Lucrin

leuproreline

Endometriose (42 meningen)
Prostaatkanker (7 meningen)
Borstkanker (4 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

15-05-2019

Endometriose

Drie maanden eens per maand Lucrin injectie gehad (in de bil) i.v.m. ernstige endometriose en kinderwens. Vorig jaar geopereerd aan endometriose, daarna eerste IVF ronde, helaas zonder succes. Daarna moest ik drie maanden pauze, voordat ik verder mocht met IVF. Besloten i.p.v. de pil Lucrin te gebruiken gedurende de rustmaanden. Verwachtte veel ellende vanwege de vele moge[lees meer...]lijke bijwerkingen en nare verhalen die ik geleden had, maar het viel me gelukkig erg mee en voor mij werkte het heel goed. Sterker nog, ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Eerste maand nog wat bloedverlies, af en toe een opvlieger en soms wat moeite met slapen. De tweede en derde maand ook nog af en toe een opvlieger en wat meer afscheiding dan normaal. Maar verder voelde ik me top: geen opgezette buik, geen endometriose pijn (wat ik al 20 jaar elke dag heb, ook na de operatie) en voor mij gelukkig geen emotionele roller coasters, maar juist ontzettend stabiel (ook erg fijn voor m’n vriend) en opgewekt. Na de uitwerking laatste Lucrin injectie merkte ik dat ik weer emotioneel werd en niet meer opgewekt. Buik doet weer pijn en is weer opgezet. Nu bezig met de volgende IVF ronde. Hopelijk succesvol dit keer, zo niet dan wil ik daarna absoluut weer de Lucrin injecties tijdens de rustmaanden.
18-04-2019

Myoom

Nadat er myomen in mijn baarmoeder waren geconstateerd en mijn gynaecoloog voorlopig een hysterectomie wil uitstellen, heeft zij mij voor in ieder geval anderhalf jaar eens per kwartaal een injectie Lucrin 11,25mg voorgeschreven. Na de eerste injectie heb ik nog 1, zeer hevige bloeding, met stolsels, gehad (zoals ik die al geruime tijd had). Daarna was het over. Wat een[lees meer...] rust heeft dit gebracht. Na de eerste controle bleek mijn baarmoeder spectaculair geslonken, van 14cm naar 7cm. De eerste 2 heb ik laten spuiten, de 3e heb ik zelf gedaan. Geen centje pijn en zo goed als geen bijwerkingen, alleen de verwachte overgangsverschijnselen. Mensen hebben de neiging om op sites als deze alleen maar hun negatieve ervaringen te posten. Laat u niet bang maken door alleen maar horrorverhalen. (Nee, ik heb geen aandelen, ik ben gewoon een gebruiker met zeer positieve ervaring)
09-04-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik heb door deze spuit diabetes type 1 gekregen
31-03-2019

Borstkanker

Ivm niet mogen gebruiken van tamoxifen (longembolie) nu 4,5 jaar gebruik Lucrin. Het heeft mijn leven de afgelopen jaren stil gelegd en beperkt. De klachten waren enorm en namen af naar het einde van de 3 maanden.
09-01-2019

Endometriose

ik had ernstige kolieke aanvallen in de buik door aanwezige myomen en endometriose in het buikgebied.
20-10-2018

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Na jaren door een hel gaan vanwege pmdd en pcos elke maand weer (2 goede weken en 2 slechte weken) waarin ik niet goed meer functioneer, eindelijk een vrouwenkliniek gevonden waar ze gespecialiseerd zijn in dit soort problemen en hier nu ook in behandeling. Nadat ik mijn problemen voorlegde, is mij vorige week ook aangeraden lucrin te gaan gebruiken. Normaal gesproken ben [lees meer...]ik heel erg voorzichtig om maar gelijk ja te zeggen tegen medicatie en mijn gevoel toen het voorgesteld werd, was ook eigenlijk om niet te beginnen, maar omdat ik ook zoiets had van, ze zullen echt wel weten hoe of wat en ik wil toch een zo goed als mogelijk levem leiden uiteindelijk, toch ja gezegd en de spuit laten zetten.. had ik maar naar mijn gevoel geluisterd.. Gelijk na 2 dagen begon ik me al anders te voelen.. een beetje zoals ik me ook voel altijd als mijn pmdd begint 1 of 2 weken voor mijn eisprong. Labiel, depri, onrustig/gespannen etc.. alleen dit keer nog heftiger.. zo heftig dat ik een paar dagen bij mijn ouders ingetrokken ben omdat ik mezelf wat aan wou doen/pijn wou doen, omdat ik zo enorm depressief werd.. huilbuien, woede, depressie, doorbraakbloeding, en nu beginnen ook de opvliegers.. ik kan niet meer normaal nadenken met vlagen en leef alsof ik in een bubbel zit en alles gaat langs me heen.. moet mezelf continu zeggen dat dit tijdelijk is en het weer over gaat.. de injectie is voor een maand en neem dus zeker weten geen 2de meer. Ook ben ik boos omdat ze er heel luchtig over deden bij de kliniek.. dat ik eventueel alleen maar opvliegers zou krijgen en misschien wat aan zou komen, dus mijn vertrouwen is ook een beetje weg in ze, en ga ik ook zeker zeggen volgende afspraak.. mensen, gebruik dit spul gewoon niet voor pcos/pmdd klachten, alleen als je geen andere keuze hebt want ga echt door een hel op het moment.
25-07-2018

Bloedstolsels

Een paar dgn geleden heb ik na vele weken bloedverlies agv de overgang een injectie Lucrin gekregen, na al 2 kuren provera en 2 x een dosis cyclokapron, wat beiden niet hielp om het bloedverlies te minderen. Met de provera ben ik nu nog bezig tot volgende week en mag ik afmaken. Nu heb ik toch weer bloedverlies met stolsels. Moedeloos wordt ik ervan. Wanneer gaat de Lucrin[lees meer...] zijn werk doen, weet iemand dat hier?
01-05-2018

Borstkanker

10-04-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Na jaren van hormonale schommelingen, om de 6 weken een menstruatie met veel bloedverlies en migraine, en alles geprobeerd te hebben (de pil, spiraal, implanon) doorverwezen naar de gyneacoloog. Hij adviseerde mij de Lucrin injectie; zo zou ik in de overgang komen en waarschijnlijk van mijn problemen worden verlost. De problemen zijn echter alleen maar groter geworden na t[lees meer...]wee injecties Lucrin. Dagelijks hoofdpijn eindigend in migraine. Normaal functioneren is er niet meer bij. Gebruik dit middel niet!!
21-03-2018

Endometriose

Zoals velen misschien doen heb ik ook eerst het internet afgezocht over wat ik kan verwachten van deze prik. Ik had dat beter niet kunnen doen, want ik schrok van alle negatieve reacties op deze prik. Ik ben nu een maand verder en ik kan zeggen dat het reuze meevalt. Mijn gynaecoloog gaf aan dat ik rekening moest houden met stemmingswisselingen en opvliegers. Ik voel[lees meer...] me niet anders dan voor de prik. Mijn eerste menstruatie is wel gekomen, maar dat had de gynaecoloog al aangegeven dat dat waarschijnlijk nog wel zou gebeuren.
20-03-2018

Prostaatkanker

In 2006 helaas blaasontsteking in 2007 ook en de huisarts had helaas niet getoucheerd daarna antibiotica gehad ging niet over, toen door sturing naar uroloog ik had een PSA van 320 en glason score van 8 en uitgezaaid door lymfe na operatie 25 % besmet, meteen lucrin en casodex of bicalutimide 1 pil per dag. dit alles heeft nu 10 jaar gewerkt, moet helaas overstappen. ook h[lees meer...]eel lang elke 4 weken APD infuus gehad voor de botten daarna exiva werkte goed maar nieuw middel en daar ik een uitzaaiing in rechterbovenbeen had werd dat ook bestraald, is 2 jaar geleden doormidden geknapt en loop nu al 2 j. hinkelend door het leven, het is heel wat, maar wat brengt de toekomst?? Opvliegers na lang gebruik word het minder, niet of geen koffie en alcohol, veel brokolie en gezonde groente, helaas geen erecties meer, ge deze week over naar andere spuit omdat de testosteron oploopt en die voedt de kanker.
11-03-2018

Endometriose

Vanwege endometriose en kinderwens nu met de eerste maand Lucrin bezig in een traject van vier maanden als aanloop naar IVF. Omdat ik recidiverende depressieve stoornis heb, heb ik gelijk Tibolon meegekregen om de bijwerkingen uit te balanceren. De eerste week had ik hoofdpijn - geen migraine, maar wel pijnlijk genoeg om irritant te zijn. Ook heb ik vooralsnog dagelijks kr[lees meer...]ampen gehad, al vermoed ik dat deze ook kunnen samenhangen met het gebruik van tibolon, daar de dagelijkse kramp ongeveer 1,5 tot 2 uur na slikken van deze pil komt opzetten en tussen de 3 en 4 uur aanhoudt. De krampen waren de eerste week het heftigst (toch minder heftig dan endometriosekrampen), de laatste paar dagen zijn ze veel minder aanwezig en ook minder lang. De laatste paar dagen ben ik wel meer moe en ik heb soms een lichte opvlieger (voorlopig max. 1 per dag). Ik merk ook dat mijn depressiviteitsklachten inderdaad meer aanwezig zijn en ik ben vooral 's avonds apathisch. Maar ook hier geldt: het valt me alleszins mee. Zeker in de eerste twee weken was ik juist een stuk rustiger en milder (ik heb normaliter een notoir kort lontje...) dan ik had verwacht op basis van de ervaringen van andere vrouwen, en ook nu beperkt het zich vooral tot een gevoel van mentale onrust. Het is zeker niet de diepe put die ik van 'reguliere' depressieve periodes gewend ben en weten dat het een bijwerking is en weer overgaat zodra ik stop met de behandeling helpt ook. Voor iemand zonder ervaring met depressiviteit kan ik me echter voorstellen dat het anders/intenser voelt. Ongeveer twee weken na de eerste injectie heb ik een doorbraakbloeding gehad die overging in een vaginale bloeding (voornamelijk bloed en geen baarmoederslijmvlies). Dit hield vier dagen aan, wat minder lang is dan mijn normale menstruatie. De eerste dag ging dit gepaard met krampen die ongeveer dezelfde heftigheid hadden als endometriosekrampen op dag 1 van de menstruatie. Hierna vooralsnog geen bloedingen meer gehad.
01-02-2018

Endometriose

Na een jaar Lucrin te hebben gebruikt voor mijn endometriose overgestapt op Zoladex omdat ik in de laatste week voor de nieuwe spuit toch telkens buikklachten kreeg
17-12-2017

Lucrin (leuproreline)

Niet gebruiken als je last van je hormonen hebt het verdubbelt vooral de eerste 3a4wk je klachten!! en ik werd ook depressief ervan en effe stoppen ivm bijwerkingen gaat niet als je een injectie krijgt voor drie mnd !! echt pak wat paracetamolletjes tss rotzooi.
21-10-2017

Endometriose

Laten we meteen beginnen met het vertellen dat ik een probleem heb met hormonen, dan zijn de bijwerkingen misschien ook overduidelijk voor de meesten. Ik heb altijd al problemen gehad met de pil, het spiraal, de nuvaring zeg het maar. Maar na jaren van krom liggen van de pijn, ziek van de menstruatie en dusdanig bloedverlies van 5 dagen en een herstel periode van zeker 10 [lees meer...]dagen, moest er wat gebeuren. Op naar de Gyneacoloog die mij orgametril voorschreef, jippie wat een verademing......tot de bijwerkingen begonnen...pffff..... vervolgens was het niet meer verkrijgbaar en was ik een week of twee medicijnloos tjeee.....ik was weer totaal mezelf, wat een verademing. Ik heb dit voorgelegd aan mijn gyneacoloog maar omdat de orgametril tijdelijk niet verkrijgbaar was, dat we de Lucrin maar moesten proberen, de bijwerkingen moest ik maar voor lief nemen. Voor de duidelijkheid, ik heb een mannelijke gyneacoloog..... mag niet uit maken vind ik. Op 29 augustus heb ik de injectie gekregen en heb er tot op vandaag spijt van... Dagelijks hoofdpijn, wekelijks migraine, daarvoor weer aan de medicatie, vochtophoping, haaruitval, emotioneel, stemmingswisselingen, seksueel zeer inactief en dat was echt anders. Aankomen, geen energie, zweetaanvallen, moedeloos. Ik heb kladblokken aangeschaft om elke dag op te schrijven hoe het gaat en hoe ik me voel. Ik ben gestopt, het gaat niet goed en het duurt nog ruim een maand voor de troep uit mijn lijf is. Ik ben mezelf niet...gelukkig weet iedereen in mijn omgeving wat er aan de hand is maar voor mij Is het duidelijk....er komt geen hormoon meer mijn lijf in, in welke vorm dan ook.
19-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase