Methylfenidaat

methylfenidaat

ADHD (148 meningen)
ADD (132 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Syndroom van Asperger (3 meningen)

Concerta (450 meningen)
Ritalin (382 meningen)
Dexamfetamine (373 meningen)
Amfexa (150 meningen)
Medikinet (117 meningen)

02-04-2020

ADHD

Ben 47 jaar en pas onlangs gediagnosteerd met ADHD. ik zocht medicinale ondersteuning ivm slechte focus, concentratie, intense prikkels, slecht geheugen, 1000 gedachten, impulsiviteit onrustig, en chaotisch zijn. De methylfenedaat gaf de eerste weken erge bijwerkingen in de zin van zenuwachtig - en opgejaagd voelen, ook voelde ik me vlak. Gelukkig verdween dit al snel en b[lees meer...]en super tevreden Ik voel me nu ' normaal', in balans, slaap weer goed, ben niet meer mentaal uitgeput, veel rustiger,heb meer impulscontrole en ook lukt het me om langer op 1 ding te concentreren en is mijn geheugen verbeterd. Let wel: het is een hulpmiddel, geen wondermiddel. Maar mijn ADHD klachten ( er zij ook pluspunten aan he) zijn een stuk beheersbaarder. Ik slik ook 300mgWellbutrin dit omdat ik in 1e instantie een milde depressie had. Concerta / Ritalin/ methylfenedaat gaat daar perfect mee samen. Ik ervaar geen bijwerkingen, hoogstens meer dorst. Positieve bijwerking is voor mij dat ik veel rustiger ben..en ook minder impulsief snack en eet.
22-02-2020

ADHD

Sandoz is een prettig medicijn met voor mij weinig bijwerkigen.
22-02-2020

ADHD

Ik had eerst Sandoz pillen, die waren goed. Moest nu over op Mylan, slik ze nu een maand en ben niet blij! Breng ze volgende week terug naar de apotheek. Als ik Sandoz niet meer krijg stop ik met slikken. Dan heeft het weinig zin om hier mee door te gaan.
07-02-2020

18-01-2020

ADD

Werkt heel snel, heb echter wel last van rebounds. Na 1,5 uur wordt ik weer gespannen en somber. Langdurige versie werkt niet bij ivm maagverkleining. Kortom, werkt goed maar echter wel last van de rebounds.
06-01-2020

Autisme

Pogingen om mijn concentratie te verbeteren lukten niet door de zware bijwerkingen zoals migraine en geen eetlust meer.
29-12-2019

Top!
29-12-2019

Methylfenidaat (methylfenidaat)

Door een depressie met suïcidale gedachtes ben ik hulp gaan zoeken bij een hulpdienst. Na een aantal gesprekken kwamen ze er op uit dat ik ook ADD heb en willen ze eerst dat aan pakken... Nu ben ik niet meer heel de dag emotioneel en denk ik aan de dood. Maar dat betekend niet dat ik die gevoelens niet meer heb. De bijwerkingen zijn heel vervelend. Het begon met duizelighe[lees meer...]id, hoofdpijn, misselijkheid, een opgejaagd gevoel, geïrriteerd, en een continu poep gevoel. Eerst dacht ik dat het tussen mijn oren zat dus ik negeerde het. Vervolgens begon ik steeds vergeetachtiger te worden. Sleutels in de deur vergeten, niet meer weten waar ik het over heb.. En na 3 weken gebruik gebeurde er iets waardoor ik aan de bel trok. Ik kreeg voor het eerst in mijn leven een angst aanval. Uit het niet raakte ik in paniek begon ik vreselijk te zweten raakte buiten adem terwijl ik stil stond. En moest ik me helemaal uitkleden omdat ik het belachelijk heet kreeg. Ik was helemaal drijf en drijfnat. Zelfs mijn kleding was goed nat. Nadat ik weer tot rust was gekomen zocht ik alles op. En ja hoor meerdere mensen hebben last van de symptomen en methylfenidaat kan een angst aanval aanwakkeren. Ik zit op dit moment echt met mijn handen in het haar.
28-11-2019

Hypersomnia

Voor hypersomnie werd het gebruik van Methylfenidaad aanbevolen. Voor mij werd het gebruik hiervan al snel een hel; heftige rebounds (zodra het was uitgewerkt werd ik extreem somber), droge mond, maagklachten en ik voelde me vaak onrustig/opgejaagd. Na +/- 4 maanden gestopt met deze rotzooi.
22-11-2019

ADHD

Het enige nadeel dat ik van ADHD ondervind is de moeite met concentratie. Om die reden is mij methylfenidaat gegeven. Ik heb dit een jaar gebruikt, maar ben na een aanrijding gestopt (niet meer nodig omdat ik tijdelijk niet kon werken). We dachten dat ik gewoon tot rust kwam, maar nu ik weet aan het werk ben begonnen met lage dosis. Ik kan nu een op een verschil merken met[lees meer...] en zonder dit medicijn. Met ben ik gejaagd, angstig en vooral snel opgefokt. Een WhatsApp berichtje valt altijd slecht (terwijl zonder dit medicijn ik alles zonnig of genuanceerd zie). Voor mij reden om nu toch echt te stoppen met medicatie voor adhd. Ben toch liever een warhoofd, dat is altijd beter dan een heethoofd.
18-11-2019

ADD

Verlies van overzicht en planning op mijn dagelijkse taken, verlies van concentratie. Apathisch, onzeker en depressief. Verminderde eetlust, misselijkheid (korte tijd hartkloppingen). Ik ben ermee gestopt.
16-10-2019

ADHD

Ik heb adhd gecombineerd met add. Sinds februari ben ik gestard met het traject om ritalin te slikken, het begin verliep goed. Ervaarde veel rust in mijn hoofd en het gevoel dat ik helderder kon nadenken. Sinds juni slik ik methylfenidaat langwerkend 54 mg, helaas sinds 1 a 2 maanden een stuk sneller geïrriteerd, prikelbaarder en sneller agressief. Ook ben ik in een half j[lees meer...]aar tijd 8 kilo afgevallen waardoor ik ondergewicht kreeg, op zijn lichts woog ik 48,6 kilo terwijl ik 167 cm lang ben. Door mijn ondergewicht voelde ik me heel moe en kreeg ik haar uitval. Uiteindelijk naar de diëtiste geweest en die schok ook wel, nu elke avond een vlesje Nutricia bijvoeding drinken voor het slapen gaan. Ik vind dat de bijwerkingen nu te veel worden en wil graag overstappen naar een ander medicijn maar ik zou niet weten naar welk medicijn. Iemand misschien tips? Want de concentratie heb ik nodig bij mijn hbo studie
07-10-2019

ADD

Ik ben een vrouw van 34 jaar en 5 maanden geleden is de diagnose ADD vastgesteld en nu gebruik ik dit middel 4 maand. Eerst een lichtere dosis (2maand), nu de dosis van 54 Mg (2maand). Mijn concentratievermogen is veel verbetert. In 2011 heb ik een CMV (virus) opgelopen met als gevolg dat ik erg last heb van aanhoudende vermoeidheid met spierpijn. De vermoeidheid is er nog[lees meer...] wel maar in mindere mate. Voor mij is de grootste bijwerking het gewichtsverlies. Voor dit middel woog ik 61 kg, nu nog 55 kg. Ook sneller transpireren en meer moeite met inslapen. Maar dankzij dit middel lukt het mij om deeltijds te werken dus neem ik de bijwerkingen er graag bij.
30-09-2019

ADHD

Heb ook methylfenidaat van sandoz, werken goed, merk helaas wel dat het af en toe niks doet, heel raar
04-09-2019

Moeheid

Ik gebruik Ritalin omdat ik hypersomnolentie heb( overmatig slaperig) tenminste ben ik daar een aantal jaar geleden op getest. Door deze afwijking kreeg ik Ritalin voor overdag en in de nacht Zopiclon! Ja klinkt raar maar als je deze afwijking hebt is je slaap kwaliteit heel slecht, kom niet in rem dus daardoor altijd moe, nooit uitgerust en vreselijk dromen, Zopiclon nee[lees meer...]mt dat weg maar word je overdag weer slaperig en dat neemt de slaap weg! Kortom een cirkel wat ook nog s migraine uitlokt. Heb nu seroquel een paar keer gebruikt om te slapen omdat van Zopiclon je herinneringen weg vagen. Heb dit nu paar keer gebruikt maar slaap nu helemaal niet meer ti's net of ik zwaar stoned ben ogen branden zijn zwaar en droge mond maar slapen helaas dus voel me nog slechter! Kortom vraag me af of deze wel samen kunnen? Gr linda
16-08-2019

Vermoeidheid

Altijd extreem moe en gevoel van 'watten' in m'n hoofd. Viel vaak in slaap op school en op werk tijdens vergaderingen. Ritalin helpt niet echt tegen de vermoeidheid, maar houdt me wel wakker door de dag heen. Ook maakt het me iets helderder in m'n hoofd. Ben nu wel erg afhankelijk van het middel. Zonder ben ik totaal niks waard en kan ik zo 18 uur per dag slapen

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum