Elvanse

Medikinet (115 meningen)

12-10-2019

Elvanse (lisdexamfetamine)
ADHD

Gestart met Dexamfetamine van de magistrale bereider 4x5mg. Aangezien deze niet meer gemaakt mag worden en ik veel negatieve ervaringen lees over Amfexa, besloten om over te gaan op Elvanse. Eind september gestart met 20mg, kort daarna verhoogd naar 30mg en inmiddels 40mg. In vergelijking met de extreme bijwerkingen die ik had met de start van Dexamfetamine, vind ik de[lees meer...] bijwerkingen van Elvanse enorm meevallen! Het enige waar ik tegenaan loop, is dat ik na ongeveer 7 uur al het idee heb dat het uitgewerkt is. Ik neem het in om 7 uur ‘s ochtends. Om 14 uur begin ik enorm te gapen en word ik vermoeid. De onrust in mijn lijf neemt dan wat toe. Ik ga bijvoorbeeld te snel rijden. De rebound is veel minder duidelijk aanwezig dan bij de kortwerkende Dex. Het liefst zou ik om 14 uur nog een dosis Elvanse nemen(eventueel lager). Dit heb ik al eens geprobeerd en zorgt ervoor dat ik de middag en avond ook voldoende werking ervaar. Helaas gaat men daar tot op heden niet in mee en wordt de (enkele)dosis alleen maar verhoogd. Er is in Nederland nog onvoldoende ervaring met dit medicijn, vandaar dat ik alvast een ervaring plaats van mijn gebruik tot nu toe.
27-09-2019

Elvanse (lisdexamfetamine)
ADHD

Na naren met succes dexamfetamine te hebben gebruikt, hoopte ik dat ik met Elvanse maar 1x per dag een capsule zou moeten nemen voor het effect. De molecuul kan wel lijken op dexamfetamine maar voor mij lijkt het effect er totaal niet op. Ik heb uitsluitend alle bijwerkingen, misselijkheid, hartkloppingen, afvlakking emoties, verslechtering concentratievermogen, tintel[lees meer...]ingen door gehele lichaam, slaperig, mentaal moe, jeuk op de huid en galbulten...!!! Ook totaal geen eetlust meer. Voor mij een teleurstelling, en een illusie minder. 1x per dag innemen is misschien wel makkelijk maar deze stof (lisdexamfetamine) werkt verre van hetzelfde als dexamfetamine. Al kreeg ik er geld bij, ik slik zeker geen tweede dosis meer.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum