Isosorbidedinitraatvaseli...

isosorbidedinitraat / vaseline

Contralum Ultra (12 meningen)
Lidocaine Vaselinecreme (11 meningen)
Venoruton (11 meningen)
AnaMel (10 meningen)
Calmurid (10 meningen)

11-12-2017

Aambeien en vaatscheurtjes

het is nu langer dan 6 weken die ik last van pijn en branderig gevoel diarree en slaaploosheid heb. slapeloosheid is natuurlijk door alle zorgen en pijn en piekeren er over, men denk wanneer zou het genezen en hoe lang zal nog dueren? bij het gebruik van dit zalf je merk wel beetje hoofdpijn maar het is niet echt veel hoor.. ik gebruik vanaf vandaag. van ochtend na[lees meer...] huisartsbezoek en net even geleden vanavond. ik ben benieuwd of dat het werkt ...
05-12-2017

Isosorbidedinitraatvaselinecreme (isosorbidedinitraat / vaseline)

Afgelopen donderdag er mee begonnen. Verbazend hoe sterkt de bijwerkingen zijn. Bij opsmeren bijna gelijk hoofdpijn. Huisarts gaf aan dat ik er aan moet wennen en dat t beter zou gaan. Gebruik het nu 5 dagen, ik merk wel dat het beneden beter gaat...Huisarts gaf aan dat het even duurde voordat het genezen was.
13-11-2017

Rectale / anale fissuur

Bijna twee maanden rondgelopen met een anaal fissuur; begin september had ik al het gevoel dat er iets niet klopte: enorm veel pijn tijdens stoelgang, hield wel 3-4 uur aan, zéér veel jeuk en angstaanjagend veel bloed. Heb er nog wel ervaring mee gehad, maar ging toen vanzelf weer over dus besloot ik er weer mee te wachten; maar ging niet over en emotioneel was het niet vo[lees meer...]l te houden (geen seksleven). Huisdokter schreef twee zalven voor: een merkmiddel, en nog een goedkopere die de apotheker zelf moest klaarmaken. Kostte ook al meer dan 40 euro, was dus een zware hap uit mijn studentenbudget. Iets meer dan een week gebruikt, dagelijks 5 keer aanbrengen, zeer lichte hoofdpijn maar viel heel goed mee. Tien dagen na gebruik voelde ik me weer klaar voor seks, en had totaal geen pijn. Stoelgang gaat ook weer vlot en pijnloos. Wondermiddel !
20-01-2017

Aambeien en vaatscheurtjes

bloedverlies bij stoelgang en dokter schrijft zalf voor en daflon pillen. Telkens ik zalf aanbreng heb ik na ongeveer 2 uur hevige hoofdpijn die een 6 tal uur blijft aanhouden. Ik neem dan ook nog paracetamol om de pijn iets te verlichten en dat helpt een beetje. Ben ermee gestopt na 3x aanbrengen. Ga nu naar de dokter om andere zalf.
24-10-2016

Aambeien en vaatscheurtjes

Het is niet zo dat ik denk alleen aambeien te hebben, ik heb zoveel jeuk vanonderen, dat ik in brand sta, van voren en achter, eind van de dag begint het al te gloeien, knijp mezelf blauwe plekken, koude washand...oh wat erg, niets hielp, doorgestuurd naad de gynecoloog, kon niets byzonders vinden.... Het is echter zo dat het af en toe weken wegblijft en dan weer terugk[lees meer...]omt.....bah De huisarts ziet ook niet ernstige dingen bij me....k snap er niks van Verder ben ik kerngezond en gebruik geen andere medicijnen , k ben 73 jaar een fit Ik heb tal van aanbeienzalf enz gebruikt...hielp lichtelijk
30-07-2016

Rectale / anale fistel

Nou vreselijk zeg! Zeker 13 keer gesmeerd ondertussen, maar kom er dus nu pas achter dat al mijn klachten door dit middel komt. Het begon Donderdag al met enorme nekkramp, gewoon echt ondraaglijk, dacht wat is hier nou weer aan de hand?! Kon sindsdien ook bijna niet meer achter mijn laptop, dus heel veel liggen en heel veel zelf masseren en andere laten masseren, maar help[lees meer...]t dus niet. Had toen ook lichte hoofdpijn gekregen en misselijkheid, geen eetlust. 2e dag, nog steeds erg nekkramp, heel misselijk, geen eetlust, duizeligheid, hoofdpijn ook, moeheid. 3e dag (nu dus), ontiegelijk moe, gewoon echt alsof je zwanger bent zo moe, extreme koppijn, lijkt net of mijn voorhoofd uit elkaar wilt knallen elk moment, voelt ook erg warm aan mijn hoofd, duizelingen, en heel erg nekpijn nog! Vandaag 3 keer gesmeerd, nou ik kap er echt mee. Mijn klachten, zijn dus ook nog niet weg, ben er mee begonnen, omdat ik steeds bloed heb met mijn ontlasting en het gevoel heb alsof ik glasscherven uitpoep. Doet echt heel pijn. Enorme druk ook voordat ik naar het toilet moet, echt een zenuw gevoel. Maar heb alle cremes nu ondertussen al geprobeerd, en de laatste optie was dus een operatie om mijn anus wijder te maken ofzoiets, word ik ook niet erg vrolijk van. Mijn ontlasting is trouwens helemaal niet hard, dus vind het maar vreemd dat ik dit steeds heb. Ik ga maar eens even weer naar de natuurarts of natuurwinkel, vragen of hun iets voor me weten.. hier kap ik mee, hoop dat de zware koppijn zo snel mogelijk over is.
26-07-2016

Rectale / anale fistel

eerste dag voelde het prettig aan, maar na drie keer aanbrengen begon de ellende. Ik kon niet slapen, kreeg steeds kloppend gevoel, hartkloppen, warm gevoel in mijn gezicht, mijn bloeddruk daalt, duizeligheid... pff werd angstig.. mijn chirurg verzekerde mij door te gaan, we zijn twee weken verder en nog steeds bijwerkingen. vandaag heftige hoofdpijn, ik overweeg de operat[lees meer...]ie te doen, want de klachten zijn angstjagend...
24-04-2016

Aambeien en vaatscheurtjes

Ik (man, toen 68) had poliepen op de binnenkant van de anuswand. Die zou de chirurg polykninisch verwijderen. Toe hij de anusspreider wilde aanbrengen kon dat niet vanwege kloven. Die moesten eerst zijn genezen. Hij schreef me Isosorbidedenitraaat- vaselinecrème voor: minstens 5 x per dag in de anus aanbrengen. Dat werkte fantasisch. De kloven waren binnen 4 weken geheel [lees meer...]weg en de poliepen konden alsnog worden verwijderd. Ik had er geen enkele bijwerking van, alleen direct na het aanbrengen een licht gevoel van erectie, maar dat is niet onprettig. Voor mij dus een geweldig middel.
15-04-2016

Rectale / anale fissuur

Eerst Rectogesic voorgeschreven gekregen. Van deze kreeg ik lichte hoofdpijn. Daarna naar een generisch product gevraagd en bleek dat er een alternatief bestaat voor glyceryltrinitraat namelijk isosorbidedinitraat. De apotheker heeft dit zelf gemaakt, toch was het nog steeds duur omdat het dinitraat zo duur is in aankoop zo blijkt. Van isosorbidedinitraat heb ik geen enkel[lees meer...]e bijwerkingen. Nu is het wel zo dat ik van nature zelden hoofdpijn heb. Ik gebruik de creme net voor het slapengaan. Soms een half uur voordien al. Totdat ik in slaap val weet ik van geen bijwerkingen. Soms gebruik ik het ook overdag als ik echt last heb, dan ook geen bijwerkingen. Het werkt ongelooflijk snel tegen anale scheurtjes. Eenmaal smeren en een nachtje laten inwerken doet al wonderen. Soms is een tweede nacht nodig vooraleer het helemaal weg is. Als ik weinig fruit/vezels gegeten heb durf ik wel wat harde stoelgang hebben. En voila, even later doet het weer pijn daar onder, en dan moet ik weer wat smeren.
22-02-2016

Aambeien en vaatscheurtjes

Heb de creme in totaal 3 x aangebracht. Er was van te voren door huisarts en apotheek verteld dat ik hoofdpijnklachten kon krijgen. Ik kreeg s'avonds enorme hoofdpijn en misselijkheidsklachten wat uiteindelijk resulteerde in een migraineachtige aanval die tot ver in de volgende dag duurde. Ben gelijk met het middel gestopt. Het middel is erger dan de kwaal.
19-10-2015

Rectale / anale fissuur

Na het lezen van alle negatieve reacties was ik huiverig voor het gebruiken van deze creme, maar gelukkig is het leed voor mij nu verleden tijd! Na mijn bevalling kreeg ik last van wat later bleek een fissuur. Iedere dag na de stoelgang leed ik vreselijke pijnen die werkelijk urenlang aanhield. Lang zitten of staan was onmogelijk. Het verpestte mijn dag en ik kon hierdoor [lees meer...]ook minder genieten van mijn zoontje. Uiteindelijk via huisarts verwezen naar specialist (dit ivm het nog geven van borstvoeding) en deze creme voorgeschreven gekregen, voor mij een ware redder in nood! Na enkele dagen smeren had ik weliswaar nog wel pijn tijdens de ontlasting, maar hield deze niet meer urenlang aan. Dit was al een enorme vooruitgang. En na twee weken had ik ook bij de ontlasting geen pijn meer. Wat een opluchting!!! De bijwerkingen, hoofdpijn, waren bij mij zeer mild van aard en na twee tot drie dagen ook weer over. Het smeren, 5x per dag gedurende minimaal 6 weken, vind ik wel een beetje vervelend maar dit heb ik er graag voor over.
09-02-2015

Aambeien en vaatscheurtjes

Een zalf tegen aarsfisuren. Hoofdpijn zet onmiddelijk op als je de zalf hebt aangebracht. Ook lichte duizelingen en later ook een gevoel van zwelling in het gezicht en klieren. De hoofdpijn is geen gewone hoofdpijn . Het knelt rond het hoofd. Het is zeer onaangenaam en ik vind het werkelijk een 'smerige ' zalf. Ik heb dan maar een Nurofen genomen tegen die hoofdpijn.[lees meer...] De dagen daarna nam ik telkens een pijnstiller als ik de zalf gebruikte. Daardoor is het doenbaar. Na een dag of 3 lijken de bijwerkingen af te nemen. De zalf werkt wel. D.w.z. dat ze al vrij snel effektief is en nu na 3 dagen de aarskloof al bijna dicht lijkt te zijn. Ik moest de zalf 3 weken gebruiken , dus ga nog even ermee door. Tesamen met deze zalf kreeg ik ook een laxeermiddel om zachte ontlasting te hebben. Het zou fijn zijn moest er een andere zalf bestaan die minder bijwerkingen heeft.
22-06-2014

Rectale / anale fistel

Dit is voor mij echt een redder in nood geweest, na de reacties hier gelezen te hebben besloot ik om het niet te gebruiken, ivm de bijwerkingen maar op den duur had ik zoveel pijn dat ik nachten op heb gelegen. Huilend van de pijn lag ik dan op mijn buik en overdag kon ik ook NIETS meer. Toen heb ik het toch maar gebruikt en vanaf de eerste dag had het al effect. De eerste[lees meer...] twee dagen wel wat hoofdpijn en nekpijn gehad, maar dat is egt niets vergeleken met de pijn van de anuskloof. Ik raad het iedereen aan.. Ik ben het nu een week aan het gebruiken en heb bijna geen last meer, alleen nog als ik naar de wc ga maar dan smeer ik nog een klein beetje en is de pijn weg. Het heeft een verkoelend effect. Ik moet wel zeggen dat ik heel vaak een dosering vergeet of niet in de gelegenheid ben om het te smeren. Toch helpt het goed. Mijn vertrouwen in medicijnen komt weer terug
25-02-2014

Rectale / anale fistel

Na de bevalling van mijn kindje 4 maanden geleden kreeg ik ook last van, wat achteraf bleek, 2 anale fissuren. Ik dacht eerst aan een inwendige aambei dus op eigen houtje diverse crèmes gebruikt zonder resultaat. De pijn werd steeds erger en het begon mijn leven te beheersen. Naar de wc gaan was enorm pijnlijk (vergelijking met het uitpoepen van glasscherven)., en nog ur[lees meer...]en erna brandende en zeurende pijn. Zitten was bijna onmogelijk en ik lag er vaak 's nachts wakker van. Ben toen naar de huisarts gegaan heb crème meegekregen, maar na 1 week waren de klachten nog net zo erg. Nogmaals naar huisarts en kreeg toen de ISDN crème (in combi met crème tegen bacteriële infecties) nou wat een opluchting! Deze crème werkte vrij snel. Nu anderhalve week geleden en de fissuren zijn zo goed als dicht. Heb een paar dagen hoofdpijn gehad, maar de hoofdpijn was beter te hebben dan de pijn aan de fissuren. Tips voor zachte ontlasting: lijnzaadolie van Zonnatura, het is vies maar scheutje door yoghurt doet wonderen. En allbran ontbijt product zit vol vezels. Ook verkopen ze bij de drogist extra vezeltabletten.
25-10-2013

Aambeien en vaatscheurtjes

Na de eerste keer aanbrengen nog geen kwartiertje later ontzettende hoofdpijn. Heb het meteen gehad met de crème. Die hoofdpijn is vele malen hinderlijker dan de pijn van de kloofjes. Dan maar verder met uierzalf!
02-09-2013

Aambeien en vaatscheurtjes

Ik ben in de tijd dat ik de creme gebruikte, ruim 3 kg. afgevallen. Haalde na 5 weken de 56 kg. niet eens. Ik was daar niet blij mee. De creme gierde door mijn lichaam en deed op alle kwetsbare plekken pijn. De creme zelf veroorzaakte ook pijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum