd, vond de bijwerkingen een aanslag op mijn kwaliteit van leven.

23-07-2021 | Man | 69
Prostaatkanker
Ben er mee gestopt vond de bijwerkingen echt niet fijn.

04-03-2021 | Vrouw | 34
Endometriose
Tijdens mijn operatie is de Gynaecoloog erachter gekomen dat ik Endometriose heb. Gezien ik een kinderwens had. Kreeg ik meteen een spuitje Zoladex . Ik heb deze medicijn 6 maanden gehad (2x 3 maanden) Ik had last van opvliegers, verminderde libido en ik kwam veel aan in kilo's. Overal viel deze medicatie kwa bijwerkingen erg mee, maar was het voor mij helaas nie[lees meer...]t effectief genoeg. Tevens had ik 6 maanden lang geen menstruatiepijn.

29-11-2020 | Man | 83
PSA te hoog,

03-11-2020 | Man | 70
bloeddruk gestegen van 130-/60 naar 180/80

08-09-2020 | Vrouw | 41
Borstkanker

20-05-2020 | Man | 64
Prostaatkanker
In 2017 PSA 4,3 Eind november 2019 PSA 8,6. December Gleason score 9 alle puncties raak. Medio januari PET scan mislukt en CT scan gaf aan dat kanker buiten prostaat is gegroeid. Begonnen met Zoladex en Bicalutamide. Eind april bleek dat kanker gekrompen is en kon begonnen worden met 35 x bestralen in periode mei/juni. Intussen moet ik Zoladex elke 3 maanden herhalen in to[lees meer...]taal 3 maanden en is nu op 20 mei mijn PSA 0,06. De bijwerkingen zijn tintelende vingers, stijfheid in vingers, vocht in de linker enkel bij inspanning, eerder vermoeid, borstvorming. Kost moeite om op gewicht te blijven ondanks veel bewegen

03-05-2020 | Man | 82
Prostaatkanker
neem al vele jaren zoladex . PSA is o,o1 . Is er een medicijn met minder bijwerkingen?

14-01-2020 | Vrouw | 25
gosereline (3,6mg)
Wauw wat is dit heftig. Dit medicijn was een aanslag op mijn lichaam en leven. Heb het gelukkig maar 3 maanden moeten gebruiken. Ik heb volgens mij alle bijwerkingen ervaren die bij dit medicijn horen. Ik gebruikte de Zoladex voor een goedaardige tumor in mijn baarmoeder ; adenomyoom genaamd. De eerste zoladex was fout geplaatst in mijn buik. Hierdoor had ik tintelingen en[lees meer...] kriebels ter hoogte van mijn liesstreek. (Alsof er een beestje onder mijn huid kriebelde en dit een week lang.) Ook had ik moeite met lopen voor 3 dagen. Ik werd voor 3 weken ongesteld en hierdoor voelde ik me enorm lusteloos. Slapen was moeilijk, de implantaat was dan pijnlijk en ik wist niet in welke houding ik moest slapen. Bij de 2de zoladex werd ik weer ongesteld voor enkele dagen. En ervaarde ik wat depressief zijn is. (er kwam meermaals een naar gevoel over me heen alsof ik een uitwerking had van drugs en bij moest pakken om gelukkig te worden.) Ook ervaarde ik vaak last te hebben van hoofdpijn, stemmingswisselingen, Opvliegers (zweetaanvallen, natte handen), pijnlijke blaas bij plassen, buikpijn ter hoogte van de zoladex implantaat, en het ergste van alles de zware vermoeidheid... Je kan uren slapen, en gewoon bij het kleinste klusje helemaal uitgeput zijn. Ik ben hierdoor vaak niet aanwezig geweest op mijn werk. En werk nu halve dagen. De Zoladex is nu aan het uitwerken maar de vermoeidheid blijft. Volgens mijn arts werkt het nog 16 weken uit. In maart krijg ik mijn scan en kijken ze of de adenomyoom kleiner is geworden.

06-01-2020 | Man | 70
Prostaatkanker
Na constatering van de prostaatkanker heb ik eerst 38 bestralingen gehad. Daarna heb ik 3 jaar lang eens per drie maanden een hormoon injectie met zoladex gehad. Deze behandeling heeft een aantal vervelende bijwerkingen gehad, zoals opvliegers, geen libido meer, stoelgang klachten en verandering van karakter. Gedurende de drie jaar bleef mijn PSA heel erg laag, tussen 0 e[lees meer...]n 0,2. Na drie jaar is de kuur gestopt en ben ik erg benieuwd naar de PSA. In april weten we meer. Mocht de PSA weer gaan stijgen dan wordt er bekeken op er een andere behandeling gegeven kan worden.

10-10-2019 | Man | 75
gosereline (10,8mg)
Uitgezaaide prostaat kanker. Gebruik het ruim drie jaar. PSA is niet te meten laag (was 540). Bijwerkingen opvliegers en impotent, wat emotioneler en depressiever. Verder geen klachten en werk aan mijn conditie om botten en spieren sterk te houden

29-09-2019 | Man | 66
Prostaatkanker
Geopereerd in januari 2016. Bestraald in zomer 2016. PSA op 01-11-2018 opgelopen naar 5,7, PSMA scan toonde uitzaaiingen op 10 plaatsen: schouder, middenrif, rug en buikstreek. Mentale opdoffer! injectie met Zoladex bleek effectief: PSA gedaald naar 0,2. Merk wel een afname van conditie. Hardlopen gaat stukken minder (maar ja ik ben ook bijna 67!), maar dagelijks 3 - 4 km [lees meer...]stevig wandelen met de hond gaat probleemloos. Probeer dagelijks wat krachttraining te doen. Geen vermoeidheid of ongemak. Voel me uitstekend en heb de opdoffer een plekje gegeven waardoor ik niet steeds bezig ben met mijn ziekte.

22-09-2019 | Man | 70
Prostaatkanker
veel hoofdpijn veroorzaakt door te hoge bloeddruk, normaal 120/60 Nu na 10 dagen 170/100. nu aan de Losartan.

18-08-2019 | Vrouw | 27
Endometriose

12-07-2019 | Man | 68
Proctitis ulcerosa
Geboren 1951. Sinds nov 2010 Ctpc met PSA 1250 Zoladex sinds mei 2011 iedere 3 maanden. Geen klachten. Sinds Jan 2019 uitbehandeld. Aug 2019 13 bestraling bij ingegroeide prostaattumor in mijn darm. Graag reactie . Xaveer