ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
16-10-2018

ADHD

ik heb adhd en gebruik dit middel nu al zo lang als ik weet. het helpt mij erg om mij te concentreren. iets matter. ik heb wel prikkels nodig om iets meer los te komen, dus ik heb hooguit bijwerkingen als ik alleen thuis ben en mn pillen heb ingenomen
29-07-2018

ADD

Beste lezer, ik gebruik al een paar jaar Ritalin. In het begin leek het een wondermiddel. Betere concentratie, mist trok op en een heldere koude beek stroomde door mijn hoofd. Ook betere stemming. In de loop der jaren lijken er meer negatieve bijwerkingen te zijn bij gebruik van Ritalin. Spontane geilheid, lichte misselijkheid en nervositeit. En een soort onnatuurlijk voel[lees meer...]end enthousiasme. En dat is erg jammer. En teleurstellend. Mijn smaak lijkt ook veranderd te zijn. Lust veel minder koffie dan voorheen. Mijn ogen zijn ook wat afgenomen, maar kan ook ouderdom zijn. Ik vind dat gevoelens wel echt moeten zijn, ook minder leuke, wat niet door Ritalin ondergesneeeuwd mag worden. Anders tast dit de creativiteit aan. Na innemen krijg ik wel wat energie, kjan echter zijn dat Ritalin op langere termijn mijn karakter matter heeft maakt. Verder vraag ik me af of Ritalin wel gezonde bestandsdelen voor mijn lichaam bevat. Want als het schadelijk is voor mijn lichaam is het mij niet waard. Heeft iemand ook dergelijke ervaringen ? Misschien is koffie met cafieëne beter recept dan Ritalin of ander medicijn op termijn.
01-07-2018

ADHD

Het werkt prima voor mijn focus en concentratie. De ene keer valt het veel slechter van de andere keer helaas. Ik krijg dan bijwerken zoals Angst, Stemmingswisselingen, Paranoide soms extra alert en geluiden komen luider en scherper binnen, ook duizeligheid. Het is geen pretje. Daarom gebruik ik het maar een paar keer in de week.
19-06-2018

ADD

Na jaren gekampt te hebben met obsessieve gedachten, drukte in mijn hoofd, verstrooidheid, slecht slapen en chaos kwam ik zelf bij ADD uit na het nodige (vluchtige) leeswerk. Dit kwam ook uit de test bij het onderzoek. Ik begon twee weken geleden met 3 x 10 mg Ritalin. Dit maakte me wel iets rustiger maar deed nog niet echt veel. Een week later schreef mijn arts me drie ke[lees meer...]er 15 mg voor. Ik kreeg bij de eerste pil lichte hoofdpijn, maar wat daarna volgde was ongekend. De rust in mijn hoofd en de mogelijkheid me te concentreren bestaat dus wel. Ik kan eindelijk naar mijn omgeving kijken en dingen opnemen zonder afgeleid te worden door enorme chaos in mijn hoofd. Om beter te slapen slik ik een lichte dosisTrazolan, dit is een anti depressiva. Met add rustig slapen zit er anders gewoon niet in voor mij. Dit gaat prima samen en geeft haast geen bijwerkingen. Normaal stond ik op met een gevoel van een kater in mijn hoofd en dit ging pas weg na een powernap in de middag. Nu sta ik fit op en blijf ik dit veel langer. Door alle prikkels moest ik gewoon rond vier uur altijd slapen. Het belangrijkste is misschien nog wel dat de enorme gehaastheid enorm afneemt en ik taken een voor een kan afmaken. Ik moet wel mini pilletjes breken om halve te krijgen nu dus dat is niet zo handig. Ik slik drie keer per dag 1,5 pil Ritalin van 10 mg nu.
26-05-2018

Onrust

Dit werkt geweldig bij mij. Ik kan niet ontkennen dat dit medicijn geen bijwerkingen heeft, want dat heeft het zeker wel. Vervelend is het ook.. Maar, het doet precies wat ik ervan had gehoopt. Het maakt mij rustiger, geconcentreerd.. Ik kan stukken beter leren wanneer ik Retalin slik en dat vind ik geweldig. Aan het einde van de dag of de dag erna slik ik het niet meer en[lees meer...] voel ik me voldaan met wat ik heb bereikt. Inmiddels is het bij tentamens voor mij haast onmisbaar te noemen, zo goed helpt dit spul. Wanneer gebruikt: ik gebruik het al jaren. ABSOLUUT niet elke dag, maar zeker wel in voorbereidingen voor tentamens en tentamens zelf. 1 á 2 weken slikken (behalve in de weekenden) en dan mijn tentamen maken. Super. Door de vele klachten over de bijwerkingen heb ik andere middelen geprobeerd (in overleg met de huisarts en later ook een deskundige!). Maar niets heeft zo'n fijn effect als dit. Doeltreffend. Wanneer je je 'even' goed wilt concentreren is dit een geweldig middel.
28-04-2018

ADHD

Ik heb al meerdere keren Ritalin (Methylfenidaat)gebruikt en weet helaas niet meer wanneer ik begonnen ben. Dit verslag gaat echter over 2016 (gebruik het inmiddels sinds eind 2016 niet meer). Ik had een dosering van 5 of 10 mg (weet ik ook niet meer helaas). Dit, omdat ik last had van een slecht concentratievermogen en ADHD. Ik had echt het gevoel dat ik in een ander lich[lees meer...]aam zat, ik was mezelf niet meer en zo voelde ik me ook niet. Elke keer dat ik het tabletje in moest nemen, had ik het gevoel dat ik weer al die bijwerkingen kreeg en vond het gewoonweg erg vervelend om het in te nemen. Ik at ook weinig, omdat het ervoor zorgt dat je geen trek in iets hebt. Ik had ook gehoord dat dit onder de opium-wet valt en dat het schade zou aanrichten aan de hersenen. Mijn idee daarover is dat dat gewoon klopt, hoe langer je het gebruikt, hoe meer schade aan de hersenen. Ikzelf vind het vreselijke medicatie en zou het niet aanraden. Ik ben erg blij dat ik er vanaf ben en hoef het ook nooit meer in te nemen! Hopelijk kan ik hier iemand mee helpen. Groetjes * Ingevoerde informatie kan onjuist zijn, maar het gaat om de "main thing" en de ervaring ervan. * De ingevoerde datum is de periode waarbij ik op een groep/instelling zat. * Ik gebruik het medicijn NIET meer. * Dosering kan ik mij niet helemaal meer voor de geest halen.
26-04-2018

ADHD

in t begin werkte het wel goed. Ik kon me beter concentreren. Dat was best oke. Verder veranderde ik er langzaam steeds meer door. Minder behoefte aan sociale contacten, lagere creativiteit. matheid. Ik ben nogal een sprankelend type (zeggen ze)... dat ben ik 2 jaar NIET geweest. Voelde ook weinig tot niets qua emoties. Voor mijn gevoel heb ik er 2 jaar mee in de prullenba[lees meer...]k gegooid. Ik wil dan ook bij deze zeggen, bezint eer ge begint. Het lijkt leuk maar langzaam verander je in een zombie. Ik althans... Verder was de begeleiding rondom uitermate slecht.... Ik geniet nog steeds dagelijks van mijn zogenaamde hyperactiviteit. Ermee stoppen was de beste beslissing ooit!. Ik slikte medicijnen omdat t van mn ouders moest,.. en iedereen me overtuigde dat ik te druk zou zijn... inmiddels omgeef ik me met mensen die dat ook gewoon leuk vinden. Zou mooi zijn als mensen eens wat meer van zichzelf en elkaar genieten zoals ze zijn i.p.v elkaar te drogeren naar gemiddeldheid...
25-03-2018

ADHD

Door druk in mn hoofd en druk voor andere om me heen.. en nooit ergens zin in hebben. Heb ik nu wel ik vind het heerlijk om aan het werk te gaan
Pagina 1 van 7

Mirena (2085) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (838) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (475) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (457) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (369) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!