categorie

Antibiotica - penicillines breedspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines breedspectrum

07-06-2022 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Bovenop een flinke griep kreeg ik ook nog een bacteriële infectie in m'n luchtwegen. Ik knapte maar niet op en heb toen amoxicilline kuur gekregen. Ik ging me eerst snel beter voelen. Maar toen kwamen de bijwerkingen. Diarree, misselijkheid en overgeven. Zo blij dat de kuur klaar was. Ik dacht gedaan met de bijwerkingen. En toen kwam de jeuk, aan mijn schaamlippen vooral. [lees meer...]Eerst geprobeerd met zalf tegen schimmels. Helaas niet voldoende geholpen, dus nu nog bezig met een kuurtje tegen vaginale schimmel.

30-05-2022 | Man | 20
Bacteriële infectie
Ik had zogenaamde maagbacterie . Heb het in 2020 ook al geprobeeerd was te heftig . Jaar 2022 weer het zelfde medicijn van de huisarts gekregen bijwerkingen. Misselijk , hoofdpijn , vermoeidheid, koude rillingen , oorsuizingen, overgeven Ik word gek lijk net alsof ik al dagen aan de drugs zit zelfs erger ik word hier niet goed van .ik bent totaal niet me zelf .

21-05-2022 | Vrouw | 55
Urineweginfectie
Eerst trimethoprim voorgeschreven gekregen, ivm hartritmestoornissen mag ik niet alle antibiotica. Na 2 dagen trimotheprim zat ik tegen nierbekkenontsteking aan. Na 1 dag amoxilline/clavulaan waren de klachten al een stuk minder. Enige nadeel is de schimmelinfectie in mond. Daar heb ik Daktarin voor.

17-05-2022 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Voor een blaasontsteking en urine retentie helaas naar de eerste hulp. Daar amoxicilline/clavulaanzuur meegekregen na raadplegen uroloog. Vanaf dag twee ernstige diarree. Vanaf dag drie in combi met hoofdpijn en pijn in maag. Mijn eigen huisarts wil helaas dat ik de kuur afmaak dus ik moet nog 5 dagen. Hij had het zelf nooit voorgeschreven. Ik doe braaf met eten inneme[lees meer...]n en ben direct gestart met probiotica. Maar alsnog drama dus. Hoop dat ik er geen langdurige klachten aan overhoud.

01-05-2022 | Man | 20
Infectie (wond)
Kuur voor lymfangitis. 7 x 3 maal daags. Na de eerste dosis was de zichtbare infectie al bijna volledig verdwenen. Bij dag 4 is er in overleg gestopt. Want ik had te veel bijwerkingen. Waaronder constante misselijkheid. Dit was niet te verhelpen, ook niet met medicatie. Nu wachten of het goed genoeg zijn werk heeft gedaan en/of ik een ander antibioticum moet.

26-04-2022 | Vrouw | 43
Tandvleesontsteking
Voor ontsteking kies 10 daagse kuur gekregen voordat wortelkanaalbeh gaat plaatsvinden. Beetje vervelende bijwerkingen, ochtend diarree maar gaat beter na wat eten, erg moe en lusteloos en tegelijkertijd opgejaagd gevoel en innerlijke onrust. Beetje hoofdpijn en misselijk maar t moet maar ff allemaal. De extreme, bijna niet uit te houden kiespijn was na 2 dagen weg. Nu da[lees meer...]g 4 is kies wel nog erg gevoelig dus we zullen zien.....

20-04-2022 | Man | 60
Kaakontsteking
Topmedicijn, snelle afname van klachten, geen negativisme bijwerkingen. Blijkbaar moet ik bij de bijwerkingen en de Ernst daarvan een score boven nul aanschuiven vandaar dat ik dat deed… maar de bijwerkingen en de Ernst ervan zijn voor mij nul,nul

02-04-2022 | Man | 56
Keelontsteking
Flinke amandelontsteking, keel half dicht en slikken zeer pijnlijk en eten of drinken kon niet of nauwelijks. Ontstekingswaarde was met 42 niet erg hoog. 1e dosis 15:00 u 2e om 24:00 u 3e dosis 7:00 u en rond 11:00 u kon ik weer slikken met redelijk verdraagbare pijn. Daarna ging het met grote stappen steeds beter ! Na 4e dosis om 15:00 u kon ik zelfs weer een boterham ete[lees meer...]n en om 19:00 u weer met de pot mee warm eten ! Wel wat hoofdpijn ondanks 2 paracetamol om de 6 uur maar wat een opluchting ! Ik las dat antibiotica alleen werken bij een bacteriële infectie en niet bij een virus. Ik denk dat daar dus ook het grote verschil mbtwerkzaamheid deels is te verklaren. Dat geeft dus wel een vertekend beeld. Vraag me af of dit door de huisarts niet vooraf is te zien/meten of het een virus of bacterie is want dat zou veel ellende kunnen besparen die veel bijwerkingen ervaren terwijl antibiotica niet werkt bij een virus.

02-04-2022 | Vrouw | 46
Oogontsteking
Ivm fikse oogontsteking een kuur voor 5 dgn gekregen. Na 2dgn ging t met de ontsteking een stuk beter. Alleen op dag 2 begonnen de bijwerkingen, misselijk, heel moe, diarree, jeuk vagina, koude rillingen, gevoel van algehele malaise. Na 4 dgn gestopt. Dit middel is effectief,maar met tig bijwerkingen. Ik hoop nu dat ik ben gestopt dat de bijwerkingen ook snel verdwijnen.[lees meer...]

31-03-2022 | Vrouw | 36
Ontsteking in de borst
Deze kuur gekregen bij borstontsteking. Snel resultaat en geen bijwerkingen. Erg blij omdat ik eerst een andere kuur kreeg die niet aansloeg en ik alsmaar zieker werd.

31-03-2022 | Vrouw | 37
Keelontsteking
Door de kuur (35 jaar geleden) direct last van ernstige slapeloosheid die nog steeds voortduurt.

16-03-2022 | Vrouw | 33
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven voor een keelontsteking en vanaf de eerste dag was ik mezelf niet meer! Meteen na inname werd ik doodziek en voelde het alsof ik flauw ging vallen! Ik werd kotsmisselijk en ik kreeg meteen zware diarree binnen 15 minuten ook voelde ik me opgejaagd bang me darmen waren helemaal van slag door dit medicijn en ik kreeg jeuk overal vrij[lees meer...]wel mijn hele lichaam andere bijwerkingen waren: rare dromen extreme moeheid extreme misselijkheid hyperventilatie hoofdpijn zweten en als klap op de vuurpijl had ik net de laatste pil van de avond ingenomen meteen na inname werd ik heel duizelig de ambulance werd gebeld dus ik doe de deur open en ja hoor ik val beneden op de trap neer met mijn medicijnen in mijn hand! En ik ben een jonge gezonde vrouw van 33 Zonder medische klachten of voorgeschiedenis !! In de ambulance werd ik onderzocht en ik kreeg te horen dat ik meteen met deze troep moet stoppen! al dagen ben ik mezelf niet meer dit medicijn is echte troep en Werkt niet zoals het hoort te werken! Nooit meer voor mij dus ik ben blij dat ik er mee mag stoppen!

16-03-2022 | Vrouw | 43
Oorontsteking
Gebruikt voor oorinfectie en opgezette lymfeklieren. Ik kan dit spul niet verdragen, na 1 tablet sloeg mijn maag en hart op hol en moest ik enorm zweten. Nooit zo beroerd gevoeld. Meteen daarna om andere antibiotica gevraagd, die ik wel kon verdragen. Dit spul komt mijn lichaam niet meer binnen, staat op de allergielijst.

28-02-2022 | Man | 49
Balanitis
Eerste 2 dagen gigantische jeuk gehad. Echt niet te harden! Mijn darmen rommelen 24 uur per dag. Onwijze nachtmerries gehad, en nu staat mijn mond weer in de brand van de schimmel. Het middel is in mijn geval veel erger dan de kwaal.

27-02-2022 | Vrouw | 40
Blindedarmontsteking
Mijn vriendin is 24u per dag ziek van de zware bijwerkingen. Diarree, ijlen, steken in buik, geen voedsel verdragen. Enorm slecht medicijn gewoon.

25-02-2022 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Kuur gekregen voor 7 dagen, daarna verlengd met 5 dagen. Gebruikt voor een kaak- / wortelkanaalontsteking. Werkte prima, al na 2-3 capsules werd de ontsteking minder. Op dag 3-4 droge mond en hoofdpijn. Op dag 8 ineens heftige jeuk en allergische reactie op de huid. Hele lichaam zit vol met rode vlekken en kleine blaasjes. Direct in overleg met arts gestopt.

23-02-2022 | Man | 36
Longontsteking
Ik herken de symptomen. Ik ben ook erg duizelig, misselijk, het gevoel van trillen in mijn lichaam. En voel me idd ook niet mezelf. Een beetje zweverig. En ik zit pas op dag 2 van 7 dagen. ik gebruik het voor een beginnende longonsteking bij covid 19. Ik weet niet of ik er lang mee doorga nog.

22-02-2022 | Vrouw | 66
Longontsteking
Heb bij bacteriële longontsteking naast Corona met hoge koorts 40.2 en hoge bezinking > 120 dit medicijn voor 7 dagen voorgeschreven gekregen. Na 48 uur merkte ik dat het beter ging. Geen enkele bijwerking gehad. Na kuur wel direct gestart met probiotica om darmflora weer op te krikken. Ik slik zelden medicijnen, geloof dat lichaam meestal zelf herstellend is.

19-02-2022 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Sinds de inname erg licht in m'n hoofd en duizelig. Voel me totaal niet mezelf

Augmentin

16-02-2022 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Voorgeschreven gekregen vanwege vermoeden nierbekkenontsteking. Gedurende 10 dagen, 3 x per dag 1 tablet. Na 3 dagen heb ik 2 dagen diarree gehad (veelvoorkomende bijwerking). Het gebruiken van pre- en/of probiotica helpt dan goed, evenals het drinken van Yakult. Verder geen klachten of andere bijwerkingen. De kuur heeft mij niet geholpen. Achteraf bleek sprake te zijn van[lees meer...] een andere kwaal waar antibiotica niet voor werkt. Ondanks dat de kuur geen adequate behandeling was voor mijn klachten, heb ik toch een positieve ervaring met deze antibiotica.

08-02-2022 | Man | 59
Voorhoofdsholteontsteking
Omwille van een 6-tal keren per jaar een sinusitis, telkens dezelfde medicatie voorgeschreven gekregen: gedurende 7 dagen, 3 x per dag een tablet van 1000 mg. Dikwijls onvoldoende effectief waardoor nog een tweede verpakking nodig was. Bijwerkingen waren draaglijk, maar telkens de schimmelinfectie was zeer hinderlijk. Nu Biclar Uno 500 mg, 1 tablet gedurende 10 d voorgesc[lees meer...]hreven gekregen.

03-02-2022 | Vrouw | 61
Bijholteontsteking
steeds terugkerende bijholteontsteking. chronisch. Ik halveer de medicatie aangezien de arts niet gelooft dat ik er zoveel problemen mee heb

29-01-2022 | Man | 75
Blaasontsteking
Kreeg 6 weken geleden dit middel voorgeschreven ivm longontsteking. Kreeg toen als bijwerking diaree en hartritmestoringen. De hartritmestoringen bracht ik niet in verband met de amoxicilline. Maar nu ik weer dit middel voorgeschreven Kreeg voor een blaasontsteking Kreeg ik na 1 dag inname meteen weer ernstige hartritmestoringen.

23-01-2022 | Vrouw | 70
Oorontsteking
Ik kreeg heel veel jeuk aan handen en voeten en schaamstreek en al snel begon alles te vervellen. Na overleg met de huisarts ben ik na twee dagen gestopt. Daarna op advies van de apotheek drie verschillende zalfjes gekocht (zelf betalen!!!) en een paar katoenen handschoentjes ( ook weer 13 euro) om 's nachts jeuken te voorkomen. Ik draag ze 's nachts met veel zalf aan [lees meer...]de handen. Ik zou graag eenfoto toevoegen, maar daarvoor is geen ruimte. Toen ik de huisarts zei, dat ik vaker jeuk en vervelling kreeg van anti bio vond hij dat 'niet ernstig'. Hij sachreef ze dus toch voor.

19-01-2022 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur
Preventief tegen hondenbeet na aantal dagen pas gekregen. Ziekenhuis Boceb Y en OLVG weigerde mij te helpen en te hechten 8vm drogreden als mondmaskers wat echt misdadig en bull shit is. Chantage onderdrukking. Was aan mij niet besteed. Op hol slaan hart. Stopt niet.. Totdat ik bloeddruk pillen nam. Zeer beangstigend. Druk op borst rug. Leek hartaanval. Misselijk braken h[lees meer...]oesten

17-12-2021 | Vrouw | 72
Luchtweginfectie
Dit middel gebruik ik preventief, dus elke dag,geen ernstige bijwerkingen, heb wel nu en dan jeuk,maar dat is te dragen.

16-12-2021 | Vrouw | 62
Bacteriële infectie
Kuur voor 7 dagen gekregen bij wondroos. Op advies h a. kuur niet afgemaakt. Kreeg zwelling keel. Daarnaast last van Jeuk, hartkloppingen, licht en duizelig in hoofd. Voel me ronduit beroerd . 1x nooit weer!! Nu 3 dagen na laatste gebruik nog steeds niet fit.

03-12-2021 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Vanaf pil nr 2 ernstige niet op te houden diarree. Vieze smaak in de mond en oprispingen (ondanks al jaren gebruik van maagzuurremmers). Vanaf dag 3 uitslag gezicht en borst met hevige jeuk (brandend gevoel alsof je in de brandnetels rolt). Huisarts zegt, och smeer maar koel zalf. Ivm overgevoeligheid van die ingrediënten niet mogelijk. Ik moet dit nog 4 dagen uitzitten. V[lees meer...]reselijk medicijn. Of het effectief is weet ik nog niet, ik heb een infectie zonder symptomen, dus daar kan ik niets over zeggen.

30-11-2021 | Man | 59
Tekenbeet
De Diarree is vréselijk bij gebruik Amoxicillicine. Nu heb ik de ziekte van Crohn. Ik denk dat ik die nu heb door het gebruik van Amox. Ik raad gebruik sterk af als je Crohn hebt. Probeer het beter niet.

26-11-2021 | Vrouw | 48
Ontsteking (mond)
Ik heb geen problemen met dit medicijn ervaren. Wel zette mijn buik op. Inmiddels de kuur afgemaakt en geen klachten meer aan mijn mond (kaak) en nu is mijn buik ook niet meer opgezet. Erg vreemd. Vreemd genoeg om te vermelden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5680)
Anticonceptie - overig (4183)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2619)
Pijn - morfine-achtigen (2382)
ADHD - psychostimulantia (2342)
Pijn (2141)
Verslavingsziekten (2137)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1374)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1346)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1315)
Depressie - antidepressiva TCA (1147)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)