Ervaringen met Broxil

feneticilline

Keelontsteking (203 meningen)
Amandelontsteking (27 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

29-02-2024 | Vrouw | 42
Keelontsteking
Zoveelste keel ontsteking. Alsof er messen in mijn keel en oren gestoken werden als ik slikte. Eten en drinken ging niet meer. Broxil 500 gekregen en na 1 dag al zoveel minder. Geen bijwerkingen niets. Heel blij met dit

22-01-2024 | Vrouw | 18

24-10-2023 | Man | 27
Keelontsteking
Sinds een week zware keelontsteking. 2 keer bij de huisarts geweest. Tijdens tweede bezoek deze medicatie gekregen. Heb een zware bacteriële infectie. Slikken voelt net alsof glas door mijn keel gaat, lichte koorts, bacterie heeft een gat in mijn wang gemaakt aan de binnenkant. Heel sceptisch geweest over deze medicatie door alle reviews maar het valt heel erg mee. Last va[lees meer...]n maagkrampen en wat wc bezoekjes in het begin en heel erg vermoeid (wss omdat de lichaam aan het tegenvechten is) maar de pijn is aanzienlijk minder. We zijn pas dag 2. Moet het voor een week gebruiken en 3x op een dag. Tot zover positief over dit medicijn.

20-10-2023 | Vrouw | 20
Amandelontsteking
Door amandelontsteking broxil gekregen. Werkte prima en geen last gehad van bijwerkingen. Alleen soms lastig dat het op nuchtere maag moet.

12-08-2023 | Man | 82
Keelontsteking
Keelpijn wordt snel minder, maar onmiddelijk slokdarm pijn . Bijwerkingen in mijn geval erger dan de slikproblemen van de keelontsteking.

11-08-2023 | Vrouw | 44
Keelontsteking
na 18 dagen keelpijn naar huisarts gegaan en kreeg ik Broxil 500 mg voor 7 dagen. ik kreeg veel maagzuur en geen fijn gevoel in de maag licht misselijk en veel boeren, moe en niet lekker voelen in mijn lichaam . Keelpijn is een stuk minder maar niet helemaal weg, nu ben ik 3 weken verder , woensdag weer terug naar huisarts. Broxil vind ik niet echt fijne antibiotica .

05-08-2023 | Vrouw | 37
Keelontsteking
Voor mijn keelontsteking heb ik broxil 500 gekregen 3x per dag op een lege maag of 2 uur na het eten. De bij de 3 inname ging het compleet mis. Heftige maagpijn waardoor ik deze keer niet kon slapen omdat de pijn zo intens was, gezwollen lippen, rood gezicht , nat in bed van het zweten, braken. Ik heb nog nooit een antibiotica gehad die zo’n pijn doet aan de maag en [lees meer...]je nog zieker maakt dan dat je was. Ik probeerde dag 2 opnieuw om te kuur af te maken maar dat ging weer helemaal mis. Ik werd echt ziek van deze antibiotica en kan er bijna niet bij dat dit een goed medicijn is. Eten en drinken doet ook pijn aan de maag. Plus punt is dat je weer kunt slikken en rustig kan praten na pil nummer 2 , maar de keelpijn is nog niet over. Maar nu heb je wel extreme maagpijn ervoor terug gekregen. In het verleden heb ik andere antibiotica gekregen waar ik enkel huiduitslag van kreeg maar nooit ziek van ben geworden. Ik ben ermee gestopt want dit voelt niet goed als ik hier mee door ga.

28-03-2023 | Vrouw | 26
feneticilline (250mg)
Amandelontsteking
Ik had last van ernstig ontstoken amandelen. Dit begon aan een kant maar na 4 dagen waren beiden ontstoken en kon ik nauwelijks nog slikken. Na een bezoek aan de huisarts kreeg ik Broxil voorgeschreven. Na 2 dagen was de zwelling bijna weg, en kon ik weer normaal slikken zonder pijn. Wondermiddel!

03-01-2023 | Vrouw | 80
Keelontsteking
keelontsteking met ontstoken amandelen, broxil voorgeschreven gekregen. even gauw gelezen en ondanks alle enge verhalen toch gaan gebruiken (want ja die ontsteking moet toch weg) vanaf 30 min na inname compleet beroerd, misselijk , niets meer kunnen eten door het idee steeds te moeten kotsen. duizelig, hoofdpijn. echt ronduit ellende. ga steeds bijna over mijn nek en ik[lees meer...] was al zo ziek de afgelopen week, dan heb ik het niet nodig om nog eens kotsmisselijk en beroerd door m'n huis te moeten. snachts met slapen ellende, slapen zelf lukt wel, maar alles helemaal nat van het zweten. Oh en de pillen zijn echt te groot voor iemand met een ontsteking aan zijn keel en pijn bij het slikken. om dan zulke grote pillen door te moeten slikken... keelpijn en pijn bij het slikken nog steeds aanwezig, amandelen nog steeds ontstoken en de pijn neemt niet af. voor mij hoeft dit zo niet meer.

30-12-2022 | Vrouw | 23
feneticilline (250mg)
Amandelontsteking
Sinds maandag last van oorpijn aan 1 kant/ oorsuizen. Dindag voelde ik ook pijn in mijn onderrug en dit werd laterd de dag erger met koude rillingen/ oppeens warm hebben en spierpijn tot in mn voeten. Erg pijnlijke keel met opgezette ontstoken amandelen. Loop al een maand te kwakkelen met verkoudsheidklachten,vol gevoel, weinig slapen en veel hoesten dus zat er keer aa[lees meer...]n te komen. Dokter gaf aan dat het vanzelf over hoort te gaan. Donderdag weer terug naar de huisarts . Deze keer Broxil mee en sinds vandaag geen koorts meer! Alleen heel weinig eetlust. kan niet ergens lezen dat dit ook een bijwerking is? Niet misselijk. Iemand daar ervaringen mee?

27-12-2022 | Man | 35

17-12-2022 | Vrouw | 37
Keelontsteking
2 maanden onder had ik twee keer keelontsteking gehad.zelfde medicijn ook bij de keer gehad.2de keer keuur niet afgemaakt door bijwerkingen.het is ook beetje fout van dr want mijn eigen dr was op vakantie

02-11-2022 | Man | 38
Keelontsteking
Het werkt goed tegen de infectie in mijn keel maar ik voel zo misselijk en ik moet echt sterk zijn om niet te gaan overgeven. Heel sterk effect op mijn maagd en darm en dat is helemaal niet leuk. Ik had bijna mijn keel infectie gehouden ipv dit medicijn te gebruiken. Ik had er geen last van met amoxicilline.

30-10-2022 | Vrouw | 34
Keelontsteking
Misselijk na innemen op lege maag. Grote capsule als je moeilijk kan slikken.

20-09-2022 | Man | 55
Keelontsteking
Sinds mijn 6e levensjaar schrijft mijn huisarts mij broxil voor. Dit is het enige middel dat mij snel en effectief van mijn amandelontsteking afhelpt. Doxicycline helpt dus absoluut niet. Ik heb wel eens een vervangende arts gehad die dit, ondanks mijn nee, toch voorschreef. Geen enkel resultaat. Vroeger als kind 2x per jaar, de laatste jaren vrijwel niet meer, ben 55 nu, [lees meer...]tot 1x per jaar. Het is voor mij nog steeds mijn redder in nood!

07-09-2022 | Vrouw | 35
Keelontsteking
Van de hap deze kuur voorgeschreven gekregen. In het begin ging het oke. De tweede dag werd ik alleen maar zieker. De derde dag eind van de middag, begin avond ineens rood paarse puntjes op mijn huid en de koorts terug. Contact gehad met de hap, blijk allergisch. Uiteindelijk heeft het geen goed gedaan voor mijn keelpijn en is deze nog altijd aanwezig. Ben er wel achter[lees meer...]gekomen dat ik dus niet tegen deze antibiotica kan.