Methylfenidaat

methylfenidaat

ADHD (141 meningen)
ADD (128 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Syndroom van Asperger (3 meningen)
Depressie (1 mening)

Concerta (439 meningen)
Ritalin (375 meningen)
Dexamfetamine (319 meningen)
Medikinet (113 meningen)
Strattera (109 meningen)

16-08-2019

Vermoeidheid

Altijd extreem moe en gevoel van 'watten' in m'n hoofd. Viel vaak in slaap op school en op werk tijdens vergaderingen. Ritalin helpt niet echt tegen de vermoeidheid, maar houdt me wel wakker door de dag heen. Ook maakt het me iets helderder in m'n hoofd. Ben nu wel erg afhankelijk van het middel. Zonder ben ik totaal niks waard en kan ik zo 18 uur per dag slapen
27-07-2019

17-07-2019

ADD

Methylfendidaat maakt mij scherper (in concentratie) in vergelijking met Dexa maar die scherpte kwam met een prijs namelijk hartkloppingen (soms dagelijks) en moeite met slapen. Verder lichte darmklachten en een droge mond. Echter de hartkloppingen zijn de reden van overstap.
08-06-2019

ADHD

Ik voelde me opgejaagd, druk, tijdgebrek en moe. Het hielp enorm om meer innerlijke rust te vinden. Ik praatte ook minder van de hak op de tak en minder snel. Omgeving kon het goed merken. Ik had ontzettend last van mijn darmen. Constante darmkrampen met aandrang. Ontlasting was ook anders. Kan ook door het bindmiddel van het tablet komen. Mijn psychiater wil dexamfetam[lees meer...]ine nu proberen.
15-05-2019

ADHD

Gebruik al jaren Methyfenidaat van Sandoz en ben er tevreden over (ADD/ADHD). Op gegeven moment kreeg ik het merk Mylan en moest constateren dat dit niet goed werkte. In overleg met huisarts terug naar Sandoz. Weer tevreden. Merk nu wel dat de effecten wisselend lijken te worden. Nu op zoek naar recente ervaringen van anderen. Daarvoor houd ik o.a. het meldpunt medicij[lees meer...]nen in de gaten. Uit diverse bronnen kwam naar voren dat het innemen van omega 9 een averechtse werking zou kunnen hebben. Het tijdstip van thee drinken en het innemen van vitaminepreparaten zou ook een verminderde werking kunnen hebben (dus beter niet direct vóór de inname van de Methylfenidaat ). Dit zijn (nog) geen eigen ervaringen!
13-04-2019

Autisme

01-04-2019

ADHD

je kunt een test laten doen om te kijken of het bij je werkt!
24-03-2019

ADHD

Danzij de diagnose van ADD&ADHD gecombineerd en de daarbijbehorende behandeling met medicatie kan ik eindelijk normaal studeren. Daar waar ik moeite had met het HBO, doe ik nu 2 WO studies.
13-03-2019

09-03-2019

ADD

Sinds december 2018 aan het medicijn voor ADD: Man, 38 jaar Na veel gelezen te hebben op het internet, schijnt het medicijn een echte life changer te zijn zodra men met de medicatie start. Helaas heb ik dit gevoel echter nooit gehad. Wel is de concentratie sterk verbeterd om ergens aan te beginnen en het af te maken. Tevens heb ik nu een helicopter view op het werk, als[lees meer...] het gaat om actie / reactie. Ofwel, ik zie het gevolg van imput die ik in mijn werk stop. Ik heb een sales baan en ben me nu beter bewust van alle taken en de vervolgacties die ik kan verwachten. Bij navraag aan de specialist schijnt het voor ADHD wel een life changer te zijn in de vorm van rust.. niet alleen in het hoofd, maar ook in gedrag en druk zijn met je lichaam. Ik had te hoge verwachtingen.. Ik voel me dezelfde persoon. nog steeds wat introvert, maar wel zelfverzekerder aan het worden, Ik ben bereid vragen te beantwoorden via de site
21-02-2019

ADHD

ik werd er erg ziek van wat langere tijd aan hield en pas weg ging toen k stopte met het gebruik van methylfenidaat
12-02-2019

ADHD

Nare bijwerkingen. Maarja wat moet ik anders doen. Zonder mijn pillen kan ik niet productief zijn of me concentreren, dus moet ik het er maar voor over hebben. ADHD wens ik niemand toe
06-02-2019

ADHD

Voor mij een zeer doeltreffend medicijn. Het maakt dat ik daadkrachtiger ben, minder opzie tegen spannende/vervelende klussen en energieker ben. Maar het allergrootste voordeel is dat de onrust in mijn hoofd weg is, dus ook de negatievere gedachten, waardoor ik ook minder last heb van depressieve gevoelens. Ik kan mij voorstellen dat de uitwerking van dit medicijn voor ied[lees meer...]ereen verschillend is, maar mij geeft het dus de wind in de rug. Ik neem 4x per dag 10 mg. Bijwerkingen: iets minder eetlust, maar gelukkig ben ik een goede eter. Slaapproblemen heb ik niet, terwijl ik die daarvoor wel had. Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer twee maanden. Hopelijk blijft de werking zo goed.
05-02-2019

ADHD

Het medicijn werkte voor mij niet, maar de bijwerkingen waren minimaal. Alleen de verminderde eetlust is iets waar je op moet letten, persoonlijk heb ik geen last gehad van hoofdpijn of andere bijwerkingen. Innemen van deze tablet is ook heel gemakkelijk dus niks om bang voor te zijn.
28-01-2019

ADD

Ik gebruik het nu al 2 jaar en het werkt voor mij heel goed. Ik heb wel veel bijwerkingen en dat is soms vervelend maar de voordelen zijn voor mij belangrijker. Het is soms moeilijk om in te plannen maar over het algemeen toch goed te gebruiken.
14-01-2019

ADD

Werkt super goed! Zorgt ervoor dat ik alle prikkels beter kan onderscheiden en helpt met het prioriteiten stellen.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum