This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • ADHD (163 meningen)
  • ADD (101 meningen)

Ritalin bevat de werkzame stof methylfenidaat die de heropname van dopamine en noradrenaline in de hersenen remt. Hoe dit stimuler

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

24-03-2015
Vrouw, 33 jaar

ADD

Ritalin helpt goed om je iets beter te concentreren, maar het grote nadeel van Ritalin is dat je er een flinke rebound van krijgt. Daar werd ik erg zenuwachtig van. Nu met concerta 36mg is er bijna geen rebound en ik val nog steeds goed in slaap.
17-03-2015
Man, 56 jaar

ADHD

Ik had de stille hoop dat het mijn heroine verslaving een positieve wending zou geven, dat gebeurde ook dat ik van dagelijks gebruik naar wekelijks tot eens in de maand ben gegaan. Daar staat wel tegenover dat ik ritalin snuif en snuif en snuif tot wel dertig a veertig tabletten per dag.waardoor ik ook nergens zin in heb. Niet meer instaat ben enig kontact te onderhoud[lees meer...]en me totaal van de wereld vervreemd voel. Terwijl ik een erg spontane vent was, die op zijn dertiende heroine tegen het lijf liep, Tot mijn ergernis is het gebruik van heroine de enige reden dat ik die dagen dan geen ritalin neem, en weer wat positiever tegen over het leven sta. Ik heb me creative ik totaal verloren door de ritalin dus hoog tijd om te stoppen zoals je leest van gaoot tot zombie gr Jaap
15-03-2015
Vrouw, 36 jaar

ADHD

Ik kan met behulp van deze medicatie, dingen af krijgen, meer structuur aan brengen. omdat het niet verslavend is kan ik ook dagen hebben waarop er "niets hoeft", en ze dan ook niet neem.
08-03-2015
Man, 11 jaar

ik heb ervaring
05-03-2015
Vrouw, 38 jaar

ADHD

Ik kreeg maar een lage dosering van 5 mg voorgeschreven maar het leek wel of ik een zombie was geworden. Ik deed ineens veel langer over de dingen die ik normaal gesproken heel snel deed.
13-02-2015
Vrouw, 9 jaar

ADD

Het betreft hier mijn dochter van 9 jaar en 30 kg licht. Ze is gediagnostiseerd met ADD en erge HSP. Daarbij / daardoor heeft ze erge last van "stress"-tics. Ze heeft nu na 1 week 2x 5 mg Ritalin geslikt zonder enige verandering een aantal dagen 2x 7,5 mg geslikt en ook hierbij geen veranderingen. Thuis niet op school niet....niks niet! En nu ???? Is het wel goed om het[lees meer...] nog een keer te laten verhogen of zou de diagnose misschien dan toch niet juist zijn ??? Als mama weet je het niet meer... de één zegt dit de ander zegt dat... het lukt je niet je kind te helpen... Wie heeft hier ervaring mee en heeft uiteindelijk toch een oplossing gevonden ???
23-01-2015
Man, 31 jaar

ADD

In november is bij mij de diagnose ADD vastgesteld door een psycholoog van PsyQ. Sinds 7 januari gebruik ik Ritalin. Eerst een week 1 tablet per 4 uur, na een week 1 per 3 uur omdat de Ritalin dan uitgewerkt is. In het begin ben je overal op aan het letten, voel ik me beter? Ben ik scherper, meer geconcentreerd? Ik kon het niet goed inschatten. De bijwerkingen waren wel du[lees meer...]idelijk merkbaar. Af en toe hartkloppingen, misselijk en hoofdpijn. Na een week begon ik, met name 's avonds als de medicatie uitgewerkt was, erg veel last te krijgen van de rebound. Dit kwam echter niet overeen met de bijwerkingen zoals de arts mij vertelde. Ik ben echt kapot aan het eind van de dag. Daardoor nog chaotischer en zeer prikkelbaar. Heb ook enorme zweethanden en een droge mond. Sinds gisteren neem ik ook deel aan de groepssessies. De eerste sessie was interessant, vooral omdat je de situaties van je groepsgenoten zo herkend. Een aantal van hen gebruiken ook Ritalin. Zij ervaren het als zeer prettig. Zijn vrijer in hun hoofd, veel betere concentratie, kunnen meerdere dingen tegelijk doen, enz. Zij merkten het al na een paar dagen. Tot op heden merk ik alleen de bijwerkingen. Ik heb sterk het vermoeden dat Ritalin (of Methylfenidaat) niet werkt bij mij. Volgende week dinsdag heb ik een gesprek met mijn arts om de eerste 3 weken te evalueren. Zit persoonlijk niet te wachten op een verhoging van de dosis, maar wil eigenlijk overstappen op dexamfetamine. Heeft iemand hier ervaring mee of herkent iemand mijn verhaal? Wat hebben jullie gedaan om het op te lossen?
17-01-2015
Vrouw, 50 jaar

ADHD

Ik lijd al jaren aan een chronische depressie, sinds 7 oktober 2014 is er bij mij ook ADHD vast gesteld. Ik was blij, dacht dat nu alle shit in mijn hoofd weg ging met medicatie. Ik kreeg dus Ritalin voor geschreven en de eerste 2 dagen zo een blij gevoel niet normaal en Rust in mijn Hoofd. Maar dat ging zo'n 2 /3 weken redelijk, maar niet meer dat blije gevoel. Ik werd we[lees meer...]er depressief en niet zo'n beetje ook, wat was ik boos altijd maar troep slikken denk je dat je het gevonden hebt dan dit weer. Het valt ook onder de Opium Wet en daar schopte ik ook tegen aan. Dus gestopt en overlegt met Psychiater, moest toch maar weer gaan slikken. Inmiddels slik ik ritalin nu 3 maanden en voel mij echt niet beter, veel Emoties komen los die ik jaren onderdrukt heb. Volgende week terug en goed gesprek met de arts want dit kan niet zo langer. Iemand misschien ook ervaring op deze manier? zou het graag horen.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (635) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (320) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica