Differin

adapaleen

Acne/puistjes (37 meningen)

30-10-2019

Acne/puistjes

Ik kreeg differin gel voorgeschreven samen met inderm lotion. Ik gebruikte het op zowel mijn gezicht, hals en rug. Mijn huid werd hier al heel snel ontzettend geïrriteerd van. Zodra ik buiten in de zon was, verbrande mijn huid bijna direct en ontstonden er brandplekken en blaren. Ik merkte na een aantal weken wel dat mijn acne langzaam verbeterde, maar mijn huid zag er n[lees meer...]og slechter uit door alle droge en schrale plekken en deed veel pijn. Na een aantal maanden ben ik gestopt met de inderm en alleen verder gegaan met de differin. Mijn huid bleef slecht, gevoelig en erg pijnlijk. Zodra ik stopte, kwam mijn acne al snel weer in de hoeveelheid waar het mee begon. Uiteindelijk besloten beide te stoppen en over te gaan op een kuur Roaccuntane capsules van de dermatoloog. Hoewel de cremes voor mij onprettig waren, hielp het wel met mijn acne en geloof ik ook dat het de moeite waard is om te proberen, omdat ik genoeg mensen ken waarbij het wel prettig werkt,
21-07-2019

Acne/puistjes

ik gebruik dit in combinatie met een soort alcohol van de huisarts en het werkt echt heel goed. in het begin wordt het even erger, maar na twee weken is mijn huid egaal en ga ik weer zonder make up naar buiten!
11-06-2019

Acne/puistjes

Beste mensen, ik ben Gioya Smeets en kom uit Sittard. Ik ben opzoek naar een acné model met 5 witte pustels en 3 mee-eters. Het examen is op 20 juni om 15:15. Wie mee wil en goed wordt gekeurd krijgt een vergoeding. Heb je interesse ?
09-06-2019

Acne/puistjes

Ik heb last van onderhuidse acne, niks werkte. Ik ben naar meerdere dermatologen geweest, die de boel alleen maar erger hebben gemaakt. Deze zalf zorgde ervoor dat m'n extreme acne om mn voorhoofd compleet is verdwenen. De huid kan ietwat droog aanvoelen erna, maar als ik last heb van een opkomende ontsteking. Smeer ik dit er op en is het soms na een halve dag al vele male[lees meer...]n minder
08-06-2019

Acne/puistjes

Ik heb het 3,5 week geprobeerd maar helaas geen resultaat. De eerste twee dagen leek het even te werken maar mijn acne werd hierna alleen maar erger. N.a.v ervaringen die ik hier had gelezen hield ik er rekening mee dat het tijdelijk erger kon worden. Maar 3,5 week noem ik niet meer tijdelijk dus ben ik er mee gestopt.
08-04-2019

Acne/puistjes

ik gebruik de gel nu drie weken. ik had last van een onzuivere huid vooral op mijn wangen, langs mijn kaaklijn en mijn kin. mijn huisarts heeft mij dit product aangeschreven. ik smeer de gel om de dag op mijn huid (grote van een erwtje smeer ik op) de huisarts heeft mij verteld dat ik pas na 6 weken resultaat zal zien en op langer termijn echt maximaal resultaat, maar ik g[lees meer...]ebruik het nu drie weken en ik moet zeggen dat de acne op mijn wangen wel sterk is verminderd wel heb ik hier en daar nog een puistje maar voor de rest zie ik wel resultaat. op mijn kin heb ik nog wel acne maar dat zal op den duur ook wel verminderen hoop ik. er zitten wel bijwerkingen aan, namelijk een droge huid. ik breng de gel aan voor het slapen gaan en als ik wakker word merk ik dat mijn huid onder de schilfertjes zit, maar dit komt natuurlijk omdat de gel vernieuwing van de huid forceert, dus het bovenste laagje huid word uitgedroogd.
13-01-2019

10-09-2018

Acne/puistjes

Top middel !!! Ik loop al vanaf mijn 14de met acne rond, jaren lang bij de dokter geweest en nooit heeft iets geholpen ! Ik werd er zelf zwaar ongelukkig van.. tot dat ik van narigheid maar voor de zoveelste keer weer aanklopte bij de dermatoloog... ik gebruik deze gel nu een paar maanden en het is nog nooit zo goed gegaan met me huid !! Eindelijk geen ontstekingen meer![lees meer...]! Jammer genoeg nog wel littekens maar dat is stap 2.. ik ben erg blij met deze gel en hoop dat het veel mensen gelukkig kan maken.
07-07-2018

Acne/puistjes

Al jaren heb ik een onrustige huid door acne maar ook door eczeem, lange tijd geprobeerd met producten of voorgeschreven medicatie zalven de eczeem te behandelen en/of de acne, echter als het ene beter werd, werd het andere slechter. Toch weer naar de huisarts gestapt en die schreef mij eerst 12/weken een antibiotica kuur voor, mijn acne en ontstekingen trokken geheel weg,[lees meer...] mijn huid werd steviger en minder pijnlijk. Na de antibiotica kuur overgestapt naar de diffirin gel om de huid rustig te houden. De puistjes blijven weg alleen ik houd last van wondjes, rode vlekjes. De gel doet zn werk wat betreft Acne maar mijn huid is nog niet geheel rustig, ik gebruik het nu vier weken, en het kan nog beter worden volgens de arts. Geduld is bij deze zalf echt van toepassing en vertrouwen dat door regelmatig smeren de acne rustiger wordt. Voor de wondjes gebruik ik nu de cicaplast baume b5 gel van La Roche Posay, dit werkt erg fijn en laat mijn huid sneller genezen. Puistjes komen hiervan niet terug.
04-07-2018

Acne/puistjes

Na een jaar aansukkelen met puistjes en bulten op mijn kin ben ik toch naar de huisarts gestapt. Dit ging eigenlijk tegen mijn gevoel in want ik dacht dat wat ik aan puistjes had niet ernstig genoeg zou zijn voor een bezoek aan de huisarts. Ik gebruik nu 4 weken differin en ben zo blij! Inderdaad heeft de eerste 2 weken veel schommelingen gehad van goed naar alleen maar me[lees meer...]er puistjes maar volhouden is echt 'the key'. Ook was mijn huid droog en schilferig maar ik gebruik daarvoor overdag een puistjes stick met teatree olie/ jojoba olie van het merk Chi. De acne wordt al veel en veel minder, eigenlijk heb ik nu alleen nog vlekjes/littekentjes maar echt geen pukkeltjes/bultjes. Mijn huid is glad en ik blijf lekker doorsmeren. Heel blij met dit spul!
26-06-2018

Acne/puistjes

Ik gebruik nu meer dan twee weken de differin gel en mijn acne is eigenlijk nog nooit zo erg geweest als nu. Het kan vier weken duren voordat je resultaat ziet en het is normaal dat de acne de eerste weken verergert, maar dit is het bijna niet eens waard.... Hoop echt dat mijn acne binnenkort afneemt anders begin ik er nooit meer aan.
15-05-2018

Acne/puistjes

Gebruik tegen fijne onderhuidse puistjes/bultjes. Droogt huid wel uit maar ik zie al na 2 weken verbetering. Branderigheid is wel vervelend, hopelijk trekt het gauw weg.
28-03-2018

Acne/puistjes

Ik gebruik dit product nu 1 week en het begon eerst heel erg te branden en mijn huid werd erg droog daarna begonnen de puistjes langzaam maar zeker te verwijden. Dit vond ik opmerkelijk aangezien de huisarts mij vertelde dat het pas na 4 weken effect zou hebben. Dus de mensen die na 1 week opgeven blijf nog even doorgaan en hopelijk gaat het branderige gevoel ook weg.
25-03-2018

Acne/puistjes

Gebruiksvriendelijk, en ik zie wel degelijk verbetering. Wel heb ik al 2 weken kang voortdurend last van het vervellen van mijn huid en roodheid/droogte. Ik hoopndat dit nog weg gaat trekkken
25-12-2017

Acne/puistjes

Ik had al jaren last van diepe, onderhuidse puisten op mijn kin/kaak. Benzoylperoxide hielp helemaal niet. Antibiotica hielp op korte termijn, maar het voorkwam de vorming van dit soort puisten niet. Sinds ik Differin gebruik, heb ik hier geen last meer van. Nu, na drie weken, is mijn huid al behoorlijk verbeterd, en het kan alleen nog maar beter worden.
31-08-2017

Acne/puistjes

Ik sukkel reeds een jaar met acné, waardoor ik mij heel slecht voelde. Ik dacht dat de acné niet ernstig genoeg zou zijn om naar een dermatoloog te stappen. Heb dit uiteindelijk toch gedaan, omdat ik het niet langer volhield. Het bracht echt mijn humeur naar beneden. Ik kreeg de Differin crème voorgeschreven samen met antibiotica, maar voornamelijk van de crème merk ik dui[lees meer...]delijk het verschil. Na 2,5 weken volledig acne vrij!! Ik heb verder ook geen last van de bijwerkingen. Geen droge huid etc. Gebruik ook slechts een erwtje van grootte bij het aanbrengen. Heel veel spijt dat ik deze stap niet eerder zette, ik ben er heel tevreden van.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum