categorie

Antibiotica - macroliden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - macroliden

09-10-2019

Bijholteontsteking

Ik kreeg dit middel door KNO arts voorgeschreven voor 6 weken wegens ontstoken bijholte die al langere tijd gaande was.. De 1e week 2 x 500mg, daarna 5 weken 1 x 500mg. Vanaf het begin had ik last van bijwerkingen zoals misselijk, metaal smaak, geen smaak en reuk, maagklachten, moe en niet kunnen slapen, depressief gevoel, diarree, weeïg in mijn maag....en dan nog zien[lees meer...] te werken ook...heb mij 1 dag per week ziekgemeld en 3 dagen doorgewerkt. Na 2 weken ben ik gestopt met dit paardenmiddel, wel iom huisarts en KNO arts. Of de ontsteking nu weg is weet ik niet, maar dit ging zo niet langer.
01-10-2019

Claritromycine (claritromycine)

Na de eerste pil meteen een rare mondsmaak en een zware maag. Na 2 of drie dagen vermoeid, niet lekker en meer bijwerkingen. Na 7 dagen van de kur van 14 niet meer fit. De pillen waren vrij groot om door te slikken. Goed en stevig (vet) eten bij de pillen leek het branden van de maag te verminderen. Paracetamol tegen de hoofdpijn. Nu een week na de kuur nog last va[lees meer...]n een metaal smaak en de pillen werkte niet.
29-09-2019

Folliculitis

Ik heb een lange kuur gekregen van de dermatoloog van 30 dagen. In de eerste 2 tot 3 dagen had ik vooral diarree, daarna kreeg ik een dag of 5 obstipatie, waarvoor ik weer extra macrogol heb gehaald. Dat was opfelost en vervolgens dagelijks veel relatief dunne ontlasting gehad. Bij de anus was het vaak branderig, bij de dagen van obstipatie ook pijnlijk. De anus jeukte ook[lees meer...] veel. Voor de haarzakjes ontsteking heeft het alleen in de dagen van de obstipatie zijn werk gedaan (toen werd pas het volledige middel opgenomen vermoedelijk), daarna kwam de uitslag etc gewoon weer terug met alle jeuk van dien, echter wel samen met alle andere bijwerkingen.
27-09-2019

Keelontsteking

Gehad voor een flinke keelontsteking. Het zijn tabletten, wat bij een keelontsteking problematisch kan zijn. Kwestie van even doorzetten of na een ijsje innemen. Hielp gelukkig fantastisch! Op de 2e dag van het gebruik kon ik alweer vast voedsel eten. Als bijwerking 1 keer diarree gehad
27-09-2019

Azitromycine (azitromycine)

Na een beet van besmette teek met dit product begonnen. Eerste inname was 's avonds en zo drie dagen achter elkaar. Dan een week pauze en opnieuw een kuur van 3 dagen. Telkens 1 pil (500mg) per dag. De eerste uren na de inname voelde ik nog geen verschil. Rond 1:00 's nachts wakker geworden van de bijwerkingen. Tintelingen op de huid, rusteloosheid, kortom een hele slecht[lees meer...]e nacht met vaak wakker worden. 's morgens totaal uitgeput en vervolgens de dag doorgesparteld. Tegen de avond werd het stilaan wat beter maar dan moest ik al de volgende pil nemen. Zelfde verhaal alleen nog ergere symptomen met zelfs hartkloppingen. De ochtend na de laatste inname (dag 3) werd ik plots onwel en kreeg een verschrikkelijke opvlieger (hitteaanval) met vervelende hartkloppingen. Ik raakte wat in paniek en ben een half uur op de zetel gaan liggen.
24-09-2019

Krentenbaard

Is een grote pil maar is toch te doen ik heb me angst overwonnen. Ik ben blij dat me krentebaard in me neus en oor zo goed als weg is na 4 dagen al resultaat. Als bijwerkingen heb ik in de 1e 2 dagen een vieze smaak in me mond gehad. Ook had ik buikkrampen met diaree . Verder geen klachten krentebaard is al bijna weg is een goed middel.
22-09-2019

Infectie (wond)

Nodig voor flink abces in oksel, na 2 dagen slonk deze al, 4 dagen bijna weg. Alleen de bijwerkingen zijn te erg. Na 3 dagen dokter gebeld, toch proberen ipv 2 tabletten 500mg 1 tablet per dag. Maar de vieze smaak, misselijkheid, diarree blijven. Daarnaast ontzettend vermoeid. Ik kreeg 14 tabletten, 4 dagen 2x 600mg geslikt. Nu 1 per dag, helaas nog 5 dagen te gaan.... [lees meer...]heftig medicijnen werken goed tegen de kwaal, maar pfff.... en je moet het nog afmaken ook....
25-08-2019

Amandelontsteking

Flinke keelontsteking incl. ontstoken amandelen. Witte vlekken op de amandelen, amper kunnen slikken of praten van de pijn. Toch maar een kuur. Beetje huiverig ivm genoemde bijwerkingen op oa deze site. Heel blij met deze pijn, na 2 dagen kon ik weer wat beter slikken en na de kuur afgemaakt te hebben vrijwel klachtenvrij! Kuur werkt nog door vertelde de apotheker. Enige b[lees meer...]ijwerking wat oorsuis (alleen tijdens kuur) en wat geborrel in de buik. Dat had ik er wel voor over!!!
16-08-2019

Chlamydia

Ik voelde mijn luchtwegen voor de 1e x terug open gaan. Ik heb wel de indruk dat de infectie wat tot bedaren gebracht is maar niet geheel over. Er was Chlamydia Pneumoniae en Mycoplasma Pneumoniae. Ik lag wakker van Clarithromycine en had zware hartkloppingen en op de duur gingen mijn nieren pijn doen naar het einde van de kuur had ik veel pijn aan mijn nieren. Nu ben ik[lees meer...] naar Doxycicline moeten overstappen maar na 1 pil ondraaglijke bijwerkingen terug naar Chlarytromicine overgestapt. Voor mij nooit geen Doxycicicline meer wat er ook gebeurt.
15-08-2019

Middenoorontsteking

Vanwege allergie voor andere antibiotica deze gekregen vanwege heftige middenoorontsteking. 2 uur na eerste inname plotseling duizelig, misselijk, diarree, hartkloppingen. Na een paar uur was dit over en dit herhaalde zich elke dag als ik zo’n pil innam. Na 5 dagen was de kuur klaar, maar ik had niet het idee dat de ontsteking over was. De huisarts zei dat het nog 5 dagen [lees meer...]zou doorwerken. Nu voor 3 maanden een neusspray om de ontsteking van binnen af te bestrijden. Geen idee of deze antibiotica nu echt geholpen heeft. En ook nog diarree ondanks pro biotica erbij gebruikt. Heftig spul dit.
31-07-2019

Wondroos

ABC weergave: 2 x/week zwemmen ,moeilijk afdrogen-bukken. Water tussen de tenen vooral kleine tenen. Vloer altijd een bron van bacterie. Teen vocht maakt huid week , beetje schimmel rotting water. 26-7-19 21:00 avond rustig aan tafel binnen, ik dacht ik werd gestoken nabij kleine teen links. Echt "au" pijn. Uurtje erna prikt en jeuk. Zat.27-7-19 22:00 rode tenen, 02:[lees meer...]00 pijnlijk rood halve voet vanaf tenen. 03:00 gezwollen voet helemaal rood en paarse tenen. 03:30 contact dokterspost. Komen! Antibiotica gekregen iedere 6 uur 1 caps.500mg Flucloxacilline = (500 fluc) Zondag , Maandag Dinsdag = geen verbetring voet verder gezwollen paars rood en om 07:00 scheenbeen Links en kleine teen recht ook jeuk rood. Dinsdag direct huisarts gebeld kon 11:40 terecht. Co assistente stuurde me gelijk door SEH Rijnstate. daar scheenbeen vlek ziende groter werd.(500 fluc sloeg niet aan) Dinsdag opname ziekenhuis en infush 24 uur Clindamycine (mg?) Woensdag idem. Donderdag idem 15:00 overgestapt op 600 mg caps, Clindamycine vrijdag 26-7-19 ziende verbetering 14:00 ontslagen uit ziekenhuis. (wat blijkt bacterie in scheurtje kleine teen binnengedrongen dat was die "au"pijn week eerder) Vorzetting tot en met 02-8-2019 15:00 met 600mg Clind. iedere 8 uur. 13 augustus controle voet(en) Rijnstate ziekenhuis. (verder iedere dag 3 x wondverzorging tussen de kleine teentjes). ( Heb ook half ademende sokjes gekocht als extra bescherming in deze fase bij de Zeeman) . Je merkt een gevecht tussen de infectie en dit medicijn , je gloeid zeker de eerste 3 a 4 dagen van de kuur van 10. Na 4 a 5 dagen droge huid vooral om de oogkassen , wenkbrauwen, zijkanten oog. (Insmeren) Natuurlijk ruikt je urine. Drinken
25-07-2019

Tandvleesontsteking

Net je verhaal gelezen omdat ik op zoek was naar info over de inname van deze antibiotica. Ik ervaar exact hetzelfde. Ik neem de tabletten in, na een maaltijd en nog geen 10min later hevige brandende pijn thv slokdarm. Net zoals maagzuur maar veel erger. Heb al een Rennie genomen maar lijkt weinig te helpen. Is een heel onaangenaam gevoel. Ik zit nog maar aan dag 1, dus d[lees meer...]at beloofd voor de komende dagen. Laat me weten wat er lijkt te helpen bij jou.
23-07-2019

Azitromycine (azitromycine)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

Tegen de nieuwe geslachtsziekte Mycoplasma Genitalium. Ja ik had er ook nog nooit van gehoord.
23-07-2019

Clindamycine (clindamycine)

Tibiaplateau fractuur Schatzker 6 geneest niet tgv bacteriële infectie met S. Epidermides. Ook wondinfectie met S. Aureus. Over de werking op de S. Epidermides kan ik niks zeggen, dat moet blijken uit kweken. De wondinfectie gaat veel beter. Veel bijwerkingen. Maar het ergste is de vreselijk brandende pijn direct na inname. Capsules trekken een heftig brandend spoor [lees meer...]in mijn slokdarm en in maag. Heftige pijn achter borstbeen. Tot koude rillingen aan toe. Niks helpt hiertegen. Heb een drankje gekregen tegen zuurbranden. Helpt niet. Zou dit nog 10 weken moeten nemen. Denk niet dat dat goed komt. ....dat trek ik niet. Zit te denken om die capsules ergens in te doen om direct contact met slokdarm te vermijden. Bijv in een klont cocosolie (glijdt het ook makkelijk naar beneden) of bijv. In holle gekookte pasta zoals penne. Het is het proberen waard! Heeft iemand nog tips?
11-07-2019

Pneumonie

Puur vergif, mijn vrouw veranderd in een totaal ander wezen, de bijwerkingen doen meer kwaad dan goeds, ze wordt er psychisch helemaal gek door. !DIT MIDDEL ZOU VERBODEN MOETEN ZIJN!
11-07-2019

Chlamydia

Kreeg dus te horen van een vriend van me dat hij ook sex heeft gehad met een oude scharrel van me. Nu heeft ze hem verteld dat ze chlamydia van mij heeft gekregen. Die kans lijkt me sterk aangezien ik me jaarlijks laat testen, just to be sure altijd. Dus ik de huisarts maar weer opgebeld dat ik me toch 2 maanden na mijn laatste test weer wil laten testen. Kreeg ik de vraag[lees meer...] waarom dus ik het uitgelegd. Test gehaald maar kreeg zonder uitslag al de pillen voor geschreven. Dus ik ze maar genomen, uur naderhand begin ik me een partij buikpijn te krijgen net voor etenstijd. Ik dus een hap kip op meer kreeg ik niet weg. Half uurtje later stevige hoofdpijn alleen het rare was dat deze met vlagen kwamen steeds van 5 min ongeveer. Hopelijk test ik negatief maarja als t positief is hoop ik dat dit meteen werkt.
03-07-2019

Luchtweginfectie

Dit medicijn gebruik ik al bijna 8 jaar 3x per week als onderhouds antibiotica. Op advies van de longarts. Voorheen had ik jaarlijks zeer vele luchtweginfecties. Sinds het gebruik van azitromycine van apotex niet meer. Geen last van bijwerkingen
29-06-2019

Astma

Na inname van de eerste pil,ging t helemaal mis, ik kreeg bijna geen adem meer. Maar goed dat mijn man zo snel 112 gebeld heeft. ik Heb 8 dagen op de i.C gelegen en daarna nog n week op de longafd.
24-06-2019

Ontsteking in de borst

Na mijn borstamputatie en later na mijn reconstructie meerdere keren voor korte en langere tijd dit middel geslikt. Tijdens het slikken er van helaas meerdere keren een vaginale schimmelinfectie gehad (niet altijd). Ook had ik een vreemde smaak in mijn mond en vermindere eetlust. Vervelend maar allemaal te overzien. Maar de 2 weken ná het slikken er van waren telkens a[lees meer...]fzien.Het gevoel alsof mijn eten niet wilde zakken,flinke maagpijn (ondanks maagbeschermers) tot overgeven aan toe en extreem kortademig,de zoldertrap op lopen leek wel de beklimming van de Mount Everest. Het middel heeft voor mij zeker gedaan wat het moest doen: voorkoming van ergere ontsteking/überhaupt ontsteking.En aangezien ik het al vaker geslikt had was ik voorbereid op de bijwerkingen. Maar fijn blijft anders.
07-06-2019

Kaakoperatie

Merk, type en hoeveelheid: DOUBLE-E PHARMA, Clindamycine 300mg capsule. Bij effectiviteit heb ik minimaal staan ivm pas dag 1, dus klopt niet ....hier zal ik later (7dagen kuur)over berichten. Gebruik het pas (dag1) 2de capsule, MAAR wat mij meteen wat opvalt is dat ik er zware slokdarmkrampen van krijg. Ik had(heb) sowieso aanleg ervoor, een jaar of 3 geleden had ik e[lees meer...]r erg last van tot een jaar terug gelukkig geen slokdarmkrampen meer gehad, wat er gebeurde en wat het getriggert heeft.....ik heb eerder een paar x bij mijn tandarts geklaagd over een tand die behandeld was, maar niet tot rust wou (steeds onstekingsgevoel) mij werd steeds verteld dit kan tijd nodig hebben om te herstellen. Na de derde x (weken gestreken) heb ik maar bij mijn tandarts om een foto geeist en ja hoor een ontsteking te grote van een duim in/onder de wortel in kaak(bot), tandarts durfde verder helemaal niks te doen en verwees meteen door naar de kaakchirurg, daar een totale kaak photo en kreeg te horen meteen verwijderen ivm een ontsteking met als gevolg een Cyste in kaak(bot) best een zware ingreep en cyste te controle opgestuurd, uitslag wees op een (naam cyste vergeten) cyste die vanuit een ontsteking ontstaat. Conclusie en mijn les: bij behandeling, pijn en of twijfels vraag(eis) altijd tijdig om een foto. En medicatie kan slokdarmkrampen oproepen, gelukkig in mijn geval hoef ik m maar 7dagen te slikken. Bij slokdarm klachten slikte ik altijd Nexium 20mg(preventief) en bij zware krampen 40mg, en stopte na een week of 3 (klachten kwamen zo goed als niet meer terug. Zoals ik eerder aangaf ik heb nu bijna een jaar geen klachten gehad tot weer dit medicijn. Maandag vraag ik de kaakchirurg of ik dit samen met nexium mag slikken in ieder geval tot ik de keur af heb geslikt (en paar dagen erna nexium preventief slikken)
05-06-2019

Kaakontsteking

Na 2 dagen slikken klachten amper afgenomen van de kaak ontsteking . Zieker van het medicijn Moest direct stoppen vd tandarts en doorgeven aan huisarts
09-05-2019

Oorontsteking

Deze kuur gekregen voor een fikse oorontsteking , nadat een andere kuur me niet hielp is deze me gegeven door de dokterswacht. Hij begon na 2 dagen te werken. Heb nog nooit zo'n vervelende bijwerking gehad als met dit middel. Ben na 5 dagen gestopt zo'n buikpijn en spierpijn. Nu nog ontzettend misselijk, buikpijn en diarree. Dit middel never nooit meer .
09-05-2019

Clindamycine (clindamycine)

Na enkele dagen geslikt te hebben heftige tandvlees ontsteking, benauwdheid en gevoel van zwakte, vooral in de benen. Werd er echt zieker van! Huisarts advies is nooit meer gebruiken!
05-05-2019

Longontsteking

Na drie dagen met een longontsteking gelopen te hebben met 40,2 koorts ben ik naar de huisarts gegaan. Nadat de diagnose in het ziekenhuis werd bevestigd kreeg ik dit antibioticum voorgeschreven. Nadat ik mijn tablet 's avonds had ingenomen kreeg ik plotseling erg veel speeksel en een metaalsmaak. In het begin van de nacht was ik ineens helemaal in de war en er stellig van[lees meer...] overtuigd dat ik doodging. Hierbij had ik compleet irrationele verklaringen wat er met mij aan de hand was en begon ik allerlei briefjes te schrijven voor als ik dood was. Dit terwijl ik hiervoor nooit last van psychische problemen heb gehad en ook geen andere medicijnen gebruikte. Vervolgens nam de paniek het over en na een slapeloze nacht voelde ik mij compleet uitgebrand en depressief. Mijn koorts was inmiddels helemaal verdwenen dus het leek wel de ziekteverwekker aan te pakken. Inmiddels na het nemen van de tweede tablet drong het tot me door dat mijn klachten bijwerkingen waren van de Claritromycine en ik belde de huisarts dat ik een ander middel wilde. Plotseling kreeg ik zeer hevige hartkloppingen met extreem hoge hartslag en duizeligheid en hierdoor raakte ik weer in paniek. De rest van de dag erg depressief gevoeld en de volgende nacht onrustig geslapen met nachtmerries en zweten. Overgestapt op Amoxicilline verdwenen alle bijwerkingen en heb nadien geen last meer van de psychische problemen gehad. Gelukkig was ik binnen enkele dagen van mijn longontsteking af dankzij de Amoxicilline. Voor mij nooit meer een antibioticum uit de Macrolide klasse, het had nog veel erger af kunnen lopen.
02-05-2019

Longontsteking

Gekregen van de longarts voor een longontsteking en luchtweginfectie. Op dag 2 van de kuur extreme vermoeidheid maar niet kunnen slapen. Misselijkheid die enkele uren na inname aanhoud en die vieze bittere smaak in de mond die op geen enkrle manier weggaat. Nog tot maandag deze kuur benieuwd of de bijwerkingen minderen. Mijn kwaal is i n elk geval wel aanzienlijk minder
25-04-2019

Longontsteking

Na een flinke luchtwegen infectie toch een longontsteking gekregen. Heel veel pijn met ademhalen. De voorafgaande kuur van Doxycycline 100 mg had nauwelijks effect. Week later Azitromycine 500 mg en hielp al meteen na 2 dagen. totaal geen bijwerkingen. Geweldig. Het hoesten werd minder en de pijnen kun je opvangen met paracetamol en heel veel rusten. Na uitslag longfot[lees meer...]o ziekenhuis bleek de ontsteking er toch nog te zitten. Nu verder met penicilline voor het restant van de bacterie aan te pakken. Het is altijd afwachten welke kuur effectief blijkt te zijn.
21-04-2019

Longontsteking

Ik was na drie dagen nog niet echt beter en kon de hele dag door wel water drinken , ik had echt een droge mond , niet normaal Verder geen bijwerkingen
12-04-2019

Chlamydia

Heb nog nooit zoiets ervaren als dit. Ik weet elk lichaam is anders maar mijne heeft fel gereageerd. Bijna alles wat je kon krijgen na inname heb ik over me heen gekregen. Hopelijk met een geslaagd resultaat want pffff ben uitgeput
11-04-2019

Amandelontsteking

Ontzettende keelpijn en opgezette klieren. 39 koorts. Na de 2 e tablet merkte ik al veel verschil. Geen bijwerkingen gehad
01-04-2019

Kaakontsteking

Door een complicatie na een wortelkanaalbehandelig was de ontsteking doorgetrokken naar mijn kaak. Ik had erg veel last van drukkende pijn. De pijn was op de 2e dag aanzienlijk minder. Na dag 5 is de ontsteking zo goed als verdwenen. In tegenstelling tot de meesten heb ik geen bijwerkingen gehad.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4803)
Anticonceptie - overig (3522)
Cholesterol (2775)
Depressie - antidepressiva overig (2576)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2193)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1895)
ADHD - psychostimulantia (1829)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1582)
Maagzuur - protonpompremmers (1498)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1316)
Angststoornissen (1122)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1060)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)