Ervaringen met Augmentin

amoxicilline / clavulaanzuur

Blaasontsteking (5 meningen)
Bacteriële infectie (5 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)

02-02-2024 | Vrouw | 33
Bijholteontsteking
3 november was ik verkouden en kreeg ik last van een holteontsteking. Na 3 weken bellen naar de huisarts en hele hevige bonkende hoofdpijn mocht ik eindelijk komen omdat mijn linkeroog dicht zat. Ik werd met spoed naar de KNO-arts gestuurd. Na 7 dagen gebruik van dit medicijn waren de klachten zo goed als weg op zwelling na. Na 3 dagen stoppen werd mijn oog helaas weer d[lees meer...]ik en hebben we een aantal andere kuren (4 x) geprobeerd. Ook deze werkten niet en daarom werd er pas half januari een operatie gepland om de bijholten schoon te maken. In totaal heb ik dit medicijn 9 weken gebruikt. Bijwerkingen: gewichtstoename (veel zin in suiker door candida), heftige diarree, futloos.

11-08-2023 | Vrouw | 48
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Bacteriële infectie
Door een geinfecteerde wond en later een open been dolblij met augmentin om ergere infectie/sepsis te voorkomen. Ik gebruik het nu twee weken. Innemen met eten (koekje/banaan/yoghurt) en dan gaat het prima. Enige bijwerking is minder honger, dus kleinere porties over de dag nemen omdat ik snel vol zit met eten. Blij met effectiviteit en bijwerking prima te doen

10-08-2023 | Vrouw | 48
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Bacteriële infectie
Nadat Fluxo niet werkte op wat in eerste instantie wondroos leek maar later een bacteriele infectie aan een wond (ontstoken hematoom resultaat open been met zeer veel pus en risico sepsis) bleek kreeg ik Augmentin. Na de horrorverhalen hier dacht ik nou dat kan er ook nog wel bij… gewoon innemen met iets eten (yoghurt/koekje/banaan) en genoeg water. Geen enkele keer missel[lees meer...]ijk geweest, geen maag/darm ellende. Enige is veeeeel minder honger en snel vol bij eten maar ja als dat alles is. Ik gebruik het nu 11 dagen en het is zeer effectief. Als je dit nodig hebt mag je blij zijn dat het bestaat om andere ellende te voorkomen

14-03-2023 | Man | 42
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
Longontsteking
Het alternatief was een infuus in het ziekenhuis. Toch maar voor de tabletten gekozen. Enkele uren na de eerste inname lag mijn goede darmflora al in de pot. Aanhoudende waterige diaree tot de doos leeg was, met ernstige kloven tot gevolg. Jaren verder is dit nog steeds niet goedgekomen. De oorzaak zou het clavulaanzuur zijn. Dit kan kloppen want bij gebruik van gewone amo[lees meer...]xicilline heb ik geen enkele bijwerking.

10-03-2023 | Vrouw | 58
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
genomen voor ernstige huidontsteking, ook zalf met houtskool en propolis gebruikt , dus kan door beiden beter geworden zijn (of..) wel diarree gekregen na derde dag, dan enterol genomen, moet in feite niet langer dan een dag of 4 gebruikt worden, zeker niet langer dan een dag of zes, en beter te stoppen mss als je erge last hebt, heb anders veel migraine, maar nu toch niet[lees meer...],

16-02-2022 | Vrouw | 35
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
Blaasontsteking
Voorgeschreven gekregen vanwege vermoeden nierbekkenontsteking. Gedurende 10 dagen, 3 x per dag 1 tablet. Na 3 dagen heb ik 2 dagen diarree gehad (veelvoorkomende bijwerking). Het gebruiken van pre- en/of probiotica helpt dan goed, evenals het drinken van Yakult. Verder geen klachten of andere bijwerkingen. De kuur heeft mij niet geholpen. Achteraf bleek sprake te zijn van[lees meer...] een andere kwaal waar antibiotica niet voor werkt. Ondanks dat de kuur geen adequate behandeling was voor mijn klachten, heb ik toch een positieve ervaring met deze antibiotica.

09-08-2021 | Vrouw | 55
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Door augmentin werd ik langzaam maar zeker helemaal feel en een onwijze jeuk over mijn hele lijf. Via infuus gehad na 3 zware buikoperatie, Door deze medicatie een leverontsteking opgelopen die maanden heeft geduurd voordat mij leverwaarden weer normaal waren. Nu mag ik het nooit meer gebruiken.

07-07-2021 | Vrouw | 31
amoxicilline / clavulaanzuur (50/12,5mg/ml)
Bacteriële infectie
Direct na inname begon het met darmklachten zoals diarree, dit is bekend en was nog te doen. Daarna kreeg ik steeds meer klachten zoals heftige hoofdpijn terwijl ik dit nooit heb, extreme vermoeidheid en pijn mijn keel en moeite met slikken. Ook kreeg ik last van mijn maag. Het wondje ziet er nu goed uit (dag 8) en de kuur is voor 10 dagen voorgeschreven maar deze heftige[lees meer...] bijwerkingen trek ik niet meer. Morgen de huisarts bellen om te overleggen of ik er al mee mag stoppen want deze bijwerkingen beïnvloeden echt mijn leven! Ik wil dit spul nooit meer slikken!

09-05-2021 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
Gebruikt bij een infectie van de eileiders/eierstokken na een ivf punctie. Na 48 uur nam de ergste koorts af (van +39.5 naar rond de 38 graden) Na 3 dagen begon de (ernstige) diarree, dit duurde tot 2 dagen na het afronden van de kuur. Ik kreeg ook na een dag of 3 stekende pijn bij het plassen. Dit zou niet bij de ontsteking moeten horen. Direct na het afronde[lees meer...]n van de kuur heb ik deze stekende pijn ook niet meer gehad. De vermoeidheid viel mij echt tegen, deze antibiotica hakt er flink in.

28-08-2020 | Vrouw | 61
Kaakontsteking
Met angst dit middel genomen door alle bijwerkingen die je overal leest. Gisteren laatste pil genomen en het is me 100% meegevallen. Dag 3 hoofdpijn maar die was te behandelen Met paracetamol en verder lichte jeuk over hele lichaam. Na paar dagen merkte je dat de ontsteking afnam en nu eerste dag zonder pillen kan ik echt zeggen dat het weg is en de pillen goed geholpen h[lees meer...]ebben. Ik had “gehoopt” op diarree, maar zelfs die is uitgebleven

27-05-2020 | Man | 55
amoxicilline / clavulaanzuur (250/62,5mg)
Augmentin werkt uitstekend. 7 dagen voorgeschreven gehad, na dag 4 waren de klachten verdwenen. Toen begon het gedonder. Een paar dagen na de kuur begon ik geel te zien, werd lusteloos en extreem vermoeid. Een paar dagen daarna begon de jeuk. 4 maanden uit de running geweest met een chlostatische hepatitus. In eerste instantie werd er geen link gelegd met het gebruik van A[lees meer...]ugmentin. Er werd gedacht aan een auto immuun ziekte of zelf kanker. Na bloedonderzoek en een leverpunctie werd dat gelukkig uitgesloten. De leverwaardes wilde maar niet normaliseren. Uiteindelijk met prednison onder controle gekregen en gelukkig weer helemaal hersteld.

23-05-2020 | Vrouw | 46
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/200mg)
Het werkte redelijk snel tegen de diverticulitis en de buikvliesontsteking maar de bijwerkingen waren even ernstig dus ik kan je garanderen dat ik dit medicijn nooit van zijn leven nog inneem. Weken ziek door de neveneffecten

16-01-2020 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Op mijn werk (dierenkliniek) gebeten door een hond waarbij twee tanden de huid van mijn vinger hebben geperforeerd (niet heel ernstig). Naast tetanus inj ook amoxiciline en clavulaanzuur gekregen voor vijf dagen. De wonden leken mij niet ernstig genoeg, maar gezien de bacteriën in de bek van een hond toch maar huisarts advies gevolgd. Meteen kreeg ik een misselijk gevoel e[lees meer...]n last van mijn darmen. En de hele dag gapen. Ademtekort alsof ik intensief aan het sporten was. Na 1 dag kreeg ik enorme hoofdpijn. Nu heb ik wel eens hoofdpijn, maar dit lijkt alsof je hoofd tussen een bankschroef zit. Het lijkt denk ik op migraine. Ibuprofen is elke zes uur nodig, anders onhoudbaar. Daarnaast gaat mijn linker oog nu ook pijn doen, branden en een druk achter het oog. Ondanks advies van de huisarts gister ga ik toch stoppen nu na drie dagen gebruik, zeker na het lezen van de ernstige ervaringen op deze pagina. Ik heb het middel overigens eerder gehad, maar toen minimale bijwerkingen.

16-10-2018 | Man | 55
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Trekken van tand of kies
Met veel pijn had ik 's maandags een afspraak bij de tandarts en de tand moest getrokken worden, maar er zat een infectie ter hoogte van de wortel. Dus kreeg ik eerst een voorschrift voor Augmetin antibiotica. (Eigenlijk had ik dit niet mogen voorgeschreven krijgen, want ik ben allergisch voor penicilline). Na het beginnen nemen op maandagmiddag was de pijn direct verdwen[lees meer...]en en ook dinsdag heb ik geen pijn meer gehad. Maar vanaf woensdag was de pijn terug. Mogelijke bijwerking: Ik heb ook ernstige hoofdpijn gehad. Vrijdag is dan toch mijn tand getrokken en dit is verschrikkelijk pijnlijk geweest. Nu vier dagen later heb ik door de infectie nog steeds pijn aan mijn kaakbeen, maar de hoofdpijn is nu wel bijna over.

01-10-2018 | Vrouw | 40
amoxicilline / clavulaanzuur (875mg/125mg)
Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen door een specialist in Italië ter voorkoming van een infectie. Woensdagochtend gestart met de kuur waarna ik na 2 dagen vreselijke (migraine achtige) hoofdpijn achter mijn ogen kreeg en een kloppend hoofd. Daarnaast ook pijnlijke ogen. Ik stond ermee op en ging ermee naar bed. Ik heb overigens NOOIT hoofdpijn. Ik kon niet meer fu[lees meer...]nctioneren zonder eerst minimaal 2 paracetamol te nemen. En dan nog voelde ik mijn bonkende hoofd. Ik ben de kuur eerder gestopt, omdat mij dit niet goed leek.. zaterdag gestopt.. nu 2 dagen later, neemt mijn hoofdpijn pas af. Dit medicijn neem ik nooit meer!!!!!

09-09-2018 | Vrouw | 64
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Heb deze medicijnen gekregen omdat ik vier soorten bacterien had in mijn wond. ik voelde me niet goed maar na de eerste tablet werd ik duizelig, misselijk, Nu heb ik toch doorgezet maar ik werd steeds zieker. Ik kon moeilijk lopen had hallucinaties, slechte ogen, wazig zicht.erge hoofdpijn, rode plekjes over mijn hele lichaam. prikkende huid. Van mij mogen ze in d[lees meer...]e vuilbak. Ik slikte deze medicijnen met nog een andere antibiotica namelijk, Ciprofloxacine Sandoz 500 mg twee per dag.