Ervaringen met Tramadol

tramadol

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

08-02-2023 | Man | 63
Ziekte van Lyme
Helpend tegen de extreme vermoeidheid en maakt dat ik kan functioneren. Lifesaver!!!! Gebruik om de anderhalve dag.

26-05-2016 | Man | 33
Ziekte van Lyme
Al bijna 8 jaar heb ik last van chronische vermoeidheid door de ziekte van Lyme. Ook heb ik constant gewrichts-, zenuw- en spierpijn. Daarnaast is mijn concentratievermogen ronduit belabberd. Mijn prestatievermogen is nog maar 5% van voor deze toestand. Doordat ik pas na jaren de oorzaak wist van die vermoeidheid is bij mij de Lyme chronisch geworden. Meerde antibioticakur[lees meer...]en hebben geen positief effect genoteerd. Zelf denk ik doordat ik er jaren te laat bij was, dat het een onwaarschijnlijk verhaal gaat worden dat ik nog van de Lyme afkom. Hierom ben ik een tijdje terug op zoek gegaan naar supplementen en medicijnen voor symptoombestrijding. Na lang zoeken kwam ik bij tramadol. Hiervan durf ik bijna te zeggen dat het voor mij een lifesaver is! Ik werd steeds minder vrolijk van mijn vermoeidheid en pijn en kon ook steeds minder doen. Door tramadol kan ik weer dingen plannen en af en toe wat doen. Slechts 50mg maakt voor mij al een wereld van verschil. Effecten: geen pijn, voel me fysiek weer redelijk normaal. Bewegen is weer een plezier ipv me een opa van 93 te voelen. Ook doet het voor mn mentale gebeuren veel goeds. Behalve dat ik vrolijk word doordat ik geen fysieke pijn meer heb, word ik ook wakkerder van tramadol. Het heft mijn brainfog deels op en ik krijg weer zin in dingen! Super spul!

12-05-2016 | Vrouw | 65
Ziekte van Lyme
De gewone pijnstillers hielpen niet. De pijn is zo verschrikkelijk dat ik er gek van werd. Slapen werd onmogelijk, want vooral bij niet-bewegen is de pijn niet te verdragen. Doordat ik nu pas in de namiddag begin met Tramadol, deze pil na 4 uur herhaal en daarna nog eens om 00.00 u., kan ik redelijk slapen. Sufheid overdag vermijd ik door overdag geen pil te nemen. Ik heb [lees meer...]een vorm van Lyme die niet te genezen is, want ...te laat gediagnostiseerd. Ook heb ik hoge bloeddruk, slik bètablokkers. Dit gaat goed samen met Tramadol, mits je je aan de dosis houdt, 50mg per keer.

06-06-2015 | Vrouw | 23
Ziekte van Lyme
Voorgeschreven gekregen i.v.m. zenuwpijn en constant belemmert te worden in de bezigheden zover die gaan. Dat gaf het gevoel dat ik 24/7 moest strijden om blij te zijn en mijn ding te doen en daar was ik enorm klaar mee. Om te proberen tramadol gekregen via medepatiente en dat werkt heel fijn en nagenoeg geen bijwerkingen. Sufheid heb ik ook geen last van, ook geen afkic[lees meer...]kverschijnselen bij vergeten dosis. Ik slik op een goede dag 50 mg retard, op een slechte neem ik er s'avonds nog een. Geen afhankelijkheid en geen gewenningsverschijnselen, breek ik door de tramadol heen is er wat loos. Dan is de boel of overbelast of ontstekingsreacties, daar zet ik dan APS therapie voor in en ik slik elke dag peapure wat ook een -niet schadelijke- ontstekingsremmer/pijnstiller is. Op deze manier kan ik op een stabiele dosis tramadol blijven, slik ik het niet ga ik gegarandeerd door 100 mg tramadol in een keer genomen heen. Mijn ervaring: zeer positief en weinig bijwerkingen, enkel merk ik soms mijn darmen op als ik langer als enkele dagen 100 mg slik, maar als ik terug ga naar 50 is dat zo opgelost.