categorie

Antibiotica - penicillines breedspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines breedspectrum

22-01-2023 | Vrouw | 40
Middenoorontsteking
Het hielp wel tot een bepaalde hoogte. Voorheen bij dit soort ontstekingen ook deze gehad en toen hielp het eigenlijk we altijd. Na een week kuur was ik van de ontsteking af maar helaas deze keer niet en dus nu de Sofradex druppels.

21-01-2023 | Man | 39
Tandvleesontsteking
Na een extractie van een van mijn kiezen, besloten om na 4 dagen van helse pijn te beginnen met dit medicijn. I.c.m. Ibuprofen en paracetamol was dit de beste keus! Na ongeveer 2 dagen was het kloppende gevoel weg en de stekende pijn idem dito. Na 1 week was alles weer de oude. Gelukkig. Ook geluk dat ik geen bijwerkingen had… Al met al zeer tevreden!

Amoclan

19-01-2023 | Vrouw | 84
amoxicilline / clavulaanzuur
werd voorgeschreven ivm diverticulitis tijdens een opname op spoed wegens hevige pijn. Terug thuis neem ik het nu sedert 4 dagen . Lichte bijwerkingen tot nu toe, 1 dag l diarree en iets meer gevoelige maag. Moet wel nog afwachten voor de volgende dagen of de pijn helemaal weg gaat en bloedwaarden terug normaal zijn

13-01-2023 | Vrouw | 32
Bronchitis
Zeer erge huiduitslag blaasjes korstjes etc breidt zich uit Ben nu 2 weken geleden gestopt met de kuur nog steeds last , het is vreselijk!! Jeukt zo erg

28-12-2022 | Vrouw | 38
Oorontsteking
Mijn klachten begonnen eerst met hoesten en een loopneus. Na een paar dagen had ik een bovenste luchtweg infectie met een middenoorontsteking. Had een enorme druk op mijn oor met enorme oorsuizen en hoorde praktisch niets. Na 1 week kreeg ik eindelijk een kuur van 1 week van de huisarts. Deze heeft voor mijn gevoel de ontsteking van de holtes redelijk verminderd, maar de o[lees meer...]orontsteking totaal niet, waar het voor was bedoeld. Na 1,5 week heb ik nu last van een loopoor en mijn klieren bij de ontstoken oor zijn enorm oogezet. De doofheid met oorsuizen heb ik nog steeds 24/7! Door deze antibiotica krijg ik een zeeeeeer droge mond.

26-12-2022 | Man | 26
Tandvleesontsteking
Arm begon pijn te doen(gevoelige huid) na dag 4, maar de ontsteking in mijn mond was wel weg.

23-12-2022 | Vrouw | 16
Keelontsteking
Keelontsteking + oorontsteking Geen enkele bijwerking van gehad en na 3 dagen voelde ik niet meer dat ik ziek was geweest.

23-12-2022 | Vrouw | 68
Bijholteontsteking
Vanwege aanhoudende klachten dit voorgeschreven gekregen. Op dag 3 minder slijmvorming. Totaal geen last van bijwerkingen behalve iets dunnere ontlasting. Wel direct gestart met probiotica tabletten wat denk ik een goede keus is

19-12-2022 | Man | 79
Aneurysma
Moet het levenslang slikken vanwege een ontstoken stent in mijn aorta. Deze was nodig na een aneurysma. Afgezien van darmklachten/buikpijn/diarree weinig bijwerkingen. Af en toe duizelig en oorsuizen. Gr. Jan

12-12-2022 | Man | 57
Longontsteking
Na constatering longontsteking deze kuur gekregen Na 2e dag merk ik wel dat de koorts is afgenomen mede als mijn eetlust Verder goed aan diarree nu,vermoeid en hoofdpijn maar besluit deze kuur gewoon af te maken omdat ik echt van deze longontsteking af wil komen

09-12-2022 | Vrouw | 35
Longontsteking
Wat fijn dat dit middel bestaat, een longontsteking voelt echt niet fijn, heel dankbaar dat ik dit goed werkende antibioticum heb gekregen. Ik voelde me na de eerste dag van inname al wat minder koortsig en ziek, de ontstekingswaarden in het bloed waren al beduidend lager. En geen noemenswaardige bijwerkingen, zeker niet als je het afweegt tegen hoe een bacteriele longonts[lees meer...]teking naar kan aflopen zonder inname van antibiotica.

09-12-2022 | Vrouw | 27
Keelontsteking
Maandagavond een fikse keelontsteking opgelopen. Dinsdagmiddag gelijk naar de dokter gegaan want had intens veel pijn. Kon niet meer praten, (zwelling) of het duurde 5 minuten voordat ik een slokje water kon doorslikken. Ik had verhoging, oorpijn en daarnaast nog hoofdpijn. HA heeft mij toch geen AB gegeven… Woensdagnacht huisartsenpost in de nacht gebeld omdat ik zo’n [lees meer...]extreme pijn had. De dokter in het ziekenhuis schreef me gelijk dit medicijn voor. Ik ben gelijk die ochtend om 6:00 s’ochtends begonnen. Ik heb net mijn vierde pil ingenomen en wow. Ik kan weer slikken zonder dat ik pijn heb, ik merk dat de zwelling er nog wel zit. Hopelijk gaat dit met de dagen ook weg. Maar wat top dit!

19-11-2022 | Man | 34
Kaakontsteking
Ik heb een verstandskies laten verwijderen, en kreeg als complicatie een kaakontsteking. Die ontsteking begon na +- een week een beetje uit de hand te lopen, dus men besloot me toch maar een antibioticumkuur voor te schrijven... En dat hielp supergoed! Binnen een dag merkte ik al verbetering, en e.e.a. trok daarna snel bij. Lang leve de medische wetenschap. Dus de werki[lees meer...]ng van het middel (amoxicilline/clavulaanzuur) an sich was erg goed. Helaas waren er ook wel bijwerkingen: tijdens het gebruik van het middel merkte ik al dat de boel aan het rommelen was in de buik, en de ontlasting minder van kwaliteit werd, om het zo maar te zeggen. Aan het eind van de 5-daagse kuur verergerde dit, met als "hoogtepunt" 2 tot 3 dagen waarop ik vaak misselijk was, vrijwel continu darmkrampen had en tientallen keren per dag naar de wc moest met bloederige diarree. Zonder me te willen aanstellen: ik heb me zelden zo ellendig gevoeld. Ik neem aan dat e.e.a. een gevolg is geweest van een (door het antibioticum) verstoorde darmflora... Kortom: het middel werkt als een tierelier, maar wees erop voorbereid dat er ook vervelende bijwerkingen kunnen optreden. Ik hoop het zelf nooit meer nodig te hebben.

19-11-2022 | Man | 46
Wondroos
Deze antibiotica werkte een stuk beter dan flucloxacilline die standaard voor wondroos zou worden voorgeschreven. Nadat de wondroos na 6 dagen amper minder werd tijdens het gebruik van flucloxacilline is overgegaan op de amoxicilline met clavulaanzuur. Binnen enkele dagen gelijk verbetering en koortsvrij.

28-10-2022 | Vrouw | 25
Helicobacter pylori
Ik begon aan deze medicatie doordat ik besmet ben met helicobacter. Ik sliep er heel erg onrustig van. Hartkloppingen s’nachts en opeens kreeg ik stuiptrekkingen in mijn nek. Deze zijn alleen maar erger geworden. Ook denk ik niet dat de bacterie weg is omdat mijn buikklachten alleen maar erger zijn geworden.

23-10-2022 | Man | 43
Tandvleesontsteking
De tandarts had dit middel voor geschreven voor een abces, de eerste dag wat slappere stoelgang gehad. Dag twee geen last meer van. Vanaf dag twee merkte ik al een klein verschil op en kon ik om de drie uur pijnstilling nemen ipv om de twee uur. Gelukkig want kon al heel de week met moeite twee uur slapen door de pijn. Brufen 600 werkte maar twee uur en paracetamol met moe[lees meer...]ite een uur. Dag 3 kon ik al 4 tussen laten en minder brufen nemen. Super blij dat dit geneesmiddel zijn werk doet. Buiten de slappe stoelgang in het begin, klein beetje last van duizeligheid en vermoeidheid, maar dat komt volgens mij van de hele week maar 3 uur te slapen en de uitputting van de pijn. Super blij dat dit middel zo vlug werkt.

16-10-2022 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Al de hele week last van extreem pijnlijke amandel onsteking, pijn werd alleen maar erger waardoor er is besloten antibiotica uit te schrijven. Na de 1e pil merkte ik direct verbetering en ik was na 2 a 3 dagen volledig van de pijn af. Ik heb geen enkel bijwerking gehad van dit medicijn dus zeer tevreden!!

28-09-2022 | Vrouw | 33
Bacteriële infectie
Gekregen vanwege een infectie "ergens" in het lichaam. Tot op de dag van vandaag heb ik geen idee wat het was en het was door dit middel niet bestreden. Meest vreselijke AB kuur die ik ooit heb gehad. Op dag 2-3 begon de onophoudelijke diarree. Zodra ik iets at, kwam het er met een half uur weer uit. Dit heeft nog een week na de kuur aangehouden. Uiteraard daarbij de nodig[lees meer...]e buikpijn, hoofdpijn en ik kreeg er uitslag van in het gezicht en de borst

28-09-2022 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
En longblaasjes ontsteking

25-09-2022 | Man | 72

25-09-2022 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Had last van keelontsteking aan linkerzijde. Vaak last van keelontstekingen, maar dit voelde anders nadat mijn linkerzijde van hoofd verdoofd voelde en mijn mondhoek ging hangen. Huisarts heeft Crp test gedaan en die kwam uit op waarde van 100. Nu een week lang antibiotica gekregen met drie tabletten per dag. Werkte na 2 dagen al, alleen qua bijwerkingen last van misselijk[lees meer...]heidsaanvallen, geen eetlust daardoor, continu hoofdpijn, oorsuizingen en heel moe. Toch ben ik tevreden met het middel want ik kan hiermee wel weer functioneren en het is meer vervelend dan ernstig

22-09-2022 | Vrouw | 21
amoxicilline
Nadat penicilline tegen mijn ontsteking niet heeft gewerkt en ik er te ziek van werd voor een 20 dagen kuur, overgestapt naar amoxicilline. 3x per dag voor 10 dagen. Moest zeker wat bij gegeten worden, anders overgeven, nu gewoon misselijk. Geen voorstander maar een van de betere antibtioticums die ik gebruikt heb, hopelijk nu wel resultaat :).

06-09-2022 | Man | 33
Kaakontsteking
1 tablet ingenomen en snachts al wakker van de jeuk. Ik ga overstappen naar een ander middel. Ik heb wel het idee dat mijn tandpijn al een stuk minder is geworden. Dus vast effectief maar niet voor mij

28-08-2022 | Man | 59
Tandvleesontsteking
laatste tand bovenaan links , op rontgenphoto niets te zien maar waarschijnlijk ontstoken zenuwen van de tand. Tand moet ontzenuwd worden in volgende dagen. in afwachting om de pijn ondercontrole te houden, een combinatie van ibuprofen en amoxicilline met clavulaanzuur. Het antibiotica voor de bacteriële infectie van de zenuw en de ibuprofen om de ontstekingsreacties te v[lees meer...]erminderen. al bij al tevreden enkel diarree als nevenwerking

22-08-2022 | Man | 41
Tandvleesontsteking
Nu al maanden pijn aan beide katen boven mond links en rechts beide aan de laatste tand . Vreselijk trekken en kaaksbeen pijn doen en meerdere tanden indrukken pijn hebben gevoelig . Nog erger ochtend en bij het eten . 2000euro tandarts kosten nog pijn . Uit miserie terug amoxicilline met clavaan opgestart. Ken het door en door ook augmantin . Je voelt dat het je lichaam z[lees meer...]wak maakt. En ik weeg 120kg 1.96m maar wordt er altijd slecht van dat ik soms na 3 dagen moet stoppen bij 3 × 800mg125 clavaan . Maar zo hopeloos van pijn dat ik ze toch slik.

14-08-2022 | Vrouw | 20
Keelontsteking
Had ontstoken amandelen. Algemene pijn in de keel en ver schikkelijken pijn bij het slikken. Maakte heel veel speeksel aan en had hoofdpijn. Ik werd eerste op ibuprofen gezet wat zeker hielp tegen de pijn maar niet tegen de ontsteking. Na bezoek aan huisarts kreeg ik een kuur augmentin. Na eerste dag slikken van augmentin (amoxicilline met clavulaanzuur) werd ik de volgen[lees meer...]de dag wakker zonder pijn, was de zwelling gezakt en kon ik weer heerlijk genieten van mijn vakantie. De pillen zijn groot maar kunnen makkelijk door midden worden gebroken om in twee keer stikken te nemen. Niet super fijn maar deed geen pijn ofzo. Als bijwerking had ik soms enige tijd na een slikken last van mijn arm of hand. Niet echt erg of heftig maar het viel wel op. Over het algemeen positieve ervaring mee gehad.

06-08-2022 | Vrouw | 62
Tandvleesontsteking
Door tandarts voorgeschreven vanwege abces door wortelpuntonsteking. Nu, 5de dag, is abces (vrijwel) verdwenen, in die zin is het een effectief middel. Eerste 2 dagen nergens last van, sinds 3de dag wankel met lopen, fietsen, bewegen. Dat werd gisteren, 4de dag meer. Niet duizelig, maar opletten dat ik niet zwalk. Zou niet kunnen werken, durf niet auto te rijden. Voelt va[lees meer...]n gezond met weliswaar een abces, naar algeheel vaag lijf. Verdere bijwerkingen: paar keer overgegeven, is mee te leven. Wou stoppen maar huisartsenpost en spoedtandarts denken t beste kuur afmaken en verwijzen naar elkaar voor finaal advies (ja, in weekend natuurlijk dit soort gedoe).

05-08-2022 | Vrouw | 39
Kaakoperatie
De pijn van mijn operatie verdween onmiddelijk. Bijwerkingen enkel op dag 2 en dag 3. Dan was ik een half uur na inname een beetje duizelig. Maar deze symptomen verdwenen vanaf dag 4. Ook wel wat rommelende darmen, maar ik ben tijdens de antibiotica kuur al begonnen met het innemen van pre- en probiotica.

04-08-2022 | Vrouw | 31
Amandelontsteking
Positif: na 12 uur al effect. Van helse pijn, braken, misselijk naar gewone pijn. Na 24 uur nog minder pijn. Kuur duurt 5 dagen. Misselijkheid blijft 1e 2 dagen. Vind ik geen probleem want zonder ben ik aan het braken. Inname is lastig omdat de pillen groot zijn, keel is erg klein door de zwelling en ontsteking. Dus inname doet veel pijn. Bijwerking: vaginale schimme[lees meer...]l na afronding kuur. Omdat de PH waarde wordt verstoort.

27-07-2022 | Vrouw | 34
Ontsteking (mond)
Ik heb al 3 keer amoxicilline/clavulaanzuur voorgeschreven gekregen ivm ontsteking kiezen, maar het helpt voor geen meter. De pijnklachten blijven. Het lijkt wel alsof al mijn kiezen ontstoken zijn. Ik heb ook last van een zeer tintelend gevoel in mijn mond en aan mijn kiezen, geen idee of het door de kuur komt. Ik zit nu op de laatste dag en de klachten zijn nog niet weg.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5881)
Anticonceptie - overig (4309)
Cholesterol (3141)
Depressie - antidepressiva overig (2970)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2715)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2407)
Verslavingsziekten (2197)
Pijn (2183)
Bloeddruk - betablokkers (1841)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1632)
Anticonceptie - eenfase (1516)
Angststoornissen (1465)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1450)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1355)
Depressie - antidepressiva TCA (1178)
Antibiotica - urineweginfectie (1167)