This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • ADHD (164 meningen)
  • ADD (104 meningen)

Ritalin bevat de werkzame stof methylfenidaat die de heropname van dopamine en noradrenaline in de hersenen remt. Hoe dit stimuler

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

29-06-2015
Vrouw, 32 jaar

ADD

Ik heb ritalin 2 maanden gebruikt en werd hier heel vlak van was mijzelf niet meer. Kon niet goed slapen en had bijna geen eetlust meer. Het hielp wel om wat meer rust in mijn hoofd te krijgen. Maar ik vond de bijwerkingen te erg om er mee door te gaan.
22-04-2015
Vrouw, 15 jaar

ADD

Het is lang geleden dat ik dit medicijn heb gebruikt, zo'n 5 jaar, ik was toen 10 jaar, en heb het maar voor een paar maanden gebruikt, dus ik weet er niet veel meer van. Maar voor zover ik nog weet is me niks opgevallen of bijgestaan, dus ik zal er wel niet veel van hebben gemerkt, zowel bijwerkingen als effectiviteit.
14-04-2015
Man, 24 jaar

ADD

Na 24 jaar chaos, drukte en depressies is pas geleden eindelijk ADD gediagnosticeerd. Ben er erg blij mee, want nu weet ik eindelijk wat er met mij aan de hand is. Sinds een aantal dagen gebruik ik dit medicijn en het gaat fantastisch. Heerlijk rustig gevoel in lichaam en geest. Nauwelijks tot geen bijwerkingen, alleen stuk minder eetlust. Dat vind ik niet erg want ik at [lees meer...]voorheen van stress veel te veel. Klusjes doen gaat makkelijker en kan me nu veel beter op 1 taak concentreren. Al mag het medicijn misschien niet goed zijn voor het lichaam e.d., zolang ik mij zo voel, blijf ik het slikken. Tevreden!
11-04-2015
Vrouw, 29 jaar

ADHD

kreeg het omdat 10 dingen tegelijk deed en concentratie was zeer slecht en nu met de ritalin een stuk beter en durf me nu ook bloot gegeven in me mening en durf ook voor me zelf op te komen en voel me stuk beter. ben er erg tevreden over. maar krijg 10 mg maar moet 3 pillen over de heledag nemen dus dan is het toch 30 mg?
24-03-2015
Vrouw, 33 jaar

ADD

Ritalin helpt goed om je iets beter te concentreren, maar het grote nadeel van Ritalin is dat je er een flinke rebound van krijgt. Daar werd ik erg zenuwachtig van. Nu met concerta 36mg is er bijna geen rebound en ik val nog steeds goed in slaap.
17-03-2015
Man, 56 jaar

ADHD

Ik had de stille hoop dat het mijn heroine verslaving een positieve wending zou geven, dat gebeurde ook dat ik van dagelijks gebruik naar wekelijks tot eens in de maand ben gegaan. Daar staat wel tegenover dat ik ritalin snuif en snuif en snuif tot wel dertig a veertig tabletten per dag.waardoor ik ook nergens zin in heb. Niet meer instaat ben enig kontact te onderhoud[lees meer...]en me totaal van de wereld vervreemd voel. Terwijl ik een erg spontane vent was, die op zijn dertiende heroine tegen het lijf liep, Tot mijn ergernis is het gebruik van heroine de enige reden dat ik die dagen dan geen ritalin neem, en weer wat positiever tegen over het leven sta. Ik heb me creative ik totaal verloren door de ritalin dus hoog tijd om te stoppen zoals je leest van gaoot tot zombie gr Jaap
15-03-2015
Vrouw, 36 jaar

ADHD

Ik kan met behulp van deze medicatie, dingen af krijgen, meer structuur aan brengen. omdat het niet verslavend is kan ik ook dagen hebben waarop er "niets hoeft", en ze dan ook niet neem.
08-03-2015
Man, 11 jaar

ik heb ervaring
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely