Broxil

feneticilline

Keelontsteking (165 meningen)
Amandelontsteking (12 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Wondroos (3 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Bronchitis (1 mening)

31-05-2019

Keelontsteking

Na drie dagen afzien de huisartsenpost bezocht, bacteriele infectie in mijn keel. Ik kreeg broxil voorgeschreven 3x daags 1 capsule. Ik was enorm verzwakt en ziek, kon niet slikken (en dus eten of drinken) en had al hoge koorts. Het medicijn heeft wel iets geholpen, maar na vier dagen leek het alsof mijn tong en keel zelfs met ademen in de fik stonden. Opnieuw bezoekje h[lees meer...]uisarts en andere kuur gestart.
19-04-2019

Broxil (feneticilline)

half uur na inname hevige reacties gekregen,huisarts heeft nog een spuit gegeven tegen de allergie. overleg met ziekenhuis. Met spoed naar de seh. daar meteen infuus gekregen met atropine en prednison en nog andere medicatie, (weet niet meer welke) Na een paar uur w werd het minder en mocht ik als er iemand s'nachts bij me bleef naar huis. Voor 5 dagen tavegyl meegekre[lees meer...]gen. Kan u vertellen dat het een zeer vervelende ervaring is geweest. Maar 1 capsule op de 18 de gebruikt, helaas kan reactie dan niet verstuurd worden
28-03-2019

Keelontsteking

De eerste 2 tabletten wel wat misselijk maar niet erg. Na de 3e hele nacht maagkrampen, braakneigingen, overgeven, hartkloppingen. Geen oog dicht gedaan. Ik ga dit middel nooit meer slikken!
24-09-2018

Keelontsteking

Zeer effectief, na 6 keer innemen al zo goed als pijnvrij en koorts gezakt. Ik heb een kuur van 7 dagen. Geen bijwerkingen. Tevreden dus. Moet op een nuchtere maag worden ingenomen (2 uur er voor niet eten en 1 uur er na niet). Dat vergt wat creativiteit, maar prima te doen.
06-03-2018

Broxil (feneticilline)

Op 3e dag overgeven, koorts en enorme buikkrampen die ik weg moest zuchten (koliekpijnen). Dit was ook de dag dat ik merkte dat de kuur aansloeg. Verder veel buikpijn gehouden en op de 5e dag diarree. Steeds ook hoofdpijn gehad.
01-03-2018

Keelontsteking

Ik heb tijdens het nemen van broxil met mn keel onsteking een heel droge keel is dat normaal ?
22-02-2018

Keelontsteking

Bij een zware keelontsteking met risico op abces dit voorgeschreven gekregen. Het duurde bijna vijf dagen voor het ging werken, en toen ging het opeens heel snel en was de ontsteking binnen een dag op het niveau waar ik na dagenlang verhongeren eindelijk weer eten door mijn keel kreeg. Zelf heb ik eigenlijk geen erge bijwerkingen ervaren, terwijl dit mijn 2e antibiotic[lees meer...]a kuur in 25 jaar is. Ik merkte alleen dat mijn adem nogal onprettig werd en ik een vieze smaak in mijn mond had. De 250mg pilletjes zijn redelijk weg te krijgen, zelfs met een opgezwollen keel.
19-02-2018

Wondroos

via de huisartsenpost heb ik broxil voorgeschreven gekregen, ondanks dat ik had aangegeven vanwege eerdere ervaringen met wondroos en broxil weinig vertrouwen te hebben in dit medicijn. Binnen 3 dagen na het begin met broxil had de wondroos zich gigantisch uitgebreid, lag mijn been open door opengebarsten blaren. De huisarts heeft vervolgens broxil geschrapt en flucloxaci[lees meer...]lline voorgeschreven in een hoge dosering voor 2 dagen en daarna terug naar 4x 500mg per dag. Binnen een dag was er al effect te merken. Voor mij geen broxil meer: het genezen va mijn open been heeft ruim 6 weken geduurd en ik heb mede daardoor ongelooflijk veel pijn gehad.
25-11-2017

Keelontsteking

Al vanaf mijn 6e jaar heb ik last van 1 of 2 keer per jaar een keelontsteking. Mijn amandelen heb ik nog en mogen er om medische refenen er niet uit. De kaatste 10 jaren heb ik het om het jaar 1 keer gemiddeld. Inmiddels bijna 51 en andere antibioticum werken niet bij mij. Soms moet ik 2 kuren achter elkaar maar heb nooit last gehad van bijwerkingen. Broxil is voor mij bet[lees meer...]reft supér!
05-10-2017

Amandelontsteking

Gebruikt voor amandelontsteking waarbij later ook nog een abces bleek te zitten. Ben nu met een ander antibioticum begonnen aangezien Broxil niks deed. Ik zie veel gruwelverhalen over de bijwerkingen, maar ik had alleen wat darmklachten en diarree. De capsules vond ik nog best goed door te slikken. Het halve glas water erbij ging nog moeilijker.
31-08-2017

29-08-2017

Keelontsteking

Had een flinke keelontsteking opgelopen en kreeg Broxil voorgeschreven. Eerste paar dagen had ik alleen last van wat rode plekken en mijn keelpijn was over na 3 dagen. Alleen word ik nu na een kwartier na het innemen van één pil zeer misselijk met soms overgeven tot gevolg.
27-07-2017

Keelontsteking

Vanwege een keelontsteking Broxil 500 mg gekregen. Na 3 dagen er zo goed als vanaf. Echter heb ik sindsdien last van bonkende hoofdpijn tijdens het opstaan, en kan ik niet lang staan of een activiteit doen, omdat ik dan ontzettend misselijk word. Moet worden ingenomen op een nuchtere maag, wat betekent dat je de hele dag door er rekening mee moet houden. Tevreden over de s[lees meer...]nelle werking, ontevreden over de bijwerkingen.
07-07-2017

Infectie (mond)

Dit medicijn heeft bij mijn zoontje wel gewerkt tegen zijn keelamandelen ontsteking, maar de buik pijn wil niet stoppen die hij er bij gekregen heeft als bijwerking.
22-06-2017

Keelontsteking

Ik slik nu sinds 3 dagen Broxil vanwege een fikse keelonsteking. Ik merkte na 2 capsules al dat de klieren in mijn hals waren geslonken. Na elke capsule is er weer wat meer vooruitgang. Na de voorgaande verhalen van anderen over maagproblemen, neem ik elke ochtend een maagbeschermer en heb geen enkele keer last van mijn maag gehad. Capsules zijn wat groot, maar redelijk gl[lees meer...]ad en spoelen daarom wel redelijk weg.
21-06-2017

Keelontsteking

Keel en kaakontsteking medicijn 6 dagen geslikt met 3 dagen was de ontsteking over. Kreeg er enorme hoofdpijn van en me evenwicht was behoorlijk uit balans. Leek wel of ik dronken was. (denk dat, heb er geen ervaring mee). Nooit geen Broxil meer voor mij.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum