Ervaringen met Diltiazem creme

diltiazem

jeuk

28-02-2024 | Man | 52

jeuk

Ik weet niet wat erger is, de pijn van de fissuur of de vreselijke jeuk van de zalf.

06-09-2023 | Vrouw | 42
Rectale / anale fissuur
Meteen na gebruik al wel meer jeuk, maar ja, misschien is dat wel door de fissuur. Na een week werd de jeuk erger. Na 2 weken de fissuur minder, alleen de jeuk onhoudbaar, zo extreem en m'n huid knalrood en vol bulten. Later breidde dit zich uit naar andere delen op m'n lichaam. De huisarts was niet bekend met dat diltiazem een contactallergie op deze manier zou kunne[lees meer...]n zijn, dus die dacht aan een huidschimmel. De dermatoloog constateerde idd een contactallergie. De hel, echt de hel. Nog liever een fissuur dan de immense, tot huilens toe erge jeuk.

11-04-2023 | Vrouw | 32
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik liep 2 maanden met een bizarre belachelijke pijn.. ik wilde niet meer leven.. na elke ontlasting zat ik uren te huilen van de pijn.. het ging maar niet over.. diltiazem hielp niet.. verschillende andere crème’s hielpen niet.. olie en brandnetel thee niks hielp.. tot ik een arts in het buitenland heb ontdenkt en in 15 min ben ik geopereerd.. ik had een diepe fissuur die [lees meer...]niet vanzelf kan genezen.. blijkbaar bijna geen enkel fissuur kan zelf genezen.. enige manier is operatie.. zonder narcose met een plaatselijke verdoving. hij heeft gelijk de aambeien weggehaald en de fissuur dicht gelaserd.. erna geen enkele pijn meer.. voel me net herboren en wil Dit nooit meer meemaken

05-04-2023 | Vrouw | 23
diltiazem (2)
Aambeien en vaatscheurtjes
Na 2 dagen merk ik al verandering. Ik voel nog wel wat pijn/pijnscheuten in vergelijking met de lidocaïne zetpillen. Maar deze creme helpt ook echt zeker. Wel blijven gebruiken (minimaal 6 weken). Normale dosis (ochtend/avond voor het slapen) en na ontlasting even douchen en weer licht aanbrengen.

13-03-2023 | Man | 48
Aambeien en vaatscheurtjes
Vernauwde endeldarm, ben deze creme gaan gebruiken en kreeg de volgende dag een fissuur, de creme veroorzaakte erg veel jeuk en na jeuk werd mijn huid erg hard gepaard met veel vochtverlies/zweertjes. Wie deze middel gaat gebruiken, gebruik het echt inwendig, uitwendig heeft mij meer ellende bezorgd. het middel is voor mij erger dan het kwaal geworden ben nu over gestapt o[lees meer...]p een andere creme. DEZE CREME MOET GELEVERD WORDEN MET EEN OPZETSTUK VOOR INWENDIG GEBRUIK

22-01-2023 | Vrouw | 25
Aambeien en vaatscheurtjes
Na veel online ervaringen te lezen, waaronder veel negatieve, besluit ik toch mijn ervaring te delen. Een 2-tal maanden terug kreeg ik last elke keer dat ik naar het toilet ging. In het begin viel dit goed mee en trok dit na enkele uurtjes weer weg. In eerste instantie dacht ik aambeien te hebben, hiervoor gebruikte ik verschillende zalfjes waaronder trianal. Ik merkte gee[lees meer...]n verbetering (gezien deze zalfjes net de heling van de anale fissuurtjes belemmeren), dus besloot na enkele weken dan toch maar de HA te contacteren. Geloof me als ik zeg dat dit niks is om je over te schamen, huisarts zit dit wekelijks voorbijkomen en kan je direct zeggen wat er scheelt, bij mij bleek het dus te gaan om een flinke anale fissuur. Kreeg een voorschrift voor Diltiazemzalf, deze heb ik enkele weken 2-dagelijks aangesmeerd, tot op heden nogsteeds. In het begin blijft het lastig, de pijn belemmerd je dagelijks leven. Maar de aanhouder wint, na 3-4 weken zo goed als geen last meer! Ook geen bijwerkingen gemerkt. Een anale fissuur is geen pretje maar laat de moed niet zakken, met wat geduld komt alles weer goed!

26-09-2022 | Vrouw | 25
diltiazem (20mg)
Rectale / anale fistel
Doet vaak veel pijn bij het aanbrengen. Moeilijk aan te brengen door plek, heeft eigenlijk een opzet stuk nodig. Geen verbetering gemerkt na 2 maanden gebruik. Soms te branderig om de zalf te laten zitten (wellicht door gebruik op open huid), en dat voor iets wat me voorgeschreven is voor (open) scheurtjes in de huid.

25-08-2022 | Vrouw | 71
Aambeien en vaatscheurtjes
Gebruik nu 3 weken de crème. Het helpt goed . Wel voel ik. Mij erg moe, klammig en mijn hartslag in ruste is ook 4 punten hoger dan normaal. Dat dit bijwerkingen kunnen zijn van de pillen kan ik mij voorstellen. Maar van de crème op de anus lijkt mij vreemd. Heeft iemand ook zulke ervaringen ?

18-07-2022 | Man | 50
Rectale / anale fistel
Blijkbaar is 10% van de mensen allergisch voor een bestandsdeel in deze crème en ik blijk er er één van te zijn… De pijn die ik had waarvoor de crème werd voorgeschreven verbleekt bij de jeuk die ik er van kreeg. ‘s Nachts werd ik wakker van de jeuk, krabben verergerde de kwaal en alleen de douche bracht (tijdelijk) verlichting.

13-07-2022 | Vrouw | 43
Gebruik het nu 1 week 3x daags nog steeds erger pijn vooral na de ontlasting

26-05-2022 | Vrouw | 43
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik gebruik het nu 2 dagen gelijk na de eerste keer smeren vreselijk beroerd misselijk hoofdpijn moe! Vraag me af of ik het wel goed aanbreng

05-03-2022 | Vrouw | 58
Aambeien en vaatscheurtjes
Heeft mij zeer goed geholpen. Beetje branderig in het begin. Wel volhouden. Na 2 weken al aanzienijke verbetering. Na 4 weken geen pijn meer tijdens ontlasting.

12-02-2022 | Man | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
Ook ik heb al meer dan anderhalve maand last van een fiks anaal fissuur en heb zelden zoveel pijn gehad tijdens en na de stoelgang dat doorgaans de hele dag aanhield. Zoals u zult herkennen had mijn huisarts daar wel uitstekende zalfjes voor die helaas voor geen meter helpen. Ik begrijp dat ik niet de enige ben met deze ervaring. Ik nam meerdere keren per dag Paracetamol [lees meer...](in totaal 8 stuks) en zelfs dat hielp niet of nauwelijks. Lopen was pijnlijk evenals zitten en slapen was er nauwelijks meer bij en ben op zoek gegaan naar een alternatief en heb die gevonden. Als klassiek homeopaat ben ik met een en ander bekend waaronder de werking van medicinale cannabis en de toepassingen. Onderzoeken hebben aangetoond dat door gebruik van Olie en zalf zelfs de meest niet-genezende wonden geheeld kunnen worden. Ik ben de zalf en olie zelf gaan maken en al na enkele dagen was er verbetering. Het is bekend dat THC, CBD en andere elementen van cannabis die ontstekingsremmende eigenschappen hebben. Mijn medicijn op basis van cannabinoïden herstart het genezingsproces van de wond. Ik gebruik de olie nu ruim een week en mijn klachten zijn meer dan de helft afgenomen en het wondje is dicht waardoor ik mijn dingen weer kan doen. Mocht geïnteresseerd zijn dan mag u me een berichtje sturen.(..). Vriendelijke groet. Cornell /////////////(red. Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd - in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

15-12-2021 | Man | 64
Aambeien en vaatscheurtjes
Hier idem, brand als gek rond de anus!

09-09-2021 | Vrouw | 58
Rectale / anale fistel
voor gebruik zalf alleen pijn bij ontlasting , na 9 dagen 2x daags aanbrengen, wordt het aanbrengen inwendig van de zalf pijnlijker, en er is ernstige jeuk en branderig gevoel rondom de anus ontstaan..

09-05-2021 | Vrouw | 47
diltiazem (30mg)
Rectale / anale fissuur
Ik smeer nu al 8 weken de creme, maar merk nog geen verschil. Heb wel elke dag hoofdpijn en jeuk op veel plekken over mijn lichaam.