Methylfenidaat

methylfenidaat

ADHD (144 meningen)
ADD (130 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Syndroom van Asperger (3 meningen)
Depressie (1 mening)

Concerta (446 meningen)
Ritalin (378 meningen)
Dexamfetamine (354 meningen)
Medikinet (116 meningen)
Strattera (110 meningen)

28-11-2019

Hypersomnia

Voor hypersomnie werd het gebruik van Methylfenidaad aanbevolen. Voor mij werd het gebruik hiervan al snel een hel; heftige rebounds (zodra het was uitgewerkt werd ik extreem somber), droge mond, maagklachten en ik voelde me vaak onrustig/opgejaagd. Na +/- 4 maanden gestopt met deze rotzooi.
22-11-2019

ADHD

Het enige nadeel dat ik van ADHD ondervind is de moeite met concentratie. Om die reden is mij methylfenidaat gegeven. Ik heb dit een jaar gebruikt, maar ben na een aanrijding gestopt (niet meer nodig omdat ik tijdelijk niet kon werken). We dachten dat ik gewoon tot rust kwam, maar nu ik weet aan het werk ben begonnen met lage dosis. Ik kan nu een op een verschil merken met[lees meer...] en zonder dit medicijn. Met ben ik gejaagd, angstig en vooral snel opgefokt. Een WhatsApp berichtje valt altijd slecht (terwijl zonder dit medicijn ik alles zonnig of genuanceerd zie). Voor mij reden om nu toch echt te stoppen met medicatie voor adhd. Ben toch liever een warhoofd, dat is altijd beter dan een heethoofd.
18-11-2019

ADD

Verlies van overzicht en planning op mijn dagelijkse taken, verlies van concentratie. Apathisch, onzeker en depressief. Verminderde eetlust, misselijkheid (korte tijd hartkloppingen). Ik ben ermee gestopt.
16-10-2019

ADHD

Ik heb adhd gecombineerd met add. Sinds februari ben ik gestard met het traject om ritalin te slikken, het begin verliep goed. Ervaarde veel rust in mijn hoofd en het gevoel dat ik helderder kon nadenken. Sinds juni slik ik methylfenidaat langwerkend 54 mg, helaas sinds 1 a 2 maanden een stuk sneller geïrriteerd, prikelbaarder en sneller agressief. Ook ben ik in een half j[lees meer...]aar tijd 8 kilo afgevallen waardoor ik ondergewicht kreeg, op zijn lichts woog ik 48,6 kilo terwijl ik 167 cm lang ben. Door mijn ondergewicht voelde ik me heel moe en kreeg ik haar uitval. Uiteindelijk naar de diëtiste geweest en die schok ook wel, nu elke avond een vlesje Nutricia bijvoeding drinken voor het slapen gaan. Ik vind dat de bijwerkingen nu te veel worden en wil graag overstappen naar een ander medicijn maar ik zou niet weten naar welk medicijn. Iemand misschien tips? Want de concentratie heb ik nodig bij mijn hbo studie
07-10-2019

ADD

Ik ben een vrouw van 34 jaar en 5 maanden geleden is de diagnose ADD vastgesteld en nu gebruik ik dit middel 4 maand. Eerst een lichtere dosis (2maand), nu de dosis van 54 Mg (2maand). Mijn concentratievermogen is veel verbetert. In 2011 heb ik een CMV (virus) opgelopen met als gevolg dat ik erg last heb van aanhoudende vermoeidheid met spierpijn. De vermoeidheid is er nog[lees meer...] wel maar in mindere mate. Voor mij is de grootste bijwerking het gewichtsverlies. Voor dit middel woog ik 61 kg, nu nog 55 kg. Ook sneller transpireren en meer moeite met inslapen. Maar dankzij dit middel lukt het mij om deeltijds te werken dus neem ik de bijwerkingen er graag bij.
30-09-2019

ADHD

Heb ook methylfenidaat van sandoz, werken goed, merk helaas wel dat het af en toe niks doet, heel raar
04-09-2019

Moeheid

Ik gebruik Ritalin omdat ik hypersomnolentie heb( overmatig slaperig) tenminste ben ik daar een aantal jaar geleden op getest. Door deze afwijking kreeg ik Ritalin voor overdag en in de nacht Zopiclon! Ja klinkt raar maar als je deze afwijking hebt is je slaap kwaliteit heel slecht, kom niet in rem dus daardoor altijd moe, nooit uitgerust en vreselijk dromen, Zopiclon nee[lees meer...]mt dat weg maar word je overdag weer slaperig en dat neemt de slaap weg! Kortom een cirkel wat ook nog s migraine uitlokt. Heb nu seroquel een paar keer gebruikt om te slapen omdat van Zopiclon je herinneringen weg vagen. Heb dit nu paar keer gebruikt maar slaap nu helemaal niet meer ti's net of ik zwaar stoned ben ogen branden zijn zwaar en droge mond maar slapen helaas dus voel me nog slechter! Kortom vraag me af of deze wel samen kunnen? Gr linda
16-08-2019

Vermoeidheid

Altijd extreem moe en gevoel van 'watten' in m'n hoofd. Viel vaak in slaap op school en op werk tijdens vergaderingen. Ritalin helpt niet echt tegen de vermoeidheid, maar houdt me wel wakker door de dag heen. Ook maakt het me iets helderder in m'n hoofd. Ben nu wel erg afhankelijk van het middel. Zonder ben ik totaal niks waard en kan ik zo 18 uur per dag slapen
27-07-2019

17-07-2019

ADD

Methylfendidaat maakt mij scherper (in concentratie) in vergelijking met Dexa maar die scherpte kwam met een prijs namelijk hartkloppingen (soms dagelijks) en moeite met slapen. Verder lichte darmklachten en een droge mond. Echter de hartkloppingen zijn de reden van overstap.
08-06-2019

ADHD

Ik voelde me opgejaagd, druk, tijdgebrek en moe. Het hielp enorm om meer innerlijke rust te vinden. Ik praatte ook minder van de hak op de tak en minder snel. Omgeving kon het goed merken. Ik had ontzettend last van mijn darmen. Constante darmkrampen met aandrang. Ontlasting was ook anders. Kan ook door het bindmiddel van het tablet komen. Mijn psychiater wil dexamfetam[lees meer...]ine nu proberen.
15-05-2019

ADHD

Gebruik al jaren Methyfenidaat van Sandoz en ben er tevreden over (ADD/ADHD). Op gegeven moment kreeg ik het merk Mylan en moest constateren dat dit niet goed werkte. In overleg met huisarts terug naar Sandoz. Weer tevreden. Merk nu wel dat de effecten wisselend lijken te worden. Nu op zoek naar recente ervaringen van anderen. Daarvoor houd ik o.a. het meldpunt medicij[lees meer...]nen in de gaten. Uit diverse bronnen kwam naar voren dat het innemen van omega 9 een averechtse werking zou kunnen hebben. Het tijdstip van thee drinken en het innemen van vitaminepreparaten zou ook een verminderde werking kunnen hebben (dus beter niet direct vóór de inname van de Methylfenidaat ). Dit zijn (nog) geen eigen ervaringen!
13-04-2019

Autisme

01-04-2019

ADHD

je kunt een test laten doen om te kijken of het bij je werkt!
24-03-2019

ADHD

Danzij de diagnose van ADD&ADHD gecombineerd en de daarbijbehorende behandeling met medicatie kan ik eindelijk normaal studeren. Daar waar ik moeite had met het HBO, doe ik nu 2 WO studies.
13-03-2019

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum