Ervaringen met Doxy Disp

doxycyline

Ziekte van Lyme (4 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Longontsteking (1 mening)
Rosacea (1 mening)

04-06-2009 | Vrouw
Lyme
Eerste dag dat ik het nam heel duizelig, wazig, afwezig. Daarna lange tijd totaal geen last. Op dag 12 opeens verschrikkelijke refluxklachten, ik kon niks behalve heel stil zitten, want bij alles kwam het maagzuur omhoog in mijn inmiddels ontstoken slokdarm. Helse pijnen. Na een dag en een nacht creperen naar de huisarts gegaan, die me sucralfaat (maagwandbeschermer) en om[lees meer...]eprazol (maagzuurremmer) voorschreef. Nu is het wel te doen, maar als ik honger heb dan komt nog steeds met elke peristaltische beweging het zuur omhoog. Dus constant blijven eten. Van de arts mag ik alleen geprakte banaan en biscuitjes maar dat vind ik overdreven. Ik eet wel kleinere en meer porties om mijn maagzuur bezig te houden.

28-02-2019 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Na de indermvloeistof, verschillende soorten anticonceptiepillen en tetrinoïnezalf (acid a vit), heeft dr huisarts doxycyclinetabletten voorgeschreven. Ik was blij hiermee, want wilde met iets starten wat van binnenuit zou werken. Ik heb deze tabletten in totaal 3 maanden geslikt. Na 1,5 maand waren de ontstekingen wel iets minder, maar niet volledig weg. Ik heb het toen n[lees meer...]og 1,5 maand geprobeerd, maar minder werd mijn acne niet. Qua bijwerkingen heb ik weinig tot niet van gemerkt. Soms nam ik de tablet in zonder er bij te hebben gegeten ('s morgensvroeg op een lege maag). Dan kreeg ik wel pittige hoofdpijn. Neem dus altijd deze tablet bij het eten in en op vaste tijden. Ik gebruikte deze tabletten wel in combinatie met benzoylperoxide. Deze twee samen leverde voor mij weinig resultaat op. Geheel ontevreden ben ik niet, maar het deed niet wat ik ervan gehoopt had. Op het moment loop ik bij een dermatoloog en ben met de differin gel gestart.

03-07-2018 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Dit type antibioticum voorgeschreven gekregen in verband met keelontsteking. Eerste dag beginnen met een dubbele dosis, dus 2 smelttabletten. Dit netjes gedaan. Binnen een half uur na inname werd ik ineens extreem misselijk, daarbij veel zweten, duizelig, en uiteindelijk braken. Hierna vrijwel direct van bovenstaande klachten af. Contact opgenomen met de apotheek en de hui[lees meer...]sarts, apotheek zei dat dit geen kwaad kon maar de huisarts gaf aan dat ik gelijk kon stoppen met de kuur en dat hij een ander type antibioticum voor zou schrijven. Dit middel nooit meer!

26-06-2016 | Man | 21
Ziekte van Lyme
slik nou 6 dagen tabletten 100mg 2x PD. Vaak jeuk aan mn lichaam en penis irritaties en vermoeidheid. vrij irritante bijwerkingen geen last gehad van de zon.

19-06-2012 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Werkt geweldig! Mijn huid is eindelijk weer zacht en breekt niet meer open van droogheid. Daarnaast zijn puistjes bijna niet meer te zien. Ik kan eindelijk cremés smeren waardoor alles nu prima is. Medicatie geeft geen bijwerken heb eenmaal last gehad van misselijkheid doordat ik het pilletje nuchter innam. Misselijkheid ging weg nadat ik snel een broodje consumeerde. Heb [lees meer...]de kuur nog niet afgerond dus moet nog enkele weken het product gebruiken maar ben er erg blij mee.

08-12-2011 | Vrouw | 43
doxycyline
Krijg nu last van moeheid . jeuk op mijn hoofd en ledematen. het is winter bijna dus door zonlicht komt dit verder niet want in combinatie zou dat kunnen gebeueren. Jeuk jeuk jeuk werkelijk op de meest rare plekken maar kwaal zelf wordt wel wat minder scheelt al veel.

12-05-2012 | Vrouw | 45
doxycyline
de eerste dag 2 tabletten ging goed maar de dag daarna alleen maar duizelig nu duizelig en misselijk moet gewoon door gaan van de huisarts maar vind dit echt niet fijn

21-10-2011 | Man | 48
Ziekte van Lyme
reeds na 1 dag maag/darmproblemen en diarree, apotheek had me erop gewezen en geadviseerd een probiotica plus ((Phital) erbij te nemen om de darmflora weer op te bouwen. Heb dit advies opgevolgd en bevalt goed. Klachten zijn nu na 4 dagen bijna verdwenen. Moet wel zelf betalen, wordt niet vergoed.

12-09-2016 | Vrouw | 49
Ziekte van Lyme
Ik slikte het net 10 minuten voor het eten maar ik moest na 10 minuten meteen overgeven en mijn maaltijd ook van de middag kwam eruit

22-12-2011 | Vrouw | 57
doxycyline
Heb gisteren voor het eerst doxy disp in genomen 2 tabletten tijdens het eten na 2 uur moest ik slijm opbraken ,is nu de werking van de pillen ook weg ?

18-06-2011 | Vrouw | 60
Terugkerende longontsteking, bronchiectasiën
Slik meer dan drie jaar dagelijks 100mg doxycycline. Vanaf 1987 last van terugkerende longontstekingen. Volgens artsen geen bijwerking, maar sinds ik het slik is mijn huid, vooral hoofd en rug heel erg kwetsbaar voor ruwe, schrale, ontstekingsachtige plekken. Weet niet of meerdere mensen dit hebben ervaren. Verder ben ik doorlopend moe, maar weet niet of dit door de Doxy [lees meer...]komt

16-11-2011 | Man | 70
Rosa sea
veel jeuk rond de annis. en mijn penis ontstoken na 25 dagen, de pil te hebben ingenomen. ben er vlug mee gestopt en nu maar afwachten wanneer het beterd hoelijk vlug. ik gebruik voor de ros sea metronidazo actavis