categorie

Antibiotica - penicillines breedspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines breedspectrum

20-01-2021 | Vrouw | 26
amoxicilline
Trekken van tand of kies
Dit medicijn gekregen nadat mijn verstandskies verwijderd werd. Kuur ging helemaal goed tot dat ik klaar was met mijn kuur. 1 dag na stoppen kreeg ik overal uitslag, dit werd steeds erger. Jeuk, overal vlekken en bulten. Daarnaast kreeg ik er maagpijn bij. Als het goed is moet dit dan na 1 week over zijn. ( ik hoop ook dat dit gebeurd!) voor mij in ieder geval nooit meer d[lees meer...]it medicijn!

14-01-2021 | Vrouw | 31
Kaakontsteking
Ik kreeg een kuur voor 7 dagen in combinatie met naproxen. Na de 5e dag merkte ik dat de ontsteking een beetje bij beetje afnam. Ik kreeg keelpijn in combinatie met aften. Hele mond, keel en tong welteverstaan. Ik kan sindsdien mijn mond amper open doen, niet praten, eten of drinken. Daarnaast hele erge buikkrampen gehad. Ik probeer sindsdien dagelijks toch met moeite prob[lees meer...]iotica en wat drinken binnen te krijgen. Ik vraag me af of dit een allergische reactie is of eerder dat mijn weerstand naar de klote is!

11-01-2021 | Vrouw | 29
Koorts
Na weken onverklaarbare koorts en verhoging amoxicilline/clavulaanzuur gekregen. Heeft uiteindelijk niets gedaan maar dat terzijde. Elke dag 3x 1 tablet en als je er een yakult bijneemt dan valt de diarree ontzettend mee, alleen wat zachte ontlasting gehad. Verder wel duizelig en ontzettend moe en hoofdpijn.

11-01-2021 | Vrouw | 16
Blaasontsteking
Eerste dag zo misselijk dat ik de hele dag naast de wc heb gezeten. Tweede dag begon de hoofdpijn: onverdraaglijk! Bonzende pijn bij elke beweging die ik doe gepaard met duizeligheid. Herkenbaar?

08-12-2020 | Man | 25
Amandelontsteking
Ik heb deze pil 1x ingenomen, 2 uur later stond mijn keel zo dik dat ik bijna aan het stikken was na 4 weken dood ziek te zijn door een keelontsteking is mijn probleem nog steeds ni opgelost ik ben onmiddellijk moeten stoppen Is puur vergif heeft mij bijna mijn leven gekost, nooit meer ik hoop dat niemand dit hoeft mee te maken!

27-11-2020 | Vrouw | 50
Ontsteking (mond)
Na maanden kiespijn deze ab kuur gekregen maar het is een hel, Ik voel me totaal niet meer mezelf heb tril aanvallen hyperventilatie oorsuizingen ben niet aanspreekbaar en dan nog de hevige diarree en misselijkheid en de kiespijn erbij. Niet te doen. Ik hoop dat ik het volhoud nog drie dagen.

19-11-2020 | Vrouw | 22
Infectie (wond)
Bij de huisartsenpost een tetanusvaccinatie laten zetten na beet van een kat in mijn hand. Om infectie te voorkomen kreeg ik Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125 mg mee naar huis. Een kuur van 5 dagen 3x per dag 1 tablet. Een paar uur na inname eerste tablet al direct bijwerkingen. Ik zit nu een week thuis met een ziek gevoel. Kort geleden nog gestopt met Clindamycine vanweg[lees meer...]e trekken verstandkies. Ik ben heel duizelig en voel me de hele dag door moe, de wond van de beet is niet ontstoken geweest en is keurig hersteld.

16-11-2020 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Na dag 1 al gelijk misselijk en zeurende hoofdpijn,duizelig,savonds maagzuur en vervelende buikpijn ,de volgende dag kwam er bijna zwarte ontlasting bij ,en na 4 dagen ondraaglijke jeuk en branderigheid in mondhoeken en vagina ,en in mijn geval verergerde mijn psoriasis behoorlijk qua plekken en jeuk ,al met al ben ik er niet blij mer .

14-11-2020 | Vrouw | 45
amoxicilline
Im gebruik dit voor een bacterie in mijn maag. Sinds ik dit gebruik heb ik hele vuze smaak on mijn mond Van alles geprobeerd om er vanaf te komen tandenpoeten kindertandpasta met mi t smaak. Water drinken sapjes frisdrank thee koffie. Het helpt allemaal niet'nu heb ik ook het idee dat im uit me mond stinkt

29-10-2020 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
Heb dit medicijn gebruikt vanwege een tandabces. De bijwerkingen waren bij mij erg heftig. Droge huid en mond, brandplekken, tandverkleuring, had de hele tijd het gevoel alsof ik over mijn hele lichaam verbrand was, schimmelinfectie (had ik maar probiotica genomen). Een afschuwelijk medicijn.

