Ervaringen met Cotrimoxazol

Blaasontsteking (6 meningen)

13-06-2022 | Vrouw | 70
cotrimoxazol (80/400mg)
Blaasontsteking
Medicatie op 480 sterkte is niet meer leverbaar. Medicatie op 960 sterkte geeft ernstige bijwerkingen.

15-01-2022 | Man | 74
cotrimoxazol (960mg)
Blaasontsteking
E-colli bacterie. Na 2 dagen in de nacht heel erg zweten beroerd voelen erg onrustig. Lijkt erg op wanneer je lange tijd niet gegeten hebt dat je bloedsuikerspiegel te laag is. Na wat eten van vanille vla ging het beter. De volgende nacht nog erger 6 dextrose tabletten ingenomen en dat werkte. In de ochtend kreeg ik het gevoel dat ik steeds weg raakte. Erg beroerd ged[lees meer...]achten in de war. Uroloog gebeld accuut stoppen. Tabletten bij inslikken gaat zeer slecht blijft kleven. Beste is ze op te lossen in water wat erg snel gebeurd. De arts had gezegd dat het een paardenmiddel is nou dat klopt zoeken. Vreselijk.

15-01-2022 | Man | 74
Blaasontsteking
Vreselijk middel. De 2e nacht erg zweten zonder temperatuur verhoging. Maag erg van slag honger gevoel. Na het innemen van dextrose tabletten ging het beter. Lijkt op dat je bloedsuikerspiegel daalt. Vervolgens in de ochtend van de laatste dag had ik constant het gevoel dat ik flauw zou vallen. Uroloog gebeld moest meteen stoppen.

22-02-2019 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
Na 3 dagen ellende met extreme misselijkheid en het gevoel van acute beginnende extreme dementie omdat ik recente gebeurtenissen niet meer wist uiteindelijk in de nacht uren durende sperspasmen en verkrampingen gekregen waarna ik bijna niet op de benen meer kon staan. Volgens apotheker een bekende bijwerking met onbekende frequentie. Direct moeten stoppen en voor mij op ee[lees meer...]n zwarte lijst geplaatst.

19-01-2019 | Vrouw | 50
Pneumonie
Ik heb de zware versie gekregen voor een long infectie met staphylokokken en moraxella cataralis bacterie. Ik ebbin mijn leven veel antibioticum moeten slikken, dit hoort zeker tot de latere generatie , zware kuren. Het lijkt ook of mijn lichaam steeds minder goed tegen die kuren kan, alsof zoveel goede bacterien beschadigd worden die niet meer herstellen. Ik vind de b[lees meer...]ijsluiter en de omschreven bijwerkingen ongeloofwaardig, maar dat vind ik in het algemeen. Vraag een slager om zijn eigen vlees te keuren en het zal veel beter uit de keuring komen dan het in werkelijkheid is.

10-07-2017 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Middel erger dan de kwaal

17-04-2023 | Vrouw | 27
cotrimoxazol (960)
Blaasontsteking
Nadat Furabid niet genoeg had gewerkt, kreeg ik deze voor 5 dagen. 2x per dag 1 tablet. De 1e nacht kwam ik moeilijk in slaap. Verder geen of nauwelijks bijwerkingen ervaren, terwijl ik altijd voordat ik een nieuwe medicatie neem heel internet uitpluis op mogelijke bijwerkingen. Soms bleef die gigantische tablet half in mijn keel hangen.

16-01-2022 | Man | 67
Urineweginfectie
Omdat ik erg slecht reageerde op ciprofloxacine heb ik van de uroloog dit middel gekregen toen ik een week na een urologische ingreep een gecompliceerde urineweginfectie kreeg. Binnen twee dagen was de koorts (bijna 40 graden) weg en ook de pijn. De enige bijwerking die ik heb gehad is af en toe een vage misselijkheid maar dit heb ik opgevangen door de tabletten gelijktij[lees meer...]dig in te nemen met een middel tegen misselijkheid. Al met al ben ik er erg tevreden over. Helaas is nu een maand later de infectie weer terug, maar dat schijnt bij urineweginfecties vaker het geval te zijn. Dus maar weer naar de arts...

12-10-2019 | Man | 77
cotrimoxazol (80/400mg)