Isosorbidedinitraatvaseli...

isosorbidedinitraat / vaseline

31-08-2021 | Man | 26
Rectale / anale fissuur
Heb al jaren last van fissuren, eens in de zoveel tijd wordt het na obstipatie oid weer te erg en bel ik de dokter voor een recept. Diltiazem werkt voor mij helaas niet, ISDN werkt echt supergoed maar helaas zijn de bijwerkingen nogal heftig. Ernsige hoofdpijn, vermoeidheid, lage bloeddruk. Maargoed alles beter dan de pijn daar beneden..

23-05-2021 | Vrouw | 70
isosorbidedinitraat / vaseline
Rectale / anale fistel
Al een jaar last van anale scheurtjes. Botox behandeling hielp helemaal niet. ISdn zalf 12 weken gebruikt. Dit leek te helpen maar nu ik ben gestopt is het probleem weer in alle heftigheid teruggekeerd. Ik zou de zalf nog wel langer willen gebruiken. Kan dat? Alle dieetvoorschrifen heb ik gevolgd, beweeg volop (ben yogadocent) en volledig gezond.

18-05-2021 | Man | 38
Rectale / anale fissuur
Ik heb 2 kloofjes en daarvoor moest ik deze zalf nemen. Ik heb ook al ruim 30 jaar darmproblemen (moeilijke stoelgang), dus deze diagnose is nieuw en schijnt te helpen. Vrij snel na het smeren werd ik duizelig en kreeg ik hoofdpijn..... ik heb het 7 dagen gebruikt met 6 x per dag smeren; - 5 dagen ernstige hoofdpijn - 7 dagen duizelig - 3 dagen zeer misselijk (1 d[lees meer...]ag kon ik niet eten) - 7 dagen vermoeid. Ik ben een fanatiek sporter, maar ik kon mijn trainingen niet volhouden, 1 dag minder getraind. Hoofdpijn hield 12 - 13 uur per dag aan ondanks aspirine en citrosan. Ik bleef vermoeid en ik bleef erg duizelig....... Na overleg met de arts en 7 dagen proberen, ben ik ermee gestopt en heb ik de andere zalf gekregen. Deze is nog gebruiksvriendelijker en hoef ik minder vaak te smeren (2 ipv 6x) zonder bijwerkingen (dus niet deze maar de andere zalf blijf ik nu gebruiken. Beide zalfjes doen wel wat zij moeten doen (ontspannen van de spier rond de anus en het genezen van de kloofjes (want ik bloed minder).

16-02-2021 | Man | 35
Aambeien en vaatscheurtjes
Gebruik het al 3 a 4 weken voor anale fissuur. Ik had al jaren bloeding bij ontlasting ook bij normale ontlasting. Na 3e 4e dag al geen bloeding meer. Zeer tevreden. Blijven smeren 6 a 12 weken lang.

04-12-2020 | Vrouw | 40
Rectale / anale fissuur
Twee weken rondgelopen met blijkbaar een anale kloof. Helse pijnen niet te beschrijven. Heel veel moed voor diegene die dit ook hebben!! Naar het ziekenhuis gegaan en hier werd me de isosorbidezalf voorgeschreven. De eerste avond zeer zware hoofdpijn ervaren alsook enorme pijnen door de zalf. Maar ik moest volhouden. Meer als een week heb ik nog helse pijnen gehad, ur[lees meer...]enlang na de stoelgang. Omdat het zo pijnlijk is de stoelgang stop je vanzelf om naar wc te gaan, wat ook geen schitterend idee is natuurlijk. Je beseft goed dat de hele ontlasting niet gebeurd is waardoor er een pijnlijke druk ontstond aan het einde van je poepgaatje. Toch hield ik het op uit schrik tot de volgende ochtend. (Dit is geen tip) Heb een heel vezelrijk schema gevolgd met 2ltr water per dag. Is echt wel zeer belangrijk om je ontlasting soepel te houden. De zalf heb ik de eerste week met een vingercondoompje ingebracht, maar nadien met de tube zelf, dit omdat ik het vermoeden had dat er niet genoeg zalf ingebracht werd. (De hoofdpijn neem ik er graag bij) Na bijna twee weken voel ik en ongelooflijk verschil, geen pijn meer bij de ontlasting en hoef sinds twee dagen niet meer uren in bad te vertoeven (vrees nu al voor de waterfactuur ;-)) Nu enkel een jeukend gevoel na de ontlasting, ik probeer wel mijn vezelrijk schema vol te houden want dit wil ik noooooooit meee meemaken, dit is de hel! Vergeet niet veel water erbij te drinken lieve mensen, want dit is zeer belangrijk bij vezels, als je dit niet doet wordt de stoelgang hard . Een zakje movicol houdt de stoelgang ook zacht. Hou vol met de zalf als je kan, twee weken doorbijten!!! Succes !

23-09-2020 | Man | 50
Rectale / anale fissuur
Heb deze crème via een vriendin uit Nederland gekregen en erop gedaan. Werkt echt super goed en ik wil graag de behandeling verlengen, maar het is niet in Spanje te koop (ik woon in Spanje) Heeft iemand een idee hoe ik deze crème toch kan kopen? Wie kan mij helpen??

31-08-2020 | Vrouw | 38
Rectale / anale fissuur
Na een jaar zoveel helse pijn te hebben gehad tijdens en uren na de ontlasting eindelijk geen pijn meer sinds ik 2 weken nu deze crème gebruik . Echt geweldig . Hiervoor andere crème gehad , 6 weken gebruikt maar geen verschil . Ik ben dus super tevreden met deze crème . Om de 3 uur smeren vind ik geen probleem . Beetje hoofdpijn in de eerste dagen , maar die pijn was niet[lees meer...] te vergelijken met de pijn waarvoor ik de crème kreeg . Nog 4 weken smeren te gaan en hopelijk verlost van het probleem.

03-06-2020 | Vrouw | 56
isosorbidedinitraat / vaseline (10mg/g)
Ik gebruik deze zalf ivm 2 anaalkloofjes. Vanaf het eerste gebruik, merkte ik al verlichting. De zalf is koel en voelt prettig aan. Ik moet elke 3 uur de zalf aanbrengen. Na de 3e keer smeren (dag 1)kreeg ik lichte hoofdpijn. De hoofdpijn begint direct na het aanbrengen. De hoofdpijn werd steeds erger en dag 3 was het een constante zware hoofdpijn. Ik heb eigenlijk nooit [lees meer...]hoofdpijn, vond het best vervelend. Heb wel doorgezet omdat het zou afnemen na 1 week. Eigenlijk op de 4e dag nam de hoofdpijn af en dag 5 was het verdwenen. Smeer nu 2 weken en geen hoofdpijn meer gehad of andere bijwerkingen. Ik heb geen pijn of jeuk meer maar de kloofjes zijn nog niet genezen. Dat duurt dus nog wel even. Ik vind het lastig dat je elke 3 uur de zalf moet smeren, onhandig dus. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom zoveel mensen deze zalf krijgen. Diltiazem is nl het eerste keuze middel voor dit soort klachten. Deze zalf smeer je maar 2x per dag en heeft nagenoeg geen bijwerkingen. Als het lang duurt, ga ik Diltiazem vragen bij de huisarts.

11-12-2017 | Man | 43
isosorbidedinitraat / vaseline (1)
Aambeien en vaatscheurtjes
het is nu langer dan 6 weken die ik last van pijn en branderig gevoel diarree en slaaploosheid heb. slapeloosheid is natuurlijk door alle zorgen en pijn en piekeren er over, men denk wanneer zou het genezen en hoe lang zal nog dueren? bij het gebruik van dit zalf je merk wel beetje hoofdpijn maar het is niet echt veel hoor.. ik gebruik vanaf vandaag. van ochtend na[lees meer...] huisartsbezoek en net even geleden vanavond. ik ben benieuwd of dat het werkt ...

05-12-2017 | Man | 39
isosorbidedinitraat / vaseline (10mg/g)
Afgelopen donderdag er mee begonnen. Verbazend hoe sterkt de bijwerkingen zijn. Bij opsmeren bijna gelijk hoofdpijn. Huisarts gaf aan dat ik er aan moet wennen en dat t beter zou gaan. Gebruik het nu 5 dagen, ik merk wel dat het beneden beter gaat...Huisarts gaf aan dat het even duurde voordat het genezen was.

13-11-2017 | Man | 21
Rectale / anale fissuur
Bijna twee maanden rondgelopen met een anaal fissuur; begin september had ik al het gevoel dat er iets niet klopte: enorm veel pijn tijdens stoelgang, hield wel 3-4 uur aan, zéér veel jeuk en angstaanjagend veel bloed. Heb er nog wel ervaring mee gehad, maar ging toen vanzelf weer over dus besloot ik er weer mee te wachten; maar ging niet over en emotioneel was het niet vo[lees meer...]l te houden (geen seksleven). Huisdokter schreef twee zalven voor: een merkmiddel, en nog een goedkopere die de apotheker zelf moest klaarmaken. Kostte ook al meer dan 40 euro, was dus een zware hap uit mijn studentenbudget. Iets meer dan een week gebruikt, dagelijks 5 keer aanbrengen, zeer lichte hoofdpijn maar viel heel goed mee. Tien dagen na gebruik voelde ik me weer klaar voor seks, en had totaal geen pijn. Stoelgang gaat ook weer vlot en pijnloos. Wondermiddel !

20-01-2017 | Man | 52
Aambeien en vaatscheurtjes
bloedverlies bij stoelgang en dokter schrijft zalf voor en daflon pillen. Telkens ik zalf aanbreng heb ik na ongeveer 2 uur hevige hoofdpijn die een 6 tal uur blijft aanhouden. Ik neem dan ook nog paracetamol om de pijn iets te verlichten en dat helpt een beetje. Ben ermee gestopt na 3x aanbrengen. Ga nu naar de dokter om andere zalf.

24-10-2016 | Vrouw | 73
Aambeien en vaatscheurtjes
Het is niet zo dat ik denk alleen aambeien te hebben, ik heb zoveel jeuk vanonderen, dat ik in brand sta, van voren en achter, eind van de dag begint het al te gloeien, knijp mezelf blauwe plekken, koude washand...oh wat erg, niets hielp, doorgestuurd naad de gynecoloog, kon niets byzonders vinden.... Het is echter zo dat het af en toe weken wegblijft en dan weer terugk[lees meer...]omt.....bah De huisarts ziet ook niet ernstige dingen bij me....k snap er niks van Verder ben ik kerngezond en gebruik geen andere medicijnen , k ben 73 jaar een fit Ik heb tal van aanbeienzalf enz gebruikt...hielp lichtelijk

30-07-2016 | Vrouw | 27
Rectale / anale fistel
Nou vreselijk zeg! Zeker 13 keer gesmeerd ondertussen, maar kom er dus nu pas achter dat al mijn klachten door dit middel komt. Het begon Donderdag al met enorme nekkramp, gewoon echt ondraaglijk, dacht wat is hier nou weer aan de hand?! Kon sindsdien ook bijna niet meer achter mijn laptop, dus heel veel liggen en heel veel zelf masseren en andere laten masseren, maar help[lees meer...]t dus niet. Had toen ook lichte hoofdpijn gekregen en misselijkheid, geen eetlust. 2e dag, nog steeds erg nekkramp, heel misselijk, geen eetlust, duizeligheid, hoofdpijn ook, moeheid. 3e dag (nu dus), ontiegelijk moe, gewoon echt alsof je zwanger bent zo moe, extreme koppijn, lijkt net of mijn voorhoofd uit elkaar wilt knallen elk moment, voelt ook erg warm aan mijn hoofd, duizelingen, en heel erg nekpijn nog! Vandaag 3 keer gesmeerd, nou ik kap er echt mee. Mijn klachten, zijn dus ook nog niet weg, ben er mee begonnen, omdat ik steeds bloed heb met mijn ontlasting en het gevoel heb alsof ik glasscherven uitpoep. Doet echt heel pijn. Enorme druk ook voordat ik naar het toilet moet, echt een zenuw gevoel. Maar heb alle cremes nu ondertussen al geprobeerd, en de laatste optie was dus een operatie om mijn anus wijder te maken ofzoiets, word ik ook niet erg vrolijk van. Mijn ontlasting is trouwens helemaal niet hard, dus vind het maar vreemd dat ik dit steeds heb. Ik ga maar eens even weer naar de natuurarts of natuurwinkel, vragen of hun iets voor me weten.. hier kap ik mee, hoop dat de zware koppijn zo snel mogelijk over is.

26-07-2016 | Vrouw | 39
Rectale / anale fistel
eerste dag voelde het prettig aan, maar na drie keer aanbrengen begon de ellende. Ik kon niet slapen, kreeg steeds kloppend gevoel, hartkloppen, warm gevoel in mijn gezicht, mijn bloeddruk daalt, duizeligheid... pff werd angstig.. mijn chirurg verzekerde mij door te gaan, we zijn twee weken verder en nog steeds bijwerkingen. vandaag heftige hoofdpijn, ik overweeg de operat[lees meer...]ie te doen, want de klachten zijn angstjagend...

24-04-2016 | Man | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik (man, toen 68) had poliepen op de binnenkant van de anuswand. Die zou de chirurg polykninisch verwijderen. Toe hij de anusspreider wilde aanbrengen kon dat niet vanwege kloven. Die moesten eerst zijn genezen. Hij schreef me Isosorbidedenitraaat- vaselinecrème voor: minstens 5 x per dag in de anus aanbrengen. Dat werkte fantasisch. De kloven waren binnen 4 weken geheel [lees meer...]weg en de poliepen konden alsnog worden verwijderd. Ik had er geen enkele bijwerking van, alleen direct na het aanbrengen een licht gevoel van erectie, maar dat is niet onprettig. Voor mij dus een geweldig middel.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum