Ervaringen met Differin

adapaleen

Acne/puistjes (46 meningen)

05-09-2023 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Vanaf mijn 17e heb ik last van acne, voornamelijk rond mijn kin en mond. 10 jaar lang heb ik van alles geprobeerd om hier van af te komen. Soms leek iets even te helpen maar een blijvend resultaat leek het nooit te hebben. Op een gegeven moment begon het ook echt invloed te hebben op mijn mentale gezondheid. Ik was inmiddels 27 en liep nog steeds rond met de acne. 1,5 jaa[lees meer...]r geleden toch maar weer de stap gewaagd om naar de huisarts te gaan die mij doorverwees naar de dermatoloog. Hier eerst begonnen met een antibiotica-kuur waar ik helaas veel bijwerkingen van ervaarde. Bij de kuur kreeg ik ook de adapeleen gel. Uiteindelijk begon ik na 6 weken echt resultaat te zien. Mijn acne is zo goed als verdwenen en ik smeer de gel nog dagelijks. Soms kijk ik fotos terug van mijn huid voor de gel en dan verbaas ik me echt enorm over het resultaat. Een paar maanden geleden was mijn tube leeg en binnen enkele dagen begonnen de onderhuidse bultjes en acne weer te verschijnen. Ik ben kortom echt enorm tevreden met de differing gel! Daarnaast heb ik eigenlijk een hele gevoelige huid maar mijn huid reageert totaal niet gevoelig op de gel. Ik gebruik dit trouwens in combinatie met de La Roche Posay Cicaplast B5 Baume, echt een aanrader om eventuele droogheid te voorkomen en je huid goed te voeden. Overdag draag ik altijd een spf omdat je huid wat gevoeliger wordt voor uv straling. Probeer het uit zou ik zeggen!

09-10-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Differin heeft mijn hormonale acne volledig doen verdwijnen. Het pakt de littekens aan en openduur heeft je huid weer een egale teint. De eerste 2 weken verdween mijn acne als sneeuw voor de zon maar in de 3e week begon het zogenoemde 'purgen'. Een paar weken last gehad van flinke ontstekingen over mijn hele gezicht, terwijl mijn acne altijd op mijn kin en rond mijn mond z[lees meer...]at. Ook veel last gehad van een droge huid de eerste 2 maanden, maar met een vette crème is dit goed te doen. Savonds maak ik eerst mijn huid schoon met de cerave hydrating cleaner, dan doe ik een dun laagje differin op mijn hele gezicht en na een uurtje doe ik de cerave hydrating cream op. Na 7 maanden besloten om te stoppen omdat ik al al een paar maanden geen een puistjes meer had. Acne kwam toch lichtelijk terug. Een maand terug besloten om er weer aan te gaan. Eerste 2 weken weer een egale huid, maar op dit moment helaas weer in de purging fase met een paar diepe ontstekingen dit keer niet over mijn hele gezicht maar alleen op mijn kin. Gelukkig weet ik dat dat hoogstens een paar weken duurt en dat de huid snel op zal knappen. Ik ben in ieder geval van plan differin voor een aantal jaren te gaan gebruiken omdat ik helemaal klaar ben met acne. Altijd veel stress gehad en heel onzeker geweest om mijn acne. Door differin hoef ik me niet meer druk te maken over mijn huid, voel ik me weer mooi zonder make-up en kan ik genieten van leuke dingen doen.

06-10-2021 | Vrouw | 15
Acne/puistjes
Dit spul heeft een groot gedeelte van de puistjes weggehaald voor mij. Het duurt wel een aantal weken voor je resultaat ziet. De eerste 1 a 2 weken is je huid echr heel droog dus zorg dat je een goede hydraterende crème gebruikt. Ook moet je echt maar ter grote van een erwt gebruiken voor het hele gezicht anders wordt de droogheid heftiger en heeft het ook niet meer effec[lees meer...]t. Voor de rest is het een kwestie van echt sowieso wel tot 6 weken volhouden om te kijken of het voor jou werkt. Voor mij werkte het nog niet helemaal zoals ik wou dus ben overgestapt naar iets nieuws. Zeker aan te raden!

07-07-2021 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Dit spul werkt super! Je moet wel echt doorzetten. Met vlagen worden de puistjes minder, maar pas na 11 weken was ik helemaal acne vrij! Tuurlijk heb ik echt nog wel eens hier en daar een puistje, maar daar kan ik me niet aan storen. Het is belangrijk om een goede nacht crème te smeren, die een half uurtje te laten intrekken en daaroverheen de differin gel te smeren, zo vo[lees meer...]orkom je irritatie (wat schilfertjes en nog meer bultjes kan veroorzaken). De eerste 6 weken was ik gevoelig voor de zon, maar toen ik me goed insmeerde elke ochtend ging dat ook vanzelf over.

18-01-2021 | Man | 39
Acne/puistjes
In mijn jonge jaren heb ik Roaccutane gebruikt. Ondanks de bijwerkingen ben ik hier zeer tevreden over, aangezien dit paardemiddel de acne (op de lange termijn) flink aanpakt. Daarnaast blijft de acne dan ook weg. Pas op latere leeftijd krijg ik af en toe een puistje. Differin is dan een prima middel om je huid gaaf te houden. Ik gebruik het nu al zo’n 3 jaar aaneengeslote[lees meer...]n. Bijkomend voordeel is dat ik nauwelijks rimpels heb.

10-01-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Nu na zo’n 12 jaar acne via de dermatoloog Differin voorgeschreven gekregen. Met name voor de gesloten mee eters. Na twee weken heeft mijn huid er nog nooit zo slecht uitgezien. Ondanks dat ik erop voorbereid was dat het erger kon worden, had ik geen gezicht vol rode plekken/ korstjes verwacht. Bij elk mini pukkeltje zit er dagen lang een rode vlek/ korst. Ook waar de mee [lees meer...]eters zaten. Overal dus Hopelijk trekt dit nog bij, ik zou er niet opnieuw meer aan beginnen ..

22-12-2020 | Man | 39
Acne/puistjes
Ik gebruikte Differin als tiener/twintiger tegen acne. In mijn ervaring heeft het een gelijkaardige effectiviteit als benzoylperoxide (Benzac) maar is het zachter voor de huid en het bleekt je kleding/beddengoed niet. Buiten de gangbare droogheid had ik verder geen last van bijwerkingen. Een goede hydraterende creme gebruiken helpt hier enorm bij trouwens. Het maximale[lees meer...] resultaat krijg je na 12 weken gebruik, wat bij mij het geval was. De eerste weken kan je acne - zoals vaak gemeld - inderdaad verergeren; kwestie van even door te bijten tot je 6 weken ver zit. Als het dan nog acne blijft uitlokken is het wellicht niet het geschikte middel voor jou en ben je mogelijks beter met benzoylperoxide (Benzac). Differin is ook een van de meest effectieve anti-rimpelcremes die er bestaan, véél effectiever dan om het even welke vrij verkrijgbare creme. Daar ik stilaan tegen de 40 jaar aanloop ben ik vorig jaar om die reden weer Differin beginnen gebruiken. Het maximale efffect tegen rimpels is na 1 jaar zichtbaar en ik kan inderdaad bevestigen dat mijn (weinig aantal) rimpels (quasi) volledig weg zijn in die periode. Als je het gebruikt tegen acne is dat een fijn neveneffect (al heb je als tiener/twintiger meestal nog geen rimpels :) ) Helaas krijg ik er op deze leeftijd wél vervelende bijwerkingen van waardoor ik het gebruik heb moeten stopzetten: zwelling onder de ogen (wallen) en een soort allergische reactie in de buurt van de oogleden. Twee weken na stopzetting zijn de wallen en allergische reactie volledig weg. Jammer, want ik ben hiervoor altijd zeer tevreden geweest over Differin. Om bijwerkingen zoveel mogelijk te voorkomen is het heel belangrijk om slechts de grootte van een erwt Differin te gebruiken voor het hele gezicht en de buurt van de ogen te vermijden. Adapalene, het actieve bestanddeel van Differin, is een zeer krachtige retinoïde en er teveel van gebruiken heeft alleen maar nadelen; je acne (of rimpels) gaat er niet sneller van weg. Het is ook zinvol om Differin aan te brengen enkele uren voor je gaat slapen omdat het anders teveel in je kussen trekt en op die manier toch aan de ogen komt. Ook de handen wassen na aanbrengen is belangrijk. Ongeacht, als je er allergisch op reageert speelt het weinig rol hoe weinig je ervan gebruikt. Tot slot: het is altijd nuttig om naar een dermatoloog te gaan voor huidproblemen. Dat zijn immers de huidexperts. Als tiener veroorzaakte mijn acne littekens en ik ben blij dat een dermatoog me toen Roaccutane heeft voorgeschreven. Enkel Differin had dat niet opgelost.

10-02-2020 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik was door de reviews op deze site nogal huiverig om Differin te gaan gebruiken. Ik ben heel blij dat ik het toch heb gedaan! Wanneer je Differin op de juiste manier gebruikt hoef je geen last te hebben van nare bijwerkingen en werkt het heel goed. Mijn huid is erg gevoelig dus gebruik ik Differin om de dag voor het slapen gaan. Ik was en reinig mijn gezicht, breng dan mo[lees meer...]isturizer aan, laat deze minimaal 15 min intrekken en daarna pas doe ik een klein beetje Differin op mijn huid (ter grote van een erwt). Dus eerst een moisturizer om te hydrateren en dan pas de Differin. Dit zorgt er bij mij voor dat ik nauwelijks bijwerkingen heb (geen rode en droge huid). Op YouTube kun je meer mensen zien die het op deze manier gebruiken, mijn huid is echt veel rustiger nu! Er komen geen nieuwe puistjes bij of ze zijn haast niet te zien en binnen 1 dag verdwenen. Probeer het dus gewoon op deze manier uit i.p.v. het meteen op de huid te smeren, dan krijg je veel minder snel vervelende bijwerkingen - mijn huid is hoogstens een piep klein beetje droog maar gewoon op te lossen door te hydrateren met moisturizer. Ik gebruik Differin nu een maand en mijn huid is hartstikke vooruit gegaan en bijna helemaal glad. Ik gebruik de moisture surge 72h van Clinique (overdag en dus voor het aanbrengen van Differin). Op YouTube (how to apply differin) staan filmpjes die je kunnen helpen om het goed te gebruiken en de bijwerkingen te minimaliseren.

17-12-2019 | Vrouw | 24

30-10-2019 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik kreeg differin gel voorgeschreven samen met inderm lotion. Ik gebruikte het op zowel mijn gezicht, hals en rug. Mijn huid werd hier al heel snel ontzettend geïrriteerd van. Zodra ik buiten in de zon was, verbrande mijn huid bijna direct en ontstonden er brandplekken en blaren. Ik merkte na een aantal weken wel dat mijn acne langzaam verbeterde, maar mijn huid zag er n[lees meer...]og slechter uit door alle droge en schrale plekken en deed veel pijn. Na een aantal maanden ben ik gestopt met de inderm en alleen verder gegaan met de differin. Mijn huid bleef slecht, gevoelig en erg pijnlijk. Zodra ik stopte, kwam mijn acne al snel weer in de hoeveelheid waar het mee begon. Uiteindelijk besloten beide te stoppen en over te gaan op een kuur Roaccuntane capsules van de dermatoloog. Hoewel de cremes voor mij onprettig waren, hielp het wel met mijn acne en geloof ik ook dat het de moeite waard is om te proberen, omdat ik genoeg mensen ken waarbij het wel prettig werkt,

21-07-2019 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
ik gebruik dit in combinatie met een soort alcohol van de huisarts en het werkt echt heel goed. in het begin wordt het even erger, maar na twee weken is mijn huid egaal en ga ik weer zonder make up naar buiten!

11-06-2019 | Man | 20
Acne/puistjes
Beste mensen, ik ben Gioya Smeets en kom uit Sittard. Ik ben opzoek naar een acné model met 5 witte pustels en 3 mee-eters. Het examen is op 20 juni om 15:15. Wie mee wil en goed wordt gekeurd krijgt een vergoeding. Heb je interesse ?

09-06-2019 | Man | 25
Acne/puistjes
Ik heb last van onderhuidse acne, niks werkte. Ik ben naar meerdere dermatologen geweest, die de boel alleen maar erger hebben gemaakt. Deze zalf zorgde ervoor dat m'n extreme acne om mn voorhoofd compleet is verdwenen. De huid kan ietwat droog aanvoelen erna, maar als ik last heb van een opkomende ontsteking. Smeer ik dit er op en is het soms na een halve dag al vele male[lees meer...]n minder

08-06-2019 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb het 3,5 week geprobeerd maar helaas geen resultaat. De eerste twee dagen leek het even te werken maar mijn acne werd hierna alleen maar erger. N.a.v ervaringen die ik hier had gelezen hield ik er rekening mee dat het tijdelijk erger kon worden. Maar 3,5 week noem ik niet meer tijdelijk dus ben ik er mee gestopt.

08-04-2019 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
ik gebruik de gel nu drie weken. ik had last van een onzuivere huid vooral op mijn wangen, langs mijn kaaklijn en mijn kin. mijn huisarts heeft mij dit product aangeschreven. ik smeer de gel om de dag op mijn huid (grote van een erwtje smeer ik op) de huisarts heeft mij verteld dat ik pas na 6 weken resultaat zal zien en op langer termijn echt maximaal resultaat, maar ik g[lees meer...]ebruik het nu drie weken en ik moet zeggen dat de acne op mijn wangen wel sterk is verminderd wel heb ik hier en daar nog een puistje maar voor de rest zie ik wel resultaat. op mijn kin heb ik nog wel acne maar dat zal op den duur ook wel verminderen hoop ik. er zitten wel bijwerkingen aan, namelijk een droge huid. ik breng de gel aan voor het slapen gaan en als ik wakker word merk ik dat mijn huid onder de schilfertjes zit, maar dit komt natuurlijk omdat de gel vernieuwing van de huid forceert, dus het bovenste laagje huid word uitgedroogd.

13-01-2019 | Vrouw | 19