Ervaringen met Klacid

Bronchitis (0 meningen)

24-08-2018 | Vrouw | 16
claritromycine (500mg)
Keelontsteking
Ik kreeg deze kuur in Italie voor een keel/oorontsteking. Klachten zijn na 6 dagen opgelost maar voel me ellendig. Misselijk en duizelig met rare pijn steken en rugpijn. Hoop echt dat deze rugpijn verdwijnt nu de kuur is afgelopen.

19-07-2014 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
30 dagen moeten gebruiken. Helaas helpt dit NIET tegen mijn acne, lijkt erger te worden op rug, borst en wangen. Enige bijwerking is flinke maagpijn!!

19-12-2013 | Vrouw | 20
claritromycine (250mg)
Acne/puistjes
Ik heb dit medicijn van de dermatoloog gekregen voor 30 dagen. Kreeg meteen al bijwerkingen zoals misselijkheid, hoofdpijn, rusteloosheid. Heb het anderhalve week vol gehouden en toen gestopt. Ben inmiddels 3 kilo afgevallen door het overgeven

27-07-2012 | Man | 42
Longontsteking
Heb klacid gebruikt met pretnicelon bij een longinfectie. na 3 dagen vreselijke dromen en halucinaties, echt dooodsbang 2 dagen mijn slaapkamer niet uitgeweest duer op slot gedraaid. Ik niet weer ik draag nu een formulier bij mij dat ik dit niet weer wil gebruiken dat zegt genoeg denk ik.

07-03-2012 | Man | 49
claritromycine
Ik heb al vele antibiotica's gehad in de loop der jaren, uiteindelijk is dit het beste middel voor me, helaas heb ik chronische bijholteontstekingen dus een gewone virus/ verkoudheid loopt altijd iuit op bacterie/onsteking, met een week red ik niet dat het over gaat, soms aantal weken gebruiken, wel veel bijwerkingen, vreselijke maagklachten zoals zuurbranden op mn slokdar[lees meer...]m (vreselijk),slecht slapen, hongergevoel en wat me opvalt mn spieren voel ik overal,mn hielspoor bijv.extra gevoelig ,rug,armen,nek.En ik word er ook extra moe van, helaas maar ik zal er doorheen moeten.

12-01-2012 | Vrouw | 64
claritromycine
heb een jaar mee moeten stoppen omdat het niet meer goed werkte, nu weer winter dus ga weer beginnen.

08-01-2012 | Man | 53
claritromycine
Ik heb 10 dagen klacid gebruikt tegen ontseking van neus en slijmvliezen, het had een erg vieze nasmaak maar het hielp wel tegen de klachten. Helaas heb ik nu voor het eers in mijn leven een moeilijke stoelgang gekregen en probeer er van alles aan te doen weer normale ontlasting te krijgen maar bij mij werkt het dus presies andersom als bij de meeste mensen want die krijg[lees meer...]en vaak dunne ontlasting, bij mij zijn het dus allemaal harde klontjes en het is of ik de helft minder ontlasting heb als vroeger omdat al het vocht eruit word gehaalt. Hoop hier iemand te vinden met het zelfde probleem en een eventueele oplossing, tot nu toe heb ik een keer een clisma gehad waarmee mijn dikke darm binne de kortste keren leeg was maar daarna ging alles weer als na klasid, gebruik nu al paar dagen magnesium maar ook daar heb ik nog geen effect van..

09-12-2011 | Man | 38
claritromycine
middel eerder gebruikt bij voorhoofdsholte ontsteking, daarmee week ziek geweest. Bij tweede keer gebruik bij luchtweg infectie blijkt dat de behoorlijke hoofdpijn en misselijkheid, braken bijwerkingen zijn daarom dus na 2 dagen afgebroken en ander middel voorgeschreven gekregen. Het lijkt de kwaal goed te bestrijden maar vanwege bijwerkingen dus niet vol te houden.

26-10-2011 | Man | 46
claritromycine
Ben dianeet type 1. Na dag 3 opeens bijzonder veel onverklaarbare hypo's ! Staat niets over in de bijsluiter, wel in een engelse bijsluiter die ik vond. Daar zijn ze blijkbaar verder ....

19-05-2011 | Man | 56
Acné
Na 30 jaar tetracycline en mynocin is dit het eerste middel dat echt helpt! Bijwerking: schimmel op tong.

30-06-2010 | Vrouw
Speekselklier ontsteking
Makkelijk om in te nemen. Voordeel geen interactie met de pil. Nadelen vooral geestelijke klachten (depressies, huilen, onredelijk zijn), raar dromen en een vieze smaak. Vooral om de eerste bijwerkingen vond ik het geen fijn product. Kuur wel afgemaakt.

23-03-2010 | Vrouw
Keelontsteking
Klacid is makkelijk in te nemen...slechts 1 maal per dag. Enige bijwerking waar ik 'last' van had was dat ik i.p.v. 1x per dag een aantal keer per dag naar het toilet moest. Verder prima werkend middel.

12-01-2010 | Man
H Pylori infectie
Dit is voor mij de eerste en laatste keer dat ik langer dan 2 dagen antibiotica heb gebruikt. Een van de meest gevaarlijke bijwerkingen die naar mijn idee zeer gebrekkig wordt vermeld is vitamine K tekort, waardoor je bloedingen kan krijgen of bestaande zweertjes/bloedingkjes verergeren. Afgezien van de ranzige smaak voelde ik me aanvankelijk goed. Dag 5 kreeg ik echter l[lees meer...]ast van steken en branden op grens maag/slokdarm (was waarschijnlijk al licht ontstoken). Dag 6 nog hevigere pijn, toen Klacid voortijdig moeten afbreken. Dag 7 op het punt gestaan om naar de eerste hulp te rijden, hele slokdarm brandde weg i.c.m. hevige pijnsteken. Toen alleen nog vloeibaar voedsel op en veel yoghurt en vitamine supplementen (met o.a. ijzers & vitamine K). Daarna ging het langzaam aan weer beter. Zal nog wel maanden duren voordat darm flora weer is hersteld (neem hiervoor extra probiotica). En of de Pylori weg is moet nog blijken. Ben in ieder geval weer wat littekens op mn slokdarm rijker..

25-11-2009 | Vrouw
Huid / acne
- kreeg wel vaak een bittere smaak in de mond - maagzuur - vaker ontlasting per dag