categorie

Antibiotica - penicillines breedspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines breedspectrum

16-01-2020

Augmentin (amoxicilline / clavulaanzuur)
Infectie (wond)

Op mijn werk (dierenkliniek) gebeten door een hond waarbij twee tanden de huid van mijn vinger hebben geperforeerd (niet heel ernstig). Naast tetanus inj ook amoxiciline en clavulaanzuur gekregen voor vijf dagen. De wonden leken mij niet ernstig genoeg, maar gezien de bacteriën in de bek van een hond toch maar huisarts advies gevolgd. Meteen kreeg ik een misselijk gevoel e[lees meer...]n last van mijn darmen. En de hele dag gapen. Ademtekort alsof ik intensief aan het sporten was. Na 1 dag kreeg ik enorme hoofdpijn. Nu heb ik wel eens hoofdpijn, maar dit lijkt alsof je hoofd tussen een bankschroef zit. Het lijkt denk ik op migraine. Ibuprofen is elke zes uur nodig, anders onhoudbaar. Daarnaast gaat mijn linker oog nu ook pijn doen, branden en een druk achter het oog. Ondanks advies van de huisarts gister ga ik toch stoppen nu na drie dagen gebruik, zeker na het lezen van de ernstige ervaringen op deze pagina. Ik heb het middel overigens eerder gehad, maar toen minimale bijwerkingen.
16-01-2020

Middenoorontsteking

Naast dat het niet geholpen heeft, nadat de kuur (1 week) is afgelopen enorme uitslag ontstaan over mijn gehele lichaam. Dit jeukt ook erg.
05-01-2020

Amoxicilline (amoxicilline)

Door dit medicijn heb ik 3 dagen ernstige maagpijn gekregen. Apotheek gebeld en dit is geen reden om een ander merk te krijgen. Ohra vergoedt alleen dit merk. Nu gebruik ik merk sandoz geen maagklachten of wat. Maar ik heb de antibiotica zelf moeten betalen!! Waar ga dit in hemelsnaam heen. Shame on you OHRA
03-01-2020

Blaasontsteking

hallo allemaal heb nu amoxciciline met clavulaanzuur maar ook die heeft nare bijwerkingen heb hiervoor een andere antibiotica gehad dat heet amoxciciline maar dan zonder clavulaanzuur ook daar kreeg ik nare bijwerkingen van zoals een opgezwollen gezicht maar moest hem gebruiken voor een longontsteking
03-01-2020

Blaasontsteking

hallo ik ben een gebruiker van amoxciciline met clavulaanzuur gebruik blaasontsteking vandaag mee begonnen heb als bijwerking een opgezwollen tong en dat is niet echt fijn hoop dat er niet meer bijwerkingen bij komen heb vorige week anoxciciline zonder clavulaanzuur gehad vanwege een longontstekking maar had daar ook een bijwerking van dus ik ga het niet meer gebruiken een[lees meer...] advies aan iedereen drink gewoon crembaary sap dat werkt het beste en heeft feen nare bijwerkingen
28-12-2019

Middenoorontsteking

Probeer vlak voor inname wat te eten, dit hielp bij mij tegen de extreme misselijkheid.
14-12-2019

Longontsteking

Eigenlijk al gelijk na start met de antibioticakuur (Amoxicilline Mylan 500 Mg, 3x pd 1 capsule) hevige diarree en buikkrampen. Ondanks hevige klachten werd mij geadviseerd om de kuur af te maken. Nu 1 week na afronding van de kuur nog steeds hevige diarree met buikkrampen en een pijnlijke branderige keel .
04-12-2019

Bacteriële infectie

Sinds 27/11 begon ik verkouden te worden, de dagen erna hevig hoesten en dat door vastzitten slijm welke erg moeilijk op te hoesten was. Ik gebruikte Fluimicil, broomhexine. en voor de nacht ook coedïne. Echter de avonden/nachten bleef ik maar door hoesten, en dat was erg vermoeiend, vooral die vastzittende slijm . Gisteren naar de dokter gegaan en op verzoek kreeg ik Amo[lees meer...]xilline 500mg voorgeschreven. Binnen enkele uren na de eerste inname voelde ik al verlichting, en de afgelopen nacht ben ik ook goed doorgekomen. Het is niet de eerste keer dat ik Amoxilline gebruik. Begin dit jaar was ik in Indonesië ook ziek, met de zelfde smymptonen die ik nu heb; dit alles werd naar mijn mening veroorzaakt door de airconditioning in het vliegtuig. Hier heb ik altijd last van. Ik kreeg toen ook een amoxilline kuur van 5 dagen, en na 1 dag merkte ik een goede vooruitgang, en de slijm hoest verdween. Ik was hier erg blij mee. Kortom....Amoxilline vind ik een probaat middel. Nog 3 weken en dan vlieg ik weer naar het verre oosten en ik hoop deze keer geen last te krijgen van de airconditioning in het vliegtuig, met als gevolg daarna weer dik slijm verkouden te worden. We wachten af. Volgens mijn huisarts is het niet zo erg om binnen 5 weken 2 kuren te krijgen.
29-10-2019

Voorhoofdsholteontsteking

Al 4 jaar lang heb ik chronische voorhoofdholte en bijholte ontsteking... Al voor de 3e of 4e keer amoxicilline kuurtje gekregen voor 10 dagen. Helaas heeft het al een paar keer niet geholpen en heb ik pijnstillers mee gekregen (arthrotec 50mg) ook dit wil niet werken dus moet ik nog extra 2 paracetamols 3 x per dag slikken. Helaas wil het allemaal niet werken en heb ik[lees meer...] enorm veel pijn van mijn voorhoofdholte en bijholte ontsteking.... Vor mij dus niet meer zo effectief.. 2 schoonmaak operaties achter de rug, te veel neussprays en zout spoelen. Ik zal de pijn maar helaas moeten accepteren na 4 jaar... En langer...
15-10-2019

Oorontsteking

01-10-2019

Longontsteking

In mijn vakantie naar plaatselijke huisarts geweest , die constagneerde een longontsteking , ik kreeg amoxciline voor geschreven, drie maal daags 500 mg gedurende een week. Kuur afgemaakt, weinig last. Een dag later vreselijke jeuk en huiduitslag. Weer een dag later veel pijn in schouder, nu een week na de kuur vreselijke spierpijn, gewrichtspijn en jichtaanval, het wordt[lees meer...] alleen maar erger. Gisteren bij de huisarts geweest. Die vertelde mij dat het duidelijk een allergische reactie op de amoxciline is. Ik ga morgen weer naar de huisarts. Nooit meer die troep!!!!
22-09-2019

Longontsteking

Na 2 weken griep volgde er december 2019 een verkoudheid waarbij ik me nog zieker voelde, veel plassen 's nachts, hoesten etc. Bij luisteren longen bij de griep eerst nog geen onsteking, maar 2 weken later wel een lichte longontsteking links onder. Amoxicilline 500 Mg 2 keer per dag, 5 dagen. De tweede dag al beter gevoel. Mocht trouwens naar buiten en was niet benauwd. D[lees meer...]e laatste dag was koorts weg. Geen bijwerkingen. Totaal,inclusief die griep,heeft het wel 3 maanden voordat alle ziekteverschijnselen weg waren.
21-09-2019

Amandelontsteking

Ontsteking verdween even, keelpijn bleef net zoals een extreme, extreme vermoeidheid waardoor ik niets meer kon doen. Nu ben ik drie weken verder van grotendeels op bed liggen en heb ik weer dezelfde symptomen. Voor mijn gevoel heeft deze antibiotica niet veel gedaan naast de ergste symptomen tijdelijk verminderen en mij zeer vermoeid achter laten. Ik vind het opvallend ho[lees meer...]eveel mensen aangeven dat hun symptomen terug zijn gekomen na het gebruik van dit medicijn.
20-09-2019

Bronchitis

Ik heb als 3 dag gebruiken en voel me veel beter. Ik ben heel tevreden met Amoxicilline capsules van Mylan 500mg.
06-09-2019

Blaasontsteking

Eerst wilde huisarts niets geven, al was er zichtbaar bloed in urine. Na 4 dagen dan een ABkuur. Maar blaasontsteking bleef. Cystoscopie gekregen en daarna dit middel. Ingenomen tijdens maaltijden. Enorme diarree. Ik heb crohn. Dat is bekend bij de artsen. Ik moest 1 dag eerder dit staken. crohn helemaal actief. De hele dag en nacht diarree. Heel veel darmslijm. Ook na sta[lees meer...]ken vd kuur. Zelfs ontstoken mond en slokdarm. Wat een ellende. En de blaaspijn is er nog want er stroom geen vocht in de blaas als alles via achter eruitloopt. Domme artsen!
24-08-2019

Ademhalingsproblemen

7 daagse kuur gehad van 3x 500 mg per dag ivm bronchites. Tijdens gebruik zeer duizelig geweest en ernstige ontstekingen van tandvlees zodat ik geen vast voedsel kon eten .Drie dagen na beëindiging van de kuur ernstige huiduitslag over hele lichaam. Door de jeuk niet mogelijk om te slapen. Huid voelt hard en pijnlijk aan en geeft koortsachtige verschijnselen. Zou het genee[lees meer...]smiddel niet weer nemen....Liever zoeken naar een homeopatische oplossing zonder bijwerkingen.
23-08-2019

Amoxicilline (amoxicilline)

Voorbereiding drie implantaten bij tandarts ter voorkoming ontstekingen.
19-08-2019

Keelontsteking

Hevige keelontsteking met beginnend abces op de amandel. Hevig opgezette klier in nek. Na 1 dag al bijna geen keelpijn meer en de ontsteking werd snel zichtbaar en voelbaar minder. Erg blij met de werking. Wel dagelijks aan de paracetamol door hevige hoofdpijn gedurende de week van de kuur. Ook wat duf, dunne ontlasting en opgezette buik. Maar dat valt mee. De hoofdpijn [lees meer...]was bijna ondraaglijk soms.
17-08-2019

Kiespijn

Amoxicilline als antibioticum gekregen tegen ontstoken wortelpunt. Ibuprofen en Nurofen gebruikt in combinatie met paracetamol als pijnstillers. Werkt perfect! Klachten verdwijnen redelijk snel en de bijwerkingen vallen mee. Diarree is vervelend, maar er kan rekening mee gehouden worden.
14-08-2019

Tandvleesontsteking

Heb 2 dagen vreselijke pijn gehad aan kaak/tandvlees, trok naar mijn oor een bovenkaak. Gelijk de tweede dag na de start van het gebruik verlost van de pijn/ verdikking van het tandvlees na een paar uur opengebroken kwam vies spul eruit, eruit gespuugd dit een paar keer. Gaat gelukkig goed heb gelukkig géén last van bijwerkingen.
07-08-2019

Tekenbeet

Preventief op Tekenbeet. Ik heb ze preventief gebruikt als reactie op een teken beet. ik had geen acute klachten Ik ben zeer gevoelig voor antibiotica t.a.v. bijwerking op mijn conditie. Mijn conditie is zeer zwak tijdens de kuur, verschillende types antibiotica in verschillende kuren geeft dit (ook met Clavulaanzuur etc)
21-07-2019

Ademhalingsproblemen

Na urineonderzoek bleek bacteriële blaasontsteking.Bij opgave van inname per dag ging het mis. Ik moest 3 grote tabletten per dag - met 8 uur tussen iedere inname - innemen. De kuur duurde 7 dagen. 7 dagen en nachten heb ik niet kunnen slapen omdat ik steeds moest plassen, soms om het kwartier, dan weer half uur, zelfs nu en dan om de 5 minuten! Dit ging zo door, zelfs [lees meer...]overdag. Ik ben 87 jaar en mijn hele leven was mijn spijsverteringsstelsel bijzonder goed, regelmatige stoelgang. Na kuur compleet van slag.Ik ben COPD patiënt, heb inhalers. Klaagde over benauwdheid, vandaar urine-onderzoek. Na kuur nog steeds benauwd + spijsvertering in de war. Lijdensweg door Amoxicilline Clavulaanzuur !
02-07-2019

Tandverzorging

Voorgeschreven gekregen na het ontwikkelen van een abces. 500 mg werkte niet. Amoxiclav 500/125mg werkte wel, maar na 6 dagen was het abces terug erg dik. Na 7 dagen kreeg ik last van oorsuizingen. De vermoeidheid, energieverlies,... kan ook van het abces afkomstig zijn. Ik ga stoppen met de kuur aangezien ik reeds 8 dagen dit product slik.
30-06-2019

Middenoorontsteking

Ik heb een gehoorgangonsgeking een middenoorontsteking en een geperforeerde trommelvlies. Helse pijn kan ik je vertellen! Het zou na 2 a 3 dagen beter moet zijn na dat de trommelvlies “gesprongen” is zo kon de ontsteking eruit. Nou niet dus! Dag 2 eindelijk medicatie gekregen. Na 2 dagen flinke koorts en troep wat uit men oor kwam, voelde me goed beroerd met het ene momen[lees meer...]t ging het goed en binnen een paar minuten kon het weer omslaan. Nu 3 dagen de medicatie en kan je vertellen dat ik me even beroerd voel ondanks dat de huisarts zij binnen 48 zou je je beter moeten voelen. Pluspunt; ontsteking is echt stukke minder! Echter nog heel veel wondvocht en jeuk in mijn oor. Minpunt; voel me nog altijd even beroerd
29-06-2019

Tandvleesontsteking

Heb dit medicijn al vaker voorgeschreven gekregen voor verschillende ontstekingen. Ik heb er weinig last van. Een beetje last van mijn darmen, wat dunne ontlasting. Verder niks. Medicijn vind ik effectief. Meestal neemt de ontsteking de derde dag al af.
20-06-2019

Oorontsteking

Dit middel kreeg ik bij een uitwendige oorontsteking. Hoopte dat het direct eerste of tweede dag merkbaar zou zijn, maar het duurde tot de 5e dag voordat ik verbetering zag/voelde. Maakt je wel onzeker of het wat doet, vooral omdat huisarts zei dat je de volgende dag al wat moest merken. 10 dagen kuur was dus niet overbodig. Bijwerking: buikkramp, maar goed mee te leven.[lees meer...] Wel heb ik sinds ik dot middel slik, weer erg veel aften.
28-05-2019

Tandvleesontsteking

Ik heb het 7 dagen lang moeten gebruiken. Kreeg het voorgeschreven door de tandarts. Pas nadat ik klaar was met de kuur, was mijn ontsteking afgezakt en had ik geen last meer. Ik heb tijdens de kuur geen last gehad van bijwerkingen, had bijna het idee dat het bij mij niet hielp. Ben nu 5 dagen klaar. En heb sinds gisteren (4e dag stop) last van diarree en jeukende ho[lees meer...]ofdhuid. Ik heb geen idee of het van de kuur alsnog komt?
27-05-2019

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)

20 tabl. voorgeschreven gekregen. Echter na een paar tabl. krampen maag/darm. Na 5 tabl. erge huidproblemen schaamstreek, rood, opgezwollen, na paar dagen kwam de huid los. Na stoppen tabl. (na 16 tabl.) griepachtige verschijnselen, hoofdpijn, misselijk, geen eetlust, nek, hals en oorpijn (scheuten vanuit nek), veel zweetaanvallen afgewisseld met koude rillingen. Tussendo[lees meer...]or huisarts geraadpleegd. Kon waarschijnlijk niet tegen clavulaanzuur. Medicatie is uitgeschreven door tandarts.
23-05-2019

Tandvleesontsteking

Pericoronitis: infectie rond verstandskiezen met pijn. Na trekken eerste verstandskies 1 week amoxicilline geslikt, geen infectie gekregen en heeft dus goed gewerkt. 2 weken later 3 dagen een soort gelijk antibiotica in griekenland geslikt, vervolgens tweede verstandskies getrokken en 5 dagen amoxicilline geslikt tot dat ik de 5e dag vol zat met huiduitslag en enorme jeu[lees meer...]k, een soort rode bultjes/schijven op mijn lichaam. Ellebogen, knieën, hoofdhuid, benen en buik zaten eronder. Contact gehad met de dokter en moet gelijk stoppen. Nu afwachten wanneer het over is en hopelijk de infectie in mijn mond niet terug komt.
20-05-2019

Infectie (mond)

Preventief gekregen Voor een wortelkanaal behandeling. In eerste instantie geen last van bijwerkingen. Maar na de 6 de dag kreeg ik wat huiduitslag en jeuk op mijn rug. Ik ben naar de huisarts gegaan en deze schreef een crème voor tegen de jeuk en een antihistaminica. De volgende dag nam de huiduitslag enorm toe en begon mijn hoofd te zwellen. Ook kreeg ik zwelling rond[lees meer...] mijn ogen en mond. Ik werd kortademig en mijn zoon heeft op vrijdag avond de HAP gebeld. Er is een huisarts langsgekomen, deze heeft besloten mij op te laten nemen in het EMC. Ik kon op dat moment nog amper zelf lopen , had 39 graden koorts en had over mijn hele lichaam rode uitslag en enorm veel jeuk! Mijn ademhaling was zwaar en moeizaam en mijn bloeddruk schommelde. Uit bloedonderzoek bleek dat mijn nierfunctie verstoord is. Momenteel lig ik nog in het ziekenhuis, maar ik verwacht dat ik morgen naar huis mag. Men gaat nog proberen om de nierfunctie te herstellen. Kordaad optreden van dienstdoende huisarts en het EMC!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4914)
Anticonceptie - overig (3597)
Cholesterol (2820)
Depressie - antidepressiva overig (2619)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2238)
Pijn - morfine-achtigen (2127)
ADHD - psychostimulantia (1933)
Pijn (1918)
Verslavingsziekten (1847)
Bloeddruk - betablokkers (1611)
Maagzuur - protonpompremmers (1521)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1460)
Anticonceptie - eenfase (1335)
Angststoornissen (1147)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1074)
Depressie - antidepressiva TCA (1013)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)