Intuniv

Methylfenidaat (304 meningen)
Medikinet (115 meningen)

02-08-2018

ADHD

Helpt de symptomen van ADHD te verlichten of te verminderen maar mijn zoon kreeg er spijtig genoeg depressieve gevoelens en somberheid gedachten in zijn hoofd erbij. Tót wenens toe wist hij niet wát hij allemaal van gedachten in zijn hoofd kreeg sedert de opstart van de medicatie. Hij wou dit niet meer en daarom zijn we voor zijn gedachten/gevoelens terug gestopt.
11-06-2018

ADHD

In december op advies van de kinderarts is mijn dochter (toen 9 jaar) overgestapt op intuniv . In 4 weken tijd opgebouwd to 4 Mg. Vanaf 3mg begon Mn dochter licht met bedplassen wat haar erg onzeker maakte. Dit verdween na ongeveer een maand. Vanaf de tweede week (2mg) was ze heel erg moe en viel om de haverklap in slaap. Ook op school maakte ze een erg moeie indruk. De ge[lees meer...]wichtstoename zette ook vrij snel in terwijl ze niet meer at dan voorheen. Beetje opgeblazen alsof ze vocht vasthield ( al zweette ze veel) Eenmaal ingeregeld gaf ze aan zich beter te kunnen concentreren. Ook werd het makkelijk voor haar vriendinnen te houden. Toen het bedplassen verdwenen was werd ze extreem angstig, iets wat totaal niet bij haar past. Ook op school viel het op en werden wij er door de juf op aangesproken zonder er zelf naar gevraagd te hebben. Samengevat bestond de angst er uit ontzettend ziek te worden of dood te gaan. Alle gebeurtenissen werden zo ver doorgeredeneerd dat ze als gevolg van de gebeurtenis MISSCHIEN wel zou kunnen sterven. Oorzaak kon al zijn een stift die dicht bij haar handen geweest. Of de angst om te gaan slapen omdat op dat moment je ademhaling langzamer wordt, je MISSCHIEN wel te weinig zuurstof dan binnen krijgt waar door je MISSCHIEN zuurstof gebruik krijgt, dan MISSCHIEN een hersenbeschadiging hebt en MISSCHIEN. Zelfs sterft. Dit zijn maar 2 voorbeelden maar bedenk hierbij even dat zij meerder keren per dat met dit soort scenario’s kwam, telkens verschillend. Het besluit te stoppen en terug te gaan naar medikinet vond ze niet makkelijk omdat ze zich wel beter kon concentreren. We hebben een paar maanden geleden besloten terug te gaan naar 3 Mg in de hoop dat de bijwerkingen minder zouden worden. Helaas is dat niet zo geweest. Op een half jaar tijd is ze heel wat kilo’s aangekomen (ongeveer 6). Ze is ook een fanatiek sporter en haar prestaties zijn nu behoorlijk slechter dan een half jaar geleden. Om een indicatie te geven, ze heeft nu tijden van meer dan een jaar geleden. Zowel gewichtstoename als verminderde sportprestaties wegen bij ons niet op tegen de verhoogde concentratie en toename van sociale contacten. Uiteindelijk hebben we door de vele angsten en het verdriet wat dat haar gaf toch de knoop doorgehakt en zijn we een paar dagen geleden gaan afbouwen. Hopelijk nemen nu de angsten snel . Ideaal aan het middel is verder dat het 24 uur per dag werkt en er dus geen sprake is van rebound. Ook hoef je je niet in allerlei bochten te wringen om het middel mee te nemen naar het buitenland. Als je geen last hebt van de bijwerkingen heeft het middel vele voordelen het is alleen voor onze dochter helaas niet geschikt
13-09-2017

ADHD

Onze zoon 10 jaar gebruikte eerst dexamfetamine kort en langwerkend, helaas door alle kosten en het meerdere keren op een dag te geven wilde ik voor hem wat anders. Gelezen dat er per eind vorig jaar (2016) intuniv bestond. We begonnen in overleg met de specialist het langzaam het op te bouwen nu half jaar later op 4 mg. Het werd in de ochtend 07:00 ingenomen (zonder mel[lees meer...]k) dat beinvloed de werking! Soms was hij rond 17:00 uur zo moe dat hij in slaap viel. toch ben ik tot nu toe nog niet helemaal tevreden over de werking hij is nog onrustig en slaperig. (word wel minder) maar met alle bijwerkingen is bij hem het voordeel dat hij wel honger kreeg!! (ondergewicht door de dexamfetamine en hij was al een slechte eter). hier zijn we heel blij mee. voor hem een voordeel maar misschien voor andere die geen gewicht erbij willen niet.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum