Ervaringen met Minocycline

minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (327 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

02-10-2023 | Man | 44
Acne/puistjes
Ik neem al vele jaren (20+) dit medicijn. Ik heb al andere behandelingen geprobeerd, zoals Doxycycline, Roacutane, Differin, verschillende externe zalven en lotions - werkelijk alles. Zelfs lichttherapie had geen effect. Alleen Minocycline lijkt te doen wat het moet doen. Hoewel het niet voor 100% werkt, biedt het wel ongeveer 80% verlichting in vergelijking met wanneer ik[lees meer...] het niet gebruik. Ik heb verschillende keren geprobeerd te stoppen, bijvoorbeeld door de dosis te halveren of door het om de andere dag in te nemen. Maar na ongeveer twee tot drie weken komen de puistjes hardnekkig terug. Wanneer ik weer terugga naar de startdosis van 100 mg, verdwijnen de puistjes weer volledig. Om dit permanent te kunnen blijven gebruiken, moet ik om de 90 dagen een nieuw recept aanvragen bij mijn huisarts.

12-06-2023 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Al 1 week deze antibiotica aan het slikken. Na de 3e dag voelde ik mij heel vermoeid en word ik moeilijk op tijd wakker. Deze vermoeidheid is steeds meer aan het toenemen heb ik het gevoel. Verder heb ik last van hoofdpijn, wazig zien, duizeligheid en misselijkheid en minder eetlust. Wat ik het meest bijzonder vind, is dat ik pijnlijke tepels heb sinds de 2e dag van de inn[lees meer...]ame. (nooit eerder gehad door antibiotica). Wel zie ik dat mijn puistjes aan het verminder zijn! Dus dit is heel positief. Ik merk ook dat mijn huid heel gevoelig is voor de zon, maar ook onder de douche (voorheen douchte ik met warm water, nu met koud). Ook heb ik last van jeuk over mijn hele lichaam. Ik moet deze antibioticum 1 maand slikken, dit is pas week 1 en ik voel me echt te moe om normaal te kunnen functioneren. Ik heb al een minder goede immuunsysteem dus mijn lichaam is geen fan van antibiotica, gezien ik ook prikkelbare darm syndroom heb. Maar, laat je niet afschrikken van andermans ervaringen, antibiotica heeft een ander effect op iedereen. Owja, misschien ook handig voor de lezer: ik heb een droge huid, met hormonale acne op mijn gezicht, borsten, en ik heb ook abscess vorming in mijn liezen. Zover doet de antibiotica zijn werk wel! Maar de bijwerkingen zijn wel vervelend, vooral de extreme vermoeidheid die ik ervaar. Normaal kon ik zonder moeite om 4uur s’ochtends wakker worden voor school, sinds een paar dagen lukt dit mij niet meer en kom ik dagelijks te laat. Als iemand nog tips heeft voor mij hoor ik het graag ☺️

12-04-2023 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Helpt tegen acné. Voor ongeveer 1,5 maand dit medicijn geslikt tegen acné. Verstoppingen blijven echter wel aanwezig. Alleen de ontstekingen verdwijnen. Wanneer je stopt met dit medicijn komt de acné binnen 2 weken weer (2x zo hard) terug. Ik heb aan dit medicijn blijvende zichtbare moedervlekjes in mijn gezicht en op mijn lichaam overgehouden. Toen ik hierachter kwam ben [lees meer...]ik accuut gestopt met het medicijn. Ik heb gelezen dat nog wat mensen hier last van hadden. Kijk dus uit met dit medicijn.

11-04-2023 | Vrouw | 43
Rosacea
Sinds enkele maanden heb ik behoorlijk wat rosacea in mijn gezicht. De plekken waren zo pijnlijk dat ik naar de huisarts ging. Nu een week bezig met de kuur, die zou ik 30 dagen moeten volhouden. Echter voel ik mij zo neerslachtig en lusteloos dat ik niet weet of ik hier mee doorga. De plekken in mijn gezicht zij veel minder aanwezig en niet meer pijnlijk. Al vind ik dat l[lees meer...]aatste minder erg om te hebben dan hoe ik mij nu voel.

15-02-2023 | Vrouw | 22
Rosacea
Een maand geleden begon ik voor het eerst last te krijgen van rosacea-symptomen. Hoewel ik al eerder last had van rode vlekken in mijn gezicht na een warme douche of een bezoek aan de sauna, waren de klachten nu een stuk ernstiger. Ik kreeg puistjes op mijn wangen en neus en de roodheid was constant aanwezig, niet alleen na triggers, maar ook overdag zag ik rode kringen op[lees meer...] mijn wangen en neus. Sinds ik de medicatie 15 dagen geleden begon te nemen, zijn de ontstekingen volledig verdwenen. Helaas is de roodheid nog niet veel verbeterd. Mijn neus en wangen kleuren nog steeds rood bij het minste. Ik hoop dat de roodheid afneemt naarmate ik de medicatie langer blijf gebruiken en ik terug op een normale manier zal kunnen douche etc. Ik neem de medicatie in combinatie met de Soolantra-crème. De bijwerkingen bij mij zijn; diarree en een vaginale schimmelinfectie, heel vervelend maar ik heb het er zeker voor over.

09-02-2023 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik neem het tegen acne in gezicht en borstkas. Ik neem in de winter een kuur en in de zomer stop ik want dan heb ik geen last. Als ik het pilletje op een lege maag neem dan krijg ik maagpijn & laat ik veel niet-fijne boeren.

02-02-2023 | Vrouw | 46
Acne/puistjes
Ik heb 7jaar dit middel geslikt.Tegen acne op rug,borst,haargrens en gezicht. Ik kreeg af en toe enkel 1 puistje op gezicht maar verder is mijn acne verdwenen.Alleen werd mijn haar steeds dunner(niemand weet of het hierdoor komt)Ben sinds 6maanden gestopt maar acne is terug.Niet meer of minder dan voor de tijd.Maar de vraag is wel of niet weer beginnen want stel je voor [lees meer...]dat mijn haar wel dunner werd van dit medicijn of dat het genetisch is bij mij.?

26-01-2023 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Review Na het lezen van veel negatieve ervaringen en aangezien de kans heel erg groot is dat acne weer terug komt na de kuur wilde ik eigenlijk niet beginnen, maar toch gedaan om het in ieder geval geprobeerd te hebben. Ik heb behalve wat last van m'n darmen 0 bijwerkingen gehad, dus laat je daar niet door afschrikken, het is echt per persoon verschillend. 'S ochtends n[lees meer...]am ik het altijd met het ontbijt om bijwerkingen te voorkomen. Ik heb ook dagelijks Yakult gedronken voor m'n darmen, maar of dit echt wat deed weet ik niet. Na 6 weken moest ik beslissen of ik de kuur van 3 maanden zou afmaken. Ik zag na 6 weken nog niet echt verschil, maar toch doorgegaan. Na ongeveer 7/8 weken merkte ik duidelijk verschil en kreeg ik (bijna) geen ontstekingen meer (ik had het erg op mijn kin). Ik ben nu 1 maand klaar met de kuur en het is nog niet terug gekomen. Ik ben erg bang dat dit wel gaat gebeuren, en dit was ook de reden dat ik eerst niet wilde beginnen. Maar de kuur zelf heeft in ieder geval goed gewerkt!

19-10-2022 | Vrouw | 27
Rosacea
Voorafgaand aan de kuur was ik erg sceptisch over het gebruik van antibiotica bij Rosacea, maar ik voelde me zo ongelukkig over mijn huid dat ik het toch een kans wilde geven. Mijn huid was rood (neus, wangen, kin), grove poriën, ontstekingen, oude littekens, hobbelige textuur, vocht arm/droog. Ik heb net de eerste week van mijn kuur gehad en ik merk al groot verschil. [lees meer...]Mijn huid is gladder en heeft minder ontstekingen. De oude ontstekingen helen en er komen amper nieuwe ontstekingen bij. De textuur van mijn huid is ook verbeterd. Het voelt steviger, minder kwetsbaar en minder poreus. Het ziet er gehydrateerd, rustiger en gezonder uit. Ik ben benieuwd wat het effect gaat zijn na 1 maand. Dan heb ik een evaluatiegesprek met mijn huisarts om te bepalen hoe verder. De eerste dagen van gebruik vond ik wel moeilijk. Ik voelde me erg vermoeid, duf en sloom. Ik sliep onrustiger, piekerde meer en was sneller emotioneel. Ik had buikpijn, voelde me misselijk en had weinig eetlust. Ik ben er probiotica naast gaan gebruiken. Na 4 dagen namen de bijwerkingen af, nu heb ik alleen last van vermoeidheid en onrustig slapen. Dit vind ik goed vol te houden.

30-11-2021 | Vrouw | 1
Hidradenitis suppurativa
sinds 2 maand gebruiker. En stel mij de vraag ondanks bijwerkingen en hormonale opstoot of dit wel de juiste medicatie en diagnose is.

16-10-2021 | Man | 63
Rosacea
Bij acne rosasea hoofd helemaal onder dikke bulten die zelfs zeer gaan doen als in minocycline inneem is alles na enkele dgn weg echter als de kuur op is keert alles weer spoedig terug !

30-09-2021 | Vrouw | 46
Rosacea
Mijn rosacea en ontstekingen aan de haarfollikels (FFA) werden steeds heftiger. Slik dit middel nu bijna 5 maanden, ontstekingen zijn met 99% verminderd, huid en haargrens is rustig! Dolblij met het resultaat! Krijg nu wel last van mijn keel en af en toe wat opkomend maagzuur, wat ik wijt aan het middel. Het tabletje blijft, ondanks veel water, voor mijn gevoel altijd w[lees meer...]at plakken in m'n keel bij het doorslikken. A.s. maandag belafspraak met mijn dermatoloog om te kijken of we af kunnen bouwen o.i.d.

22-09-2021 | Vrouw | 49
Rosacea
Na ongeveer 1,5 week geslikt te hebben voor mijn rosacea ontzettende hoofdpijn gekregen, en paar dagen later flinke spierpijn met koorts en ontzettend zweten, oorsuizen, wazig zien. Echt heel erg ziek. Gestopt om te herstellen. Dermatoloog gaf aan dat dit geen bijwerkingen van de minocycline zouden zijn en zou gewoon door kunnen slikken. Wederom begonnen met slikken en we[lees meer...]er ontzettend ziek geworden: hoge koorts, hartkloppingen en spierpijn. Echter als je bijsluiter leest staat daar heel veel van mijn klachten in. Iedere arts vindt wat van deze pil. Apotheker gaf aan dat veel van mijn klachten toch wel voorkomen bij dit medicijn en als bijwerkingen worden aangegeven. Ik ga hem in ieder geval niet meer slikken heb ik besloten. Wil niet meer zo ziek worden als de afgelopen 1,5 week. Hebben andere mensen ook meegemaakt met dit medicijn?

14-09-2021 | Man | 26
Acne/puistjes
Beste allemaal, Na een kuur antibiotica (minocycline) van 3 maanden lang voor Acne, heb ik na gebruik enorme acne teruggekregen, althans veel uitslag.. rode vlekken, droge huid(eczeem?), bulten(puistjes) hoofdhuid, veel puistjes en uitslag op de borst en rug.. Ik ben een beetje ten einde raad, geen dermatoloog gelooft het wanneer ik zeg dat dit een uitbraak is na mijn [lees meer...]antibioticakuur. Heeft iemand ook deze klachten ervaren na een lange kuur of kan iemand mijn verder helpen? Alvast bedankt. Jeffrey

23-07-2021 | Vrouw | 39
Hidradenitis suppurativa

19-05-2021 | Vrouw | 59
minocycline (100mg)
Door de dermatoloog kreeg ik Minocycline voorgeschreven om de ontstekingen in de haarvaatjes tegen te gaan. Ik gebruik het nu ruim 3 maanden en het effect is minimaal. Ik heb nu een ontzettend irritante piep in mijn oren, een bijwerking van de Minocycline. Na overleg met de dermatoloog moet ik stoppen met deze medicijnen.