categorie

Antibiotica - penicillines breedspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines breedspectrum

16-03-2024 | Vrouw | 51
Nierbekkenontsteking

zweten vermoeidheid buikpijn verlies van eetlust misselijkheid hoofdpijn

Heb dit middel gekregen vanwege een nierbekkenontsteking met een urosepsis, nadat ik eerst 5 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Ondanks de kweken, werkte het middel niet goed genoeg, en kwam infectie terug. Veel bijwerkingen, maar de hevige pijn in m’n darmen vind ik het ergste, het zijn geen krampen, maar pijn, wat doorstraalde naar rug en liezen. Verder geen eetlust,[lees meer...] misselijk en veel hoofdpijn. Niet mijn middel

12-03-2024 | Vrouw | 62

anafylactische shock

Anafylactische shock van dit medicijn gehad! Ben met loeiende sirenes afgevoerd naar het ziekenhuis, kan het gelukkig nog na vertellen!

12-03-2024 | Vrouw | 49

rillingen Misselijkheid

Tijdens gebruik geen last gehad. Tot ik 1,5/2 weken erna plots niet goed werd... Heel mijn lijf voelde misselijk, gevoel alsof ik zweefde en niet goed n mijn lijf zat, koude rillingen maar geen koorts en knalrood hoofd, hartkloppingen. Toch even bij spoedarts geweest, bloeddruk en hartfilmpje goed. Volgens de spoed een griepje op komst waarschijnlijk ...zelf voor de maag e[lees meer...]n misselijkheid maar panteprazol gaan nemen, leek na paar dagen te werken. Tot ik nu weer 1,5 week later met hetzelfde zit, weer hondsberoerd, misselijk en kan niks eten of drinken, geen trek en weer die koude rillingen en rode vlekken. Herkent iemand dit na gebruik van een kuur amoxilline??

02-03-2024 | Vrouw | 32

diarree buikkrampen droge mond

Werkt goed tegen longontsteking, ontstekingswaarden binnen 5 dagen gedaald van 106 naar 25. Laatste dagen kuur last van diarree en buikkrampen ondanks gebruik van probiotica. Eerste dagen vrijwel geen last gehad van bijwerkingen.

01-03-2024 | Vrouw | 67
Kaakontsteking

acute hoofdpijn algemene malaise misselijkheid moeilijk in slaap vallen

Heb t al eerder gebruik...zonder bijwerkingen. Dit keer 5 dagen flink ziek op bed gelegen.

28-02-2024 | Vrouw | 47
Voorhoofdsholteontsteking

duizeligheid

Ik heb het gekregen voor mijn bijholteontsteking, voorhoofd en kaakholte ontsteking. Het helpt wel maar ik ben extreem duizelig en heb mega last van obstipatie. Heel de dag ben ik moe en lamlendig

25-02-2024 | Vrouw | 65
amoxicilline

allergische reactie jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch

3 dagen na de ( 7 dagen amoxicilline kuur) voorgeschreven door implantoloog kreeg ik enorme allergische aanval van rode jeukende galbulten over het hele lichaam. Heel heel erg. Zelfs met antihistaminetabletten duurde het 6 dagen voordat huid weer rustig werd.

17-02-2024 | Vrouw | 35
amoxicilline
Trekken van tand of kies
Ik bleek een ontsteking in mijn verstandkies te hebben. Voordat ze kunnen trekken eerst aan de Amoxicilline. Jullie bijwerkingen gelezen en gelijk paniek ervan. Toch maar aan begonnen en eigenlijk geen enkele bijwerkingen gehad. Al met al paniek voor niks! Heb de hele kuur afgemaakt, ontsteking lijkt zo goed als weg.

