Ervaringen met Erythrocine

Tandvleesontsteking (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)

05-02-2023 | Man | 18
Acne/puistjes
Kreeg de keuze om acne te behandelen met isotretinoine of antibiotica. Ik heb eerst voor de minst ingrijpende behandeling gekozen. Dit medicijn gebruikt tegen acne rug/gelaat in combinatie met tretinoine creme. Ongeveer half jaar gebruikt. Duurde lang voordat acne rustig werd en uiteindelijk bijna verdween, maar was uiteindelijk onder controle. Maand na stoppen weer last v[lees meer...]an een nieuwe uitbraak. Erg genoeg om toch over te moeten stappen op isotretinoine. Ik heb geen bijwerkingen bemerkt tijdens het lange gebruik van deze medicatie.

11-06-2022 | Vrouw | 45
erytromycine (250mg)
Kaakoperatie
-Pas na een maand kreeg ik last van een vaginale schimmelinfectie die niet weg wilde. Echt heel naar, terwijl ik daar nooit last van heb gehad. Ik legde de link niet eens meer met de antibiotica, dat kwam later pas. -Ook kreeg ik last van diarree en zijn mijn darmen na maanden nog van slag. -Ik kreeg blaasontsteking, ook nooit last van gehad zelfs. Als kind wel eens e[lees meer...]en keer. -En ineens heb ik suikerziekte. Nu schijnt dat wel vaker voor te komen na antibiotica. Maar ik ben er niet bepaald blij mee uiteraard. Ik slik altijd zo min mogelijk medicatie en nu zijn er artsen die dat maar eventjes voorschrijven en uiteindelijk is dat zga bijna je doodvonnis. Ik hoop dat ik die diabetes kan omvormen door nog gezondere voeding etc, maar ik zit er maar mooi mee wat een troep is dit middel zeg! Uit de handel halen lijkt me beter.

12-11-2019 | Vrouw | 31
erytromycine (250mg)
Acne/puistjes
Tijdens zwangerschap deze kuur voorgeschreven van een aantal weken. Met goed resultaat. Acne laaide nog meer op door zwangerschap. Huid werd na een week al rustiger. Geen bijwerkingen gehad. Eerste middel wat echt goed bij mij werkte voor de acne

05-07-2017 | Vrouw | 25
erytromycine (500mg)
Ik heb deze pillen gekregen omdat ik 2 cosmetische behandelingen heb gehad. 4 juli mee begonnen. Werd toen al niet echt lekker. s'avonds werd het erger, misselijkheid en niet kunnen overgeven, hongergevoel wat niet verdwijnt, je enorm ziek voelen, duizeligheid. Kan er niet van slapen! Hele nacht wakker gelegen. Wat al helemaal vervelend is, is dat je de tablet een uur van [lees meer...]te voren moet innemen voordat je gaat eten. Dit is niet altijd haalbaar. Dan zou je eigenlijk je wekker moeten zetten s'ochtends. Ben erg ontevreden over dit medicijn. Het is niet normaal dat je zoveel bijwerkingen krijgt. Ik ga mijn huisarts bellen om te kijken naar nieuwe opties. Alleen hoef ik dit nog maar te slikken tot 6 juli s'middags. Misschien zing ik het nog wel even uit. Vanwege de vele bijwerkingen moet ik mij ook ziek melden morgen op werk, jammer. Als ik dit niet had gehad, kon ik vanaf morgen weer beginnen met werken.

20-05-2017 | Vrouw | 52
Bijholteontsteking
Dit is (voor mij) een hele heftige kuur. Maagpijn vanaf de eerste tablet. Diarree, hoofdpijn en heel moe.

14-01-2015 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik liep eerst al ruim anderhalve week met een zware keelontsteking rond. toen Broxil gekregen voor 7 dagen. na 3 capsules werd het al minder en na 4 dagen overal vanaf (dacht ik) na 7 dagen merkte ik dat ik nog witt puntjes in mijn keel had, maar ik ging ervanuit dat dit amandelsteentjes waren.. blijkbaar was de ontsteking nog niet weg en kreeg ik het na 2 weken in volle [lees meer...]hevigheid terug. ik was al moe maar nu ik Erythrocin slik, wordt ik elke keer precies 2 uur na inname heel wazig en doodmoe (alsof ik slaapmiddelen op heb) na 3 uur krijg ik even buikpijn, verder geen bijwerkingen. Maar die vermoeidheid die me overvalt is echt enorm (!!) ik ben sowieso al wat moe natuurlijk door die bacterie, maar het is wel erg typisch dat precies 2 uur na inname ik overvallen wordt door deze klachten, ze houden dan een uur a anderhalf aan en dan ebt het wat weg. Aangezien ik 4 maal daags moet slikken is het dus behoorlijk vervelend!

13-03-2013 | Man | 65
Tandvleesontsteking
straffe kuur: 5 dagen 4 tabletten; halverwege vermoeidheid en lusteloosheid; na afloop: externe tekenen van ontsteking verdwenen; vatbaarheid voor virussen.