ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-04-2017

Acne/puistjes

Beste allemaal, Ik slik nu ongeveer een maand of 2 isotretinoine aurobindo (de capsules dus). Ik slik 1 keer per dag, na het avondeten, 2 pillen met een slokje water. Dit gaat heel gemakkelijk en ik doe het nu dan ook meestal uit gewoonte. In de eerste 2 weken dat ik de capsules slikte, schrok ik wel een beetje van de bijwerkingen. Ik kreeg opeens heel veel onderhuidse [lees meer...]acne en hele droge lippen. Ik heb toen echt wel even moeten doorbijten omdat ik me er heel vervelend over voelde. Toch, na 1 maand, begon ik al verschil te zien. Ik had hele erge acne op mijn voorhoofd, rood en echt puisten. Nu is het slechts een lichte rode huid en er zit eens in de week 1 bultje op, maar daar heb ik geen probleem mee aangezien ik er mijn pony overheen draag. Op mijn wangen en rond mijn mond begonnen de rode plekken een beetje te vervagen en ik heb steeds minder echte puisten of onderhuidse acne. Op mijn rug is de roodheid ook sterk afgenomen en daar zitten nu ook een stuk minder puisten. Ik ben best wel tevreden over het resultaat tot nu toe en ik beveel het product dan ook wel aan aan mensen die echt zelfvertrouwensproblemen hebben door hun puistjes. Het is even doorbijten maar je moet er ook iets voor overhebben :-) Zelf gebruik ik om mijn droge huid een beetje te kalmeren vaseline lotion (deze trekt WEL in de huid) en hierdoor zie je niet dat ik eigenlijk een hele droge huid heb. Op mijn lippen doe ik gewoon labello uit een potje (wel flink dik) en ik scrub soms mijn lippen om de dode velletjes weg te halen zodat je er niks van ziet. Ik hoop dat de mensen die isotretinoine willen gaan slikken iets aan mijn ervaring hebben, en ik zou zeggen dat het zeker het proberen waard is!
10-04-2017

Acne/puistjes

Ik ben een vrouw van 42 en heb al sinds mijn pubertijd last van acne. Alle wegen heb ik bewandeld en elk dieet geprobeerd maar wat eerst acne was werd steeds erger en elke dag zat wel ergens een mega ontsteking. Ook had ik een vreselijk vette huid en vet haar elke dag. Moedeloos was ik. Na jaren bij de Huidtherapeut te hebben gelopen heb ik een dermatoloog bezocht en ik kr[lees meer...]eeg direct het voorstel om dit medicijn te gaan gebruiken. Eindelijk durfde ik er eerlijk voor uit te komen dat dit echt vreselijk was voor me. M'n rug, borst, gezicht, billen. Overal ontstekingen welke ook nog eens heel pijnlijk waren. Maar nooit gedacht dat ik daar ook zulk vet haar van had. Mijn talgproductie was gewoon veel te veel. Ik gebruik nu 2 maanden de isotetrinoine 20mg per dag en voel me super! Hele droge lippen maar mijn huid wordt zacht en glad en geen ontstekingen meer. Gewoon een mooie gave huid en niet elke dag meer haar wassen. Dit heeft mijn leven zo ontzettend veranderd! Super tevreden tot nu toe. Ik moet nog zeker 4 maanden maar ben hoopvol en wilde dat ik er eerder aan begonnen was. Wat een ellende heb ik gehad en wat voel ik me nu goed! Alle horror verhalen had ik gelezen maar ik had geen keus meer en raad dit echt aan als je erge acne hebt.
07-04-2017

Acne/puistjes

Ik had vanaf begin puberteit hele kleine bultjes/puisjes, vooral op mijn voorhoofd. Na jaren van alles geprobeerd te hebben begon ik op mijn 22ste met het medicijn. Ik ben er super tevreden mee. Mijn huid is nog nooit zo gaaf geweest en de bijwerken vallen daarmee in het niets. (Je krijgt wel extreem droge lippen en een extreem droge huid.) Ik mag bijna stoppen met de kuur[lees meer...] na 4 maandjes al omdat het zo goed gaat. Laat je niet afschrikken door alle bijwerkingen die er beschreven worden. Je wordt goed in de gaten gehouden door een bloed en urine test elke 4 weken.
03-04-2017

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met isotretinoïne eind december 2016 en wil graag mijn verhaal delen met jullie. ik ben 18 jaar en struggle met heftige acne voor een jaar nu. Ik heb nooit mooi huidje gehad vanaf 13 jaar last van puistjes hier en daar. Van alles geprobeerd van zalfjes tot antibiotica en noem maar op. Niks wat hoef effect had. Afgelopen jaar merkte ik dat mijn huid heel vee[lees meer...]l talg produceerde mijn makeup bleef niet langer op dan een uurtje en kon ik het met mijn vingers zo afvegen zo vettig was mijn gehele gezicht. Ik merkte dat mijn poriën groter werden stukken groter en kreeg veel kleine bultjes wat later tot heftige ontstekingen leiden acne! Dit heeft mijn leven drastisch veranderd mijn zelfvertrouwen was weg. Verstopte me voor iedereen die ik kende, durfde niemand aan te kijken. Tot punt dat ik mezelf dag in dag uit op mijn kamer opsloot. Nadat mijn huisarts mij had gezien, was ze verbaast hoe snel het zo erg is geworden en heeft me ook zonder twijfel doorverwezen naar een dermatoloog. Waar ik mocht beginnen aan isotretinoïne. Na alle horror verhalen die ik heb zitten lezen, had ik besloten dat ik er niet aan wilde beginnen ook in verband met zomer dus had ik alles stop gezet. Na mijn vakantie werd het nog erger en zag ik geen enkel andere optie dan isotretinoïne en hierbij wil ik mijn ervaring delen. Laat je niet afschrikken van wat je leest! Ieder persoon ervaart het anders. Ik ga nu maand 5 in! Ik begon op 20 mg en zit nu op 30, hoger mag ik niet in verband met mijn gewicht. In begin werd het wat erger, verder heb ik geen last meer van een vettige huid of haar!!! Pluspunt! Bijwerkingen heb ik niet tot nauwelijks, last van mijn lippen zijn wat droger geworden maar kan makkelijk zonder vaseline! Heb afgelopen maand wel last gehad van uitslag maar dat is verdwenen. Af en toe rugpijn maar niks ernstigs. Mijn gezicht ontsteking vrij! Geen enkele puistje te zien. Veel littekens aan over gehouden wel, maar dat zal ik na mijn kuur ook gaan behandelen. Isotretinoïne heeft mijn zelfvertrouwen teruggegeven en mijn leven veranderd! Ik heb geen enkel spijt dat ik hier aan ben begonnen, zou het zo weer doen! Ik loop weer rechtop met mijn hoofd omhoog. Ik raad dit iedereen aan met heftige acne en het mentaal ook negatieve effect heeft. ga ervoor, ervaar het zelf en laat je niet afschrikken door wat je leest. Depressiviteit heb ik trouwens ook helemaal geen last van gehad ben met de dag vrolijker zelfs! Wat ik persoonlijk niet had verwacht, omdat wanneer ik begon al last had van depressie. Aanrader dit!! Nu hopen dat het ook weg blijft.
29-03-2017

Folliculitis

Mijn dermatoloog heeft isotretinoine 20 mg tegen folliculitis (hoofdhuid) voorgeshreven. Het effect is duidelijk merkbaar. Al bijna drie weken geen ontstekingen meer. Wel even een slag om de arm, omdat het verloop van folliculitis grillig is. Hiervoor slikte ik met wisselend succes doxycycline i.c.m. clindamycine-lotion. Na zes maanden moest ik daarmee stoppen om resist[lees meer...]entie te voorkomen. De bijwerkingen, voor zover aanwezig, zijn tot nu toe zeer beperkt. Af en toe wat drogere lippen waarvoor ik lippenzalf (Eucerin) gebruik. Na de eerste week werd de huid over het hele lichaam droog, maar dat herstelde weer helemaal. Kan ook te maken hebben met het droge voorjaarsweer en de eerste felle zonnestralen van dit jaar. Al met al zeer tevreden tot nu toe. Ik hoop dat de folliculitis verdwijnt of op zijn minst een lange remissie optreedt. Enige nadeel is dat ik om de drie maand bloed moet laten prikken (standaardprocedure om te zien of lever en bepaalde waarden in het bloed goed zijn). Het leek wel alsof er een nieuwe/andere/mooiere huid voor terugkwam.
17-03-2017