14-02-2024 | Vrouw | 38
Rosacea

jeukende bult(en) in één gebied rode kleur in gezicht jeukende nek jeuk in het gezicht Jeuk over het hele lichaam diarree

Hallo, wou even hier men verhaal doen want ben echt ten einde raad. Ik zit met een huidaandoening ‘rosacea’. Had er nooit last van gehad alleen als ik in het zonnetje zit dan wordt ik snel rood aan men gezicht. Een paar jaar geleden had ik hevige rugpijn en had besloten om een cortisonespuit te doen. Toen is het ineens begonnen. Men gezicht werd heel onrustig en vuurro[lees meer...]od met bultjes en rode plekken op. Ik had ook droge handen en droge plekken op men gezicht. Alles wat ik gebruikte van zeep of dagcrème kon ik ni verdragen. Alles werd dan erger. Durfde niet meer buiten komen en schaamde me enorm om zo te gaan werken. Iedereen die me zag zei altijd ‘oei!! Wat is er met je gezicht gebeurd?’ Ik was er echt kapot van en wou terug weer normaal zijn als ervoor. Ik kon echt niks verdragen. Zelfs geen parfumcrije zeep of minerale make-up om men roodheid te bedekken. Alles werd gewoon erger. Zelfs medicatie zoals allergiepillen werdt ook erger. Kreeg dan elke ochtend nieuwe rode vlekjes en bulten op men huid. Ben toen naar verschillende dermatologen geweest en ze zeiden dat ik rosacea had. Wat logisch is want men gezicht was vuurrood omdat het onrustig was. Ze schreven allemaal antibiotica voor met een zelfgemaakte creme die ik moest opsmeren. Alles werd erger. Niks heeft geholpen. Heb het nu al jaren. Nu een maand geleden hebben ze tetralysal voorgeschreven. In begin was alles goed. Het hielp en men huid was weer normaal. Maar naarmate het einde van de kuur kreeg ik jeuk in men hals, kaaklijn en wangen en begin ik ook hevige bulten te krijgen. Ik ben naar de dokter geweest en ze schreven weer een andere antibiotica voor ‘minocycline’. Hel blijft maar jeuken en ik weet dat ik niet mag krabben maar da jeukt echt ni normaal en dan krab ik men huid helemaal open. Ik kan zelfs snachts ni slapen omdat ik dan weer een hevige jeukaanval krijg. Vandaag de dag zit ik nu al aan men 6e dag van men antibioticum minocycline en nog steeds is len huid erg onrustig. Met heel erge jeuk op men hals en wangen. Men huid is vuurrood. Wil dit dan gewoon zeggen dat ik geen medicatie kan verdragen? Zijn dit bijwerkingen? Dit was allemaal begonnen sinds ik cortisonespuit heb gekregen. Ik heb eind deze maand een afspr bij de dermatoloog voor een uitgebreide allergietest op men rug en begin maart gaan ze zelfs een biopsie doen. Ik wil terug een normaal leven leiden zonder jeuk en roodheid. Heb nu sinds kort een vriendje maar ik schaam me enorm voor men huid en ik ben daar heel onzeker van geworden. Het eerste wat ik doe als ik smorgens opsta is in de spiegel kijken om te zien of het erger is. Ik ben echt ten einde raad en wil weer een normaal leven. Herkent iemand dit? Heeft iemand dit ook gehad en wat is dit juist? Groetjes Lamia

07-02-2024 | Vrouw | 43
Darmontsteking

02-02-2024 | Vrouw | 33
Bijholteontsteking
3 november was ik verkouden en kreeg ik last van een holteontsteking. Na 3 weken bellen naar de huisarts en hele hevige bonkende hoofdpijn mocht ik eindelijk komen omdat mijn linkeroog dicht zat. Ik werd met spoed naar de KNO-arts gestuurd. Na 7 dagen gebruik van dit medicijn waren de klachten zo goed als weg op zwelling na. Na 3 dagen stoppen werd mijn oog helaas weer d[lees meer...]ik en hebben we een aantal andere kuren (4 x) geprobeerd. Ook deze werkten niet en daarom werd er pas half januari een operatie gepland om de bijholten schoon te maken. In totaal heb ik dit medicijn 9 weken gebruikt. Bijwerkingen: gewichtstoename (veel zin in suiker door candida), heftige diarree, futloos.

28-01-2024 | Vrouw | 29
amoxicilline / clavulaanzuur
Ik gebruik deze kuur voor een ontsteking in mijn kies wat niet overging met pijnstillers en een wortelkanaalbehandeling. Schrijf ook niet gauw een review! Maar wat voel ik me slecht, vanaf het begin al barstende koppijn. Fabrikant: Zentiva Op dag 5 koude rillingen, grieperig gevoel, enorm moe, draaierig en maagzuur ondanks esomeprazol 40mg die ik al heel lang slik. Kor[lees meer...]tom gedurende de kuur werd het bij mij alleen maar erger. Gelukkig nog 1 dag te gaan. Maar nooit meer!!!

21-01-2024 | Vrouw | 55

10-01-2024 | Vrouw | 67
Longontsteking
Na Covid-19 kreeg ik een longontsteking. In eerste instantie kreeg doxicilline voorgeschreven. Dit deed niet wat ik nodig had. Hierna amoxicilline gekregen, dit werkte na 3 dagen. Op een beetje diarree na, geen bijwerkingen gehad.

31-12-2023 | Vrouw | 54
Wondroos
om te beginnen... de producent is Zentiva, maar die staat niet in jullie lijstje. Ik zie ook dat dit medicijn maar zelden wordt voorgeschreven bij Wondroos, Het is vandaag oudejaarsavond Ben gisteravond begonnen met de kuur en sindsdien heeft zich een blaar, zo groot als een tennisbal, op mijn kuit ontwikkeld. Ook ben ik behoorlijk aan de diarree en als ik plassen moe[lees meer...]t heb ik hooguit 2 minuten om de WC te bereiken.... Omdat lopen erg pijnlijk en moeizaam is, is dit geen fijne combinatie. Gelukkig is TENA al een paar maal te hulp geschoten 2 januari toch de huisarts maar opzoeken (tenzij de blaar eerder open gaat, dan wordt t weer huisartsenpost)

07-12-2023 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Deze antibiotica al een paar x voor geschreven gekregen en het helpt echt. Ik krijg het altijd voor een nierbekkenontsteking binnen 12 uur voel je verlichting. Echter ben ik er altijd ziek van. Hoofdpijn, Moe, pijn in maag en darmen, duizelig, het gevoel hebben dat je elk moment kan weg zakken. Ook vandaag kreeg ik hem weer, dit x voor een honden beet, ja ook tetanus gekre[lees meer...]gen. Na de 1e pil en 20 min later kreeg ik weer dezelfde klachten. Dus vraag toch altijd naar een andere antibiotica als het kan. Dit x dacht ik ach laten wij maar weer eens proberen het zal allemaal wel mee vallen. Nou niet dus. Ik bel morgen weer naar huisarts voor een andere antibiotica.

01-11-2023 | Vrouw | 36
Amandelontsteking
Voor de derde keer amandelontsteking in hele korte tijd. Vandaar nu deze kuur gekregen. Aangezien er zoveel over bijwerkingen word aangegeven heb ik er voor gekozen om iedere ochtend een probiotica te nemen en daarna de antibioticakuur. Dit zorgt ervoor dat de darmflora goed blijft. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen.

19-10-2023 | Vrouw | 57
Kaakontsteking
Al jaren ben ik allergisch voor deze antibiotica maar bij een ontsteking in m’n kies toch maar weer geprobeerd.. dit was de verkeerde beslissing

04-10-2023 | Vrouw | 28
Urineweginfectie
1ste keer had ik een nierbekonsteking en lag toen in het ziekenhuis. Verschillende kuren gehad en deze kuur was prima en werkte als de beste. Tweede keer van deze kuur. Zat ik op randje van nierbekkenonsteking.. maar kon gelukkig nog thuis behandelen met deze kuur. De klachten zijn gelukkig niet erger geworden maar het duurt wel lang voordat mijn klachten over zijn en slik[lees meer...] het al 1 week.

27-09-2023 | Vrouw | 62
Nierbekkenontsteking

21-09-2023 | Man | 52
Tandvleesontsteking
Alle ingewanden opgezet , pijnlijk, hoofdpijn, alle ledematen pijnlijk... gewoon echt troep, gebruik dit middel alsjeblieft absoluut NIET...er zijn alternatieven...wees dus gewaarschuwd...!! Complete ramp medicatie, zeer slechte ervaring

15-09-2023 | Man | 22
Longontsteking
Gister bij de spoedpost geweest en blijkt een longontsteking te zijn dus een kuur meegekregen 750mg , dus ook om 23:00 de tablett genomen zoals de arts mij dat zij , vannacht om half 4 wakker geworden met enorme buik klachten misselijk braken en dat de helenacht door .. kan zo de kuur niet afmaken houd totaal niks binnen alles wat er in gaat gaat er meteen ook weer uit �[lees meer...]

12-09-2023 | Man | 77
Keelontsteking
na 3 weken zwaar hoesten, lichamelijk onderzoek van dokter en gebruik van codeine uiteindelijk een 5-daagse antibiotica kuur, maar helaas nog steeds zit de hoest vast en voel ik me onprettig

11-09-2023 | Vrouw | 28
Infectie (wond)
Gebruik het voor voorkomen van infectie in de neus (neusoperatie gehad) en tepelpiercings ontsteking. Ik lees veel ervaring met darmproblemen/dunne ontlasting. Er word dan ook streng geadviseerd om eerst iets te eten, dit te laten zakken, en dan pas het middel in te nemen! Wel vervelend als je er 3 op een dag moet en je bent niet zon eter. Ik merk hoofdpijn en dunner[lees meer...]e donkere ontlasting. Ik slik het nu 2 dagen, slapeloosheid komt bij mij ook voor. Voor de rest goed makkelijk in te nemen, het is een mooi glad tablet maar wel groot, je kan hem altijd nog makkelijk door 2en breken en zo innemen! Een pro tip! Slik sochtends en eventueel savonds 1 omeprazol van 20 mg. Erbij. Dit kan ernstige maag en darmklachten voorkomen!

15-08-2023 | Man | 38
Longontsteking
Ik heb een 5 daagse kuur Amoxicilline gehad vanwege een longontsteking. Tijdens de kuur weinig last gehad van bijwerken, daags na beëindigen kuur kwam eerst wat misselijkheid maar een paar dagen later begon de ellende pas echt, verschrikkelijke buikpijn die uren kan duren in maag/darmstelsel na het eten/drinken van bepaalde voeding en drinken. Ben pas 5 dagen na beëindigen[lees meer...] kuur aan de probiotica begonnen, als ik beter had geweten was ik eerder gestart. Vraag me wel af hoelang dit nog gaat duren, die buikpijn met diarree vergallen je dag behoorlijk.

14-08-2023 | Vrouw | 65
Longontsteking
Helpt voor heel veel ongemakken . Heel benauwd, zweten, trillen, heb contact gehad met huisartsen post

13-08-2023 | Vrouw | 42
Keelontsteking

11-08-2023 | Vrouw | 48
Bacteriële infectie
Door een geinfecteerde wond en later een open been dolblij met augmentin om ergere infectie/sepsis te voorkomen. Ik gebruik het nu twee weken. Innemen met eten (koekje/banaan/yoghurt) en dan gaat het prima. Enige bijwerking is minder honger, dus kleinere porties over de dag nemen omdat ik snel vol zit met eten. Blij met effectiviteit en bijwerking prima te doen

10-08-2023 | Vrouw | 48
Bacteriële infectie
Nadat Fluxo niet werkte op wat in eerste instantie wondroos leek maar later een bacteriele infectie aan een wond (ontstoken hematoom resultaat open been met zeer veel pus en risico sepsis) bleek kreeg ik Augmentin. Na de horrorverhalen hier dacht ik nou dat kan er ook nog wel bij… gewoon innemen met iets eten (yoghurt/koekje/banaan) en genoeg water. Geen enkele keer missel[lees meer...]ijk geweest, geen maag/darm ellende. Enige is veeeeel minder honger en snel vol bij eten maar ja als dat alles is. Ik gebruik het nu 11 dagen en het is zeer effectief. Als je dit nodig hebt mag je blij zijn dat het bestaat om andere ellende te voorkomen

05-08-2023 | Vrouw | 60
Oorontsteking
Een 7 dgs kuur amoxycilinne voor oorontsteking, echter na 1 capsule werd ik ene paar uur later erg. Duizelig en mijn maag deed moeilijk voor eten. Met huisarts overlegd en gestopt met de kuur graag hoor ik wie ook voornamelijk ook duizelig was gelijk al in het begin. Dag later maag overstuur moeilijk eten en heel veel lucht

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6311)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1586)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)