ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

13-11-2017

Rectale / anale fissuur

Bijna twee maanden rondgelopen met een anaal fissuur; begin september had ik al het gevoel dat er iets niet klopte: enorm veel pijn tijdens stoelgang, hield wel 3-4 uur aan, zéér veel jeuk en angstaanjagend veel bloed. Heb er nog wel ervaring mee gehad, maar ging toen vanzelf weer over dus besloot ik er weer mee te wachten; maar ging niet over en emotioneel was het niet vo[lees meer...]l te houden (geen seksleven). Huisdokter schreef twee zalven voor: een merkmiddel, en nog een goedkopere die de apotheker zelf moest klaarmaken. Kostte ook al meer dan 40 euro, was dus een zware hap uit mijn studentenbudget. Iets meer dan een week gebruikt, dagelijks 5 keer aanbrengen, zeer lichte hoofdpijn maar viel heel goed mee. Tien dagen na gebruik voelde ik me weer klaar voor seks, en had totaal geen pijn. Stoelgang gaat ook weer vlot en pijnloos. Wondermiddel !
20-01-2017

Aambeien en vaatscheurtjes

bloedverlies bij stoelgang en dokter schrijft zalf voor en daflon pillen. Telkens ik zalf aanbreng heb ik na ongeveer 2 uur hevige hoofdpijn die een 6 tal uur blijft aanhouden. Ik neem dan ook nog paracetamol om de pijn iets te verlichten en dat helpt een beetje. Ben ermee gestopt na 3x aanbrengen. Ga nu naar de dokter om andere zalf.
24-10-2016

Aambeien en vaatscheurtjes

Het is niet zo dat ik denk alleen aambeien te hebben, ik heb zoveel jeuk vanonderen, dat ik in brand sta, van voren en achter, eind van de dag begint het al te gloeien, knijp mezelf blauwe plekken, koude washand...oh wat erg, niets hielp, doorgestuurd naad de gynecoloog, kon niets byzonders vinden.... Het is echter zo dat het af en toe weken wegblijft en dan weer terugk[lees meer...]omt.....bah De huisarts ziet ook niet ernstige dingen bij me....k snap er niks van Verder ben ik kerngezond en gebruik geen andere medicijnen , k ben 73 jaar een fit Ik heb tal van aanbeienzalf enz gebruikt...hielp lichtelijk
30-07-2016

Rectale / anale fistel

Nou vreselijk zeg! Zeker 13 keer gesmeerd ondertussen, maar kom er dus nu pas achter dat al mijn klachten door dit middel komt. Het begon Donderdag al met enorme nekkramp, gewoon echt ondraaglijk, dacht wat is hier nou weer aan de hand?! Kon sindsdien ook bijna niet meer achter mijn laptop, dus heel veel liggen en heel veel zelf masseren en andere laten masseren, maar help[lees meer...]t dus niet. Had toen ook lichte hoofdpijn gekregen en misselijkheid, geen eetlust. 2e dag, nog steeds erg nekkramp, heel misselijk, geen eetlust, duizeligheid, hoofdpijn ook, moeheid. 3e dag (nu dus), ontiegelijk moe, gewoon echt alsof je zwanger bent zo moe, extreme koppijn, lijkt net of mijn voorhoofd uit elkaar wilt knallen elk moment, voelt ook erg warm aan mijn hoofd, duizelingen, en heel erg nekpijn nog! Vandaag 3 keer gesmeerd, nou ik kap er echt mee. Mijn klachten, zijn dus ook nog niet weg, ben er mee begonnen, omdat ik steeds bloed heb met mijn ontlasting en het gevoel heb alsof ik glasscherven uitpoep. Doet echt heel pijn. Enorme druk ook voordat ik naar het toilet moet, echt een zenuw gevoel. Maar heb alle cremes nu ondertussen al geprobeerd, en de laatste optie was dus een operatie om mijn anus wijder te maken ofzoiets, word ik ook niet erg vrolijk van. Mijn ontlasting is trouwens helemaal niet hard, dus vind het maar vreemd dat ik dit steeds heb. Ik ga maar eens even weer naar de natuurarts of natuurwinkel, vragen of hun iets voor me weten.. hier kap ik mee, hoop dat de zware koppijn zo snel mogelijk over is.
26-07-2016

Rectale / anale fistel

eerste dag voelde het prettig aan, maar na drie keer aanbrengen begon de ellende. Ik kon niet slapen, kreeg steeds kloppend gevoel, hartkloppen, warm gevoel in mijn gezicht, mijn bloeddruk daalt, duizeligheid... pff werd angstig.. mijn chirurg verzekerde mij door te gaan, we zijn twee weken verder en nog steeds bijwerkingen. vandaag heftige hoofdpijn, ik overweeg de operat[lees meer...]ie te doen, want de klachten zijn angstjagend...
24-04-2016

Aambeien en vaatscheurtjes

Ik (man, toen 68) had poliepen op de binnenkant van de anuswand. Die zou de chirurg polykninisch verwijderen. Toe hij de anusspreider wilde aanbrengen kon dat niet vanwege kloven. Die moesten eerst zijn genezen. Hij schreef me Isosorbidedenitraaat- vaselinecrème voor: minstens 5 x per dag in de anus aanbrengen. Dat werkte fantasisch. De kloven waren binnen 4 weken geheel [lees meer...]weg en de poliepen konden alsnog worden verwijderd. Ik had er geen enkele bijwerking van, alleen direct na het aanbrengen een licht gevoel van erectie, maar dat is niet onprettig. Voor mij dus een geweldig middel.
15-04-2016

Rectale / anale fissuur

Eerst Rectogesic voorgeschreven gekregen. Van deze kreeg ik lichte hoofdpijn. Daarna naar een generisch product gevraagd en bleek dat er een alternatief bestaat voor glyceryltrinitraat namelijk isosorbidedinitraat. De apotheker heeft dit zelf gemaakt, toch was het nog steeds duur omdat het dinitraat zo duur is in aankoop zo blijkt. Van isosorbidedinitraat heb ik geen enkel[lees meer...]e bijwerkingen. Nu is het wel zo dat ik van nature zelden hoofdpijn heb. Ik gebruik de creme net voor het slapengaan. Soms een half uur voordien al. Totdat ik in slaap val weet ik van geen bijwerkingen. Soms gebruik ik het ook overdag als ik echt last heb, dan ook geen bijwerkingen. Het werkt ongelooflijk snel tegen anale scheurtjes. Eenmaal smeren en een nachtje laten inwerken doet al wonderen. Soms is een tweede nacht nodig vooraleer het helemaal weg is. Als ik weinig fruit/vezels gegeten heb durf ik wel wat harde stoelgang hebben. En voila, even later doet het weer pijn daar onder, en dan moet ik weer wat smeren.
22-02-2016

Aambeien en vaatscheurtjes

Heb de creme in totaal 3 x aangebracht. Er was van te voren door huisarts en apotheek verteld dat ik hoofdpijnklachten kon krijgen. Ik kreeg s'avonds enorme hoofdpijn en misselijkheidsklachten wat uiteindelijk resulteerde in een migraineachtige aanval die tot ver in de volgende dag duurde. Ben gelijk met het middel gestopt. Het middel is erger dan de kwaal.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!