Acne/puistjes

Ik ben nog bezig met de behandeling maar wil graag mijn verhaal delen omdat voor ik begon met de tabletten "bang" werd van sommige recensies hierop. Maar toch omdat ik er totaal klaar mee was toch maar gewoon gedaan! Ik ben eerst zelf thuis begonnen met crèmes, Benzac en huismerk crème van kruidvat. Ongeveer een jaar lang dingen geprobeerd, maar dit had geen resultaat. T[lees meer...]oen heb ik besloten maar eens naar de dokter te gaan, eerst heb ik een andere pil gekregen (Yasmin), gaf ook geen resultaat. Weer een bezoekje bij de dokter en eindelijk kreeg ik antibiotica voorgeschreven (doxycycline), eerst 8 weken, en weer geen resultaat, dus weer een bezoekje aan de dokter gebracht (ja ik was er inmiddels goed klaar mee). Nu kreeg ik weer 6 weken doxycycline, maar weer geen enkel resultaat. Weer mocht ik terug naar de dokter en was ik eindelijk door gestuurd naar de dermatoloog, hier werd ik super geholpen en kreeg ik gelijk isotretrioine. Inmiddels ben ik 3 weken bezig, mij werd gezegd dat het de eerste weken erger zou kunnen worden, dit heb ik de eerste week dan ook zeker wel gemerkt. Dit is een onwijs baal moment maar je weet dat het beter word! Week 2 zag ik wel degelijk verschil en nu week 3 word het langzaam telkens minder! Maar ook ik heb helaas last van wat bijwerkingen: Week 1: rugpijn, droge lippen Week 2: droge ogen, droge lippen, spierpijn door kleinste belastingen Week 3: droog gezicht, voornamelijk rondom neus/ wangen, droge lippen, huiduitslag handen/ elleboog holtes Maar met deze bijwerkingen is het prima vol te houden! Je huid word immers weer mooi. Zorg wel alsjeblieft voor een goede dag (en nacht) crème en een pot vaseline voor je lippen! Ik maak elke week een foto van mijn gezicht om de verbeteringen voor mijzelf te zien! Mocht iemand hier veel belangstelling bij hebben zou ik dit evt kunnen opsturen. Ik ben blij met de tabletten en tevreden over het resultaat die er nu al is! Ik raad het dan ook zeker weten aan! (En de bijwerkingen zijn echt wel prima te doen hoor, geen zorgen! :)
14-03-2017

Acne/puistjes

Ik ben begonnen aan Isotretinoïne, omdat ik de acné zat was. Het zat voornamelijk op mijn gezicht en borst, ook regelmatig in nek en rug. Verschillende middeltjes geprobeerd maar niets hielp. Ik ben begonnen met 20mg capsules en na een maand geslikt te hebben 10mg omhoog gegaan. Hierna ging het elke maand met 10mg omhoog tot ik op de 50mg per dag zat. Ik heb veel bijwerkin[lees meer...]gen gehad, vooral toen ik op de 40 en 50mg per dag zat, maar ik merkte zoveel verschil dat ik het ervoor over had. Ik heb totaal rond de 150mg per kilo gewicht geslikt. Ben nu sinds oktober gestopt en heb nog nauwelijks een pukkel gezien. Af en toe één klein bultje maar dat kan je geen acné noemen (even afkloppen gelijk). Ik ben heel erg blij dat ik de kuur gedaan heb en heb alles er voor over gehad. Ja, het was een half jaar afzien, maar het is het meer dan waard.
20-01-2017

Acne/puistjes

Nadat ik antibiotica heb genomen (wat trouwens goed werkte en amper bijwerkingen had) moest ik na 1 jaar kuur toch overstappen aan wat sterkers. Dus de huisarts heeft me naar de dermatoloog verwezen. De dermatoloog gaf me 30MG isotretinoine. Ik ben nu al rond de 3 maanden aan de medicijnen. Ik merk dat ik een hele droge huid, droge lippen en droge ogen heb waardoor ik [lees meer...]snel moe ben. En dat ik veel onderhuidse puisten krijg ook heel veel korsten. Wel merk ik dat ik amper mee-eters heb toch krijg ik die vervelende onderhuidse puistjes. Ik moet nog tot April en ik hoop dat ik dan een veel betere huid heb dan nu. Ik raad je dit medicijn niet aan! Ik zal als ik u was eerst zo nodig bij een schoonheidsspecialist gaan. Want deze medicijnen vind ik een hel.
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (797) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (409) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (343) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!