categorie

Antibiotica - penicillines smalspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines smalspectrum

24-12-2021 | Vrouw | 17
Bacteriële infectie
Vies om doorteslikken maar helpt wel werd wel bang door internet met nieren enzo maar heeft geen bijwerkingen ik blijf sporten zonder moeite

21-12-2021 | Vrouw | 78
Infectie (wond)
moet doorlopend naar het toilet (diaree) en ben misselijk en moe

16-12-2021 | Man | 54
Kiespijn
Voorgeschreven door tandarts i.v.m. ernstige en aanhoudende kiespijn. De tandarts heeft in afwachting van de definitieve wortelkanaalbehandeling bij twee kiezen eerst het zenuwkanaal moeten behandelen. Hoewel dat enige verlichting gaf bleef de kiespijn aanwezig en schreef hij Broxil voor. Om de horror verhalen hier enigszins in balans te brengen: ik (man, gezond, 54) heb t[lees meer...]otaal geen bijwerkingen ervaren. Zelfs niet een beetje misselijk geweest. In het verleden wel eens last gehad van diarree bij gebruik van antibiotica maar ook daarvan had ik deze keer geen last. Enige nadeel was dat de plakkerige capsules in de keel blijven steken. Heb ze daarom meestal met een hap vla of een cracker ingenomen. Dat heeft bij mij de werkzaamheid niet negatief beïnvloed.

12-11-2021 | Man | 29
Amandelontsteking

10-11-2021 | Vrouw | 23

31-10-2021 | Man | 38
Keelontsteking
Eerste dag een klein beetje misselijk en een rommelig gevoel in de maag, daarna geen last meer gehad van bijwerkingen. De capsules zijn groot van formaat en aangezien ik slikproblemen had was dit een probleem. Capsules breek ik daarom op 't advies van de apotheker doormidden en drink 't weg met een klein beetje ranja, vervolgens neem ik een groot glas water.

17-10-2021 | Vrouw | 69
Infectie (wond)
Heb een wond op de arm, die is gaan ontsteken. Huisarts dacht aan lymfevat ontsteking. Ontsteking werd al snel minder maar ben erg ziek van deze antibiotica. Heb PDS, dus al heel gevoelige darmen. Neem extra probiotica. Veel hoofdpijn, misselijk , algehele malaise en vreselijk moe. Bel morgen de huisarts, wil hier mee stoppen, ook al is het effectief.

16-10-2021 | Vrouw | 28
Oorontsteking
10 daagse kuur gekregen, i.v.m bacteriële infectie in het oor. De eerste 2 dagen van de kuur wat dunne ontlasting en een flauw gevoel op de maag in de ochtend (op nuchtere maag). Dit verdween eigelijk de 3e dag. De kuur was snel effectief, ik voelde mij de 3e dag al een stuk beter. Kuur met voldoende water innemen. Daarnaast heb ik pro-biotica ernaast gebruikt. K[lees meer...]ortom effectief en weinig bijwerkingen.

11-10-2021 | Man | 64
Infectie (wond)
Ik ben een 64-jarige man en hebt 10 dagen lang 4 x daags 500 mg Flucloxacilline moeten innemen (t/m zaterdag 2/10) i.v.m. een flinke ontsteking onder aan mijn voet. Geen enkele bijwerking gehad. Zelfs geen maag/darmklachten. De ontsteking was na 4 dagen geheel verdwenen en de 10-daagse kuur helemaal afgemaakt. Geweldig middel wat tevens bekend staat dag het vrijwel nooit [lees meer...](minder dan 1 op de 10000 mensen) geen enkele bijwerking geeft. Ook de inname van de capsules gaat (ondanks de grootte) prima als je maar een groot glas water neemt dan heb je totaal geen last. En je krijgt echt niet het gevoel dat de capsule in je keel blijft "hangen". Topmiddel in alle opzichten en kan het een ieder van harte aanbevelen.

10-10-2021 | Vrouw | 20
Keelontsteking
ha vermoedt keelontsteking. Bloedonderzoek geeft geen Pfeiffer. Eerst amoxilline gekregen, maar klieren werden groter. Gestopt na 2 dagen. Na 1 week weer naar ha en zag ze vlekken in keel. toen Broxil gekregen. Na 4 pillen begon de uitslag en werd ik wakker met gezwollen en rood gezicht. In overleg met ha gestopt. Wat een paardenmiddel. Na weer 24 uur keel nog steeds ontst[lees meer...]oken en klieren gezwollen en uitslag over heel mijn romp!!

30-09-2021 | Man | 64
Bacteriële infectie
Top Antibiotica. Ik heb dit middel 10 dagen 4 x daags 500 mg gebruikt i.v.m. een ontstoken voet door een bacterie. Na 4 dagen voet al niet meer dik en rood meer en klachten verdwenen. Kuur geheel afgemaakt. Totaal geen bijwerkingen gehad (zelfs geen maag/darmklachten). En ook inname ging prima zonder dat (broodje aap verhaal) ik het gevoel had dat de capsule in mijn keel [lees meer...]bleef hangen. Waar halen ze deze onzin vandaan. Gewoon een Topmiddel wat bekend staat dat het geen bijwerkingen heeft (minder dan 1 op 10000 mensen op alle gebieden). Dus ik moet wel lachen om al die "Indianenverhalen" hier. Wat een onzin. Gewoon een Wereldmiddel.

24-09-2021 | Vrouw | 36
Gehoorgangontstekingen

18-09-2021 | Vrouw | 46
Bacteriële infectie
Kuur van 10 dagen ivm huidinfectie. Na 2 dagen gestopt ivm klachten. Met helicopter naar ziekenhuis gebracht. Na een week van onderzoeken was de conclusie dat ik kerngezond was en dat de oorzaak van de klachten wel dit medicijn moet zijn geweest. Vreselijk als je CONTINU MOET bewegen, niet even stil kan zitten of liggen, laat staan slapen. Huidinfectie was wel weg.

16-09-2021 | Vrouw | 45
Bacteriële infectie
Gevoel dat de pil in de keel blijft steken. Vervelend om in te nemen op de nuchtere maag. Ook lastig plannen 1 uur voor het eten en 2 uur na een maaltijd. Geen eetlust. Omdat de kuur moet worden afgemaakt ben ik de pillen blijven slikken maar ben blij dat ik er morgen vanaf ben.

13-09-2021 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik heb geen bijwerkingen bij dit medicijn en na een dag waren de klachten gelijk ietsjes minder. Ik had een flinke keelontsteking waarbij ik niet eens meer echt kon slikken en met deze antibiotica was ik er binnen een week weer vanaf! Van de reacties werd ik zelf best bang maar onthoud goed: mensen nemen vaak de moeite om een reactie te plaatsen wanneer ze ergens een k[lees meer...]lacht over hebben. Daarom wil ik eventjes schrijven dat het goed voor mij werkte!

12-09-2021 | Vrouw | 60
Infectie (wond)
Een wondje op mijn scheenbeen veranderde in een paar dagen in een donkerrood gebied om de wond wat zich uitbreidde tot een half been, met blaren en jeuk. Maar werd gezwachteld dus daar kon ik niet krabben. Het ging van kwaad tot erger toen ik grote vlekken op mijn onderarmen kreeg en jeuk ben ik gestopt met deze kuur. Wat dus een goede beslissing was 4 dagen later was all[lees meer...]e roodheid verdwenen alleen de wond ziet er nog raar uit. Ook had ik het gevoel dat de capsule bleef hangen in mijn keel, drink 2 liter water maar dat gevoel bleef ik houden. Voor mij dus niet weer deze kuur!!

05-09-2021 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Vanwege een infectie in een wond dit middel voorgeschreven gekregen. 4x per dag een capsule op een lege maag. Wat een vreselijk middel is het! Heb al vaker antibiotica gebruikt, maar nog nooit zulke bijwerkingen als dit. Ik heb elke na elke capsule binnen een half uur het gevoel dat mijn hele binnenkant weggebrand wordt en zit continu tegen overgeven aan. Omeprazol neemt m[lees meer...]et moeite de scherpe randjes weg. Het branden houdt aan tot de volgende capsule en ik lig er in de nacht wakker van. Ook ben ik enorm vermoeid en heb ik last van mijn darmen.

03-09-2021 | Vrouw | 25
Oorontsteking
Relatief grote pil. Ben er misselijk van geworden. Met medicijn tegen misselijkheid erbij wel de kuur kunnen afmaken. Probleem verholpen.

31-08-2021 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Gekregen bij lymfangitis. Heel effectief. Rode streep op mijn been werd met het uur kleiner. Wel last van misselijkheid. Ook nog na de kuur (weet niet of dat ook door de flucloxacilline komt, maar denk t wel)

18-08-2021 | Vrouw | 33
Infectie (wond)
Na de 2de dag ontzettend misselijk, hoofdpijn en last van maag en darmen. Wat een troep is dit spul zeg. Na 3 dagen gestopt. Niet vol te houden.

07-08-2021 | Man | 36
Bacteriële infectie
Door een lymfevatontsteking begonnen met een kuur van 10 dagen, ontsteking is na een paar dagen langzaam weggetrokken. Slikken is even wat puzzelen met eten, aangezien je ze op een lege maag moet nemen. Eerste dagen wat last van diarree, nu vooral last van keelpijn en pijn met slikken, ook vaker het gevoel gehad dat de pil bleef hangen ergens in de slokdarm. Gisteren was d[lees meer...]e laatste dag van de kuur dus hoop dat de keelpijn nu ook snel verdwijnt niet echt een fijne bijwerking in ieder geval

07-08-2021 | Man | 56
Bacteriële infectie
Ik heb veel gelezen over dit medicijn hier en had ook last van schorre, pijnlijke keel, net of het bleef hangen. De oplossing die ik heb ontdekt is dat er misschien bij de makers aan de buitenkant nog resten van de binnenkant kunnen zitten. ik heb met een zakdoek, tissue de buitenkant van de capsule schoon gemaakt en voor de inname een flink slok water genomen en water in [lees meer...]de mond en toen ermee de capsule doorgeslikt en flink wat water na gedronken. Ik heb op deze manier geen last meer gehad van schorre of pijnlijke keel of het gevoel dat het ergens bleef hangen.

03-08-2021 | Vrouw | 27
Oorontsteking
Ik heb een fikse oorontsteking waarbij druppels met antibiotica niet hielpen, dus deze voorgeschreven gekregen. Zit nu op dag 3 en merk geen verbetering. Wel moet ik na bijna alles wat ik eet of drink overgeven, heb ik eigenlijk helemaal geen honger en ben ik constant zo moe dat ik alleen maar in bed lig. Volgens de arts zou ik met deze antibiotica sneller beter worden maa[lees meer...]r op deze manier zit dat er niet in.

02-08-2021 | Vrouw | 83
Infectie (wond)
Infectie, cellulitis, in hand en pijn na 2 dagen duidelijk minder, geplande ditterbehandeling moest helaas uitgesteld worden

31-07-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Kuur gekregen ivm bacteriële infectie in de oksel (folliculitis) Slik de pillen nu 3 dagen en heb weinig bijwerkingen. Wel het gevoel dat de pil ergens blijft hangen en dat terwijl ik altijd supplementen slik die minstens net zo groot zijn en daar nooit last van heb gehad. Ik slik de pil om 07.00-15.00-23.00. Tip: slik tussendoor (moet 4 uur tussen zitten anders zinloos) e[lees meer...]en goede probiotica! Antibiotica doodt helaas ook de goede bacteriën, en als je darmflora niet goed is blijf je kwakkelen met je gezondheid. Ik slik deze dus om 12.00 en 19.00. Biokult heeft een zeer goede probiotica.

19-07-2021 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
heb hem gekregen voor een onsteking mijn oksel holte en lympfe klieren in de hoop dat het weg zou gaan na 3dgn te hebben gebruikt word de plek roder uiteindelijk doorverwezen naar de spoedpost daar is ie opgesneden en is het verholpen :) moet de kuur nog afmaken tot donderdag

16-07-2021 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Na 2 dagen met deze antibiotica gestopt omdat deze niet aansloeg en ik er kotsmisselijk van werd. Ook kreeg ik erg veel last van brandend maagzuur. Dokter heeft het omgeruild naar amoxicilline clavulaanzuur. Nergens meer last van gehad.

05-07-2021 | Vrouw | 34
Keelontsteking
Sinds de eerste pil misselijk en sinds de derde kan ik niet meer stoppen met overgeven. Mijn keel voelt Wel minder ontstoken. Heb me nog nooit zo ziek gevoeld met antibiotica als bij deze. De dokter gebeld, advies is gewoon doorgaan of stoppen..

02-07-2021 | Vrouw | 56
Wondroos
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het werkte al op de tweede dag (ik had een kuur voor 10 dagen) en ik had totaal geen bijwerkingen.

20-06-2021 | Vrouw | 13
Keelontsteking
Dochter 13 kreeg deze voorgeschreven ivm keelontsteking. Eerst het drankje, dit verdroeg ze niet, gaf direct over. Erna pilvorm, dag 2 nu en kind is hartstikke ellendig ervan. Ik herken haar gewoon niet terug. Ontzettend misselijk, wil alleen maar liggen, braakneigingen, kan er niet van slapen, heeft een zwaar hoofd. Echt een rot medicijn.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)