Erytromycine

erytromycine

Keelontsteking (1 mening)
Infectie (wond) (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)
Voorhoofdsholteontsteking (0 meningen)
Bacteriële infectie (0 meningen)

18-04-2018

Acne/puistjes

Ik heb AB gekregen om mijn acne te behandelen. Van de vorige AB kuur kreeg ik erge last van mijn darmen (Weet even niet meer welke kuur ik toen had). De dokter heeft deze voorgeschreven voor 15 dagen om te kijken hoe het gaat. Ik ben dinsdag (17 april) begonnen met de kuur. (Het is nu de nacht van woensdag 18 april op donderdag 19 april) Toen heb ik alleen maar die van sav[lees meer...]onds ingenomen. En dag erna 2 zoals het moest. Sinds die tijd last van een opgeblazen ongemakkelijk gevoel in mijn maag/darmen. Ik heb dit wel vaker dus weet niet of het hierdoor komt. Maar vind het gek dat het nu constant is. Sinds een uur geleden heb ik een licht gevoel in mijn hoofd, nog steeds de maag/darmklachten, een slap gevoel, niet kunnen slapen en lichte hyperventilatie. Telkens als ik bijna in slaap val schrik ik wakker en ben echt enorm moe. Geen idee of ik nog door ga met dit medicijn. Ik wil graag na 14 jaar van mijn acne af maar om dit elke dag te hebben vind ik niks.
13-02-2015

Infectie (wond)

Wondje aan de elleboog dat was gaan ontsteken en een dike slijmbeurs tot gevolg. Ook koorts er bij. Erytromycine, eerste dosis ok, tweede wat maagkrampen; derde dosis zware maagkramp, misselijkheid, total geen trek in eten en maar gauw gaan slapen. Vierde dosis - niet te houden pijn, dubbelgeklapt in bed, nergens trek in, misselijk. 6 uur na de inname geen verbetering en I[lees meer...]n overleg met huisarts overgestapt op penicilline kuur.
12-03-2013

Maagklachten

Ik neem deze voor een maagontledigingsstoornis waar ik al erg lang mee kamp, na meer dan een jaar domperidon voldeed deze niet meer en met wikken en wegen en veel bespreken met maag lever darm arts ermee begonnen. Het helpt echt erg goed bij me! Als mijn maag leeg raakt wel erg veel maagpijn, verder verlicht het echt mijn leven,eers kon ik nooit fatsoenlijk drinken,en nu[lees meer...] wel! (Verder heb ik sv voeding hoor). Heel tevreden mee! Ik had ook verschillende cystes op mijn lijf en die zijn nu ook langzaam weg aan het gaan! De bijwerkingen vallen mee,alleen vaak last van jeuk net na inname en in het begin hoofdpijn,
09-07-2011

Erytromycine (erytromycine)
Last van slijmen en keelontsteking

sinds ik de medicijnen gebruik heb ik ontzettend last van buikpijn. Ik heb continu steken in de buik. last van maag en darmklachten. gister door de medicijnen de hele dag in bed gelegen. ik kon amper opstaan. de buikpijn was zelfs zo erg dat ik dacht dat ik een miskraam kreeg! ik weet niet of ik door moet gaan met de medicijnen.
20-09-2010
Vrouw

Maagdarmontsteking

Na diaree en aanhoudende maag en darmklachten een kuur van de huisarts. Daarna viel ik 13 kg af en waren mijn leverwaarden niet meer in orde. Na diverse leverpuncties bleek mijn lever blijvend beschadigd door deze ene kuur. eeen zeldzaam geval van zeldzame bijwerkingen van deze anti-biotica zij men. Ben nu voor mijn leven leverpatient met alle gevolgen van dien.
23-10-2009
Vrouw

Bijholteontsteking

Van andere antibiotica ken ik algemene darmklachtjes, die wel enigszins onder controle te houden zijn als men ervoor of erbij goed eet. Vroeger ook erytromycine gehad zonder grote klachten. Maar de laatste keer kreeg ik er serieuse maagpijn van, steken in de maag, plus allerlei darmklachten. De maagpijn was wel schrikken. Erytromycine durf ik niet meer, ik vraag naar een a[lees meer...]lternatief, als antibioticum noodzakelijk is (gelukkig is het maar zelden het geval).

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum