categorie

Antibiotica - penicillines breedspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines breedspectrum

19-08-2019

Keelontsteking

Hevige keelontsteking met beginnend abces op de amandel. Hevig opgezette klier in nek. Na 1 dag al bijna geen keelpijn meer en de ontsteking werd snel zichtbaar en voelbaar minder. Erg blij met de werking. Wel dagelijks aan de paracetamol door hevige hoofdpijn gedurende de week van de kuur. Ook wat duf, dunne ontlasting en opgezette buik. Maar dat valt mee. De hoofdpijn [lees meer...]was bijna ondraaglijk soms.
17-08-2019

Kiespijn

Amoxicilline als antibioticum gekregen tegen ontstoken wortelpunt. Ibuprofen en Nurofen gebruikt in combinatie met paracetamol als pijnstillers. Werkt perfect! Klachten verdwijnen redelijk snel en de bijwerkingen vallen mee. Diarree is vervelend, maar er kan rekening mee gehouden worden.
14-08-2019

Tandvleesontsteking

Heb 2 dagen vreselijke pijn gehad aan kaak/tandvlees, trok naar mijn oor een bovenkaak. Gelijk de tweede dag na de start van het gebruik verlost van de pijn/ verdikking van het tandvlees na een paar uur opengebroken kwam vies spul eruit, eruit gespuugd dit een paar keer. Gaat gelukkig goed heb gelukkig géén last van bijwerkingen.
07-08-2019

Tekenbeet

Preventief op Tekenbeet. Ik heb ze preventief gebruikt als reactie op een teken beet. ik had geen acute klachten Ik ben zeer gevoelig voor antibiotica t.a.v. bijwerking op mijn conditie. Mijn conditie is zeer zwak tijdens de kuur, verschillende types antibiotica in verschillende kuren geeft dit (ook met Clavulaanzuur etc)
21-07-2019

Ademhalingsproblemen

Na urineonderzoek bleek bacteriële blaasontsteking.Bij opgave van inname per dag ging het mis. Ik moest 3 grote tabletten per dag - met 8 uur tussen iedere inname - innemen. De kuur duurde 7 dagen. 7 dagen en nachten heb ik niet kunnen slapen omdat ik steeds moest plassen, soms om het kwartier, dan weer half uur, zelfs nu en dan om de 5 minuten! Dit ging zo door, zelfs [lees meer...]overdag. Ik ben 87 jaar en mijn hele leven was mijn spijsverteringsstelsel bijzonder goed, regelmatige stoelgang. Na kuur compleet van slag.Ik ben COPD patiënt, heb inhalers. Klaagde over benauwdheid, vandaar urine-onderzoek. Na kuur nog steeds benauwd + spijsvertering in de war. Lijdensweg door Amoxicilline Clavulaanzuur !
02-07-2019

Tandverzorging

Voorgeschreven gekregen na het ontwikkelen van een abces. 500 mg werkte niet. Amoxiclav 500/125mg werkte wel, maar na 6 dagen was het abces terug erg dik. Na 7 dagen kreeg ik last van oorsuizingen. De vermoeidheid, energieverlies,... kan ook van het abces afkomstig zijn. Ik ga stoppen met de kuur aangezien ik reeds 8 dagen dit product slik.
30-06-2019

Middenoorontsteking

Ik heb een gehoorgangonsgeking een middenoorontsteking en een geperforeerde trommelvlies. Helse pijn kan ik je vertellen! Het zou na 2 a 3 dagen beter moet zijn na dat de trommelvlies “gesprongen” is zo kon de ontsteking eruit. Nou niet dus! Dag 2 eindelijk medicatie gekregen. Na 2 dagen flinke koorts en troep wat uit men oor kwam, voelde me goed beroerd met het ene momen[lees meer...]t ging het goed en binnen een paar minuten kon het weer omslaan. Nu 3 dagen de medicatie en kan je vertellen dat ik me even beroerd voel ondanks dat de huisarts zij binnen 48 zou je je beter moeten voelen. Pluspunt; ontsteking is echt stukke minder! Echter nog heel veel wondvocht en jeuk in mijn oor. Minpunt; voel me nog altijd even beroerd
29-06-2019

Tandvleesontsteking

Heb dit medicijn al vaker voorgeschreven gekregen voor verschillende ontstekingen. Ik heb er weinig last van. Een beetje last van mijn darmen, wat dunne ontlasting. Verder niks. Medicijn vind ik effectief. Meestal neemt de ontsteking de derde dag al af.
20-06-2019

Oorontsteking

Dit middel kreeg ik bij een uitwendige oorontsteking. Hoopte dat het direct eerste of tweede dag merkbaar zou zijn, maar het duurde tot de 5e dag voordat ik verbetering zag/voelde. Maakt je wel onzeker of het wat doet, vooral omdat huisarts zei dat je de volgende dag al wat moest merken. 10 dagen kuur was dus niet overbodig. Bijwerking: buikkramp, maar goed mee te leven.[lees meer...] Wel heb ik sinds ik dot middel slik, weer erg veel aften.
28-05-2019

Tandvleesontsteking

Ik heb het 7 dagen lang moeten gebruiken. Kreeg het voorgeschreven door de tandarts. Pas nadat ik klaar was met de kuur, was mijn ontsteking afgezakt en had ik geen last meer. Ik heb tijdens de kuur geen last gehad van bijwerkingen, had bijna het idee dat het bij mij niet hielp. Ben nu 5 dagen klaar. En heb sinds gisteren (4e dag stop) last van diarree en jeukende ho[lees meer...]ofdhuid. Ik heb geen idee of het van de kuur alsnog komt?
27-05-2019

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)

20 tabl. voorgeschreven gekregen. Echter na een paar tabl. krampen maag/darm. Na 5 tabl. erge huidproblemen schaamstreek, rood, opgezwollen, na paar dagen kwam de huid los. Na stoppen tabl. (na 16 tabl.) griepachtige verschijnselen, hoofdpijn, misselijk, geen eetlust, nek, hals en oorpijn (scheuten vanuit nek), veel zweetaanvallen afgewisseld met koude rillingen. Tussendo[lees meer...]or huisarts geraadpleegd. Kon waarschijnlijk niet tegen clavulaanzuur. Medicatie is uitgeschreven door tandarts.
23-05-2019

Tandvleesontsteking

Pericoronitis: infectie rond verstandskiezen met pijn. Na trekken eerste verstandskies 1 week amoxicilline geslikt, geen infectie gekregen en heeft dus goed gewerkt. 2 weken later 3 dagen een soort gelijk antibiotica in griekenland geslikt, vervolgens tweede verstandskies getrokken en 5 dagen amoxicilline geslikt tot dat ik de 5e dag vol zat met huiduitslag en enorme jeu[lees meer...]k, een soort rode bultjes/schijven op mijn lichaam. Ellebogen, knieën, hoofdhuid, benen en buik zaten eronder. Contact gehad met de dokter en moet gelijk stoppen. Nu afwachten wanneer het over is en hopelijk de infectie in mijn mond niet terug komt.
20-05-2019

Infectie (mond)

Preventief gekregen Voor een wortelkanaal behandeling. In eerste instantie geen last van bijwerkingen. Maar na de 6 de dag kreeg ik wat huiduitslag en jeuk op mijn rug. Ik ben naar de huisarts gegaan en deze schreef een crème voor tegen de jeuk en een antihistaminica. De volgende dag nam de huiduitslag enorm toe en begon mijn hoofd te zwellen. Ook kreeg ik zwelling rond[lees meer...] mijn ogen en mond. Ik werd kortademig en mijn zoon heeft op vrijdag avond de HAP gebeld. Er is een huisarts langsgekomen, deze heeft besloten mij op te laten nemen in het EMC. Ik kon op dat moment nog amper zelf lopen , had 39 graden koorts en had over mijn hele lichaam rode uitslag en enorm veel jeuk! Mijn ademhaling was zwaar en moeizaam en mijn bloeddruk schommelde. Uit bloedonderzoek bleek dat mijn nierfunctie verstoord is. Momenteel lig ik nog in het ziekenhuis, maar ik verwacht dat ik morgen naar huis mag. Men gaat nog proberen om de nierfunctie te herstellen. Kordaad optreden van dienstdoende huisarts en het EMC!
08-05-2019

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Trekken van tand of kies

na drie dagen een dikke opgezwollen tong. Pijnlijke keel en uitslag.
02-05-2019

Ontsteking (mond)

Ik geloof dat het helpt voor een nare ontsteking in de mond die met veel zwelling gepaard gaat. De scherpte is van de hevige pijn, de zwelling verdwijnt niet. Ik heb nu hoofdpijn, een soort vol gevoel in mijn hoofd en aan de achterkant van mijn hoofd en lichte misselijkheid. Al die zwellingen geven me wat zorgen.
30-04-2019

Urineweginfectie

Vorig jaar ook een kuur gedaan. Werkte goed. Helaas nu opnieuw. Ook nu werkt het weer snel. Dezelfde dag ging het al veel beter en de dag na de start waren de klachten grotendeels voorbij. Net als vorige keer geen bijwerkingen.
27-04-2019

Preventie van nabloeding

na long punctie is een longbloed over het hoofd gezien na weg halen bloed moesten de medicijnen een longontsteking voorkomen
01-04-2019

Bijholteontsteking

Deze kuur gekregen voor buikholte ontsteking. Veel pijn gehad dus was blij met deze kuur. Na 2 dagen begon het te werken. Helaas wel bijwerkingen voor terug gekregen, misselijk, heftige hoofdpijn, zweten en soms duizelig. Nog steeds niet in staat om te gaan werken. Had ik wel gehoopt met deze medicijnen. Ontsteking is wel weg. Conclusie, met of zonder medicijnen, allebei i[lees meer...]s t eigenlijk niets.
28-03-2019

Hidradenitis suppurativa

Deze antibiotica helpt om de uitbreiding en verergering van de ziekte tegen te gaan maar kan het probleem als dusdanig niet oplossen. Kortweg : het brengt tijdelijk verlichting van de symptomen maar geneest deze niet
27-03-2019

Oorontsteking

Maandag begonnen. Dinsdagavond vreselijk duizelig en misselijk. Woensdagochtend nog 1 keer ingenomen, begon weer duizelig te worden. Ben gestopt.
21-03-2019

Ontsteking in de borst

0,0 effect op de ontsteking. Voelde me erg ziekjes van de medicatie. Dit is nu de 3e en laatste keer dat ik dit medicijn geprobeerd heb voor deze aandoening.
18-03-2019

Blaasontsteking

Ik herken de helse pijn en misere van iemand van leeftijd van 25. Ik had laatst weer(laatste keer was aug-sept-18) blaasontsteking. Het is helaas een zwakte in mijn lijf. Ik vermoed dat het bij iedereen anders aanvoelt. Zowel intensiteit als ander soort gevoel. Ik sla bij een fikse ontsteking bijna dubbel van de ellende, en kan moeilijk lopen erdoor. Afgelopen augustus-sep[lees meer...]tember heb ik 4 verschillende kuren gehad. herstel: 2x dezelfde, in totaal 3 verschillende soort AB. hierdoor had ik nu afgelopen bij het opsteken ervan nog een kuur Amoxicilline en ben ermee begonnen, af en toe voel ik nog wat in de blaasstreek, tot nu toe is iig de erge misere afgenomen. Ik bid(ben niet gelovig) dat het voorlopig weer wegblijft. Ik vind het zo ellendig. Ben er sinds jong kind al bekend mee. Ik ben nu 56. grtjs
19-02-2019

Middenoorontsteking

diepe oorontsteking, mogelijk ook speekselklieren ontstoken maar dat is niet zichtbaar of voelbaar aan buitenkant hoofd en hals, was ook reden om wachten met naar huisarts gaan die toch oorontsteking zag, eerst sofradex druppels gehad die zeven dagen niet werkte nu pijn in hals en diep in wang toegenomen dus de kuur erbij, men hoopt dat er meer zichtbaar is op MRI deze we[lees meer...]ek
17-02-2019

Bijholteontsteking

deze antibiotica kuur heeft ook niet geholpen bij mijn bijholte ontsteking. er last gehad van misselijkheid. 1 positief iets, ik ben wel 4 kg afgevallen doordat ik niks wilde eten door de misselijkheid ;)
14-02-2019

Keelpijn

maandag, dinsdag heb ik heelveel slijm weg gehaald. Ik kon niet opstaan uit me bed van de pijn dus besloot dan op woensdag naar de dokter te gaan. De dokter schreef mij amoxicilline clavulaanzuur voor. bij de eerste tablet merkte ik al veranderingen, maar heel de dag door vvoede ik trillingen in mijn lichaam. Volgende morgen sta ik op en voelde me misselijkheid en had de n[lees meer...]ijging over te geven dus heb ik eerst gegeten en dan de medicijn in genomen en nog geen 30 sec en begon over te geven misselijkheid dus, duizeligheid en werdt zwak. Dus ben onmiddelijk hiermeer gestopt. misschien werkt het bij mij anders en bij iemand anders weer anders.
08-02-2019

Bijholteontsteking

een paar uur na het innemen van de eerste pil erge misselijkheid. Als ik dan iets probeer te eten heb ik het gevoel dat ik moet overgeven. Ook erg vermoeid en een vaginale schimmel infectie gekregen door de medicijnen.
08-02-2019

na 6 dagen gebruik plotseling hele nacht last van jeuk
14-01-2019

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)

Vreslijk middel. Ging al over mijn nek als ik het potje open deed. Rook zwaar naar schimmel en kreeg er vreselijk diaree van en huiduitslag. Moest het een week voor en na mijn operatie slikken maar ben er kort na mijn operatie mee gestopt. Gelukkig is alles goed gegaan...
10-01-2019

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)

Ik ben door een kalfje gebeten in mijn vinger. Preventief kreeg ik deze kuur. Bij mij pakte dat wonderwel goed uit op een heel ander gebied. Ik heb al jaren vervelende prikkelbare maag-darmklachten en tijdens de kuur verdwenen die volledig, dus precies het omgekeerde van wat ik had verwacht. Ik ben zeer verbaasd en heb geen verklaring hiervoor. Ik vraag mij af of ik dit mo[lees meer...]et bespreken met de huisarts.
30-12-2018

Amoxicilline (amoxicilline)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)

Na trkken van kies ontsteking op kaakbot . 10dgn amox.... en zelf probiotica capsules toegevoegd. En spoelen met waterstofperixide 30 procent. Tijdens en na kuur, inmiddels 1 week, nog steeds slap en grieperig gevoel. De kaakontsteking is wél over. De vraag is of het mogelijk de probiotica is die dat veroorzaakt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4743)
Anticonceptie - overig (3493)
Cholesterol (2743)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1788)
ADHD - psychostimulantia (1766)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1425)
Anticonceptie - eenfase (1299)
Angststoornissen (1094)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1053)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)