lees de ervaringen

Pagina 1 van 2

18-04-2014
Vrouw (20) - ADHD

Tevredenheid over:
Hallo, Graag zal ik wat willen vertellen over mijn ervaringen met Ritalin. Sinds februari ben ik weer begonnen met Ritalin. Ritalin heb ik eerder in mijn leven geprobeerd. Echter werd ik toen heel angstig.. Nu enkele jaren later bevalt het mij heel goed. Hierbij wil ik wel eerlijk vertellen dat ook ik last heb gehad van bijwerkingen. Oké, nu soms ook nog wel een klein k[lees meer...]lein beetje. Toen ik weer met Ritalin begon werd ik in het begin wel heel 'georganiseerd', maar toch had ik een erg gejaagd gevoel. Dit gejaagde gevoel ervaar ik nu alleen, als ik mijn Ritalin later dan normaal inneem. Ook de 'super' focus vond ik een beetje eng, en het feit dat het inderdaad een beetje lijkt alsof je een harddrugs gebruikt. (Zo voelde dit voor mij althans). Mijn hart sloeg ook wel eens over of begon heel hard te kloppen. Nu wordt dit steeds minder gelukkig. Vorige week ben ik bij mijn huisarts geweest voor controle van het medicijn gebruik. Mijn hartslag was erg hoog.. Maar dit kan ook komen omdat ik een drukke student ben met stress, haha.. Ik zou ook zo graag meer verhalen willen lezen over de ervaringen van het gebruik van Ritalin. Lieve groeten, Iris
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

27-03-2014
Man (19) - PDD-NOS

Tevredenheid over:
Vorig jaar zomer is er bij mij PDD-NOS vastgesteld. Dit is pas na 18 jaar ontdekt omdat mijn problemen nooit zo erg waren om ze te laten onderzoeken. De voornaamste klachten die ik had waren dromerigheid en slechte en vooral korte concentratie span. Ik ben eerst begonnen met 4 maal per dag 5mg ritalin. Ik heb dit een week geprobeerd, de concentratie was al wel verbeterd ma[lees meer...]ar niet optimaal. Uiteindelijk is de dosis verhoogd naar 3 maal daags 10mg en 5mg als laatste dosis. De 1e week werkte het prima, mijn concentratie was vele malen beter en mijn dromerigheid was ok minder. De eerste week had ik eigenlijk nauwelijks bijwerkingen, afgezien dat ik totaal geen honger meer had, dit trok uiteindelijk na een week weer weg. Pas in de tweede week kwamen de meer vervelende bijwerkingen om de hoek kijken. Als ik mijn 1 dosis van de dag nam was ik gelijk 3 kwartier high. Voelde mij opeens vrolijker en meer energie, helaas trok dit 1 uur na innamen weg. Vervolgens kreeg ik erg last van zweet handen en een gejaagd gevoel.ik had constant last van koude vingers, ook moest ik de klok de hele tijd in de gaten houden omdat ik stipt om de 2 uur een nieuwe dosis moest nemen anders kreeg ik last van de re-bound. Een van de vervelendste bijwerkingen was dat ik mij compleet leeg voelde, als een zombie. Voor de mensen die weten hoe het voelt, ik vond het te vergelijken met als je teveel geblowd hebt. Ook voelde ik mij na het uitwerken enkelen uren neerslachtig. Pas een uur of 4 nadat het was uitgewerkt voelde ik mij een beetje normaal. Op het einde van de 2e week ben ik uit mijzelf gestopt met het in nemen omdat ik er gewoon tegen op keek om mij weer zo leeg te voelen. Zelf ben ik nu overgestapt op dexamfetamine. Persoonlijk raad ik dit iedereen aan. Geen tot nauwelijks bijwerkingen, ik voel mij gewoon "normaal" maar alsnog erg scherp.

24-03-2014
Vrouw (19) - ADD

Tevredenheid over:
Ritalin heeft mij over het algemeen niet goed geholpen. Ik ben begonnen met een lage dosering en het werd steeds opgehoogd, omdat ik me niet beter voelde. Ik had moeite met me concentreren op school en was vaak moe. Hoe meer ik voprgeschreven kreeg, hoe erger mijn rebound effect werd. Rond een uur of vier kreeg ik woedeuitbarstingen en paniekaanvallen. Ook erg druk maken o[lees meer...]ver dingen die er niet toe doen. Dit bijna iedere dag. Het werkte wel toen het nog niet uitgewerkt was. Ik ben na deze vervelende bijwerkingen ook gelijk gestopt.

23-03-2014
Vrouw (23) - ADD
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Hoi, Ik ben sinds afgelopen woensdag 19 maart aan Ritalin begonnen voor mijn ADD. De psycholoog gaf aan dat dit beter voor de rust in mijn hoofd zou zijn. Nu slik ik het dus voor 2 weken op proef, want ze willen wel zien voor wat voor bijwerkingen het op mij zal hebben. Nu dit is dus mijn vijfde dag dat ik trouw mijn pilletjes slik, maar ik voel mij er niet lekker onder. I[lees meer...]k heb nu al erg last van down gevoelens, angst ( veel onrust) en veel stres. Gelukkig heb ik dinsdag weer een afspraak met mijn arts die over mijn medicijnen gaat. Daar ga ik aangeven dat ik graag de hoeveelheid wil gaan minderen. Bestaat het ook dat je 3 keer per dag 5mg Ritalin kan innemen? Wat ik nu zo moeilijk vind is dat ik mij zo ontzettend druk voel en dat ik als maar achter elkaar ga praten. Ik weet echt niet goed hoe ik nu met mijn gevoelens om moet gaan. Ik voel me echt niet fijn. Heeft iemand tips wat ik hieraan kan doen? Is het beter als ik helemaal geen Ritalin meer slik? En is er een andere optie mogelijk? Of is het beter dat ik op natuurlijke basis wat aan mijn chaos in mijn hoofd ga doen? Bijvoorbeeld visolie?

24-02-2014
Vrouw (21) - ADD

Tevredenheid over:
Hallo, Sinds het eerste leerjaar is er bij mij ADHD vastgesteld en neem ik ritalin, ondertussen ben ik al wat ouder en hebben ze vastgesteld dat mijn ADHD, ADD geworden is. In deze periode ben ik een aantal keer van medicatie veranderd ( andere hoeveelheid mg en 1x concerta). Op dit moment neem ik 2x per dag een modified release 20mg, helaas heb ik precies de laatste tijd[lees meer...] het gevoel dat het echt op mijn gevoelens enzo begint te werken. Ik kan me van de ene op de andere moment ineens heel slecht en down voelen, alsof niets nog zin heeft, voel me heel schuldig over vrij banale dingen en kan soms uren liggen wenen voor niet echt een reden. Kan dit allemaal veroorzaakt worden alleen door de ritalin, of is er misschien meer aan de hand?

18-02-2014
Man (20) - ADD

Tevredenheid over:
Hoewel ik gemixte gevoelens heb over dit medicijn ben ik nog steeds erg tevreden. Ik ervaar verhoogde concentratie en ben in redelijke mate meer georganiseerd in mijn hoofd. Echter zijn sommige bijwerkingen wèl storend, met name: de stemmingwisselingen (neerslachtig, boos, euforisch) en een constant nerveus gevoel, gelukkig zijn deze niet altijd aanwezig.

13-02-2014
Vrouw (39) - ADD

Tevredenheid over:
Sinds 4 dagen gebruik ik ritalin, ben nog aan het uitproberen dus, gebruik nu 2x10mg per dag om 8:00 en 13:00. Doordat een vriendin van mij vergelijkbare klachten had en bij haar ADHD werd geconstateerd op het idee gebracht dat ik ook wel eens ADHD zou kunnen hebben. Een onderzoek aangevraagd bij PSY-Q. Hier kwam inderdaad ADD uit. Eigenlijk was ik niet zo enthousiast om m[lees meer...]edicijnen te gebruiken, omdat ik ook al antidepressiva slik vanwege depressieve en angst klachten in het verleden. Psy-Q adviseerde toch om het te proberen in combinatie met coaching. Ben dus 4 dagen geleden begonnen met 10 mg per keer en ik ben echt super enthousiast over de werking. Mijn huishouden doen was een enorme opdracht, zelfs tot een was opvouwen kon ik zelfs moeilijk voor elkaar krijgen. Vond mezelf een slechte huisvrouw en lui, terwijl ik het idee had dat ik zo mijn best deed. Niet goed voor mijn zelfbeeld dus. Daarnaast had ik veel last van de geluiden van mijn kinderen en reageerde hier ook vaak heel heftig op, wat ik zelf niet terecht vond. 's avonds vaak laat naar bed gaan, omdat ik deze rust voor mezelf nodig had (zonder kinderen om me heen). In het weekend me terugtrekken van het gezin en het aan mijn man overlaten, tot ongenoegen van hem, maar ik kon niet anders omdat ik die tijd voor mezelf echt nodig had. Voelde me hierdoor ook weer schuldig naar hem. Gebruik nu dus ritalin en weet niet wat me overkomt. Heb het geluk dat het bij mij echt 5 uur lang werkt en ik weinig bijwerkingen heb. De gewone huishoudelijke dingen kosten me nu weinig moeite en ik vouw zelfs nog een wasje op als de kinderen om mij heen zijn. Omdat dingen me minder moeite kosten ben ik relaxter en ik merk dit direct aan mijn kinderen die direct beter luisteren (er ligt zoveel in de manier waarop je iets brengt en zegt). Ook de geluiden die de kinderen maken heb ik geen last meer van en dus geen irritaties meer. Neem om 13:00 de laatste pil in, want omdat het bij mij zo lang werkt krijg ik anders moeite met inslapen. Het enige wat ff wennen is, is dat ik zo'n rust heb in mijn hoofd dat ik moet opletten dat ik niet dingen vergeet doordat ik zo geconcentreerd met iets anders bezig ben. Zo ben ik gisteren mijn kinderen vergeten op te halen op school omdat ik dacht dat het een lange dag was, maar het was woensdag, oeps! Dat is natuurlijk heel vervelend, maar ik denk dat dit ook een kwestie van wennen is aan mijn nieuwe lege hoofd. Verder heb ik wel last van een heftige hartslag soms, vooral als ik naar bed ga, maar de psychiater zegt dat dit na 2 weken over gaat. Kortom, echt een verademing en ik weet nu zeker dat ik geen lui varken ben, maar juist een heel energiek persoon. De energie gaat alleen nu niet meer verloren in mijn hoofd en wordt omgezet in activiteit. Mijn oudste zoon van 8 is hoogbegaafd en heeft daarbij ook veel moeite om zich op school te concentreren, en heeft veel last van impulsief gedrag, vooral naar anderen. Hij vind dit zelf ook heel vervelend en krijgt hierdoor veel negatieve feedback van zijn omgeving. Hebben al een hele zoektocht achter de rug, en we wilde eigenlijk echt niet aan de medicijnen. Ben er nu door mijn eigen ervaring van overtuigd dat ritalin ook bij hem veel rust zou kunnen bieden in z'n koppie, zou kunnen bijdragen aan een beter zelfbeeld en een verbetering in zijn sociale contacten met zijn klasgenoten. Eerlijk gezegd gun ik hem deze rust ook. Bij mij heeft het bijna 40 jaar geduurd voor ik er achter kwam, wil hem niet ook zoveel nodeloze energie laten verspillen. Natuurlijk ben ik onzeker over eventuele bijwerkingen en lange termijn gevolgen zeker voor hem, maar als ik naar mezelf kijk heb ik liever een kwalitatief beter leven dan een heel lang moeizaam leven!!!

Reactie:

Wat een herkenning. Ik ben 42, slikt u ook nog steeds de antidepressiva erbij? Ik slik dat ook, Prozac(fluoxetine) 1 tablet per dag, volgens mij is dat 20 mg. Ik slik dit nu alweer bijna 5 jaar en ben na veel pijn en moeite hiermee begonnen. Met name ivm angst en paniek. Dus ja ...mogelijk nu Ritalin erbij.....vraag me af hoe dat reageert met elkaar. Ik lees graag uw ervaring hiermee.

Datum 19-02-2014 00:20

11-02-2014
Vrouw (43) - ADD

Tevredenheid over:
ik heb ADD en gebruik Ritalin...ten eerste wil ik zeggen dat geen 1 mens hetzelfde is en dat iedereen zijn eigen verhaal of bijwerkingen heeft...helaas vind ik wel dat als men een medicijn zelf als negatief ervaart er al heel gauw iets op internet wordt gezet. En als iets positief is dan vindt men het prima en hoeft er haast niet over geschreven te worden. Ik ben wel zo i[lees meer...]emand die graag de positieve kant van Ritalin wil beschrijven... ik ben al vanaf kind depressief, tenminste dat dacht ik althans maar blijkbaar, was is dat nniet helemaal juist, en heb ik 40 jaar met mijn ziel onder de armen gelopen, veel therapeuten gezien, veel anti-depressiva's......en onlangs is er toch ADD geconstateerd blijkbaar was dat altijd het probleem...ik wou geen medicatie meer, maar mijn psychiater vroeg me toch om Ritalin te proberen 3x10 mg, ik zag er tegen op ik dacht weer van die rommel, ik heb ook paniek en angststoornis daar ben ik voor in therapie.....maar echt heb het toch geprobeerd en er ging een wereld voor me open, heb nog nooit van mijn leven het huis opgeruimd of iets afgemaakt....het voelt met ADD ( zonder medicatie)alsof je zoveel dingen wil doen maar je vast zit in een kooi en het niet kan, zoveel chaos zoveel gedachten alles is je teveel, maar met Ritalin kan je de wereld weer aan...ik heb nog steeds geen bijwerkingen, alleen minder eetlust maar dat is niet zo erg moet toch 15 kg kwijt! maar daar gaat het niet om voel me happy en voor mensen met ADHD en ADD is dit een uitkomst....dus mocht het zo blijven, prima! O ja ik neem hem om 9 uur, 13.00 uur en 17.00 uur en merk wel dat het ongeveer na 3 uur lichtelijk uitwerkt dan wordt ik iets kouwelijk en voelt mijn hoofd iets anders, maar dat is geen probleem ga het niet aanpassen hou het op 4 uur....... en btw zonder Ritalin kon ik deze ervaring niet met jullie delen!

Reactie:

Slikt u ook nog steeds de anti-depressiva hierbij? Ben benieuwd naar uw ervaring hiermee.

Datum 19-02-2014 00:21

01-02-2014
Man (15)
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
ik heb een agressiviteitsstoornis en een concentratiestoornis, waardoor ik deze medicijnen nodig heb. rond mijn 11e had ik ritalin en daar kreeg ik enstige bijwerkingen van zoals monsters in mijn kamer (vampieren enge dingen) knikkers die vielen terwijl ik geen knikkels had, hyperaanvallen en slapeloze nachten. ik ben paranormaal begaafd en door dit medicijn werd alles [lees meer...]10x erger en heftiger, waardoor ik ermee ben gestopt op verzoek van de huisarts.

11-01-2014
Vrouw (29) - ADHD

Tevredenheid over:
Hallo , Ik ben vandaag begonnen met Ritalin . Ik heb sinds 1,5 maand de diagnose ADHD naast mn diagnose Borderline. Maar ik heb lichtjes het gevoel xtc of pep te hebben gebruikt. Is dit vaker als je ermee begint ?

Reactie:

Hoe gaat het nu? Ben erg benieuwd of het nu anders is of dat u misschien bent overgestapt naar andere medicijnen.

Datum 19-02-2014 00:23

10-12-2013
Man (25) - ADHD

Tevredenheid over:
Ik ben pas op mijn 17de, toen ik in een afkickkliniek zat (voor wiet coke xtc speed alcohol), zijn ze pas erachter gekomen dat ik een gecombineerd type adhd had en dat vond ik zelf wel heel erg laat, omdat ik sinds mijn kindertijd altijd problemen had op school en omgeving en ze wisten niet waar het vandaan kwam. Ik ben toen begonnen met ritalin in de kliniek, dat ging ie[lees meer...]ts meer dan een jaar goed maar dat werd ook een verslaving voor mij. Ik had wel 10 op een dag nodig 7 dagen in de week en ik maakte er nog wel eens misbruik van weekends. Toen ben ik er mee ben gestopt, omdat het op een gegeven moment niet meer hielp. Sindskort, 26-11-13, ben ik zelf begonnen met dexamfetamine. Een heel nieuwe ervaring voor mij.

29-09-2013
Vrouw (45) - ADD

23-09-2013
Man (53) - ADD

alles is nu ok

29-08-2013
Vrouw (39) - ADHD

Tevredenheid over:
Hallo allemaal . Ik ben een jonge vrouw van 39 jaar ,toen 21 was heb ik mij laten testen op ADHD bij toen het GGZ in Winschoten ,toen eruit kwam dat ik dat had ben ik doorgegaan met gesprekken ,en ook aan de RITALIN gegaan .Dat is mij toen die tijd erg slecht bevallen ,ik had vreselijke last van de bijwerkingen ,ik heb het toen wel een aantal weken tot een half jaar vo[lees meer...]lgehouden ,ik kon mij hoofd er wel beter bijhouden ,maar ik ben er toen ook maar zo mee gestopt ,ik heb een hele lange periode moeite gehad om mijzelf te accepteren wie ik was ,ik maakte veel dingen niet af ,toen vond ik dat de buiten wereld er meer last van had ,dan ik zelf . Zo ben ik jaren doorgegaan zonder medicatie ,ik heb een hele lange periode tegen mijn hoofd lopen vechten ! Heel veel dingen gingen fout ,financieel ,relaties ,werk ,alhoewel ik heel lang in de zorg heb gewerkt wat goed ging ,maar ook altijd opzoek naar een bepaalde spanning ,heel veel onrust ,en erg veel malen 24 uur per dag ,erg slecht inslaap komen ,en dingen niet afmaken ,daarnaast ben ik wel heel erg spontaan ,en kan slecht tegen onrecht !! Nu ben moeder en echtgenote van een hele lieve en rustige man . Ik werd zwanger ,dat wouden wij heel graag ,nadat ik bevallen was werd alles veel erger ,mijn wereld stond op zijn kop de verandering ,ik kreeg er een postnataledepressie bij, mijn ADHD was erg aanwezig ,ik heb toen hulp gezocht bij LENTIS in Groningen omdat ik het allemaal niet meer aankon .Ik was al aan ANTIEDEPRESSIVA MIRTRAZAPINE ,daarbij kreeg ik toen voor de tweede x RITALIN ,de hulp verlener had goed uitgezocht of ik beide medicatie samen kon innemen ,en dat zou niet voor problemen gaan zorgen ,ik was er nogal huiverig voor weer aan de RITALIN maar ik heb het toen toch maar weer een kans gegeven , na een dag kreeg ik koud zweet ,rillen ,droge mond ,ik wist helemaal niet meer wat ik deed ,en wij hadden een baby twee maanden oud vreselijk was dat .Mijn man heeft toen mijn ouders gebeld die ons meteen hebben opgehaald eenmaal bij mijn ouders ,ben ik weer meteen gestopt met RITALIN ik was zo vreselijk bang .De volgende dag heb ik LENTIS gebeld en op gesprek geweest ,daar is niks uitgekomen ,ik was boos en verdrietig kwam natuurlijk ook omdat ik niet mijzelf was ,en voor de tweede x weer niet doorgezet .NU is mijn zoon vijf jaar hij wordt ouder , ik ben nu zover dat ik echt hulp ben gaan zoeken !!! ik ben erachter dat als ik dat nu niet doorzet dan komt het allemaal niet goed ,ik loop nu bij INTERSPY in Groningen en dat bevalt mij zeer goed ,ik vrijdag weer een gesprek ,en die week daarop ga ik gelukkig aan de medicijnen ,ik ben nog steeds aan de ANTIEDEPRESSIVA maar nu XEROXZAT en bevalt mij zeer goed ,maar nu de vraag zijn er meer mensen van jullie die bij hun ADHD medicijnen ook ANTIEDEPRSSIVA gebruiken ? Ik hoop zo dat ik nu eindelijk rust krijg in mijn hoofd ? Ik ga het dit ook echt afmaken !!! voor mij en mijn gezin .

Reactie:

Het is bekend dat een combinatie van Ritalin (methylfenidaat) en Mirtazapine bij veel mensen zorgt voor een onrustig, nerveus gevoel. Maar ook vermoeidheid en problemen met het slaapritme worden vaak genoemd. Het is belangrijk dat je jouw ervaringen en bijwerkingen deelt met degene die je behandeld, zodat deze daarop in kan spelen. Het veranderen van één van de medicijnen of het juist toevoegen van een ander medicijn kunnen er voor zorgen dat je minder last hebt van vervelende bijwerkingen. Deze medicijnen zorgen beide voor een versterking van je emoties. Met een goede instelling en positieve gedachtes kan je bijwerkingen, zoals een angstig of opgejaagd gevoel al sterk doen verminderen.

Datum 16-01-2014 20:15

20-08-2013
Vrouw (40) - ADD

Tevredenheid over:
Slik nu 2 jaar Ritalin retard van de regenboog apotheek. De retard is de langwerkende variant van Ritalin en ook echt alleen verkrijgbaar via de regenboogapotheek! Ik ben nu net 40 geworden en eigenlijk mijn hele jeugd/leven al het gevoel gehad anders te zijn. Erg dromerig en heel onzeker. Vaak in grote groepen, vooral op de lagere school voelde ik me vaak totaal niet op m[lees meer...]ijn gemak. Wilde graag alleen zijn en trok mezelf vaak terug op mijn kamertje. Nu jaren later en vele depressieve periodes verder, "genezen" van obesitas en anorexia . Verslaafd geweest aan de sigaretten, periodes gehad waar ik wat meer dronk als anders. Veel opleidingen begonnen en na twee maanden weer gestopt etc. Nu eindelijk er achter gekomen wat er al die jaren eigenlijk aan de hand was, ik was niet gek!?? Na zelf wat opgezocht te hebben op internet wist ik het zeker, ik heb ADD! Eindelijk, alle puzzelstukjes vielen op zijn plaats. Mijn eerste pil was zo'n openbaring, ik luisterde nu echt naar wat de mensen mij vertelden, het kwam echt aan en bleef ook hangen. Ik maakte ineens wel alles af, heb een studie gevolgd en die ook afgemaakt!! Mijn concentratie was zoveel beter! ik had geen schommelingen meer in mijn emoties, wel erge last elke keer van de rebound, vooral in het begin. Nadeel is wel dat je lichaam went aan een bepaalde hoeveelheid en je elke keer weer moet verhogen. ik begon met 2x 5 mg en zit nu op 2x 30 mg. Dit begint zijn werking ook al weer te verliezen. Verder slik ik elke avond 5 mg melatonine om beter te kunnen slapen. Dit werkt goed! Op dit moment zit ik in een fase dat ik eigenlijk bang ben voor de gevolgen op lange termijn. In Amerika zijn ze al verder ook met onderzoeken en daar komen toch erg verontrustende berichten vandaan. Mijn man vind dat ik de laatste tijd zo doorga met dingen doen, ik rust niet meer tot dingen af zijn, het lijkt wel of ik aan de speed ben?? Mijn dochter van 11 jaar slikt het nu ook en ik ben toch bang dat er straks allerlei negatieve effecten naar voren komen en dan voel ik me zo schuldig dat ik haar die troep heb laten slikken. Ik vergeef het mezelf nooit als haar hersenen straks een kleiner zijn dan normaal of wat dan ook?? het vervelende is dat ze er nu ook echt om vraagt, ze voelt zich met medicatie zoveel beter!! Het schijnt niet verslavend te zijn, of toch wel?? Vanmorgen even geen medicatie genomen om te testen, mijn leven staat gewoon stil, er komt niks meer uit mijn handen. Nu toch maar weer een pil genomen, ik weet het even niet meer, mezelf maar aangemeld op deze site in de hoop dat er mensen zijn die mij/ons kunnen helpen??

16-08-2013
Vrouw (30) - ADHD

Tevredenheid over:
bruik sinds 6 weken ritallin ben begonnen met 10 mg en elke week opgehoogd nu zit ik op 50 mg per dag. heb bij ophogen veel bijwerkingen paar dagen dan is het weer weg zoals doodmoe hele dag, stemmingsklachten, huidirritatie vooral in gezicht rode vlekken en opgezet gezicht.. is normaal werd mij steeds gezegd tot ik vandaag weer op ging hogen naar dus de 50 mg kreeg ik het[lees meer...] heel benauwd trillen huiduitslag overal, zweten hele dag gewoon eng! kwam door te googlen erachter dat dit niet oke is en een arts moet raadplegen terwijl mij is verteld dat dit erbij hoort.. toch gebeld naar spoedpost zojuist en blijkt dat mijn lichaam er teveel van heeft oftwel overdosis ritallin door miss te snel te veel ophogen. dus veel drinken en ff niet slapen is mij aangeraden zodat t eerder uit lichaam is! ja en bij onwel worden mag je komen maar dat is niet nodig maar ben niet blij ff en zie der in eens in een dag als een monster uit.. dus ik hou t bij 40 mg voorlopig dat beviel erg goed op t ophogen na vind ik t een prima medicijn duur van 4 dagen echt veel bijwerkingen steeds maar daarna mooi rustig vrolijk aandacht erbij zomaar geïnteresseerd in veel dingen dat bevalt goed maar vind wel dat het je een compleet ander leven geeft en ik mezelf niet herken met ritallin want zonder ritallin is dezelfde ik toch heel anders. .. heb er nu baat bij maar denk wel veel na over dat ik nu eigenlijk niet meer ben wie ik was en geleefd word door de ritallin. .

Reactie:

Heey hoi Ik heb je bericht gelezen net, en ik wil jou wat vragen, als jij je medicatie gaat verhogen, doe je dat dan in overleg of uit jezelf, iedereen weet dat je nooit uit jezelf ritalin moet gaan verhogen!! bij ieder mensen en lichaam is een andere dosis nodig, ook is bij ritalin bekend dat je lichaam er heel langzaam aan moet wennen!! vijftig is natuurlijk wel een hoge dosis misschien dat je toch bij een wat lagere dosis je beter gaat voelen?

Datum 09-09-2013 14:56

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum