categorie

Antibiotica - macroliden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - macroliden

28-12-2019

Ontsteking (mond)

Ik heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen door mijn tandarts na een abces in mijn kaak. Na 2 dagen was de pijn al veel minder. Ik had wel vanaf het begin van gebruik een branderige pijn bij het plassen. Na 4 dagen stond ik opeens vol jeukende uitslag op mijn borsten en buik. Ik ben dan ook meteen gestopt met de inname.
28-12-2019

SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

Behoorlijke buikpijn naa een uurtje Slik het nu voor de tweede keer , eerste keer ging ik dood van de pijn had toen vantevoren niks gegeten Tweede keer nog steeds buikpijn. Maar wat minder en misselijkheid ik heb het maar 1 Kuur moeten innemen 2 tabletten in een dag en daar na zou het weg moeten zijn enkele dagen , weet iemand of het normaal gesproken is maar een kuur [lees meer...]?
11-12-2019

10-12-2019

Bijholteontsteking

Kreeg dit wegens overgevoeligheid aan penicilline. Vanaf de eerste inname (2 x 500mg /dag) slechte vieze smaak in de mond. Eten smaakte niet meer. Dag 2 maagpijn. Dag 3 maagpijn, steken in mijn darmen, felle pijnscheuten thv de lever. Onrustig gevoel. Hartkloppingen. Naar huisarts gebeld, mocht direct stoppen. En nu hopen dat deze bijwerkingen snel verdwijnen. Bah. Nooit[lees meer...] meer.
05-12-2019

Clindamycine (clindamycine)

in Oktober 2019 klapte ik met mijn voet dubbel. na een week verloor ik van mijn grote teen de nagel. zag er in eerste instantie goed uit , maar na een aantal dagen werd hij rood en blauw. Ook mijn been werd dikker(vocht)en rood. Mijn grote teen en voet was ontstoken . Kreeg antibiotica en moest 3x2 tabletten a 300 mg slikken. Na 1 dag inname begon de ellende . Als ik op de[lees meer...] bank zat viel ik steeds voor een paar minuten weg(hazeslaapjes) Soms wist ik niet eens meer waar ik was...Gaf de schuld aan vermoeidheid. zo 2 dagen door gegaan. S`maandags de internist gebeld en verteld hoe ik mij voelde. Moest proberen door te gaan en het weg vallen zou niet door de medicatie komen. Dinsdags moest ik stoppen ,omdat ik over moest op een andere antibiotica. 2 dagen voelde ik me goed .Tot op een middag kreeg ik dikke tong en gehemelte...ook benauwd en kon moeilijk ademen. Ook mijn hals helemaal vol met galbulten en knalrood...Gelijk arts gebeld en met ambulance naar ziekenhuis. Kreeg gelijk Travagile . Daarop zakte het en mocht naar huis en moest gelijk met Antibiotica stoppen. De volgende dag begon alles opnieuw alleen nog iets erger . Mijn hele lichaam was knal en knal rood van top tot teen en als ik mijn huid aanraakte leek ik mijn vel er af te halen. Leek wel of ik verbrand was. Weer ambulance en moest nu in ziekenhuis blijven. Het was allemaal heel angstig...ook heel veel pijn en jeuk. Dit wil ik nooit meer mee maken . Ik ben nu 5 weken verder en mijn lichaam is nog aan het herstellen van de roodheid en ook mijn hele lichaam is aan het vervellen en voelt droog aan...valt niet tegen te smeren... ook mijn weerstand is naar beneden gegaan. Mijn lichaam heeft zo hard moeten werken. Na weken ben ik nog steeds moe. Ik ben bij de dermatoloog geweest om uit te laten zoeken waar ik allergisch voor ben. Zo belangrijk want dit wil ik nooit meer mee maken en laat het in het ziekenhuis ,,,huisarts en apotheek vermelden. Voor mij was dit niet de juiste antibiotica...
23-11-2019

23-11-2019

Bronchitis

Hele slechte ervaring! De grootste rommel die je je maar kunt voorstellen. Ik ben door de vele ziektes gewoon van medicatie te nemen. Ook antibiotica dus. Maar dit slaat helemaal nergens! De bijwerkingen van dit medicijn is zo extreem dat je er beter niet aan begint. 6 dagen lang heb ik het vol gehouden... Eerste twee dagen helemaal geen probleem. Tot de 3e dag... Ik begon[lees meer...] overal spierspasmen te krijgen in benen en armen. Nooit last gehad van m'n hart doormiddel van medicatie. Tot nu, ik dacht dat m'n hart op bepaalde momenten uit m'n lichaam ging springen! De hele dag door extreme vermoeidheid, wanneer je op het punt staat te slapen is slapen helemaal niet mogelijk! Je bent als het ware erg slapeloos. Om dan ook nog maar te zwijgen van de nare hoofdpijn en hallucinaties! Alsook een erg vieze smaak in de mond! Nooit eerder liep ik gewrichtsontstekingen op in de afgelopen 35 jaar. Helaas was dit deze keer wel het geval, ook al verklaart de dokter me gek. Ik ben er van overtuigd dat dit mede door deze soort antibioticum is! Weinig goeds te vertellen, het ziektegevoelig is extremer dan dat het ooit iets van medische verbetering geeft. Grootste gif ooit!
12-11-2019

Erythrocine (erytromycine)
Acne/puistjes

Tijdens zwangerschap deze kuur voorgeschreven van een aantal weken. Met goed resultaat. Acne laaide nog meer op door zwangerschap. Huid werd na een week al rustiger. Geen bijwerkingen gehad. Eerste middel wat echt goed bij mij werkte voor de acne
05-11-2019

Clindamycine (clindamycine)

Ik had vreemde witte vlekken op mijn penis en balzak. De huisarts schreef dit middel voor ik moest er 3 maal 4 keer daags van slikken. Ik kreeg jeuk, dat was nog te doen, ik deed in mijn broek, ik kon minder makkelijk ademen, ik begon hevig te zweten en mijn haar viel met grote pakken uit en ik hallucineerde. Ik heb het maar een dag kunnen nemen en werd naar de spoeddiens[lees meer...]ten gebracht. Daar bleek dat ik dit middel helemaal niet nodig had want het was psoriasis. Na het nemen van het middel had ik ook erectieproblemen en dat heeft een week geduurd.
04-11-2019

Chlamydia

Heel zenuwachtig omdat ik met antibiotica geen goede ervaring had en ik de volgende dag tentamen heb.. Heb 500 mg geslikt zonder moeite, dit moest gelijk bij de GGD vanwege soa. In het begin kreeg ik een heftige vlaag van misselijkheid maar door t drinken van cola ging dit meteen voorbij. Na ongv een uurtje kreeg ik lichte steken in mijn buik en was ik een beetje duizelig.[lees meer...] Ben nog nooit zo blij geweest met deze bijwerkingen! Hb het wel echt fijn ervaren want dit was niks vergeleken mijn voorgaande ervaring. Als je gewoon van tevoren even een boterham eet en na het slikken ook, moet heg hellemaal goed komen! Gouden tip: blijven vreteeeee
03-11-2019

Kaakontsteking

Mijn tandarts vond het nodig een extractie te doen op geïnfecteerd weefsel en te hechten, de tand daarvoor gaf ook al een zenuwprobleem en ze gaf toe dat ze ook daar niet zeker was van wat ze uitgevoerd had. Resultaat, verschrikkelijk abces, kloppende onhoudbare pijn, losse tanden van de etter... Na één nacht clindamycine was het al véél beter maar toch werkt het niet dat [lees meer...]bleek uit latere rx, ik moest het wel combineren met diclofenac. Ik omschrijf clindamycine als rattengif, het is onverantwoord dat je dit thuis moet nemen, gezien de ernst en frequentie van de bijwerkingen. Bij mij was de pijn zo hevig dat ik niet begrijp dat men mij niet hospitaliseerde, vooral ik ben alleenstaande en heb tal van ernstige ziektes, zoals COPD. Wat mij stoorde is dat niemand het nodig achtte een foto te nemen, je zou ook kunnen zeggen een bloedafname. Dat is pas later gebeurd en ik verlies dus al mijn tanden. Wat een abces moest behandelen en ontsteking van het kaakgewricht richtte meer schade aan dan ik gevreesd had. Uit de handel nemen die rommel.
29-10-2019

SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

Vanwege chlamydia 1x twee tabletten 500 mg in moeten nemen. Bijwerkingen heb ik na een uur/anderhalf uur gekregen: Lichte hoofdpijn, buikkrampen, zwaar misselijk en lichte duizeligheid. Heb het ingenomen na een lunch. Oppassen voor als je afspraken hebt, kan zijn dat je last hebt van bijwerkingen. Moet nog controleren of de chlamydia daadwerkelijk weg is.
09-10-2019

Bijholteontsteking

Ik kreeg dit middel door KNO arts voorgeschreven voor 6 weken wegens ontstoken bijholte die al langere tijd gaande was.. De 1e week 2 x 500mg, daarna 5 weken 1 x 500mg. Vanaf het begin had ik last van bijwerkingen zoals misselijk, metaal smaak, geen smaak en reuk, maagklachten, moe en niet kunnen slapen, depressief gevoel, diarree, weeïg in mijn maag....en dan nog zien[lees meer...] te werken ook...heb mij 1 dag per week ziekgemeld en 3 dagen doorgewerkt. Na 2 weken ben ik gestopt met dit paardenmiddel, wel iom huisarts en KNO arts. Of de ontsteking nu weg is weet ik niet, maar dit ging zo niet langer.
01-10-2019

Claritromycine (claritromycine)

Na de eerste pil meteen een rare mondsmaak en een zware maag. Na 2 of drie dagen vermoeid, niet lekker en meer bijwerkingen. Na 7 dagen van de kur van 14 niet meer fit. De pillen waren vrij groot om door te slikken. Goed en stevig (vet) eten bij de pillen leek het branden van de maag te verminderen. Paracetamol tegen de hoofdpijn. Nu een week na de kuur nog last va[lees meer...]n een metaal smaak en de pillen werkte niet.
29-09-2019

Folliculitis

Ik heb een lange kuur gekregen van de dermatoloog van 30 dagen. In de eerste 2 tot 3 dagen had ik vooral diarree, daarna kreeg ik een dag of 5 obstipatie, waarvoor ik weer extra macrogol heb gehaald. Dat was opfelost en vervolgens dagelijks veel relatief dunne ontlasting gehad. Bij de anus was het vaak branderig, bij de dagen van obstipatie ook pijnlijk. De anus jeukte ook[lees meer...] veel. Voor de haarzakjes ontsteking heeft het alleen in de dagen van de obstipatie zijn werk gedaan (toen werd pas het volledige middel opgenomen vermoedelijk), daarna kwam de uitslag etc gewoon weer terug met alle jeuk van dien, echter wel samen met alle andere bijwerkingen.
27-09-2019

Keelontsteking

Gehad voor een flinke keelontsteking. Het zijn tabletten, wat bij een keelontsteking problematisch kan zijn. Kwestie van even doorzetten of na een ijsje innemen. Hielp gelukkig fantastisch! Op de 2e dag van het gebruik kon ik alweer vast voedsel eten. Als bijwerking 1 keer diarree gehad
27-09-2019

Azitromycine (azitromycine)

Na een beet van besmette teek met dit product begonnen. Eerste inname was 's avonds en zo drie dagen achter elkaar. Dan een week pauze en opnieuw een kuur van 3 dagen. Telkens 1 pil (500mg) per dag. De eerste uren na de inname voelde ik nog geen verschil. Rond 1:00 's nachts wakker geworden van de bijwerkingen. Tintelingen op de huid, rusteloosheid, kortom een hele slecht[lees meer...]e nacht met vaak wakker worden. 's morgens totaal uitgeput en vervolgens de dag doorgesparteld. Tegen de avond werd het stilaan wat beter maar dan moest ik al de volgende pil nemen. Zelfde verhaal alleen nog ergere symptomen met zelfs hartkloppingen. De ochtend na de laatste inname (dag 3) werd ik plots onwel en kreeg een verschrikkelijke opvlieger (hitteaanval) met vervelende hartkloppingen. Ik raakte wat in paniek en ben een half uur op de zetel gaan liggen.
24-09-2019

Krentenbaard

Is een grote pil maar is toch te doen ik heb me angst overwonnen. Ik ben blij dat me krentebaard in me neus en oor zo goed als weg is na 4 dagen al resultaat. Als bijwerkingen heb ik in de 1e 2 dagen een vieze smaak in me mond gehad. Ook had ik buikkrampen met diaree . Verder geen klachten krentebaard is al bijna weg is een goed middel.
22-09-2019

Infectie (wond)

Nodig voor flink abces in oksel, na 2 dagen slonk deze al, 4 dagen bijna weg. Alleen de bijwerkingen zijn te erg. Na 3 dagen dokter gebeld, toch proberen ipv 2 tabletten 500mg 1 tablet per dag. Maar de vieze smaak, misselijkheid, diarree blijven. Daarnaast ontzettend vermoeid. Ik kreeg 14 tabletten, 4 dagen 2x 600mg geslikt. Nu 1 per dag, helaas nog 5 dagen te gaan.... [lees meer...]heftig medicijnen werken goed tegen de kwaal, maar pfff.... en je moet het nog afmaken ook....
25-08-2019

