ziekte

Ziekte van Lyme

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ziekte van Lyme

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ziekte van Lyme

12-10-2020 | Vrouw | 20
Ziekte van Lyme
Na de 2e pil extreem veel huiduitslag met rode bultjes, brand en jeukt heel erg. Gelijk ermee gestopt

30-07-2020 | Man | 23

Plaquenil

07-05-2020 | Vrouw | 35
hydroxychloroquine

Azitromycine

26-02-2020 | Vrouw | 43
azitromycine
Ziekte van Lyme
kreeg er hartklopping van en werd eigen wat agressief. en hoofdpijn

30-08-2019 | Man | 32
Ziekte van Lyme
Ab kuur voorgeschreven gekregen bij besmette tekenbeet. 10 dagen de doxic slikken. Eerste dag wat hoofdpijn en hartkloppingen. Dagen daarna wat meer moe. Nu op dag 7 ineens toename van bijwerkingen: Vermoeidheid, lusteloos, brok in de keel, steken rondom de lever, inspanningscapaciteit tijdens het sporten afgenomen en droge mond. Man wat een rommel. Maar goed, liever dit d[lees meer...]an lyme. 1e kuur in mijn leven (32 jaar). Nog 3 dagen slikken en dan gauw het lichaam helpen met herstel na deze kuur.

28-08-2019 | Man | 18
Ziekte van Lyme
26 aug is de ziekte van lyme gevonden, zelf had ik al een 1 jaar last van de de symptomen heel erg moe , altijd misselijk, heel beroerd zijn, en veel gewrichtspijn zelf was ik er al voor naar de dokter en alles gegaan en niks kunnen vinden, tot dat ze me naar de internist stuurde en het kunnen vinden door meer bloed aftenemen , nu moet ik een maand aan doxycycline aurobi[lees meer...]ndo disper 100 mg en is alles 10 x versterkt lijkt het zo nog vermoeider en zoveel zeer aan me gewrichten en koorts , buikpijn noem maar op , hopelijk is dit snel voorbij pff

11-11-2018 | Man | 55
Ziekte van Lyme
Voorgeschreven ivm geconstateerde Lyme na (vermoedelijk) 2/3 jaar klachten. Eerste 2 dagen neutraal, daarna koorts, ernstige diarree en hoofdpijn. (eerder aanwezige klachten verergerden) alleen de tot voor kort aanwezige balpijn was verdwenen. Na drie dagen was de koorts plotseling weg. Slaapproblemen, hoofdpijn en diarree tot op heden aanwezig. gebruik probiotica heeft m.[lees meer...]i. (nog) geen affect. Kuur duurt 3 weken, maar tot op heden vooral last van bijwerkingen.

02-10-2018 | Vrouw | 34
Ziekte van Lyme
Tweede keer antibiotica voor ziekte van lyme. Nog niet zeker of het geholpen heeft of niet. Maar kreeg door de antibitiotica wel ontstekingen in m'n tandvlees

Amoxicilline

03-09-2018 | Vrouw | 12
amoxicilline
Ziekte van Lyme
Had de ziekte van Lyme sinds ongeveer 3,5 maand, dit middel 3 weken gebruikt en klachten zijn verdwenen.

19-06-2017 | Vrouw | 30
Ziekte van Lyme
Ik had een tekenbeet waar een cirkel omheen verscheen en moest 4 keer per dag 100 mg slikken. Het begon met overgevoeligheid voor licht (niet eens zozeer de zon). Alsof ik overal met spelden werd geprikt. Toen kreeg ik allemaal blaasjes op mijn huid. Een dag later begon het overgeven en twee dagen later kon ik ineens niet meer normaal slikken. Het deed ongelofelijk veel pi[lees meer...]jn. uiteindelijk ziekenhuis en bleek zware allergische reactie te hebben, moest direct stoppen

28-11-2016 | Vrouw | 26
Ziekte van Lyme
Nu voor de 2e keer aan deze kuur voor 28 dagen, 2 maal daags een tablet. Ik heb al veel klachten door de ziekte van Lyme en deze lijken wel verergerd te worden door de kuur. en ook nog een paar bijwerkingen van het product zelf. Misselijk (lijk een ballon ingeslikt te hebben), overgeven, spier en gewrichtspijn (had ik al van de Lyme word erger door deze kuur), tintelende h[lees meer...]anden (al licht last van word erger), diarree en wat vermoeider dan normaal (ook al door de ziekte van Lyme maar wordt verergerd). Het is op de goeie hoop dat het helpt na de eerste kuur was ik er nog niet vanaf, maar helaas is dit nog niet te zien in het bloed, ik hoop in de toekomst wel (ze kunnen antistoffen meten). Lyme kan het lichaam behoorlijk beschadigen, en het duurt ook weer even voordat je er bovenop bent. Door aantasting kuren ect...

Doxy Disp

12-09-2016 | Vrouw | 49
Ziekte van Lyme
Ik slikte het net 10 minuten voor het eten maar ik moest na 10 minuten meteen overgeven en mijn maaltijd ook van de middag kwam eruit

Methadon

12-08-2016 | Man | 38
methadon
Ziekte van Lyme
Ik kreeg de methadon voor de pijn die ik had van mijn chronische Lyme ziekte. Ik had erg veel pijn en wilde verlichting! Ik heb voor de methadon vele andere soorten pijnstillers geprobeerd maar deze waren met veel bijwerkingen waardoor het tegenover de pijn geen ondersteuning was en geen toevoeging. Ik heb heel lang oxycodon genomen maar was daar ook niet tevreden over van[lees meer...]wege bijwerkingen en had nog steeds veel pijn. Tramadol ben ik mee begonnen maar hielp ook niks! Totaal gebruik ik alles bij elkaar al 3,5 jaar zware pijnstillers. Toen ik een paar maanden overstapte naar Fentanyl en mijn huisarts had gezegd dat ik kon stoppen met de methadon kreeg ik zeer heftige afkickverschijnselen. Ik ging dus coldturkey zonder dat ik het wist! 3 nachten achter elkaar niet geslapen. onrustige benen en armen en onbeschrijfelijke pijn!! Geestelijk draaide ik helemaal door. De huisarts heeft daarna zijn excuses daarvoor aangeboden maar was wel door een hel gegaan. toen begonnen af te bouwen van 20mg per dag naar 5 per dag en nu zit ik een 9 dagen op 2,5 per dag maar deze laatste stapjes zijn het moeilijkste. Ik lig aan de bank gekluisterd! Ik heb erg veel pijn en verschrikkelijk moe en misselijk! Nu na dag 9 gaat het ietsje beter en overweeg van 2,5 naar nul te gaan of om de dag 2,5 mg. Toen ik mezelf ging verdiepen na de coldturkey ervaring kwam ik er achter hoe verschrikkelijk verslavend het is en hoe verdomd moeilijk er van af te raken!! Toen heb ik besloten te stoppen en zo gezond en clean mogelijk te gaan leven en de pijn te gaan bestrijden met alleen natuurlijke pijnstillers zoals cannabis. Waarom word je toch niet goed voorgelicht door de mensen die het voorschrijven!! Het zou verboden moeten worden omdat het zo verslavend is. Er zijn zat andere pijnstillers die net zo goed werken en niet verslavend zijn! Duister spul die methadon dus begin er nooit aan!! Ik wens ieder die af aan het kicken is heel veel succes!

Doxy Disp

26-06-2016 | Man | 21
Ziekte van Lyme
slik nou 6 dagen tabletten 100mg 2x PD. Vaak jeuk aan mn lichaam en penis irritaties en vermoeidheid. vrij irritante bijwerkingen geen last gehad van de zon.

26-05-2016 | Man | 33
Ziekte van Lyme
Al bijna 8 jaar heb ik last van chronische vermoeidheid door de ziekte van Lyme. Ook heb ik constant gewrichts-, zenuw- en spierpijn. Daarnaast is mijn concentratievermogen ronduit belabberd. Mijn prestatievermogen is nog maar 5% van voor deze toestand. Doordat ik pas na jaren de oorzaak wist van die vermoeidheid is bij mij de Lyme chronisch geworden. Meerde antibioticakur[lees meer...]en hebben geen positief effect genoteerd. Zelf denk ik doordat ik er jaren te laat bij was, dat het een onwaarschijnlijk verhaal gaat worden dat ik nog van de Lyme afkom. Hierom ben ik een tijdje terug op zoek gegaan naar supplementen en medicijnen voor symptoombestrijding. Na lang zoeken kwam ik bij tramadol. Hiervan durf ik bijna te zeggen dat het voor mij een lifesaver is! Ik werd steeds minder vrolijk van mijn vermoeidheid en pijn en kon ook steeds minder doen. Door tramadol kan ik weer dingen plannen en af en toe wat doen. Slechts 50mg maakt voor mij al een wereld van verschil. Effecten: geen pijn, voel me fysiek weer redelijk normaal. Bewegen is weer een plezier ipv me een opa van 93 te voelen. Ook doet het voor mn mentale gebeuren veel goeds. Behalve dat ik vrolijk word doordat ik geen fysieke pijn meer heb, word ik ook wakkerder van tramadol. Het heft mijn brainfog deels op en ik krijg weer zin in dingen! Super spul!

Diclofenac

12-05-2016 | Vrouw | 65
diclofenac
Ziekte van Lyme
doet niets bij ernstige pijn

12-05-2016 | Vrouw | 65
Ziekte van Lyme
De gewone pijnstillers hielpen niet. De pijn is zo verschrikkelijk dat ik er gek van werd. Slapen werd onmogelijk, want vooral bij niet-bewegen is de pijn niet te verdragen. Doordat ik nu pas in de namiddag begin met Tramadol, deze pil na 4 uur herhaal en daarna nog eens om 00.00 u., kan ik redelijk slapen. Sufheid overdag vermijd ik door overdag geen pil te nemen. Ik heb [lees meer...]een vorm van Lyme die niet te genezen is, want ...te laat gediagnostiseerd. Ook heb ik hoge bloeddruk, slik bètablokkers. Dit gaat goed samen met Tramadol, mits je je aan de dosis houdt, 50mg per keer.

22-01-2016 | Vrouw | 30
Ziekte van Lyme
hoi, ik ben sinds vorige gediagnoseerd met lyme en moest direct aan de doxy voor 3 maanden. echter gebruik ik al 3jaar lorazepam. nu heb ik het idee dat die 2 niet zo goed samen gaan. van de doxy heb ik erge spierpijn over het gehele lichaam! misselijk, maar mijn lorazepam doet nu niet haar werk als voorheen mij kalmeren en tegen hartkloppingen en hartoverslagen. Als ik n[lees meer...]u in combi met de doxy de lorazepam inneem, maakt ze me soms niet elke keer nog onrustiger met hartoverslagen! vanmorgen in het ziekenhuis was ik gewoon een beetje verward en duizelig, ik kon niet goed alles volgen ik werd er erg bang van... heb de huisarts gebeld, deze zou terugbellen maar tot nu toe nog niks vernomen... het vervelende is ik kan niemand vinden die dezelfde combi als ik gebruikt, dus ik kan ook geen ervaringen uitwisselen... erg vervelend allemaal bovenop de verschrikkelijke klachten die ik al jaren dagelijks heb door de lyme, het invalideert echt mijn leven...

10-11-2015 | Vrouw | 54
Ziekte van Lyme
Ik had een besmette teek, met de Borrelia bacterie, ben 5dg nadat de teek verwijderd is met Doxycycline 100mg / 2 x per dag begonnen. Ik heb geen bijwerkingen ervaringen van de Doxycycline. Ik heb tijdens de kuur veel water en groene thee gedronken.

11-08-2015 | Vrouw | 20
Ziekte van Lyme
Het begon dacht ik met een allergische reactie op een muggenbult. Er zat een harde schijf omheen, maar het was na een paar dagen verdwenen, totdat ik ineens wakker werd met een enorme rode kring om dat bultje met wit in het midden. Het bleek hier ook om een tekenbeet te gaan. 2 tabletten op een dag en altijd ingenomen op een volle maag. Ik ging de dag erna met mijn vriendi[lees meer...]nnen op vakantie. Na 2 drankjes zag je hem al goed hangen maar het was te doen. De eerste dagen in de zon ging goed. Totdat ik ineens alles voelde tintelen en voelde branden. Snel in de schaduw. Mijn tenen en handen waren erg opgezwollen , rood en pijnlijk. Verder is de plek zo goed als verdwenen en heb ik er verder geen bijwerkingen van gehad!

Piroxicam

19-06-2015 | Man | 70
piroxicam
Ziekte van Lyme
Bij zeer pijnlijke acute gewricht ontsteking hielp goed in hoge dosis daarna nog vele acute pijnaanvallen gehad en gebruikte het alleen dan. (Lyme gaat niet over) Vorig jaar Erysipelas opgelopen (wondroos) en kon de pijn goed minderen. Bij gebruik tijdens een maaltijd en nooit s'avonds laat om maagklachten te voorkomen

06-06-2015 | Vrouw | 23
Ziekte van Lyme
Voorgeschreven gekregen i.v.m. zenuwpijn en constant belemmert te worden in de bezigheden zover die gaan. Dat gaf het gevoel dat ik 24/7 moest strijden om blij te zijn en mijn ding te doen en daar was ik enorm klaar mee. Om te proberen tramadol gekregen via medepatiente en dat werkt heel fijn en nagenoeg geen bijwerkingen. Sufheid heb ik ook geen last van, ook geen afkic[lees meer...]kverschijnselen bij vergeten dosis. Ik slik op een goede dag 50 mg retard, op een slechte neem ik er s'avonds nog een. Geen afhankelijkheid en geen gewenningsverschijnselen, breek ik door de tramadol heen is er wat loos. Dan is de boel of overbelast of ontstekingsreacties, daar zet ik dan APS therapie voor in en ik slik elke dag peapure wat ook een -niet schadelijke- ontstekingsremmer/pijnstiller is. Op deze manier kan ik op een stabiele dosis tramadol blijven, slik ik het niet ga ik gegarandeerd door 100 mg tramadol in een keer genomen heen. Mijn ervaring: zeer positief en weinig bijwerkingen, enkel merk ik soms mijn darmen op als ik langer als enkele dagen 100 mg slik, maar als ik terug ga naar 50 is dat zo opgelost.

Minocin

05-05-2015 | Vrouw | 57
minocycline
Ziekte van Lyme
Tijdens gebruik minocin, verdwenen de meest verontrustende klachten. Wel merkte ik dat ik klachten erbij kreeg (hoofdpijn op het hoofd). Deze antibiotica lijkt meer te hebben gedaan dan doxycicline en amoxicycline. Ik moet nog afwachten wat de klachtenpresentatie gaat doen bij langer niet gebruik. Ernstige bijwerking was de eerste week: zeer duizelig.

Seroxat

11-11-2014 | Man | 56
paroxetine
Ziekte van Lyme
Hallo, Ik gebruik al sinds 1997 seroxat later paroxetine, in principe ben je verslaafd gemaakt aan dit medicijn en kom je er moeilijk weer van af. Heeft het bijwerkingen, jazeker ten eerste wordt je er dikker van en tast het diverse organen . Groote hamvraag is heb je het uiteindelijk nodig en kun je ook zonder deze medicatie functioneren. Dit zul je zelf moeten [lees meer...]gaan onderzoeken want mijn ervaring met artsen is dat zij jou hier net echt bij helpen. En commerciële belangen boven die van hun patiënten stellen. Wil je er echt van af dan zul je moeten gaan experimenteren en heel langzaam moeten gaan afbouwen, hier ben ik nu zelf ook mee bezig en je zult hierin zelf je grenzen moeten gaan opzoeken gezien dit niet bij elke persoon het zelfde is. Daarbij moet je je realiseren en bewust van worden dat het grootste probleem tussen je oren zit en je dit ook moet aanpakken.

01-11-2014 | Vrouw | 58
Ziekte van Lyme
Het medicijn kreeg naar aanleiding van een tekenbeet, daar er nogal een grote plek was ontstaan, de enige bijwerking die ik heb is dat ik er dik van word, moet het 4 weken gebruiken en ben nu drie weken verder ben inmiddels 5 pond aangekomen. Een hele vervelende bijwerking dus.

30-10-2014 | Man | 16
Ziekte van Lyme
Diagnose : Neuroborreliose Uit bloed kwamen geen nuttige resultaten, hersenvocht gaf zekerheid. Een aangezichtsverlamming aan beide kanten. Begon rechts, kreeg toen prednisolon omdat ze de oorzaak niet wisten. Prednisolon mag men niet gebruiken bij Lyme want het houdt je imuumsysteem tegen waardoor de Lyme bacterie zijn gang kan gaan. Hierdoor is het een dubbele aangezi[lees meer...]chtsverlamming geworden. Weer naar het ziekenhuis geweest en toen gelijk al een antibioticakuur gekregen ( infuus). Eerste dagen last van hoofdpijn en een lichte koorts. Pas na ongeveer vijf dagen lichte verbeteringen aan m'n gezicht. Nog geen erge bijwerkingen. Die kwamen pas rond de anderhalf week. Misselijkheid en darmklachten waren de ernstigste bijwerkingen. Na ongeveer twee week ineens erge misselijkheid en om de half uur naar de wc. Dag erna kreeg ik erge griepverschijnselen(Koorts, doodmoe, keelpijn enz..). Ik weet niet zeker of dit door de antibioticakuur komt. Want voordat ik de kuur kreeg had ik ook wel eens dit soort dagen, alleen dan zonder de misselijkheid en darmklachten. De kuur duurt drie weken en zit op twee. Volgende week schrijf ik een update

Rocephin

18-09-2014 | Vrouw | 44
ceftriaxon
Ziekte van Lyme
Insijpeling intraveneus: 1 uur Na inname eerste infuus: brain fog verdwenen hoofdpijn na infuus (niet over gans hoofd maar op 1 plaats in 1 hersenhelft)

Azitromycine

18-09-2014 | Vrouw | 44
azitromycine
Ziekte van Lyme
Tijdens intraveneuze insijpeling (die +/- 3 uur duurt) : na 1 uur : in slaap vallen, na behandeling: slaap, hoofdpijn, ijl gevoel in hoofd, geen blijf weten met uzelf, angsten, misselijk, hartkloppingen, nood aan zeer veel zout, bloeddrukval, benauwd gevoel in borststreek,

Minocycline

31-08-2014 | Vrouw | 59
minocycline
Ziekte van Lyme
2 1/2 jaar geleden werd ik gebeten door een nymf (teek). 10 weken later verscheen de EM maar tussendoor werd ik al een paar keer doodziek (niet wetend dat het door de teek kwam) en na het verschijnen nog veel erger tot en met verlammingsverschijnselen. Amerikaanse ILADS protocol, met AB, diverse soorten, om gewenning te voorkomen. Waarschijnlijk omdat ik pas na een we[lees meer...]ek of 11 (toen de EM steeds groter werd) behandeld werd met AB ben ik te laat geweest. Helaas werd ik weggestuurd door het ziekenhuis waar nu een lymecentrum gaat komen. (jaja) ....met verlammingsverschijnselen, tot 2x toe zelfs. 14 dagen Doxy was genoeg geweest zeiden ze en dat ik moest stoppen met AB terwijl ik dood- en doodziek was. Gelukkig luisterde mijn huisarts daar niet naar. Mijn eigen neurologe gelooft niet in Lyme, allemaal onzin.... Ik wordt nu behandeld door Duitse artsen in Maasstricht, opnieuw met nu Minocycline waar ik heel erg beroerd van wordt. Het kan echter een herxheimer reactie zijn dus ga ik nog even door. Sinds ene paar dagen gebruik ik er medicinale wiet bij.... Onbegrijpelijk dat niet meer mensen grijpen naar natuurlijke (van oudsher al zo lang bekend maar door de farmaceutenlobby weggedrukt) middelen...voor het eerst in en paar jaar slaap ik weer minstens 6 uur! Hoewel een paar maanden redelijk klachtenvrij is de Lyme in alle hevigheid terug.

Lyrica

30-05-2014 | Vrouw | 17
pregabaline
Ziekte van Lyme
Ik ben best blij met dit middel! Ik heb de ziekte van Lyme en heb hevige spier- gewrichts- en zenuwpijnen. De Oxycodon hielp niet voldoende voor de zenuwpijn, dus heeft de arts ook nog Lyrica voorgeschreven. Ik heb 8 jaar lang anti-epileptica moeten slikken vanwege epilepsie en daar werd ik een zombie van, dus ik hield mijn hart vast voor deze medicatie. Gelukkig reageer i[lees meer...]k hier goed op en is de combi met Oxycodon een fijne combi. De pijn is natuurlijk niet weg, maar het haalt op de meest ondragelijke momenten de scherpe randjes er af.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2423)
Depressie (1970)
Angst & paniekstoornis (1882)
Hoge bloeddruk (1374)
Blaasontsteking (985)