categorie

Antibiotica - penicillines smalspectrum

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - penicillines smalspectrum

18-09-2023 | Vrouw | 25
Bacteriële infectie
Wegens acute lymfangitis deze kuur gekregen voor 3x daags, echter na inname van eerste pil al binnen korte tijd last van erge misselijkheid. Vandaag is dag 3 en ik ben bijna 2 kilo afgevallen omdat het innameschema niet echt meezit samen met de bijwerkingen. 2 uur voor inname niets meer eten en een uur na inname ook niet, de tijd die over blijft om te eten tussen het innem[lees meer...]en van de pillen door ben ik extreem misselijk en opgeblazen. Wel effectief voor de lymfangitis, zwelling en rode kabel op mijn gehele arm zijn vandaag bijna niet meer zichtbaar.

15-09-2023 | Man | 47
Wondroos
Ik had van de een op de andere dag. Een rode, warme, dikke knie. Na een bezoek aan ha. Bleek dit een fikse ontsteking te zijn. Dus een kuur van 10 dagen en deze werd nog 5 dagen verlengt. 4xper dag 500mg. Capsules zijn wat aan de grote kant, maar slikken wel goed weg. Ik kreeg wel last van overmatig maagzuur, dunne ontlasting en hoofdpijn. De laatste twee klachten zijn na[lees meer...] stoppen vd kuur helaas nog aanwezig en worden volgens huisarts door de antibiotica nog steeds veroorzaakt. De ontsteking is gelukkig over.

21-08-2023 | Vrouw | 31
Krentenbaard
Ik kreeg ineens een raar wondje. Eraan gekrabd en kreeg ineens nog een raar wondje elders. Me zusje erover verteld, bleek het krentenbaard. Toen de dokter om creme gevraagd en een aantal dagen gesmeerd, maar de creme moest 3 x per dag en dat was met werk lastig te combineren. Ik heb t 2x pd gebruikt, maar t leek of ik het juist verspreidde ermee. Het begon ook te branden. [lees meer...]Leek niet minder te worden. Toen antibiotica gekregen 4x pd voor een week. Na 3-4 dagen werd t op de begin plek “minder” (als in geen puistjes meer, maar het werden rode grote plekken). De puistjes/vlekken op de 2e locatie leken pas later te minderen. Die kregen geen rode vlekken eromheen. Op dag 7 was t nog niet voorbij en zag ik zelfs op andere plekken puistjes/plekjes komen. Dokter om advies gevraagd. Moest de pillen maar opmaken (tot 10 dagen in totaal). Gister een laatste pil in genomen. Eergister was dag 10. Heb nog steeds rode vlekken op locatie 1. Jeukt onwijs. Je ziet droge huid schilfertjes loskomen waar eerst korsten zaten De nieuwe plekjes jeuken ook nog steeds af en toe. Die lijken wel rustig te zijn. Hoop echt dat t besmettelijke nu weg is. Vannacht tot 2x toe een diaree aanval gehad. Kon ook door t eten komen, maar vond t wel toevallig dat t vrij vlot na die laatste pil was. Het eten had ik al wat uur geleden op. Heb nu echt fingers crossed want het is hardnekkig bij mij. Ben bang dat t weer “terug komt” nu dat de antibiotica stopt. De plekken zijn natuurlijk nog zichtbaar en jeuken nog.

12-08-2023 | Man | 82
Keelontsteking
Keelpijn wordt snel minder, maar onmiddelijk slokdarm pijn . Bijwerkingen in mijn geval erger dan de slikproblemen van de keelontsteking.

11-08-2023 | Vrouw | 44
Keelontsteking
na 18 dagen keelpijn naar huisarts gegaan en kreeg ik Broxil 500 mg voor 7 dagen. ik kreeg veel maagzuur en geen fijn gevoel in de maag licht misselijk en veel boeren, moe en niet lekker voelen in mijn lichaam . Keelpijn is een stuk minder maar niet helemaal weg, nu ben ik 3 weken verder , woensdag weer terug naar huisarts. Broxil vind ik niet echt fijne antibiotica .

05-08-2023 | Vrouw | 37
Keelontsteking
Voor mijn keelontsteking heb ik broxil 500 gekregen 3x per dag op een lege maag of 2 uur na het eten. De bij de 3 inname ging het compleet mis. Heftige maagpijn waardoor ik deze keer niet kon slapen omdat de pijn zo intens was, gezwollen lippen, rood gezicht , nat in bed van het zweten, braken. Ik heb nog nooit een antibiotica gehad die zo’n pijn doet aan de maag en [lees meer...]je nog zieker maakt dan dat je was. Ik probeerde dag 2 opnieuw om te kuur af te maken maar dat ging weer helemaal mis. Ik werd echt ziek van deze antibiotica en kan er bijna niet bij dat dit een goed medicijn is. Eten en drinken doet ook pijn aan de maag. Plus punt is dat je weer kunt slikken en rustig kan praten na pil nummer 2 , maar de keelpijn is nog niet over. Maar nu heb je wel extreme maagpijn ervoor terug gekregen. In het verleden heb ik andere antibiotica gekregen waar ik enkel huiduitslag van kreeg maar nooit ziek van ben geworden. Ik ben ermee gestopt want dit voelt niet goed als ik hier mee door ga.

28-07-2023 | Vrouw | 48
Wondroos
Na een heftig ongeluk was de schaafwond op mijn been het minste waar ik me druk om maakte. Totdat deze na drie weken ontstoken raakte en ja wondroos. Wat een helse pijn! Heb zitten janken van ellende, pijn en kon nog geen 3 meter lopen. Verder niet superziek klein beetje verhoging. Na 1.5 dag gebruik effect van dit antibioticum. Inname zonder problemen en geen enkele bijw[lees meer...]erking, even rekening houden met wanneer eten maar als je zoveel pijn hebt is dat echt niet heel belangrijk

22-07-2023 | Vrouw | 38
Infectie (wond)
Helaas heb ik heel veel last van maagzuur. Het was op een zeker moment zo erg dat ik ze niet meer kon nemen. En kon mijn eigen vaste medicatie door de pijn ook niet innemen. Pantazol hielp me niet maar in combinatie met esomeprazol 40mg kon ik de kuur eindelijk doorzetten. Helaas was een andere kuur geen optie voor mij maar heb goede hoop dat het nu gaat lukken. Wel merk i[lees meer...]k nu ik de kuur 3 dagen volledig neem dat ik veel jeuk krijg. Maar goed ook daar is een oplossing voor als het nodig zou zijn. Ik neem echt veel water in bij de pil en probeer me echt te houden dat ik niet eet in de 2 uur ervoor en het uur erna.

Floxapen

18-07-2023 | Man | 28
Bacteriële infectie
Gekregen ivm ontstoken insectenbeet, hele been rood en koorts. Binnen 3 dagen was de roodheid weg. Zwelling zit er nog, geen koorts meer. Hoe langer ik de kuur slik hoe meer ik er tegenop zie, man wat een ranzige, stikende, grote capsules. Vooral smorgens op de lege maag krijg ik t nauwelijks weg. Geen bijwerkingen.

05-07-2023 | Vrouw | 65
Wondroos
Ik gebruik de antibiotica nu inmiddels 8 dagen, eerste dagen veel last van brandend gevoel in keel en slokdarm, sinds ik de capsules met véél water inneem heb ik geen last meer van het brandende gevoel.Verder doet het medicijn wat het moet doen.

16-06-2023 | Vrouw | 44
Krentenbaard
Ik kreeg na een steeds terugketende krentenbaardinfectie een kuur flucloxacilline voorgeschreven. 4 maal daags 500 mg. Na een aantal dagen kreeg ik 's nachts ernstige slokdarm/maagpijn. Na contact met de huisarts kreeg ik er een maagbescherm8ng bij. De laatste dagen van de kuur geen pijn meer gehad, maar wel continue misselijk geweest. Het timen van de inname vond ik ni[lees meer...]et heel vervelend (4 x daags minimaal een uur vóór of 2 uur na het eten)

12-06-2023 | Vrouw | 50
Wondroos
Plotseling rode, erg pijnlijk borst. 2 dagen mee gelopen. Toen huisarts. Wondroos. Wondje kon hij niet vinden. 10 dagen 4x per dag 1 capsule. Effect was er vrij snel. Nu bijna een week na de laatste capsule nog steeds een rood plekje op de borst. Wordt steeds kleiner, maar niet weg. Wel groot nadeel was het inname schema. 1 uur na f 2 uur voor capsule eten. Dat was he[lees meer...]t enige dat wel vervelend was. Verder weinig klachten. Wat andere en vaker ontlasting. En 2x een branderig gevoel bij inname, verder niet.

22-05-2023 | Vrouw | 19
Bacteriële infectie
Ik gebruik het sinds 5 dagen en merk geen verschil. Ik heb in de nacht en soms ook overdag veel last van maagpijn en buikpijn. Vervelender dan ongesteldheid klachten. Voel me ook heel zwak.

14-05-2023 | Vrouw | 70
Infectie (wond)
Vanaf dag 1 hele dag erge hoofdpijn en na 3 dagen gevoel van flauwvallen. Deze klachten had ik nog nooit eerder gehad.

08-05-2023 | Vrouw | 18
Krentenbaard
Ik had krentenbaard rond mijn mond en neus (waarbij mijn neustussenschot ook ontstoken was) en zag na 3 dagen van inname duidelijk verbetering. Wel kreeg ik af en toe last van duizeligheid, had merkbaar minder energie dan normaal en aan het eind van de kuur kreeg ik lichte diarree.

27-04-2023 | Vrouw | 51
Bacteriële infectie
Derde dag vd kuur en de klachten worden erger. Vanaf dag 1 misselijk en geen trek in eten. moet mezelf dwingen een boterham te eten en die krijg ik met moeite op. Continue opgezwollen en zwaar gevoel in de maagstreek. Vannacht amper geslapen, als ik ging liggen kreeg ik maagpijn. Moest verhoogd bijna rechtop slapen. Vandaag diarree er bij. Heb bacteriële infectie in de hui[lees meer...]d, heb wel het idee dat het werkt, maar de bijwerkingen komen mijn humeur en nachtrust niet ten goede.

22-04-2023 | Man | 76
flucloxacilline
Inname om na val mogelijke trombose in been te voorkomen: onderhuidse bloeding en flinke zwelling op scheenbeen, plaatselijk rode glans op de huid. Inname vereiste goede planning, verder geen probleem. Geen bijwerkingen ondervonden, d.w.z. de steeds terugkerende neusklachten (verstopt, snot) zijn ook bijna 4 maanden lang verdwenen. 🙂

28-03-2023 | Vrouw | 26
Amandelontsteking
Ik had last van ernstig ontstoken amandelen. Dit begon aan een kant maar na 4 dagen waren beiden ontstoken en kon ik nauwelijks nog slikken. Na een bezoek aan de huisarts kreeg ik Broxil voorgeschreven. Na 2 dagen was de zwelling bijna weg, en kon ik weer normaal slikken zonder pijn. Wondermiddel!

20-03-2023 | Man | 54
Infectie (wond)
Slechts 20 pillen gekregen (3x per dag 500 mg), nadat mijn huisarts alleen foto's van mijn ontsteking op mijn rug had gezien. Kuur geheel afgemaakt (minder dan een week dus). Alleen vanaf dag 3 lichte diarree. Mijn ontsteking is nog niet over, maar uit die ontstoken plek komt nu alleen nog maar lichtvloeibare pus, en de verdikking is een heel stuk minder. Ik neem aan dat[lees meer...] de resterende onsteking verder af zal nemen binnen de komende dagen. Zo niet, dan zou ik zonder meer een vervolgkuur van dit middel nemen, want de onsteking is stukken minder geworden (maar dus nog niet over).

18-03-2023 | Vrouw | 48
Bacteriële infectie
Voorgeschreven gekregen ivm ernstige huidinfectie. Geen enkel probleem om capsules weg te slikken. Neem ze hangend onder de kraan in. Geen last van maagpijn of misselijkheid, maar wel erg stinkende ontlasting. Wel gewrichtspijn en ondraaglijke rugpijn. Inname en eten inplannen, ervaar ik als zeer irritant. Grootste probleem is dat deze capsules na 2 dagen op mijn gewr[lees meer...]ichten zijn geslagen. Deze worden steeds pijnlijker: Eerst ellebogen en polsen (was nog te doen), maar inmiddels ook knieën en een ondraaglijke pijn in midden- en onderrug tot in de flanken, waardoor ik overal hulp bij nodig heb. Ik vermoed dat dit ten grondslag ligt aan de toevoegde e-nummers. inmiddels moet ik nog 2 dagen, maar ik heb niet het idee dat dit middel het beloofde land is. Als ik uit bed kom, kan ik mijn ledematen maar stroef bewegen en de hele dag ga ik kapot van de rugpijn. Ik verbaas me verder of de samenstelling van de capsules, naast het medicijn. De ijzersmaak die mensen ervaren, is de capsulewand die vol zit met e-nummers met oa. rood, geel en zwart ijzeroxide en titaniumdioxide. Onbegrijpelijk dat o.a. deze kleurmiddelen (die ook reacties kunnen veroorzaken) worden toegevoegd. Helemaal niet fijn als je, zoals ik, het gros van de e-nummers normaal vermijdt, omdat je overal op reageert. Ik ben geen Moslim, maar vermijd wegens allergie wel varkensvlees. Daar krijg ik ontstoken tandvlees van. De gelatine lijkt me van varkens afkomstig (anders stond het wel nader omschreven) en dus niet halal. Hier zijn prima alternatieven voor.... Nu nog 2 dagen slikken en zal blij zijn om van deze rotzooi af te zijn. Hoop dat de bijwerkingen na de laatste capsule snel weg zullen zijn....

23-02-2023 | Man | 51
Wondroos
Ik kreeg plots zeer hoge koorts en de volgende morgen was mijn onderbeen en enkel dik en rood. Gelukkig kon ik dezelfde ochtend bij de huisarts terecht, diagnose: wondroos. Ik kreeg meteen deze antibiotica, 4 maal daags in te nemen. Onhandig omdat dit tussen maaltijden moet, dus even puzzelen. Ik vond de capsules ook erg groot en de geur en smaak is inderdaad metalig zoals[lees meer...] hier als werd genoemd. Toch ben ik zeer tevreden want dit medicijn doet wat het moet doen, na 2 dagen merkte ik al het verschil en nu is nog niet eens de hele kuur van 10 dagen klaar en de wondroos is (of lijkt) al helemaal weg. Natuurlijk wel wat bijwerkingen (beetje wazig), maar wondroos is enorm ernstig en voor de snelle genezig heb ik dat er graag voor over. Ik wil gebruikers van dit medicijn dan ook gerust stellen. Je neemt het niet voor de lol, maar de kwaal die dit medicijn oplost is vele malen erger dan de bijwerkingen die er optreden. Tip: ik neem wel per dag een Jakult erbij omdat darmflora beschadigd kan raken door antibiotica.

03-01-2023 | Vrouw | 80
Keelontsteking
keelontsteking met ontstoken amandelen, broxil voorgeschreven gekregen. even gauw gelezen en ondanks alle enge verhalen toch gaan gebruiken (want ja die ontsteking moet toch weg) vanaf 30 min na inname compleet beroerd, misselijk , niets meer kunnen eten door het idee steeds te moeten kotsen. duizelig, hoofdpijn. echt ronduit ellende. ga steeds bijna over mijn nek en ik[lees meer...] was al zo ziek de afgelopen week, dan heb ik het niet nodig om nog eens kotsmisselijk en beroerd door m'n huis te moeten. snachts met slapen ellende, slapen zelf lukt wel, maar alles helemaal nat van het zweten. Oh en de pillen zijn echt te groot voor iemand met een ontsteking aan zijn keel en pijn bij het slikken. om dan zulke grote pillen door te moeten slikken... keelpijn en pijn bij het slikken nog steeds aanwezig, amandelen nog steeds ontstoken en de pijn neemt niet af. voor mij hoeft dit zo niet meer.

30-12-2022 | Vrouw | 23
Amandelontsteking
Sinds maandag last van oorpijn aan 1 kant/ oorsuizen. Dindag voelde ik ook pijn in mijn onderrug en dit werd laterd de dag erger met koude rillingen/ oppeens warm hebben en spierpijn tot in mn voeten. Erg pijnlijke keel met opgezette ontstoken amandelen. Loop al een maand te kwakkelen met verkoudsheidklachten,vol gevoel, weinig slapen en veel hoesten dus zat er keer aa[lees meer...]n te komen. Dokter gaf aan dat het vanzelf over hoort te gaan. Donderdag weer terug naar de huisarts . Deze keer Broxil mee en sinds vandaag geen koorts meer! Alleen heel weinig eetlust. kan niet ergens lezen dat dit ook een bijwerking is? Niet misselijk. Iemand daar ervaringen mee?

27-12-2022 | Man | 35

17-12-2022 | Vrouw | 37
Keelontsteking
2 maanden onder had ik twee keer keelontsteking gehad.zelfde medicijn ook bij de keer gehad.2de keer keuur niet afgemaakt door bijwerkingen.het is ook beetje fout van dr want mijn eigen dr was op vakantie

Floxapen

11-12-2022 | Man | 2
Krentenbaard
Zoon van bijna 2 wil het echt niet zo met spuiten innemen, onder dwang geprobeerd dan spuugt hij het meteen uit. 3x per dag is erg lastig op deze leeftijd. 2u voor en 1uur na de antibiotica mag er niet gegeten worden.

11-12-2022 | Man | 50
Bacteriële infectie
Vertaling: Na een klein splintertje uit mijn vinger te hebben geknepen, kreeg ik een ernstige infectie. Ik ging naar het ziekenhuis voor een controle en krijg ik een antibioticakuur. Vanwege eerdere ervaringen vroeg ik om "Amoxicilline/Glavulaanzuur" maar de dokter stond erop om de Flucloxacilline te geven. Lang verhaal, mijn infectie werd erger en de dokter gaf me eindel[lees meer...]ijk de "Amoxicilline/Glavulaanzuur" en die werkte! ///////////////// (originele tekst: After a squeezed small splinter out of my finger, I got a bad shot infection. I went to the hospital and for a check and I had to get antibiotics. Because of previous experience I asked for “Amoxicillin/ Glavulaanzuur” but doctor insisted to get the Flucloxacillin. Long story sort my infection become worst and doctor finally gave me the “ Amoxicillin/ Glavulaanzuur” that works!)/////////////

19-11-2022 | Man | 46
Wondroos
Werkt niet goed tegen wondroos. Lastig met innemen vanwege etenstijden die je moet gaan plannen, want niet innemen tussen 1 uur voor het eten en 2 uur erna. Beetje gruis in stinkende verkleurde urine. Daarna overgegaan op amoxicilline met clavulaanzuur (augmentin) en die werkte een heel stuk beter.

02-11-2022 | Man | 38
Keelontsteking
Het werkt goed tegen de infectie in mijn keel maar ik voel zo misselijk en ik moet echt sterk zijn om niet te gaan overgeven. Heel sterk effect op mijn maagd en darm en dat is helemaal niet leuk. Ik had bijna mijn keel infectie gehouden ipv dit medicijn te gebruiken. Ik had er geen last van met amoxicilline.

30-10-2022 | Vrouw | 41
Bacteriële infectie
Vooraf gewaarschuwd voor misselijkheid en het vervelende inname schema, maar totaal geen bijwerkingen gehad, niet eens vermoeidheid. Schema: 4x 1 pil, waarbij 2 uur ervoor en 1 uur erna niets eten, gedurende 10 dgn. Klonk lastiger dan het in praktijk was: vooraf gewoon even goed plannen en veel alarmpjes op de telefoon. Prima ervaring dus.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6142)
Anticonceptie - overig (4410)
Cholesterol (3226)
Depressie - antidepressiva overig (3059)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2807)
Pijn - morfine-achtigen (2486)
ADHD - psychostimulantia (2485)
Verslavingsziekten (2266)
Pijn (2228)
Bloeddruk - betablokkers (1889)
Maagzuur - protonpompremmers (1750)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1653)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1616)
Anticonceptie - eenfase (1563)
Angststoornissen (1542)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1413)
Antibiotica - urineweginfectie (1238)
Depressie - antidepressiva TCA (1205)