categorie

Antibiotica - macroliden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - macroliden

24-10-2022 | Man | 38

22-10-2022 | Vrouw | 29
Bacteriële infectie
Wegens penicilline allergie - en hartpatiënt mag ik velen antibiotica niet hebben. Clindamycine is één van de weinige die ik mag en bij mij uitstekend werkt bij botinfecties en wondroosinfectie. De bijwerkingen neem ik op de koop toe (soms krijg ik schimmelinfectie in mijn mond bij 3weken of langer gebruik evenals darminfectie keer door gekregen) De misselijkheid van[lees meer...] Clindamycine, slaperigheid, buikpijn en jeukende bultjes krijg ik altijd is prima!

20-10-2022 | Vrouw | 51
Kiespijn
Ik heb een wortelpuntontsteking aan de bovenste kies. De tandarts schreef dit voor omdat ik allergisch ben voor Amoxcicline. Ze zij ook dat deze beter is omdat het ‘tot op het bot’ doordringt. Na drie dosissen werd de kiespijn minder maar kreeg ik wel een dikke pijnlijke bijholte. Deze is nu na vier dagen aan het verdwijnen. Wel slikte ik er ibrupofen bij. Ik kreeg[lees meer...] de kuur voor vijf dagen en er is veel verbetering. De kies laat ik tzt trekken.

15-10-2022 | Vrouw | 65
Longontsteking
dosering was drie keer per week 1pil. Omdat ik al ziek was voelde ik niet dat ik langzaam steeds benauwder werd. Ik wilde zo graag dat het werkte. Vanaf de eerste puil kreeg ik zeer forse hoofdpijn waardoor hoesten wat ik veel deed zeer naar werd. Veel gedronken hopend dat de hoofdpijn zou afnemen. En idd na 3 pillen dus 1 week ging de hoofdpijn iets beter maar ik werd ste[lees meer...]eds meer benauwd. Moe zwak. Na 2 weken dus 6 pillen was ik in rust zo benauwd en zeer angstig. Kon alleen nog zitten met benen naar beneden. Zo benauwd. Geen oog dicht gedaan meer. Dus gestopt. Longontsteking was er nog steeds en werd bronchitis. Ben nog nimmer zo benauwd geweest! Huisarts gebeld en naar longarts. Er werd heel lauw gereageerd op mijn bevinding dat ik allergisch moest zijn voor azitromycine. gewoon stoppen. Maar ben nog wel benauwd. ( ben twee dagen gelden gestopt) Mijn nieren functioneren overigens matig.

07-10-2022 | Vrouw | 71
Tandvleesontsteking
Vreselijk misselijk en pijn in de maag ,houd lang aan .

05-10-2022 | Vrouw | 36
Amandelontsteking
Na dagenlang veel pijn bij het slikken, koorts en benauwdheid, waren deze tabletten een uitkomt. Nu dag twee en klieren in mijn hals zijn geslonken, slikken is bijna niet meer pijnlijk en de koorts is weg. Een uur na inname Ben ik wat misselijk in combinatie met stekende buikpijn en wat diaree. Maar dit gaat vrij snel weer over en het lost zoveel pijn en problemen op. Voo[lees meer...]r mij een wondermiddeltje deze dagen.

14-09-2022 | Man | 55
Longontsteking
Eenmalig nooit meer dit medicijn is erger dan de kwaal ik heb dit nog nooit mee gemaakt algehele ellende 6 dagen vol gehouden moest no drie dagen maar ben gestopt omwille door de bijwerkingen je kan heel dr dag niks doen moe geen eetlust en algehele ellende dit medicijn zou verboden moeten zijn nu ik gestop ben heb ik weer normaal contact met me eigen lichaam en geest wat [lees meer...]hel waren die dagen nooit meer

03-09-2022 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Nauwelijks bijwerkingen, alleen een vieze smaak in de mond, maar door genoeg te drinken is dat eenvoudig op te lossen. Daarnaast effectief tegen de wondinfectie.

24-08-2022 | Man | 43
Infectie (wond)
Als ik dit medicijn gebruik is het net of ik grieperig wordt voor een uur? Heeft iemand hier ook last van en zo ja is er misschien een oplossing?

23-08-2022 | Man | 49
Bacteriële infectie
Bacteriële infectie na insectenbeet in het onderbeen. Goede werking van medicatie. Allergisch voor amoxicilline dus goed alternatief.

20-08-2022 | Vrouw | 59
claritromycine
Na een dag reactie op m'n nboeddrukmedicijnen. Dit was niet gemeld deze gestopt. Vieze smaak in de mond wat verergerd gedurende de kuur. Na een dag of 9 opgeblazen gevoel en gevoeligheid van slokdarm en mond.

06-08-2022 | Vrouw | 37
Infectie (wond)
De wond die ontstaan is na het bijten door een kat is gaan ontsteken/infecteren. Daarom heb ik dit middel voorgeschreven gekregen. Maar waar een rotzooi. Ik heb een hoop antibiotica kuren in mijn leven gehad, maar nog nooit zulke erge bijwerkingen gehad: Diarree, misselijk, hoofdpijn, angst, slapeloosheid, pijn in slokdarm, benauwd (alsof mijn keel wordt dichtgeknepen), vi[lees meer...]eze bittere smaak en vermoeidheid. Ik slik de tabletten nu 8 dagen en het wordt met de dag erger. Vooral de benauwdheid en duizeligheid. Zojuist de huisartsenpost gebeld, maar moet het afmaken helaas. De ontsteking/infectie van de wond was wel binnen 3 dagen na gebruik weg.

17-07-2022 | Vrouw | 19
Chlamydia
Ik zag er erg tegen op om het in te nemen aangezien alle mensen hier wel een slechte ervaringen mee hadden. 2 uur na inname kreeg ik flinke diarree wat niet stopte.. 1 dag later voelde ik me ziek denk nu wel 1000x na voordat ik het onveilig doe (de klachten van chlamydia zijn nog niet weg of minder) maar ben nu pas 2 dagen veder

12-06-2022 | Man | 62
Kiespijn
Ivm met uitstralende pijn van kies in bot als profylaxe voorgeschreven, kies moet getrokken worden maar moet eerst met bloedverdunnens stoppen, Na de vierde pil enorm brandend gevoel in maag en slokdarm, heeft aantal uren aangehouden. Niet meer genomen morgen arts bellen. Vervelend goedje 8n mijn geval.

Erythrocine

11-06-2022 | Vrouw | 45
erytromycine
Kaakoperatie
-Pas na een maand kreeg ik last van een vaginale schimmelinfectie die niet weg wilde. Echt heel naar, terwijl ik daar nooit last van heb gehad. Ik legde de link niet eens meer met de antibiotica, dat kwam later pas. -Ook kreeg ik last van diarree en zijn mijn darmen na maanden nog van slag. -Ik kreeg blaasontsteking, ook nooit last van gehad zelfs. Als kind wel eens e[lees meer...]en keer. -En ineens heb ik suikerziekte. Nu schijnt dat wel vaker voor te komen na antibiotica. Maar ik ben er niet bepaald blij mee uiteraard. Ik slik altijd zo min mogelijk medicatie en nu zijn er artsen die dat maar eventjes voorschrijven en uiteindelijk is dat zga bijna je doodvonnis. Ik hoop dat ik die diabetes kan omvormen door nog gezondere voeding etc, maar ik zit er maar mooi mee wat een troep is dit middel zeg! Uit de handel halen lijkt me beter.

24-05-2022 | Man | 58
Kiespijn
tandvleesontsteking,gezwollen tandvlees, en overal huid uitslag op armen en benen.

Zithromax

05-05-2022 | Vrouw | 35
Kaakontsteking
Geen bijwerkingen Tevreden over het product Had een gezwollen wang en tandabces 3 dagen 10ml moeten innemen en zwelling pijn al op dag 2 minder Ben iemand die snel angst en paniekaanvallen heeft als ik iets raars in mijn lichaam voel door medicijnen maar deze echt een aanrader ik voelde niks en onsteking weg ben 35 j en slank dus niet teveel lezen naar slechte recensi[lees meer...]es

24-03-2022 | Vrouw | 34
Infectie (wond)
De eerste week had ik weinig tot geen bijwerkingen tot nu dan. Laatste dagen bloedende rectum, doet meer pijn dan mijn wonde zelf om eerlijk te zijn. Ik stop er dan ook mee. Nooit meer!!!

07-03-2022 | Vrouw | 64
Kiespijn
Ik beveel dit medicijn niet aan, vanwege de bittere galsmaak als bijwerking.deze smaak krijg je op geen enkele manier weg. Ik ben dan ook gestopt met de kuur

27-02-2022 | Vrouw | 39
Longontsteking
Vanwege borstvoeding op deze kuur uitgekomen. Perfect! Eerste dag hartkloppingen, deze waren de volgende dag weg. Koorts met 12u verdwenen. Wel vieze smaak in mond, maar als dat alles is.... Nu kuur afmaken, maar zonder bijwerkingen is dat geen probleem!

09-02-2022 | Vrouw | 50
Infectie (wond)
Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn gehechte wond na verwijderen hechtingen wat pusserig was dus ter voorkoming dat ik een huid infectie kreeg. In eerste instantie heb ik 3 dagen nergens last van gehad dit begon op de 4de dag. bij maag gebied en dikke darm kreeg ik krampen en niet zo`n beetje ook. Ik had de bijsluiter gelezen en mijn lijf gaf aan stoppen NU. Ik heb al [lees meer...]vaker last van mijn darmen namelijk. Ik ben zelf gestopt ook al staat er in de bijsluiter dat je dit niet zomaar mag. Daarna knapte ik een beetje op en na dag 3 dacht ik het ergste gehad te hebben. Nu ben ik twee weken verder en poep bloed en slijm. Heb zo`n erge krampen dat ik bijna van mijn stokje ga voel me gewoon echt ziek. Eerst 3 corona testen laten doen want hier kun je ook darmklachten van krijgen ook was er algehele malaise , hoofdpijn, benauwd , grieperig gevoel. steeds negatieve corona testen. Dadelijk terug naar de huisarts. Ik ben benieuwd wat die te melden heeft. Ik denk uitzieken. Ik neem dit middel nooit meer in.

08-02-2022 | Man | 59
Voorhoofdsholteontsteking
6-tal keer per jaar een sinusitis. Voordien altijd amoxilline/clavulaanzuur 3 x 100 mg gedurende 7 dagen gebruikt. Nu Biclar Uno 10 x 500 mg (1/x d) voorgeschreven gekregen. Eerst constipatie, daarna diarree, pijnscheuten in darmen en aan lever, misselijkheid, maar de hartkloppingen en het opgejaagd gevoel speelden me het meest parten. Wel effectief tegen sinusitis, maar b[lees meer...]ijwerkingen zijn te fel.

02-01-2022 | Vrouw | 41
Kaakontsteking
Allergisch voor penicilline, en geen gebruik mogen maken van ontstekingsremmers: kaakontsteking wordt dan wel heel heftig. Kreeg dit voorgeschreven. Als hartpatient slik ik zowiezo maagbeschermers dus de maagklachten herken ik niet. Wel voel ik me lichter in hoofd en ietwat benauwd. Maar dat kan een wisselwerking zijn met de hartmedicatie. Binnen 1,5 dag van de pijn af. [lees meer...]Nu vier dagen later kan ik me niet meer voorstellen dat ik zo'n ontzettende pijn in mijn kaak heb gehad.

25-12-2021 | Vrouw | 43
Voorhoofdsholteontsteking
Wat een troep is dit! Doordat ik chronisch verkouden ben moet ik af en toe een kuurtje, nooit last van gehad. Maar nu kreeg ik Claritromycine, sowieso al niet te combineren met m'n dagelijkse medicatie, heel onhandig. En de 3e dag werd ik misselijk, daarna overgeven waardoor ik me ziek moest melden op het werk. De 5e dag was ik nog steeds misselijk en ook nog steeds veel [lees meer...]pijn aan mijn holtes, het werd niet eens wat minder, eerder erger. Apotheek gebeld, maar deze bijwerkingen horen er nu eenmaal bij, ik kon een potje probiotica komen halen voor 30 euro, dat kon helpen. Nou, de antibiotica ligt in de prullenbak, deze hoef ik nooit meer!

13-12-2021 | Vrouw | 22
azitromycine
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik heb voor het eerst 2 tabletten azitromycine ingenomen. Na een uur (!) kreeg ik hele erge steken in mijn maag, het voelde echt alsof er keer op keer een mes in mijn maag gestoken werd. Nog geen 10 minuten later moest ik naar de wc rennen, omdat ik uit het niets heel erg last kreeg van diarree. Ik weet nu ook niet of de antibiotica werkt. De steken in mijn maag zijn al de[lees meer...] hele dag aanwezig en ik kan ook niets eten en geen koolzuurhoudende dranken drinken. Het is echt een drama, maar ik hoop dat het helpt. Dat is een kwestie van afwachten.

11-12-2021 | Vrouw | 25
Voorhoofdsholteontsteking
Eerste dag vermoeid, tweede dag lig ik met spierpijn, gewicht pijn op bed. DIT IS ZO HEFTIG. IK JANK ALLES BIJ ELKAAR. ben 35 weken zwanger. NEEEM DIT NIET

13-11-2021 | Vrouw | 65
Infectie (wond)
Ik kreeg het via het ziekenhuis ivm wondontsteking na rugoperatie ,na de eerste 2 tabletten ingenomen kreeg ik al snel een metaal smaak in mijn mond en begonnen mijn lippen te tintelen,ook kreeg ik maag en buikpijn ,in de avond mijn 2 e dosis van 2 tabletten ingenomen en heel snel erg beroerd dikke tong en mijn keel ging dicht zitten ,een beroerde nacht gehad en vroeg in d[lees meer...]e ochtend het ziekenhuis gebeld moest accuut stoppen en wanneer ik ooit weer zo reactie krijg gelijk Bellen ,mag het nooit meer slikken gigantische allergische reactie ,na 2 dagen gelukkig wat opgeknapt

22-10-2021 | Man | 36
Tandvleesontsteking
Gekregen voor onsteking onder kies waar al een endo in zit. De tand stond omhoog en had enorme pijn. Kon niet slapen of liggen. Na fotos maken zag tandarts een onsteking welke weg gehaald zou moeten worden. Echter moest de onsteking eerst weg. De pijn was zo erg dat ik het liefste mijn tand eruit wou. Eerste dag antibiotica meteen diarree. En ook nog steeds kiespijn. 2e da[lees meer...]g meer pijn zelfs en kon niks. Echter de ochtend van dag 3 geen last meer. Kan nu weer eten en drinken. En heb zelfs gevoel dat de plek wat jeukt. Alsof iets geneest. Ben erg blij dat ik niet mijn tand hoefde te trekken. En de kies voelt ook niet meer zo omhoog te staan.

14-10-2021 | Vrouw | 24
azitromycine
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik ben erg bang voor het nemen van antibiotica vanwege een angst voor overgeven. Uiteindelijk heb ik mij toch hier overheen moeten zetten met de hulp van een paar redelijk positive verhalen op deze website. Ik moet 3 dagen elke dag 1 pil slikken van 500mg. Ik heb een aantal uur geleden de eerste ingenomen en merk nog bijna niks van eventuele bijwerkingen. Ik had goed geget[lees meer...]en en nam de pil in met er na nog wat droog brood en wat cola zonder prik. Ik zal de andere 2 dagen nog een update over geven maar tot nu toe valt het mij reuze mee en ben ik minder bang om morgen en overmorgen de andere 2 pillen in te nemen. Ik hoop dat ik hiermee anderen die misschien met de zelfde angst zitten kan gerust stellen om het gewoon te doen en er niet te veel bij na te denken. Goed eten en positief er in gaan is wat ik iedereen met de zelfde angst kan meegeven.

08-10-2021 | Man | 46
Kiespijn

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5819)
Anticonceptie - overig (4280)
Cholesterol (3119)
Depressie - antidepressiva overig (2951)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2697)
Pijn - morfine-achtigen (2425)
ADHD - psychostimulantia (2396)
Verslavingsziekten (2186)
Pijn (2169)
Bloeddruk - betablokkers (1830)
Maagzuur - protonpompremmers (1698)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1627)
Anticonceptie - eenfase (1510)
Angststoornissen (1440)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1437)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1349)
Depressie - antidepressiva TCA (1169)
Antibiotica - urineweginfectie (1149)