ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

14-01-2018

Acne/puistjes

Ik gebruik het medicijn sinds een maand. Merk dat mijn huid wel kwetsbaarder is dan anders. De acne is in het begin verergerd maar we blijven hoop houden. Bijwerking vallen tot nu toe nog mee, wel last van droge lippen en handen. Altijd vaseline op zak dus.
10-01-2018

Acne/puistjes

Dit is een reactie op de ervaring van de mevrouw die in december haar verhaal plaatste. Mijn zoon van 17 jaar neemt deze pillen voor zijn ernstige acne in het gezicht. Hij neemt echter slechts 1 capsule van 20mg per dag, en het resultaat was na enkele dagen al spectaculair. Sterk verminderde acne in het gezicht, de huid zag er direct veel beter uit. Hij is nog bezig aan[lees meer...] zijn kuur voor 3 maanden, we hopen dat het resultaat blijvend is. Daarna terug naar dermatoloog en eventueel nogmaals 3 maanden innemen. Als bijwerking heeft hij alleen last van extreem droge lippen. Met Labello's redt hij het niet, maar een tubetje lippencreme van de apotheek doet wonderen bij regelmatig gebruik. Voorlopig dus zeer tevreden over het medicijn.
11-12-2017

Acne/puistjes

Ik ben nu sinds oktober bezig aan deze kuur. Elke dag neem ik 4 capsules van 20 mg in. De eerste twee weken kreeg ik een mega uitbraak, maar hiervoor was ik op voorbereid. Daarnaast heb ik mijn hele leven een extreem vettige huid gehad. Nu ik dit ging gebruiken, ging ik over naar de andere uiterste: mijn gezicht werd ontzettend droog en heb veel crèmes moeten proberen voor[lees meer...]aleer ik eentje gevonden had die enigszins werkte. Momenteel gebruik ik Vichy Nutrilogie 2. Daarnaast vreet ik momenteel labello sticks. Mijn lippen zijn extreem droog. Daarnaast heb ik ook ontzettend veel last van de pijn aan de gewrichten en spieren. Mijn knieën en rug zijn het ergst, en doen de hele dag door ontzettend veel pijn. Het lijkt alsof alles vastzit. Anderhalve maand verder en wederom heb ik een mega uitbraak. Ik merk nog steeds geen verschil, mijn huid is knalrood en doet (vooral na het douchen) ontzettend veel pijn. Daarbij komen is de binnenkant van mijn neus volledig aan het uitdrogen. Dit resulteert in dat mijn neus heel erg verstopt zit, en ik amper adem kan halen. Daarnaast ben ik na een maand van het gebruik van deze kuur ontzettend kortademig geworden. Ik heb telkens het gevoel dat ik niet voldoende adem krijg door mijn neus, en dus heel hard door mijn mond moet ademen. Dit gevoel beangstigt mij heel erg, en daarom ga ik nu ook contact opnemen met mijn dermatoloog. Ik ben dus tot nu toe niet echt tevreden over het resultaat en zelfs bang dat ik deze "rotzooi" (want uiteindelijk is dit medicijn niet echt helemaal top voor je lichaam) voor niks aan het slikken ben. Normaal zou je na 1 à 2 maanden verschil moeten zien, maar het lijkt bij mij alleen maar erger te worden. De kortademigheid vind ik nog wel het ergste, aangezien het me duizelig maakt en angstig dat er dadelijk ernstige dingen aan de hand zijn. Herkent iemand zich in deze klachten, en het feit dat na twee maanden de uitbraken alleen maar erger worden?
08-12-2017

Acne/puistjes

Ik ben eind juli begonnen aan de pillen. In het begin zei iedereen wat is er met je gezicht gebeurd omdat het meer werd. Naderhand ging het iets beter. Ik heb geen acne maar meer van die witte bultjes op mijn wangen, kin en op mijn voorhoofd maar dan opvallende witte bultjes. Het zijn meer onderhuidse bultjs afgelopen maand heeft de dermatoloog ook differin gel erbij gesch[lees meer...]reven. Maar het die bultjes blijven maar. Ook ben ik 1 keer naar de huidtherapie geweest daar ging ze hem eruit halen met een naald. Ik ben nu klaar met mijn 5e maand.
21-11-2017

Acne/puistjes

Sinds de begin van mijn pubertijd heb ik altijd last gehad van puistjes (niet extreem erg, maar altijd aanwezig op rug, borst, haargrens en vooral gezicht) en op mijn 25e was ik er klaar mee. Een vriendin van me had een acute, zeer ernstige acné uitbraak en op aanraden van haar dokter was ze met deze kuur begonnen van 20mg per dag. Nog voor het half jaar om was, was ze er [lees meer...]helemaal van af. Ik heb er nu 5 maanden opzitten. Eerste twee maanden 20 mg, toen 40 en sinds de 4e maand 60 mg (ik weeg 61 kg en ben 1.77m). De bijwerkingen zijn vreselijk. Ik voel me een totaal ander persoon: Snel neerslachtig, moe en chagrijnig (het doet denken aan bloedarmoede, iets wat ook een bijwerking kan zijn). Ook heb ik last gehad van spierpijn en zijn mijn slijmvliezen, ogen en lippen altijd gortdroog. Mijn rug en borst lijken nu puistjesvrij, maar de verbetering in mijn gezicht is minimaal. Ik baal echt ontzettend dat het mij relatief gezien zo ontzettend langzaam lijkt te gaan. Is hier iemand met dezelfde ervaringen?
18-11-2017

Acne/puistjes

Ik ben een man van 25 jaar en heb sinds mijn 15 last van acné (puisten en mee-eters). Vooral bovenkant van de rug, schouders en nek worden aangetast. In de puberteit begon in met roaccutane te nemen op aanraden van huisdokter. Dit hielp een beetje maar je kon onmogelijk in de zon komen. Had met factor 50 op vakantie een dag in de zon gelopen waarbij op einde van dag he[lees meer...]el men rug volstond met blaasjes. Dit zijn nu littekens. De behandeling is stopgezet en heb allerhande medicatie/middeltjes gebruikt om men huid terug glad te maken. Tevergeefs was er niets dat hielp. Mijn acne is in de zomermaanden miniem (gok door vitamine d en zonlicht), waardoor ik me veel buiten vertroef. Vanaf eind september begint terug het jaarlijks fenomeen dat al men acne zich terug laat zien. Op rug en schouders zijn het soms pijnlijke zodat een rugzak geen optie is. Wat me vooral stoort zijn degene in mijn nek/hals. Elke ochtend word ik wakker en ga ik meteen naar de spiegel voor te kijken of ik erge puisten heb. (De puisten verschijnen gewoon dagdagelijks zonder bepaalt ritme). Vaak is dit het geval, wat maakt dat ik nooit buiten ga zonder sjaal of trui met kap. Een hemdje gaat nooit in de winter, wat maakt dat ik nooit uitga in die periode omdat ik me zo hard schaam. Het bepaalt men hele leven, daarom ben ik met de kuur van isotretinoine begonnen. Sinds 3 weken ben ik begonnen met de kuur en is men acne veel erger geworden dan ervoor. Vooral schouders en rug zijn verergerd. Ik heb gelezen dat dit vaak gebeurt en effect pas na 2-3 maand is dus ik zet door. Bijwerkingen bij mij zijn dus verergering, droge huid die vaak schilfert, extreem droge lippen en ook gemoedswisselingen. Ik ben van nature geen kwade persoon maar sinds ik deze antibiotica neem gebeurt het vaak dat ik ergens op klop en kwaad word (wrs door frustratie). Ik zit ook soms met depressiemomenten en met zelfmoordneigingen. Ik heb een goede job, inkomen, onderdak etc. Althans het sociaal leven is gewoon weg. 1) Je gaat amper met vrienden weg door die stemmingswisselingen en je schaamt u enorm voor de 'verergdr' acne, waardoor je dus altijd binnen blijft of heel miniem en goed bedekt eventjes buiten gaat. 2) Het vinden van een vriendin / sekspartners is een hele opgave. Ik heb namelijk wel veel succes in de zomer wanneer ik meer zelfvertrouwen heb door de weinige puistjes. Heb de laatste 3 jaar enkel maar vriendin gehad van periode april tot september. Vanaf de puistjes zich terug laten zien, is men zelfbeeld laag en sluit ik me op. Zo blijft de relatie dus niet duren. Het is nooit aangenaam voor een partner om het bed te delen als uw rug en nek helemaal volstaan. Dat gaat dus constant om in je hoofd en je durft uw tshirt niet uitdoen. Kort gezegd, momenteel is het een heel harde periode met deze antibiotica. Er zijn momenten bij da ik het wil opgeven omdat men leven er zo hard onder lijdt. Bik het lezen van deze reacties en veel succesverhalen ga ik toch doorzetten en men vingers kruisen dat de pillen toch binnenkort gaan aanslagen. In hoop voor een normaal sociaal leven.
06-11-2017

Acne/puistjes

Gebruik het nu anderhalve maand. Mijn huid is erg schraal en droog. evenals mijn ogen. Ook merk ik wel dat ik emotioneel minder stabiel ben geworden na het gebruik van isotretinoine (30mg per dag). Ik heb vooral last van grote ontstekingen op mijn rug. in mijn gezicht was het niet echt zichtbaar. die is na anderhalve maand dan ook helemaal clean. Mijn rug heeft nog weinig [lees meer...]verandering laten zien... Ik had altijd al last van een rode huid. Vooral mijn gezicht. Dit is nu nog erger geworden. Gelukkig is het nu winter, maar ook als ik nu de zon ook maar 5 minuten trotseer ben ik zo rood als een tampon. Hoop dat ik er snel mee kan stoppen en weer onder de mensen kan komen. Begrijp me niet verkeerd, het doet zijn werk, maar het maakt je (vooral in het begin) niet echt een zekerder persoon.
05-10-2017

Acne/puistjes

Hoi, ik gebruik dit medicijn nu ongeveer een half jaar. Het resultaat is verbluffend en het is jammer dat ik niet foto's kan toevoegen en al mijn bevindingen niet hier in kwijt kan. wel heb ik een niet google vindbare simpele site gemaakt waar ik met de billen bloot ga. Wekelijks voeg ik foto's toe van het resultaat en beschrijf ik uitgebreid wat ik merk en voel, je kan z[lees meer...]elfs op woorden zoeken voor bijwerkingen mocht je willen kijken: isotretinoine . webnode . nl haal even de spaties weg en je zit op mijn site. mocht je dan nog vragen hebben stuur gerust een mailtje of vul het vragen formulier in. Als je onder de acne zit en je weet van ellende niet meer wat te doen... Dit is je antwoord! beetje moeier droge huid, lippen en keel maar goed drinken en smeren en er is niks aan de hand. Top sporter? ok dan is het een ander verhaal....
Pagina 1 van 7

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (435) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!