lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-01-2017

ADD

Op vlak van concentratie heeft het me echt geholpen om door mijn studies te geraken. Wanneer ik aan mijn bureau zit en het niet heb ingenomen, kan je zeggen dat ik de focus van een vis heb. Het is belangrijk op te bouwen, en nog beter om sowieso met halfjes te werken i.p.v. volledige tabletten. Aangezien je zo beter opbouwt en kan afbouwen, en de effectieve werktijd kan bi[lees meer...]j iedereen anders liggen. In het begin moest ik ze elke dag nemen op school, maar nu kies ik er zelf voor wanneer ik ze neem en dat is enkel in de examens aangezien de bijwerkingen me te zwaar vallen. Tijdens de blok zit ik toch thuis, en moet ik voor niemand een glimlach forceren, enkel studeren! Een aanrader voor ADD'ers, maar enkel wanneer het echt nodig is best. Ik vind dat er na een periode toch wel enig gewenningseffect komt.
16-01-2017

ADHD

Ik begon met een hele lage dosering, die voor mij niet werkte. Ik moest gaan opbouwen per week met telkens 5 mg meer. Uiteindelijk had ik een goede dosering, maar aangezien ritalin maar voor 3-4 uur werkt, moest ik telkens opnieuw een pilletje nemen. Ik ben nogal vergeetachtig waardoor ik dit heel vaak vergat. Ik vond dit vervelend en heb dus gevraagd of er een optie was [lees meer...]om medicatie te gaan gebruiken met een langere werking. Ik vond het daarbij geen fijne pilletjes om in te nemen, ik kan namelijk geen paracetamol doorslikken en qua vorm leken deze pilletjes erg op paracetamol. Ik ben dus geswitcht naar een ander medicijn.
10-01-2017

ADHD

Ik ben meerdere keren ingesteld op Ritalin en dexamfetamine. op beide reageerde ik eigenlijk alleen op de bijwerkingen. Het gevoel niet in mijn eigen lijf te zijn, maar boven mijn hoofd te hangen. Tandenknarsen, verkrampte maag, ogen niet kunnen focussen. Na een gesprek met een speedgebruiker heb ik besloten te stoppen. Alles dat ik als bijwerking noem, noemde hij als wer[lees meer...]king van speed.
28-12-2016

ADD

Na mijn Add onderzoek ben ik qua medicatie begonnen met Ritalin, dit beviel me echter al snel niet goed en ben toen overgestapt op dexamfetamine. Dit werkte wel en ik ervaarde een werkelijk 'zen' gevoel in mijn hoofd. Rustig en geconcentreerd.
20-12-2016

ADD

Een paardenmiddel voor mij, te heftig. De focus is er wel enorm, maar het voelt als een sneltrein waar je in geslingerd wordt. Niet te doen eigenlijk. Extreme onrust en nervositeit. Dosering weet ik niet meer helemaal zeker.
02-12-2016

ADHD

Ik weet nu ong 1,5 jaar dat ik ADHD heb. Ik dacht altijd wel dat er iets anders was aan mij, ik was altijd heel druk in mijn hoofd, liep overal over te piekeren, zag overal het negatieve van in en raakte daardoor steeds onzekerder. Ik heb toen ook meteen Ritalin gekregen van de Psych maar ik durfde deze niet te nemen omdat ik erg bang was voor dat was het met me zou doen e[lees meer...]n ik daar geen controle over zou hebben. Over medicatie ben ik altijd erg sceptisch geweest en heb altijd gezegd dat ik het zonder wou proberen. Tot ik voor een paar maand geleden deel nam aan een praatgroep voor volwassenen met ADHD. Hier werden er zoveel positieve dingen verteld over Ritalin en ik raakte toch wel erg nieuwsgierig. Nu heb ik vorige week donderdag mijn eerste pil ingenomen alleen om te kijken wat het deed, en het werkte verrassend goed. De drukte in mijn hoofd was weg, ik kon logisch nadenken en alles leek een stuk overzichtelijker. Dus begonnen met 3x daags. De eerste bijwerkingen waren slecht slapen, diarree en verminderde eetlust. En ik begon toch wel te merken dat ik niet meer mezelf was, er hangt een soort waas over me heen waar ik me niet heel erg prettig bij voel. Momenteel heb ik elke dag last van hoofdpijn en ik heb het idee dat ik er heel erg emotioneel van word, ik ga overal nog meer over piekeren en het word nu zo extreem dat mijn hele lichaam dan onder spanning staat en ik super opgejaagd en nerveus ben. Nu zegt de Psych dat ik het even aan moet kijken dat de bijwerkingen weggaan en dat ik met de tijd beter merk wat het nu eigenlijk doet en wanneer het is uitgewerkt. Want dat merk ik nu niet vanwege de bijwerkingen. Ik twijfel nu heel erg of ik er mee door wil gaan of niet, want feit is: ik ben nog steeds erg sceptisch over (in mijn ogen) chemische pillen die je elke dag moet slikken. En ik ben bang dat ik er op ten duur meer lasten bij krijg dan voorheen. Lastig!
06-11-2016

ADHD

Ik kreeg dit medicijn nadat ik uit de verslavingskliniek kwam van mijn psychiater, omdat een combi van add/adhd heb concerta was te duur en heb eerst 110 mg ritalin per dag geslikt en daarna afgebouwd naar 4x20mg. Ben inmiddels gestopt, doordat de werking mij weer veranderde in een verslaafde die zijn dosis telkens nodig begon te krijgen en werd snel boos in mijn eigen tun[lees meer...]nelvisie. Ik ben naar de dokter gegaan en nu helemaal gestopt na 2 jaar, het heeft ook zijn positieve werking gehad, maar die dingen gaan nu zo ook goed in het dagelijks leven.
04-11-2016

ADD

Ik heb last van een Dysthyme Stoornis. Ook een vooronderzoek gedaan voor add en het vermoeden is dat ik dit heb. Hiernaast vaak last van depressies met suïcidale gedachten. Naast vele therapieën al veel anti depressiva geprobeerd maar niets leek te werken. Slik nu sinds ongeveer 1 week ritalin en heb sinds ik het slik geen depressieve gevoelens meer. Wel vaker plassen. Ik [lees meer...]hoop dat dit aanhoud. Ik ben helderder en energieker.
Pagina 1 van 7

Mirena (1939) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (399) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!