ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-08-2017

Acne/puistjes

Nu in mijn derde maand 30 mg per dag. Enorme uitbraak gehad na 1 maand, durfde zowat de straat niet meer op. Mijn rug is in maand 2 al enorm verbeterd! Mijn gezicht begint nu op te knappen, ondanks de eczeem op armen en de enorm droge lippen (purol: smeren, smeren, smeren * helpt echt!), is mijn huid velen malen zachter aan het worden! Je moet er even doorheen, maar het is[lees meer...] het zeker waard! Nog een tip: Biodemal acne crème werkt ontzettend goed. En niet aanzitten/ aan krabben. I
06-08-2017

Acne/puistjes

Mijn zoon loopt al 3 à 4 jaar met hevige puistjes op zijn rug en dan praat ik over zijn hele rug met hele rode vlekken. Na van alles geprobeerd te hebben, is hij nu ongeveer 3 maanden met de isotretinoine bezig. Het droogt de puistjes nu wel uit, maar komen met lichte mate ook wel bij, maar raak moedeloos want de rode vlekken komen des te meer op zijn rug. Mijn zoon raakt [lees meer...]er ook van overstuur, want hij verbergt het, gaat niet zwemmen, het belemmerd zijn leven. O wat zou ik het graag over willen nemen, hij is pas 16 en het word niet minder, maar erger lijkt het kwa rode vlekken. Het zit ook over zijn hele rug tot aan zijn nek. Help een bezorgde moeder!
05-08-2017

Acne/puistjes

Ik ben de isotretoine kuur gaan gebruiken in Januari. Toen had ik ontstoken talgklieren/acne rond mijn mond wat me zeer onzeker maakte. Alle middelen van tevoren bij de huisarts geprobeerd maar niets hielp. Ik begon 3 maanden met 20mg en daarna tot augustus 30mg genomen. Zeer veel bijwerkingen gehad, hele lichaamshuid uitgedroogd, gezicht en lippen. Veel depressieve period[lees meer...]es gehad, maar ik heb doorgezet. Mijn gezicht is weer egaal en ik ben zo blij dat het voorbij is. Ik ben erg bang dat het zal terugkomen, maar ik blijf goed voor mijn huid zorgen om dit te voorkomen. Maar voor nu: HAPPY!
02-08-2017

Acne/puistjes

Als je er over nadenkt om Isotretinoïne te gaan gebruiken, weet waar je aan begint!! Ik heb net een kuur van 5 maanden 1x per dag capsule van 20 mg achter de rug, moest eigenlijk 6 maanden maar dat was niet vol te houden. Mijn acne is nooit zeer ernstig geweest; ik had zo nu en dan een zeer pijnlijke onderhuidse ontsteking en kleine bultjes op mijn voorhoofd die maar niet[lees meer...] weg wouden. Mijn acne werd wel rustiger na zalfjes/lotions van de huisarts, maar zodra ik stopte kwam het weer terug. Dit jaar was ik het zat omdat niets hielp en zo kwam ik via de dermatoloog aan deze kuur. Het begin verliep zeer soepel, ik had wel last van de gebruikelijke droge huid en zeer droge lippen, ik kreeg zo nu en dan hevige bloedneuzen, maar verder niets. Pas na maand 2,5/ 3 begon ik de zwaardere bijwerkingen te voelen. Ik kreeg last van enorme moodswings, depressiviteit, veel slijmophoping in de keel, mijn darmen sloegen zo nu en dan op hol en in maand 4 kreeg ik uit het niets een zware ontsteking aan mijn nagelriem. Huh? Nagelriem? Ja. Nagelriem. Zelfs ontstekingen aan je nagels of nagelriemen kan worden veroorzaakt door het gebruik van dit medicijn. Depressiviteit had ik nog nooit eerder ervaren, dus dat was best heftig. Mijn leverwaardes zijn gecontroleerd na 4 weken slikken, maar die waren gewoon in orde. Ik had nooit verwacht dat ik zulke ernstige bijwerkingen zou krijgen, helemaal omdat ik volgens de dokter een lage dosis kreeg. Al met al ben ik sinds maand 3 wel puistjes vrij en heb ik nu 5 dagen na beeindiging van de kuur een mooie egale huid, maar als ik van tevoren had geweten wat dit medicijn wel niet met je lichaam doet, was ik er misschien wel niet eens aan begonnen. Tip als je wel besluit isotretinoïne te gaan gebruiken, elke dag factor 50 op je gezicht smeren en een dagcrème kopen voor de extreem gevoelige huid maakt echt het verschil. Ook als de zon niet schijnt is het slim om zonnebrand te smeren, omdat je huid heel dun wordt en extreem snel verbrand. Omdat je huid dus zo dun wordt is het misschien ook wat gevoeliger, de dagcreme helpt daartegen en zorgt dat het minder snel droog wordt. Tegen de droge gebarsten lippen heb ik werkelijk alles geprobeerd, alleen olijfolie en kokosolie wouden nog enigszins een beetje helpen.
07-06-2017

Acne/puistjes

Ben nu zelf ongeveer 3 maanden bezig met de isotretinoine voor de hardnekkige acne op mijn rug en soms gezicht, en tot op heden heb ik alleen verergering gemerkt. De acne op mijn rug zijn nu echt complete steenpuisten geworden, rood/groot/gezwollen. Ik wil graag van mijn acne af, maar dit is serieus niet leuk meer. Ik hoop dat het in de komende maanden echt zijn werk gaat [lees meer...]doen!
06-06-2017

Acne/puistjes

Rond mijn twaalfde kreeg ik last van puistjes. Ik had er altijd wel een of twee, maar het was nooit echt heftig. Tot twee jaar terug, toen nam de hoeveelheid alleen maar toe en de roodheid ook. Ik maakte mijn gezicht zeer grondig schoon en ging naar de dermatoloog. Niks hielp, maar ik werd erg onzeker. Toen ik twintig werd en niet meer de pubertijd er de schuld van kon gev[lees meer...]en ben ik naar de huisarts gegaan. Ik kreeg verschillende middelen voor geschreven (zoals doxycycline en antibacteriële zalfjes), maar dit hielp niet. Ik kreeg er zelfs nog meer bij op mijn voorhoofd, die tot dan toe altijd droog was. Toen raadde de huisarts isotretinoïne aan. Ik schrok wel van de bijwerkingen die konden optreden en de verhalen die ik op internet las. Omdat ik altijd kon stoppen als de bijwerkingen te heftig werden, ben ik toch maar begonnen met de kuur. Dit is mij echt heel goed bevallen. Ik heb zo bijna geen puistjes meer bijgekregen. Na drie maanden was mijn gezicht helemaal puistjesvrij. Dit is nu ik eindig met de kuur nog steeds het geval. Wel had ik last van droge lippen en wat droge plekjes op mijn huid, maar met smeren verhelp je dat weer. Ook had ik af en toe pijn in mijn rug, maar niks ernstigs. Je ziet nog steeds littekens, maar ik ben erg tevreden. Ik raad iedereen aan die twijfelt over isotretinoïne: gewoon doen! Je gezicht is het waard en je zal je een stuk zekerder voelen. En ben je bang voor de bijwerkingen: je kan altijd stoppen en de dermatoloog begeleid je goed. Succes iedereen die hierover twijfelt!
16-05-2017

Acne/puistjes

Ik ben een jongen van 20 jaar en ik heb een half jaar 1 keer per dag een 20mg isotretonoine autobindo pil geslikt tegen mijn lichte acne. Ik heb er vanaf mijn 14e ongeveer last van en met de jaren is het wel minder geworden maar nooit echt over gegaan. En half jaar terug kreeg ik met periodes weer uitbarstingen en besloot ik naar de huisarts te gaan. Ik hoorde hoe goed het[lees meer...] werkte van een vriendin en stelde zelf voor om het te gaan gebruiken. Hij schreef het me voor en ik zag na een paar weken al effect. Nu is alles weg en heb ik nergens last meer van. De bijwerkingen vallen ook echt mee. Heb 2-3 dagen over 6 maanden gehad dat ik me echt down voelde. Verder had ik wel last van een soort uitslag op mijn bovenkant handen. Na goed smeren was dit zo weg. Voor mijn lippen gebruikte ik blistex donkerblauw. Werkte als enige om mijn lippen ingescheurd te houden. Ik zou het iedereen aanraden het heeft mij echt een goed gevoel gegeven. Ik heb een super egale en gladde huid zonder ook nog maar een mee eter, echt niks gewoon.
23-04-2017

Acne/puistjes

Beste allemaal, Ik slik nu ongeveer een maand of 2 isotretinoine aurobindo (de capsules dus). Ik slik 1 keer per dag, na het avondeten, 2 pillen met een slokje water. Dit gaat heel gemakkelijk en ik doe het nu dan ook meestal uit gewoonte. In de eerste 2 weken dat ik de capsules slikte, schrok ik wel een beetje van de bijwerkingen. Ik kreeg opeens heel veel onderhuidse [lees meer...]acne en hele droge lippen. Ik heb toen echt wel even moeten doorbijten omdat ik me er heel vervelend over voelde. Toch, na 1 maand, begon ik al verschil te zien. Ik had hele erge acne op mijn voorhoofd, rood en echt puisten. Nu is het slechts een lichte rode huid en er zit eens in de week 1 bultje op, maar daar heb ik geen probleem mee aangezien ik er mijn pony overheen draag. Op mijn wangen en rond mijn mond begonnen de rode plekken een beetje te vervagen en ik heb steeds minder echte puisten of onderhuidse acne. Op mijn rug is de roodheid ook sterk afgenomen en daar zitten nu ook een stuk minder puisten. Ik ben best wel tevreden over het resultaat tot nu toe en ik beveel het product dan ook wel aan aan mensen die echt zelfvertrouwensproblemen hebben door hun puistjes. Het is even doorbijten maar je moet er ook iets voor overhebben :-) Zelf gebruik ik om mijn droge huid een beetje te kalmeren vaseline lotion (deze trekt WEL in de huid) en hierdoor zie je niet dat ik eigenlijk een hele droge huid heb. Op mijn lippen doe ik gewoon labello uit een potje (wel flink dik) en ik scrub soms mijn lippen om de dode velletjes weg te halen zodat je er niks van ziet. Ik hoop dat de mensen die isotretinoine willen gaan slikken iets aan mijn ervaring hebben, en ik zou zeggen dat het zeker het proberen waard is!
Pagina 1 van 7

Mirena (1989) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (811) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (418) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (415) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!