Clindamycine gel/ lotion

clindamycine

Acne/puistjes (5 meningen)

14-03-2019

Acne/puistjes

Altijd naar volle tevredenheid de lotion van TEVA gebruikt. Als ik een ontstoken puist voelde opkomen ging ik 2x daags deppen met succes. Nu gaat de apotheek ineens over op deze gel. Het effect: acne, in de vorm van pijnlijke ontstekingen, weer terug van weggeweest.
12-03-2019

Acne/puistjes

Sinds mijn 19e heb ik last van milde acne op mijn gezicht. Vooral veel acne bij elkaar op bepaalde plekken. Het heeft bij mij wel een tijdje geduurd tot ik echt verbetering zag, maar het is lang niet meer zo erg als dat het was. Af en toe en puistje her en der, maar daar heb ik geen problemen mee. Ik gebruik dit middel samen met benzoylperoxide en zonnebrand en dat houdt d[lees meer...]e acne onder controle.
24-07-2017

Acne/puistjes

Goedendag Ik heb dit middel in lotion vorm gekregen, en ik moet toegeven dat er duidelijk verschil is Sinds mijn 13e had ik hier last van en ben inmiddels 28 en ben blij dat er toch nog iets aanslaat. ik heb bijna geen puistjes of onsteking meer in mn gezicht ik gebruik het in combinatie benzoylperoxide 5%. Ik zou zeggen probeer het ook eens uit ,als je al andere dingen[lees meer...] hebd geprobeerd. Succes 😉
07-02-2016

Rosacea

Ik kreeg dit voorgeschreven voor mijn rosacea. In het verleden had ik deze lotion ook gebruikt en toen werkte het super goed. Dit keer werd mijn huid er alleen maar slechter van. Na ongeveer 2 weken ben ik er daarom mee gestopt. Het leek alsof mijn hele gezicht onder de uitslag zat. Toen ik staakte met het gebruik zag mijn huid er na 1 dag al een stuk beter uit. Ik denk da[lees meer...]t mijn huid in de loop der jaren wat gevoeliger is geworden, waardoor dit product net iets te heftig is voor mijn gezicht.
17-12-2014

Acne/puistjes

Na het stoppen met de Yasmin pil last gekregen van matige acne. Vooral last van onderhuidse ontstekingen rond de kin, kaak en wangen. Erg storend. Flink wat rode bulten en daar kon ik helaas niet vanaf blijven. Mijn gezicht was een groot slagveld, ik durfde bijna de deur niet meer uit. Na een goed gesprek met de HA deze antibiotica crème gekregen. Smeer nu precies een[lees meer...] week elke dag voor het slapen gaan. Begin nu al verbetering te zien. Er zijn sinds die dag geen grote ontstekingen meer bijgekomen. De kleine puistjes zijn ook aanzienlijk minder geworden, maar zijn er nog wel. Optimaal resultaat is v.a. 4 weken. Ben benieuwd. Ik heb geen bijwerkingen gekregen van deze gel, kan het jullie allemaal aanbevelen.
28-09-2013

Kaakontsteking

Klacht: ontsteking na extractie afgebroken tand. Na het lezen van een aantal horror verhalen begon ik ernstig te twijfelen aan dit medicijn; Kuur van 7 dagen; Na 7 dagen geen enkele bijwerking vernomen dus het valt allemaal wel mee.
11-08-2013

Clindamycine gel/ lotion (clindamycine)

Van de tandarts dit medicijn gekregen omdat de amoxicline (of zoiets) een 3 jaar gelden een heftige reactie veroorzaakte. Ik had toen hetzelfde. De enige merkbare bijwerkingen zijn lichte diarree en veel dorst met en droge mond, voor de rest werkte het binnen 48 uur. Wel gezond gegeten en veel water gedronken. Voel me super eigenlijk :-)
27-09-2012

Acne/puistjes

Ik heb al vanaf mijn 15de last van acne, alhoewel nooit echt ernstig. Sinds 2 jaar sinds mijn acne erger geworden. Veel diepe onderhuidse ontstekingen naast de vele 'normale' puistjes. Op aanraden van mij broer ben ik 2 weken terug naar de huisarts geweest en dit middel in combinatie met benzoyl peroxide 5% voorgeschreven gekregen. Vanaf dag 2 merkte ik al een werel[lees meer...]d van verschil, er kwamen namelijk geen nieuwe puisten en ontstekingen bij. Nu 2 weken verder ben ik zo goed als verlost van de acne. Af en toe komt er nog wel eens een klein puistje bij, wel minder groot en minder rood. Het spul droogt een beetje uit maar dat is simpel te verhelpen door een dagcremetje.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum