minocycline

Acne/puistjes (67 meningen)
Rosacea (20 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (300 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (5 meningen)
Minocin (2 meningen)

26-01-2023 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Review Na het lezen van veel negatieve ervaringen en aangezien de kans heel erg groot is dat acne weer terug komt na de kuur wilde ik eigenlijk niet beginnen, maar toch gedaan om het in ieder geval geprobeerd te hebben. Ik heb behalve wat last van m'n darmen 0 bijwerkingen gehad, dus laat je daar niet door afschrikken, het is echt per persoon verschillend. 'S ochtends n[lees meer...]am ik het altijd met het ontbijt om bijwerkingen te voorkomen. Ik heb ook dagelijks Yakult gedronken voor m'n darmen, maar of dit echt wat deed weet ik niet. Na 6 weken moest ik beslissen of ik de kuur van 3 maanden zou afmaken. Ik zag na 6 weken nog niet echt verschil, maar toch doorgegaan. Na ongeveer 7/8 weken merkte ik duidelijk verschil en kreeg ik (bijna) geen ontstekingen meer (ik had het erg op mijn kin). Ik ben nu 1 maand klaar met de kuur en het is nog niet terug gekomen. Ik ben erg bang dat dit wel gaat gebeuren, en dit was ook de reden dat ik eerst niet wilde beginnen. Maar de kuur zelf heeft in ieder geval goed gewerkt!

19-10-2022 | Vrouw | 27
Rosacea
Voorafgaand aan de kuur was ik erg sceptisch over het gebruik van antibiotica bij Rosacea, maar ik voelde me zo ongelukkig over mijn huid dat ik het toch een kans wilde geven. Mijn huid was rood (neus, wangen, kin), grove poriën, ontstekingen, oude littekens, hobbelige textuur, vocht arm/droog. Ik heb net de eerste week van mijn kuur gehad en ik merk al groot verschil. [lees meer...]Mijn huid is gladder en heeft minder ontstekingen. De oude ontstekingen helen en er komen amper nieuwe ontstekingen bij. De textuur van mijn huid is ook verbeterd. Het voelt steviger, minder kwetsbaar en minder poreus. Het ziet er gehydrateerd, rustiger en gezonder uit. Ik ben benieuwd wat het effect gaat zijn na 1 maand. Dan heb ik een evaluatiegesprek met mijn huisarts om te bepalen hoe verder. De eerste dagen van gebruik vond ik wel moeilijk. Ik voelde me erg vermoeid, duf en sloom. Ik sliep onrustiger, piekerde meer en was sneller emotioneel. Ik had buikpijn, voelde me misselijk en had weinig eetlust. Ik ben er probiotica naast gaan gebruiken. Na 4 dagen namen de bijwerkingen af, nu heb ik alleen last van vermoeidheid en onrustig slapen. Dit vind ik goed vol te houden.

30-11-2021 | Vrouw | 1
Hidradenitis suppurativa
sinds 2 maand gebruiker. En stel mij de vraag ondanks bijwerkingen en hormonale opstoot of dit wel de juiste medicatie en diagnose is.

16-10-2021 | Man | 63
Rosacea
Bij acne rosasea hoofd helemaal onder dikke bulten die zelfs zeer gaan doen als in minocycline inneem is alles na enkele dgn weg echter als de kuur op is keert alles weer spoedig terug !

30-09-2021 | Vrouw | 46
Rosacea
Mijn rosacea en ontstekingen aan de haarfollikels (FFA) werden steeds heftiger. Slik dit middel nu bijna 5 maanden, ontstekingen zijn met 99% verminderd, huid en haargrens is rustig! Dolblij met het resultaat! Krijg nu wel last van mijn keel en af en toe wat opkomend maagzuur, wat ik wijt aan het middel. Het tabletje blijft, ondanks veel water, voor mijn gevoel altijd w[lees meer...]at plakken in m'n keel bij het doorslikken. A.s. maandag belafspraak met mijn dermatoloog om te kijken of we af kunnen bouwen o.i.d.

22-09-2021 | Vrouw | 49
Rosacea
Na ongeveer 1,5 week geslikt te hebben voor mijn rosacea ontzettende hoofdpijn gekregen, en paar dagen later flinke spierpijn met koorts en ontzettend zweten, oorsuizen, wazig zien. Echt heel erg ziek. Gestopt om te herstellen. Dermatoloog gaf aan dat dit geen bijwerkingen van de minocycline zouden zijn en zou gewoon door kunnen slikken. Wederom begonnen met slikken en we[lees meer...]er ontzettend ziek geworden: hoge koorts, hartkloppingen en spierpijn. Echter als je bijsluiter leest staat daar heel veel van mijn klachten in. Iedere arts vindt wat van deze pil. Apotheker gaf aan dat veel van mijn klachten toch wel voorkomen bij dit medicijn en als bijwerkingen worden aangegeven. Ik ga hem in ieder geval niet meer slikken heb ik besloten. Wil niet meer zo ziek worden als de afgelopen 1,5 week. Hebben andere mensen ook meegemaakt met dit medicijn?

14-09-2021 | Man | 26
Acne/puistjes
Beste allemaal, Na een kuur antibiotica (minocycline) van 3 maanden lang voor Acne, heb ik na gebruik enorme acne teruggekregen, althans veel uitslag.. rode vlekken, droge huid(eczeem?), bulten(puistjes) hoofdhuid, veel puistjes en uitslag op de borst en rug.. Ik ben een beetje ten einde raad, geen dermatoloog gelooft het wanneer ik zeg dat dit een uitbraak is na mijn [lees meer...]antibioticakuur. Heeft iemand ook deze klachten ervaren na een lange kuur of kan iemand mijn verder helpen? Alvast bedankt. Jeffrey

23-07-2021 | Vrouw | 39
Hidradenitis suppurativa

19-05-2021 | Vrouw | 59
minocycline (100mg)
Door de dermatoloog kreeg ik Minocycline voorgeschreven om de ontstekingen in de haarvaatjes tegen te gaan. Ik gebruik het nu ruim 3 maanden en het effect is minimaal. Ik heb nu een ontzettend irritante piep in mijn oren, een bijwerking van de Minocycline. Na overleg met de dermatoloog moet ik stoppen met deze medicijnen.

18-04-2021 | Man | 63
Rosacea
Ik ben een man van63 waar acne rosasea geregeld de kop opsteekt Dan heb ik strak gespannen gezicht dooronderhuidse bobbels als het me te erg word neem ik minocycline na 3dgn merk je al sterk verschil ik neem hetechter zo min mogelijk maar als het weer eens uit de hand loopt is dit een super middel!

28-03-2021 | Man | 18
Acne/puistjes
Kreeg het toegeschreven als proefmedicatie voor een maand om te kijken wat de reactie van mijn huid zou zijn, eerste week dagelijks innemen namen de ontstekingen/acne sterk toe, en begon ik ook puisten op mijn rug/schouders te krijgen, op advies van huisarts moest ik her recept aanhouden voor een maand om te kijken wat er zou gebeuren, uiteindelijk bleef de acne op mijn ge[lees meer...]zicht toenemen, en ben ik van gezichtsacne probleem nu ook naar rug/schouder acne probleem gegaan

27-02-2021 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Het heeft bij mij niet geholpen. Puistjes werden niet meer, maar ook niet minder. Ik had weinig last van bijwerkingen. Het enige is dat je het met veel water moet innemen en het is een kleine pil, maar toch voelde het alsof ik hem niet helemaal wegkreeg en hij bleef hangen en dan een half uur later voelde het alsof ik opgezette klieren had in mijn keel. En dit gebeurde bij[lees meer...]na elke keer na het innemen. Had er verder geen last van, maar vond het wel raar.

02-01-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Mijn acne is niet weggegaan, integendeel. Hierbovenop heb ik ook een vaginale schimmelinfectie opgelopen door het gebruik van deze antibiotica.

25-10-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik gebruik nu 2,5 maand minocycline voor mijn acne. Eerst 100 mg en nu sinds 2 weken 50 mg per dag. Ik had na 1,5 maand nog steeds last van mijn acne en wilde daarom nog doorslikken. De eerste week heb ik last gehad van duizeligheid en ben ik 1 keer bijna flauw gevallen. Ik heb geen moment last gehad van mijn darmen, ik gebruik kefir als probiotica (al jaren), wellicht[lees meer...] heeft dit een positieve invloed. Ik drink soms alcohol en merk dat ik er minder goed tegen kan, ook heb ik de volgende dag vaak maagpijn. Verder begint de minocycline nu echt aan te slaan, ik heb in jaren niet zo een mooie huid gehad en ik ben ontzettend blij dat ik het ben gaan slikken. Ik was eerst erg bang dat het niet zou aanslaan, ik ben benieuwd hoe mijn huid is als ik ga stoppen met de antibiotica.

09-07-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Wat ik persoonlijk doe is, een week voor mijn menstruatie 1 pil om de dag inslikken waarmee ik de rest van de maand clean ben van puistjes. Echter op het begin toen ik het medicijn nam heb ik meer moeten innemen voor resultaat, en dat heb ik door de maanden heen afgebouwd gezien ik ook echt merkte dat het niet meer nodig was.

10-02-2020 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Na de verhalen hier gelezen te hebben was ik bang om te beginnen met minocycline. Ik ben blij dat ik er toch wel mee ben begonnen. De bijwerkingen vallen mij heel erg mee en mijn huid is er veel beter aan toe. Haast geen nieuwe ontstekingen en als die er al zijn zijn ze amper te zien en na een dag verdwenen. Ik heb een kuur van 9 weken. Na ongeveer twee weken was mijn huid[lees meer...] zo goed als helemaal glad. De bijwerkingen zijn te doen, op het begin wat duizelig en buikpijn na inname maar niets ernstigs. Ik zou iedereen aanraden om de stap te nemen en te proberen hoe het gaat. Mijn grootste angst was verergering van acne wat ik hier ook lees. Volgens mijn dermatoloog kan dat helemaal niet, ik heb hier dan ook geen last van gehad. Ik gebruik minocycline in combinatie met Differin gel. Deze gebruik ik om de dag en hydrateer mijn huid vóór het aanbrengen van Differin zodat je uitdroging en irritatie voorkomt.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum