Ervaringen met Co-Trimoxazol

co-trimoxazol

misselijkheid bittere smaak huilend verlies van eetlust

Blaasontsteking (32 meningen)
Longontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

18-02-2024 | Vrouw | 1
co-trimoxazol (8/40mg/ml)
Middenoorontsteking

misselijkheid huilend bittere smaak verlies van eetlust

Dochter (1) kreeg dit na 2 soorten antibiotica en oordruppels als laatste redmiddel tegen oorontsteking. Heeft meer last van dit medicijn dan van haar oren. Moet enorm huilen heel de dag, wil na het toedienen niks meer eten, heeft last van haar darmen. Rotspul. Oor loopt nog steeds.

05-10-2023 | Man | 49
Bijbalontsteking
Na twee kuren met levofloxatine (totaal 26 dagen, resultaat niet afdoende, veel bijwerkingen, diarree, misselijk, hoofdpijn, zere benen) sinds 9 dagen geleden (totaal 14 dagen) met deze andere groep van antibiotica begonnen om de ontsteking te bestrijden. Na 6 dagen eindelijk het gevoel dat de ontsteking begon af te nemen. Wel veel bijwerkingen als erg moe, misselijk en to[lees meer...]taal futloos. Normaal nooit ziek een hoog energie niveau en maar dit is nu gezakt tot ca. 20% van normaal. Ben na dag 3 gestopt met werken omdat dit fysiek niet meer mogelijk was. Trillende handen en totaal geen focus meer. Start iedere dag met een misselijk gevoel na het innemen van de tablet. Tevens weinig smaak en erg gevoelige tong en wangen. Fijn dat de infectie klachten beginnen af te nemen maar de bijwerkingen zijn bij mij nogal aanwezig.

03-09-2023 | Man | 16
Bijbalontsteking
Ik heb een bijbalonsteking en moest hiervoor dit middel innemen. De pijn is ondertussen wel weg, dus het medicijn werkt wel goed, maar de bijwerkingen zijn er te veel aan. Sinds dag 1 voel ik me zo ziek als een hond en heb ik constant last van braakneigingen en een zeer benauwd gevoel, waardoor ik slecht slaap en slecht kan functioneren in mijn dagelijks leven. Ik heb [lees meer...]ook prikkelbare darm and last van stress dus dit was niet echt een fijne ervaring.

04-10-2022 | Vrouw | 61
Longontsteking

18-08-2022 | Vrouw | 27
Bronchitis
Wat voel ik mezelf slecht! Ik wist niet dat deze medicijnen ook een aanslag waren op je mentale gezondheid! Ik wil alleen maar in bed liggen, word om de kleinste dingen bloed chagrijnig en ik wil niemand zien of spreken. Ik slik ook antidepressiva en ik heb gelezen dat dat niet zo,n lekkere combinatie is.. Ik wil de kuur wel afmaken maar het is zwaar! Verder last van m[lees meer...]isselijkheid en hartkloppingen.

12-06-2022 | Vrouw | 75
Bacteriële infectie
Ik gebruik een week dit middel en ga mij steeds zieker voelen. Het enige voordeel is dat mijn ontstekingswaarden van 98 naar 62 waren gedaald. Dit middel moet ik nog 11 weken slikken. Hoop dat ik dat volhoud

07-03-2022 | Man | 37
co-trimoxazol (160/800mg)
6 jaar geleden ziekte van Whipple ontdekt bij mij. Eerst 4 jaar onder behandeling geweest van het medicijn Doxycycline, uiteindelijk toch resident geworden voor de Whipple. Sinds 2019 begonnen met Co-trimoxazol 960mg 2 keer per dag en waarschijnlijk de rest van mijn leven. Wel wat kleine bijwerkingen maar kan er prima mee leven.

07-11-2021 | Vrouw | 31
co-trimoxazol (960mg)
Blaasontsteking
Na 2 eerdere antibiotica kuren en een bezoek aan de arts ivm terugkerende symptomen kreeg ik 10 dagen dit medicijn voorgeschreven. Wat een lastig vies ding om in te nemen, gelukkig lukt het met een eetlepel kwark wel aardig, drink er een half glas water achteraan. De eerste 4 dagen van de kuur was ik er echt ziek van. De hele dag extreem moe, misselijk en futloos. Op dag 2[lees meer...] heftige hoofdpijn, kon geen licht meer verdragen. Mijn darmen zijn van slag ondanks een pre- en probiotica supplement (wat ik overigens iedereen kan aanraden!). Na dag 5 ging het beter. Alleen blijf ik gevoelig voor prikkels. Druk bewegende tv beelden, autorijden in regenachtig weer (veel koplampen/reflectie en TL verlichting in de supermarkt komen heel heftig binnen. Na dag 5 steeds misselijk na het innemen van het medicijn. Weinig eetlust en een afkeer voor zoet eten (terwijl ik normaal een enorme zoetekauw ben). Al met al zijn mijn klachten omtrent de blaasontsteking aardig weg met nog 2 dagen te gaan. Hopelijk ben ik over een weekje weer helemaal de oude.

16-08-2021 | Man | 51
Prostaatontsteking
Op een dag begin augustus 2020 had ik last van mijn onderbuik. Uiteindelijk plas laten onderzoek en was een blaasontsteking. De blaasontsteking was na later onderzoek wel verdwenen maar de pijn onder in mijn buik niet. Helaas heb ik mij 3x door de huisarts naar huis laten sturen (dat het niks medisch was). Uiteindelijk erg klaar mee met de zeer vervelende pijn en verwijzin[lees meer...]g naar de Uroloog gekregen. Ik zat nog niet op de stoel of hij zei al dat het een prostaatontsteking was. Deze is erg lastig te bestrijden. De eerste kuur (1 pil per dag) heeft nauwelijks geholpen. Daarna kwam de pijn in alle hevigheid terug. Nog voordat ik de belafspraak had met de Uroloog, heb ik hem gebeld en direct een nieuwe kuur gekregen. Hiermee werd de pijn minder en zelfs op momenten helemaal weg. We zijn dan bijna een jaar verder. Onlangs de belafspraak gehad en gezegd dat het bij vlagen terugkomt. Om dit te onderdrukken heb ik een kuur gekregen en kan ik bij pijn een aantal dag slikken. Dat lijkt wel te helpen. Ik doe elke ochtend mijn bekkenbodem en onderrug oefeningen. Voorlopig lijk ik er nog niet vanaf te zijn. Het is wel redelijk onder controle. Ter info: de Uroloog heeft via een camera gekeken en de prostaat was rood. // de pijn zit bij mij dus niet aan mijn aarskant . Dat doet allemaal geen pijn. Bij mij dus echt onder in de buik. Het is een zeer lastige aandoening. Je wordt er op zijn tijd echt moedeloos van.

14-08-2021 | Vrouw | 32
Keelontsteking
Na weken te hebben getobt met keelontsteking en en zeer veel klachten kreeg Ik deze medicijnen. Na in van de 2e pil zo ziek, slap kan niet op m'n benen Staan, verhoging maar vooral die barstende hoofdpijn, misselijk, heel erg moe, gevoel alsof je zware griep hebt, kan niet meer functioneren.

06-08-2021 | Man | 79
Blaasontsteking
Recidiverende blaasontstekingen, die weer de kop opsteken als Bactrimel Forte stopt. Dus nu doorgaan om herinfectie van blaas (kolonisatie?) te voorkomen tot nader urologisch onderzoek de volledige oorzaak hopelijk opspoort. Wel vervelend dat ernstige bijwerking kan optreden vooral bij ouderen, zoals ik ;bemoedigend is dat het middel soms maandenlang gegeven wordt. Dus r[lees meer...]egelmatig volledig bloedbeeld controleren bij langdurig gebruik!

05-08-2021 | Vrouw | 20
Nierbekkenontsteking
Gekregen maar binnen een uur al last van benauwdheid, kom moeilijk in slaap, buikpijn werd erger. Dat al na 1 pil. Pillen zijn vreselijk groot en lastig door je keel te krijgen. Ik vind het vreselijk.

24-06-2021 | Vrouw | 35
Luchtweginfectie
Om langdurige luchtweginfectie te kunnen bestrijden, werd dit medicijn voorgeschreven. 2x per dag 1 pil van 1000! Mg per pil. Een echt paardenmiddel dus. Helaas weinig resultaat en veel bijwerkingen: Hoofdpijn, misselijkheid, koorts en niet kunnen slapen ‘s nachts. Ook werd ik zeer prikkelbaar en emotioneel. Ik heb deze kuur voor 2 weken gekregen, maar helaas niet geholpen[lees meer...].

14-03-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Wat een troep is dit. Ik slik ook antidepressiva en dat wordt door co trimoxazol beinvloedt. Ik ben er naar bijna 5 dagen mee gestopt. Ik werd er helemaal gestresst en labiel door. Vreselijk.

12-01-2021 | Vrouw | 50
Nierbekkenontsteking
10 dagen 2 x per dag 960 mg Co-trimoxazol Forte Cf. ivm nierbekkenonsteking waar ik heel erg misselijk van was, pijn in rug, hoofdpijn en koorts. Diagnose nierbekkenonsteking, eerste tablet ingenomen 23.00 uur en vroeg in ochtend misselijkheid bijna helemaal weg. Pijn in rug en hoofdpijn na 1 dag weg. Paardenmiddel, geweldig! Maar wel 10 dagen last van winderigheid, wei[lees meer...]nig eetlust kan ook door ziekte komen, ik kon geen melkproducten eten want dan diarree en stinkwinden. Na 9 dagen last van pijn in buik in nacht, maagzuur. Ik kon geen vlees eten en moeilijk verteerbare producten. Begonnnen met probiotica na antibioticakuur, na 14 dagen kan ik alles weer eten behalve rauwe groenten. Dus nog een probiotica kuur.

05-12-2020 | Vrouw | 24
co-trimoxazol (16/80mg/ml)
Angst
Ik ben heel bang voor dezen medicijnen. Maar ik moet het in nemen van wegen een e.coli bacterie. Ik ben altijd bang door de misselijkheid over te geven. Erge droge mond en keel. En heel erg moe ik sliep juist ge hele dagen daar door. Nog steeds bezig met de kuur nog steeds pijn dit is al dag 4 en de arts zei dag 2 moet hey weg zijn maar ik mag niet stoppen met dit middel. [lees meer...]Snelle werking nee.