ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

28-04-2018

ADHD

Ik heb al meerdere keren Ritalin (Methylfenidaat)gebruikt en weet helaas niet meer wanneer ik begonnen ben. Dit verslag gaat echter over 2016 (gebruik het inmiddels sinds eind 2016 niet meer). Ik had een dosering van 5 of 10 mg (weet ik ook niet meer helaas). Dit, omdat ik last had van een slecht concentratievermogen en ADHD. Ik had echt het gevoel dat ik in een ander lich[lees meer...]aam zat, ik was mezelf niet meer en zo voelde ik me ook niet. Elke keer dat ik het tabletje in moest nemen, had ik het gevoel dat ik weer al die bijwerkingen kreeg en vond het gewoonweg erg vervelend om het in te nemen. Ik at ook weinig, omdat het ervoor zorgt dat je geen trek in iets hebt. Ik had ook gehoord dat dit onder de opium-wet valt en dat het schade zou aanrichten aan de hersenen. Mijn idee daarover is dat dat gewoon klopt, hoe langer je het gebruikt, hoe meer schade aan de hersenen. Ikzelf vind het vreselijke medicatie en zou het niet aanraden. Ik ben erg blij dat ik er vanaf ben en hoef het ook nooit meer in te nemen! Hopelijk kan ik hier iemand mee helpen. Groetjes * Ingevoerde informatie kan onjuist zijn, maar het gaat om de "main thing" en de ervaring ervan. * De ingevoerde datum is de periode waarbij ik op een groep/instelling zat. * Ik gebruik het medicijn NIET meer. * Dosering kan ik mij niet helemaal meer voor de geest halen.
26-04-2018

ADHD

in t begin werkte het wel goed. Ik kon me beter concentreren. Dat was best oke. Verder veranderde ik er langzaam steeds meer door. Minder behoefte aan sociale contacten, lagere creativiteit. matheid. Ik ben nogal een sprankelend type (zeggen ze)... dat ben ik 2 jaar NIET geweest. Voelde ook weinig tot niets qua emoties. Voor mijn gevoel heb ik er 2 jaar mee in de prullenba[lees meer...]k gegooid. Ik wil dan ook bij deze zeggen, bezint eer ge begint. Het lijkt leuk maar langzaam verander je in een zombie. Ik althans... Verder was de begeleiding rondom uitermate slecht.... Ik geniet nog steeds dagelijks van mijn zogenaamde hyperactiviteit. Ermee stoppen was de beste beslissing ooit!. Ik slikte medicijnen omdat t van mn ouders moest,.. en iedereen me overtuigde dat ik te druk zou zijn... inmiddels omgeef ik me met mensen die dat ook gewoon leuk vinden. Zou mooi zijn als mensen eens wat meer van zichzelf en elkaar genieten zoals ze zijn i.p.v elkaar te drogeren naar gemiddeldheid...
25-03-2018

ADHD

Door druk in mn hoofd en druk voor andere om me heen.. en nooit ergens zin in hebben. Heb ik nu wel ik vind het heerlijk om aan het werk te gaan
01-03-2018

ADD

Ik was 11 toen ik deze rommel ging slikken, het bracht me niks anders dan ellende. Ik had nóg meer last van stemmingswisselingen, licht geraakt, geen eetlust en ik was agressief. Voor mij een periode waar ik met liever niet aan terugdenk. Ik zal dit nooit aanbevelen aan wie dan ook, Ik gun dit mijn ergste vijand niet.
20-11-2017

15-11-2017

Ritalin (methylfenidaat)

Goedendag. Ik ben zeer tevreden over het medicijn. Gebruik het voor mijn school om te concentreren en het helpt me ook enorm met mijn motivatie. Er is niks dat mij ooit beter heeft kunnen helpen op het gebied van school dan Ritalin. Ik ben dan ook zeer tevreden! Groetjes
30-09-2017

ADD

Ik slik ritalin zodat ik meer motivatie heb in belangrijke taken die ik moet uitvoeren in mijn leven. Denk aan: solliciteren, naar school gaan, huiswerk maken, schoonmaken enz. Deze taken gaan een stuk gemakkelijker met ritalin op. Helemaal met een scheut koffie erbij kan ik zo 3 uren ongestoord geconcentreerd bezig zijn. Ik kan dingen veel beter overzien, ik ben rustig[lees meer...]er in mn hoofd, minder snel afgeleid en kan ook beter met prikkels omgaan. Op het werk ben ik minder chaotisch en ben ik mij meer bewust van de tijd en van de druk om mij heen. Ik kan veel beter plannen omdat ik de (tijds)druk voel. Ook heb ik meer energie en heb ik gelijk het gevoel dat ik wakker ben en de dag tot een succes kan maken. Ik krijg gewoon zin om dingen te doen. Deze dingen kunnen van alles zijn maar omdat het medicijn je dopamine geeft, heb ik vaak ook zin om informatie op te zoeken. Zo kan ik na een dagje thuis ritalin slikken, mij bijna wel een wandelende wikipedia noemen. Ik kan beter leren, het leren gaat gestructureerder en heb meer motivatie om eraan te beginnen. En als laatste remt het mijn impulsiviteit op een positieve manier. Zo flap ik er minder onhandige uitspraken uit en koop ik veel minder. De impulsieve aankopen die ik nml doe, doe ik altijd zonder ritalin. Met ritalin ben ik dus kort gezegd veel verstandiger en voor mijn gevoel slimmer. Mensen die mij iets uitleggen of vragen worden sneller verwerkt dan wanneer ik geen ritalin slik. Op deze manier voel ik mij ook slimmer. De darkside van ritalin is dat ik helaas minder eetlust heb. Dit is wel erg afhankelijk van de situatie waarin ik mij bevind. Heb ik geen stress/druk en ben ik gezellig met famillie of vrienden bijv. dan merk ik soms niks van mijn mindere eetlust en eet ik zo onbewust een groot bord eten op met 10 mg ritalin. Ben ik in mijn eentje in een kamer van 12 vierkante meter, huisgenoten in t studenten huis die ook wel eens de keuken in komen en ik die mij ongemakkelijk voel bij de gedachte om ineens met 10mg op een gesprekje moet ondergaan met een huisgenoot, ja dan kan ik me soms door die gedachte heel ongemakkelijk voelen en ontwijk ik elk contact het liefste. Ik kan dan soms ook misselijk worden en zo 3 of 4 uren niks eten.... Oftewel ritalin vermindert je eetlust, maar je kunt er ook tegen vechten en jezelf afleiden in deze domme gedachte. Dit was mijn ervaring met ritalin! Naast de hartkloppingen, angst, haast en verminderde eetlust kan ik mij ook gewoon goed voelen en deze negatieve bijwerking los laten. Want bijwerkingen van medicijnen is meer een schrik van je lichaam waar je gewoon mee om moet leren gaan. Je moet soms niet teveel luisteren en denken aan de bijwerkingen van een medicijn. Soms moet je gewoon leven alsof je van niks weet. Lachen, huilen, luisteren naar je creatieve brein en weten dat een medicijn jou niet de overhand moet laten nemen. Jij bent meer dan een medicijn. Tis alleen de kwestie van leren omgaan met bijwerkingen/invloeden van een medicijn en er soms niet teveel aandacht aan schenken! Ntl wel altijd naar jezelf blijven luisteren haha. Voelt een dosis of medicijn echt niet goed, dan moet je brein ook kunnen zeggen stop er dan mee ipv door blijven vechten in de hoop dat je brein wint tegen een medicijn. Jezelf en je medicijn moeten gwn in balans zijn. T medicijn moet nooit de overhand krijgen dat het dusdanig teveel invloed op je heeft. Je brein is niet gek;). Een medicijn kan je alleen soms gek maken.
18-08-2017

ADD

Na diagnose ADD begonnen met Ritalin. 's Ochtends hielp het redelijk om beter op gang te komen en ik leek me minder snel te ergeren aan mij concentratie problemen, hoewel mijn concentratie er niet veel beter van werd. Een 5/6 tal andere problemen die ADD met zich mee bracht pakte Ritalin niet aan. Daarentegen kreeg ik wel een hoge hartslag (120/130 met regelmaat in rust). [lees meer...]Fysiek een heel onrustig gevoel, spanning en stijve spieren. Mentaal hielp het misschien lichtelijk maar fysiek was het geen pretje. Op aanraden van huisarts en haar psycholoog overgegaan op Dexamfetamine
Pagina 1 van 7

Mirena (2046) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (448) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!