categorie

Antibiotica - macroliden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - macroliden

22-09-2020 | Vrouw | 29
Bacteriële infectie
Reden van gebruik is een bacteriële infectie in mijn tong, flinke bult zitten. 5 jaar geleden eerder gehad, ook deze kuur gekregen en geen last gehad van bijwerkingen. Nu de kuur weer, 3 dagen. Sinds inname pil erg moe en veel hoofdpijn. Ook last van darmklachten. Bijwerkingen zijn vervelend maar niet dramatisch.

21-09-2020 | Vrouw | 17
Chlamydia
Na het lezen van deze ervaringen hier was ik te bang om het te nemen , ik heb 1 maand met inname gewacht . Van de dokter kreeg ik dompiridon dr bij omdat ik bang was voor misselijk heid/overgeven . En ja ik heb veel bijwerkingen gehad , ik nam de medicijnen voor het slapen gaan rond 1 uur snachts met het idee dat ik het wel uitslaap , nou mooi niet ik werd rond 3 uur wak[lees meer...]ker met extreme buikpijnn (ik heb altijd al een gevoelige buik gehad voor medicijnen) met heftige diaree , ik ben nu bijna 24 uur verder en de buikpijn is der nogsteeds (gelukkig niet zo heftig als na de iname . Plus punt is wel dat ik super veel klachten had van de soa , ik voel daar gelijk verschil in me vagina voelt opgelucht haha . Mocht je deze medicijnen moeten nemen en je bent bang voor de bijwerkingen . Ja ze zijn super vervelend maar soa klachten zijn veel erger je komt dr wel door heen

17-09-2020 | Vrouw | 34
Kiespijn
Al herhaaldelijk Clindamycine voorgeschreven gekregen door de tandarts. Ik ben allergisch voor penicilline en dit werkt perfect. Het middel is zeer effectief bij kiespijn, waardoor ik het kan volhouden tot de behandeling bij de tandarts. Soms krijg ik het na een behandeling, om de ontsteking na een wortelkanaalbehandeling helpen op te ruimen. Altijd gegarandeerd pijnloos m[lees meer...]et Clindamycine. De enige bijwerking is diarree op dag 1. Verder niks gemerkt.

15-09-2020 | Vrouw | 53
Ontsteking (mond)
Ivm allergie voor andere antibiotica deze gekregen bij wortelonsteking onder kies. Capsules met heel veel water ingenomen. geen slokdarm of maagklachten hierdoor. Wel na een paar dagen enorme buikkrampen. En nu nog 2 dgn na afloop kuur nog buikkrampen en geen normale ontlasting. De onsteking is wel weg.

28-08-2020 | Vrouw | 25
Keelontsteking
De afgelopen 3 dagen dit medicijn genomen. De eerste dag zeer veel last van krampen en misselijkheid. De dagen erna werd het gelukkig al een stuk minder. Toen ik echter vandaag (op dag 4) wakker werd, is het zicht in mijn rechteroog zeer wazig geworden (ik heb ook accommodatiespasme in dit oog, dus dit is nu alleen maar nog erger geworden). Al in gesprek geweest met de kno[lees meer...] en de oogarts maar beiden weten niet goed wat ze hiermee aanmoeten en hebben dit nog niet eerder meegemaakt. Mijn linkeroog ziet wel prima, dat maakt het nog meer bizar. Het is te hopen dat het zicht in mijn rechteroog snel verbeterd, dit geeft alleen maar hoofdpijn.

27-08-2020 | Vrouw | 21
Bacteriële infectie
- LEES DIT EVEN HELEMAAL Voor een heftige uitslag rond mijn mond deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Bij eerste inname na een uur extreem honger gevoel met vreselijke zweet aanvallen. Ik dacht eerst dat ik te weinig gegeten had maar toen ik dit bij de 2e inname van de pil weer hetzelfde ervaarde na een pizza te hebben gegeten als avond eten kwam ik erachter dat het [lees meer...]door de antibiotica komt. Diezelfde avond ineens een vreselijke gore bittere smaak in mijn mond. Dit hield aan tot dat ik mijn volgende antibiotica pil moest innemen de volgende ochtend. Hierdoor slaap ik vreselijk slecht, de smaak die je krijgt wanneer je ook maar even niks gedronken hebt of geslapen hebt is heel vies ik word er wel 20 keer op een nacht wakker van. De bijwerkingen werden alleen maar erger. Duizelig, vieze smaak, hartkloppingen, gesprekken niet meer kunnen volgen, slecht kunnen horen wat de ander zegt, woorden niet meer weten (ik was zelfs mn eigen email adres op een begeven moment vergeten) woorden in zinnen meerdere keren herhalen. Het lijkt wel alsof je helemaal aan het trippen bent. Nu dag 3 en ervaar nog steeds de gore smaak, hoofd ook erg moe ik hoor sinds gister wel beter maar praten gaat niet beter, erg moeite met nadenken en gewoon simpel een verhaal vertellen door ineens woorden te herhalen in een zin. Ik heb weinig keus en zal dit middel moeten innemen nog de komende 4 dagen wil ik weten of dit mijn uitslag verminderd. Tot nu toe meer blaasjes erbij gekregen maar werd wel wakker met wat uitgedroogde plekjes dus het zou ontzettend fijn zijn als de bijwerkingen het waard zijn. Ik wou per direct stoppen met dit middel maar de huisarts adviseerde dat ik toch door moest gaan ondanks de hartkloppingen die zelfs snachts nog aanhouden waardoor je de hele nacht aan het hardlopen bent. Ik had besloten niet meer door te gaan ook op advies van de huisarts assistente maar ik blijf de komende dagen thuis dus ik ga toch door en kijken of dit mij gaat helpen van mijn uitslag af te komen. Wat trouwens niet eens zeker is of dit het wel is. Ik heb weer een ander middel voorgeschreven gekregen omdat ik deze bijwerkingen ervaar maar dat is een anti malaria middel en ik begreep dat dit gebruikt word om te testen of het bij Covid-19 werkt. Dan wacht ik liever even af of deze kuur helpt. Bijwerkingen heb ik extreem ervaren, resultaat nog niet bekend.

15-08-2020 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Vanwege een bacteriële infectie deze antibiotica gekregen. Bang voor bijwerkingen na het lezen van ervaringen maar dit viel wel mee. Wel extreem moe en in het begin buikpijn en wat duizelig maar de pijn van de bacterie in mijn bovenbuik was na 2 dagen over. De kuur duurde 3 dagen.

12-08-2020 | Man | 20
Keelpijn
Gepakt voor keelpijn, slijm en keelontsteking nadat ik getest werd voor COVID-19 (dat uiteindelijk een negatieve uitslag gaf). Het heeft me goed geholpen, de vele slijm, pijn en moeite met ademen is genezen na de 3 pillen van 500mg. Ben tevreden over het product, het is zwaar maar het doet z’n werk.

07-08-2020 | Man | 30
Complicatie na operatie
Na een aanrijding met een wagen en de nodige operatie deze medicatie meegekregen om infecties tegen te gaan en dit voor 7 dagen lang. Al na eerste inname verschrikkelijke (metaal)smaak. Verdwijnt net op het moment dat je de volgende moet innemen. Na 2 dagen kwam er dan ook nog eens buikloop bij dat toch de dagelijkse zaken belemmert. Hopelijk na deze kuur nooit meer. [lees meer...]

04-07-2020 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Tijdens het gebruik (2 weken) had ik last van diaree en huiduitslag. Op zich niet heel hinderlijk als dat bij die 2 weken was gebleven maar ik ben nu 1 maand geleden gestopt met de kuur, de bacteriële infectie is helemaal verdwenen maar de bijwerkingen van het medicijn zijn er nog steeds.

26-06-2020 | Vrouw | 57
clindamycine
Wat een rotzooi. Ik had een steenpuist op mij bovenbeen met veel pijn en koorts. Nadat de spoedarts het open had gemaakt kreeg ik een kuur vooe 7 dagen mee. De tweede dag kreeg ik duizeligheid en misselijkheid. De derde dag klapte ik in de ochtend na de eerste dosis, dubbel van de maagpijn en mijn slokdarm. Dit is een paar keer gebeurt. Ook hoofdpijn erbij. Ik heb de art[lees meer...]s gebeld en mocht met 5 dagen stoppen. Dat heb ik gedaan. Ben nu na een week nog steeds niet fit. Moe hoofspijn en niet lekker. De steenpuist is zo goed als weg maar dir middel gebruik ik niet meer.

16-05-2020 | Man | 48
Wondroos
De eerste 2 dagen deed het niets en toen begon het langzaam te werken. Heb wel de hele dag door hoofdpijn

10-05-2020 | Man | 57
Gewrichtsontsteking
Uit voorzorg kreeg ik dit medicijn voorgeschreven, allergisch voor penicilline, omdat ik een keer een bacteriële infectie in mijn knie heb gehad na het laten likken van een hond aan een wondje ben ik uiterst voorzichtig geworden met het hebben of krijgen van wondjes op buiten of een niet schone omgeving, na een dag in de tuin werken heb ik m’n arm gestoken aan een tak, du[lees meer...]s maar om antibioticum gevraagd en gekregen, nog nooit ergens zoveel last van gehad, algehele malaise en na 4 dagen heftige diarree, nu na 2 weken gestopt te zijn nog steeds! Ik hoef het niet weer

08-04-2020 | Man | 24
Amandelontsteking
De kuur is nu klaar de 3e dag bijna achter de rug veel makkelijker slikken nu! Koorts van 40,4 is inmiddels gezakt naar 37, dit is echt een aanrader voor de mensen die twijfelen om deze pil te nemen. Bedankt !

07-04-2020 | Vrouw | 52
Infectie (mond)
Na trekken van mijn kies, infectie. ontzettende pijn in maag / darmstreek onmiddellijk mee gestopt. Nu arts bellen voor medicijn die verlichting brengt.

29-03-2020 | Man | 67
Kiespijn

23-03-2020 | Vrouw | 53

22-03-2020 | Man | 46
Urineweginfectie
Ik wil toch even mijn ervaring met dit medicijn laten weten omdat ik het zelf bijna niet durfde te slikken na alle horror verhalen hier. Ik kreeg deze antibiotica omdat ik een vermoedelijke urineweginfectie, dan wel ontsteking had. Dit werd hetzelfde behandeld als een soa, met grof geschut als het ware, om het weekend te kunnen overbruggen. Na inname zat ik eigenlijk ner[lees meer...]veus te wachten op wat er ging gebeuren maar het viel me allemaal erg mee moet ik zeggen, zeker na het lezen vd ervaringen hier. Ik zat bij wijze van spreken al klaar op de wc wachtend op de diarree aanval maar die is nooit gekomen :). Ja ik had wel een lichte kramp af en toe, beetje droge mond en ik heb me wel 's fitter gevoeld maar al met al viel het mij allemaal hartstikke mee! Ik heb wel voor en na het innemen wat gegeten en de pillen ingenomen met melk en ik heb een extra probiotica pil genomen. Verder heb ik ook regelmatig wat gegeten. Over de effectiviteit van het medicijn kan ik nog niet veel zeggen omdat ik het eergisteren pas heb ingenomen, kom ik later wel op terug.

16-03-2020 | Vrouw | 40
Ontsteking (mond)
Heb deze 3 daagse kuur voorgeschreven gekregen ivm een ontsteking in de wortel/kaak. 1e dag na 1 pil: een uur na inname hartkloppingen (duur: enkele uren). 4 á 5 uur na inname koude rillingen en temperatuursverhoging (°C 38,2), hoofdpijn en extreme pijn in de ledermaten. 2e dag na 1 pil: hetzelfde als dag 1, maar dan met hevig nachtelijk transpireren. 3e dag na 1 [lees meer...]pil: alle bijwerkingen als boven beschreven en ook overdag veel zweten. Vrij grote tabletten met een doorbreek lijn

13-03-2020 | Vrouw | 55
Kaakontsteking
Kreeg dit voorgeschreven vanwege abces in bovenkaak. Werkte binnen een dag, infectie was na 5 dagen verdwenen

13-03-2020 | Vrouw | 55
Kaakontsteking
Positieve ervaring. Zowel links als rechts in bovenkaak flinke ontsteking die uitstraalt naar oogkas en oor. Ben in afwachting van extractie, maar eerst moest ontsteking weg. Medicijn is heel effectief, de pijn op de kiezen rondom en tandvlees was na een dag afgenomen. Ontsteking binnen 4 dagen weg. Bijwerkingen zijn erg vervelend, ben voortdurend misselijk met vieze [lees meer...]metaalsmaak in de mond. Maar die bijwerkingen zijn veel beter te verdragen dan een echt bijzonder pijnlijke kaakontsteking. Je slikt dit spul niet voor je plezier natuurlijk.

05-03-2020 | Vrouw | 52
clindamycine
Na ontvangen van de capsules er thuis 1 ingenomen met veel water. Daarna snel door naar een gemaakte afspraak, maar na nog geen half uur na inname wist ik mij geen raad doordat in mijn lichaam de hel losbrak in de vorm van bizarre pijn in maag/slokdarm en ik raakte de weg kwijt in de ongelooflijke pijn. Het werd een strijd in ondergaan. Gelijk de huisarts gebeld die helaas[lees meer...] niet meer aanwezig bleek te zijn, dus de apotheek gebeld. Die gingen contact zoeken met de huisarts. Werd later terug gebeld door de apotheek, er lag een andere maagzuurremmer voor mij klaar en nee...geen andere optie voor de flinke huidontsteking. Heb gezegd dat ik dit middel absoluut niet verder inneem en de volgende dag de arts ga bellen. Nu...uren later en niet kunnen eten door de immense pijn, het gevoel alsof in de maag/slokdarmstreek een enorme beschadiging opgetreden is, het zuur nog tot in mijn keel komt, staat mijn besluit vast. Never nooit meer ook maar 1 capsule van deze vreselijke rommel qua medicijn! Wat een verschrikkelijke bende is dit!

02-03-2020 | Vrouw | 49
Ontsteking (mond)
Laat ik voorop stellen allergisch te zijn voor veel antibiotica en daarom zag ik er tegenop deze in te nemen. Had mij er niet druk over hoeven te maken. De enige bijwerking is lusteloosheid en verder niets! Laat je dus niet afschrikken door die enorme lijst met bijwerkingen. Ieder medicijn werkt bij ieder mens anders. Ik vind het een hele geruststelling dat er een antibio[lees meer...]tica is die ik wél verdraag.

26-02-2020 | Vrouw | 43
Ziekte van Lyme
kreeg er hartklopping van en werd eigen wat agressief. en hoofdpijn

20-02-2020 | Vrouw | 21
Chlamydia
Onveilig sexs gehad hij was blijkbaar toch niet zo eerlijk als hij zei, beweerde dat hij net een test had gedaan en niks had en geen sexs heeft met andere vrouwen en we hadden Sexs gehad kreeg ik later een berichtje zou je maar laten testen want je bent niet de enige!! Pas hier mee op want velen weten dat ze ergens mee rond lopen en besmetten andere mensen er exspres mee ![lees meer...]!!

18-02-2020 | Vrouw | 59
Longontsteking
Voor ernstige hoestklachten met hoorbaar maar niet ophoestbaar slijm in mijn luchtwegen, ben ik naar mijn huisarts gegaan. Na het beluisteren van mijn longen Claritromycine 500 mg. 1x/dg. meegekregen voor een kuur van 7 dagen ter behandeling van longontsteking. Vrijdag 14 februari begonnen en de volgende dag al beduidend minder hoestklachten maar nog wel gerochel. Bijwerki[lees meer...]ng pijn in maag, buik en rug bestreden met paracetamol. Zaterdag 15 februari tweede en laatste tablet ingenomen. Dit aangezien de bijwerkingen van verwardheid en spierslapte mijzelf en mijn omgeving erg BEANGSTIGDE. Deze laatste ernstige bijwerkingen verdwenen langzaam na twee dagen. Alhoewel dit medicijn mij wel grotendeels van de hoest af heeft geholpen na slechts 2 tabletten, zou ik deze antibiotica NOOIT meer nemen! In de twee dagen na de stopzetting van het medicijn werd het gerochel steeds minder. Vandaag 18 februari voel ik me gelukkig stukken beter en 'normaler/mijzelf' geworden. Ook heb ik voor het eerst weer goed en aaneensluitend kunnen slapen.

16-02-2020 | Man | 55
Wondroos
rood, warm opgezwollen boven been met centraal een harde zone van 5cm diameter. in het centrum een klein pustelje( etter blaartje)

15-02-2020 | Vrouw | 35
claritromycine
Antibiotica profylaxe bij penicilline allergie
Ik heb bronchitis en harde hoest Moest 2x2 dit medicijn nemen ook medrol 3x1 per dag Ik was eerst met antibiotica gestart direct gestopt ik kreeg snachts hartkloppingen..En geen oog dicht gedaan snachts .. gewoon klaar Wakker liggen vandaag naar huisarts Wachtpost gegaan daar vertelde ze dat ik direct moest stoppen . Nu enkel dafalgan nemen en hoest siroop . Als he[lees meer...]t het niet beter is volgende week terug naar huisarts gaan . De medrol moest ik ook direct stoppen : Ondertussen door 1x die antibiotica te nemen is dat al goed op de darmen geslagen (gastric bypass) Noooooit meer dit medicijn

14-02-2020 | Man | 65
Maagzweer
Gif - NOOIT WEER!!!

10-02-2020 | Man | 75
clindamycine
Merk Sandoz.Op basis van mijn ervaring hiermee niet aan te bevelen voor preventief gebruik na het plaatsen van een implantaat door mijn tandarts. Ben er vanwege de bijwerkingen (chronische diarree) en pijn in de buik na 1,5 dag na aanvang kuur mee gestopt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5164)
Anticonceptie - overig (3771)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2732)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2359)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2072)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1954)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1568)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1393)
Angststoornissen (1218)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1162)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1139)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)