categorie

Antibiotica - penicillines smalspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines smalspectrum

01-10-2019

Keelontsteking

De eerste dagen van mijn keelonsteking was ik erg blij met Broxil. Echter vond ik na een aantal dagen de bijwerkingen erg onprettig. Ik ervaarde de misselijkheid op een gegeven moment als onaangenaamder dan de gehele keelpijn.
30-09-2019

Keelontsteking

Er gebeurde niks, ik werd alleen maar zieker. Na 3 dagen overgestapt op amox/clav zuur. Toen ging het al snel beter.
10-09-2019

Amandelontsteking

16-08-2019

Flucloxacilline (flucloxacilline)

Schimmelinfectie gekregen nadat ik gestopt was met mijn kuur. De kuur heeft én niet geholpen, én alleen maar bijwerkingen gegeven.
12-08-2019

Wondroos

Ik moet 4 x per dag 2 x 500 mg slikken, óf 1 uur voor, óf 2 uur na de maaltijd. Ik vind het handiger om 1 uur voor de maaltijd de capsules in te nemen op de lege maag. Mijn schema voor de medicijniname is: 08:00, 13:00, 17:00 en 23:00 Mijn maaltijden zijn dan om: 09:00, 14:00, 18:00 In de ochtend eet ik 2 boterhammen, de middagmaaltijd sla ik vaak over en [lees meer...]om 18:00 eet ik eventueel wat brood met als hoofdmaaltijd veel fruit (banaan, mandarijnen en appel) Tussen de maaltijden door drink ik witte thee. In het begin had ik last van diaree, maar later werd het vaste ontlasting. Ik heb vooral last van verminderde concentratie.
11-08-2019

Oogontsteking

Alles begon met een pukkeltje op de rand van mijn ooglid. Ontstoken oog/talgklier met gevolg driedubbel dik oog. Eerst antibioticazalf gekregen voor in oog, maar het was te sterk. 5 dagen nu deze antibiotica en moet er nog 2. Hij slaat goed aan en daar ben ik wel tevreden over. Je moet hem 1 uur voor de maaltijd en 2 uur na de maaltijd innemen. Voor mij is dit echt een d[lees meer...]ingetje. Heb moeten puzzelen en wekkers gezet. Ik merk nu sinds dag 4 zo'n beetje dat ik op sta met een bepaalde zwaarte in mijn lijf en ben daarbij heel duizelig. Wordt er gewoon apathisch van. Weinig kracht. Ik ga wel door, moet wel, maar ik ben er niet helemaal bij. Ook last van maagzuur en heb het idee dat ik verhouden wordt met keelontsteking,wat me sterk lijkt aangezien ik antibiotica slik. Maar goed.
04-08-2019

Wondroos

Wondroos opgelopen. Ik (man, 29), heb deze kuur gekregen voor 7 dagen. 500 mg, 3x per dag. In tegenstelling tot anderen totaal geen last van bijwerkingen. Wondroos was binnen 3 dagen helemaal verdwenen. Eerste 2 dagen hooguit een beetje rommelende buik en het gevoel dat het medicijn 'bleef hangen'. Paar keer diep zuchten zorgde al voor vermindering hiervan. Ik slik zeer ze[lees meer...]lden antibiotica en eet geen vlees dus krijg ook niet onbedoeld antibiotica binnen. Ik rook wel. Verder gebruik ik geen andere medicatie. Ik heb het medicijn, zoals voorgeschreven, altijd op een lege maag ingenomen. 2 uur voor inname niets gegeten en na inname altijd een uur gewacht met eten. Ontlasting ook ongewijzigd.
26-06-2019

Keelontsteking

Sins vandaag 26-06/2019 gebruik nu me 3 dosis in genomen nog nooit dit gehad medicijn voelde me al niet lekker pijn me buik/maag en beetje misselijk en nu ik hier sommige dingen leest ppffff. Normaal slik ik napoxan voorbeurs anders maar dat ken nu niet gebruiken maar daar heb ik maag beschermers voor maar volgens mij moet ze hier ook voor gebruiken maar beetje kak bij de [lees meer...]appo denk ik dus ga morgen ochten eerst even bellen hoe en wat en anders wil gewoon een antibiotica die al een x had want die duurde maar 7 dagen en deze 10 pppffd en trouwens me dochter van 6 had ook last van d’r keel dus dacht laten we die ook even checken en die had niks tot dat ik bij de appo was en de appo zij het is ook voor dochter nou kreeg de huisarts niet te pakken en toen ik thuis kwam zag ik op de bij sluiter kinder vanaf 10 jaar maar meschien is dat dan een lichter dossis?? Maar goed ni ik hier het een en ander heb gelezen ben ik niet gerust om de product ik kreeg ook altijd pijn me maag en zo van ubrofen dusss wat een shitzooi heb nog staat last met het slikken en zo bonkende hoofdpijn en best wel beetje dizzy en dronken gevoel. Bel morgen even als ik maagbeschers kan gebruiken anders even over stappen ppffff
21-06-2019

Flucloxacilline (flucloxacilline)

Ga op dit moment de 5e dag in en het werkt super wbt de ontsteking, moest gister wat meer dan normaal naar de toilet maar moest vandaag verdorie werk afbellen moest zowat vanaf de wc bellen😖 kuur heeft nog tot zondag te gaan nog 3 dagen ai ai ai
31-05-2019

Keelontsteking

Na drie dagen afzien de huisartsenpost bezocht, bacteriele infectie in mijn keel. Ik kreeg broxil voorgeschreven 3x daags 1 capsule. Ik was enorm verzwakt en ziek, kon niet slikken (en dus eten of drinken) en had al hoge koorts. Het medicijn heeft wel iets geholpen, maar na vier dagen leek het alsof mijn tong en keel zelfs met ademen in de fik stonden. Opnieuw bezoekje h[lees meer...]uisarts en andere kuur gestart.
11-05-2019

Flucloxacilline (flucloxacilline)

NOOIT MEER! Wat een verschrikkelijke antibiotica. Ik heb een abces bij mijn lies/schaamstreek ze hebben die losgesneden en mij dit voorgeschreven na de eerste tablet al gelijk misselijk braken hoofdpijn duizeligheid en je nog meer ziek voelen, ik ben er mee gestopt dat mocht van de dokter als de klachten aan bleven houden moest ik terug naar het ziekenhuis waarschijnlijk[lees meer...] word ik dan opgenomen. Nooit meer dit medicijn en raad het iedereen af!!
04-05-2019

Wondroos

Ik had een pijnlijke neus na een verkoudheid, ik dacht hooikoorts. Maar na een bezoek aan de huisarts bleek ik wondroos te hebben. Na 2 dagen medicijnen werd mijn gezicht roder en dikker. Daarna zijn de klachten snel afgenomen en na een week bijna geheel verdwenen. In combinatie met paracetemol was de pijn goed te onderdrukken.
19-04-2019

Broxil (feneticilline)

half uur na inname hevige reacties gekregen,huisarts heeft nog een spuit gegeven tegen de allergie. overleg met ziekenhuis. Met spoed naar de seh. daar meteen infuus gekregen met atropine en prednison en nog andere medicatie, (weet niet meer welke) Na een paar uur w werd het minder en mocht ik als er iemand s'nachts bij me bleef naar huis. Voor 5 dagen tavegyl meegekre[lees meer...]gen. Kan u vertellen dat het een zeer vervelende ervaring is geweest. Maar 1 capsule op de 18 de gebruikt, helaas kan reactie dan niet verstuurd worden
28-03-2019

Keelontsteking

De eerste 2 tabletten wel wat misselijk maar niet erg. Na de 3e hele nacht maagkrampen, braakneigingen, overgeven, hartkloppingen. Geen oog dicht gedaan. Ik ga dit middel nooit meer slikken!
29-01-2019

Floxapen (flucloxacilline)

Mijn zoontje van 1,5 heeft t uit voorzorg gekregen ivm een ontstoken vinger. Hij mag twee uur voor het toedienen van het drankje en 1 uur erna niets eten of drinken. Dat is dus drie uur per keer en dat drie keer per dag. Mijn kind van 1,5 jaar mag dus 9 uur per dag niets!! Dat is onmogelijk! Hij is maar 10 uur per dag wakker als ik zijn middagslaapje er ook af haal. Dus hi[lees meer...]j heeft 1 uur om te eten. Daar is echt niet over nagedacht. Dit drankje is totaal ongeschikt voor hele kleine kinderen ! Hij vindt het overigens ook vies, maar ik krijg het er met het spuitje wel in.
14-01-2019

Wondroos

Na 4 dagen ziekenhuis(kreeg daar antibiotica via infuus) ivm wondroos in het gezicht, thuis verder gegaan met de flucloxacilline. 4x daags 500mg. De wondroos nam snel af. Enige minpunt, soms misselijk.
24-12-2018

Eczeem

Door een voorgeschreven zalfje werd mijn exceem op mijn onderbeen alleen maar erger en ging ontsteken. Medicijn werkt redelijk, het wordt steeds minder rood. Alleen in vlagen enorm misselijk en hoofdpijn.
22-11-2018

Flucloxacilline (flucloxacilline)

Pijn ging niet over,voet bleef opgezet,rood
05-11-2018

Flucloxacilline (flucloxacilline)

Ik slik het omdat er een onsteking zit in mijn penis. In 2016 heb ik een pyronie operatie gehad, en blijkt dat er op de blijvende hechting(en) een bacterie zit. Ik kan nog niet erg veel over de afname vertellen maar wel een bijwerking. Ik had na de eerste inname van de 1e pil, 2 uur later een opgezette buik en maag. Ik weet niet of dat nog verdwijnt, maar misschien iemand [lees meer...]met de zelfde ervaring???
20-10-2018

Wondroos

Meteen de eerste dag al misselijk erdoor. Vooral na inname en paar uur daarna met eten last. Na paar happen eten kotsneiging. Werkt voor de wondroos goed maar zou het niet nog is willen hebben. Ook gevoelig voor een migraine aanval.
19-10-2018

Flucloxacilline (flucloxacilline)

Voorgeschreven vanwege atheroom cyste in borst. Was pijnlijk en gezwollen. Het medicijn werkt maar kreeg na eerste dag inname een migraine aanval. Voor de rest hele tijd misselijk en hoofdpijn. De wond van de borst is wel aan het genezen. Ik hoef dit middel maar een week te nemen. Gelukkig want vier keer per dag twee uur voor inname niet eten en een uur na inname ook niks [lees meer...]eten is nogal een gepuzzel met tijd en wel mogen eten. Is niet handig.
28-09-2018

Bacteriële infectie

Forse ontsteking bij mijn grote teen, kon geen sok 9f schoen meer aan. Slechte bloedvoorziening ivm diabetes
24-09-2018

Keelontsteking

Zeer effectief, na 6 keer innemen al zo goed als pijnvrij en koorts gezakt. Ik heb een kuur van 7 dagen. Geen bijwerkingen. Tevreden dus. Moet op een nuchtere maag worden ingenomen (2 uur er voor niet eten en 1 uur er na niet). Dat vergt wat creativiteit, maar prima te doen.
20-09-2018

22-07-2018

Wondroos

Preventief begonnen met het slikken van Flucloxacilline. Ik voelde een wondroos in mijn rechteronderbeen opzetten. Onderbeen werd warm en in voelde een algehele malaise opkomen. Meteen gestart met de kuur. Na drie dagen was het effect van de Flucloxacilline al merkbaar. Zwelling nam af. Na vijf dagen (20 capsules) kreeg ik enorme huiduitslag op schouders, rug en armen. Jeu[lees meer...]k is niet te harden. Koude douches helpen voor even. Straks maar weer langs de huisarts.
13-07-2018

18-06-2018

Ontsteking in de borst

Voorgeschreven gekregen ivm borstontsteking. Ik was heel optijd erbij dus het hielp al na 2 pillen. Kuur was 21 pillen over 7 dagen. In de nacht van dag 6 op 7 gigantisch maagzuur dat niet weg te krijgen was met Rennie en melk. Ook een dag of 3 andere ontlasting gehad. Ook bij de baby. Df gekolfde melk dus niet gegeven. Kuur moet afgemaakt worden maar ik kijk er gi[lees meer...]gantisch tegenop.
12-06-2018

Flucloxacilline (flucloxacilline)

Medicijn is goed en makkelijk in gebruik.. apotheker vertelde mij dat het geen kwaad kan met de anticonceptie. Ik bleek begin januari toch zwanger te zijn. Totaal niet gepland maar we gaan er voor.
11-06-2018

Bacteriële infectie

Paarse gezwollen arm na daas beet. Middel leek effectief, duurde wel een paar dagen. Wel behoorlijke gewrichtspijn knie nog steeds anderhalve week na inname. Ook heftige netelroos aanval gehad. Beide heb ik nooit eerder gehad.
28-05-2018

Wondroos

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4805)
Anticonceptie - overig (3526)
Cholesterol (2778)
Depressie - antidepressiva overig (2578)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2194)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1896)
ADHD - psychostimulantia (1833)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1583)
Maagzuur - protonpompremmers (1500)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1318)
Angststoornissen (1123)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1064)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1062)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)