Augmentin

Voorhoofdsholteontsteking (1 mening)
Kaakontsteking (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)
Oogontsteking (1 mening)
Bacteriële infectie (1 mening)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)

Amoxicilline (476 meningen)
Amoxicilline / Clavulaanzuur (384 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Clamoxyl (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

16-10-2018

Augmentin (amoxicilline / clavulaanzuur)
Trekken van tand of kies

Met veel pijn had ik 's maandags een afspraak bij de tandarts en de tand moest getrokken worden, maar er zat een infectie ter hoogte van de wortel. Dus kreeg ik eerst een voorschrift voor Augmetin antibiotica. (Eigenlijk had ik dit niet mogen voorgeschreven krijgen, want ik ben allergisch voor penicilline). Na het beginnen nemen op maandagmiddag was de pijn direct verdwen[lees meer...]en en ook dinsdag heb ik geen pijn meer gehad. Maar vanaf woensdag was de pijn terug. Mogelijke bijwerking: Ik heb ook ernstige hoofdpijn gehad. Vrijdag is dan toch mijn tand getrokken en dit is verschrikkelijk pijnlijk geweest. Nu vier dagen later heb ik door de infectie nog steeds pijn aan mijn kaakbeen, maar de hoofdpijn is nu wel bijna over.
01-10-2018

Augmentin (amoxicilline / clavulaanzuur)

Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen door een specialist in Italië ter voorkoming van een infectie. Woensdagochtend gestart met de kuur waarna ik na 2 dagen vreselijke (migraine achtige) hoofdpijn achter mijn ogen kreeg en een kloppend hoofd. Daarnaast ook pijnlijke ogen. Ik stond ermee op en ging ermee naar bed. Ik heb overigens NOOIT hoofdpijn. Ik kon niet meer fu[lees meer...]nctioneren zonder eerst minimaal 2 paracetamol te nemen. En dan nog voelde ik mijn bonkende hoofd. Ik ben de kuur eerder gestopt, omdat mij dit niet goed leek.. zaterdag gestopt.. nu 2 dagen later, neemt mijn hoofdpijn pas af. Dit medicijn neem ik nooit meer!!!!!
09-09-2018

Augmentin (amoxicilline / clavulaanzuur)

Heb deze medicijnen gekregen omdat ik vier soorten bacterien had in mijn wond. ik voelde me niet goed maar na de eerste tablet werd ik duizelig, misselijk, Nu heb ik toch doorgezet maar ik werd steeds zieker. Ik kon moeilijk lopen had hallucinaties, slechte ogen, wazig zicht.erge hoofdpijn, rode plekjes over mijn hele lichaam. prikkende huid. Van mij mogen ze in d[lees meer...]e vuilbak. Ik slikte deze medicijnen met nog een andere antibiotica namelijk, Ciprofloxacine Sandoz 500 mg twee per dag.
30-04-2018

Infectie (wond)

Na inname van enkele tabletten kreeg ik 's nachts hallucinaties die heel angstig waren. Alles leek een buiten-proportionele omvang te hebben en niks stond stil, het leek alsof het dak naar beneden viel, etc. Tegelijkertijd last van hyperventilatie. Dit nooit meer! Er staat niet op de bijsluiter dat dit medicijn het zenuwstelsel aan kan tasten (al dan niet tijdelijk). Inmid[lees meer...]dels heb ik van een vriendin soortgelijke ervaringen vernomen. Als je het mij vraagt is dit een gevaarlijk medicijn.
21-05-2017

Bacteriële infectie

Helpt goed, maar veroorzaakt bij mij extreem gewelddadige nachtmerries
18-08-2016

Augmentin (amoxicilline / clavulaanzuur)

Na een tandarts bezoek uit voorzorg.
30-07-2016

Oogontsteking

Beste lezers, Na verschillende druppels gebruikt te hebben die niet hielpen. Kreeg ik Augmentin voorgeschreven voor een oogontsteking. De eerste dag was de zwelling, pijn en jeuk al stukken minder.....Nu de tweede dag is het zo goed als weg. Nog een kleine verdikking boven het oog. Als het zooo doorgaat, ben ik er morgen geheel vanaf. Dus ben ik zeer tevreden over de werki[lees meer...]ng van dit medicijn. En mijn oog zag er echt niet best uit. Echt ik dacht dit komt niet meer goed. En ik behoud blijvende schade. Maar niet dus gelukkig. Dankzij dit wonder medicijn. Geen moment spijt van het gebruik ervan.
17-05-2016

Infectie (wond)

Deze antibiotica werkt snel en is prima tegen open wonden. En tegen het vuil wat snel naar buiten komt.
18-10-2015

Infectie (wond)

Na de zeer veel negatieve berichten over dit middel hierbij een positieve. Na zo'n 2 maanden met een (onderkende) geïnfecteerde wond te hebben gelopen, begonnen met Augmentin voor zo'n 3 weken. Na 48u kon ik al verschil merken: geen pijn meer en de wond begon te genezen. Voor mij is dit middel een absolute redding geweest. Heb alleen wel de hele dag hoofdpijn; maarg[lees meer...]oed dat zal ook weer verdwijnen bij het stoppen van dit middel. Heb het er 100% voor over.
22-02-2015

Kaakontsteking

Het middel Augmentin is hetzelfde als Amoxicilline / Clavulaanzuur en werd me voorgeschreven door mijn behandelende tandarts voor een wortelkanaal-behandeling jaren geleden en staat nu bij mijn apotheek én mijn huisarts bij de "verboden" medicijnen voor mij. Ik kreeg reeds de eerste dag ontzettende diarree, zelfs met een kwart van de tablet. Na overleg met de weekend-tanda[lees meer...]rts ben ik moeten stoppen, anders was ik helemaal uitgedroogd! Ik verloor gewoon helder vocht. De schuldige is volgens een huisarts de Clavulaanzuur, want met een nieuw recept met alléén Amoxicilline, kon ik mijn kuur afmaken. De weekend-tandarts vertelde mij ook, dat zij Augmentin nóóit zouden voorgeschreven hebben. Deze bijwerkingen kwamen regelmatig voor.
30-03-2014

Augmentin (amoxicilline / clavulaanzuur)

Ontstoken stomp, nu na 3 dagen minimaal effect, maar wel pijnlijke rode bultjes. ik moet nog 4 dagen slikken, ik ben benieuwd of de klachten afnemen voordat de uitslag te erg wordt.
19-11-2013

Bloedstolsels

Heb als bijwerking van dit medicijn trombose gekregen, met longembolie
01-06-2013

Longontsteking

Volgens HA een goed middel , na inname van 3 stuks in een dag slechtste nacht van mijn leven gehad. 20 x braken en ook nog diaree , nu dag later onder de uitslag. Iom ziekenhuis direct gestopt met deze rommel. Voor mij nooit meer
21-05-2013

Hoofdpijn

Zware hoofdpijn en lichte duizeligheid. Het nemen van ibuprofen is wel effectief. Het nemen van deze pijnstiller is echt dag en nacht nodig.
06-12-2012

Blaasontsteking

Enkele uur na de eeste inname meteen een branderig gevoel tussen de benen en pijn bij het water laten. Volgende dag werd dit begelijdt door wit vloed en erge jeuk; resultaat weer een schimmelinfektie!!! Is nu al de 3 keer en elke keer weer het zelfde, wat maakt het voor een zin als een medicijn je ergens anders ziek maakt in plaats van beter??? Voor mij hoort het man de [lees meer...]markt genommen te worden
10-10-2012

Augmentin (amoxicilline / clavulaanzuur)

Het begon allemaal met eczeem in mijn gezicht en hals! 2 weken geleden kwam daar krentenbaard bij. Augmentin gekregen hiervoor, de krentenbaard is helemaal weg gegaan, vrij snel ook, helaas na 6 dagen gebruik werd ik allergisch voor deze antibiotica. Moeite met slikken ed. maar allerergste: extreme huiduitslag over mijn complete lichaam. Heftige jeuk en brandend gevoel. Op[lees meer...] mijn schenen en voeten na is er geen normaal plekje huid meer te vinden. Voel me door en door slecht, wat een rotmiddel, de antiallergiepillen slaan ook niet aan dus nu aan de prednison. Had achteraf gezien liever een antibioticazalf gekregen..

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum