Hooikoorts (12 meningen)

Slit one (3 meningen)
Allergovit (1 mening)

25-06-2012 | Man | 35
Hooikoorts
Ik gebruik het middel oralgen (druppels) nu 3 jaar en ik merk nu pas dat de klachten sterk minder zijn. Ik kan nu naar buiten zonder het slikken van medicijnen. Ik heb alleen nog last van jeukerige ogen en af en toe een niesje. Bijwerkingen: last van verergerde klachten tijdens de dagen dat ik de druppels neem (wat logisch is). Ik wil binnenkort een test laten doen om te k[lees meer...]ijken of mijn allergie ook daadwerkelijk minder is. Nadelen zijn: duur (300 euro per 2 maanden) en je moet zeer regelmatig de druppels nemen (hoe regelmatiger, hoe beter het middel schijnt te werken). Ik heb een soort kalender gemaakt voor mezelf zodat ik het niet vergeet. Conlusie: Alleen geschikt voor volhouders (je moet het 3-5 jaar volhouden) en mensen die de zelfdiscipline hebben om jaren lang om precies delfde 2 dagen in de week de druppels te nemen. Als je geen erge klachten hebt zou ik willen aanraden dat je voor de paar maanden in het jaar wat goedkope pillen koopt (desnoods op doktersrecept), scheelt een hoop gedoe.

28-04-2012 | Man | 44
desensibilisatievloeistof
Helaas heb ik zeer negatieve reactie gehad op dit middel en ben net uit het ziekenhuis. Ik rook niet, sport heel veel en heb vermoedelijk anti fosfolipieden syndroom opgelopen met dit middel een bijwerking aan het bloed die stolt en heeft mijn hart geraakt. Andere medicijnen gebruik ik niet dan alleen Oralgen. Daarnaast heb ik een huid allergische reactie gehad van Oralg[lees meer...]en genaamd Lichen Planus. Het middel Oralgen heeft wel geholpen met verminderen van hooikoorts reactie in bijna 1 jaar tijd, alleen de bijwerkingen zijn verschrikkelijk en ben dus acuut gestopt op advies van mijn huisarts met gebruik van Oralgen. Dat wil niet zeggen dat andere positieve reacties kunnen hebben, want in het begin was ik zeer dolenthousiast over verminderen van hooikoorts allergie reactie. Een ieder moet het zelf ervaren en weten, maar pas op en weest bewust dat het een middel is die nog niet oud is en dus getest en ervaringen mee zijn. Vandaar dat ik graag mijn ervaring met je wilt delen. (Red; url uit mening verwijderd ivm werkwijze van deze website)

01-03-2012 | Man | 52
Hooikoorts
Ben nu aan laatste (dure € 364,-- ) flesje bezig. Ik ga in overleg met mijn huisarts stoppen als dit flesje op is. Na 4 jaar kan ik zeggen dat het bij mij effectief heeft geholpen. Sinds vorig jaar -2011-geen last meer, Sinds 2010 aanmerkelijk minder tranende ogen, loopneus, niezen etc. Ik ben er tevreden over.

02-01-2012 | Man | 24
Hooikoorts
Ben na ongeveer 3 jaar gestopt ermee. Merkte in het laatste jaar gebruik hiervan wel progressie maar nadat ik er mee ben gestopt enorm allergisch voor andere zaken geworden. Dus nu niet meer afhankelijk van het seizoen voor de overlast... Ook onhandig in gebruik voor mensen die veel reizen.

25-07-2010 | Man
desensibilisatievloeistof
Hooikoorts zowel bomen als grassen
Bijna 3 jaar geslikt, het 1e jaar leek het echt te helpen, het 2e jaar al minder en het 3e jaar nog minder. Pas nog op een consult geweest en het verbaasde me dat de consultente mij vertelde dat er geen methode was om aan te tonen dat het daadwerkelijk helpt. Dus bijv. de prikjes test zou toch gewoon bultjes op je arm geven. Mijn conclusie is inmiddels dat het 1e jaar w[lees meer...]aarschijnlijk gewoon een mild hooikoorts jaar geweest is en dat dit spul niet voldoende helpt. Na lang wikken en wegen ben ik er mee gestopt.

08-06-2010 | Man
Allergie
Door telkens een kleine hoeveelheid van de pollen waarvoor ik allergisch ben, in te nemen, raakt mijn immuumsysteem hieraan gewend. Ik merk na ruim een jaar al goed verschil. Ik heb nu nog weinig tot geen last van hooikoorts. Wel moet je het concequent blijven gebruiken. Na een stop van 2 weken ivm vakantie in warm land (medicijn moet koel blijven), ben ik weer begonnen en[lees meer...] dan merk je enige bijwerkingen. Medicijn wordt volledig vergoed. En dat is maar goed ook, want een flesje (ca. 2 maanden gebruik) is ruim 325 euro!

22-04-2010 | Man
desensibilisatievloeistof
Allergie voor boom en hooikoorts
Ik gebruik nu ruim drie jaar oralgen. Werkt totaal niet. Erg onhandig elke dag met een lepel de vloeistof innemen en allemaal druppeltjes tellen. Lijkt me toch een soort homeopathie. Ik heb overigens van mijn KNO arts gehoord dat het middel ook niet echt werkt, zou geen werkzaamheid hebben aangetoond in een studie. Ik heb in overleg met mijn arts besloten injecties te gaan[lees meer...] nemen, dat is wel effectief! Een regelrechte afrader dus!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum