Ervaringen met Floxapen

Wondroos (2 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

18-07-2023 | Man | 28
Bacteriële infectie
Gekregen ivm ontstoken insectenbeet, hele been rood en koorts. Binnen 3 dagen was de roodheid weg. Zwelling zit er nog, geen koorts meer. Hoe langer ik de kuur slik hoe meer ik er tegenop zie, man wat een ranzige, stikende, grote capsules. Vooral smorgens op de lege maag krijg ik t nauwelijks weg. Geen bijwerkingen.

11-12-2022 | Man | 2
Krentenbaard
Zoon van bijna 2 wil het echt niet zo met spuiten innemen, onder dwang geprobeerd dan spuugt hij het meteen uit. 3x per dag is erg lastig op deze leeftijd. 2u voor en 1uur na de antibiotica mag er niet gegeten worden.

23-06-2022 | Man | 1
Krentenbaard
Het is voor een kindje van 1.5 voorgeschreven. Hij weigert te drinken.. We hebben het met melk/ ranja en water geprobeerd te mengen maar hij doet er geen slok van. Zelf geprobeerd en het is vreselijk smerig! Niet nornaal zo goor! Smaak blijft in je mond, heel vies

29-01-2019 | Man | 1
flucloxacilline (250mg)
Mijn zoontje van 1,5 heeft t uit voorzorg gekregen ivm een ontstoken vinger. Hij mag twee uur voor het toedienen van het drankje en 1 uur erna niets eten of drinken. Dat is dus drie uur per keer en dat drie keer per dag. Mijn kind van 1,5 jaar mag dus 9 uur per dag niets!! Dat is onmogelijk! Hij is maar 10 uur per dag wakker als ik zijn middagslaapje er ook af haal. Dus hi[lees meer...]j heeft 1 uur om te eten. Daar is echt niet over nagedacht. Dit drankje is totaal ongeschikt voor hele kleine kinderen ! Hij vindt het overigens ook vies, maar ik krijg het er met het spuitje wel in.

13-08-2017 | Vrouw | 53
Wondroos
vrijdagmiddag, ziek en koorts, zaterdagochtend pijnlijk rood linkeronderbeen. Gelijk naar de HAP, bleek wondroos, start Floxapen (4 x daags). Dinsdag naar eigen huisarts, verlenging van de Floxapen naar in totaal 20 dagen. Na 4 weken volledig genezen en geen pijnlijk been meer bij het lopen.

09-03-2016 | Vrouw | 29
Cystische fibrose
Ik heb vooral veel last van maagzuur (zuurbranden) in mijn slokdarm na inname, ik neem het dus juist in mét eten aangezien ik er anders erg veel last van heb. Daarnaast last van diarree en moeheid.

16-06-2015 | Man | 2
Wondroos
Mijn zoontje van 2,5 had geen enkel probleem met dit drankje in tegenstelling tot de andere reviews die ik hier lees. Hij drinkt het netjes 4 x 9 ml per dag weg....geen punt

01-08-2013 | Vrouw | 31
flucloxacilline
Ik had al op dit forum eens gekeken en gelezen over de maagklachten van anderen en dacht ik van "jippie, heb ik geen last van", maar na 6 dagen begin ik toch te merken dat ik onbewust een beetje misselijk word als ik nog maar nr een capsule floxapen kijk... Wat ik wel enorm ervaar, is jeuk over mijn ganse lichaam, vooral de benen sinds ik die (spinnen?)beet (met allergis[lees meer...]che reactie als gevolg + ontsteking in de huid) kreeg en de floxapen vermeerdert deze jeuk nog? De zwelling was na 1 dag floxapen al veel verminderd, de roodheid en onsteking zijn na 7 dagen ook verminderd, maar niet volledig weg, de rest zal mijn lichaam dan zo aan moeten kunnen... Al bij al heeft het wel zijn werk gedaan, maar als ik het niet écht nodig zou hebben, zou ik het wsc toch liever laten staan...

29-03-2013 | Man | 3
Huiduitslag
te vies voor woorden: bitter op het niveau van puur vergif. Voor kinderen absoluut ongeschikt om in te nemen. Onbegrijpelijk dat geneesmiddelenfabrikanten niet meer aandacht hebben voor de ontwikkeling van kindvriendelijke geneesmiddelen wat betreft toediening. Heb zelf een drupje geproefd en ben nu nog misselijk. Wij stoppen ermee.

06-06-2012 | Man | 8
flucloxacilline
Het is super ranzig!!!! Mijn zoontje krijgt het niet weg hij moet er echt van kokhalzen en braken. Ook als je het door een hele bak yoghurt met 5 scheppen suiker doet is het nog heel smerig.

18-01-2010 | Vrouw
flucloxacilline
Mastoiditis, langdurig oorontsteking, waarschijnlijk in het bot gaan zitten
na een half jaar lang verschillende antibiotica en andere medicatie als prednison te hebben geslikt, wat opzich hielp, alleen na het stoppen kwam binnen 2 dagen de ontsteking in mijn oor weer terug, zit ik nu 6 weken aan het infuus (subclavia) met 12 gram floxapen per 24 uur. dit is de maximale dosis is mij verteld en dat kan ik goed voelen ook! Elke ochtend komt de thui[lees meer...]szorg (gespecialiseerd team) om mijn infuuszak te vervangen en dan ben ik redelijk mobiel. de eerste 2 weken had ik veel hoofdpijn en ik ben gedurende de gehele tijd erg moe en duf. nu zit ik in de laatste 1,5 week en begin ik plotseling veel last van draaierigheid te krijgen, een licht gevoel in mijn hoofd. ik zou graag willen weten of anderen hier ook last van hebben... of de kuur heeft geholpen weet ik nog niet.

09-01-2010 | Vrouw
Bloedvergiftiging
De emulsie-variant van dit medicijn is zo verschrikkelijk bitter dat zelfs de sinaasappelsmaak + tutti frutti + menthol + alle zoetigheid die ze er bij hebben gedaan in het niet valt. Onze dochter (4 jaar) bleef het maar uitspugen en elke dosis was een heel gevecht, tot blauwe plekken (bij ons) aan toe. Na een paar van die doses dus maar gaan vragen om capsules. Die zijn [lees meer...]dan misschien groot, maar niet vies! Als je kindje dus een beetje kan slikken (vanaf een jaar of 3 ofzo) zijn capsules denk ik beter. Jonge kinderen kan je ook wat makkelijker een vies drankje geven, maar als ze 4 zijn hebben ze alles veel te goed door... (Over de effectiviteit en de bijwerkingen weet ik nu nog niets.)

15-10-2008 | Vrouw
Abces op stuit