Ervaringen met Oralgen

Itulazax (3 meningen)

30-06-2023 | Vrouw | 40
desensibilisatievloeistof (100)
Hooikoorts
Neem het niet, je wordt er ziek van. De bijwerkingen komen na enkele weken.

28-04-2015 | Man | 64
desensibilisatievloeistof (100)
Ik heb drie jaar oralgen druppels en pillen tegen huisstofmijt- en grasallergie gebruikt (zeer prijzig), na de driejarige kuur vroeg ik de arts of er niet gecontroleerd moest worden of ik er vanaf was. Dit was niet nodig zei de man, vreemd gezien de kosten van zo'n dure kuur. Ik heb toch voor een bloedonderzoek gevraagd en gedaan en ben nog net zo allergisch als drie jaar [lees meer...]geleden (volgens mij nogal een duur placebo). Het argument wat steeds te horen is dat ik het toch niet hoef te betalen (behalve de eigen bijdrage, of dat geen geld is!). Zo wordt de zorg steeds duurder, let wel met de hulp van de Huisarts in mijn geval.

23-06-2013 | Man | 35
desensibilisatievloeistof
Extreem slechte ervaringen gemaakt met deze medicijn en fabrikant ervan. De KNO praktijk in Hilversum kwam er ook niet goed van af. Oorspronkelijke klachten waren helemaal geen standaard allergieklachten, ik kreeg alleen slecht lucht door mijn neus. Daarvoor werd ik alsnog naar de allergietest gestuurd en die was positief (niet verrassend, ik heb hooikoorts sinds een jaar [lees meer...]of 20, maar ondertussen zo mild, dat ik geen medicijnen gebruik). Wat bijzonder kwalijk is: de allergieconsulenten in deze privépraktijk in Hilversum(zoals in vele anderen) staat op de loonlijst van het medicijnenbedrijf (nu ALK, vroeger Fornix). Deze werkwijze is misschien legaal, maar de patiënt wordt niet ingelicht en er is geen sprake van alternatieve medicijnen tav het Oralgen merk. = onethisch op alle fronten! Hiervoor kwamen ze al eerder op TV (beetje googlen en je vindt een Netwerk uitzending van jaren terug). Ik ben na 1.5 jaar gestopt met Oralgen en ook Grazax pillen tegen graspollen omdat: A.) er was geen enkele verbetering te voelen B.) ik was erg kwaad over de consulente die de bijwerkingen (vermoeidheid bij mij) niet serieus nam en C.) (zoals eerder omschreven) werd uit het niets een verdriedubbeling van de dosis voorgeschreven. Ondanks dat ik een verhoging afleende, schreef de consulente het recept tot twee keer toe voor de driedubbele dosis uit en stuurde ze het direct naar de Apotheek. M.i. kwam de arts hier niet eens bij kijken. Toen ik de verantwoordelijke arts hiermee later confronteerde trok hij ook maar de schouders omhoog en vond het niet de moeite waard om een eigen mening te hebben. De opzet lijkt mij gewoon een geval van fraude aan de verzekering (het gaat hier immers om jaarlijkse kosten van ~2000,- € per jaar versus 6000,- € per patiënt), met als gedupeerde de patiënt die waarschijnlijk te veel medicijn slikt zonder baten, maar alle risico's op bijwerkingen inbegrepen. De Verzekering is ingelicht en volgens hen is het de Inspectie voor de Gezondheidszorg een onderzoek begonnen. Tip: niet doen en niet bij een "allergie-consulente" komen.

27-12-2012 | Vrouw | 28
Huisstofallergie
Oralgen huisstofmijt en gras- en boompollen gebruik ik nu alweer ruim 4 jaar, de klachten lijken wat te zijn verminderd maar nog niet zoveel als ik had gehoopt. Ik overweeg om ermee te stoppen, lijkt me heerlijk om ipv 4 dagen gewoon geen enkele dag meer druppels te hoeven slikken. Mijn nacontrole en evaluatie bij de huisarts is erg slecht.

28-04-2012 | Man | 44
desensibilisatievloeistof
Helaas heb ik zeer negatieve reactie gehad op dit middel en ben net uit het ziekenhuis. Ik rook niet, sport heel veel en heb vermoedelijk anti fosfolipieden syndroom opgelopen met dit middel een bijwerking aan het bloed die stolt en heeft mijn hart geraakt. Andere medicijnen gebruik ik niet dan alleen Oralgen. Daarnaast heb ik een huid allergische reactie gehad van Oralg[lees meer...]en genaamd Lichen Planus. Het middel Oralgen heeft wel geholpen met verminderen van hooikoorts reactie in bijna 1 jaar tijd, alleen de bijwerkingen zijn verschrikkelijk en ben dus acuut gestopt op advies van mijn huisarts met gebruik van Oralgen. Dat wil niet zeggen dat andere positieve reacties kunnen hebben, want in het begin was ik zeer dolenthousiast over verminderen van hooikoorts allergie reactie. Een ieder moet het zelf ervaren en weten, maar pas op en weest bewust dat het een middel is die nog niet oud is en dus getest en ervaringen mee zijn. Vandaar dat ik graag mijn ervaring met je wilt delen. (Red; url uit mening verwijderd ivm werkwijze van deze website)

22-04-2010 | Man
desensibilisatievloeistof
Allergie voor boom en hooikoorts
Ik gebruik nu ruim drie jaar oralgen. Werkt totaal niet. Erg onhandig elke dag met een lepel de vloeistof innemen en allemaal druppeltjes tellen. Lijkt me toch een soort homeopathie. Ik heb overigens van mijn KNO arts gehoord dat het middel ook niet echt werkt, zou geen werkzaamheid hebben aangetoond in een studie. Ik heb in overleg met mijn arts besloten injecties te gaan[lees meer...] nemen, dat is wel effectief! Een regelrechte afrader dus!!

12-11-2009 | Vrouw
Hooikoorts
Het middel blijkt niet te werken. Pas bij een dubbele dosering en dagelijkse inname (in totaal dus 7 maal zoveel als de artsen nu voorschrijven) blijkt het effectief. Ik laat me niet foppen, ik wil van m'n klachten af. Toch maar injecties tegen allergie!

14-04-2013 | Vrouw | 45
Huisstofallergie
Ik gebruik Oralgen huisstofmijt nu ruim 2 jaar. Voor de klachten zelf gebruik ik xyzal en Flixonase Nasule drops, de laatste ben ik gelijk met de start van Oralgen gaan gebruiken en dat geeft heel veel verlichting. Na een jaar gebruik van Oralgen dacht ik wellicht een lichte vermindering van de klachten waar te nemen, echter inmiddels heb ik dat gevoel niet meer. Innam[lees meer...]e van de druppels is zeer eenvoudig. Na de wenningsperiode waarin er een wat brandend gevoel was, zou ik het typeren als niet belastend. De enige nadelen die ik zou kunnen noemen zijn dat je eraan moet denken en je tijdens de minuut onder de tong houden niet kunt praten. Sinds juni 2012 gebruik ik op advies van allergie consulent Oralgen dagelijks 20 druppels. Op mijn vraag waarom de verhoogde dosering, was het antwoord: voortschrijdend inzicht. Echter van deze verhoogde dosering is nergens iets terug te vinden. Niet in de bijsluiter als ook niet op het internet. Ik zal deze week proberen meer duidelijkheid te krijgen over dit voorschreidend inzicht, en de bevindingen in dit forum publiceren.

02-01-2012 | Man | 24
Hooikoorts
Ben na ongeveer 3 jaar gestopt ermee. Merkte in het laatste jaar gebruik hiervan wel progressie maar nadat ik er mee ben gestopt enorm allergisch voor andere zaken geworden. Dus nu niet meer afhankelijk van het seizoen voor de overlast... Ook onhandig in gebruik voor mensen die veel reizen.

25-07-2010 | Man
desensibilisatievloeistof
Hooikoorts zowel bomen als grassen
Bijna 3 jaar geslikt, het 1e jaar leek het echt te helpen, het 2e jaar al minder en het 3e jaar nog minder. Pas nog op een consult geweest en het verbaasde me dat de consultente mij vertelde dat er geen methode was om aan te tonen dat het daadwerkelijk helpt. Dus bijv. de prikjes test zou toch gewoon bultjes op je arm geven. Mijn conclusie is inmiddels dat het 1e jaar w[lees meer...]aarschijnlijk gewoon een mild hooikoorts jaar geweest is en dat dit spul niet voldoende helpt. Na lang wikken en wegen ben ik er mee gestopt.

05-04-2013 | Vrouw | 48
desensibilisatievloeistof
Ik heb de medicijnen netjes volgens recept gebruikt. De eerste 2 jaar ging het prima met de allergie; geen last. Maar de laatste jaren gaat het alleen maar slechter, en ben ik weer op de gewone medijnen aangewezen. Mijn boompollenallergie is in alle hevigheid weer tevoorschijn gekomen. Dus mijn ervaring is dat het allemaal loze energie is geweest. Ik hoop dat anderen er b[lees meer...]eter bij gebaat zijn.

15-11-2020 | Man | 28
desensibilisatievloeistof (300)
Hooikoorts
Eerste jaar werden mijn klachten erger, daarna werden mijn klachten veel lichter dan daarvoor. Ik heb heet medicijn 5 dagen per week, 3 jaar lang ingenomen.

24-04-2015 | Man | 36
desensibilisatievloeistof (75000)

01-03-2012 | Man | 52
Hooikoorts
Ben nu aan laatste (dure € 364,-- ) flesje bezig. Ik ga in overleg met mijn huisarts stoppen als dit flesje op is. Na 4 jaar kan ik zeggen dat het bij mij effectief heeft geholpen. Sinds vorig jaar -2011-geen last meer, Sinds 2010 aanmerkelijk minder tranende ogen, loopneus, niezen etc. Ik ben er tevreden over.

29-01-2012 | Vrouw | 20
Hooikoorts
Ik gebruik nu 2 keer 10 druppels in de week. Ik heb geen last van bijwerkingen. En ben er prima aangewend. Geen vieze smaak o.i.d. Wel word ik er soms iets misselijk van, omdat ik een eetstoornis heb gehad is mijn maag erg gevoelig. Ik weet niet of het werkt. Dit omdat ik in de herfst gestart ben.

26-04-2010 | Vrouw
Pollenallergie