categorie

Antibiotica - penicillines smalspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines smalspectrum

19-11-2022 | Man | 46
Wondroos
Werkt niet goed tegen wondroos. Lastig met innemen vanwege etenstijden die je moet gaan plannen, want niet innemen tussen 1 uur voor het eten en 2 uur erna. Beetje gruis in stinkende verkleurde urine. Daarna overgegaan op amoxicilline met clavulaanzuur (augmentin) en die werkte een heel stuk beter.

02-11-2022 | Man | 38
Keelontsteking
Het werkt goed tegen de infectie in mijn keel maar ik voel zo misselijk en ik moet echt sterk zijn om niet te gaan overgeven. Heel sterk effect op mijn maagd en darm en dat is helemaal niet leuk. Ik had bijna mijn keel infectie gehouden ipv dit medicijn te gebruiken. Ik had er geen last van met amoxicilline.

30-10-2022 | Vrouw | 41
Bacteriële infectie
Vooraf gewaarschuwd voor misselijkheid en het vervelende inname schema, maar totaal geen bijwerkingen gehad, niet eens vermoeidheid. Schema: 4x 1 pil, waarbij 2 uur ervoor en 1 uur erna niets eten, gedurende 10 dgn. Klonk lastiger dan het in praktijk was: vooraf gewoon even goed plannen en veel alarmpjes op de telefoon. Prima ervaring dus.

30-10-2022 | Vrouw | 34
Keelontsteking
Misselijk na innemen op lege maag. Grote capsule als je moeilijk kan slikken.

26-10-2022 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Puistjes op benen en billen die maar niet weggingen. Na medicatie verminderde dit snel en zichtbaar. Om 7,12,18 en 23u slikte ik. Nadeel: zo laat en vroeg op de dag mag je niet meteen (weer) gaan liggen. 7dagen 4x per dag slikken. Op de laatste dag merkte ik een vervelende bijwerking: schimmelinfectie.

23-10-2022 | Vrouw | 55
Ontsteking in de borst
Bij borstontsteking gestart. Het weekend de huisartsenpost gebeld in verband met verergeren van klachten: roodheid, zwelling, verhoogde temp en meer pijn. Nu Amoxicilline/clavulaan voorgeschreven gekregen. Heb 3 tabletten gehad. Ik hou het nog even in de gaten maar tot nu toe geen verbetering.

09-10-2022 | Vrouw | 57
Infectie (wond)
Na een operatie in het ziekenhuis zijn veel Staphylococcus aureus in de gehechte wond bij mijn navel gevonden. De binnenkant van mijn navel was knalrood. Ik kreeg dit middel om 10 dagen lang te slikken met de waarschuwing om de hele kuur af te maken. Ik gebruik dit medicijn nu 5 dagen en was vanaf dag 1 behoorlijk misselijk. IK vind ook het uurschema voor het innemen van[lees meer...] de capsules: op een lege maag innemen of pas 2 uur na een maaltijd en daarna nog eens een uur te moeten wachten om te mogen eten heel moeilijk om vol te houden. Maagzuur maakt het nog vervelender. IK heb daarom wel eens gesmokkeld voor dat ik naar bed ging: ik nam een beker anijsmelk om beide klachten tegen te gaan en te kunnen slapen. Het middel werkte wel snel binnen 2 dagen werd mijn navel roze ipv vlammend rood. Ik zet telkens de timer op mijn telefoon om me zoveel mogelijk aan de regels voor innemen te houden. Nog 5 dagen (zucht).

30-09-2022 | Vrouw | 77
Infectie (wond)
direkt na 1e inname, gevoel dat pil niet zakte, zuurbrande n, misselijk, geen eetlust, nam pil in met veel water, thee, of lauwe melk, dit laatste hielp n beetje........... ben de 3e dag 1 witteboterham gaan eten met alleen boter, dit voorkwam alle bovenstaande klachten.

20-09-2022 | Man | 55
Keelontsteking
Sinds mijn 6e levensjaar schrijft mijn huisarts mij broxil voor. Dit is het enige middel dat mij snel en effectief van mijn amandelontsteking afhelpt. Doxicycline helpt dus absoluut niet. Ik heb wel eens een vervangende arts gehad die dit, ondanks mijn nee, toch voorschreef. Geen enkel resultaat. Vroeger als kind 2x per jaar, de laatste jaren vrijwel niet meer, ben 55 nu, [lees meer...]tot 1x per jaar. Het is voor mij nog steeds mijn redder in nood!

07-09-2022 | Vrouw | 35
Keelontsteking
Van de hap deze kuur voorgeschreven gekregen. In het begin ging het oke. De tweede dag werd ik alleen maar zieker. De derde dag eind van de middag, begin avond ineens rood paarse puntjes op mijn huid en de koorts terug. Contact gehad met de hap, blijk allergisch. Uiteindelijk heeft het geen goed gedaan voor mijn keelpijn en is deze nog altijd aanwezig. Ben er wel achter[lees meer...]gekomen dat ik dus niet tegen deze antibiotica kan.

24-08-2022 | Man | 19
Amandelontsteking
Had een enorme keelamandel ontsteking. Amandelen waren heel dik en veel witte puntjes erop, 3 dagen afgewacht op verzoek van huisartspost, toen naar eigen huisarts gegaan, die schreef mij broxil voor…Wonderspul! Na 1 dag broxil kon ik iets beter slikken, na dag 2 kan ik alweer eten en zonder moeite slikken Top!

24-08-2022 | Man | 66
Wondroos
Gestart met medicatie toen de wondroos al 10 dagen flink bezig was. Na 24uur groot effect. Na 4 dagen bultjes en jeuk.

11-08-2022 | Vrouw | 31
Allergische reactie
Gestoken door een hommel (in wespen seizoen, zeer knap) na 2 dagen heftige roodheid, bult, uitslag etc dus die middel gekregen. Ik kan de hele dag wel slapen. Ben ontzettend moe!!!!! Het helpt ontzettend en het doorslikken merk je niet. Blij als ik van deze troep af ben.

05-08-2022 | Vrouw | 47
Ontsteking in de borst
Ondanks zeer gevoelig maag-darmstelsel geen last gehad van braken of diarree. In het geheel geen last gehad van andere bijwerkingen. Na 3 dagen merkte ik dat de ontsteking zelf en infiltraten minder rood waren, zwelling werd ook minder. Beste ervaring ooit met antibiotica.

31-07-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
10 dagen gebruikt voor een slijmbeursontsteking. De pijn en zwelling nam snel af.

25-07-2022 | Vrouw | 48
Keelontsteking
Al na een dag innemen ging t n stuk beter. Aangezien ze op een lege maag ingenomen moeten worden werd ik gaandeweg steeds beroerder en misselijker tot braken toe. Ook de grootte van capsule is voor mij geen voordeel; ik ben een slechte pillen slikker, laat staat n hele capsule..

25-07-2022 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Moet dit middel slikken ivm een enigszins ontstoken kattenbeet. Mijn insziens was de ontsteking vanzelf wel over gegaan, maar de huisarts vertrouwde het niet. Braaf aan de kuur begonnen dus. Ik zit nu in de ochtend van dag 4 en ik kan niet meer. De infectie is weg, maar dit verwachtte ik rond deze tijd al wel dus of het dankzij de pillen is, durf ik niet te zeggen. Wel wor[lees meer...]d ik helemaal hopeloos van de bijwerkingen. Die vreselijke brandende maag en slokdarm, de rommelende darmen, de diarree. Wat een vergif. Dit doe ik nooit meer en ik ga ook vragen of ik eerder mag stoppen.

10-07-2022 | Vrouw | 65
Bronchitis
Veel en vervelende bijwerkingen, deze nog nooit gehad bij gebruik van andere antibiotica

26-06-2022 | Man | 45
Bacteriële infectie
Infectie teen, lijkt vanaf pil 1 te helpen. Enorme vooruitgang, dag 3 infectie zo goed als weg. Bijwerking, langdurige keelpijn verdwijnt voor de zon. Pijnlijke 💪 bicep lijkt ook goed te gedijen met deze penicilline. Al met al voor mij een wonder middel. Geen negatieve bijwerken so far.

Floxapen

23-06-2022 | Man | 1
Krentenbaard
Het is voor een kindje van 1.5 voorgeschreven. Hij weigert te drinken.. We hebben het met melk/ ranja en water geprobeerd te mengen maar hij doet er geen slok van. Zelf geprobeerd en het is vreselijk smerig! Niet nornaal zo goor! Smaak blijft in je mond, heel vies

21-06-2022 | Man | 79
Bacteriële infectie
Vier keer per dag 1000 mg. Werkzaamheid is bij mij onvoldoende. Geen bijwerkingen of maagbezwaren ondervonden.

19-06-2022 | Vrouw | 17
Keelontsteking
Ik had na vakantie een erge keelontsteking. Kon niks meer: praten en slikken ging niet en had niks geen energie. Al na de eerste dag van broxil slikken ging het een stuk beter!! Ook had ik veel geslapen, dat helpt ook mee denk ik. Nu zit ik op dag 6 en ben er ook wel klaar mee nu, aangezien ik de pillen moet nemen op lege maag, 3 keer per dag. Over het algemeen tevreden!

19-06-2022 | Vrouw | 36
Keelontsteking
Werkt snel, na 2 dagen ging het echt beter met mijn keel. Wel wat misselijk na het slikken van de pil maar is wel te doen. Zijn wel grote pillen, wat lastig te slikken ivm de keelontsteking, dat was niet fijn

18-06-2022 | Vrouw | 63
Infectie (wond)
pijnlijke mond, lippen en tong. gevoelloze tong en hele vieze smaak in mijn mond

25-05-2022 | Vrouw | 34
Infectie (wond)
Ontstoken abces bij stuitje, hieraan geopereerd. Open wond gelaten moet van binnenuit genezen. Hierbij voor 10 dagen de flucloxacilline gekregen, 4x per dag 500 mg. Kan wel merken dat het aan zware antibiotica is, word er erg moe van(kan ook van de infectie zijn. en heb amper honger. Grote nadeel is dat je pas 2 uur na het eten 1 capsule mag innemen en na inname pas een [lees meer...]uur later mag eten. Gebruiksgemak is dus niet zo vriendelijk, maar het moet maar voor de infectie. Misselijkheid heb ik enkel als ik te vroeg na inname eet of andersom. Als je hier goed op let valt het heel erg mee

20-05-2022 | Vrouw | 33
Keelontsteking
Gebruik voor fikse keelontsteking en ontstekingen in de luchtwegen. Middel bewaren in de koelkast en niet vlak voor of na het eten innemen. Na een aantal dagen enig effect te merken, maar klachten bleven. Na een aantal dagen wondjes en scheuren op de lippen. Einde kuur allergische reactie waarbij keel en gezicht opzwellen. Erg beangstigend.

01-05-2022 | Man | 64
Wondroos
Innemen gaat prima. Schema 7-12.17-23 uur. Erg misselijk en het gevoel dat er een steen in mijn maag zit. Meeste last hiervan als ik ga liggen. Moet ik na inname nog een tijd blijven zitten? Lijkt namelijk of dit medicijn problemen veroorzaakt als ik gelijk weer ga liggen(wil ook snel weer liggen omdat ik mij moe en beroerd voel door de wondroos) Moe en af en toe slaan[lees meer...] mijn gedachten op hol.

30-04-2022 | Vrouw | 36
Keelontsteking
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen vanwege een keelontsteking. Na paar dagen kreeg ik koorts alsof ik een griep kreeg en werd ik verkouden. Ik voelde me weeeig/soort misselijk gevoel in de maag. En een droge mond en vieze smaak in de mond. Drinken smaakte ook anders.

28-04-2022 | Vrouw | 65
Infectie (wond)
Bij inname veel last van keelpijn en gevoel dat de capsule blijft hangen in de keel. Gelukkig gebruik ik maagbeschermer OMEPRAZOL dus geen last van mijn maag. Werkt goed maar inname 4 x per dag is lastig te verdelen. Na 10 dagen nog steeds brandend gevoel in mijn keel.

24-04-2022 | Vrouw | 54
Wondroos
Ik was op tijd bij huisarts. Had wel 2 dagen verhoging. Wondroos werd wel minder maar na 10 dagen slikken nog niet weg. Verlengd met 5 dagen. Ben wel inmiddels 2 kg aangekomen ondanks zelfde dieet en sporten. Vocht vasthouden.Ik denk dat ik wat meer water moet drinken. Kreeg het na elke keer slikken benauwd, alsof mijn keel werd dicht geknepen. Ook kreeg ik uitslag over [lees meer...]mijn bovenbenen. Wondroos had ik op mijn arm . Ik heb lymfoedeem door bestraling. Borstkanker gehad. Nu laatste dag vd antibiotica. Wondroos is bijna weg. Toch maar weer naar de huisarts voor beoordeling. Hoop dat ik geen verlenging hoef, vind het toch wel een dingetje met de slikschema.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5819)
Anticonceptie - overig (4280)
Cholesterol (3119)
Depressie - antidepressiva overig (2951)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2697)
Pijn - morfine-achtigen (2425)
ADHD - psychostimulantia (2396)
Verslavingsziekten (2186)
Pijn (2169)
Bloeddruk - betablokkers (1830)
Maagzuur - protonpompremmers (1698)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1627)
Anticonceptie - eenfase (1510)
Angststoornissen (1440)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1437)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1349)
Depressie - antidepressiva TCA (1169)
Antibiotica - urineweginfectie (1149)