categorie

Antibiotica - macroliden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - macroliden

07-06-2019

Kaakoperatie

Merk, type en hoeveelheid: DOUBLE-E PHARMA, Clindamycine 300mg capsule. Bij effectiviteit heb ik minimaal staan ivm pas dag 1, dus klopt niet ....hier zal ik later (7dagen kuur)over berichten. Gebruik het pas (dag1) 2de capsule, MAAR wat mij meteen wat opvalt is dat ik er zware slokdarmkrampen van krijg. Ik had(heb) sowieso aanleg ervoor, een jaar of 3 geleden had ik e[lees meer...]r erg last van tot een jaar terug gelukkig geen slokdarmkrampen meer gehad, wat er gebeurde en wat het getriggert heeft.....ik heb eerder een paar x bij mijn tandarts geklaagd over een tand die behandeld was, maar niet tot rust wou (steeds onstekingsgevoel) mij werd steeds verteld dit kan tijd nodig hebben om te herstellen. Na de derde x (weken gestreken) heb ik maar bij mijn tandarts om een foto geeist en ja hoor een ontsteking te grote van een duim in/onder de wortel in kaak(bot), tandarts durfde verder helemaal niks te doen en verwees meteen door naar de kaakchirurg, daar een totale kaak photo en kreeg te horen meteen verwijderen ivm een ontsteking met als gevolg een Cyste in kaak(bot) best een zware ingreep en cyste te controle opgestuurd, uitslag wees op een (naam cyste vergeten) cyste die vanuit een ontsteking ontstaat. Conclusie en mijn les: bij behandeling, pijn en of twijfels vraag(eis) altijd tijdig om een foto. En medicatie kan slokdarmkrampen oproepen, gelukkig in mijn geval hoef ik m maar 7dagen te slikken. Bij slokdarm klachten slikte ik altijd Nexium 20mg(preventief) en bij zware krampen 40mg, en stopte na een week of 3 (klachten kwamen zo goed als niet meer terug. Zoals ik eerder aangaf ik heb nu bijna een jaar geen klachten gehad tot weer dit medicijn. Maandag vraag ik de kaakchirurg of ik dit samen met nexium mag slikken in ieder geval tot ik de keur af heb geslikt (en paar dagen erna nexium preventief slikken)
05-06-2019

Kaakontsteking

Na 2 dagen slikken klachten amper afgenomen van de kaak ontsteking . Zieker van het medicijn Moest direct stoppen vd tandarts en doorgeven aan huisarts
09-05-2019

Oorontsteking

Deze kuur gekregen voor een fikse oorontsteking , nadat een andere kuur me niet hielp is deze me gegeven door de dokterswacht. Hij begon na 2 dagen te werken. Heb nog nooit zo'n vervelende bijwerking gehad als met dit middel. Ben na 5 dagen gestopt zo'n buikpijn en spierpijn. Nu nog ontzettend misselijk, buikpijn en diarree. Dit middel never nooit meer .
09-05-2019

Clindamycine (clindamycine)

Na enkele dagen geslikt te hebben heftige tandvlees ontsteking, benauwdheid en gevoel van zwakte, vooral in de benen. Werd er echt zieker van! Huisarts advies is nooit meer gebruiken!
05-05-2019

Longontsteking

Na drie dagen met een longontsteking gelopen te hebben met 40,2 koorts ben ik naar de huisarts gegaan. Nadat de diagnose in het ziekenhuis werd bevestigd kreeg ik dit antibioticum voorgeschreven. Nadat ik mijn tablet 's avonds had ingenomen kreeg ik plotseling erg veel speeksel en een metaalsmaak. In het begin van de nacht was ik ineens helemaal in de war en er stellig van[lees meer...] overtuigd dat ik doodging. Hierbij had ik compleet irrationele verklaringen wat er met mij aan de hand was en begon ik allerlei briefjes te schrijven voor als ik dood was. Dit terwijl ik hiervoor nooit last van psychische problemen heb gehad en ook geen andere medicijnen gebruikte. Vervolgens nam de paniek het over en na een slapeloze nacht voelde ik mij compleet uitgebrand en depressief. Mijn koorts was inmiddels helemaal verdwenen dus het leek wel de ziekteverwekker aan te pakken. Inmiddels na het nemen van de tweede tablet drong het tot me door dat mijn klachten bijwerkingen waren van de Claritromycine en ik belde de huisarts dat ik een ander middel wilde. Plotseling kreeg ik zeer hevige hartkloppingen met extreem hoge hartslag en duizeligheid en hierdoor raakte ik weer in paniek. De rest van de dag erg depressief gevoeld en de volgende nacht onrustig geslapen met nachtmerries en zweten. Overgestapt op Amoxicilline verdwenen alle bijwerkingen en heb nadien geen last meer van de psychische problemen gehad. Gelukkig was ik binnen enkele dagen van mijn longontsteking af dankzij de Amoxicilline. Voor mij nooit meer een antibioticum uit de Macrolide klasse, het had nog veel erger af kunnen lopen.
02-05-2019

Longontsteking

Gekregen van de longarts voor een longontsteking en luchtweginfectie. Op dag 2 van de kuur extreme vermoeidheid maar niet kunnen slapen. Misselijkheid die enkele uren na inname aanhoud en die vieze bittere smaak in de mond die op geen enkrle manier weggaat. Nog tot maandag deze kuur benieuwd of de bijwerkingen minderen. Mijn kwaal is i n elk geval wel aanzienlijk minder
25-04-2019

Longontsteking

Na een flinke luchtwegen infectie toch een longontsteking gekregen. Heel veel pijn met ademhalen. De voorafgaande kuur van Doxycycline 100 mg had nauwelijks effect. Week later Azitromycine 500 mg en hielp al meteen na 2 dagen. totaal geen bijwerkingen. Geweldig. Het hoesten werd minder en de pijnen kun je opvangen met paracetamol en heel veel rusten. Na uitslag longfot[lees meer...]o ziekenhuis bleek de ontsteking er toch nog te zitten. Nu verder met penicilline voor het restant van de bacterie aan te pakken. Het is altijd afwachten welke kuur effectief blijkt te zijn.
21-04-2019

Longontsteking

Ik was na drie dagen nog niet echt beter en kon de hele dag door wel water drinken , ik had echt een droge mond , niet normaal Verder geen bijwerkingen
12-04-2019

Chlamydia

Heb nog nooit zoiets ervaren als dit. Ik weet elk lichaam is anders maar mijne heeft fel gereageerd. Bijna alles wat je kon krijgen na inname heb ik over me heen gekregen. Hopelijk met een geslaagd resultaat want pffff ben uitgeput
11-04-2019

Amandelontsteking

Ontzettende keelpijn en opgezette klieren. 39 koorts. Na de 2 e tablet merkte ik al veel verschil. Geen bijwerkingen gehad
01-04-2019

Kaakontsteking

Door een complicatie na een wortelkanaalbehandelig was de ontsteking doorgetrokken naar mijn kaak. Ik had erg veel last van drukkende pijn. De pijn was op de 2e dag aanzienlijk minder. Na dag 5 is de ontsteking zo goed als verdwenen. In tegenstelling tot de meesten heb ik geen bijwerkingen gehad.
29-03-2019

Gonorroe

Lijkt alsof je een zombie word na inname.
21-03-2019

Clindamycine (clindamycine)

heb clindamycine gekregen na een elleboog-operatie in de Maartenskliniek. Het is beslist geen succes!!
14-03-2019

Acne/puistjes

De overstap van het oude naar het nieuwe middel is dus dat de acne nu weer helemaal terug is.
11-03-2019

Voorhoofdsholteontsteking

Ben zelf na 12 dagen slikken gestopt. Had voor 3 weken meegekregen. Achteraf was het geen voorhoofdsholteontstekeing. (MRIscan). Ergo geen effectiviteit. Heb nu 7/8 wk later nog steeds last van smaakverlies, branderig gevoel in mond en draaierig gevoel. Hoop, dat het minder gaat worden c.q. verdwijnt.
07-03-2019

Luchtweginfectie

luchtweg infectie. Kon niet meer slapen. zware hoofdpijn, Opgejaagd, onrust, depressief, In de war. Na 3 dagen gestopt.
03-03-2019

Clindamycine (clindamycine)

op vrijdagochtend 1 maart heb ik een uur voor mijn plaveisel cel carcinoom operatie 2 capsules Clindamycine , eenmalig ingenomen i. v. b. met infectiegevaar na de operatie. Toen ik in de bijsluiter las dat het slokdarmproblemen kon geven, gingen bij mij de alarmbellen rinkelen, want ik wist nog maar al te goed hoe erg ze waren bij het innemen van Flucloxaziline een paa[lees meer...]r jaar terug. Ik ben direct gaan bellen maar men verzekerde dat het deze keer, het waren immers maar twee capsules, wel mee zou vallen. Nou, dat viel het niet. Vrijwel direct na inname kreeg ik een heel pijnlijk branderig gevoel in mijn keel, en toen ik naa de operatie weer thuis was en wide gaan ontbijten kon ik letterlijk en figuurlijk geen hap door mijn keel krijgen. niet alleen het slikken was pijnlijk en problematisch ook was het alsof mijn slokdarm zelf in brand stond en voelde het alsof al mijn eten zich daar ergens ophoopte en niet verder kon. de hele dag, avond en volgende dag bleef ik klachten houden. Inmiddels is het 3 maart en lijkt de rust weergekeerd. Voor mij dus absoluut geen Clindamycine meer.
24-02-2019

Sinusitis

Vier dagen gebruikt, verschrikkelijk, moe, metaalsmaak, na vierde dag hevige diarree, gestopt op dag vier, dag vijf , hevige buikpijn bovenbuik rechts. Wss darmen helemaal overhoop. Op spoed beland van de pijn. Deze ROMMEL nooit meer
23-02-2019

Clindamycine (clindamycine)
Acute necrotiserende gingivitis (ANG, ANUG)

Vanwege hevige kiespijn ' s avonds naar spoedeisende tandarts geweest; wortelkanaalbehandeling gehad. Op 9 januari verschrikkelijke zenuwpijn in kaak en huisarts gevraagd om Oxycodon 5 Mg, 2x daags en 10 dagen Clindamycine in verband met allergie voor penicilline. Pijn bleef hevig, naar tandarts stuurt mij door naar endontoloog voor opnieuw wortelkanaalbehandeling (?). ( [lees meer...]Blijkt achteraf apex-resectie moeten zijn!) 5 februari bij endontoloog wortelkanaalbehandeling, tijdens behandeling raakt hij de nervus vagus! Ik kon niet roepen maar verschrikkelijk, ging tegen het plafond! Opnieuw Ocycodon, ibuprofen, paracetamol, niets hielp. Week later kaakchirurg speodafspraak, na weigering via tandarts via huisarts. Ik wilde hem eruit, kon al die tijd niet kauwen vanwege de verschrikkelijke pijn. Gaat de kaakchirurg met de tandarts overleggen inp laats van in gesprek en uitleg wat er aan de hand is met mij! De tandarts vond ik al slecht qua oorzaak en nalatigheid. Ze wilde hem niet trekken, ik moest er op staan! Ze zei dat haar werk er dan op zat maw geen nazorg....... Tijdens trekken nooit zo'n pijn gehad, Gaf Clindamycine merk Teva mee, geen enkele bijwerking, maar de eerste kuur van de huisarts in januari slokdarmonsteking van merk Sandoz; Heel erg na direct stoppen nog vier dagen last gehad, en met Teva niets. Heb deze bijwerking gemeld bij het Lareb. Nog een keer naar andere kaakchirurg, is mijn hele kaak en wangslijmvlies onstoken en heb ik botinfectie! Nooit een wortelkanaalbehandeling meer, of goede voorlichting van tandarts en zelf vragen om apex-resectie! Je moet tegenwoordig je eigen arts zijn! Dus heb je ook slokdarmonsteking; kijk of je Sandoz hebt gebruikt en meld dit! Overigens geen enkele andere bijwerking met Teva.
22-02-2019

Chlamydia

Binnen een uur hele erge diarree, hoofdpijn en heel erg misselijk waardoor ik bijna flauwviel. Een paar uur later waren de bijwerkingen weer weg. Nog maar afwachten of de chlamydia weg is..
19-02-2019

Chlamydia

2x 500 mg tabletten. Savonds geslikt, volgende ochtend met enorme hoofdpijn wakker geworden. Gedurende de dag zoveel steken in het hoofd en duizeligheid/vaag zicht. Inmiddels ziek gemeld van het werk want ik kan helemaal niks. Iedere stap foet pijn aan mijn hoofd. Het is nog maar afwachten of de medicatie effectief is geweest, gezien ik geen klachten had door de chlamydia.
19-02-2019

Ademhalingsproblemen

17-02-2019

Bijholteontsteking

dit is de 4e antibiotica die ik geprobeerd heb. ook deze kuur helpt niet. enkele bijwerkingen zoals misselijkheid en moeheid. voor mij was het het proberen niet waart.
19-01-2019

COPD

Ik slaap sinds het gebruik nog maar 2 à 2 en een half uur per nacht. Heb het idee dat ik aan de speed zit. Ik voel mij een wrak.
10-01-2019

Claritromycine (claritromycine)

Als u mijn bijwerkingen leest, snapt u wel dat het een zware dobber was, over het algemeen gaat medicijnen innemen gemakkelijk. Voor de bittere smaak hielp een zout dropje een beetje.
02-01-2019

Astma

06-12-2018

Chlamydia

Gisteren naar de GGD gegaan om de antibiotica op te halen. Na veel stress en angst voor het innemen van de tabletten heb ik deze ochtend na het sporten en ontbijt om ongeveer half 11 de 2 tabletten beide door de helft gebroken en ingenomen met jus d'orange. Ik had evt. ook vla en kwark gehaald mocht het niet lukken met normaal drinken. Ik heb nogal moeite met slikken van ([lees meer...]grote) pillen, maar dit ging nog makkelijker dan de anticonceptiepil. De bijwerkingen begonnen ongeveer 1 uur / 1 uur en 15 minuten later. Ik kreeg iets meer last van lichte/vage hoofdpijn. Niet echt een stekende pijn maar meer zeurend alsof je slaperig bent. Daarna kreeg ik steken in m'n buik en werd ik ongelooflijk misselijk (dat bouwde zich op van licht naar erger). Ik kreeg daarbij GEEN neigingen om te overgeven, maar op dat moment wil je dat het liefst wel. Maar dat kan niet.. wel kreeg ik veel speeksel in m'n mond (meestal als ik misselijk ben). Emmer en water voor de zekerheid gepakt. En met veel bewegen had ik er minder last van. Het is nu een uur later en de misselijkheid en buikpijn zijn afgenomen. Heb wel een beetje last van m'n keel maar kan ook door de verkoudheid komen. Ook boer ik veel.
25-11-2018

Clindamycine (clindamycine)
Trekken van tand of kies

Vreselijk ervaring bij de tandarts. Dus aan de antibiotica uit voorzorg. Op dag 2 al last van mijn slokdarm en maag. In overleg met de apotheek aan de omeprazol 20 Mg 1x daags. Maar nu op dag 4, durf ik ze niet meer in te nemen. Gister avond ingenomen on 21.00, nu smirgens nog steeds kadt van slokdarm. Brandende pijn, misselijk, gevoel dat alles blijft hangen, misselijk[lees meer...], kokhalzen, boeren .. wat een ellende dit spul
02-11-2018

Chlamydia

Enkele minuten na inname al zeer effectief. Maar ook direct bijwerkingen. Hartkloppingen, jeuk, misselijkheid, diarree, angst, hoofdpijn, droge keel, droge mond. Maar na twee uur na inname, alleen nog maar honger en moe. Voor de rest prima
30-10-2018

Bacteriële infectie

Bij operatie van ernstige schouderfractuur is infectie met S. Lugdunensis opgetreden. Na tweede operatie waarbij osteosynthesemateriaal en gehele humeruskop is weggehaald en kom is schoongemaakt, is een tijdelijke spacer met antibiotica geplaatst. Tevens 2 weken intraveneus ( via infuus) Vancomyxine, waarna nu 4 weken tabletten Clindamycine (vanwege allergie amoxilline). [lees meer...]Zit in 1e week Clindamycine tabletvorm. Vooralsnog geen bijwerkingen gemerkt, wel moeheid, maar dit kan ook tgv operatie zijn. Wel bittere, chemische smaak in de mond.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4660)
Anticonceptie - overig (3445)
Cholesterol (2718)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2054)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1766)
ADHD - psychostimulantia (1726)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1478)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)