categorie

Antibiotica - penicillines breedspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines breedspectrum

28-05-2019

Tandvleesontsteking

Ik heb het 7 dagen lang moeten gebruiken. Kreeg het voorgeschreven door de tandarts. Pas nadat ik klaar was met de kuur, was mijn ontsteking afgezakt en had ik geen last meer. Ik heb tijdens de kuur geen last gehad van bijwerkingen, had bijna het idee dat het bij mij niet hielp. Ben nu 5 dagen klaar. En heb sinds gisteren (4e dag stop) last van diarree en jeukende ho[lees meer...]ofdhuid. Ik heb geen idee of het van de kuur alsnog komt?
27-05-2019

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)

20 tabl. voorgeschreven gekregen. Echter na een paar tabl. krampen maag/darm. Na 5 tabl. erge huidproblemen schaamstreek, rood, opgezwollen, na paar dagen kwam de huid los. Na stoppen tabl. (na 16 tabl.) griepachtige verschijnselen, hoofdpijn, misselijk, geen eetlust, nek, hals en oorpijn (scheuten vanuit nek), veel zweetaanvallen afgewisseld met koude rillingen. Tussendo[lees meer...]or huisarts geraadpleegd. Kon waarschijnlijk niet tegen clavulaanzuur. Medicatie is uitgeschreven door tandarts.
23-05-2019

Tandvleesontsteking

Pericoronitis: infectie rond verstandskiezen met pijn. Na trekken eerste verstandskies 1 week amoxicilline geslikt, geen infectie gekregen en heeft dus goed gewerkt. 2 weken later 3 dagen een soort gelijk antibiotica in griekenland geslikt, vervolgens tweede verstandskies getrokken en 5 dagen amoxicilline geslikt tot dat ik de 5e dag vol zat met huiduitslag en enorme jeu[lees meer...]k, een soort rode bultjes/schijven op mijn lichaam. Ellebogen, knieën, hoofdhuid, benen en buik zaten eronder. Contact gehad met de dokter en moet gelijk stoppen. Nu afwachten wanneer het over is en hopelijk de infectie in mijn mond niet terug komt.
20-05-2019

Infectie (mond)

Preventief gekregen Voor een wortelkanaal behandeling. In eerste instantie geen last van bijwerkingen. Maar na de 6 de dag kreeg ik wat huiduitslag en jeuk op mijn rug. Ik ben naar de huisarts gegaan en deze schreef een crème voor tegen de jeuk en een antihistaminica. De volgende dag nam de huiduitslag enorm toe en begon mijn hoofd te zwellen. Ook kreeg ik zwelling rond[lees meer...] mijn ogen en mond. Ik werd kortademig en mijn zoon heeft op vrijdag avond de HAP gebeld. Er is een huisarts langsgekomen, deze heeft besloten mij op te laten nemen in het EMC. Ik kon op dat moment nog amper zelf lopen , had 39 graden koorts en had over mijn hele lichaam rode uitslag en enorm veel jeuk! Mijn ademhaling was zwaar en moeizaam en mijn bloeddruk schommelde. Uit bloedonderzoek bleek dat mijn nierfunctie verstoord is. Momenteel lig ik nog in het ziekenhuis, maar ik verwacht dat ik morgen naar huis mag. Men gaat nog proberen om de nierfunctie te herstellen. Kordaad optreden van dienstdoende huisarts en het EMC!
08-05-2019

Trekken van tand of kies

na drie dagen een dikke opgezwollen tong. Pijnlijke keel en uitslag.
02-05-2019

Ontsteking (mond)

Ik geloof dat het helpt voor een nare ontsteking in de mond die met veel zwelling gepaard gaat. De scherpte is van de hevige pijn, de zwelling verdwijnt niet. Ik heb nu hoofdpijn, een soort vol gevoel in mijn hoofd en aan de achterkant van mijn hoofd en lichte misselijkheid. Al die zwellingen geven me wat zorgen.
30-04-2019

Urineweginfectie

Vorig jaar ook een kuur gedaan. Werkte goed. Helaas nu opnieuw. Ook nu werkt het weer snel. Dezelfde dag ging het al veel beter en de dag na de start waren de klachten grotendeels voorbij. Net als vorige keer geen bijwerkingen.
27-04-2019

Preventie van nabloeding

na long punctie is een longbloed over het hoofd gezien na weg halen bloed moesten de medicijnen een longontsteking voorkomen
01-04-2019

Bijholteontsteking

Deze kuur gekregen voor buikholte ontsteking. Veel pijn gehad dus was blij met deze kuur. Na 2 dagen begon het te werken. Helaas wel bijwerkingen voor terug gekregen, misselijk, heftige hoofdpijn, zweten en soms duizelig. Nog steeds niet in staat om te gaan werken. Had ik wel gehoopt met deze medicijnen. Ontsteking is wel weg. Conclusie, met of zonder medicijnen, allebei i[lees meer...]s t eigenlijk niets.
28-03-2019

Hidradenitis suppurativa

Deze antibiotica helpt om de uitbreiding en verergering van de ziekte tegen te gaan maar kan het probleem als dusdanig niet oplossen. Kortweg : het brengt tijdelijk verlichting van de symptomen maar geneest deze niet
27-03-2019

Oorontsteking

Maandag begonnen. Dinsdagavond vreselijk duizelig en misselijk. Woensdagochtend nog 1 keer ingenomen, begon weer duizelig te worden. Ben gestopt.
21-03-2019

Ontsteking in de borst

0,0 effect op de ontsteking. Voelde me erg ziekjes van de medicatie. Dit is nu de 3e en laatste keer dat ik dit medicijn geprobeerd heb voor deze aandoening.
18-03-2019

Blaasontsteking

Ik herken de helse pijn en misere van iemand van leeftijd van 25. Ik had laatst weer(laatste keer was aug-sept-18) blaasontsteking. Het is helaas een zwakte in mijn lijf. Ik vermoed dat het bij iedereen anders aanvoelt. Zowel intensiteit als ander soort gevoel. Ik sla bij een fikse ontsteking bijna dubbel van de ellende, en kan moeilijk lopen erdoor. Afgelopen augustus-sep[lees meer...]tember heb ik 4 verschillende kuren gehad. herstel: 2x dezelfde, in totaal 3 verschillende soort AB. hierdoor had ik nu afgelopen bij het opsteken ervan nog een kuur Amoxicilline en ben ermee begonnen, af en toe voel ik nog wat in de blaasstreek, tot nu toe is iig de erge misere afgenomen. Ik bid(ben niet gelovig) dat het voorlopig weer wegblijft. Ik vind het zo ellendig. Ben er sinds jong kind al bekend mee. Ik ben nu 56. grtjs
19-02-2019

Middenoorontsteking

diepe oorontsteking, mogelijk ook speekselklieren ontstoken maar dat is niet zichtbaar of voelbaar aan buitenkant hoofd en hals, was ook reden om wachten met naar huisarts gaan die toch oorontsteking zag, eerst sofradex druppels gehad die zeven dagen niet werkte nu pijn in hals en diep in wang toegenomen dus de kuur erbij, men hoopt dat er meer zichtbaar is op MRI deze we[lees meer...]ek
17-02-2019

Bijholteontsteking

deze antibiotica kuur heeft ook niet geholpen bij mijn bijholte ontsteking. er last gehad van misselijkheid. 1 positief iets, ik ben wel 4 kg afgevallen doordat ik niks wilde eten door de misselijkheid ;)
14-02-2019

Keelpijn

maandag, dinsdag heb ik heelveel slijm weg gehaald. Ik kon niet opstaan uit me bed van de pijn dus besloot dan op woensdag naar de dokter te gaan. De dokter schreef mij amoxicilline clavulaanzuur voor. bij de eerste tablet merkte ik al veranderingen, maar heel de dag door vvoede ik trillingen in mijn lichaam. Volgende morgen sta ik op en voelde me misselijkheid en had de n[lees meer...]ijging over te geven dus heb ik eerst gegeten en dan de medicijn in genomen en nog geen 30 sec en begon over te geven misselijkheid dus, duizeligheid en werdt zwak. Dus ben onmiddelijk hiermeer gestopt. misschien werkt het bij mij anders en bij iemand anders weer anders.
08-02-2019

Bijholteontsteking

een paar uur na het innemen van de eerste pil erge misselijkheid. Als ik dan iets probeer te eten heb ik het gevoel dat ik moet overgeven. Ook erg vermoeid en een vaginale schimmel infectie gekregen door de medicijnen.
08-02-2019

na 6 dagen gebruik plotseling hele nacht last van jeuk
14-01-2019

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)

Vreslijk middel. Ging al over mijn nek als ik het potje open deed. Rook zwaar naar schimmel en kreeg er vreselijk diaree van en huiduitslag. Moest het een week voor en na mijn operatie slikken maar ben er kort na mijn operatie mee gestopt. Gelukkig is alles goed gegaan...
10-01-2019

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)

Ik ben door een kalfje gebeten in mijn vinger. Preventief kreeg ik deze kuur. Bij mij pakte dat wonderwel goed uit op een heel ander gebied. Ik heb al jaren vervelende prikkelbare maag-darmklachten en tijdens de kuur verdwenen die volledig, dus precies het omgekeerde van wat ik had verwacht. Ik ben zeer verbaasd en heb geen verklaring hiervoor. Ik vraag mij af of ik dit mo[lees meer...]et bespreken met de huisarts.
30-12-2018

Amoxicilline (amoxicilline)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)

Na trkken van kies ontsteking op kaakbot . 10dgn amox.... en zelf probiotica capsules toegevoegd. En spoelen met waterstofperixide 30 procent. Tijdens en na kuur, inmiddels 1 week, nog steeds slap en grieperig gevoel. De kaakontsteking is wél over. De vraag is of het mogelijk de probiotica is die dat veroorzaakt.
13-12-2018

Bacteriële infectie

Enorme zwelling van rechterhand en zeer pijnlijk na een wondje, waarschijnlijk...
11-12-2018

Keelontsteking

Ik kreeg dit medicijn ivm een heftige bacteriele keelontsteking. Ik ben erg gevoelig voor medicijnen en heb snel last van mijn maag en darmen. Ik slik dit medicijn nu 2 dagen maar ik heb weinig last van misselijkheid en diarree, eigenlijk bijna niet. Mijn tip is echt om elke keer wanneer je een pil moet nemen even een goede bodem legt in je maag (boterham, banaan, melk etc[lees meer...]). Daarnaast neem ik tegelijkertijd een pil probiotica. Dan is een kuurtje prima te doen!
23-11-2018

Bacteriële infectie

Ivm streptokokken groep A bacterie na bevalling deze antibiotica voorgeschreven gekregen. (Binnenkant vagina ontstoken en veel doorzichtige afscheiding) Precies een dag na compleet maken kuur overal rode bultjes met een witte rand erom. JEUK!!!!
19-11-2018

Ontsteking (mond)

Redelijk effectief dus het kortdurende ongemak (7 dagen) van de bijwerkingen valt hierbij in het niet. De diarree/maagklachten kunnen grotendeels voorkomen worden door de antibiotica echt in te nemen voor de maaltijd.
11-11-2018

Kaakontsteking

Donderdag 18-10 stukje tandvlees weggesneden door tandarts ter voorbereiding van herstel afgebroken stukje kies; Vrijdag-Zaterdag zwelling en pijnlijk gevoel; Zondag dikke wang en dik aan onderzijde kaak; Maandagochtend 22-10 eerst bezoek huisarts en daarna tandarts: Ontsteking/infectie. Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125 antibioticakuur voorgeschreven + Naproxen voor de p[lees meer...]ijn; Woensdag 24-10 begon de Amoxicilline pas te werken, Zondag 28-10 begon de zwelling af te nemen. Vandaag 11-11 begint gevoel pas terug te komen aan voorzijde mond/kin (door zwelling was zenuw bekneld) zwelling is bijna verdwenen.
09-11-2018

Bacteriële infectie

Een week deze antibiotica geslikt door beet van een kat te hebben gekregen. De effectiviteit van de antibiotica is gewoon goed. Halverwege de kuur kreeg ik spruw, dus dat was al nadeel 1, maar wel een veel voorkomende reactie (zei de bijsluiter). Maar goed, na een aantal dagen kon ik eindelijk m'n vinger weer bewegen. Een dag nadat ik klaar was met de kuur kreeg ik plots o[lees meer...]veral rode vlekjes en dan bedoel ik echt OVERAL!!! Jeuk echt heel erg en zit nu aan pillen tegen allergische reacties. Dus dat was nadeel 2...
31-10-2018

Trekken van tand of kies

Als je tintelingen of jeuk in je handen voelt vlak na inname ga gelijk naar dokter/eerste hulp Ik moest er vier tegelijk innemen 1,5 uur voor het trekken van kiezen. toen ik in de wachtruimte zat bij de tandarts begon de binnenkant van mijn handen te tintelen en werden rood. 10 minuten later zat ik helemaal onder de rode vlekken en met witte dikke plekken in het midden.[lees meer...] toen zsm naar de huisartsenpost gereden
24-10-2018

Kaakontsteking

Tintelingen en zeer vermoeid gevoel in de armen en benen, nare hoofdpijn. Oorsuizen. tintelende tong. onaangenaam gevoel over het hele lichaam,
16-10-2018

Augmentin (amoxicilline / clavulaanzuur)
Trekken van tand of kies

Met veel pijn had ik 's maandags een afspraak bij de tandarts en de tand moest getrokken worden, maar er zat een infectie ter hoogte van de wortel. Dus kreeg ik eerst een voorschrift voor Augmetin antibiotica. (Eigenlijk had ik dit niet mogen voorgeschreven krijgen, want ik ben allergisch voor penicilline). Na het beginnen nemen op maandagmiddag was de pijn direct verdwen[lees meer...]en en ook dinsdag heb ik geen pijn meer gehad. Maar vanaf woensdag was de pijn terug. Mogelijke bijwerking: Ik heb ook ernstige hoofdpijn gehad. Vrijdag is dan toch mijn tand getrokken en dit is verschrikkelijk pijnlijk geweest. Nu vier dagen later heb ik door de infectie nog steeds pijn aan mijn kaakbeen, maar de hoofdpijn is nu wel bijna over.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4661)
Anticonceptie - overig (3446)
Cholesterol (2719)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2054)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1767)
ADHD - psychostimulantia (1726)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1480)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)