This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • ADHD (159 meningen)
  • ADD (100 meningen)

Ritalin bevat de werkzame stof methylfenidaat die de heropname van dopamine en noradrenaline in de hersenen remt. Hoe dit stimuler

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

13-02-2015
Vrouw, 9 jaar

ADD

Het betreft hier mijn dochter van 9 jaar en 30 kg licht. Ze is gediagnostiseerd met ADD en erge HSP. Daarbij / daardoor heeft ze erge last van "stress"-tics. Ze heeft nu na 1 week 2x 5 mg Ritalin geslikt zonder enige verandering een aantal dagen 2x 7,5 mg geslikt en ook hierbij geen veranderingen. Thuis niet op school niet....niks niet! En nu ???? Is het wel goed om het[lees meer...] nog een keer te laten verhogen of zou de diagnose misschien dan toch niet juist zijn ??? Als mama weet je het niet meer... de één zegt dit de ander zegt dat... het lukt je niet je kind te helpen... Wie heeft hier ervaring mee en heeft uiteindelijk toch een oplossing gevonden ???
23-01-2015
Man, 31 jaar

ADD

In november is bij mij de diagnose ADD vastgesteld door een psycholoog van PsyQ. Sinds 7 januari gebruik ik Ritalin. Eerst een week 1 tablet per 4 uur, na een week 1 per 3 uur omdat de Ritalin dan uitgewerkt is. In het begin ben je overal op aan het letten, voel ik me beter? Ben ik scherper, meer geconcentreerd? Ik kon het niet goed inschatten. De bijwerkingen waren wel du[lees meer...]idelijk merkbaar. Af en toe hartkloppingen, misselijk en hoofdpijn. Na een week begon ik, met name 's avonds als de medicatie uitgewerkt was, erg veel last te krijgen van de rebound. Dit kwam echter niet overeen met de bijwerkingen zoals de arts mij vertelde. Ik ben echt kapot aan het eind van de dag. Daardoor nog chaotischer en zeer prikkelbaar. Heb ook enorme zweethanden en een droge mond. Sinds gisteren neem ik ook deel aan de groepssessies. De eerste sessie was interessant, vooral omdat je de situaties van je groepsgenoten zo herkend. Een aantal van hen gebruiken ook Ritalin. Zij ervaren het als zeer prettig. Zijn vrijer in hun hoofd, veel betere concentratie, kunnen meerdere dingen tegelijk doen, enz. Zij merkten het al na een paar dagen. Tot op heden merk ik alleen de bijwerkingen. Ik heb sterk het vermoeden dat Ritalin (of Methylfenidaat) niet werkt bij mij. Volgende week dinsdag heb ik een gesprek met mijn arts om de eerste 3 weken te evalueren. Zit persoonlijk niet te wachten op een verhoging van de dosis, maar wil eigenlijk overstappen op dexamfetamine. Heeft iemand hier ervaring mee of herkent iemand mijn verhaal? Wat hebben jullie gedaan om het op te lossen?
17-01-2015
Vrouw, 50 jaar

ADHD

Ik lijd al jaren aan een chronische depressie, sinds 7 oktober 2014 is er bij mij ook ADHD vast gesteld. Ik was blij, dacht dat nu alle shit in mijn hoofd weg ging met medicatie. Ik kreeg dus Ritalin voor geschreven en de eerste 2 dagen zo een blij gevoel niet normaal en Rust in mijn Hoofd. Maar dat ging zo'n 2 /3 weken redelijk, maar niet meer dat blije gevoel. Ik werd we[lees meer...]er depressief en niet zo'n beetje ook, wat was ik boos altijd maar troep slikken denk je dat je het gevonden hebt dan dit weer. Het valt ook onder de Opium Wet en daar schopte ik ook tegen aan. Dus gestopt en overlegt met Psychiater, moest toch maar weer gaan slikken. Inmiddels slik ik ritalin nu 3 maanden en voel mij echt niet beter, veel Emoties komen los die ik jaren onderdrukt heb. Volgende week terug en goed gesprek met de arts want dit kan niet zo langer. Iemand misschien ook ervaring op deze manier? zou het graag horen.
19-12-2014
Man, 22 jaar

ADD

In studententijd 1 jaar lang ritalin gebruikt ivm concentratieproblemen. Achteraf beelk de onderliggende oorzaak lyme ziekte en was ik na een jaar ritalin veranderd in een zombie met onherstelbare schade aan bloedvaten in hersenen en hersenen zelf/ Door het vernauwende effect van ritalin op de bloedvaten volgt er een dramatische reductie in bloedtoevoer naar o.a. de hersen[lees meer...]en, waardoor er latente encephelomacia is geconstateerd. Hier zit ik, 22j aar ex universitair student met waarschijnlijk permanente resterende klachten. Begin niet aan dit middel. Je hebt geen idee wat je met je je lichaam aandoet en welke sporen je achterlaat voor toekomstige hersenfuncties.
08-12-2014
Vrouw, 36 jaar

ADHD

Sinds kort zijn de persoonlijke obstakels in mijn leven onder de noemer ADHD gebracht. Ik ben hier best blij mee, omdat ik me altijd zo onbegrepen heb gevoeld en ontzettend veel last heb van geestelijke en lichamelijke onrust en frustraties omdat het me niet lukt de dingen te doen die ik graag wil doen (innerlijke onrust). Van depressies naar angst en paniek nu naar ADHD. [lees meer...]Het maakt me eigenlijk niet uit.. Ik wil alleen van de onrust en de impulsiviteit af omdat ik door de onrust meer chaos en drukte creëer voor mezelf. Mezelf corrigeren kost zo ontzettend veel energie, het zou fijn zijn als dit iets makkelijker en vanzelf zou gaan. Ik werk mezelf gewoon tegen... Nu gestart met 2x 10 mg Ritalin wat tot nu toe totaal geen effect heeft. De bijwerkingen zijn voor mij; een droge mond en keel en hoofdpijn. Tijdens drukte op mijn werk (op een Spoedeisende hulp) moet ik nog steeds heel hard werken aan mijn concentratie wat me gewoon heel veel energie kost. Omdat ik ook heel graag hard wil werken en behoorlijk ambitieus en nieuwsgierig ben, is dit erg frustrerend. Ik hoop dat ik straks een ander medicijn kan proberen om te kijken of iets anders beter bij me past.
03-12-2014
Vrouw, 15 jaar

ADHD

Voor mij persoonlijk werkte het niet. Van anderen hoor ik wel positieve dingen.
29-11-2014
Vrouw, 48 jaar

ADHD

Opgeruimd hoofd, voor het eerst in mijn leven! En de rust om taken in opperste concentratie te beginnen en af te maken. Viermaal daags 'n pilletje pakken leek me een hele dobber. Maar ging ik, toen ik nog rookte niet elk uur naar buiten voor een dosis nicotine. Dus niet zeuren, lijkt me. De enige bijwerking die ik bemerk, is dat ik mijn kiezen de hele dag hard op e[lees meer...]lkaar gedrukt houd. Op zich geen slechte ruil, tegen die oeverloze chaos in het brein. En het helpt handig voorkomen dat ik er weer iets ongenuanceerds uitflap. Maar ik vraag me af waar dit symptoom vandaan komt. Ik ervaar verder nergens in mijn lijf enige verhoogde spierspanning.
20-11-2014
Man, 16 jaar

ADHD

Hoi, Ik ben een jongen van 16, bijna 17. ik ben positief gediagnostiseerd op ADHD. dit al sinds mijn 4e. ik slikte echter geen pillen meer sinds mijn 8e, maar recent heb ik het weer eens geprobeerd. dit voelde zo goed, maar de bijwerkingen die ik zelf het meeste merk kan ik niet terug vinden op internet, betekend dit dan dat ik een te hoge dosis neem, of is dit gewoon[lees meer...] omdat ik (over)gevoelig ben voor deze medicatie? wat ik ervaar is namelijk dat ik in het begin een boost krijg op al mijn zintuigen (ik proef, zie, hoor, ruik, voel etc. 3x zo goed) en krijg een behoorlijke energieboost en stemmingswisselingen. na een uur neemt dit af en ervaar ik pure rust en kan ik mijn concentratie sturen, wat ik fijn vind. verder ervaar ik ook overgevoeligheid voor drukte, ik kan niet in een drukke omgeving zijn ' onder invloed' en voel ik mij opgejaagd ik slik 20 mg in de ochtend en na een kleine 4 uur is het uitgewerkt. heeft iemand anders ook deze bijwerkingen?
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (598) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (314) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica