Ervaringen met Trimethoprim

Blaasontsteking (49 meningen)
Urineweginfectie (5 meningen)

15-12-2022 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Het middel werkt goed maar de jeuk is na een week nog aanwezig.

09-12-2022 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Ik heb altijd problemen met medicijnen nu ook weer ik heb zo'n vreselijke jeuk met bulten iedere keer op een andere plek ! maar vanavond de laatste pil en nu maar hopen dat het snel over is.

08-12-2022 | Vrouw | 63
Urineweginfectie
Echt een hele zoektocht geweest, dacht eerst dat ik niet goed ingesteld zou zijn op schildklier, het kwartje valt, morgen in overleg voor andere medicatie.

27-07-2022 | Vrouw | 64
Urineweginfectie
Blaasontsteking gekregen door trastuzemab. Maanden meerdere soorten anti biotica die niet of slechts kort hielpen. Daarom kreeg ik deze voor 6 maanden. Ik slik ze nu ruim 2 maanden. Moet er mee stoppen. Ben al kwetsbaar lichamelijk en psychisch door prive omstandigheden. Daarom werd t eerst daar op gegooid. Ik had dit eerder moeten weten. Dat had me een hoop narighei[lees meer...]d bespaart

19-04-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
Het helpt goed. Ik gebruik het nu 3 maanden. Mijn haar begint uit te vallen. Komt dat vaker voor?

30-12-2021 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven ondat het ander antibioticum niet hielp. Dir medicijn dus ook niet! Vrijwel direct kreeg ik depressieve gevoelens en was ik erg emotioneel ik dacht dat het van de blaasontsteking kwam maar toen de 5 dagen voorbij waren ging het weer beter Vandaar dat ik wil waarschuwen voor mensen die kwetsbaar zijn zoals ik .

29-07-2021 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
In korte tijd deze antibiotica van de huisarts gekregen maar ik ben geen voorstander van antibiotica.maar volgens de huisarts is er geen andere optie dus ik slik er D Mannose bij om mijn lichaam nog iets beter te helpen. De vorige kkeer was mijn hele weerstand een puinhoop, zo jammer. Als dit achter de rug is ga ik door met de D mannose zodat ik geen rommel meer hoef te[lees meer...] slikken. Ook drink ik enorm veel hete thee en water..ik plas de bacteriën er dan sneller uit

18-05-2021 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
Dit middel 3 dagen voor het slapengaan gebruikt. Werd gelijk misselijk en kreeg hoofdpijn en voelde me heel erg ziek. Heb 3 dagen en nachten op bed gelegen en overgegeven en nog is de blaasontsteking niet over. Snel maar weer naar de dokter.

02-03-2021 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
Deze medicijnen gebruik ik bij een blaasontsteking. Furabid absoluut niet i.v.m. uitslag.

16-09-2020 | Vrouw | 76
Blaasontsteking
Veelvuldig blaasontsteking in 2018. Daarna 2 jaar geen KRAAN WATER meer gedronken, maar bronwater ( Bar le Duc) en Geen blaasontsteking meer gehad die twee jaar. Nu helaas weer de derde keer. Tot op heden antibiotica nitrofurantoïne 4x d 50 mg voor 7 dagen. Nu heftige bijwerkingen van nitro. Misselijk, braken, hoofdpijn en algeheel onwelkome gevoel. In overleg huisarts[lees meer...] gisteren overgegaan naar trimethoprim 7 dagen 1x d van 300 gram. Hoop dat ik daar goed op ga reageren.

04-09-2020 | Vrouw | 81
Blaasontsteking
Loop al 2 maanden met blaasontsteking. 6 keer antibiotica gehad maar kwam steeds terug. Nu dit medicijn gekregen voor een half jaar als onderhoudskuur. Heb veel last van de bijwerkingen. Over drie dagen naar de uroloog

24-05-2019 | Vrouw | 67
trimethoprim (300mg)
Na een antibioticakuur van 5 dagen nog steeds urineweginfectie. Nu dit medicijn, trimethoprim, voor 3 dagen voorgeschreven gekregen. Gisteravond 1e pil ingenomen, 's ochtends misselijk en duizelig. Zie mijn toelichting op de bijwerkingen hierboven. Ik hoop dat het in de loop van de dag beter gaat en de infectie hierna over is (...)

20-05-2019 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Al vijf maanden loop ik rond met een flinke blaasontsteking. In eerste instantie weigerde de arts medicatie voor te schrijven. Want ondanks dat de urine erg vies rook en ik pijn had in mijn vagina, vonden ze in een simpele urinetest nauwelijks iets. Op mijn aandringen is de urine op kweek gezet en daar bleek wel een flinke bacterie uit. Twee Verschillende kuren al gekre[lees meer...]gen inmiddels, maar die bleek ik niet eens te mogen nemen ivm verminderde nierfunctie. Ook met deze huidige medicatie is het oppassen geblazen met nierproblemen. Vanaf dag 1 heb ik ontzettend veel last van bijwerkingen. Met nierproblemen moet ik overogens ook vaak plassen in de nacht en dat mag niet, dus pijn erbij (hopenlijk niet blijvend) dankzij ingehouden plas. Bovendien ruikt de eerate as van de dag nu niet meer zo vies, maar naarmate de dag vordert komt de vieze geur terug. De pijn blijft aanhouden.

14-02-2019 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Geen bijwerkingen en snel van de blaasontsteking af.

08-07-2018 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Kuur van vijf dagen voorgeschreven gekregen. Enkele uren na inname onstonden jeukende blaasjes op mijn gezicht, de jeuk in de schaamstreek was licht. Drie uur na inname van de tweede tablet verergerden de blaasjes en de jeuk zich. Schaamlippen en clitoris opgezet en erge jeuk. Durf de derde tablet niet meer te nemen. Ook jeuk bij de neusvleugels. Blaasontsteking volgens mi[lees meer...]j wel weg.

19-06-2018 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Nul effect op zeer pijnlijke blaasontsteking: na twee dagen leek beter te gaan maar van korte duur (als in: 1 middag). Blaasontsteking lijkt erna vergergerd. Heb vaak vroeger blaasontst gehad en ervaring is dat na 3 dagen pijn echt afzakt en verdwijnt. Na vijf dagen dus geen effect, vandaag andere antibiotica gevraagd schijn nu een mega atoombom pil te krijgen want hoef da[lees meer...]ar maar 1 van voor slapen in te nemen. Ik heb zelden zo slecht effect gehad als met medicijn trimethoprim: de candida kreeg ik er bij op tweede dag van gebruik. Rode bultjes op buik en armen die jeukten.