categorie

Antibiotica - penicillines breedspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines breedspectrum

20-06-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Al langer dan een maand last van blaasontsteking. Eerst een kuur Nitrofurantoine gekregen. Dit bleek niet effectief. Hierna een 5 daagse kuur Amoxicilline. Kuur niet afgemaakt. Klachten gingen niet weg en kreeg daarnaast veel last van bijwerkingen. Veel last van mijn darmen en dus ook diarree. Ook nog eens een opgezwollen keel en was kotsmisselijk. Voor mij was dit dus gee[lees meer...]n goede kuur en zal het niet nog eens gebruiken.

17-06-2020 | Vrouw | 50
COVID-19
Had koorts, kortademig, larynx gezwollen, ging naar de triage en daar moest ik amoxiclav nemen... En moest thuis in quarantaine. Het werkte heel goed, bij mij toch... Ik ben maar met 2 personen in aanraking geweest en erna nooit meer... Behalve 1 die mijn boodschappen aan de deur zet zolang het gevaar niet geweken is... Groeten

27-05-2020 | Man | 55
amoxicilline / clavulaanzuur
Augmentin werkt uitstekend. 7 dagen voorgeschreven gehad, na dag 4 waren de klachten verdwenen. Toen begon het gedonder. Een paar dagen na de kuur begon ik geel te zien, werd lusteloos en extreem vermoeid. Een paar dagen daarna begon de jeuk. 4 maanden uit de running geweest met een chlostatische hepatitus. In eerste instantie werd er geen link gelegd met het gebruik van A[lees meer...]ugmentin. Er werd gedacht aan een auto immuun ziekte of zelf kanker. Na bloedonderzoek en een leverpunctie werd dat gelukkig uitgesloten. De leverwaardes wilde maar niet normaliseren. Uiteindelijk met prednison onder controle gekregen en gelukkig weer helemaal hersteld.

23-05-2020 | Vrouw | 46
amoxicilline / clavulaanzuur
Het werkte redelijk snel tegen de diverticulitis en de buikvliesontsteking maar de bijwerkingen waren even ernstig dus ik kan je garanderen dat ik dit medicijn nooit van zijn leven nog inneem. Weken ziek door de neveneffecten

05-05-2020 | Vrouw | 53
amoxicilline / clavulaanzuur
Heel koud, heftige hoofdpijn, grieperig heel moeilijk gevoel. Als ik ging rusten hoorde ik stemmen. Dat was heel raar. Was voor kattenbeet die niet genas. Kon ik hier niet invoeren.

29-04-2020 | Vrouw | 45
Kaakontsteking
Helpt effectief en goed, teruggrijpend op de oude anti biotica. Combinatie ammoxiciline en clavulaanzuur werkt effectief en zeer snel

28-04-2020 | Man | 56
Kaakontsteking
Kaakontsteking na kaakoperatie

23-04-2020 | Vrouw | 61
Ademhalingsproblemen
Rode vlekken op bil en heup, Netelroosvormige jeukende uitslag on bilnaat, Spit in de rug 4 weken lang.

Clamoxyl

14-04-2020 | Vrouw | 50
enige tijd geleden inmiddels

09-04-2020 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Samengaand met een forse keelontsteking kreeg ik eveneens last van ontstoken tandvlees rondom mijn verstandskiezen, wat erg pijnlijk was met eten. De huisarts schreef voor de keelontsteking dit antibioticum voor, wat voor de keelpijn binnen twee dagen aansloeg. Tandvlees bleef echter heel pijnlijk, maar na dag drie begon dit ook in rap tempo af te nemen! Wat een verlossing[lees meer...] haha! Als enige bijwerking in het begin wat misselijkheid, maar dat viel heel erg mee!

01-04-2020 | Man | 89
amoxicilline
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)

19-03-2020 | Vrouw | 47
amoxicilline / clavulaanzuur
Na 3 weken kwakkelen heeft vervangend arts dit voorgeschreven voor golfbal groot abces in oksel. De eerste 3 dagen geen bijwerkingen, echter dag vier werd ik overvallen door een gevoel van doodziek zijn. Koude rillingen, extreme moeheid, vuurrode wangen. Kon alleen maar liggen en slapen. Huisarts is langsgeweest. Ondanks overgevoeligheidsreactie toch doorgaan met kuur. Dag[lees meer...] 5 en 6 nog erg ziek. Dag 7 iets minder moeheid. Nu de eerste dag na stoppen heel weinig energie en diarree. Ook hoofdpijn. Hopelijk zakt dit gaandeweg. Voor bestrijding abces doet dit middel prima zijn werk. Verder is het ongelooflijke troep.

15-03-2020 | Vrouw | 67
Ontsteking (mond)
Ik ga de volgende keer een andere antibiotica vragen. Ik kon de deur niet uit vanwege ernstige diaree en zwakte en ik had het vreselijk koud. Voelde mij beroerd als met een buikgriep en had ook hoofdpijn, duizelig en misselijk.

27-02-2020 | Vrouw | 42
Bijholteontsteking
Van de tandarts amoxicilline gekregen. Wilde dat eerst niet omdat ik er jaren gelden enorme diarree van kreeg. Nu met pro-biotica van orthica niks aan de hand! Geen 1x last van mn darmen gehad, dus echt een aanrader om met pro-biotica te gebruiken!

21-02-2020 | Vrouw | 31
Longontsteking
Ik was wat huiverig om te starten omdat mijn symptomen van longontsteking vrij atypische waren en ik antibiotica gewoon liever niet neem. De reviews op deze website beloofde ook weinig goeds. Nadat ik eerst leek op te knappen zonder medicatie, kreeg ik ineens een drukkend gevoel op mijn borst dat maar niet weg ging. Daarom ben ik toch aan de kuur begonnen. De eerste dagen [lees meer...]heb ik mij zieker gevoeld. En ging ik in eerste instantie meer hoesten. In combinatie met codeïne, tegen het hoesten, ging het daarna gelukkig geleidelijk beter. Ik heb tot nu toe geen serieuze bijwerkingen gehad. Ben wel meteen op dag 2 met een probiotica kuur begonnen (orthica, 30 dagen) om het herstel van mijn darmflora te bevorderen. Wellicht dat dit positief heeft gewerkt ten opzichte van de bijwerkingen.

21-02-2020 | Vrouw | 48
amoxicilline / clavulaanzuur
Het middel werkt wel. Alleen jammer van die bijwerkingen. Ik heb ze voir 10 dagen gekregen.

14-02-2020 | Vrouw | 44
Luchtweginfectie
2e kuur Amoxicilline Teva gehad..wat een vreselijke bijwerkingen heb ik er van gehad...af en toe misselijk (beetje) at voor het innemen altijd iets. Heb nooit geweten wat erge gejaagdheid was nu wel!!! Doodeng. Tot hyperventileren aan toe, niet prettig. Hoop dat die nare bijwerkingen niet meer te lang duren, 2 dagen geleden laatste pil gehad..

12-02-2020 | Vrouw | 59
Nierbekkenontsteking
zeer heftige nierbekkenontsteking nadat ik 1 1/2 jaar bij verschillende urologen had bezocht met chronisch blaaspijn syndroom,en echte blaasontstekingen.opeens veel pijn in de onderrug en nierstreek erg misselijk overgeven en diarree.daana de huisartsenpost bezocht en amoxiline clavalaanzuur gekregen na 2 dagen merkte ik verbetering.ik heb een kuur gehad van 7 dagen toen w[lees meer...]aren de klachten nog echt niet weg.pas 3 dagen na het beindigen van de kuur was ik van mijn klachten af.een geweldigmiddel. geeft wel flinke diarree.

03-02-2020 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Ik heb jammergenoeg wat vaker blaasontsteking; acht verschillende antibiotica’s geprobeerd maar Amoxicilline met Clavulaanzuur werkt bij mij super. Daarom kom ik altijd bij deze kuur. Het is erg effectief en slaat snel aan. Geen last van bijzondere bijwerkingen; behalve wat sneller moe.

30-01-2020 | Man | 33
Keelontsteking
Reguliere bijwerkingen. Kuur afgemaakt en problemen die ik al een maand had weg. Effectief al na enkele dagen, maar hele kuur afgemaakt omdat dat ESSENTIEEL is bij dit soort medicatie.

27-01-2020 | Man | 43
Bacteriële infectie
Exact zelfde hier...loop sindsdien 1 a 2x per week met rode dikke plekken of lip of tong, enkels benen billen et. Rond. Niets helpt denk dat dit echt oorzaak is.

16-01-2020 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Op mijn werk (dierenkliniek) gebeten door een hond waarbij twee tanden de huid van mijn vinger hebben geperforeerd (niet heel ernstig). Naast tetanus inj ook amoxiciline en clavulaanzuur gekregen voor vijf dagen. De wonden leken mij niet ernstig genoeg, maar gezien de bacteriën in de bek van een hond toch maar huisarts advies gevolgd. Meteen kreeg ik een misselijk gevoel e[lees meer...]n last van mijn darmen. En de hele dag gapen. Ademtekort alsof ik intensief aan het sporten was. Na 1 dag kreeg ik enorme hoofdpijn. Nu heb ik wel eens hoofdpijn, maar dit lijkt alsof je hoofd tussen een bankschroef zit. Het lijkt denk ik op migraine. Ibuprofen is elke zes uur nodig, anders onhoudbaar. Daarnaast gaat mijn linker oog nu ook pijn doen, branden en een druk achter het oog. Ondanks advies van de huisarts gister ga ik toch stoppen nu na drie dagen gebruik, zeker na het lezen van de ernstige ervaringen op deze pagina. Ik heb het middel overigens eerder gehad, maar toen minimale bijwerkingen.

16-01-2020 | Vrouw | 49
Middenoorontsteking
Naast dat het niet geholpen heeft, nadat de kuur (1 week) is afgelopen enorme uitslag ontstaan over mijn gehele lichaam. Dit jeukt ook erg.

05-01-2020 | Vrouw | 52
amoxicilline
Door dit medicijn heb ik 3 dagen ernstige maagpijn gekregen. Apotheek gebeld en dit is geen reden om een ander merk te krijgen. Ohra vergoedt alleen dit merk. Nu gebruik ik merk sandoz geen maagklachten of wat. Maar ik heb de antibiotica zelf moeten betalen!! Waar ga dit in hemelsnaam heen. Shame on you OHRA

03-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
hallo allemaal heb nu amoxciciline met clavulaanzuur maar ook die heeft nare bijwerkingen heb hiervoor een andere antibiotica gehad dat heet amoxciciline maar dan zonder clavulaanzuur ook daar kreeg ik nare bijwerkingen van zoals een opgezwollen gezicht maar moest hem gebruiken voor een longontsteking

03-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
hallo ik ben een gebruiker van amoxciciline met clavulaanzuur gebruik blaasontsteking vandaag mee begonnen heb als bijwerking een opgezwollen tong en dat is niet echt fijn hoop dat er niet meer bijwerkingen bij komen heb vorige week anoxciciline zonder clavulaanzuur gehad vanwege een longontstekking maar had daar ook een bijwerking van dus ik ga het niet meer gebruiken een[lees meer...] advies aan iedereen drink gewoon crembaary sap dat werkt het beste en heeft feen nare bijwerkingen

28-12-2019 | Vrouw | 23
Middenoorontsteking
Probeer vlak voor inname wat te eten, dit hielp bij mij tegen de extreme misselijkheid.

14-12-2019 | Vrouw | 48
Longontsteking
Eigenlijk al gelijk na start met de antibioticakuur (Amoxicilline Mylan 500 Mg, 3x pd 1 capsule) hevige diarree en buikkrampen. Ondanks hevige klachten werd mij geadviseerd om de kuur af te maken. Nu 1 week na afronding van de kuur nog steeds hevige diarree met buikkrampen en een pijnlijke branderige keel .

04-12-2019 | Man | 62
Bacteriële infectie
Sinds 27/11 begon ik verkouden te worden, de dagen erna hevig hoesten en dat door vastzitten slijm welke erg moeilijk op te hoesten was. Ik gebruikte Fluimicil, broomhexine. en voor de nacht ook coedïne. Echter de avonden/nachten bleef ik maar door hoesten, en dat was erg vermoeiend, vooral die vastzittende slijm . Gisteren naar de dokter gegaan en op verzoek kreeg ik Amo[lees meer...]xilline 500mg voorgeschreven. Binnen enkele uren na de eerste inname voelde ik al verlichting, en de afgelopen nacht ben ik ook goed doorgekomen. Het is niet de eerste keer dat ik Amoxilline gebruik. Begin dit jaar was ik in Indonesië ook ziek, met de zelfde smymptonen die ik nu heb; dit alles werd naar mijn mening veroorzaakt door de airconditioning in het vliegtuig. Hier heb ik altijd last van. Ik kreeg toen ook een amoxilline kuur van 5 dagen, en na 1 dag merkte ik een goede vooruitgang, en de slijm hoest verdween. Ik was hier erg blij mee. Kortom....Amoxilline vind ik een probaat middel. Nog 3 weken en dan vlieg ik weer naar het verre oosten en ik hoop deze keer geen last te krijgen van de airconditioning in het vliegtuig, met als gevolg daarna weer dik slijm verkouden te worden. We wachten af. Volgens mijn huisarts is het niet zo erg om binnen 5 weken 2 kuren te krijgen.

29-10-2019 | Vrouw | 23
Voorhoofdsholteontsteking
Al 4 jaar lang heb ik chronische voorhoofdholte en bijholte ontsteking... Al voor de 3e of 4e keer amoxicilline kuurtje gekregen voor 10 dagen. Helaas heeft het al een paar keer niet geholpen en heb ik pijnstillers mee gekregen (arthrotec 50mg) ook dit wil niet werken dus moet ik nog extra 2 paracetamols 3 x per dag slikken. Helaas wil het allemaal niet werken en heb ik[lees meer...] enorm veel pijn van mijn voorhoofdholte en bijholte ontsteking.... Vor mij dus niet meer zo effectief.. 2 schoonmaak operaties achter de rug, te veel neussprays en zout spoelen. Ik zal de pijn maar helaas moeten accepteren na 4 jaar... En langer...

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5053)
Anticonceptie - overig (3712)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2698)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2317)
Pijn - morfine-achtigen (2183)
ADHD - psychostimulantia (2039)
Pijn (1967)
Verslavingsziekten (1914)
Bloeddruk - betablokkers (1663)
Maagzuur - protonpompremmers (1552)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1377)
Angststoornissen (1196)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1142)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1117)
Depressie - antidepressiva TCA (1036)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)