ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-05-2017

Vermoeidheid

Voor mijn nooit geen Ritalin meer. Ik heb dit 6 weken geslikt (voor idiopathische Hypersomnie) en werd een totaal ander mens. Ik werd depressief, was door alles en iedereen geïrriteerd. Ik twijfelde aan mijn relatie, aan mijn werk. Het enige voordeel was dat ik niet meer zo moe was. Na overleg met de neuroloog overgestapt naar modafinil. Hopelijk hier geen bijwerkingen va[lees meer...]n
15-05-2017

ADHD

Door mijn drukte in mijn hoofd en impulsief gedrag, veel praten, vaak dan moeilijk tot de kern komen, heel snel afgeleid. Het vervelende opgejaagde gevoel van dat ik iets moet. Bijna paranoia achtig. Veel therapieën gehad, veel piekeren soms om niks. Minderwaardig gevoel, laatste ervaring verslavingskliniek werd ik te vaak teleurgesteld. Ik heb wel veel baat bij c g t en e[lees meer...]cht helpend is voor mij regelmaat, duidelijkheid, maar het blijft wel het langer vol houden van structuur, want door mijn drukte gaan mijn gedachten nog steeds snel, moet er maar mee leren leven.
12-05-2017

ADD

Ik slik ritalin omdat ik anders niet kan leren. Ik heb ADD en slik al concentratie pillen sinds mijn 10e. Heb veel verschillende concentratie pillen geprobeerd en ben nu weer op zoek naar een andere. Het zijn teveel vervelende bijwerkingen (slecht inslapen, eet hele dag niks, emotioneel, boos, ongezellig, geen pauze nodig voor gevoel, eind van de dag te moe om te praten) [lees meer...]waar ik niet mee om kan gaan. Ritalin werkt wel erg goed voor een betere concentratie.
04-05-2017

ADD

Tijd lang ritalin gebruikt voor ADD. Kan zonder geen bladzijde lezen maar de bijwerkingen zijn het niet waard. Voel me erg opgejaagd,gefrustreerd en angstig. Krijg er ook stijvere spieren van waardoor nekpijn erger word. De rebound na ong 4 uur is erg vervelend, voelt alsof t leven uit je word gezogen en je niks meer waard bent. Neem het af en toe nog als ik echt ergens op[lees meer...] moet concentreren maar ben hard op zoek naar andere mogelijkheden!
28-04-2017

ADD

Als 13-jarige heb ik al gebruik gemaakt met ritalin, door de heftige bijwerkingen en veel gewichtsverlies, slaapproblemen en ''zombiegevoel' moeten stoppen en overgestapt op concerta. Na het behalen van diploma op de middelbare ben ik er mee gestopt omdat de bijwerkingen (depressieve en geïrriteerde gevoelens, hartkloppingen, diarree, sterk verminderde eetlust, hoofdpijn) [lees meer...]niet afwogen tegen de prestaties. Nu ik weer gestart ben met een zware opleiding waarbij ik me lang achter elkaar moet kunnen focussen, ben ik ook weer begonnen met ritalin. De bijwerkingen zijn nog steeds aanwezig en daarom neem ik enkel in als het niet anders kan. De medicatie is effectief om te kunnen concentreren maar de bijwerkingen blijven voor mij een issue en reden om dit niet dagelijks in te nemen. Ik ben volwassen en heb de lichtste dosis (10mg), ondanks dat na een dag ingenomen te hebben krijg ik ontzettende hoofdpijn.
06-03-2017

Drugsverslaving

het help mij goed ik kon me eigen nooit concentreren, maar nu velen malen beter met medicatie ! Meer wennen, dan bijwerkingen. En me drugsverslaving is het door gekomen denk ik zelf was 16 jaar verslaafd, maar nu net 2 jaar helemaal clean !!!
16-02-2017

ADD

Na de diagnose ADD van een jaar geleden begonnen met gebruik van Methylfenidaat. Begonnen met af en toe gebruiken om uit te proberen, toen het medicijn goed leek aan te slaan begonnen aan dagelijks gebruik. Sindsdien is het altijd een afweging geweest hoeveel ervan ik nou echt wilde gebruiken; de effecten waren uitermate positief - eindelijk de rust en concentratie om aan [lees meer...]dingen te beginnen die ik wilde of moest doen en ook af te maken, overzicht houden op alles en alerter (minder afwezig) - maar het voelde tegennatuurlijk om elke dag van die pillen te slikken. Ik gebruik sinds het begin dezelfde dosis (3xdaags 10 mg), en heb nog geen behoefte gehad om deze te verhogen. Bijwerkingen zijn bij mij verhoogde nervositeit, en soms iets te veel in een tunnelvisie zitten. Bij een lagere dosis heb ik dat niet , maar 5mg is te weinig en helaas zijn er geen pillen van 7.5 mg. Langwerkende worden niet vergoed door de verzekering, behalve de 'goedkope' versie van Concerta, maar deze deed bij mij meer kwaad dan goed helaas. Wel merk ik dat je bij langdurig gebruik enorm afhankelijk wordt van deze pillen. Als ik een dag zonder Ritalin gaat voel ik me enorm afwezig (nog erger dan voordat ik begon met ermee) en chaotisch. Wanneer ik wil stoppen met deze medicijnen gaat dat dus wat worden ben ik bang. Voorlopig blijf ik het in ieder geval gebruiken, omdat het over het algemeen heel goed werkt!
19-01-2017

ADD

Op vlak van concentratie heeft het me echt geholpen om door mijn studies te geraken. Wanneer ik aan mijn bureau zit en het niet heb ingenomen, kan je zeggen dat ik de focus van een vis heb. Het is belangrijk op te bouwen, en nog beter om sowieso met halfjes te werken i.p.v. volledige tabletten. Aangezien je zo beter opbouwt en kan afbouwen, en de effectieve werktijd kan bi[lees meer...]j iedereen anders liggen. In het begin moest ik ze elke dag nemen op school, maar nu kies ik er zelf voor wanneer ik ze neem en dat is enkel in de examens aangezien de bijwerkingen me te zwaar vallen. Tijdens de blok zit ik toch thuis, en moet ik voor niemand een glimlach forceren, enkel studeren! Een aanrader voor ADD'ers, maar enkel wanneer het echt nodig is best. Ik vind dat er na een periode toch wel enig gewenningseffect komt.
Pagina 1 van 7

Mirena (1977) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (805) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (409) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!