amoxicilline / clavulaanzuur

Blaasontsteking (4 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Oogontsteking (1 mening)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)

07-07-2021 | Vrouw | 31
amoxicilline / clavulaanzuur (50/12,5mg/ml)
Bacteriële infectie
Direct na inname begon het met darmklachten zoals diarree, dit is bekend en was nog te doen. Daarna kreeg ik steeds meer klachten zoals heftige hoofdpijn terwijl ik dit nooit heb, extreme vermoeidheid en pijn mijn keel en moeite met slikken. Ook kreeg ik last van mijn maag. Het wondje ziet er nu goed uit (dag 8) en de kuur is voor 10 dagen voorgeschreven maar deze heftige[lees meer...] bijwerkingen trek ik niet meer. Morgen de huisarts bellen om te overleggen of ik er al mee mag stoppen want deze bijwerkingen beïnvloeden echt mijn leven! Ik wil dit spul nooit meer slikken!

09-05-2021 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
Gebruikt bij een infectie van de eileiders/eierstokken na een ivf punctie. Na 48 uur nam de ergste koorts af (van +39.5 naar rond de 38 graden) Na 3 dagen begon de (ernstige) diarree, dit duurde tot 2 dagen na het afronden van de kuur. Ik kreeg ook na een dag of 3 stekende pijn bij het plassen. Dit zou niet bij de ontsteking moeten horen. Direct na het afronde[lees meer...]n van de kuur heb ik deze stekende pijn ook niet meer gehad. De vermoeidheid viel mij echt tegen, deze antibiotica hakt er flink in.

28-08-2020 | Vrouw | 61
Kaakontsteking
Met angst dit middel genomen door alle bijwerkingen die je overal leest. Gisteren laatste pil genomen en het is me 100% meegevallen. Dag 3 hoofdpijn maar die was te behandelen Met paracetamol en verder lichte jeuk over hele lichaam. Na paar dagen merkte je dat de ontsteking afnam en nu eerste dag zonder pillen kan ik echt zeggen dat het weg is en de pillen goed geholpen h[lees meer...]ebben. Ik had “gehoopt” op diarree, maar zelfs die is uitgebleven

27-05-2020 | Man | 55
amoxicilline / clavulaanzuur (250/62,5mg)
Augmentin werkt uitstekend. 7 dagen voorgeschreven gehad, na dag 4 waren de klachten verdwenen. Toen begon het gedonder. Een paar dagen na de kuur begon ik geel te zien, werd lusteloos en extreem vermoeid. Een paar dagen daarna begon de jeuk. 4 maanden uit de running geweest met een chlostatische hepatitus. In eerste instantie werd er geen link gelegd met het gebruik van A[lees meer...]ugmentin. Er werd gedacht aan een auto immuun ziekte of zelf kanker. Na bloedonderzoek en een leverpunctie werd dat gelukkig uitgesloten. De leverwaardes wilde maar niet normaliseren. Uiteindelijk met prednison onder controle gekregen en gelukkig weer helemaal hersteld.

23-05-2020 | Vrouw | 46
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/200mg)
Het werkte redelijk snel tegen de diverticulitis en de buikvliesontsteking maar de bijwerkingen waren even ernstig dus ik kan je garanderen dat ik dit medicijn nooit van zijn leven nog inneem. Weken ziek door de neveneffecten

16-01-2020 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Op mijn werk (dierenkliniek) gebeten door een hond waarbij twee tanden de huid van mijn vinger hebben geperforeerd (niet heel ernstig). Naast tetanus inj ook amoxiciline en clavulaanzuur gekregen voor vijf dagen. De wonden leken mij niet ernstig genoeg, maar gezien de bacteriën in de bek van een hond toch maar huisarts advies gevolgd. Meteen kreeg ik een misselijk gevoel e[lees meer...]n last van mijn darmen. En de hele dag gapen. Ademtekort alsof ik intensief aan het sporten was. Na 1 dag kreeg ik enorme hoofdpijn. Nu heb ik wel eens hoofdpijn, maar dit lijkt alsof je hoofd tussen een bankschroef zit. Het lijkt denk ik op migraine. Ibuprofen is elke zes uur nodig, anders onhoudbaar. Daarnaast gaat mijn linker oog nu ook pijn doen, branden en een druk achter het oog. Ondanks advies van de huisarts gister ga ik toch stoppen nu na drie dagen gebruik, zeker na het lezen van de ernstige ervaringen op deze pagina. Ik heb het middel overigens eerder gehad, maar toen minimale bijwerkingen.

16-10-2018 | Man | 55
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Trekken van tand of kies
Met veel pijn had ik 's maandags een afspraak bij de tandarts en de tand moest getrokken worden, maar er zat een infectie ter hoogte van de wortel. Dus kreeg ik eerst een voorschrift voor Augmetin antibiotica. (Eigenlijk had ik dit niet mogen voorgeschreven krijgen, want ik ben allergisch voor penicilline). Na het beginnen nemen op maandagmiddag was de pijn direct verdwen[lees meer...]en en ook dinsdag heb ik geen pijn meer gehad. Maar vanaf woensdag was de pijn terug. Mogelijke bijwerking: Ik heb ook ernstige hoofdpijn gehad. Vrijdag is dan toch mijn tand getrokken en dit is verschrikkelijk pijnlijk geweest. Nu vier dagen later heb ik door de infectie nog steeds pijn aan mijn kaakbeen, maar de hoofdpijn is nu wel bijna over.

01-10-2018 | Vrouw | 40
amoxicilline / clavulaanzuur (875mg/125mg)
Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen door een specialist in Italië ter voorkoming van een infectie. Woensdagochtend gestart met de kuur waarna ik na 2 dagen vreselijke (migraine achtige) hoofdpijn achter mijn ogen kreeg en een kloppend hoofd. Daarnaast ook pijnlijke ogen. Ik stond ermee op en ging ermee naar bed. Ik heb overigens NOOIT hoofdpijn. Ik kon niet meer fu[lees meer...]nctioneren zonder eerst minimaal 2 paracetamol te nemen. En dan nog voelde ik mijn bonkende hoofd. Ik ben de kuur eerder gestopt, omdat mij dit niet goed leek.. zaterdag gestopt.. nu 2 dagen later, neemt mijn hoofdpijn pas af. Dit medicijn neem ik nooit meer!!!!!

09-09-2018 | Vrouw | 64
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Heb deze medicijnen gekregen omdat ik vier soorten bacterien had in mijn wond. ik voelde me niet goed maar na de eerste tablet werd ik duizelig, misselijk, Nu heb ik toch doorgezet maar ik werd steeds zieker. Ik kon moeilijk lopen had hallucinaties, slechte ogen, wazig zicht.erge hoofdpijn, rode plekjes over mijn hele lichaam. prikkende huid. Van mij mogen ze in d[lees meer...]e vuilbak. Ik slikte deze medicijnen met nog een andere antibiotica namelijk, Ciprofloxacine Sandoz 500 mg twee per dag.

30-04-2018 | Vrouw | 40
Infectie (wond)
Na inname van enkele tabletten kreeg ik 's nachts hallucinaties die heel angstig waren. Alles leek een buiten-proportionele omvang te hebben en niks stond stil, het leek alsof het dak naar beneden viel, etc. Tegelijkertijd last van hyperventilatie. Dit nooit meer! Er staat niet op de bijsluiter dat dit medicijn het zenuwstelsel aan kan tasten (al dan niet tijdelijk). Inmid[lees meer...]dels heb ik van een vriendin soortgelijke ervaringen vernomen. Als je het mij vraagt is dit een gevaarlijk medicijn.

21-05-2017 | Man | 65
Bacteriële infectie
Helpt goed, maar veroorzaakt bij mij extreem gewelddadige nachtmerries

18-08-2016 | Vrouw | 68
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
Na een tandarts bezoek uit voorzorg.

30-07-2016 | Vrouw | 33
Oogontsteking
Beste lezers, Na verschillende druppels gebruikt te hebben die niet hielpen. Kreeg ik Augmentin voorgeschreven voor een oogontsteking. De eerste dag was de zwelling, pijn en jeuk al stukken minder.....Nu de tweede dag is het zo goed als weg. Nog een kleine verdikking boven het oog. Als het zooo doorgaat, ben ik er morgen geheel vanaf. Dus ben ik zeer tevreden over de werki[lees meer...]ng van dit medicijn. En mijn oog zag er echt niet best uit. Echt ik dacht dit komt niet meer goed. En ik behoud blijvende schade. Maar niet dus gelukkig. Dankzij dit wonder medicijn. Geen moment spijt van het gebruik ervan.

17-05-2016 | Vrouw | 59
Infectie (wond)
Deze antibiotica werkt snel en is prima tegen open wonden. En tegen het vuil wat snel naar buiten komt.

18-10-2015 | Vrouw | 25
Infectie (wond)
Na de zeer veel negatieve berichten over dit middel hierbij een positieve. Na zo'n 2 maanden met een (onderkende) geïnfecteerde wond te hebben gelopen, begonnen met Augmentin voor zo'n 3 weken. Na 48u kon ik al verschil merken: geen pijn meer en de wond begon te genezen. Voor mij is dit middel een absolute redding geweest. Heb alleen wel de hele dag hoofdpijn; maarg[lees meer...]oed dat zal ook weer verdwijnen bij het stoppen van dit middel. Heb het er 100% voor over.

22-02-2015 | Vrouw | 61
amoxicilline / clavulaanzuur (500/50mg)
Kaakontsteking
Het middel Augmentin is hetzelfde als Amoxicilline / Clavulaanzuur en werd me voorgeschreven door mijn behandelende tandarts voor een wortelkanaal-behandeling jaren geleden en staat nu bij mijn apotheek én mijn huisarts bij de "verboden" medicijnen voor mij. Ik kreeg reeds de eerste dag ontzettende diarree, zelfs met een kwart van de tablet. Na overleg met de weekend-tanda[lees meer...]rts ben ik moeten stoppen, anders was ik helemaal uitgedroogd! Ik verloor gewoon helder vocht. De schuldige is volgens een huisarts de Clavulaanzuur, want met een nieuw recept met alléén Amoxicilline, kon ik mijn kuur afmaken. De weekend-tandarts vertelde mij ook, dat zij Augmentin nóóit zouden voorgeschreven hebben. Deze bijwerkingen kwamen regelmatig voor.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum