categorie

Antibiotica - penicillines breedspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines breedspectrum

22-09-2022 | Vrouw | 21
amoxicilline
Nadat penicilline tegen mijn ontsteking niet heeft gewerkt en ik er te ziek van werd voor een 20 dagen kuur, overgestapt naar amoxicilline. 3x per dag voor 10 dagen. Moest zeker wat bij gegeten worden, anders overgeven, nu gewoon misselijk. Geen voorstander maar een van de betere antibtioticums die ik gebruikt heb, hopelijk nu wel resultaat :).

06-09-2022 | Man | 33
Kaakontsteking
1 tablet ingenomen en snachts al wakker van de jeuk. Ik ga overstappen naar een ander middel. Ik heb wel het idee dat mijn tandpijn al een stuk minder is geworden. Dus vast effectief maar niet voor mij

28-08-2022 | Man | 59
Tandvleesontsteking
laatste tand bovenaan links , op rontgenphoto niets te zien maar waarschijnlijk ontstoken zenuwen van de tand. Tand moet ontzenuwd worden in volgende dagen. in afwachting om de pijn ondercontrole te houden, een combinatie van ibuprofen en amoxicilline met clavulaanzuur. Het antibiotica voor de bacteriële infectie van de zenuw en de ibuprofen om de ontstekingsreacties te v[lees meer...]erminderen. al bij al tevreden enkel diarree als nevenwerking

22-08-2022 | Man | 41
Tandvleesontsteking
Nu al maanden pijn aan beide katen boven mond links en rechts beide aan de laatste tand . Vreselijk trekken en kaaksbeen pijn doen en meerdere tanden indrukken pijn hebben gevoelig . Nog erger ochtend en bij het eten . 2000euro tandarts kosten nog pijn . Uit miserie terug amoxicilline met clavaan opgestart. Ken het door en door ook augmantin . Je voelt dat het je lichaam z[lees meer...]wak maakt. En ik weeg 120kg 1.96m maar wordt er altijd slecht van dat ik soms na 3 dagen moet stoppen bij 3 × 800mg125 clavaan . Maar zo hopeloos van pijn dat ik ze toch slik.

14-08-2022 | Vrouw | 20
Keelontsteking
Had ontstoken amandelen. Algemene pijn in de keel en ver schikkelijken pijn bij het slikken. Maakte heel veel speeksel aan en had hoofdpijn. Ik werd eerste op ibuprofen gezet wat zeker hielp tegen de pijn maar niet tegen de ontsteking. Na bezoek aan huisarts kreeg ik een kuur augmentin. Na eerste dag slikken van augmentin (amoxicilline met clavulaanzuur) werd ik de volgen[lees meer...]de dag wakker zonder pijn, was de zwelling gezakt en kon ik weer heerlijk genieten van mijn vakantie. De pillen zijn groot maar kunnen makkelijk door midden worden gebroken om in twee keer stikken te nemen. Niet super fijn maar deed geen pijn ofzo. Als bijwerking had ik soms enige tijd na een slikken last van mijn arm of hand. Niet echt erg of heftig maar het viel wel op. Over het algemeen positieve ervaring mee gehad.

06-08-2022 | Vrouw | 62
Tandvleesontsteking
Door tandarts voorgeschreven vanwege abces door wortelpuntonsteking. Nu, 5de dag, is abces (vrijwel) verdwenen, in die zin is het een effectief middel. Eerste 2 dagen nergens last van, sinds 3de dag wankel met lopen, fietsen, bewegen. Dat werd gisteren, 4de dag meer. Niet duizelig, maar opletten dat ik niet zwalk. Zou niet kunnen werken, durf niet auto te rijden. Voelt va[lees meer...]n gezond met weliswaar een abces, naar algeheel vaag lijf. Verdere bijwerkingen: paar keer overgegeven, is mee te leven. Wou stoppen maar huisartsenpost en spoedtandarts denken t beste kuur afmaken en verwijzen naar elkaar voor finaal advies (ja, in weekend natuurlijk dit soort gedoe).

05-08-2022 | Vrouw | 39
Kaakoperatie
De pijn van mijn operatie verdween onmiddelijk. Bijwerkingen enkel op dag 2 en dag 3. Dan was ik een half uur na inname een beetje duizelig. Maar deze symptomen verdwenen vanaf dag 4. Ook wel wat rommelende darmen, maar ik ben tijdens de antibiotica kuur al begonnen met het innemen van pre- en probiotica.

04-08-2022 | Vrouw | 31
Amandelontsteking
Positif: na 12 uur al effect. Van helse pijn, braken, misselijk naar gewone pijn. Na 24 uur nog minder pijn. Kuur duurt 5 dagen. Misselijkheid blijft 1e 2 dagen. Vind ik geen probleem want zonder ben ik aan het braken. Inname is lastig omdat de pillen groot zijn, keel is erg klein door de zwelling en ontsteking. Dus inname doet veel pijn. Bijwerking: vaginale schimme[lees meer...]l na afronding kuur. Omdat de PH waarde wordt verstoort.

27-07-2022 | Vrouw | 34
Ontsteking (mond)
Ik heb al 3 keer amoxicilline/clavulaanzuur voorgeschreven gekregen ivm ontsteking kiezen, maar het helpt voor geen meter. De pijnklachten blijven. Het lijkt wel alsof al mijn kiezen ontstoken zijn. Ik heb ook last van een zeer tintelend gevoel in mijn mond en aan mijn kiezen, geen idee of het door de kuur komt. Ik zit nu op de laatste dag en de klachten zijn nog niet weg.

18-07-2022 | Vrouw | 52
Kaakontsteking
Doordat ik een wortel ontsteking had, kreeg ik van dd tandarts een kuur van een week. Na 2 dage merkte ik al dat de pijn minder werd. Helaas werd ik elke dag wakker met flinke (migraine achtige) hoofdpijn. Dit kan ik met paracetamol onderdrukken, bij migraine lukt dit niet. Ik heb vlug huiduitslag en hooikoorts, dit kwam ook weer terug. Mijn kuur maak ik wel af.

16-07-2022 | Vrouw | 54
amoxicilline / clavulaanzuur
Nooit meer! Na de 5e pil op dag 2 van de kuur ontzettend ziek geworden. Onmiddellijk gestopt op nadrukkelijk verzoek van de huisarts. Dit middel is erger dan de kwaal.

15-07-2022 | Vrouw | 53
Kaakontsteking
Na plaatsing van implantaat, de kuur gekregen. Ik heb al veel last van migraine, maar op de 2e dag begon het , koude rillingen, hevige migraine. Dit duurde tot5 dagen, meerdere aanvallen per dag. Sumatriptan hielp zelf niet meer. Op de5e dag hoge koorts. 2 keer naar de huisarts geweest, moest de kuur afmaken. Het was vreselijk, ik ga het niet meer gebruiken. Ook nog [lees meer...]spierkrampen in mijn hele lijf gehad op de 6e dag. En op dag 7 nog diaree.

14-07-2022 | Vrouw | 69
Ontsteking in de borst
De werking is goed maar de bijwerkingen zijn minder. Duizelig licht in het hoofd en misselijk. Maar ze werken goed tegen de ontsteking dus we gaan door

07-06-2022 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Bovenop een flinke griep kreeg ik ook nog een bacteriële infectie in m'n luchtwegen. Ik knapte maar niet op en heb toen amoxicilline kuur gekregen. Ik ging me eerst snel beter voelen. Maar toen kwamen de bijwerkingen. Diarree, misselijkheid en overgeven. Zo blij dat de kuur klaar was. Ik dacht gedaan met de bijwerkingen. En toen kwam de jeuk, aan mijn schaamlippen vooral. [lees meer...]Eerst geprobeerd met zalf tegen schimmels. Helaas niet voldoende geholpen, dus nu nog bezig met een kuurtje tegen vaginale schimmel.

30-05-2022 | Man | 20
Bacteriële infectie
Ik had zogenaamde maagbacterie . Heb het in 2020 ook al geprobeeerd was te heftig . Jaar 2022 weer het zelfde medicijn van de huisarts gekregen bijwerkingen. Misselijk , hoofdpijn , vermoeidheid, koude rillingen , oorsuizingen, overgeven Ik word gek lijk net alsof ik al dagen aan de drugs zit zelfs erger ik word hier niet goed van .ik bent totaal niet me zelf .

21-05-2022 | Vrouw | 55
Urineweginfectie
Eerst trimethoprim voorgeschreven gekregen, ivm hartritmestoornissen mag ik niet alle antibiotica. Na 2 dagen trimotheprim zat ik tegen nierbekkenontsteking aan. Na 1 dag amoxilline/clavulaan waren de klachten al een stuk minder. Enige nadeel is de schimmelinfectie in mond. Daar heb ik Daktarin voor.

17-05-2022 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Voor een blaasontsteking en urine retentie helaas naar de eerste hulp. Daar amoxicilline/clavulaanzuur meegekregen na raadplegen uroloog. Vanaf dag twee ernstige diarree. Vanaf dag drie in combi met hoofdpijn en pijn in maag. Mijn eigen huisarts wil helaas dat ik de kuur afmaak dus ik moet nog 5 dagen. Hij had het zelf nooit voorgeschreven. Ik doe braaf met eten inneme[lees meer...]n en ben direct gestart met probiotica. Maar alsnog drama dus. Hoop dat ik er geen langdurige klachten aan overhoud.

01-05-2022 | Man | 20
Infectie (wond)
Kuur voor lymfangitis. 7 x 3 maal daags. Na de eerste dosis was de zichtbare infectie al bijna volledig verdwenen. Bij dag 4 is er in overleg gestopt. Want ik had te veel bijwerkingen. Waaronder constante misselijkheid. Dit was niet te verhelpen, ook niet met medicatie. Nu wachten of het goed genoeg zijn werk heeft gedaan en/of ik een ander antibioticum moet.

26-04-2022 | Vrouw | 43
Tandvleesontsteking
Voor ontsteking kies 10 daagse kuur gekregen voordat wortelkanaalbeh gaat plaatsvinden. Beetje vervelende bijwerkingen, ochtend diarree maar gaat beter na wat eten, erg moe en lusteloos en tegelijkertijd opgejaagd gevoel en innerlijke onrust. Beetje hoofdpijn en misselijk maar t moet maar ff allemaal. De extreme, bijna niet uit te houden kiespijn was na 2 dagen weg. Nu da[lees meer...]g 4 is kies wel nog erg gevoelig dus we zullen zien.....

20-04-2022 | Man | 60
Kaakontsteking
Topmedicijn, snelle afname van klachten, geen negativisme bijwerkingen. Blijkbaar moet ik bij de bijwerkingen en de Ernst daarvan een score boven nul aanschuiven vandaar dat ik dat deed… maar de bijwerkingen en de Ernst ervan zijn voor mij nul,nul

02-04-2022 | Man | 56
Keelontsteking
Flinke amandelontsteking, keel half dicht en slikken zeer pijnlijk en eten of drinken kon niet of nauwelijks. Ontstekingswaarde was met 42 niet erg hoog. 1e dosis 15:00 u 2e om 24:00 u 3e dosis 7:00 u en rond 11:00 u kon ik weer slikken met redelijk verdraagbare pijn. Daarna ging het met grote stappen steeds beter ! Na 4e dosis om 15:00 u kon ik zelfs weer een boterham ete[lees meer...]n en om 19:00 u weer met de pot mee warm eten ! Wel wat hoofdpijn ondanks 2 paracetamol om de 6 uur maar wat een opluchting ! Ik las dat antibiotica alleen werken bij een bacteriële infectie en niet bij een virus. Ik denk dat daar dus ook het grote verschil mbtwerkzaamheid deels is te verklaren. Dat geeft dus wel een vertekend beeld. Vraag me af of dit door de huisarts niet vooraf is te zien/meten of het een virus of bacterie is want dat zou veel ellende kunnen besparen die veel bijwerkingen ervaren terwijl antibiotica niet werkt bij een virus.

02-04-2022 | Vrouw | 46
Oogontsteking
Ivm fikse oogontsteking een kuur voor 5 dgn gekregen. Na 2dgn ging t met de ontsteking een stuk beter. Alleen op dag 2 begonnen de bijwerkingen, misselijk, heel moe, diarree, jeuk vagina, koude rillingen, gevoel van algehele malaise. Na 4 dgn gestopt. Dit middel is effectief,maar met tig bijwerkingen. Ik hoop nu dat ik ben gestopt dat de bijwerkingen ook snel verdwijnen.[lees meer...]

31-03-2022 | Vrouw | 36
Ontsteking in de borst
Deze kuur gekregen bij borstontsteking. Snel resultaat en geen bijwerkingen. Erg blij omdat ik eerst een andere kuur kreeg die niet aansloeg en ik alsmaar zieker werd.

31-03-2022 | Vrouw | 37
Keelontsteking
Door de kuur (35 jaar geleden) direct last van ernstige slapeloosheid die nog steeds voortduurt.

16-03-2022 | Vrouw | 33
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven voor een keelontsteking en vanaf de eerste dag was ik mezelf niet meer! Meteen na inname werd ik doodziek en voelde het alsof ik flauw ging vallen! Ik werd kotsmisselijk en ik kreeg meteen zware diarree binnen 15 minuten ook voelde ik me opgejaagd bang me darmen waren helemaal van slag door dit medicijn en ik kreeg jeuk overal vrij[lees meer...]wel mijn hele lichaam andere bijwerkingen waren: rare dromen extreme moeheid extreme misselijkheid hyperventilatie hoofdpijn zweten en als klap op de vuurpijl had ik net de laatste pil van de avond ingenomen meteen na inname werd ik heel duizelig de ambulance werd gebeld dus ik doe de deur open en ja hoor ik val beneden op de trap neer met mijn medicijnen in mijn hand! En ik ben een jonge gezonde vrouw van 33 Zonder medische klachten of voorgeschiedenis !! In de ambulance werd ik onderzocht en ik kreeg te horen dat ik meteen met deze troep moet stoppen! al dagen ben ik mezelf niet meer dit medicijn is echte troep en Werkt niet zoals het hoort te werken! Nooit meer voor mij dus ik ben blij dat ik er mee mag stoppen!

16-03-2022 | Vrouw | 43
Oorontsteking
Gebruikt voor oorinfectie en opgezette lymfeklieren. Ik kan dit spul niet verdragen, na 1 tablet sloeg mijn maag en hart op hol en moest ik enorm zweten. Nooit zo beroerd gevoeld. Meteen daarna om andere antibiotica gevraagd, die ik wel kon verdragen. Dit spul komt mijn lichaam niet meer binnen, staat op de allergielijst.

28-02-2022 | Man | 49
Balanitis
Eerste 2 dagen gigantische jeuk gehad. Echt niet te harden! Mijn darmen rommelen 24 uur per dag. Onwijze nachtmerries gehad, en nu staat mijn mond weer in de brand van de schimmel. Het middel is in mijn geval veel erger dan de kwaal.

27-02-2022 | Vrouw | 40
Blindedarmontsteking
Mijn vriendin is 24u per dag ziek van de zware bijwerkingen. Diarree, ijlen, steken in buik, geen voedsel verdragen. Enorm slecht medicijn gewoon.

25-02-2022 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Kuur gekregen voor 7 dagen, daarna verlengd met 5 dagen. Gebruikt voor een kaak- / wortelkanaalontsteking. Werkte prima, al na 2-3 capsules werd de ontsteking minder. Op dag 3-4 droge mond en hoofdpijn. Op dag 8 ineens heftige jeuk en allergische reactie op de huid. Hele lichaam zit vol met rode vlekken en kleine blaasjes. Direct in overleg met arts gestopt.

23-02-2022 | Man | 36
Longontsteking
Ik herken de symptomen. Ik ben ook erg duizelig, misselijk, het gevoel van trillen in mijn lichaam. En voel me idd ook niet mezelf. Een beetje zweverig. En ik zit pas op dag 2 van 7 dagen. ik gebruik het voor een beginnende longonsteking bij covid 19. Ik weet niet of ik er lang mee doorga nog.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5765)
Anticonceptie - overig (4233)
Cholesterol (3103)
Depressie - antidepressiva overig (2936)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2669)
Pijn - morfine-achtigen (2410)
ADHD - psychostimulantia (2369)
Verslavingsziekten (2165)
Pijn (2157)
Bloeddruk - betablokkers (1821)
Maagzuur - protonpompremmers (1686)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1622)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Angststoornissen (1412)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1409)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1338)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1134)