categorie

Antibiotica - macroliden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - macroliden

09-03-2024 | Vrouw | 45

ontsteking

moest deze kuur nemen na opname in ziekenhuis. niet wetend wat de oorzaak was maar vermoedelijke bacterie aanpakken.

28-02-2024 | Vrouw | 29
Infectie (wond)
Even een positief tegengeluid. Ik heb deze antibiotica 2 keer gehad in de laatste maand, omdat onduidelijk was waar de klachten vandaan kwamen (tandvleesontsteking, of ontstoken wortelpunt). Uiteindelijk is de kies getrokken, dus ik weet niet of de kuur effectief is geweest. Ik hem nu een 3e keer in hogere dosis (4 keer per dag 300mg) omdat er een botrand naast de extracti[lees meer...]ewond geïrriteerd en pijnlijk is. De kuur moet volgens kaakchirurg de groei van het tandvlees over dit botrandje bevorderen. Ik heb in die maand dat ik deze antibiotica slik geen bijwerkingen ervaren, behalve op den duur een vieze smaak in de mond. Niet misselijk, geen diarree (ondanks mijn lage gewicht van 45 kilo en weken slecht eten i.v.m. kiespijn), niet duizelig en de enige malaise die ik voelde was vanwege de kiespijn en de napijn na extractie. Of de kuur nu gaat helpen moet ik afwachten. Sidenote voor mensen die er jeuk en uitslag van krijgen: dat betekent dat je allergisch bent voor bestandsdelen van Clindamycine. Ga naar je arts en vraag om een vervangende antibiotica.

16-02-2024 | Vrouw | 25
Kiespijn

kleine rode bult(en) overal misselijkheid metaalachtige smaak buikklachten slokdarmproblemen maagzuur

Nooit meer. Een pilletje gehad en voelt alsof ik bijna dood ga. Huisartsenpost doet niks omdat de tandarts het heeft voorgeschreven. Nare boel. Krijg geen lucht, overal galbulten, rode vlekken, jeuk, dikke tong, verwardheid, moe, maag en darm klachten waar je van opschrikt en vooral het gevoel hebben dag mn slokdarm wegbrand. Dit moeten ze nooit aan mensen voorschrijven

24-01-2024 | Man | 49

17-01-2024 | Man | 62
Infectie (wond)
Voor een wondinfectie met staf. Aureus kreeg mijn partner na ziekenhuisopname dit medicijn voor orale toediening thuis. Vrijwel direct na inname veel last van maagpijn en kramp in zijn maagregio. Vanalles geprobeerd, met en zonder wat eten innemen, zittend, met veel water, gebruikte ook al een maagbeschermer, niks hielp. Bij 3x per dag dit urenlang te moeten voelen zag hij[lees meer...] telkens erg op tegen de inname. Medicijn helpt wel want hij werd er beter van. Maar geen pretje om het te gebruiken.

15-01-2024 | Vrouw | 47
Oorontsteking

30-12-2023 | Man | 37
Kiespijn
Kiespijn en bijholteontsteking, na een kuur amoxicilline toch naar de spoedtandarts, schreef wortelkanaalbehandeling voor maar durfde het niet aan op het moment. Toen deze kuur gekregen, de pijn is weg, werkt dus goed alleen door alle slechte recensies weet ik nog niet of ik het ga afmaken.

02-12-2023 | Vrouw | 57
Kaakontsteking
Moest dit gebruiken en mocht niet stoppen vanwege operatie kaak en plaatsen implantaten. Hopelijk geen blijvende schade door dit middel. Hele romp en gezicht zit onder de vlekken. Jeukt en brand.

15-11-2023 | Vrouw | 68

01-11-2023 | Vrouw | 56
Luchtweginfectie
na 1.5 dag stoppen met Doxcycline (allergie) overgestapt iom HAP arts. dag1: Maag darmkrampen en na nog geen 10 min op de wc een leegloop en dat maal 4. dag 2 dito nu ook neuropathie / opvliegers dag 3 dito en na de nacht.. (4de dag)allergie in de ochtend. Overleg met longarts. Stoppen.. doorgaan met prednisolon en slikken van Tavegyl. Vroeg mijzelf af of het wel ef[lees meer...]fectief zou zijn als je binnen het uur na de inname een leegloop krijgt van maag darm. Niet een beetje.. maar echt pot vol.

31-10-2023 | Vrouw | 63
Bacteriële infectie
In verband met ontsteking door hs kuur gekregen. Vanaf dag 2 klachten. Algeheel gevoel van ziek zijn. Misselijk, maag en darmklachten, wondjes in mond, slap in benen. Hoop dat de klachten snel afnemen

26-10-2023 | Vrouw | 42
Oorontsteking
Vreselijk middel 1e 2 nachten om 4 uur al wakker gaat nu iets beter tot 6 uur. Ook warrig in mijn hoofd en extra duizelig (ik heb al een evenwichtsstoornis wat nu nog erger word). Ook veel darmpijnen en een rare smaak in de mond. Nu krijg ik ook last van een trillend ooglid en in de ochtend hoofdpijn. Na een ibuprofen gaat dat wat beter. Of het iets doet voor mijn ontsteki[lees meer...]ng het is wel wat minder geworden, maar mijn oor zit nog steeds zo goed als dicht, naar gevoel. Ook heb ik wat last van kiespijn moet ik over een aantal dagen mee naar de tandarts, denk zelf dat het van de ontsteking komt maar je weet maar nooit. Met het nog volle gevoel in het oor even terug naar de huisarts dat ik daar een oordruppels voor kan krijgen. Nog een paar dagen zien vol te houden, maar het is een nare kuur, vooral ook als je buren fijn aan het verbouwen zijn. Geen aanrader voor mij meer althans.

19-10-2023 | Vrouw | 57
Kaakontsteking
Vanwege zware allergie amoxicycicline kreeg ik bij een heftige kaakontsteking 3 dagen deze antibiotica.. Na twee dagen waren alle klachten al verdwenen. Dit is vijf jaar geleden ook het geval geweest na drie dagen ontstekingsvrij.. Dus bij een allergie voor antibiotica is dit middel een redding.

29-09-2023 | Vrouw | 32
Keelontsteking
Zeer positieve ervaring mee , gebruikt i.v.m keelabces. Binnen 12 uur was er al effect. Geen enkele bijwerking gemerkt. Dit medicijn voorgeschreven gekregen i.v m penicilline allergie.

03-09-2023 | Vrouw | 28
Maagklachten
Huisarts schreef me deze antibioticakuur voor bij maag-darmklachten waarbij ik 3 weken last had van diarree, misselijkheid en afgenomen eetlust. Op dag 1 van de kuur voelde ik me al stukken beter; eetlust kwam snel terug waardoor ik weer normaal kon eten. Darmklachten namen ook snel af. Geen last gehad van bijwerkingen. Werkt zeer effectief. 2x per dag een tablet moe[lees meer...]ten slikken gedurende 7 dagen. Hierbij wel meteen doorslikken want de tabletten smaken zeer vies, een beetje als paracetamol maar dan sterker.

03-09-2023 | Man | 43
Kiespijn
Voor ontstekingen van mijn kies tandarts deze antibiotica voorgeschreven. Na twee dagen al diarree. Nu 4 weken verder en nog steeds diarree. Probiotica helpt ook niet. Nu ontlasting onderzoek afwachten en hopen voor de best.

01-09-2023 | Vrouw | 36
Wondroos
Heel veel bijwerkingen heel vervelend

29-08-2023 | Vrouw | 49
Kiespijn
Door een kiespijn door de spoedtandarts(mijn tandarts was met vakantie) voorgeschreven. Na drie dagen flink ziek geworden en overgeven en flinke hoofdpijn.

05-08-2023 | Vrouw | 64
Luchtweginfectie
Na bijna drie weken hardnekkig hoesten, keel en oorpijn overstag gegaan voor antibiotica kuur. (Azitromycine 500 mg voor 5 dagen) Kreeg op dag 1 al gedoe met mijn darmen. Afwisselend diarree en verstopping. Op dag twee kon ik amper lopen van de spierpijn. Voornamelijk in bovenbenen en knieën. In eerste instantie dacht ik aan verergering van mijn bursitis in heup. Maar dit[lees meer...] was in beide benen. Kon bijna niet traplopen. Het is nu bijna twee weken geleden dat ik de kuur heb afgerond en nog steeds ben ik erg moe, moeite met (trap) lopen. Slijmvliezen en darmen die van streek zijn, zoals o.a. pijnlijke aambeien, waar ik nog nooit eerder last van had. Dit middel komt bij mij dan ook op de 'zwarte lijst'

31-07-2023 | Vrouw | 27
Bacteriële infectie
Na 2 weken ontzettend ziek te zijn geweest door de bacterie Campylobacter, kreeg ik dit middel voorgeschreven. 1 pil per dag voor 3 dagen lang. Ik nam 's avonds voor het slapen gaan de eerste pil in en de volgende dag ging het al vele malen beter. Elke dag voelde ik veel verbetering, tot mijn grote opluchting. Ik heb zelf niks van de bijwerkingen gemerkt, maar zelf was ik [lees meer...]dan ook flink ziek. Ik ben er heel blij mee!

30-07-2023 | Vrouw | 41
Chlamydia
Ik had last van mijn blaas en irritatie aan de schaamstreek, liep er al even mee rond.. dacht aan een blaasontsteking. Maar omdat (sex)partner positief testte op chlamydia en me dit onmiddellijk liet weten had ik het uiteraard ook zitten gezien de symptomen. Na 1 dag inname medicijn merkte ik al verbetering, wat een opluchting. Nu 2 dagen verder en geen last meer! Heb me w[lees meer...]el kort na inname een half uur misselijk gevoeld (best voldoende eten bij inname) en de dag nadien best moe. Ook precies wat smaakverandering. Maar blij dat ik af ben van die bacterie.

27-06-2023 | Man | 66
Rectale / anale fistel
Geen bijwerkingen, werkt perfect

20-06-2023 | Vrouw | 67
Maagklachten
Ik heb een maagbacterie opgelopen, kreeg Amoxicilline en Claritromycine, een zware kuur van 7 dagen. Hoog gedoseerd. Ik ben misselijk geweest en vieze smaak in de mond ook wat darmsteken. Voor de rest ging het gelukkig goed. Had ook geen keus, dan is het even volhouden.

Zithromax

07-06-2023 | Vrouw | 33
Keelontsteking
Flink ontstoken amandelen, super pijnlijk, opgezet en vol witte vlekken. Kon amper slikken of praten. Maandag begonnen met medicijn, dinsdag al wat minder pijn en vandaag de vlekken verdwenen. Nog wel wat moe en soms pijnlijk, maar de hel was met dit medicijn al gauw voorbij. Vrijwel geen bijwerkingen, vandaag dag 3 een keer wat gerommel in de buik.

31-05-2023 | Man | 52
Kiespijn
Voorgeschreven na wortelkanaalbehandeling van kies met diep gat die gelijk gevuld is. Ik kreeg al snel een bittere smaak die niet meer weg ging, na 2 maal innemen kreeg ik maagpijn en de tweede dag begon de ernstige pijn aan de slokdarm. Apotheek 2 x gebeld maar die leken niet ongerust, en ik kreeg het advies om na inname minimaal 2 uur niet te gaan liggen en minimaal 6 [lees meer...]uur tussen elke inname. Ik zie op tegen iedere inname maar moet gelukkig nog 2 x en heb het dan 7 dagen volgehouden. hopelijk verdwijnen de klachten snel en herstelt alles zonder blijvende schade.

27-05-2023 | Man | 31
Infectie (wond)
Heb deze voorgeschreven gekregen door mijn huisarts vanwege een infectie aan de nagelbedwand van mijn grote teen. De pillen smaken erg bitter en vervolgens geeft het antibioticum zelf ook deze smaak af in je gehele lichaam. Het is vrij agressief, waardoor ik snel verbetering merkte (na één nachtje slapen en drie tabletjes verder zag mijn teen er al stukken beter uit, na [lees meer...]drie dagen is de roodheid reeds teruggetrokken en kan ik weer korte wandelingen maken). Het gaf me de eerste dagen misselijkheid en vandaag ben ik opgestaan met hoofdpijn. Het is met deze pillen zéér belangrijk veel water te drinken en zoveel mogelijk uit het zonlicht te blijven of je in te smeren met een sterke zonnecrème (min. Factor 30). Zelfs dan kan je snel rood worden. Zoek schaduw op en alles komt in orde. Zorg er ook voor dat je genoeg suikers binnen krijgt terwijl je voedingsmiddelen vermijdt die je maag en darmen kunnen prikkelen (bvb cola). Appeltjes en koekjes zijn ideaal.

21-05-2023 | Vrouw | 57
Bacteriële infectie
Last van diarree, buikkrampen, vermoeidheid, keelpijn

29-04-2023 | Vrouw | 52
Wondroos
2 weken geleden heb ik de huisarts gebeld had een zeer rood en zeer pijnlijke rechter been huisarts is bij mij geweest en constateerde wondroos en schreef mij Clindamycine voor 3 x daag 2 capsules van 300 mg. Mijn rechter been was over okay het was nog wel wat rood maar geen pijn meer en ik had 2 weken de kuur afgemaakt 2 dagen later krijg ik wondroos aan mijn linkerbeen d[lees meer...]us weer een zware kuur van 3 x daags 2 capsules daar ben ik nu nog mee bezig ik hoop dat de pijn snel weg gaat slik daarnaast wel paracetamol van 500 mg en ik gebruik cannabisolie mijn linker been is dik en opgezet en rood mijn voet is ook opgezwollen ik kan bijna geen schoen meer aan hebben maar we gaan door met slikken ik ondervind van dit medicijn totaal geen bijwerkingen.

21-04-2023 | Man | 26
Amandelontsteking
Extreme keelamandelontsteking. Na inname van derde pil begon ik verschil te merken, pas op dag vier echt resultaat (weer kunnen slikken/eten/drinken zonder pijn). Bijwerkingen waren erg minimaal voor mij. Geef het een paar dagen, hoe vervelend dat ook is, maar dan slaat het wel aan.

11-04-2023 | Man | 45
Kaakontsteking
4 dagen à 900mg per dag en nog altijd kloppende pijn. Kotsmisselijk, algemene malaise, draaierig en de slaap niet kunnen vatten, kon zelfs niet op mijn benen blijven staan. Echt rattengif.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6311)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1586)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)