28-10-2020 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Begin september 2020 kreeg ik erg dikke klieren in mijn hals en deed slikken pijn. Ik keek in mijn keel en zag dat er zwarte en gele brokken zaten op mijn amandelen die zelf ook heel dik waren geworden. Na een bezoek aan mijn huisarts had ik eerst amoxiciline 1000 mg gekregen zonder clavulaanzuur. Deze was duidelijk niet sterk genoeg aangezien het na 4 dagen nog steeds ve[lees meer...]rergerde. Hierdoor ging ik naar een andere arts waar ik amoxiclav voorgeschreven kreeg. De eerste 2 dagen was er niets aan de hand, ik nam het in zoals vermeld en er was duidelijk vermindering van de amandelontsteking. De derde dag was ik tegen de late namiddag tv aan het kijken en krijg ik stilletjes aan steken in mijn maag. Deze werden telkens heftiger tot dat het precies afzakte naar mijn darmen. Ik kreeg zo een erge krampen en diarree waardoor ik zo erg afzag dat het zelfs tot huilens toe was. Nog nooit heb ik zo erg afgezien van buikpijn en diarree. Het zorgde zelfs voor zweet aanvallen, duizelingen, paniek dat het maar niet over ging en dat ik hevig ging trillen. Ik belde onmiddelijk naar de dokter van wacht want ik durfde geen volgende pil meer nemen ervan. Zij vertelde me dat het een veel te zwaar medicijn voor mij was en ik onmiddellijk terug de gewone amoxicilini moest nemen. Deze heb ik dan ook uitgenomen en de bijwerkingen verdwenen gelukkig. Nu heb ik echter wel het probleem dat de ontsteking 2 keer is teruggekomen en we nog maar 1,5 maand verder zijn. Ik heb dus telkens maar net een week zonder ontsteking Gezeten en al drie keer de amoxicilini moeten uitnemen. De volgende keer dat het weer verschijnt in mijn keel moet ik toch de amoxiclav innemen en doorbijten. Ik kijk door deze ervaring er zeer hard tegenop

26-10-2020 | Man | 73
Tandvleesontsteking
Vreselijke bijwerkingen. Hele mond vol met schimmel en een half jaar tongbranden gehad.

21-10-2020 | Vrouw | 42
amoxicilline
kaak ontsteking ,nu sinds de tweede dag gebruik ik amoxiciline maar merk weinig. sterker nog het lijkt erger te worden de zwelling. inname makkelijk oplos tabletten. smaakloos. we wachten af.

20-10-2020 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Normaal Furabid of Monoril 3000 mg. Maar deze keer koorts, 38 graden en bleek een andere bacterie te zijn, dus Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125. Eerste dag ging goed, maar kreeg ‘s avonds vreselijk buikpijn. Toch de andere dag weer een capsule, maar meteen naar de wc. Zoveel krampen. Huisarts gebeld en zij vertelde andere bacterie, ik schrijf wel wat anders voor, bleek n[lees meer...]og erger te zijn en weigerde dat. Wat ik dan wilde. Gewoon 10 dagen Furabid. Daar gaat het niet mee over, maar aangezien ik weigerde de Amoxicilline met iets anders erbij in te nemen, schreef zij toch de Furabid voor. Binnen 6 dagen was de blaasontsteking over, heb de kuur van 10 dagen opgemaakt en klaar. De Amoxicilline/Clavulaanzuur kuur niet afgemaakt.

15-10-2020 | Vrouw | 73
Infectie (wond)
In Frankrijk een wond aan het been opgelopen, een week mee rondgelopen, toen daar naar de dokter. Tetanusprik, ontsmettende spray, en amoxicillinekuur. dit antibioticum heeft niets uitgehaald tegen ontsteking. Daarna in Nederland terug eerst naar dokter, die na twee dagen weer de wond wilde zien en daarna constateerde dat ze er niets aan ging doen. Dat was dus 3 weken lat[lees meer...]er. Toen de zondag aansluitend naar de dokterspost en daar op aanraden van een bevriende zorgverleenster om fusudinezuurcrême gevraagd en gekregen. Dat 10 dagen gebruikt, hetgeen resulteerde in een steeds kleiner wordende wond, de crême zorgde voor pus extractie. Maar de wond bleef zweren. 4e doktersbezoek: een kweek werd genomen. resultaat : chryseobacterium species. Ik moest meteen stoppen met het 3e antibioticum dat me was voorgeschreven: flucloxacidine en overgaan op ciprofloxacine. Dat ook niet hielp. Nu staat er een afspraak met een vaatchirurg op stapel, maar vanwege de opleving van het Coronavirus gaat dat niet van een leien dakje.

07-10-2020 | Man | 48
Tandverzorging
Wanneer je dit gebruikt gaat ook je darmflora eraan . veel huid irritatie . probiotica helpt goed voordat ik een pil nam flesje yakult. of andere pro biotica..het gaat dan een stuk beter moet wel zeggen dat amoxycilline echt tommel is maar t werkt wel

21-09-2020 | Man | 74
Infectie (wond)
Moest overeind geholpen worden vanaf alles waar ik op zat of lag gedurende pakweg 10 dagen en daarna nog weken gauw vermoeid, zweverigheid en een keer gestruikeld op straat. Ik was er al op tegen maar de huisarts wilde er geen rekening mee houden. Ik had alléén maar een wond aan een vinger die niet ontstoken was, maar stel dat hij zou gaan ontsteken, zei ze.

19-09-2020 | Vrouw | 34
Middenoorontsteking
Ik krijg er schimmel infectie jeuk van antibiotica en extreme maagzuur en diarree met bloed wat een bende voor mij nooit meer deze rotzooi denk je een oorontsteking slechte bacterie te verhelpen de goede bacterieen worden ook afgebroken

18-09-2020 | Vrouw | 33
Oorontsteking
Heeft er iemand ook last van extreme pijnlijke rare maagzuur na gebruik van deze antibiotica met amox met cylvaanzuur?? Dag 3 en zwaar ziek Ik neem altijd pantoprazol maar heb dit nog nooit zo gehad, ik kan er niet van slapen onda t ik minstens denk dat er wat in me slokdarm maag niet goed gaat, klaag niet snel maar wat is dit een troep zeg

15-09-2020 | Vrouw | 20

Keelontsteking

Augmentin

28-08-2020 | Vrouw | 61
Kaakontsteking
Met angst dit middel genomen door alle bijwerkingen die je overal leest. Gisteren laatste pil genomen en het is me 100% meegevallen. Dag 3 hoofdpijn maar die was te behandelen Met paracetamol en verder lichte jeuk over hele lichaam. Na paar dagen merkte je dat de ontsteking afnam en nu eerste dag zonder pillen kan ik echt zeggen dat het weg is en de pillen goed geholpen h[lees meer...]ebben. Ik had “gehoopt” op diarree, maar zelfs die is uitgebleven

16-08-2020 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking
Door een infectie rondom verstandskies aan de antibiotica gegaan, nu dag 2 is de pijn al weg en ziet het er een stuk rustiger uit. (Nog) geen bijwerkingen ervaren

14-08-2020 | Vrouw | 67
Bacteriële infectie
In Z-H Klebsiella cel opgelopen en heeft geresulteerd in zeer ernstige pijnlijke en open wonden in buikwand. Ik heb na spondolese operatie een dag en nacht op de I C gelegen en dáár komt deze juíst cel voor! Het openbaarde zich na 2 weken thuiskomst, wat een muggenbult dacht ik te zijn ontaarde zich in een vieze etterende plek waarna een ong 5 dagen een tweede bij kwam [lees meer...]die ook ondanks de medicatie, fluoxciline, ook flink ontstak. Eerste plek is door huisarts onder verdoving opengesneden en wat eruit kwam was een stinkende vieze brij waar ik van walgde. Moest de 'gaatjes' 5x per dag uitspoelen wat zeer pijnlijk was. Ik ben nu 7 weken verder en wonden zijn redelijk dicht maar blijven branden! Ben wel bang dat de cel niet uitgeroeid is en het zich zomaar weer kan openbaren. Ik denk er over na een klacht in te dienen bij betreffend Z-H.

27-07-2020 | Vrouw | 42
Kaakontsteking
Na heftige ontstekingspijnen uiteindelijk een ab kuur gekregen. Deze ging na ongeveer 3 a 4 dagen werken. De klachten werden een stuk minder en waren uit te houden. Geen enkele bijwerking gehad.

21-07-2020 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur
Gestoken door een insect (?) waarna vrij snel een grote rode, iets opgezwollen plek ontstond.

21-07-2020 | Man | 53
Bacteriële infectie
Heb de medicijnen gehad aan het begin van dit jaar. Had een open wond infectie aan mijn hand en heb 2 kuren gekregen, Het is een effectief middel maar ik had wel erg veel last van bijwerkingen. Vooraal misselijk en diaree. Ik ben in 12 dagen bijna 10 kilo afgevallen. Goed middel dus tegen overgewicht:)

19-07-2020 | Vrouw | 62
Nierbekkenontsteking
Ivm een nieuwe huisarts heb ik andere medicatie gekregen die goed werkt en minder bijwerkingen heeft bij mij. Dat is de reden voor deze switch

17-07-2020 | Vrouw | 23
Infectie (wond)
Mijn nagelriem is ontstoken geraakt en er was pus onder de nagel gaan zitten. Moest een week aan deze antibiotica. Geen extreme bijwerkingen maar ik was wat afwezig (wolk in mijn hoofd) en had flinke buikkrampen. De ontsteking is minder geworden maar niet helemaal weggegaan helaas. Ik kreeg een paar dagen na de kuur wel een keelontsteking en een blaasontsteking. Kan aan de[lees meer...] verminderde weerstand liggen door de kuur maar kan ook toeval zijn.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5287)
Anticonceptie - overig (3848)
Cholesterol (2930)
Depressie - antidepressiva overig (2776)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2417)
Pijn - morfine-achtigen (2236)
ADHD - psychostimulantia (2130)
Pijn (2028)
Verslavingsziekten (1996)
Bloeddruk - betablokkers (1714)
Maagzuur - protonpompremmers (1587)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1539)
Anticonceptie - eenfase (1416)
Angststoornissen (1250)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1188)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1166)
Depressie - antidepressiva TCA (1063)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (980)