12-02-2022 | Man | 68
diltiazem (120mg)
Aambeien en vaatscheurtjes
Ook ik heb al meer dan anderhalve maand last van een fiks anaal fissuur en heb zelden zoveel pijn gehad tijdens en na de stoelgang dat doorgaans de hele dag aanhield. Zoals u zult herkennen had mijn huisarts daar wel uitstekende zalfjes voor die helaas voor geen meter helpen. Ik begrijp dat ik niet de enige ben met deze ervaring. Ik nam meerdere keren per dag Paracetamol [lees meer...](in totaal 8 stuks) en zelfs dat hielp niet of nauwelijks. Lopen was pijnlijk evenals zitten en slapen was er nauwelijks meer bij en ben op zoek gegaan naar een alternatief en heb die gevonden. Als klassiek homeopaat ben ik met een en ander bekend waaronder de werking van medicinale cannabis en de toepassingen. Onderzoeken hebben aangetoond dat door gebruik van Olie en zalf zelfs de meest niet-genezende wonden geheeld kunnen worden. Ik ben de zalf en olie zelf gaan maken en al na enkele dagen was er verbetering. Het is bekend dat THC, CBD en andere elementen van cannabis die ontstekingsremmende eigenschappen hebben. Mijn medicijn op basis van cannabinoïden herstart het genezingsproces van de wond. Ik gebruik de olie nu ruim een week en mijn klachten zijn meer dan de helft afgenomen en het wondje is dicht waardoor ik mijn dingen weer kan doen. Mocht geïnteresseerd zijn dan mag u me een berichtje sturen.(..). Vriendelijke groet. Cornell /////////////(red. Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd - in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

15-12-2021 | Man | 64
diltiazem (200mg)
Aambeien en vaatscheurtjes
Hier idem, brand als gek rond de anus!

09-09-2021 | Vrouw | 58
Rectale / anale fistel
voor gebruik zalf alleen pijn bij ontlasting , na 9 dagen 2x daags aanbrengen, wordt het aanbrengen inwendig van de zalf pijnlijker, en er is ernstige jeuk en branderig gevoel rondom de anus ontstaan..

04-11-2018 | Vrouw | 35
Rectale / anale fissuur
Door de crème veel meer pijn. Meer last van het gebied dan voor het gebruik. Kan het niet blijven gebruiken.

19-03-2015 | Vrouw | 54
Rectale / anale fissuur
Bij mij totaal niet gewerkt, en zal nu botox inspuitingen krijgen. :-( Heb het nu al 4 maand, en hoop dat die spuiten mij eindelijk zullen verlossen van de pijn.En dat het gaat genezen.

09-05-2021 | Vrouw | 47
diltiazem (30mg)
Rectale / anale fissuur
Ik smeer nu al 8 weken de creme, maar merk nog geen verschil. Heb wel elke dag hoofdpijn en jeuk op veel plekken over mijn lichaam.

26-10-2019 | Vrouw | 24
Aambeien en vaatscheurtjes
Enkele uren na de eerste keer smeren al knallende hoofdpijn en ook zeer duizelig de rest van de dag. Aangezien het de bloedvaten verwijd had ik er als migraine patiënt al geen vertrouwen in... en ik was juist. Direct mee gestopt en hopen dat het morgen beter gaat.

20-05-2013 | Vrouw | 38
diltiazem
Deze zalf irriteert het geopereerde gebieden. En een (smelt) zetpil zou erg fijn zijn voor het inwendige te behandelen gebied.

02-03-2020 | Vrouw | 70
diltiazem (20mg)
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb deze creme paar dagen gebruikt helpt wel Maar ik heb 1 nare bijwerking het brandt heel erg met aanbrengen

10-05-2019 | Man | 48
diltiazem (2)
Aambeien en vaatscheurtjes
om bloedverlies te voorkomen bij het naar het toilet gaan. zoalng er gesmeerd wordt is het ok, maar bij stoppen, is er na 2 weken weer bloedverlies

11-02-2015 | Man | 43
Rectale / anale fissuur
Na 3 maanden Isosorbidedinitraatvaselinecreme te hebben gebruikt op aanraden van specialist overgestapt op Diltiazem creme. De eerste maand aanzienlijke verbetering van de pijn, zowel qua niveau als duur na de stoelgang. Echter daarna stagneerde de verbetering. Voor de acute pijnbestrijding na de stoelgang vind ik de Isosorbidedinitraatvaselinecreme beter, maar voor de [lees meer...]genezing op lange termijn heeft de diltiazem creme meer voor me gedaan, hoewel niet helemaal genezen.

26-05-2022 | Vrouw | 43
diltiazem (120mg)
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik gebruik het nu 2 dagen gelijk na de eerste keer smeren vreselijk beroerd misselijk hoofdpijn moe! Vraag me af of ik het wel goed aanbreng

23-10-2020 | Vrouw | 21
diltiazem (2mg)
Rectale / anale fissuur
Gebruikt voor chronische anale fissuren. Op het begin doet het aanbrengen echt erg veel pijn. Het is de bedoeling om het van binnen aan te brengen! Dit is erg belangrijk en was mij niet duidelijk verteld. Vanaf het moment dat ik het juist aanbracht, werkte het. Het zorgt ervoor dat er geen continue spanning meer staat op de kringspier. Het duurt echt even voordat het werkt[lees meer...], een aantal weken. Maar houd goed vol met consistent ‘s ochtends en ‘s avonds smeren, en de klachten verminderen!

24-01-2016 | Man | 77
Aambeien en vaatscheurtjes
eindelijk iets wat helpt. de eerste weken veel jeuk rond de anus en bilnaad. na 3 weken is dit over en nu zijn de vaatscheurtjes genezen. gebruik nu minder zalf. wordt dagelijks beter.

05-03-2022 | Vrouw | 58
Aambeien en vaatscheurtjes
Heeft mij zeer goed geholpen. Beetje branderig in het begin. Wel volhouden. Na 2 weken al aanzienijke verbetering. Na 4 weken geen pijn meer tijdens ontlasting.

24-04-2021 | Vrouw | 47
diltiazem (300mg)
Aambeien en vaatscheurtjes
Fijne crème. Werkt goed, zonder bijwerkingen. Wel belangrijk om vol te houden ook als de klachten voorbij zijn. En goed blijven drinken!