categorie

Antibiotica - macroliden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - macroliden

04-07-2020 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Tijdens het gebruik (2 weken) had ik last van diaree en huiduitslag. Op zich niet heel hinderlijk als dat bij die 2 weken was gebleven maar ik ben nu 1 maand geleden gestopt met de kuur, de bacteriële infectie is helemaal verdwenen maar de bijwerkingen van het medicijn zijn er nog steeds.

26-06-2020 | Vrouw | 57
clindamycine
Wat een rotzooi. Ik had een steenpuist op mij bovenbeen met veel pijn en koorts. Nadat de spoedarts het open had gemaakt kreeg ik een kuur vooe 7 dagen mee. De tweede dag kreeg ik duizeligheid en misselijkheid. De derde dag klapte ik in de ochtend na de eerste dosis, dubbel van de maagpijn en mijn slokdarm. Dit is een paar keer gebeurt. Ook hoofdpijn erbij. Ik heb de art[lees meer...]s gebeld en mocht met 5 dagen stoppen. Dat heb ik gedaan. Ben nu na een week nog steeds niet fit. Moe hoofspijn en niet lekker. De steenpuist is zo goed als weg maar dir middel gebruik ik niet meer.

16-05-2020 | Man | 48
Wondroos
De eerste 2 dagen deed het niets en toen begon het langzaam te werken. Heb wel de hele dag door hoofdpijn

10-05-2020 | Man | 57
Gewrichtsontsteking
Uit voorzorg kreeg ik dit medicijn voorgeschreven, allergisch voor penicilline, omdat ik een keer een bacteriële infectie in mijn knie heb gehad na het laten likken van een hond aan een wondje ben ik uiterst voorzichtig geworden met het hebben of krijgen van wondjes op buiten of een niet schone omgeving, na een dag in de tuin werken heb ik m’n arm gestoken aan een tak, du[lees meer...]s maar om antibioticum gevraagd en gekregen, nog nooit ergens zoveel last van gehad, algehele malaise en na 4 dagen heftige diarree, nu na 2 weken gestopt te zijn nog steeds! Ik hoef het niet weer

08-04-2020 | Man | 24
Amandelontsteking
De kuur is nu klaar de 3e dag bijna achter de rug veel makkelijker slikken nu! Koorts van 40,4 is inmiddels gezakt naar 37, dit is echt een aanrader voor de mensen die twijfelen om deze pil te nemen. Bedankt !

07-04-2020 | Vrouw | 52
Infectie (mond)
Na trekken van mijn kies, infectie. ontzettende pijn in maag / darmstreek onmiddellijk mee gestopt. Nu arts bellen voor medicijn die verlichting brengt.

29-03-2020 | Man | 67
Kiespijn

23-03-2020 | Vrouw | 53

22-03-2020 | Man | 46
Urineweginfectie
Ik wil toch even mijn ervaring met dit medicijn laten weten omdat ik het zelf bijna niet durfde te slikken na alle horror verhalen hier. Ik kreeg deze antibiotica omdat ik een vermoedelijke urineweginfectie, dan wel ontsteking had. Dit werd hetzelfde behandeld als een soa, met grof geschut als het ware, om het weekend te kunnen overbruggen. Na inname zat ik eigenlijk ner[lees meer...]veus te wachten op wat er ging gebeuren maar het viel me allemaal erg mee moet ik zeggen, zeker na het lezen vd ervaringen hier. Ik zat bij wijze van spreken al klaar op de wc wachtend op de diarree aanval maar die is nooit gekomen :). Ja ik had wel een lichte kramp af en toe, beetje droge mond en ik heb me wel 's fitter gevoeld maar al met al viel het mij allemaal hartstikke mee! Ik heb wel voor en na het innemen wat gegeten en de pillen ingenomen met melk en ik heb een extra probiotica pil genomen. Verder heb ik ook regelmatig wat gegeten. Over de effectiviteit van het medicijn kan ik nog niet veel zeggen omdat ik het eergisteren pas heb ingenomen, kom ik later wel op terug.

16-03-2020 | Vrouw | 40
Ontsteking (mond)
Heb deze 3 daagse kuur voorgeschreven gekregen ivm een ontsteking in de wortel/kaak. 1e dag na 1 pil: een uur na inname hartkloppingen (duur: enkele uren). 4 á 5 uur na inname koude rillingen en temperatuursverhoging (°C 38,2), hoofdpijn en extreme pijn in de ledermaten. 2e dag na 1 pil: hetzelfde als dag 1, maar dan met hevig nachtelijk transpireren. 3e dag na 1 [lees meer...]pil: alle bijwerkingen als boven beschreven en ook overdag veel zweten. Vrij grote tabletten met een doorbreek lijn

13-03-2020 | Vrouw | 55
Kaakontsteking
Kreeg dit voorgeschreven vanwege abces in bovenkaak. Werkte binnen een dag, infectie was na 5 dagen verdwenen

13-03-2020 | Vrouw | 55
Kaakontsteking
Positieve ervaring. Zowel links als rechts in bovenkaak flinke ontsteking die uitstraalt naar oogkas en oor. Ben in afwachting van extractie, maar eerst moest ontsteking weg. Medicijn is heel effectief, de pijn op de kiezen rondom en tandvlees was na een dag afgenomen. Ontsteking binnen 4 dagen weg. Bijwerkingen zijn erg vervelend, ben voortdurend misselijk met vieze [lees meer...]metaalsmaak in de mond. Maar die bijwerkingen zijn veel beter te verdragen dan een echt bijzonder pijnlijke kaakontsteking. Je slikt dit spul niet voor je plezier natuurlijk.

05-03-2020 | Vrouw | 52
clindamycine
Na ontvangen van de capsules er thuis 1 ingenomen met veel water. Daarna snel door naar een gemaakte afspraak, maar na nog geen half uur na inname wist ik mij geen raad doordat in mijn lichaam de hel losbrak in de vorm van bizarre pijn in maag/slokdarm en ik raakte de weg kwijt in de ongelooflijke pijn. Het werd een strijd in ondergaan. Gelijk de huisarts gebeld die helaas[lees meer...] niet meer aanwezig bleek te zijn, dus de apotheek gebeld. Die gingen contact zoeken met de huisarts. Werd later terug gebeld door de apotheek, er lag een andere maagzuurremmer voor mij klaar en nee...geen andere optie voor de flinke huidontsteking. Heb gezegd dat ik dit middel absoluut niet verder inneem en de volgende dag de arts ga bellen. Nu...uren later en niet kunnen eten door de immense pijn, het gevoel alsof in de maag/slokdarmstreek een enorme beschadiging opgetreden is, het zuur nog tot in mijn keel komt, staat mijn besluit vast. Never nooit meer ook maar 1 capsule van deze vreselijke rommel qua medicijn! Wat een verschrikkelijke bende is dit!

02-03-2020 | Vrouw | 49
Ontsteking (mond)
Laat ik voorop stellen allergisch te zijn voor veel antibiotica en daarom zag ik er tegenop deze in te nemen. Had mij er niet druk over hoeven te maken. De enige bijwerking is lusteloosheid en verder niets! Laat je dus niet afschrikken door die enorme lijst met bijwerkingen. Ieder medicijn werkt bij ieder mens anders. Ik vind het een hele geruststelling dat er een antibio[lees meer...]tica is die ik wél verdraag.

26-02-2020 | Vrouw | 43
Ziekte van Lyme
kreeg er hartklopping van en werd eigen wat agressief. en hoofdpijn

20-02-2020 | Vrouw | 21
Chlamydia
Onveilig sexs gehad hij was blijkbaar toch niet zo eerlijk als hij zei, beweerde dat hij net een test had gedaan en niks had en geen sexs heeft met andere vrouwen en we hadden Sexs gehad kreeg ik later een berichtje zou je maar laten testen want je bent niet de enige!! Pas hier mee op want velen weten dat ze ergens mee rond lopen en besmetten andere mensen er exspres mee ![lees meer...]!!

18-02-2020 | Vrouw | 59
Longontsteking
Voor ernstige hoestklachten met hoorbaar maar niet ophoestbaar slijm in mijn luchtwegen, ben ik naar mijn huisarts gegaan. Na het beluisteren van mijn longen Claritromycine 500 mg. 1x/dg. meegekregen voor een kuur van 7 dagen ter behandeling van longontsteking. Vrijdag 14 februari begonnen en de volgende dag al beduidend minder hoestklachten maar nog wel gerochel. Bijwerki[lees meer...]ng pijn in maag, buik en rug bestreden met paracetamol. Zaterdag 15 februari tweede en laatste tablet ingenomen. Dit aangezien de bijwerkingen van verwardheid en spierslapte mijzelf en mijn omgeving erg BEANGSTIGDE. Deze laatste ernstige bijwerkingen verdwenen langzaam na twee dagen. Alhoewel dit medicijn mij wel grotendeels van de hoest af heeft geholpen na slechts 2 tabletten, zou ik deze antibiotica NOOIT meer nemen! In de twee dagen na de stopzetting van het medicijn werd het gerochel steeds minder. Vandaag 18 februari voel ik me gelukkig stukken beter en 'normaler/mijzelf' geworden. Ook heb ik voor het eerst weer goed en aaneensluitend kunnen slapen.

16-02-2020 | Man | 55
Wondroos
rood, warm opgezwollen boven been met centraal een harde zone van 5cm diameter. in het centrum een klein pustelje( etter blaartje)

15-02-2020 | Vrouw | 35
claritromycine
Antibiotica profylaxe bij penicilline allergie
Ik heb bronchitis en harde hoest Moest 2x2 dit medicijn nemen ook medrol 3x1 per dag Ik was eerst met antibiotica gestart direct gestopt ik kreeg snachts hartkloppingen..En geen oog dicht gedaan snachts .. gewoon klaar Wakker liggen vandaag naar huisarts Wachtpost gegaan daar vertelde ze dat ik direct moest stoppen . Nu enkel dafalgan nemen en hoest siroop . Als he[lees meer...]t het niet beter is volgende week terug naar huisarts gaan . De medrol moest ik ook direct stoppen : Ondertussen door 1x die antibiotica te nemen is dat al goed op de darmen geslagen (gastric bypass) Noooooit meer dit medicijn

14-02-2020 | Man | 65
Gif - NOOIT WEER!!!

10-02-2020 | Man | 75
clindamycine
Merk Sandoz.Op basis van mijn ervaring hiermee niet aan te bevelen voor preventief gebruik na het plaatsen van een implantaat door mijn tandarts. Ben er vanwege de bijwerkingen (chronische diarree) en pijn in de buik na 1,5 dag na aanvang kuur mee gestopt.

06-02-2020 | Vrouw | 35
Ontsteking in de borst

04-02-2020 | Vrouw | 60
Luchtweginfectie
Ik heb RA en gebruik hiervoor medicatie die mij gevoelig maken voor luchtwegen infecties. Dit is weer niet gunstig voor mijn longemfyseem wat verergert door de infecties. Ben daarom met de onderhoudsdosis begonnen en heb het nu 3mnd gebruikt en nergens last van behalve meer eetlust

01-02-2020 | Vrouw | 30
Amandelontsteking
Omdat er hier zoveel negatieve ervaringen staan wil ik graag een positieve plaatsen. Nadat ik hier had gelezen over de ernst van de bijwerkingen en de negatieve verhalen durfde ik de kuur bijna niet in te nemen. Uiteindelijk heb ik ze toch ingenomen en ik heb werkelijk bijna geen enkele bijwerking gehad. Ik ben alleen wat moe. Elke lichaam is anders maar mensen laat je ni[lees meer...]et bang maken door deze verhalen. Normaal kan ik veel medicijnen niet verdragen en reageer ik altijd raar op medicijnen. Bij dit medicijn is het 100% meegevallen.

31-01-2020 | Man | 65
Maagzweer
Vanaf de 1e dag krijg ik veel speeksel met een vieze bittere smaak (galswering) in de mond. Niet door oprispingen, want dat voel je, het voelt alsof het in de speeksel zit. Ook minder eetlust erbij. Verder niets behalve een beetje duizeligheid af en toe, maar dat is snel voorbij. Nog 3 dagen te gaan en ben ik van dat rotzooi af. Of het heeft geholpen met mijn zweer, weet [lees meer...]ik niet. Gewoon afwachten.

31-01-2020 | Man | 65

29-01-2020 | Vrouw | 63
Bronchitis
Dit medicijn is echt rotzooi. Veel bijwerking. Heb het gekregen voor bronchitis maar werd er alleen nog maar benauwder van. Lag ook de halve nacht wakker. Nee voor mij dit medicijn nooit meer.

23-01-2020 | Vrouw | 39
Longontsteking
Nu half 1 in de nacht lig er wakker van. 2de tablet van de kuur....Opgeblazen gevoel en misselijk en diaree. Honger gevoel....dus maar wat gegeten. Na de eerste tablet echt duidelijk minder hoesten...gekregen voor infectie longen. Ik zelf kamp met een angststoornis en dat ze dat dit geven met deze bijwerkingen. Heb bewust niet gelezen maar had beter de ervaringen kunnen le[lees meer...]zen wat een hel......morgen bellen want 7 dagen ga ik dit niet trekken.

28-12-2019 | Vrouw | 42
Ontsteking (mond)
Ik heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen door mijn tandarts na een abces in mijn kaak. Na 2 dagen was de pijn al veel minder. Ik had wel vanaf het begin van gebruik een branderige pijn bij het plassen. Na 4 dagen stond ik opeens vol jeukende uitslag op mijn borsten en buik. Ik ben dan ook meteen gestopt met de inname.

28-12-2019 | Vrouw | 17
azitromycine
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Behoorlijke buikpijn naa een uurtje Slik het nu voor de tweede keer , eerste keer ging ik dood van de pijn had toen vantevoren niks gegeten Tweede keer nog steeds buikpijn. Maar wat minder en misselijkheid ik heb het maar 1 Kuur moeten innemen 2 tabletten in een dag en daar na zou het weg moeten zijn enkele dagen , weet iemand of het normaal gesproken is maar een kuur [lees meer...]?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5061)
Anticonceptie - overig (3720)
Cholesterol (2878)
Depressie - antidepressiva overig (2704)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2321)
Pijn - morfine-achtigen (2185)
ADHD - psychostimulantia (2041)
Pijn (1972)
Verslavingsziekten (1917)
Bloeddruk - betablokkers (1665)
Maagzuur - protonpompremmers (1553)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1505)
Anticonceptie - eenfase (1378)
Angststoornissen (1198)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1144)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1119)
Depressie - antidepressiva TCA (1037)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)