Dalacin-T

clindamycine

Acne/puistjes (7 meningen)

09-06-2013

Acne/puistjes

Eindelijk af van mijn acne en dat zonder bijwerkingen!
08-05-2013

Acne/puistjes

Ik gebruik sinds gisteren Dalacin-T lotion. De werkzame stof in Dalacin-T lotion is clindamycine. Clindamycine is een antibioticum van de lincomycinegroep. Het remt de groei van sommige bacteriën. Ik hoop zo dat dit gaat werken. Ik ben 33 en ik ben acne zat. Ik ben na een aantal jaren gestopt met de Diane 35 il en heb sinds een half jaar een acne uitbarsting. Verschikke[lees meer...]lijk is dit.. Net of ik 20 jaar terug ben gegaan in de tijd! Nu moet ik elke ochtend de lotion dalacin t smeren in combinatie met de gel. Cross my fingers....
16-01-2013

Acne/puistjes

Ik heb zelf ook al bijna 1.5jr last van hevige acne op de wangen. Heb sinds vorige week de dokter gebeld en deze heeft mij Dalacin T lotion voorgeschreven. Dokter was verbaasd dat ik er zo lang mee heb rond gelopen. Ik gebruik het nu ongeveer een week en moet zeggen dat de puisten wel minder zijn geworden, maar de rode vlekken zijn er nog. Heb gelukkig geen last van de [lees meer...]bijwerkingen!! Het zou trouwens moeten branden op de huid na/tijdens het aanbrengen, merk er niks van. Dokter raadde mij aan om het te deppen met een wattenschijfje ipv dat dingetje wat erbij zit. Moet de lotion opmaken en mcht dit niet helpen, dan moet ik terug komen. Ben benieuwd….
18-02-2011

Dalacin-T (clindamycine)

nadat ik deze product heb gebruikt kreeg ik bijna overal jeuken , en ik ben daar mee gestopt maar ik heb nu haar uit val bij mijn wengbrauwen en wimpers :( het heeft echt geen gezicht kan iemand mij helpen !!!! het is echt een serieuze probleem :S
13-07-2010

Acne

Op mijn 11de kreeg ik al acne, van alles geprobeerd. Niks hielp. Slik nu de pil yasmin en daarbij gebruik ik ook Dalacin-T. Als je het braaf 2 keer per dag op doet, heb je er heel zelden tot geen last van. Je huid wordt mooier. Alleen ik gebruik er wattenschijfjes voor, vind ik zelf prettig. Alleen de eerste 3 a 4 weken moet je geduld hebben, daarna begin je het te merken.[lees meer...] Echt geweldig spul! Beter dan Clearasil, wat niet werkt. Af en toe een keer over slaan, kan geen kwaad.
04-07-2010

Acne

Ik heb nooit veel last gehad van puistjes maar ineens kreeg ik acne in mijn hals. In korte tijd werd het vrij ernstig. Toen heb ik dit middel gekregen. Ik gebruik het nu voor de 2e keer. Eerste keer was ik gestopt toen het bijna weg was, maar het kwam snel weer terug en al snel stond mijn hele hals weer vol. Nu gebruik ik het weer, maar ik krijg enorme jeuk aan mijn gezich[lees meer...]t. Droge, rode plekken die erg jeuken en waar ik het spul niet heb opgesmeerd. Vraag me af of ik het er nu juist wel op moet gaan doen of niet? Maar het jeukt heel erg en het is rood en droog.
10-12-2009
Man

Acne (gezicht)

advies: alleen gebruiken op plekken waar acne geconstateerd wordt. op wonden sowieso niet, medicijn bijt (net spiritus) nadeel is de geur ook nadeel is de dosering, ik haal het sponsje ervan af en tip met een watje, betere bedekking. je moet er dus wat voor over hebben maar het medicijn is voortreffelijk te gebruiken, en naar mijn inziens beter als lotions met alc.
30-10-2008

Dalacin-T (clindamycine)
Langdurige, bij vlagen ernstige acne

Ik heb al jaren veel last van puistjes en ook diepe ontstekingen. Al jaren geef ik veel geld uit aan dure middelen, dure behandelingen en elke keer weer me enorm onzeker voelen. Ik ben een vrouw van mid dertig en dit hoort gewoon niet meer bij mijn leeftijd. De afgelopen keer heeft mijn huisarts dit voorgeschreven en al na 2 weken was ik van de puistjes én enorm diepe onts[lees meer...]tekingen af. Ben ongelooflijk blij. Een absolute aanrader, zeker omdat ik volstrekt geen bijwerkinge heb.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum