categorie

Antibiotica - penicillines breedspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines breedspectrum

19-01-2022 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur
Preventief tegen hondenbeet na aantal dagen pas gekregen. Ziekenhuis Boceb Y en OLVG weigerde mij te helpen en te hechten 8vm drogreden als mondmaskers wat echt misdadig en bull shit is. Chantage onderdrukking. Was aan mij niet besteed. Op hol slaan hart. Stopt niet.. Totdat ik bloeddruk pillen nam. Zeer beangstigend. Druk op borst rug. Leek hartaanval. Misselijk braken h[lees meer...]oesten

17-12-2021 | Vrouw | 72
Luchtweginfectie
Dit middel gebruik ik preventief, dus elke dag,geen ernstige bijwerkingen, heb wel nu en dan jeuk,maar dat is te dragen.

16-12-2021 | Vrouw | 62
Bacteriële infectie
Kuur voor 7 dagen gekregen bij wondroos. Op advies h a. kuur niet afgemaakt. Kreeg zwelling keel. Daarnaast last van Jeuk, hartkloppingen, licht en duizelig in hoofd. Voel me ronduit beroerd . 1x nooit weer!! Nu 3 dagen na laatste gebruik nog steeds niet fit.

03-12-2021 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Vanaf pil nr 2 ernstige niet op te houden diarree. Vieze smaak in de mond en oprispingen (ondanks al jaren gebruik van maagzuurremmers). Vanaf dag 3 uitslag gezicht en borst met hevige jeuk (brandend gevoel alsof je in de brandnetels rolt). Huisarts zegt, och smeer maar koel zalf. Ivm overgevoeligheid van die ingrediënten niet mogelijk. Ik moet dit nog 4 dagen uitzitten. V[lees meer...]reselijk medicijn. Of het effectief is weet ik nog niet, ik heb een infectie zonder symptomen, dus daar kan ik niets over zeggen.

30-11-2021 | Man | 59
Tekenbeet
De Diarree is vréselijk bij gebruik Amoxicillicine. Nu heb ik de ziekte van Crohn. Ik denk dat ik die nu heb door het gebruik van Amox. Ik raad gebruik sterk af als je Crohn hebt. Probeer het beter niet.

26-11-2021 | Vrouw | 48
Ontsteking (mond)
Ik heb geen problemen met dit medicijn ervaren. Wel zette mijn buik op. Inmiddels de kuur afgemaakt en geen klachten meer aan mijn mond (kaak) en nu is mijn buik ook niet meer opgezet. Erg vreemd. Vreemd genoeg om te vermelden.

11-11-2021 | Man | 73
Keelontsteking
Nooit nooit nooit meer dit gif je ben met veel pijn helemaal van de wereld en weet niet meer wie je bent als mijn klacht aan de orde komt wordt ik bang als ik dit gif maar niet meer krijg echt angstifg

28-10-2021 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
500 mg staat op het pakje. 5 dagen kuur bij start 2 capsule. Reden is lichte tandvlees ontsteking rond verstandskies. 1 dag niet kunnen slapen. Verstandskies(geen infectie ) deed lichtjes pijn bij de vlekjes/beginnend gaatje op de verstandskies en ernaast. 1 vlekje is zelfs een milimeter klein gaatje geworden. Na 2 dagen amoxicillline zijn zelfs de vlekjes weg! Het lijkt w[lees meer...]el gebleekt en bijna onzichtbaar. Pijn is zo goed als weg bij dag 4. Verstandskies voelt strakker en sterker aan. Tandvlees ziet er gezond uit. Normaal 2 x stoelgang per dag zonder medicijn. nu geen dus bij mij totaal geen sprake van diarree maar het tegenovergestelde. Huid voelt gezonder uit dan ooit en straalt. Ik voel me ook beter dan ooit. Niks geen braken en ook geen hoofdpijn. BIZAR. Laat je niet gek maken door 10 procent die wel klachten hebben. Luister vooral naar je gevoel en je lichaam. Soms heeft het ook met je dieet/vitamine/bloed te maken betreft allergie. Top medicijn.

26-10-2021 | Vrouw | 53
Ziekte van Lyme
De temperatuur begon te stijgen op dag 7. Vanwege EM lyme verdenking 14 dagen voorgeschreven. Dag 11 doodziek. Hoge koorts. Na stoppen daalde de koorts direct. Na stoppen begon de leverpijn. Scherpe steken rechts in buik. Nu bij huisarts en ziekenhuis voor leverschade. Echt waardeloos!

16-10-2021 | Vrouw | 34
Kaakontsteking
Werkt goed bij mij! Na een paar uur minder pijn en druk in de kaak. Weinig gemerkt van bijwerkingen.

30-09-2021 | Man | 68
amoxicilline
ontsteking voet door roestige spijker, huisarts geeft tetanus prik en ik krijg amoxilline mee. Binnen 2 uur na inname eerste pil zeer ernstig overgeven en diarree. Werkelijk doodziek, hoge koorts, bij opstaan flauw gevallen en spier in kuit gescheurd.

06-09-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Voor blaasontsteking amoxicilline 3x daags 500mg voorgeschreven gekregen. Ik vind het zelf altijd lastig om medicatie in te nemen, maar ik heb ondanks de grootte van de capsules geen problemen met slikken. Ook heb ik geen last van bijwerkingen en zijn mijn klachten minder geworden.

10-08-2021 | Man | 33
Tandvleesontsteking
Ivm ontsteking zenuw 2 kiezen deze capsules voorgeschreven , had zwelling zo groot als een ei op mijn wang en op het moment van schrijven zijn we 3 tabletten verder en is de zwelling gehalveerd zonder bijwerkingen. Moet de kuur afmaken dus wellicht kom ik er nog op terug.

09-08-2021 | Vrouw | 55
Allergie
Door augmentin werd ik langzaam maar zeker helemaal feel en een onwijze jeuk over mijn hele lijf. Via infuus gehad na 3 zware buikoperatie, Door deze medicatie een leverontsteking opgelopen die maanden heeft geduurd voordat mij leverwaarden weer normaal waren. Nu mag ik het nooit meer gebruiken.

28-07-2021 | Vrouw | 50
Bronchitis
Vanaf dag 1 heel veel last van diarree, buikkramp, misselijk, veranderende smaak en slapeloosheid. Na 3 dagen kreeg ik ook een droge mond, keelpijn en hierdoor hoesten en vervolgens pijn op de borst. Nog 1 dag te gaan en dan NOOIT meer.

25-07-2021 | Vrouw | 67
Bacteriële infectie
Voor een bacteriële infectie van mijn vinger ? (volgens de arts) kreeg ik deze antibioticum (25 mei). Na de 1e dag misselijk en na dag 2 zware diarhee en was mijn smaak verdwenen, maar alles deed zeer aan mijn tong. Op de een na laatste dag begon 's nachts de jeuk, van de zolen van mijn voeten tot aan het topje van mijn hoofd. Zo erg dat ik met mijn blote rug tegen het gra[lees meer...]nol aan heb geschuurd tot bloedens toe. Niets hielp ook geen koud water, zalf of mentholpoeder. Mijn huid van armen en benen gaat nu na 2 maanden er pas iets beter uitzien. Mijn vinger? nog steeds even dik en het bovenste gewricht is nog steeds rood.

13-07-2021 | Vrouw | 40
Ziekte van Lyme
Kuur van 10 dagen ter voorkoming van lyme na het ontdekken van een rode kring op mijn huid. Verder had ik geen klachten. Bijwerkingen zijn best aanwezig. Kloppende hoofdpijn, vermoeidheid (kleine ogen de hele dag), opgeblazen buik, dunne ontlasting, geen trek, wazig voelen, beetje duizelig of in ieder geval niet helder. Paar dagen flink misselijk geweest en extra geslapen.[lees meer...] Mijn buik is toegenomen, geen idee of ik ben aangekomen of dat hij opgezet is. Dat zal blijken als ik klaar ben met de kuur. Ik neem probiotica. Maar merk daar weinig van. Of het effectief is weet ik natuurlijk niet want ik weet niet zeker of ik lyme zou hebben en had nog nergens last van

09-07-2021 | Vrouw | 59
Infectie (wond)

07-07-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Direct na inname begon het met darmklachten zoals diarree, dit is bekend en was nog te doen. Daarna kreeg ik steeds meer klachten zoals heftige hoofdpijn terwijl ik dit nooit heb, extreme vermoeidheid en pijn mijn keel en moeite met slikken. Ook kreeg ik last van mijn maag. Het wondje ziet er nu goed uit (dag 8) en de kuur is voor 10 dagen voorgeschreven maar deze heftige[lees meer...] bijwerkingen trek ik niet meer. Morgen de huisarts bellen om te overleggen of ik er al mee mag stoppen want deze bijwerkingen beïnvloeden echt mijn leven! Ik wil dit spul nooit meer slikken!

03-07-2021 | Vrouw | 24
Gistinfectie van de huid
Dag 3 van de kuur, eerst ging het de goede kant op met de kuur. Dag 3 ging het avenrechts, ik voelde mij totaal niet mijzelf en kreeg hele buikkrampen, waanideeën, tintelingen over mijn hele lichaam en nachtmerries, oorsuizingen, slapeloosheid terwijl slaap juist het medicijn is, druk op de borst en . Ook geen behoefte tot een ander antibioticum. Gelijk gestopt, nooit meer[lees meer...], nu kijkende naar organische oplossingen

20-06-2021 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
zover ik me kan herinneren probleemloos gebruikt.

17-06-2021 | Vrouw | 31
Ontsteking in de borst
Borstontsteking is verholpen maar ik heb nog nooit een reactie op anti biotica gehad. Dit is de eerste keer dat ik er bijwerkingen van krijg, ook de eerste keer dat ik deze specifieke anti biotica heb voorgeschreven gekregen. De huiduitslag is het niet waard.. ik zou dit niemand aanraden.. het zit werkelijk overal, tussen mijn vingers en tenen, op mijn lippen. Het ziet e[lees meer...]ruit als de mazelen op mijn huid.

08-06-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Sinds een aantal weken blaasontsteking en eerst begonnen met een zakje Monuril in de avond. Helaas had ik hier weinig baat bij waardoor de arts besloot over te gaan op Amoxicilline 500 mg 1 x daags. Door alle ervaringen op deze pagina was ik angstig om dit medicijn in te nemen. Echter heb ik geen enkele bijwerking ervaren. De capsules zijn wat groot maar dat is het enige w[lees meer...]at ik mij kan bedenken dat negatief is. Helaas is mijn blaasontsteking niet volledig genezen maar mijn ergste klachten zijn wel verholpen door Amoxicilline.

31-05-2021 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Een aantal maanden terug heb ik een ontsteking aan mijn kuit gehad door een diepe wond, antibiotica heeft goed geholpen, nu na een paar maanden is helaas de wond nog niet goed genezen en heb ik weer een ontsteking opgelopen en heeft de dokter mij een ander middel gegeven helaas heeft deze geen effect dus ga ik de huisarts maar weer bellen voor een nieuwe medicijn.

16-05-2021 | Vrouw | 45
amoxicilline
Trekken van tand of kies
Eerste keer dat ik dit antibioticum kreeg, hoef het ook niet meer te hebben want na de kuur kreeg ik over mijn hele lichaam rood jeukende uitslag en kan je zeggen geen pretje. Sindsdien meer allergische reacties op het moment heb ik problemen met een allergische astma waarvan we niet weten waar het vandaan komt.

09-05-2021 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
Gebruikt bij een infectie van de eileiders/eierstokken na een ivf punctie. Na 48 uur nam de ergste koorts af (van +39.5 naar rond de 38 graden) Na 3 dagen begon de (ernstige) diarree, dit duurde tot 2 dagen na het afronden van de kuur. Ik kreeg ook na een dag of 3 stekende pijn bij het plassen. Dit zou niet bij de ontsteking moeten horen. Direct na het afronde[lees meer...]n van de kuur heb ik deze stekende pijn ook niet meer gehad. De vermoeidheid viel mij echt tegen, deze antibiotica hakt er flink in.

02-05-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Goed product, helpt tegen de ontsteking op mijn tandvlees en verminderde zodoende de pijn. Ondertussen wel last van buikpijn, maagkrampen, diarree, hoofdpijn, misselijkheid, brandende aften op binnenkant van de lip,... Kortom : goed voor wat het dient, maar nefast voor al de rest.. Kiezen of delen in dit geval.

29-04-2021 | Man | 70

27-04-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Na de zoveelste keer een amandel/keelontsteking te hebben in een korte periode (ik kreeg deze zo'n 4 tot 5 keer per jaar). Kon er eindelijk een antibiotica kuur voorgeschreven worden omdat mijn ontstekingswaarde boven de 95 waren en ik mijn mond niet meer goed open kon doen. Het effect van de antibiotica kon ik na 1,5 dag al goed merken. De ontsteking en de pijn namen lang[lees meer...]zamerhand af. Toen ik op de laatste dag van de kuur de laatste antibiotica in wilde nemen zag ik wat rode stipjes op mijn arm. In ongeveer een uur tijd zat mijn hele lichaam vol met rode vlekken en dit ging gepaard met ernstige jeuk. Na gebeld te hebben met de huisarts adviseerde ze mij om koelzalf te smeren en dan dit vanzelf weer afnemen. Wel moest ik de laatste antibiotica pil innemen om de kuur volledig af te ronden. Uiteindelijk heb ik mijn amandelen begin dit jaar laten verwijderen door alle ontstekingen die ik iedere keer opnieuw kreeg. Dit was de beste keuze ooit en sindsdien geen keelpijn of ontstekingen meer gehad.

23-04-2021 | Man | 34
amoxicilline / clavulaanzuur
Ontstoken cyste oorlel met verspreiding naar nek en middenoor. Duurde even voordat het werkte een dag of 4 maar gelukkig deed hef wat het moest doen. Bijwerkingen zijn wat minder prettig maar het middel werkt wel effectief dus dat neem ik dan maar voor lief. Na dag 3 diaree en na dag 6 een schimmelinfectie meestal verdwijnt dit binnen een week weer omdat de bacter[lees meer...]ie schimmelverhouding dan weer langzaam in balans komt

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5567)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1260)
Depressie - antidepressiva TCA (1119)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)