Amandelontsteking

Flinke keelontsteking incl. ontstoken amandelen. Witte vlekken op de amandelen, amper kunnen slikken of praten van de pijn. Toch maar een kuur. Beetje huiverig ivm genoemde bijwerkingen op oa deze site. Heel blij met deze pijn, na 2 dagen kon ik weer wat beter slikken en na de kuur afgemaakt te hebben vrijwel klachtenvrij! Kuur werkt nog door vertelde de apotheker. Enige b[lees meer...]ijwerking wat oorsuis (alleen tijdens kuur) en wat geborrel in de buik. Dat had ik er wel voor over!!!
16-08-2019

Chlamydia

Ik voelde mijn luchtwegen voor de 1e x terug open gaan. Ik heb wel de indruk dat de infectie wat tot bedaren gebracht is maar niet geheel over. Er was Chlamydia Pneumoniae en Mycoplasma Pneumoniae. Ik lag wakker van Clarithromycine en had zware hartkloppingen en op de duur gingen mijn nieren pijn doen naar het einde van de kuur had ik veel pijn aan mijn nieren. Nu ben ik[lees meer...] naar Doxycicline moeten overstappen maar na 1 pil ondraaglijke bijwerkingen terug naar Chlarytromicine overgestapt. Voor mij nooit geen Doxycicicline meer wat er ook gebeurt.
15-08-2019

Middenoorontsteking

Vanwege allergie voor andere antibiotica deze gekregen vanwege heftige middenoorontsteking. 2 uur na eerste inname plotseling duizelig, misselijk, diarree, hartkloppingen. Na een paar uur was dit over en dit herhaalde zich elke dag als ik zo’n pil innam. Na 5 dagen was de kuur klaar, maar ik had niet het idee dat de ontsteking over was. De huisarts zei dat het nog 5 dagen [lees meer...]zou doorwerken. Nu voor 3 maanden een neusspray om de ontsteking van binnen af te bestrijden. Geen idee of deze antibiotica nu echt geholpen heeft. En ook nog diarree ondanks pro biotica erbij gebruikt. Heftig spul dit.
31-07-2019

Wondroos

ABC weergave: 2 x/week zwemmen ,moeilijk afdrogen-bukken. Water tussen de tenen vooral kleine tenen. Vloer altijd een bron van bacterie. Teen vocht maakt huid week , beetje schimmel rotting water. 26-7-19 21:00 avond rustig aan tafel binnen, ik dacht ik werd gestoken nabij kleine teen links. Echt "au" pijn. Uurtje erna prikt en jeuk. Zat.27-7-19 22:00 rode tenen, 02:[lees meer...]00 pijnlijk rood halve voet vanaf tenen. 03:00 gezwollen voet helemaal rood en paarse tenen. 03:30 contact dokterspost. Komen! Antibiotica gekregen iedere 6 uur 1 caps.500mg Flucloxacilline = (500 fluc) Zondag , Maandag Dinsdag = geen verbetring voet verder gezwollen paars rood en om 07:00 scheenbeen Links en kleine teen recht ook jeuk rood. Dinsdag direct huisarts gebeld kon 11:40 terecht. Co assistente stuurde me gelijk door SEH Rijnstate. daar scheenbeen vlek ziende groter werd.(500 fluc sloeg niet aan) Dinsdag opname ziekenhuis en infush 24 uur Clindamycine (mg?) Woensdag idem. Donderdag idem 15:00 overgestapt op 600 mg caps, Clindamycine vrijdag 26-7-19 ziende verbetering 14:00 ontslagen uit ziekenhuis. (wat blijkt bacterie in scheurtje kleine teen binnengedrongen dat was die "au"pijn week eerder) Vorzetting tot en met 02-8-2019 15:00 met 600mg Clind. iedere 8 uur. 13 augustus controle voet(en) Rijnstate ziekenhuis. (verder iedere dag 3 x wondverzorging tussen de kleine teentjes). ( Heb ook half ademende sokjes gekocht als extra bescherming in deze fase bij de Zeeman) . Je merkt een gevecht tussen de infectie en dit medicijn , je gloeid zeker de eerste 3 a 4 dagen van de kuur van 10. Na 4 a 5 dagen droge huid vooral om de oogkassen , wenkbrauwen, zijkanten oog. (Insmeren) Natuurlijk ruikt je urine. Drinken
25-07-2019

Tandvleesontsteking

Net je verhaal gelezen omdat ik op zoek was naar info over de inname van deze antibiotica. Ik ervaar exact hetzelfde. Ik neem de tabletten in, na een maaltijd en nog geen 10min later hevige brandende pijn thv slokdarm. Net zoals maagzuur maar veel erger. Heb al een Rennie genomen maar lijkt weinig te helpen. Is een heel onaangenaam gevoel. Ik zit nog maar aan dag 1, dus d[lees meer...]at beloofd voor de komende dagen. Laat me weten wat er lijkt te helpen bij jou.
23-07-2019

SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

Tegen de nieuwe geslachtsziekte Mycoplasma Genitalium. Ja ik had er ook nog nooit van gehoord.
23-07-2019

Clindamycine (clindamycine)

Tibiaplateau fractuur Schatzker 6 geneest niet tgv bacteriële infectie met S. Epidermides. Ook wondinfectie met S. Aureus. Over de werking op de S. Epidermides kan ik niks zeggen, dat moet blijken uit kweken. De wondinfectie gaat veel beter. Veel bijwerkingen. Maar het ergste is de vreselijk brandende pijn direct na inname. Capsules trekken een heftig brandend spoor [lees meer...]in mijn slokdarm en in maag. Heftige pijn achter borstbeen. Tot koude rillingen aan toe. Niks helpt hiertegen. Heb een drankje gekregen tegen zuurbranden. Helpt niet. Zou dit nog 10 weken moeten nemen. Denk niet dat dat goed komt. ....dat trek ik niet. Zit te denken om die capsules ergens in te doen om direct contact met slokdarm te vermijden. Bijv in een klont cocosolie (glijdt het ook makkelijk naar beneden) of bijv. In holle gekookte pasta zoals penne. Het is het proberen waard! Heeft iemand nog tips?
11-07-2019

Pneumonie

Puur vergif, mijn vrouw veranderd in een totaal ander wezen, de bijwerkingen doen meer kwaad dan goeds, ze wordt er psychisch helemaal gek door. !DIT MIDDEL ZOU VERBODEN MOETEN ZIJN!
11-07-2019

Chlamydia

Kreeg dus te horen van een vriend van me dat hij ook sex heeft gehad met een oude scharrel van me. Nu heeft ze hem verteld dat ze chlamydia van mij heeft gekregen. Die kans lijkt me sterk aangezien ik me jaarlijks laat testen, just to be sure altijd. Dus ik de huisarts maar weer opgebeld dat ik me toch 2 maanden na mijn laatste test weer wil laten testen. Kreeg ik de vraag[lees meer...] waarom dus ik het uitgelegd. Test gehaald maar kreeg zonder uitslag al de pillen voor geschreven. Dus ik ze maar genomen, uur naderhand begin ik me een partij buikpijn te krijgen net voor etenstijd. Ik dus een hap kip op meer kreeg ik niet weg. Half uurtje later stevige hoofdpijn alleen het rare was dat deze met vlagen kwamen steeds van 5 min ongeveer. Hopelijk test ik negatief maarja als t positief is hoop ik dat dit meteen werkt.
03-07-2019

Luchtweginfectie

Dit medicijn gebruik ik al bijna 8 jaar 3x per week als onderhouds antibiotica. Op advies van de longarts. Voorheen had ik jaarlijks zeer vele luchtweginfecties. Sinds het gebruik van azitromycine van apotex niet meer. Geen last van bijwerkingen
29-06-2019

Astma

Na inname van de eerste pil,ging t helemaal mis, ik kreeg bijna geen adem meer. Maar goed dat mijn man zo snel 112 gebeld heeft. ik Heb 8 dagen op de i.C gelegen en daarna nog n week op de longafd.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4918)
Anticonceptie - overig (3600)
Cholesterol (2822)
Depressie - antidepressiva overig (2623)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2243)
Pijn - morfine-achtigen (2130)
ADHD - psychostimulantia (1938)
Pijn (1920)
Verslavingsziekten (1847)
Bloeddruk - betablokkers (1611)
Maagzuur - protonpompremmers (1522)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1462)
Anticonceptie - eenfase (1338)
Angststoornissen (1148)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1075)
Depressie - antidepressiva TCA (1014)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)