Floxapen

Wondroos (2 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

29-01-2019

Floxapen (flucloxacilline)

Mijn zoontje van 1,5 heeft t uit voorzorg gekregen ivm een ontstoken vinger. Hij mag twee uur voor het toedienen van het drankje en 1 uur erna niets eten of drinken. Dat is dus drie uur per keer en dat drie keer per dag. Mijn kind van 1,5 jaar mag dus 9 uur per dag niets!! Dat is onmogelijk! Hij is maar 10 uur per dag wakker als ik zijn middagslaapje er ook af haal. Dus hi[lees meer...]j heeft 1 uur om te eten. Daar is echt niet over nagedacht. Dit drankje is totaal ongeschikt voor hele kleine kinderen ! Hij vindt het overigens ook vies, maar ik krijg het er met het spuitje wel in.
13-08-2017

Wondroos

vrijdagmiddag, ziek en koorts, zaterdagochtend pijnlijk rood linkeronderbeen. Gelijk naar de HAP, bleek wondroos, start Floxapen (4 x daags). Dinsdag naar eigen huisarts, verlenging van de Floxapen naar in totaal 20 dagen. Na 4 weken volledig genezen en geen pijnlijk been meer bij het lopen.
09-03-2016

Cystische fibrose

Ik heb vooral veel last van maagzuur (zuurbranden) in mijn slokdarm na inname, ik neem het dus juist in mét eten aangezien ik er anders erg veel last van heb. Daarnaast last van diarree en moeheid.
16-06-2015

Wondroos

Mijn zoontje van 2,5 had geen enkel probleem met dit drankje in tegenstelling tot de andere reviews die ik hier lees. Hij drinkt het netjes 4 x 9 ml per dag weg....geen punt
01-08-2013

Allergie

Ik had al op dit forum eens gekeken en gelezen over de maagklachten van anderen en dacht ik van "jippie, heb ik geen last van", maar na 6 dagen begin ik toch te merken dat ik onbewust een beetje misselijk word als ik nog maar nr een capsule floxapen kijk... Wat ik wel enorm ervaar, is jeuk over mijn ganse lichaam, vooral de benen sinds ik die (spinnen?)beet (met allergis[lees meer...]che reactie als gevolg + ontsteking in de huid) kreeg en de floxapen vermeerdert deze jeuk nog? De zwelling was na 1 dag floxapen al veel verminderd, de roodheid en onsteking zijn na 7 dagen ook verminderd, maar niet volledig weg, de rest zal mijn lichaam dan zo aan moeten kunnen... Al bij al heeft het wel zijn werk gedaan, maar als ik het niet écht nodig zou hebben, zou ik het wsc toch liever laten staan...
29-03-2013

Huiduitslag

te vies voor woorden: bitter op het niveau van puur vergif. Voor kinderen absoluut ongeschikt om in te nemen. Onbegrijpelijk dat geneesmiddelenfabrikanten niet meer aandacht hebben voor de ontwikkeling van kindvriendelijke geneesmiddelen wat betreft toediening. Heb zelf een drupje geproefd en ben nu nog misselijk. Wij stoppen ermee.
06-06-2012

Floxapen (flucloxacilline)

Het is super ranzig!!!! Mijn zoontje krijgt het niet weg hij moet er echt van kokhalzen en braken. Ook als je het door een hele bak yoghurt met 5 scheppen suiker doet is het nog heel smerig.
18-01-2010

Floxapen (flucloxacilline)
Mastoiditis, langdurig oorontsteking, waarschijnlijk in het bot gaan zitten

na een half jaar lang verschillende antibiotica en andere medicatie als prednison te hebben geslikt, wat opzich hielp, alleen na het stoppen kwam binnen 2 dagen de ontsteking in mijn oor weer terug, zit ik nu 6 weken aan het infuus (subclavia) met 12 gram floxapen per 24 uur. dit is de maximale dosis is mij verteld en dat kan ik goed voelen ook! Elke ochtend komt de thui[lees meer...]szorg (gespecialiseerd team) om mijn infuuszak te vervangen en dan ben ik redelijk mobiel. de eerste 2 weken had ik veel hoofdpijn en ik ben gedurende de gehele tijd erg moe en duf. nu zit ik in de laatste 1,5 week en begin ik plotseling veel last van draaierigheid te krijgen, een licht gevoel in mijn hoofd. ik zou graag willen weten of anderen hier ook last van hebben... of de kuur heeft geholpen weet ik nog niet.
09-01-2010

Bloedvergiftiging

De emulsie-variant van dit medicijn is zo verschrikkelijk bitter dat zelfs de sinaasappelsmaak + tutti frutti + menthol + alle zoetigheid die ze er bij hebben gedaan in het niet valt. Onze dochter (4 jaar) bleef het maar uitspugen en elke dosis was een heel gevecht, tot blauwe plekken (bij ons) aan toe. Na een paar van die doses dus maar gaan vragen om capsules. Die zijn [lees meer...]dan misschien groot, maar niet vies! Als je kindje dus een beetje kan slikken (vanaf een jaar of 3 ofzo) zijn capsules denk ik beter. Jonge kinderen kan je ook wat makkelijker een vies drankje geven, maar als ze 4 zijn hebben ze alles veel te goed door... (Over de effectiviteit en de bijwerkingen weet ik nu nog niets.)
15-10-2008

Abces op stuit