categorie

Antibiotica - macroliden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - macroliden

12-06-2022 | Man | 62
Kiespijn
Ivm met uitstralende pijn van kies in bot als profylaxe voorgeschreven, kies moet getrokken worden maar moet eerst met bloedverdunnens stoppen, Na de vierde pil enorm brandend gevoel in maag en slokdarm, heeft aantal uren aangehouden. Niet meer genomen morgen arts bellen. Vervelend goedje 8n mijn geval.

Erythrocine

11-06-2022 | Vrouw | 45
erytromycine
Kaakoperatie
-Pas na een maand kreeg ik last van een vaginale schimmelinfectie die niet weg wilde. Echt heel naar, terwijl ik daar nooit last van heb gehad. Ik legde de link niet eens meer met de antibiotica, dat kwam later pas. -Ook kreeg ik last van diarree en zijn mijn darmen na maanden nog van slag. -Ik kreeg blaasontsteking, ook nooit last van gehad zelfs. Als kind wel eens e[lees meer...]en keer. -En ineens heb ik suikerziekte. Nu schijnt dat wel vaker voor te komen na antibiotica. Maar ik ben er niet bepaald blij mee uiteraard. Ik slik altijd zo min mogelijk medicatie en nu zijn er artsen die dat maar eventjes voorschrijven en uiteindelijk is dat zga bijna je doodvonnis. Ik hoop dat ik die diabetes kan omvormen door nog gezondere voeding etc, maar ik zit er maar mooi mee wat een troep is dit middel zeg! Uit de handel halen lijkt me beter.

24-05-2022 | Man | 58
Kiespijn
tandvleesontsteking,gezwollen tandvlees, en overal huid uitslag op armen en benen.

Zithromax

05-05-2022 | Vrouw | 35
Kaakontsteking
Geen bijwerkingen Tevreden over het product Had een gezwollen wang en tandabces 3 dagen 10ml moeten innemen en zwelling pijn al op dag 2 minder Ben iemand die snel angst en paniekaanvallen heeft als ik iets raars in mijn lichaam voel door medicijnen maar deze echt een aanrader ik voelde niks en onsteking weg ben 35 j en slank dus niet teveel lezen naar slechte recensi[lees meer...]es

24-03-2022 | Vrouw | 34
Infectie (wond)
De eerste week had ik weinig tot geen bijwerkingen tot nu dan. Laatste dagen bloedende rectum, doet meer pijn dan mijn wonde zelf om eerlijk te zijn. Ik stop er dan ook mee. Nooit meer!!!

07-03-2022 | Vrouw | 64
Kiespijn
Ik beveel dit medicijn niet aan, vanwege de bittere galsmaak als bijwerking.deze smaak krijg je op geen enkele manier weg. Ik ben dan ook gestopt met de kuur

27-02-2022 | Vrouw | 39
Longontsteking
Vanwege borstvoeding op deze kuur uitgekomen. Perfect! Eerste dag hartkloppingen, deze waren de volgende dag weg. Koorts met 12u verdwenen. Wel vieze smaak in mond, maar als dat alles is.... Nu kuur afmaken, maar zonder bijwerkingen is dat geen probleem!

09-02-2022 | Vrouw | 50
Infectie (wond)
Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn gehechte wond na verwijderen hechtingen wat pusserig was dus ter voorkoming dat ik een huid infectie kreeg. In eerste instantie heb ik 3 dagen nergens last van gehad dit begon op de 4de dag. bij maag gebied en dikke darm kreeg ik krampen en niet zo`n beetje ook. Ik had de bijsluiter gelezen en mijn lijf gaf aan stoppen NU. Ik heb al [lees meer...]vaker last van mijn darmen namelijk. Ik ben zelf gestopt ook al staat er in de bijsluiter dat je dit niet zomaar mag. Daarna knapte ik een beetje op en na dag 3 dacht ik het ergste gehad te hebben. Nu ben ik twee weken verder en poep bloed en slijm. Heb zo`n erge krampen dat ik bijna van mijn stokje ga voel me gewoon echt ziek. Eerst 3 corona testen laten doen want hier kun je ook darmklachten van krijgen ook was er algehele malaise , hoofdpijn, benauwd , grieperig gevoel. steeds negatieve corona testen. Dadelijk terug naar de huisarts. Ik ben benieuwd wat die te melden heeft. Ik denk uitzieken. Ik neem dit middel nooit meer in.

08-02-2022 | Man | 59
Voorhoofdsholteontsteking
6-tal keer per jaar een sinusitis. Voordien altijd amoxilline/clavulaanzuur 3 x 100 mg gedurende 7 dagen gebruikt. Nu Biclar Uno 10 x 500 mg (1/x d) voorgeschreven gekregen. Eerst constipatie, daarna diarree, pijnscheuten in darmen en aan lever, misselijkheid, maar de hartkloppingen en het opgejaagd gevoel speelden me het meest parten. Wel effectief tegen sinusitis, maar b[lees meer...]ijwerkingen zijn te fel.

02-01-2022 | Vrouw | 41
Kaakontsteking
Allergisch voor penicilline, en geen gebruik mogen maken van ontstekingsremmers: kaakontsteking wordt dan wel heel heftig. Kreeg dit voorgeschreven. Als hartpatient slik ik zowiezo maagbeschermers dus de maagklachten herken ik niet. Wel voel ik me lichter in hoofd en ietwat benauwd. Maar dat kan een wisselwerking zijn met de hartmedicatie. Binnen 1,5 dag van de pijn af. [lees meer...]Nu vier dagen later kan ik me niet meer voorstellen dat ik zo'n ontzettende pijn in mijn kaak heb gehad.

25-12-2021 | Vrouw | 43
Voorhoofdsholteontsteking
Wat een troep is dit! Doordat ik chronisch verkouden ben moet ik af en toe een kuurtje, nooit last van gehad. Maar nu kreeg ik Claritromycine, sowieso al niet te combineren met m'n dagelijkse medicatie, heel onhandig. En de 3e dag werd ik misselijk, daarna overgeven waardoor ik me ziek moest melden op het werk. De 5e dag was ik nog steeds misselijk en ook nog steeds veel [lees meer...]pijn aan mijn holtes, het werd niet eens wat minder, eerder erger. Apotheek gebeld, maar deze bijwerkingen horen er nu eenmaal bij, ik kon een potje probiotica komen halen voor 30 euro, dat kon helpen. Nou, de antibiotica ligt in de prullenbak, deze hoef ik nooit meer!

13-12-2021 | Vrouw | 22
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik heb voor het eerst 2 tabletten azitromycine ingenomen. Na een uur (!) kreeg ik hele erge steken in mijn maag, het voelde echt alsof er keer op keer een mes in mijn maag gestoken werd. Nog geen 10 minuten later moest ik naar de wc rennen, omdat ik uit het niets heel erg last kreeg van diarree. Ik weet nu ook niet of de antibiotica werkt. De steken in mijn maag zijn al de[lees meer...] hele dag aanwezig en ik kan ook niets eten en geen koolzuurhoudende dranken drinken. Het is echt een drama, maar ik hoop dat het helpt. Dat is een kwestie van afwachten.

11-12-2021 | Vrouw | 25
Voorhoofdsholteontsteking
Eerste dag vermoeid, tweede dag lig ik met spierpijn, gewicht pijn op bed. DIT IS ZO HEFTIG. IK JANK ALLES BIJ ELKAAR. ben 35 weken zwanger. NEEEM DIT NIET

13-11-2021 | Vrouw | 65
Infectie (wond)
Ik kreeg het via het ziekenhuis ivm wondontsteking na rugoperatie ,na de eerste 2 tabletten ingenomen kreeg ik al snel een metaal smaak in mijn mond en begonnen mijn lippen te tintelen,ook kreeg ik maag en buikpijn ,in de avond mijn 2 e dosis van 2 tabletten ingenomen en heel snel erg beroerd dikke tong en mijn keel ging dicht zitten ,een beroerde nacht gehad en vroeg in d[lees meer...]e ochtend het ziekenhuis gebeld moest accuut stoppen en wanneer ik ooit weer zo reactie krijg gelijk Bellen ,mag het nooit meer slikken gigantische allergische reactie ,na 2 dagen gelukkig wat opgeknapt

22-10-2021 | Man | 36
Tandvleesontsteking
Gekregen voor onsteking onder kies waar al een endo in zit. De tand stond omhoog en had enorme pijn. Kon niet slapen of liggen. Na fotos maken zag tandarts een onsteking welke weg gehaald zou moeten worden. Echter moest de onsteking eerst weg. De pijn was zo erg dat ik het liefste mijn tand eruit wou. Eerste dag antibiotica meteen diarree. En ook nog steeds kiespijn. 2e da[lees meer...]g meer pijn zelfs en kon niks. Echter de ochtend van dag 3 geen last meer. Kan nu weer eten en drinken. En heb zelfs gevoel dat de plek wat jeukt. Alsof iets geneest. Ben erg blij dat ik niet mijn tand hoefde te trekken. En de kies voelt ook niet meer zo omhoog te staan.

14-10-2021 | Vrouw | 24
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik ben erg bang voor het nemen van antibiotica vanwege een angst voor overgeven. Uiteindelijk heb ik mij toch hier overheen moeten zetten met de hulp van een paar redelijk positive verhalen op deze website. Ik moet 3 dagen elke dag 1 pil slikken van 500mg. Ik heb een aantal uur geleden de eerste ingenomen en merk nog bijna niks van eventuele bijwerkingen. Ik had goed geget[lees meer...]en en nam de pil in met er na nog wat droog brood en wat cola zonder prik. Ik zal de andere 2 dagen nog een update over geven maar tot nu toe valt het mij reuze mee en ben ik minder bang om morgen en overmorgen de andere 2 pillen in te nemen. Ik hoop dat ik hiermee anderen die misschien met de zelfde angst zitten kan gerust stellen om het gewoon te doen en er niet te veel bij na te denken. Goed eten en positief er in gaan is wat ik iedereen met de zelfde angst kan meegeven.

08-10-2021 | Man | 46

23-08-2021 | Vrouw | 21
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Zo ziek ervan geworden. Nog geen twee uur erna hele erge diarree en super misselijk. Later ook overgegeven. Drama

19-08-2021 | Vrouw | 65
Bacteriële infectie
het slikken van deze medicatie was voor mij niet te doen. Ik heb doorgezet omdat ik een bacteriële infectie gehad, dus het moest.

13-08-2021 | Vrouw | 71
Voorhoofdsholteontsteking
Alhoewel ik sotalol inneem voor hartritmestoringen werden de ritmestoringen erger en kreeg ik ook pijn op de borst ben dan onmiddellijk gestopt clarithromicine

12-08-2021 | Vrouw | 61
Longontsteking
Als ik deze kuur af hebt, dan nooit meer claritromycine!!! Ik werd na inname ervan nog zieker,ik moest mijn bloeddruk verlagers uit de bexter halen, mijn hart medicijn, en noem maar op want dat kon niet samen met de kuur. Kortom: ik werd onzeker over het laten staan van medicijnen die ik echt nodig heb. Ben nu 3 dgn met de kuur bezig, maar ik merk geen verbetering.

09-08-2021 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Deze kuur gekregen van de tandarts tegen tandvleesontsteking. Helpt wel iets, maar niet voldoende vrees ik. Momenteel slechter van de bijwerkingen dan van de ontsteking. Direct na innemen kortademig voor een half uur, en last van branden in de slokdarm. Dit los ik op door daarna paar glazen melk te drinken. Verder buikkrampen en diarree en misselijkheid. De kuur ( vijf dag[lees meer...]en) is nu klaar, maar deze hoef ik niet nog een keer. Nu hopen dat de ontsteking rustig blijft. Oppassen met bloedverdunners, mijn INR schoot naar boven maar dit werd wel van tevoren aangegeven, dus even goed in de gaten houden.

23-07-2021 | Vrouw | 55
Bacteriële infectie
Na jaren van herhaaldelijke ontstekingen van de huid in oksels en liezen schreef de dermatoloog van een privé ziekenhuis in Spanje mij Zitromax Azitromicine 500 mg voor 10 dagen voor omdat ik een MRSA bacteriële infectie bleek te hebben, iets waar mijn huisarts hier in Spanje totaal niet behandeld had na meerdere bezoeken aldaar. Gezien mijn ervaringen met penicilline (an[lees meer...]afylactische shock) was ik een beetje huiverig om deze te nemen. Maar gezien de ontstekingen zo hardnekkig was en pijnlijk toch maar gevonden Bijwerkingen: lichte hoofdpijn en een wat onplezierig gevoel in m'n onderbuik, verder helemaal niets. Ik neem iedere dag yoghurt met een Activia yoghurt erbij, drink meerdere kopjes Hibiscus thee per dag omdat ik geen maag beschermers wil nemen vanwege de bijwerkingen en heb verder geen bijwerkingen ondervonden. Ik nam ze voordat ik ging slapen, na mijn laatste beker hibiscus thee.

22-07-2021 | Vrouw | 63
Wondroos
Aanvankelijk voor 7 dagen, niet effectief genoeg dus nogmaals 7 dagen. Algehele malleise hierdoor. Na 14 dagen nog niet helemaal over.

24-06-2021 | Vrouw | 23
Luchtweginfectie

17-06-2021 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Deze medicijn gekregen in combinatie met een tetanus prik Omdat ik aangevallen was door me kat en diepe wonden had Na de eerste pil gelijk duizelig en hoofdpijn na de 2 de werd het erger, knallende hoofdpijn vieze smaak in me mond misselijk heel de nacht wakker gelegen omdat ik me niet goed voelde, erge buikkrampen, ik heb deze medicijn gekregen omdat ik allergie heb voo[lees meer...]r ammoxiciline en penicilline, Ik ga straks de dokter bellen en stop er mee

31-05-2021 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Wegens een hardnekkige bacteriële infectie met een mycobacterie in de huid en weke delen van mijn hand langdurig deze antibiotica geslikt icm andere antibiotica. De enige bijwerkingen die ik had waren een bittere smaak in mijn mond en af en toe wat slechter slapen. Helaas heeft de antibiotica tot nu toe voor mijn aandoening nog niet het gewenste resultaat gehad en ik sl[lees meer...]ik het al meer dan een jaar, 2x daags 500 mg.

07-05-2021 | Vrouw | 39
Bacteriële infectie
Ik heb deze medicijn gehad nadat ik vreselijke pijn kreeg op me borst. Bleek een bacterie in de maag. Ik heb nog steeds erge pijn dag 3 van gebruik. Soms zo erg dat ik ervan ga huilen. Het lijkt alsof de pijn uitstraalt naar mijn onderbuik (stekende zurende pijn). Deze tabletten drink ik in combianatie met omeprazol auro 40 mg en amoxicilline 500 mg. Daarnaast heb ik o[lees meer...]ok nog mijn bloeddruk tabletten amlodiphine 5 mg en enalaprilmaleaat 10 mg . Ik kreeg voorheen maagpap. Ik woon in Suriname

26-04-2021 | Vrouw | 51
Infectie (wond)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen na een kleine ingreep, om een infectie te voorkomen in de wond. Las de ervaringen hier, schrok, maar ben het toch gaan gebruiken omdat het natuurlijk voor iedereen verschilt, qua bijwerkingen. Zojuist toch maar contact opgenomen met de praktijk, en gemeld dat ik er mee wil stoppen. Slaap al nachten slecht. Maagpijn, buikpijn, la[lees meer...]st van mijn darmen (verstopping), hoofdpijn. 's Nachts hoge hartslag, heel vaak wakker. Ik word vanmiddag gebeld of ik kan stoppen en eventueel een alternatief kan krijgen. Heb niet snel bijwerkingen van antibiotica, maar dit is troep.

23-04-2021 | Vrouw | 70
Bacteriële infectie
Ik had een maag/darm bacteria, deze is een hardnekkige. Eerste 3 dagen vol te houden al heb ik 3 dagen niet kunnen slapen maar het het ergste was dat ik op 4e dag ook s'nachts diarree had en flauwvallen. Ik moest ze 7 dagen innemen en ben op 5de dag gestopt! Wat een rotzooi, nooit meer!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5685)
Anticonceptie - overig (4186)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2917)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2622)
Pijn - morfine-achtigen (2385)
ADHD - psychostimulantia (2347)
Pijn (2142)
Verslavingsziekten (2141)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1493)
Angststoornissen (1378)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1354)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1317)
Depressie - antidepressiva TCA (1150)
Antibiotica - urineweginfectie (1119)