categorie

Antibiotica - penicillines breedspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines breedspectrum

21-09-2020 | Man | 74
Infectie (wond)
Moest overeind geholpen worden vanaf alles waar ik op zat of lag gedurende pakweg 10 dagen en daarna nog weken gauw vermoeid, zweverigheid en een keer gestruikeld op straat. Ik was er al op tegen maar de huisarts wilde er geen rekening mee houden. Ik had alléén maar een wond aan een vinger die niet ontstoken was, maar stel dat hij zou gaan ontsteken, zei ze.

19-09-2020 | Vrouw | 34
Middenoorontsteking
Ik krijg er schimmel infectie jeuk van antibiotica en extreme maagzuur en diarree met bloed wat een bende voor mij nooit meer deze rotzooi denk je een oorontsteking slechte bacterie te verhelpen de goede bacterieen worden ook afgebroken

18-09-2020 | Vrouw | 33
Oorontsteking
Heeft er iemand ook last van extreme pijnlijke rare maagzuur na gebruik van deze antibiotica met amox met cylvaanzuur?? Dag 3 en zwaar ziek Ik neem altijd pantoprazol maar heb dit nog nooit zo gehad, ik kan er niet van slapen onda t ik minstens denk dat er wat in me slokdarm maag niet goed gaat, klaag niet snel maar wat is dit een troep zeg

15-09-2020 | Vrouw | 20
Ontsteking in de borst

01-09-2020 | Vrouw | 82
Acute inflammatoire polyneuropathie

01-09-2020 | Vrouw | 30
Keelontsteking

28-08-2020 | Vrouw | 61
Kaakontsteking
Met angst dit middel genomen door alle bijwerkingen die je overal leest. Gisteren laatste pil genomen en het is me 100% meegevallen. Dag 3 hoofdpijn maar die was te behandelen Met paracetamol en verder lichte jeuk over hele lichaam. Na paar dagen merkte je dat de ontsteking afnam en nu eerste dag zonder pillen kan ik echt zeggen dat het weg is en de pillen goed geholpen h[lees meer...]ebben. Ik had “gehoopt” op diarree, maar zelfs die is uitgebleven

16-08-2020 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking
Door een infectie rondom verstandskies aan de antibiotica gegaan, nu dag 2 is de pijn al weg en ziet het er een stuk rustiger uit. (Nog) geen bijwerkingen ervaren

14-08-2020 | Vrouw | 67
Bacteriële infectie
In Z-H Klebsiella cel opgelopen en heeft geresulteerd in zeer ernstige pijnlijke en open wonden in buikwand. Ik heb na spondolese operatie een dag en nacht op de I C gelegen en dáár komt deze juíst cel voor! Het openbaarde zich na 2 weken thuiskomst, wat een muggenbult dacht ik te zijn ontaarde zich in een vieze etterende plek waarna een ong 5 dagen een tweede bij kwam [lees meer...]die ook ondanks de medicatie, fluoxciline, ook flink ontstak. Eerste plek is door huisarts onder verdoving opengesneden en wat eruit kwam was een stinkende vieze brij waar ik van walgde. Moest de 'gaatjes' 5x per dag uitspoelen wat zeer pijnlijk was. Ik ben nu 7 weken verder en wonden zijn redelijk dicht maar blijven branden! Ben wel bang dat de cel niet uitgeroeid is en het zich zomaar weer kan openbaren. Ik denk er over na een klacht in te dienen bij betreffend Z-H.

27-07-2020 | Vrouw | 42
Kaakontsteking
Na heftige ontstekingspijnen uiteindelijk een ab kuur gekregen. Deze ging na ongeveer 3 a 4 dagen werken. De klachten werden een stuk minder en waren uit te houden. Geen enkele bijwerking gehad.

21-07-2020 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur
Gestoken door een insect (?) waarna vrij snel een grote rode, iets opgezwollen plek ontstond.

21-07-2020 | Man | 53
Bacteriële infectie
Heb de medicijnen gehad aan het begin van dit jaar. Had een open wond infectie aan mijn hand en heb 2 kuren gekregen, Het is een effectief middel maar ik had wel erg veel last van bijwerkingen. Vooraal misselijk en diaree. Ik ben in 12 dagen bijna 10 kilo afgevallen. Goed middel dus tegen overgewicht:)

19-07-2020 | Vrouw | 62
Nierbekkenontsteking
Ivm een nieuwe huisarts heb ik andere medicatie gekregen die goed werkt en minder bijwerkingen heeft bij mij. Dat is de reden voor deze switch

17-07-2020 | Vrouw | 23
Infectie (wond)
Mijn nagelriem is ontstoken geraakt en er was pus onder de nagel gaan zitten. Moest een week aan deze antibiotica. Geen extreme bijwerkingen maar ik was wat afwezig (wolk in mijn hoofd) en had flinke buikkrampen. De ontsteking is minder geworden maar niet helemaal weggegaan helaas. Ik kreeg een paar dagen na de kuur wel een keelontsteking en een blaasontsteking. Kan aan de[lees meer...] verminderde weerstand liggen door de kuur maar kan ook toeval zijn.

20-06-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Al langer dan een maand last van blaasontsteking. Eerst een kuur Nitrofurantoine gekregen. Dit bleek niet effectief. Hierna een 5 daagse kuur Amoxicilline. Kuur niet afgemaakt. Klachten gingen niet weg en kreeg daarnaast veel last van bijwerkingen. Veel last van mijn darmen en dus ook diarree. Ook nog eens een opgezwollen keel en was kotsmisselijk. Voor mij was dit dus gee[lees meer...]n goede kuur en zal het niet nog eens gebruiken.

17-06-2020 | Vrouw | 50
COVID-19
Had koorts, kortademig, larynx gezwollen, ging naar de triage en daar moest ik amoxiclav nemen... En moest thuis in quarantaine. Het werkte heel goed, bij mij toch... Ik ben maar met 2 personen in aanraking geweest en erna nooit meer... Behalve 1 die mijn boodschappen aan de deur zet zolang het gevaar niet geweken is... Groeten

27-05-2020 | Man | 55
amoxicilline / clavulaanzuur
Augmentin werkt uitstekend. 7 dagen voorgeschreven gehad, na dag 4 waren de klachten verdwenen. Toen begon het gedonder. Een paar dagen na de kuur begon ik geel te zien, werd lusteloos en extreem vermoeid. Een paar dagen daarna begon de jeuk. 4 maanden uit de running geweest met een chlostatische hepatitus. In eerste instantie werd er geen link gelegd met het gebruik van A[lees meer...]ugmentin. Er werd gedacht aan een auto immuun ziekte of zelf kanker. Na bloedonderzoek en een leverpunctie werd dat gelukkig uitgesloten. De leverwaardes wilde maar niet normaliseren. Uiteindelijk met prednison onder controle gekregen en gelukkig weer helemaal hersteld.

23-05-2020 | Vrouw | 46
amoxicilline / clavulaanzuur
Het werkte redelijk snel tegen de diverticulitis en de buikvliesontsteking maar de bijwerkingen waren even ernstig dus ik kan je garanderen dat ik dit medicijn nooit van zijn leven nog inneem. Weken ziek door de neveneffecten

05-05-2020 | Vrouw | 53
amoxicilline / clavulaanzuur
Heel koud, heftige hoofdpijn, grieperig heel moeilijk gevoel. Als ik ging rusten hoorde ik stemmen. Dat was heel raar. Was voor kattenbeet die niet genas. Kon ik hier niet invoeren.

29-04-2020 | Vrouw | 45
Kaakontsteking
Helpt effectief en goed, teruggrijpend op de oude anti biotica. Combinatie ammoxiciline en clavulaanzuur werkt effectief en zeer snel

28-04-2020 | Man | 56
Kaakontsteking na kaakoperatie

23-04-2020 | Vrouw | 61
Ademhalingsproblemen
Rode vlekken op bil en heup, Netelroosvormige jeukende uitslag on bilnaat, Spit in de rug 4 weken lang.

Clamoxyl

14-04-2020 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
enige tijd geleden inmiddels

09-04-2020 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Samengaand met een forse keelontsteking kreeg ik eveneens last van ontstoken tandvlees rondom mijn verstandskiezen, wat erg pijnlijk was met eten. De huisarts schreef voor de keelontsteking dit antibioticum voor, wat voor de keelpijn binnen twee dagen aansloeg. Tandvlees bleef echter heel pijnlijk, maar na dag drie begon dit ook in rap tempo af te nemen! Wat een verlossing[lees meer...] haha! Als enige bijwerking in het begin wat misselijkheid, maar dat viel heel erg mee!

01-04-2020 | Man | 89
amoxicilline
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)

19-03-2020 | Vrouw | 47
amoxicilline / clavulaanzuur
Na 3 weken kwakkelen heeft vervangend arts dit voorgeschreven voor golfbal groot abces in oksel. De eerste 3 dagen geen bijwerkingen, echter dag vier werd ik overvallen door een gevoel van doodziek zijn. Koude rillingen, extreme moeheid, vuurrode wangen. Kon alleen maar liggen en slapen. Huisarts is langsgeweest. Ondanks overgevoeligheidsreactie toch doorgaan met kuur. Dag[lees meer...] 5 en 6 nog erg ziek. Dag 7 iets minder moeheid. Nu de eerste dag na stoppen heel weinig energie en diarree. Ook hoofdpijn. Hopelijk zakt dit gaandeweg. Voor bestrijding abces doet dit middel prima zijn werk. Verder is het ongelooflijke troep.

15-03-2020 | Vrouw | 67
Ontsteking (mond)
Ik ga de volgende keer een andere antibiotica vragen. Ik kon de deur niet uit vanwege ernstige diaree en zwakte en ik had het vreselijk koud. Voelde mij beroerd als met een buikgriep en had ook hoofdpijn, duizelig en misselijk.

27-02-2020 | Vrouw | 42
Bijholteontsteking
Van de tandarts amoxicilline gekregen. Wilde dat eerst niet omdat ik er jaren gelden enorme diarree van kreeg. Nu met pro-biotica van orthica niks aan de hand! Geen 1x last van mn darmen gehad, dus echt een aanrader om met pro-biotica te gebruiken!

21-02-2020 | Vrouw | 31
Longontsteking
Ik was wat huiverig om te starten omdat mijn symptomen van longontsteking vrij atypische waren en ik antibiotica gewoon liever niet neem. De reviews op deze website beloofde ook weinig goeds. Nadat ik eerst leek op te knappen zonder medicatie, kreeg ik ineens een drukkend gevoel op mijn borst dat maar niet weg ging. Daarom ben ik toch aan de kuur begonnen. De eerste dagen [lees meer...]heb ik mij zieker gevoeld. En ging ik in eerste instantie meer hoesten. In combinatie met codeïne, tegen het hoesten, ging het daarna gelukkig geleidelijk beter. Ik heb tot nu toe geen serieuze bijwerkingen gehad. Ben wel meteen op dag 2 met een probiotica kuur begonnen (orthica, 30 dagen) om het herstel van mijn darmflora te bevorderen. Wellicht dat dit positief heeft gewerkt ten opzichte van de bijwerkingen.

21-02-2020 | Vrouw | 48
amoxicilline / clavulaanzuur
Het middel werkt wel. Alleen jammer van die bijwerkingen. Ik heb ze voir 10 dagen gekregen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5160)
Anticonceptie - overig (3768)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2730)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2356)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2071)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1953)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1565)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1392)
Angststoornissen (1215)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1160)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1137)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)