ISO 27001

Pagina 1 van 7

20-11-2017

15-11-2017

Ritalin (methylfenidaat)

Goedendag. Ik ben zeer tevreden over het medicijn. Gebruik het voor mijn school om te concentreren en het helpt me ook enorm met mijn motivatie. Er is niks dat mij ooit beter heeft kunnen helpen op het gebied van school dan Ritalin. Ik ben dan ook zeer tevreden! Groetjes
30-09-2017

ADD

Ik slik ritalin zodat ik meer motivatie heb in belangrijke taken die ik moet uitvoeren in mijn leven. Denk aan: solliciteren, naar school gaan, huiswerk maken, schoonmaken enz. Deze taken gaan een stuk gemakkelijker met ritalin op. Helemaal met een scheut koffie erbij kan ik zo 3 uren ongestoord geconcentreerd bezig zijn. Ik kan dingen veel beter overzien, ik ben rustig[lees meer...]er in mn hoofd, minder snel afgeleid en kan ook beter met prikkels omgaan. Op het werk ben ik minder chaotisch en ben ik mij meer bewust van de tijd en van de druk om mij heen. Ik kan veel beter plannen omdat ik de (tijds)druk voel. Ook heb ik meer energie en heb ik gelijk het gevoel dat ik wakker ben en de dag tot een succes kan maken. Ik krijg gewoon zin om dingen te doen. Deze dingen kunnen van alles zijn maar omdat het medicijn je dopamine geeft, heb ik vaak ook zin om informatie op te zoeken. Zo kan ik na een dagje thuis ritalin slikken, mij bijna wel een wandelende wikipedia noemen. Ik kan beter leren, het leren gaat gestructureerder en heb meer motivatie om eraan te beginnen. En als laatste remt het mijn impulsiviteit op een positieve manier. Zo flap ik er minder onhandige uitspraken uit en koop ik veel minder. De impulsieve aankopen die ik nml doe, doe ik altijd zonder ritalin. Met ritalin ben ik dus kort gezegd veel verstandiger en voor mijn gevoel slimmer. Mensen die mij iets uitleggen of vragen worden sneller verwerkt dan wanneer ik geen ritalin slik. Op deze manier voel ik mij ook slimmer. De darkside van ritalin is dat ik helaas minder eetlust heb. Dit is wel erg afhankelijk van de situatie waarin ik mij bevind. Heb ik geen stress/druk en ben ik gezellig met famillie of vrienden bijv. dan merk ik soms niks van mijn mindere eetlust en eet ik zo onbewust een groot bord eten op met 10 mg ritalin. Ben ik in mijn eentje in een kamer van 12 vierkante meter, huisgenoten in t studenten huis die ook wel eens de keuken in komen en ik die mij ongemakkelijk voel bij de gedachte om ineens met 10mg op een gesprekje moet ondergaan met een huisgenoot, ja dan kan ik me soms door die gedachte heel ongemakkelijk voelen en ontwijk ik elk contact het liefste. Ik kan dan soms ook misselijk worden en zo 3 of 4 uren niks eten.... Oftewel ritalin vermindert je eetlust, maar je kunt er ook tegen vechten en jezelf afleiden in deze domme gedachte. Dit was mijn ervaring met ritalin! Naast de hartkloppingen, angst, haast en verminderde eetlust kan ik mij ook gewoon goed voelen en deze negatieve bijwerking los laten. Want bijwerkingen van medicijnen is meer een schrik van je lichaam waar je gewoon mee om moet leren gaan. Je moet soms niet teveel luisteren en denken aan de bijwerkingen van een medicijn. Soms moet je gewoon leven alsof je van niks weet. Lachen, huilen, luisteren naar je creatieve brein en weten dat een medicijn jou niet de overhand moet laten nemen. Jij bent meer dan een medicijn. Tis alleen de kwestie van leren omgaan met bijwerkingen/invloeden van een medicijn en er soms niet teveel aandacht aan schenken! Ntl wel altijd naar jezelf blijven luisteren haha. Voelt een dosis of medicijn echt niet goed, dan moet je brein ook kunnen zeggen stop er dan mee ipv door blijven vechten in de hoop dat je brein wint tegen een medicijn. Jezelf en je medicijn moeten gwn in balans zijn. T medicijn moet nooit de overhand krijgen dat het dusdanig teveel invloed op je heeft. Je brein is niet gek;). Een medicijn kan je alleen soms gek maken.
18-08-2017

ADD

Na diagnose ADD begonnen met Ritalin. 's Ochtends hielp het redelijk om beter op gang te komen en ik leek me minder snel te ergeren aan mij concentratie problemen, hoewel mijn concentratie er niet veel beter van werd. Een 5/6 tal andere problemen die ADD met zich mee bracht pakte Ritalin niet aan. Daarentegen kreeg ik wel een hoge hartslag (120/130 met regelmaat in rust). [lees meer...]Fysiek een heel onrustig gevoel, spanning en stijve spieren. Mentaal hielp het misschien lichtelijk maar fysiek was het geen pretje. Op aanraden van huisarts en haar psycholoog overgegaan op Dexamfetamine
30-07-2017

ADHD

Ritalin bleek erg kort bij mij te werken, waardoor ik rebounds kreeg. Daardoor zat ik elke ochtend rond 10 uur te internetten op mijn werk, omdat ik me niet kon concentreren. Ook had ik daardoor vaak zin in eten. De overstap naar concerta heeft ervoor gezorgd dat ik nu beter functioneer.
13-07-2017

ADHD

Ritalin werkte voor mij 15 jaar lang prima. De afgelopen jaren bracht het me niet de rust die ik gewend was. Daarom ben ik inmiddels overgestapt op Straterra. Straterra voelt heftiger en bij Ritalin voelde ik me meer mezelf maar Straterra werkt wel beter om rust in mijn hoofd te krijgen. Ik gebruikte van Ritalin een erg lage dosis. Soms maar 2,5MG per keer. Bij meer had[lees meer...] ik al gauw last van bijwerkingen.
19-05-2017

Vermoeidheid

Voor mijn nooit geen Ritalin meer. Ik heb dit 6 weken geslikt (voor idiopathische Hypersomnie) en werd een totaal ander mens. Ik werd depressief, was door alles en iedereen geïrriteerd. Ik twijfelde aan mijn relatie, aan mijn werk. Het enige voordeel was dat ik niet meer zo moe was. Na overleg met de neuroloog overgestapt naar modafinil. Hopelijk hier geen bijwerkingen va[lees meer...]n
15-05-2017

ADHD

Door mijn drukte in mijn hoofd en impulsief gedrag, veel praten, vaak dan moeilijk tot de kern komen, heel snel afgeleid. Het vervelende opgejaagde gevoel van dat ik iets moet. Bijna paranoia achtig. Veel therapieën gehad, veel piekeren soms om niks. Minderwaardig gevoel, laatste ervaring verslavingskliniek werd ik te vaak teleurgesteld. Ik heb wel veel baat bij c g t en e[lees meer...]cht helpend is voor mij regelmaat, duidelijkheid, maar het blijft wel het langer vol houden van structuur, want door mijn drukte gaan mijn gedachten nog steeds snel, moet er maar mee leren leven.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!