gosereline

Anastrozol (83 meningen)
Femara (78 meningen)
Lucrin (78 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

08-09-2020 | Vrouw | 41
Borstkanker

20-05-2020 | Man | 64
Prostaatkanker
In 2017 PSA 4,3 Eind november 2019 PSA 8,6. December Gleason score 9 alle puncties raak. Medio januari PET scan mislukt en CT scan gaf aan dat kanker buiten prostaat is gegroeid. Begonnen met Zoladex en Bicalutamide. Eind april bleek dat kanker gekrompen is en kon begonnen worden met 35 x bestralen in periode mei/juni. Intussen moet ik Zoladex elke 3 maanden herhalen in to[lees meer...]taal 3 maanden en is nu op 20 mei mijn PSA 0,06. De bijwerkingen zijn tintelende vingers, stijfheid in vingers, vocht in de linker enkel bij inspanning, eerder vermoeid, borstvorming. Kost moeite om op gewicht te blijven ondanks veel bewegen

03-05-2020 | Man | 82
Prostaatkanker
neem al vele jaren zoladex . PSA is o,o1 . Is er een medicijn met minder bijwerkingen?

14-01-2020 | Vrouw | 25
gosereline (3,6mg)
Wauw wat is dit heftig. Dit medicijn was een aanslag op mijn lichaam en leven. Heb het gelukkig maar 3 maanden moeten gebruiken. Ik heb volgens mij alle bijwerkingen ervaren die bij dit medicijn horen. Ik gebruikte de Zoladex voor een goedaardige tumor in mijn baarmoeder ; adenomyoom genaamd. De eerste zoladex was fout geplaatst in mijn buik. Hierdoor had ik tintelingen en[lees meer...] kriebels ter hoogte van mijn liesstreek. (Alsof er een beestje onder mijn huid kriebelde en dit een week lang.) Ook had ik moeite met lopen voor 3 dagen. Ik werd voor 3 weken ongesteld en hierdoor voelde ik me enorm lusteloos. Slapen was moeilijk, de implantaat was dan pijnlijk en ik wist niet in welke houding ik moest slapen. Bij de 2de zoladex werd ik weer ongesteld voor enkele dagen. En ervaarde ik wat depressief zijn is. (er kwam meermaals een naar gevoel over me heen alsof ik een uitwerking had van drugs en bij moest pakken om gelukkig te worden.) Ook ervaarde ik vaak last te hebben van hoofdpijn, stemmingswisselingen, Opvliegers (zweetaanvallen, natte handen), pijnlijke blaas bij plassen, buikpijn ter hoogte van de zoladex implantaat, en het ergste van alles de zware vermoeidheid... Je kan uren slapen, en gewoon bij het kleinste klusje helemaal uitgeput zijn. Ik ben hierdoor vaak niet aanwezig geweest op mijn werk. En werk nu halve dagen. De Zoladex is nu aan het uitwerken maar de vermoeidheid blijft. Volgens mijn arts werkt het nog 16 weken uit. In maart krijg ik mijn scan en kijken ze of de adenomyoom kleiner is geworden.

06-01-2020 | Man | 70
Prostaatkanker
Na constatering van de prostaatkanker heb ik eerst 38 bestralingen gehad. Daarna heb ik 3 jaar lang eens per drie maanden een hormoon injectie met zoladex gehad. Deze behandeling heeft een aantal vervelende bijwerkingen gehad, zoals opvliegers, geen libido meer, stoelgang klachten en verandering van karakter. Gedurende de drie jaar bleef mijn PSA heel erg laag, tussen 0 e[lees meer...]n 0,2. Na drie jaar is de kuur gestopt en ben ik erg benieuwd naar de PSA. In april weten we meer. Mocht de PSA weer gaan stijgen dan wordt er bekeken op er een andere behandeling gegeven kan worden.

10-10-2019 | Man | 75
gosereline (10,8mg)
Uitgezaaide prostaat kanker. Gebruik het ruim drie jaar. PSA is niet te meten laag (was 540). Bijwerkingen opvliegers en impotent, wat emotioneler en depressiever. Verder geen klachten en werk aan mijn conditie om botten en spieren sterk te houden

29-09-2019 | Man | 66
Prostaatkanker
Geopereerd in januari 2016. Bestraald in zomer 2016. PSA op 01-11-2018 opgelopen naar 5,7, PSMA scan toonde uitzaaiingen op 10 plaatsen: schouder, middenrif, rug en buikstreek. Mentale opdoffer! injectie met Zoladex bleek effectief: PSA gedaald naar 0,2. Merk wel een afname van conditie. Hardlopen gaat stukken minder (maar ja ik ben ook bijna 67!), maar dagelijks 3 - 4 km [lees meer...]stevig wandelen met de hond gaat probleemloos. Probeer dagelijks wat krachttraining te doen. Geen vermoeidheid of ongemak. Voel me uitstekend en heb de opdoffer een plekje gegeven waardoor ik niet steeds bezig ben met mijn ziekte.

22-09-2019 | Man | 70
Prostaatkanker
veel hoofdpijn veroorzaakt door te hoge bloeddruk, normaal 120/60 Nu na 10 dagen 170/100. nu aan de Losartan.

18-08-2019 | Vrouw | 27
Endometriose

12-07-2019 | Man | 68
Proctitis ulcerosa
Geboren 1951. Sinds nov 2010 Ctpc met PSA 1250 Zoladex sinds mei 2011 iedere 3 maanden. Geen klachten. Sinds Jan 2019 uitbehandeld. Aug 2019 13 bestraling bij ingegroeide prostaattumor in mijn darm. Graag reactie . Xaveer

06-07-2019 | Man | 79
Prostaatkanker
Gebruik meer dan 10 jaar. Zelf en arts zeer tevreden .PSA 0.1 tot 0.5. Bijwerkingen minimaal. Arts noemt mij een model patient. Bij vaststelling van prostaat kanker,geen mogelijkheid tot operatie - ghemokuur-bestraling

07-03-2019 | Man | 72
Prostaatkanker
Sinds een jaar Zalodex, wat valt dat tegen, je leven veranderd totaal, nergens geen zin meer in, 8kg aangekomen,karakterveranderd, vergeetachtig, enz , enz Ik wil in overleg stoppen met dit medicijn of een vervanger, anders stop ik helemaal wil nog een leuk leven hebben .

30-12-2018 | Man | 68
Prostaatkanker
Wel vervelende bijwerkingen maar het heeft wel gewerkt naast 39 bestralingen.

25-09-2018 | Man | 71
Prostaatkanker
prostaatkanker met uitzaaiingen,cleason 7 op 1 biopt 6 op 3 biopten en 5 op 3 biopten, dit alles na totaal 26 biopten, want in t eerste ziekenhuis zagen ze niets, toen door via Androskliniek naar AvL Dokter Wit behandelaar,zei zou kundig moeten zijn, maar ik wil nog een second opinion bij Jelle Barendsz in Nijmegen,om te vragen of prostaat eruit kan en de 3 lympfen ook[lees meer...] eruit kunnen.Dan blijft over een plek op mijn 6de rib en 1 langs de aorta,het lijkt mij dat het wegbestraalt of wegeomen kunnen worden.Iemand ervaring hiermee???

09-09-2018 | Vrouw | 47
Endometriose
Ik las op internet bijna alleen maar gruwelverhalen over Zoladex, dus ik wilde het al bijna weigeren. Ook toen ik de lijst met bijwerkingen las toen de verpleegkundige er was heb ik haar bijna weer weggestuurd. Om te voorkomen dat het injecteren pijnlijk zou zijn heb ik die dag als voorbereiding om de 4 uur 1000 Mg paracetamol geslikt. De prikplek heb ik een minuut voor d[lees meer...]e injectie met ijsblokjes gekoeld. Ideaal, ik heb nauwelijks iets gevoeld. De bijwerkingen vallen mee. Ik heb last van opvliegers, maar tot nu toe vooral ‘s avonds laat en in de nacht. Wat ook geen pretje is, want ik slaap daardoor echt minder goed. Ik was vooral ook bang voor libidoverlies, maar eerlijk gezegd heb ik daar (nog) geen last van:-) Van de specialist heb ik medicijnen gekregen om de bijwerkingen tegen te gaan, maar die heb ik nog niet geslikt. Ik vind het fijn dat ik ze in huis heb, voor het geval dat. Het is een feest om niet meer ongesteld te worden. Voor de operatie heb ik een jaar bijna aaneengesloten gebloed. Daar werd ik gewoon ongelukkig van. Dus in dat opzicht werkt de Zoladex goed. Wat ik echt vervelend vind is dat ik geen controle over het gebruik heb. Ik kan niet elke dag besluiten iets te slikken of niet. Het zit gewoon voor 3 maanden in je. En als ik daar over nadenk vind ik dat nog steeds moeilijk. Inmiddels heb ik wel weer een endometriosecyste, veel kleiner dan de twee die ik had voor de operatie, maar toch... daar baal ik van. Dus in oktober ga ik voor een second opinion naar het Bronovo. Voor de tweede injectie wordt gezet.

20-08-2018 | Man | 67
gosereline (10,8)
Prostaatkanker
Voor een periode van 6 maanden na ruim 11 jaar bicalutamide. Tussenfase om te zien of daarna een periode zonder medicatie mogelijk is.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum