Ziekte van Lyme

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ziekte van Lyme

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ziekte van Lyme

17-02-2024 | Vrouw | 58

darmproblemen herhaaldelijk overgeven

Deze kuur van 16 dagen. 2x100 mg pd Heel veel overgeven. Stoelgang totaal verstoord en ook nu na ruim 7 dagen laatste pil nog steeds weinig eetlust, overgeven. Steken bij lever. Kring na 3 dagen verdwenen. Dat wel Wat voor anderen goed kan werken blijkt voor mij ware nachtmerrie. Hopelijk nooooiit meer. Gebruik nu probiotica om hopelijk snel eetpatroon en stoelgang w[lees meer...]eer onder controle te krijgen

11-09-2023 | Vrouw | 54
Ziekte van Lyme
begon met suddenly defness aan het linkeroor . plotseling doof . stoot prednison gekregen . daarna meniere aanval gehad . uit bloed kwam 3 positief lyme borelia nooit een kring gehad lumbale punctie gehad . geen nieuwe besmetting gehad . ook geen neurologische lyme . weer stoot prednison . samen met maand doxycycline. nu vanmorgen de laatste pil gehad . 1e [lees meer...]week geen klachten ..2e week afkicken pretnison . 3e week doodziek alle vezels in mijn lijf deden zeer. . veel hoofdpijn . ben hartpatiënt en veel hartkloppingen en alsof ze er een mes in staken . iedere dag verhoging . 4e week ging weer een stuk beter . conclusie veel mensen last de 3e week . maar probeer te denken . het doet zijn werk . 4e week stuk beter .

12-06-2023 | Vrouw | 50
Ziekte van Lyme
Ik kreeg jeuk op mijn enkel en sacht dat muggen beet is maar na een week kreeg ik jeuk en pijn en ronde circel nu ben ik op 7 de dag van de pil de zwelling is weg de vlek is verminderd maar nog niet weg ! Ik wist niet dat de antibiotica moet zonder melkproducten! Dat heeft de huisarts niet gezegd! Nog altijd geen bijwerkingen! Ik neem ook antialergische pillen en een zalf [lees meer...] om erop te smeren !

23-05-2023 | Vrouw | 48
Ziekte van Lyme
In 2017 10 dagen gebruikt vanwege erythema migrans (em) tgv insectenbeet. De EM trok toen weg. Een paar jaar later kreeg ik flinke nekpijn en hoofdpijnklachten. Niet stilgestaan bij Lyme en de artsen - die ik destijds voor mijn klachten bezocht- eveneens niet. Klachten zijn door de jaren heen uitgebreid met neurologische-, spier- en gewrichtsklachten. Sinds kort weet ik [lees meer...]dat het de ziekte van Lyme is. Recent Doxycycline kuur van 30 dagen gehad met weinig effect. Het trillen nam wat af. Mijn lichaam reageerde in week 3 en 4 heftig op de gifstoffen tgv de afbraak van de bacterie. Klachten namen toe; Jarisch-Herxheimer reactie. Helaas nog steeds klachten tgv van Lyme en bezig met een andere kuur.

13-04-2023 | Man | 30
Ziekte van Lyme
Tijdens bezoek aan de sauna viel mijn vriendin op dat er een rode vlek op mijn bil zat. De huisarts heeft Doxycycline voorgeschreven tegen Lyme. Geen last van bijwerkingen en na 5 dagen is de vlek aanzienlijk lichter van kleur. Ik denk dat aan het einde van de kuur, de vlek verdwenen is.

Tramadol

08-02-2023 | Man | 63
tramadol
Ziekte van Lyme
Helpend tegen de extreme vermoeidheid en maakt dat ik kan functioneren. Lifesaver!!!! Gebruik om de anderhalve dag.

08-10-2022 | Vrouw | 39
Ziekte van Lyme
Na tekenbeet risico op de ziekte van Lyme wegens huiduitslag. Vrij snel na inname van het pilletje licht duizelig en misselijk. Als ik het i neem bij het eten zoals ze adviseren is dit minder. Wel paar uur na inname steeds heel erg moe. Alsof ik al paar nachtjes amper geslapen heb. Verder, tot op heden, geen bijwerkingen. Irritatie tekenbeet nog niet weg. We zitten ook nog[lees meer...] maar aan de 3e dag van de 10.

06-09-2022 | Man | 60
Ziekte van Lyme
5 weken na beet van teek een rode vlek die erg warm werd en ik was heel erg moe. Huisatrs schreef dit voor en na een dag of 6 was de rode vlek weg. Medicatie leidde wel tot een behoorlijk verstoorde stoelgang, meerdere keren per dag ipv 1 x per dag. Wel veel buiten geweest met pet, geen zonnebrandcreme maar geen last van verbranding.

14-08-2022 | Vrouw | 49
Ziekte van Lyme
Ik had sinds 3,5 week een Erythema Migrans. Ik had geen andere klachten. Mijn conditie was super. De Doxycicline is goed bevallen. Ik heb alleen lichte bijwerkingen. Bijwerkingen zijn: vermoeidheid, onplezierig zwaar gevoel in de maag tot zeker een uur na inname, vanaf de tweede dag wat dunnere ontlasting (geen waterige diarree). Tijdens wandelingen ging mijn hartslag naa[lees meer...]r 120 - 146 hartslagen per minuut, waar dat normaal 75 -85 is. Om die reden ben ik even gestopt met intensief sporten. Na 4,5 dag was de rode vlek weinig. Mijn hartslag tijdens wandelingen is sindsdien ook weer normaal. Sinds die dag ben ik niet meer moe en heb ik ook nauwelijks nog last van de andere bijwerkingen. Ik heb me heel strikt aan het advies gehouden de zon te mijden. We zitten midden in een hittegolf en de zon heeft vrij spel. De UV-intensiteit is 5 a 6 op een schaal van 8. Ik blijf de hele dag binnen en ga pas een uur voor zonsondergang wandelen, ingesmeerd met zonnebrandcrème. Misschien is dat iets te strikt, maar better safe than sorry. Ik hoop dat met het verdwijnen van het erythema de ziekte van Lyme in de kiem gesmoord is.

25-07-2022 | Man | 31
Ziekte van Lyme
30 dagen doxycycline 100mg 2 x per dag vanwege verlate (onbehandelde) lymeziekte na ACA op het been. Na ongeveer 7 dagen erge last van de volgende bijwerkingen: algehele malaise, ernstige vermoeidheid, droge mond en hoofdpijn. Na een aantal uren geconcentreerd werken is mijn batterij leeg. Hopelijk snel voorbij na afloop van de kuur.

18-07-2022 | Vrouw | 41

13-07-2022 | Vrouw | 32

11-06-2022 | Vrouw | 35
Ziekte van Lyme
Door een grote rode kring op mijn been, en een wit bultje in het midden bij de huisarts terecht gekomen. Vermoeden was een tekenbeet, alhoewel ik de teek nooit gezien heb. Door met name de rode uitbreidende kring is er Lyme ziekte geconstateerd. Andere (lichte) klachten waren hoofdpijn, vermoeidheid, griepachtig. Meteen na de constatering van de grote rode vlek, 10 dagen d[lees meer...]oxycycline geslikt, 2x per dag, 100mg. Tijdens slikken een aantal bijwerkingen, zoals extra vermoeidheid, niet goed tegen fel licht kunnen, droge mond. In de zon staan of kijken was echt ongemakkelijk. Nu 2 dagen van de kuur af, nog steeds moe en last van fel licht. Hopelijk gaan deze bijwerkingen snel weg en ben ik af van de ziekte van Lyme.

26-10-2021 | Vrouw | 53
Ziekte van Lyme
De temperatuur begon te stijgen op dag 7. Vanwege EM lyme verdenking 14 dagen voorgeschreven. Dag 11 doodziek. Hoge koorts. Na stoppen daalde de koorts direct. Na stoppen begon de leverpijn. Scherpe steken rechts in buik. Nu bij huisarts en ziekenhuis voor leverschade. Echt waardeloos!

13-07-2021 | Vrouw | 40
Ziekte van Lyme
Kuur van 10 dagen ter voorkoming van lyme na het ontdekken van een rode kring op mijn huid. Verder had ik geen klachten. Bijwerkingen zijn best aanwezig. Kloppende hoofdpijn, vermoeidheid (kleine ogen de hele dag), opgeblazen buik, dunne ontlasting, geen trek, wazig voelen, beetje duizelig of in ieder geval niet helder. Paar dagen flink misselijk geweest en extra geslapen.[lees meer...] Mijn buik is toegenomen, geen idee of ik ben aangekomen of dat hij opgezet is. Dat zal blijken als ik klaar ben met de kuur. Ik neem probiotica. Maar merk daar weinig van. Of het effectief is weet ik natuurlijk niet want ik weet niet zeker of ik lyme zou hebben en had nog nergens last van

Metronidazol

14-04-2021 | Vrouw | 31
metronidazol
Ziekte van Lyme
Mijn immuunsysteem is helemaal kapot doordat ik ded ziekte van Lyme as kind gekregen, toen was ik al allergisch voor allerlei dingen die ik niet wist. Toen nog een keer ziekte van Lyme gekregen en een idiote ortomoleculair die mij 7 maanden Metranodazel an Doxycicline heeft gegeven. Ik ben overal allergisch voor en al 10 jaar doodziek omdat ik dit niet wist. Ik krijg per d[lees meer...]ag 500 calorieën binnen omdat ik niet weet waar ik allemaal allergisch voor ben en geen ziek te zijn weeer een anafylactische reactie te krijgen

12-10-2020 | Vrouw | 20
Ziekte van Lyme
Na de 2e pil extreem veel huiduitslag met rode bultjes, brand en jeukt heel erg. Gelijk ermee gestopt

30-07-2020 | Man | 23

Plaquenil

07-05-2020 | Vrouw | 35
hydroxychloroquine

Azitromycine

26-02-2020 | Vrouw | 43
azitromycine
Ziekte van Lyme
kreeg er hartklopping van en werd eigen wat agressief. en hoofdpijn

30-08-2019 | Man | 32
Ziekte van Lyme
Ab kuur voorgeschreven gekregen bij besmette tekenbeet. 10 dagen de doxic slikken. Eerste dag wat hoofdpijn en hartkloppingen. Dagen daarna wat meer moe. Nu op dag 7 ineens toename van bijwerkingen: Vermoeidheid, lusteloos, brok in de keel, steken rondom de lever, inspanningscapaciteit tijdens het sporten afgenomen en droge mond. Man wat een rommel. Maar goed, liever dit d[lees meer...]an lyme. 1e kuur in mijn leven (32 jaar). Nog 3 dagen slikken en dan gauw het lichaam helpen met herstel na deze kuur.

28-08-2019 | Man | 18
Ziekte van Lyme
26 aug is de ziekte van lyme gevonden, zelf had ik al een 1 jaar last van de de symptomen heel erg moe , altijd misselijk, heel beroerd zijn, en veel gewrichtspijn zelf was ik er al voor naar de dokter en alles gegaan en niks kunnen vinden, tot dat ze me naar de internist stuurde en het kunnen vinden door meer bloed aftenemen , nu moet ik een maand aan doxycycline aurobi[lees meer...]ndo disper 100 mg en is alles 10 x versterkt lijkt het zo nog vermoeider en zoveel zeer aan me gewrichten en koorts , buikpijn noem maar op , hopelijk is dit snel voorbij pff

11-11-2018 | Man | 55
Ziekte van Lyme
Voorgeschreven ivm geconstateerde Lyme na (vermoedelijk) 2/3 jaar klachten. Eerste 2 dagen neutraal, daarna koorts, ernstige diarree en hoofdpijn. (eerder aanwezige klachten verergerden) alleen de tot voor kort aanwezige balpijn was verdwenen. Na drie dagen was de koorts plotseling weg. Slaapproblemen, hoofdpijn en diarree tot op heden aanwezig. gebruik probiotica heeft m.[lees meer...]i. (nog) geen affect. Kuur duurt 3 weken, maar tot op heden vooral last van bijwerkingen.

02-10-2018 | Vrouw | 34
Ziekte van Lyme
Tweede keer antibiotica voor ziekte van lyme. Nog niet zeker of het geholpen heeft of niet. Maar kreeg door de antibitiotica wel ontstekingen in m'n tandvlees

03-09-2018 | Vrouw | 12
Ziekte van Lyme
Had de ziekte van Lyme sinds ongeveer 3,5 maand, dit middel 3 weken gebruikt en klachten zijn verdwenen.

19-06-2017 | Vrouw | 30
Ziekte van Lyme
Ik had een tekenbeet waar een cirkel omheen verscheen en moest 4 keer per dag 100 mg slikken. Het begon met overgevoeligheid voor licht (niet eens zozeer de zon). Alsof ik overal met spelden werd geprikt. Toen kreeg ik allemaal blaasjes op mijn huid. Een dag later begon het overgeven en twee dagen later kon ik ineens niet meer normaal slikken. Het deed ongelofelijk veel pi[lees meer...]jn. uiteindelijk ziekenhuis en bleek zware allergische reactie te hebben, moest direct stoppen

28-11-2016 | Vrouw | 26
Ziekte van Lyme
Nu voor de 2e keer aan deze kuur voor 28 dagen, 2 maal daags een tablet. Ik heb al veel klachten door de ziekte van Lyme en deze lijken wel verergerd te worden door de kuur. en ook nog een paar bijwerkingen van het product zelf. Misselijk (lijk een ballon ingeslikt te hebben), overgeven, spier en gewrichtspijn (had ik al van de Lyme word erger door deze kuur), tintelende h[lees meer...]anden (al licht last van word erger), diarree en wat vermoeider dan normaal (ook al door de ziekte van Lyme maar wordt verergerd). Het is op de goeie hoop dat het helpt na de eerste kuur was ik er nog niet vanaf, maar helaas is dit nog niet te zien in het bloed, ik hoop in de toekomst wel (ze kunnen antistoffen meten). Lyme kan het lichaam behoorlijk beschadigen, en het duurt ook weer even voordat je er bovenop bent. Door aantasting kuren ect...

Doxy Disp

12-09-2016 | Vrouw | 49
Ziekte van Lyme
Ik slikte het net 10 minuten voor het eten maar ik moest na 10 minuten meteen overgeven en mijn maaltijd ook van de middag kwam eruit

Methadon

12-08-2016 | Man | 38
methadon
Ziekte van Lyme
Ik kreeg de methadon voor de pijn die ik had van mijn chronische Lyme ziekte. Ik had erg veel pijn en wilde verlichting! Ik heb voor de methadon vele andere soorten pijnstillers geprobeerd maar deze waren met veel bijwerkingen waardoor het tegenover de pijn geen ondersteuning was en geen toevoeging. Ik heb heel lang oxycodon genomen maar was daar ook niet tevreden over van[lees meer...]wege bijwerkingen en had nog steeds veel pijn. Tramadol ben ik mee begonnen maar hielp ook niks! Totaal gebruik ik alles bij elkaar al 3,5 jaar zware pijnstillers. Toen ik een paar maanden overstapte naar Fentanyl en mijn huisarts had gezegd dat ik kon stoppen met de methadon kreeg ik zeer heftige afkickverschijnselen. Ik ging dus coldturkey zonder dat ik het wist! 3 nachten achter elkaar niet geslapen. onrustige benen en armen en onbeschrijfelijke pijn!! Geestelijk draaide ik helemaal door. De huisarts heeft daarna zijn excuses daarvoor aangeboden maar was wel door een hel gegaan. toen begonnen af te bouwen van 20mg per dag naar 5 per dag en nu zit ik een 9 dagen op 2,5 per dag maar deze laatste stapjes zijn het moeilijkste. Ik lig aan de bank gekluisterd! Ik heb erg veel pijn en verschrikkelijk moe en misselijk! Nu na dag 9 gaat het ietsje beter en overweeg van 2,5 naar nul te gaan of om de dag 2,5 mg. Toen ik mezelf ging verdiepen na de coldturkey ervaring kwam ik er achter hoe verschrikkelijk verslavend het is en hoe verdomd moeilijk er van af te raken!! Toen heb ik besloten te stoppen en zo gezond en clean mogelijk te gaan leven en de pijn te gaan bestrijden met alleen natuurlijke pijnstillers zoals cannabis. Waarom word je toch niet goed voorgelicht door de mensen die het voorschrijven!! Het zou verboden moeten worden omdat het zo verslavend is. Er zijn zat andere pijnstillers die net zo goed werken en niet verslavend zijn! Duister spul die methadon dus begin er nooit aan!! Ik wens ieder die af aan het kicken is heel veel succes!

Doxy Disp

26-06-2016 | Man | 21
Ziekte van Lyme
slik nou 6 dagen tabletten 100mg 2x PD. Vaak jeuk aan mn lichaam en penis irritaties en vermoeidheid. vrij irritante bijwerkingen geen last gehad van de zon.