Minocycline

minocycline

Acne/puistjes (56 meningen)
Rosacea (14 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

11-06-2019

Acne/puistjes

Had last van acne uitslag op mijn rug. Hiervoor kreeg ik dus dit medicijn en had beter niets gekregen... Bijwerkingen die ik heb gehad: duizeligheid, misselijkheid, ontstoken slijmvliezen, gezwollen keel, trillen. Ik heb mij nog nooit zo ellendig en ziek gevoeld!
14-05-2019

Acne/puistjes

In het begin van het gebruik van het medicijn is de acne toegenomen. Ik merkte op dit moment dat mijn lichaam van binnenuit alle afvalstoffen naar buiten werkte. Later werd mijn huid rustiger en verdween de acne.
22-02-2019

Zeer goede resultaten.
01-01-2019

Rosacea

Nu 13 dagen aan het nemen, de plek op mijn wang is bijna volledig verdwenen. Ben wel duizelig, het komt met vlagen en is erg ongemakkelijk. Een algemeen draaierig en misselijk gevoel.
28-12-2018

Rosacea

Het hielp gelijk voor de volle 100%. Mijn huid werd gelijk weer zoals voor de rosacea. Alle onderhuidse bultjes, oneffenheden en spontane uitbarstingen verdwenen direct en zijn niet meer terug gekomen. Ook voelde mijn huid niet meer aan als schuurpapier, maar normaal zacht. Alle vorige pogingen om mijn rosacea acné te verhelpen waren achteraf een lachertje na dit medicijn[lees meer...]. Ik ben dus erg tevreden, alleen weet niet wat er gaat gebeuren als ik er mee stop.
16-12-2018

Acne/puistjes

Zoals voorgeschreven genomen maar mijn puisten zijn vermeerd in plaats van te verdwijnen ze zijn meer geworden heel slechte medicijn. Ik heb enkel op mijn wang beetje puistjes en nu is het overal op mijn gezicht kleine scherpe puisten heel ontevreden over deze medicijn ik wil iedereen waarschuwen en op de hoogte brengen dat niemand het gebruikt. Mss is het van persoon tot [lees meer...]persoon verschillend maar zoals ik zie is bijna niem tevreden over dit spul.
04-09-2018

Acne/puistjes

Ik geberuik het namelijk al 4,5 dagen en mijn acne is erger aan het worden! Blijkbaar lees ik dat veel mensen zeggen dat als je stopt dat het acne weer begint.Hier snap ik het punt niet warom slik ik medicatie in ik slik het in voor mijn acne te verminderen en niet dat als ik met de cure ga stopen dat ik mijn acne terug krijg! Pfff Ik hoop dat het bij mij niet zoo zal[lees meer...] zijn!
06-08-2018

Acne/puistjes

Ik slik sinds 8 dagen minocycline. Ik heb het gevoel dat de ontstekingen wat erger worden en prikken/branden. Bepaalde plekken drogen uit maar sommige ook niet. Ook krijg ik soms wat nieuwe plekjes. Ik heb een inderm lotion voor de nieuwe plekjes. Mijn vraag aan jullie is: Na hoelang ervaarde jullie resultaat? En merkte jullie ook dat het de eerste week wat slechter w[lees meer...]erd/ nog niet veel deed? Probeer geduld te hebben maar vind het erg lastig.
23-05-2018

Acne/puistjes

Resultaat al na 10 dagen. Ik heb erg getwijfeld omwille van de reacties hier maar ik had sneller moeten starten met de kuur. Ik heb namelijk geen last van bijwerkingen en ben dus zeer tevreden.
15-04-2018

Acne/puistjes

Acne op mijn rug en voorhoofd is minder geworden maar na 3 weken gebruik van dit medicijn, kreeg ik overal huiduitslag en veel jeuk, daarnaast ook pijn aan mijn polsen. De bijwerkingen zijn dus niet zo prettig.
04-03-2018

Acne/puistjes

Ik heb het ook gebruikt, en het heeft geen effect bij mij. Zeer ontevreden! Ik behandel mijn gezicht nu bij carpe clinic in Antwerpen, echt een aanrader!
20-01-2018

Acne/puistjes

De eerste maand werd mijn acne erger. Na een maand werd mijn huid stuken beter en was en zo goed als egaal. Ik moest dit medicijn 3 maanden slikken van mijn huisarts. Toen ik stopte met dit medicijn kwam mijn acne terug, maar was het niet zo erg meer als vroeger. Helaas is mijn acne op mijn rug en borst wel gebleven in dezelfde toestand als eerst...
29-04-2017

Acne/puistjes

Beter roaccutane. Acne komt terug na stoppen van Minocycline.
13-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb het ruim een jaar lang gebruikt en telkens wanneer ik mijn kuur af heb komt het acne veel erger terug!! ( vooral op de kin ). Ik weet niet of dit bij iedereen het geval is maar denk niet dat het de bedoeling is om heel je leven lang aan een kuur te zitten. Ik vind het zeker geen aanrader anders zit je eraan vast dus ben ik maar begonnen met natuurlijke gezichtsbehan[lees meer...]delingen voor mijn acne, aanraader ook voor anderen...
18-11-2016

Folliculitis

Zeer goeie medicijnen, vecht al 3 jaar tegen folliculitis op mijn hoofdhuid en hiervoor van alles geprobeerd, roaccutane (isotretinoine) maar ze hebben allebei hetzelfde effect. Alleen minocycline heeft veel minder bijwerkingen, alleen moet ik wel zeggen dat alles nu terug is gekomen na het overstappen naar andere medicijnen (blijkt dat andere medicijnen het erger hebben g[lees meer...]emaakt). Dus ik blijf nu voortaan op de minocycline door gaan.
22-08-2016

Acne/puistjes

De eerste keer was ik onzettend tevreden. Nog nooit was mijn huid zo egaal geweest. Ik had geen last van bijwerkingen en het medicijn werkte nog lang nadat ik stopte. Todat ik (na ong. 5 maanden) op vakantie ging, ik wist dat ik me goed moest insmeren. Echter was ik toch een beetje verbrand. Vanaf dat moment begon de ellende, ik denk dat mijn puisten in 3 dagen weer terug [lees meer...]waren op plaatsen waar ik het nooit eerder had gehad. In paniek bij thuiskomst direct naar de dermatoloog gegaan en ik kreeg te horen dat het waarschijnlijk een reactie was op de zonnebrand. Ik werd naar huis gestuurd met nogmaals 2 maanden dezelfde kuur en het ging weer goed. Echter verdween dit keer niet alles, ik had nog steeds last op bepaalde plekken. Daarnaast werd ik lusteloos, moe, kreeg ik hoofdpijn. Toen ik stopte met de kuur verdween dit. Bij vakantie 2, geen zon, goed ingesmeerd en zo veel mogelijk uit de zon, begon het weer, erger dan ooit! Ik was nu veel verder van huis dan ik ook ben geweest en mijn gezicht zat heelmaal onder. Toen ik het advies kreeg over te stappen op roaccutane was ik zo teleurgesteld en had hier geen vertrouwen in. Ik ben nu aan het kijken naar mijn eetpatroon, allergoloog, accupuntuur en na een maand (helaas niet zo snel als antibiotica) zie ik duidelijk verbetering. Ik hoop dat dit de uitkomst zal bieden op lamge termijn en ik achter de oorzaak kan komen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (501) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum