categorie

Antibiotica - penicillines breedspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines breedspectrum

30-09-2021 | Man | 68
amoxicilline
ontsteking voet door roestige spijker, huisarts geeft tetanus prik en ik krijg amoxilline mee. Binnen 2 uur na inname eerste pil zeer ernstig overgeven en diarree. Werkelijk doodziek, hoge koorts, bij opstaan flauw gevallen en spier in kuit gescheurd.

06-09-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Voor blaasontsteking amoxicilline 3x daags 500mg voorgeschreven gekregen. Ik vind het zelf altijd lastig om medicatie in te nemen, maar ik heb ondanks de grootte van de capsules geen problemen met slikken. Ook heb ik geen last van bijwerkingen en zijn mijn klachten minder geworden.

10-08-2021 | Man | 33
Tandvleesontsteking
Ivm ontsteking zenuw 2 kiezen deze capsules voorgeschreven , had zwelling zo groot als een ei op mijn wang en op het moment van schrijven zijn we 3 tabletten verder en is de zwelling gehalveerd zonder bijwerkingen. Moet de kuur afmaken dus wellicht kom ik er nog op terug.

09-08-2021 | Vrouw | 55
Allergie
Door augmentin werd ik langzaam maar zeker helemaal feel en een onwijze jeuk over mijn hele lijf. Via infuus gehad na 3 zware buikoperatie, Door deze medicatie een leverontsteking opgelopen die maanden heeft geduurd voordat mij leverwaarden weer normaal waren. Nu mag ik het nooit meer gebruiken.

28-07-2021 | Vrouw | 50
Bronchitis
Vanaf dag 1 heel veel last van diarree, buikkramp, misselijk, veranderende smaak en slapeloosheid. Na 3 dagen kreeg ik ook een droge mond, keelpijn en hierdoor hoesten en vervolgens pijn op de borst. Nog 1 dag te gaan en dan NOOIT meer.

25-07-2021 | Vrouw | 67
Bacteriële infectie
Voor een bacteriële infectie van mijn vinger ? (volgens de arts) kreeg ik deze antibioticum (25 mei). Na de 1e dag misselijk en na dag 2 zware diarhee en was mijn smaak verdwenen, maar alles deed zeer aan mijn tong. Op de een na laatste dag begon 's nachts de jeuk, van de zolen van mijn voeten tot aan het topje van mijn hoofd. Zo erg dat ik met mijn blote rug tegen het gra[lees meer...]nol aan heb geschuurd tot bloedens toe. Niets hielp ook geen koud water, zalf of mentholpoeder. Mijn huid van armen en benen gaat nu na 2 maanden er pas iets beter uitzien. Mijn vinger? nog steeds even dik en het bovenste gewricht is nog steeds rood.

13-07-2021 | Vrouw | 40
Ziekte van Lyme
Kuur van 10 dagen ter voorkoming van lyme na het ontdekken van een rode kring op mijn huid. Verder had ik geen klachten. Bijwerkingen zijn best aanwezig. Kloppende hoofdpijn, vermoeidheid (kleine ogen de hele dag), opgeblazen buik, dunne ontlasting, geen trek, wazig voelen, beetje duizelig of in ieder geval niet helder. Paar dagen flink misselijk geweest en extra geslapen.[lees meer...] Mijn buik is toegenomen, geen idee of ik ben aangekomen of dat hij opgezet is. Dat zal blijken als ik klaar ben met de kuur. Ik neem probiotica. Maar merk daar weinig van. Of het effectief is weet ik natuurlijk niet want ik weet niet zeker of ik lyme zou hebben en had nog nergens last van

09-07-2021 | Vrouw | 59
Infectie (wond)

07-07-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Direct na inname begon het met darmklachten zoals diarree, dit is bekend en was nog te doen. Daarna kreeg ik steeds meer klachten zoals heftige hoofdpijn terwijl ik dit nooit heb, extreme vermoeidheid en pijn mijn keel en moeite met slikken. Ook kreeg ik last van mijn maag. Het wondje ziet er nu goed uit (dag 8) en de kuur is voor 10 dagen voorgeschreven maar deze heftige[lees meer...] bijwerkingen trek ik niet meer. Morgen de huisarts bellen om te overleggen of ik er al mee mag stoppen want deze bijwerkingen beïnvloeden echt mijn leven! Ik wil dit spul nooit meer slikken!

03-07-2021 | Vrouw | 24
Gistinfectie van de huid
Dag 3 van de kuur, eerst ging het de goede kant op met de kuur. Dag 3 ging het avenrechts, ik voelde mij totaal niet mijzelf en kreeg hele buikkrampen, waanideeën, tintelingen over mijn hele lichaam en nachtmerries, oorsuizingen, slapeloosheid terwijl slaap juist het medicijn is, druk op de borst en . Ook geen behoefte tot een ander antibioticum. Gelijk gestopt, nooit meer[lees meer...], nu kijkende naar organische oplossingen

20-06-2021 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
zover ik me kan herinneren probleemloos gebruikt.

17-06-2021 | Vrouw | 31
Ontsteking in de borst
Borstontsteking is verholpen maar ik heb nog nooit een reactie op anti biotica gehad. Dit is de eerste keer dat ik er bijwerkingen van krijg, ook de eerste keer dat ik deze specifieke anti biotica heb voorgeschreven gekregen. De huiduitslag is het niet waard.. ik zou dit niemand aanraden.. het zit werkelijk overal, tussen mijn vingers en tenen, op mijn lippen. Het ziet e[lees meer...]ruit als de mazelen op mijn huid.

08-06-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Sinds een aantal weken blaasontsteking en eerst begonnen met een zakje Monuril in de avond. Helaas had ik hier weinig baat bij waardoor de arts besloot over te gaan op Amoxicilline 500 mg 1 x daags. Door alle ervaringen op deze pagina was ik angstig om dit medicijn in te nemen. Echter heb ik geen enkele bijwerking ervaren. De capsules zijn wat groot maar dat is het enige w[lees meer...]at ik mij kan bedenken dat negatief is. Helaas is mijn blaasontsteking niet volledig genezen maar mijn ergste klachten zijn wel verholpen door Amoxicilline.

31-05-2021 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Een aantal maanden terug heb ik een ontsteking aan mijn kuit gehad door een diepe wond, antibiotica heeft goed geholpen, nu na een paar maanden is helaas de wond nog niet goed genezen en heb ik weer een ontsteking opgelopen en heeft de dokter mij een ander middel gegeven helaas heeft deze geen effect dus ga ik de huisarts maar weer bellen voor een nieuwe medicijn.

16-05-2021 | Vrouw | 45
Trekken van tand of kies
Eerste keer dat ik dit antibioticum kreeg, hoef het ook niet meer te hebben want na de kuur kreeg ik over mijn hele lichaam rood jeukende uitslag en kan je zeggen geen pretje. Sindsdien meer allergische reacties op het moment heb ik problemen met een allergische astma waarvan we niet weten waar het vandaan komt.

09-05-2021 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
Gebruikt bij een infectie van de eileiders/eierstokken na een ivf punctie. Na 48 uur nam de ergste koorts af (van +39.5 naar rond de 38 graden) Na 3 dagen begon de (ernstige) diarree, dit duurde tot 2 dagen na het afronden van de kuur. Ik kreeg ook na een dag of 3 stekende pijn bij het plassen. Dit zou niet bij de ontsteking moeten horen. Direct na het afronde[lees meer...]n van de kuur heb ik deze stekende pijn ook niet meer gehad. De vermoeidheid viel mij echt tegen, deze antibiotica hakt er flink in.

02-05-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Goed product, helpt tegen de ontsteking op mijn tandvlees en verminderde zodoende de pijn. Ondertussen wel last van buikpijn, maagkrampen, diarree, hoofdpijn, misselijkheid, brandende aften op binnenkant van de lip,... Kortom : goed voor wat het dient, maar nefast voor al de rest.. Kiezen of delen in dit geval.

29-04-2021 | Man | 70

27-04-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Na de zoveelste keer een amandel/keelontsteking te hebben in een korte periode (ik kreeg deze zo'n 4 tot 5 keer per jaar). Kon er eindelijk een antibiotica kuur voorgeschreven worden omdat mijn ontstekingswaarde boven de 95 waren en ik mijn mond niet meer goed open kon doen. Het effect van de antibiotica kon ik na 1,5 dag al goed merken. De ontsteking en de pijn namen lang[lees meer...]zamerhand af. Toen ik op de laatste dag van de kuur de laatste antibiotica in wilde nemen zag ik wat rode stipjes op mijn arm. In ongeveer een uur tijd zat mijn hele lichaam vol met rode vlekken en dit ging gepaard met ernstige jeuk. Na gebeld te hebben met de huisarts adviseerde ze mij om koelzalf te smeren en dan dit vanzelf weer afnemen. Wel moest ik de laatste antibiotica pil innemen om de kuur volledig af te ronden. Uiteindelijk heb ik mijn amandelen begin dit jaar laten verwijderen door alle ontstekingen die ik iedere keer opnieuw kreeg. Dit was de beste keuze ooit en sindsdien geen keelpijn of ontstekingen meer gehad.

23-04-2021 | Man | 34
amoxicilline / clavulaanzuur
Ontstoken cyste oorlel met verspreiding naar nek en middenoor. Duurde even voordat het werkte een dag of 4 maar gelukkig deed hef wat het moest doen. Bijwerkingen zijn wat minder prettig maar het middel werkt wel effectief dus dat neem ik dan maar voor lief. Na dag 3 diaree en na dag 6 een schimmelinfectie meestal verdwijnt dit binnen een week weer omdat de bacter[lees meer...]ie schimmelverhouding dan weer langzaam in balans komt

09-04-2021 | Vrouw | 68
Helicobacter pylori
Vanaf dag 1 last van bijwerkingen, erg misselijk, oprispingen, zere mond met verdikking in de keel, droge mond, brandende slokdarm, slapeloosheid en dunne ontlasting. Ik moet nog 1 dag maar het is wel afzien. Geen fijn middel.

12-03-2021 | Vrouw | 38
Kaakontsteking
Vanwege pijn in de onderkaak door een ontsteking kreeg ik Amoxicilline voorgeschreven van de tandarts, voor 7 dagen. Door de ervaringen die ik hier las was ik nogal huiverig van tevoren. Toch ben ik eraan begonnen. Tijdens de kuur kreeg ik de eerste 2 dagen flinke last van hoofdpijn. De derde dag was dit weg. De klachten in mijn kaak leken héél langzaam te verminderen. Ik[lees meer...] heb de kuur afgemaakt en twee dagen na de kuur kreeg ik overal huiduitslag. Kleine rode vlekjes overal m.u.v. rug en gezicht. Soms jeukte het ook. Ik heb contact opgenomen met de huisarts en die gaf aan dat dit een reactie op het antibioticum is en na een paar dagen, mogelijk weken, zou verdwijnen. Dat klopte, nu bijna een week later, is de uitslag bijna weg. Huisartsassistente gaf aan dat wanneer er na een volgende kuur weer uitslag optreedt, het misschien beter is dit antibioticum niet meer te gebruiken. De klachten in mijn kaak zijn nu weer net zo hevig terug als voor de kuur. Dus helaas ben ik er niks mee opgeschoten.

19-02-2021 | Vrouw | 34
Bacteriële infectie
Ik heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen omdat ik laat had van een chronische infectie en het ziekenhuis hoopte met deze kuur de infectie voor altijd op te lossen. Sinds deze kuur heb ik enorme spierproblemen en heb ik last van spierkrampen , pijn en spasmen.

17-02-2021 | Vrouw | 49
Luchtweginfectie
Kreeg al vrij snel ( lees 2 dagen ) last van ernstige diaree, bij dag 3 branderig gevoel vagina en anus , na 5 dagen schimmel infectie

11-02-2021 | Vrouw | 75
amoxicilline
Voor een kleine ontsteking in de keel 10 dagen amoxicilline/clavulaanzuur gehad. Aan het eind van de keur begon de ellende, 4 weken heftige jeuk gehad van top tot teen. Leverfunctie moetzijn onder de 35 was 492 . Prednison gehad, niets hielp. Toen per dag 4 zakjes. Questran gehad , daar ging het langzaam mee over. Nooit meer Amox....

04-02-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Ik zit met een ernstige abces op een van mijn kiezen nu was ik naar een tandarts geweest en bleek dat dit kwam door een kies waar een klein stukje van afgebroken was. De kies was nog gezond dus de arts wou deze niet trekken en heeft het gaatje wat bijgewerkt. Ik kreeg amoxicilline 500mg en omwille van een ernstige accident in het verleden tramadol omdat andere pijnmedic[lees meer...]atie zo goed als niet helpt, ben 2 dagen bezig en de pijn is toch vrij wel goed afgenomen enkel heb ik een beetje last van slaperigheid en een serieuze winderigheid maar dat kan zijn door de pijnstillers omdat ik al meerdere malen de antibiotica heb moeten innemen voor verschillende redenen en buiten een zeer onaangename geur bij het groot toilet nooit echt zware bijwerkingen heb gehad

20-01-2021 | Vrouw | 26
Trekken van tand of kies
Dit medicijn gekregen nadat mijn verstandskies verwijderd werd. Kuur ging helemaal goed tot dat ik klaar was met mijn kuur. 1 dag na stoppen kreeg ik overal uitslag, dit werd steeds erger. Jeuk, overal vlekken en bulten. Daarnaast kreeg ik er maagpijn bij. Als het goed is moet dit dan na 1 week over zijn. ( ik hoop ook dat dit gebeurd!) voor mij in ieder geval nooit meer d[lees meer...]it medicijn!

14-01-2021 | Vrouw | 31
Kaakontsteking
Ik kreeg een kuur voor 7 dagen in combinatie met naproxen. Na de 5e dag merkte ik dat de ontsteking een beetje bij beetje afnam. Ik kreeg keelpijn in combinatie met aften. Hele mond, keel en tong welteverstaan. Ik kan sindsdien mijn mond amper open doen, niet praten, eten of drinken. Daarnaast hele erge buikkrampen gehad. Ik probeer sindsdien dagelijks toch met moeite prob[lees meer...]iotica en wat drinken binnen te krijgen. Ik vraag me af of dit een allergische reactie is of eerder dat mijn weerstand naar de klote is!

11-01-2021 | Vrouw | 29
Koorts
Na weken onverklaarbare koorts en verhoging amoxicilline/clavulaanzuur gekregen. Heeft uiteindelijk niets gedaan maar dat terzijde. Elke dag 3x 1 tablet en als je er een yakult bijneemt dan valt de diarree ontzettend mee, alleen wat zachte ontlasting gehad. Verder wel duizelig en ontzettend moe en hoofdpijn.

11-01-2021 | Vrouw | 16
Blaasontsteking
Eerste dag zo misselijk dat ik de hele dag naast de wc heb gezeten. Tweede dag begon de hoofdpijn: onverdraaglijk! Bonzende pijn bij elke beweging die ik doe gepaard met duizeligheid. Herkenbaar?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1006)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (997)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (946)
Acne (925)
Kanker - hormonen en antihormonen (796)
Migraine (791)
Bloeddruk - calciumantagonisten (784)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (749)
Bloeddruk - ACE-remmers (715)
Darmproblemen - verstopping (693)