This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • ADHD (164 meningen)
  • ADD (107 meningen)

Ritalin bevat de werkzame stof methylfenidaat die de heropname van dopamine en noradrenaline in de hersenen remt. Hoe dit stimuler

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

19-08-2015
Vrouw, 24 jaar

ADD

Zeer fijne werking van de tablet. Voorheen concerta gehad maar ritalin is voor mij een veel betere oplossing. Daarnaast is ritalin een stuk goedkoper dan concerta en makkelijker doseerbaar. Ik gebruik het enkel voor te studeren en als ik mij echt moet concentreren bijvoorbeeld op concour met het paard en hierdoor kan ik dan ook zelf bepalen hoeveel uren ik mijn concentr[lees meer...]atie wens. Verder heb ik soms de bijwerking dat ik woorden anders ga lezen of niet goed uit mijn woorden kom. 'Bij An' wordt dan bijvoorbeeld 'Bijna'. Voorts is het soms ook zo dat ik minder goed kan typen met de laptop aangezien ik onbewust toch nadenk welke letters ik moet typen terwijl dit zonder ritalin niet hoeft. Dit geeft overigens niet veel problemen en weegt zeker op tegen de nadelen zonder gebruik! Verder heb ik veel verschil gemerkt tussen de Ritalin van Janssen (Novartis) en de ritalin van een generiek merk (Sandoz). Sandoz is iets goedkoper maar voor mij persoonlijk zijn de vulstoffen fijner. Bij Janssen wordt ik minder geprikkeld naar mensen om mij heen en kan ik meer verdragen maar heb ik totaal geen zin om dingen te kauwen zoals eten waardoor je je toch meer misselijk voelt. Verder heb ik veel dorst en een algehele lichte spierpijn welke zich uit in hoofdpijnen en kaakpijn. Dit heb ik bij het merk Sandoz niet waardoor deze voor mij een stuk fijner is. - goedkoop in verhouding tov concerta - minder bijwerkingen - makkelijker doseerbaar - Verschil tussen merken (vulstoffen) - bijwerking in lezen en typen (milde vorm)
12-08-2015
Vrouw, 18 jaar

ADD

Voel me 15 min. Blij en daarna steeds minder fijn. Ben misselijk en voel me down.
10-07-2015
Man, 25 jaar

ADD

Hallo, kan iemand mij advies geven, dat zou ik erg fijn vinden. Ik heb na een lange en moeilijke tijd toch maar eindelijk toegegeven dat ik niet lekker in mijn vel zat en toen ben ik terecht gekomen bij een psycholoog, die dacht na een paar behandelingen aan ADD, angstoornis en autisme. Dit is vast gesteld en ik moest naar een psychiater. Deze heeft mij 7 juli 2015 methy[lees meer...]lfedinaat 10 mg 4x dgs voorgeschreven met zelf mogelijke ophoging naar 15 x 4 of 20 x 4. Nou merk ik vanaf dag 1 dat ik me verschrikkelijk high voel, net alsof ik een paar gram wiet in een korte tijd heb opgerookt. Ik staar als een gek, kan me echt maar op 1 ding concentreren en wordt juist minder productief en ik heb rond 12 uur een hele erge rebound, ik bleef normaal op tot een uur of 2 en nu heb ik al zware ogen rond een uur of 12 maar ik voel mij ook echt moe. Ook merk ik dat ik een rommelende buik heb, snel honger en vaak en ook diaree. Is dit allemaal normaal of moet ik toch maar eens contact opnemen?
06-07-2015
Vrouw, 36 jaar

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Bij mij is Borderliner geconstateerd, ik kreeg methylfenidaat voorgeschreven. Bij inname kreeg ik het zo benauwd dat ik nauwelijks adem kreeg, ik voelde mij draaierig en angstig. Ik heb mijn huisarts gebeld, die zei het zijn bijwerkingen, ik ging door met inname. De benauwdheid bleef, ik merkte dat ik mij raar voelde in mijn hoofd alsof ik gek werd en de benauwdheid nam to[lees meer...]e. Ik ben ermee gestopt, ik vind die huisarts zelf gestoord, ik ben zelfs naar eerst hulp geweest wegens hartkloppingen en benauwdheid. Ik ga nou sporten en veel meer afleiding zoeken ook al voel ik mij vaak depressief.
29-06-2015
Vrouw, 32 jaar

ADD

Ik heb ritalin 2 maanden gebruikt en werd hier heel vlak van was mijzelf niet meer. Kon niet goed slapen en had bijna geen eetlust meer. Het hielp wel om wat meer rust in mijn hoofd te krijgen. Maar ik vond de bijwerkingen te erg om er mee door te gaan.
22-04-2015
Vrouw, 15 jaar

ADD

Het is lang geleden dat ik dit medicijn heb gebruikt, zo'n 5 jaar, ik was toen 10 jaar, en heb het maar voor een paar maanden gebruikt, dus ik weet er niet veel meer van. Maar voor zover ik nog weet is me niks opgevallen of bijgestaan, dus ik zal er wel niet veel van hebben gemerkt, zowel bijwerkingen als effectiviteit.
14-04-2015
Man, 24 jaar

ADD

Na 24 jaar chaos, drukte en depressies is pas geleden eindelijk ADD gediagnosticeerd. Ben er erg blij mee, want nu weet ik eindelijk wat er met mij aan de hand is. Sinds een aantal dagen gebruik ik dit medicijn en het gaat fantastisch. Heerlijk rustig gevoel in lichaam en geest. Nauwelijks tot geen bijwerkingen, alleen stuk minder eetlust. Dat vind ik niet erg want ik at [lees meer...]voorheen van stress veel te veel. Klusjes doen gaat makkelijker en kan me nu veel beter op 1 taak concentreren. Al mag het medicijn misschien niet goed zijn voor het lichaam e.d., zolang ik mij zo voel, blijf ik het slikken. Tevreden!
11-04-2015
Vrouw, 29 jaar

ADHD

kreeg het omdat 10 dingen tegelijk deed en concentratie was zeer slecht en nu met de ritalin een stuk beter en durf me nu ook bloot gegeven in me mening en durf ook voor me zelf op te komen en voel me stuk beter. ben er erg tevreden over. maar krijg 10 mg maar moet 3 pillen over de heledag nemen dus dan is het toch 30 mg?
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (357) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely