This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Pagina 1 van 2

27-08-2015
Vrouw, 61 jaar

Lymfoedeem

ik heb me er altijd goed mee kunnen helpen, bij geen gebruik word ik erg ziek en met veel pijn, dan lig ik aan t bed gekluisterd en kan niet lopen.
26-08-2015
Man, 60 jaar

Lymfoedeem

Sinds 1992 lymphoedeem in beide armen en handen. Ontstaan door het niet werken of vernielde lymphe-vaten. Jaren lymphe drain massages gehad, handen en armen gezwachteld en wondroos aanvallen gehad. Tot... Penidural werd toegediend. Nadien nog een paar heftige aanvallen gehad van wondroos, maar de laatste jaren gaat het naar zeer tevredenheid. Hoorde gisteren, dinsdag 25 au[lees meer...]gustus 2015, van m'n huisarts dat penidural uit de handel is genomen door de fabrikant. En nu?? Heb vanmorgen een mail gestuurd naar Astellas met de volgende tekst, die ik graag met iedereen deel: "Ik gebruik al jaren wegens heftige wondroos Penidural. Vier wekelijks via injectie toegediend. Deze spuiten houden mij nu al jaren uit het ziekenhuis. Vaak ging opname gepaard met 40+ graden koorts en een opname van bijna 4 weken per keer. Ernstig dus!! De laatste keer was het zelfs voor de artsen moeilijk om de infectie weer onder controle te krijgen. Een hernieuwde aanval kan zelfs levensbedreigend zijn. U begrijpt dus dat de mededeling van m'n huisarts dat Penidural niet meer geleverd wordt insloeg als een bom. Hoe nu verder is de grote vraag? Ik vraag me af waarom gestopt is met de produktie van Penidural, misschien puur commercieel belang? Of zijn er andere redenen. Voor mensen zoals ik met lymphoedeem aan beide handen en armen is het de oplossing om nog enigszins 'normaal' te kunnen leven zonder elk moment van de dag bang te zijn om een of andere wondje, krasje of wat dan ook op te lopen en daarmee een wondroos aanval uit te lokken. Als patiënt dan ook onbegrijpelijk dat de produktie zo maar wordt gestopt. En nu? Alternatief? Constant antibiotica slikken is geen optie, want door het vele verstrekken van antibiotica ben ik inmiddels resistent tegen vele soorten. Bovendien zouden m'n darmen bij constant gebruik dit niet kunnen volhouden. Veel nare bijwerkingen die je niet hebt bij Penidural. Ik hoop van gansen harte dat u alsnog terug komt op uw beslissing om de produktie te staken en ik weet zeker velen met mij. Ik zie uw berichten met belangstelling tegemoet." En nu maar afwachten ...
06-08-2015
Man, 64 jaar

Complicatie na operatie

Gebruik penidural al ruim 30 jaar zonder problemen maar het word uit de handel genomen
10-07-2015
Vrouw, 56 jaar

Wondroos

Omdat ik steeds terugkerende wondroos heb krijg ik al jaren iedere maand een penidural injectie in rechter bil ,omdat ik links oedeem heb mag daar nooit in geprikt worden . Pijn straalt uit naar de rug tijdens inspuiten,even erg pijnlijk maar trekt snel weg .. Vandaag weer geweest en gevraagd naar een iets dikkere naald ,nou ik moet zeggen met resultaat. Straalde ni[lees meer...]et naar de rug uit en nadien ook minder last van bilspleet misschien optie voor vele om dit ook is te proberen. Alles beter dan steeds die vervelende wondroos
16-04-2015
Vrouw, 56 jaar

Wondroos

hele goede ervaring. De pijnlijke injecties waren niet anders maar sinds eind 2014 doen ze een kleine hoeveel pijnbestrijding bij in en dat is heel prettig. Bij mij is de kans op wondroos heel groot vandaar dat in het verleden is besloten tot deze injecties. Heb ook tabletten geprobeerd maar deze hadden als bijwerking een constante zoete smaak om de mond. Veel keus heb ik [lees meer...]niet, of een regelmatige terugkeer van de wondroos en dus heel ziek zijn, of iedere maand een Peniduralinjectie. Dat laatste bevalt mij beter.
13-11-2014
Man, 71 jaar

Penidural (benzathinebenzylpenicilline)

Ééns per maand staande een injectie in de bilspier om links / rechts. De prik zelf is pijnlijk maar ook afhankelijk van diegene die hem geeft. meestal is de pijn na een uurtje verdwenen. Ik krijg de injectie ter voorkoming van een aanval van acute reuma. Nu na 7 jaar geen aanval meer gehad en ook geen bijwerking (zover ik weet).
27-05-2013
Vrouw, 26 jaar

Penidural (benzathinebenzylpenicilline)

Ik vind de injecties erg pijnlijk. Ik krijg ze liggend toegdient, altijd in dezelfde bil omdat aan de andere kant oedeem zit. Meestal zo'n 2 a 3 dagen last van een pijnlijke, warme, gezwollen plek. Krijg af en toe wel een soort ontsteking aan mijn been wat gepaard gaat met veel pijn, dezelfde pijn als wondroos maar waarbij ik geen koorts krijg. Vraag me af of deze injectie[lees meer...] alleen nog wel voldoende is. De huisarts weet even geen andere oplossing
10-01-2012
Vrouw, 67 jaar

Penidural (benzathinebenzylpenicilline)

duurt 5 minuten voor het er ingespoten is. heel slecht.
volgende > >>
Pagina 1 van 2

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (355) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely