Minocycline

minocycline

Acne/puistjes (57 meningen)
Rosacea (15 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (242 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (7 meningen)
Efracea (5 meningen)
Minocin (1 mening)

30-10-2019

Rosacea

Na een heleboel crèmes te hebben geprobeerd via de huisarts, ditmaal doorgestuurd naar de dermatoloog. Die zei direct dat ik rosacea had (last van onderhuidse vochtbulten) en vroeg zich af waarom ik nog niet eerder minocycline had gekregen. Meteen begonnen met slikken. De eerste twee weken slikte ik twee pillen per dag. Ik merkte dat ik wel wat last kreeg van mijn buik (mi[lees meer...]sselijk / opgeblazen / lichte buikpijn). Ik had het ervoor over, want ik merkte na enkele dagen al verschil aan mijn huid. Onderhuidse bulten verdwenen als sneeuw onder de zon. Na twee weken slikte ik één pil per dag en had ik nergens last meer van. Dit heb ik drie maanden gedaan. De plekken in mijn gezicht zijn voor 99% weg. Ik ben zó blij met de minocycline! Alle crèmes die ik eerder had geprobeerd droogden mijn huid uit, maar met de minocycline had ik hier totaal geen last meer van: mijn huid werd juist zachter. Na de kuur is het gelukkig ook niet meer teruggekomen.
31-07-2019

Acne/puistjes

Ik kreeg opeens hele erge acne op mijn wangen en kaak. Na twee weken kreeg ik geen nieuwe puisten meer en verdwenen ze bijna allemaal. Na een maand ben ik gestopt. Helaas krijg ik nu weer puisten op mijn wang en kan ik weer opnieuw beginnen met slikken.
11-06-2019

Acne/puistjes

Had last van acne uitslag op mijn rug. Hiervoor kreeg ik dus dit medicijn en had beter niets gekregen... Bijwerkingen die ik heb gehad: duizeligheid, misselijkheid, ontstoken slijmvliezen, gezwollen keel, trillen. Ik heb mij nog nooit zo ellendig en ziek gevoeld!
14-05-2019

Acne/puistjes

In het begin van het gebruik van het medicijn is de acne toegenomen. Ik merkte op dit moment dat mijn lichaam van binnenuit alle afvalstoffen naar buiten werkte. Later werd mijn huid rustiger en verdween de acne.
22-02-2019

Zeer goede resultaten.
01-01-2019

Rosacea

Nu 13 dagen aan het nemen, de plek op mijn wang is bijna volledig verdwenen. Ben wel duizelig, het komt met vlagen en is erg ongemakkelijk. Een algemeen draaierig en misselijk gevoel.
28-12-2018

Rosacea

Het hielp gelijk voor de volle 100%. Mijn huid werd gelijk weer zoals voor de rosacea. Alle onderhuidse bultjes, oneffenheden en spontane uitbarstingen verdwenen direct en zijn niet meer terug gekomen. Ook voelde mijn huid niet meer aan als schuurpapier, maar normaal zacht. Alle vorige pogingen om mijn rosacea acné te verhelpen waren achteraf een lachertje na dit medicijn[lees meer...]. Ik ben dus erg tevreden, alleen weet niet wat er gaat gebeuren als ik er mee stop.
16-12-2018

Acne/puistjes

Zoals voorgeschreven genomen maar mijn puisten zijn vermeerd in plaats van te verdwijnen ze zijn meer geworden heel slechte medicijn. Ik heb enkel op mijn wang beetje puistjes en nu is het overal op mijn gezicht kleine scherpe puisten heel ontevreden over deze medicijn ik wil iedereen waarschuwen en op de hoogte brengen dat niemand het gebruikt. Mss is het van persoon tot [lees meer...]persoon verschillend maar zoals ik zie is bijna niem tevreden over dit spul.
04-09-2018

Acne/puistjes

Ik geberuik het namelijk al 4,5 dagen en mijn acne is erger aan het worden! Blijkbaar lees ik dat veel mensen zeggen dat als je stopt dat het acne weer begint.Hier snap ik het punt niet warom slik ik medicatie in ik slik het in voor mijn acne te verminderen en niet dat als ik met de cure ga stopen dat ik mijn acne terug krijg! Pfff Ik hoop dat het bij mij niet zoo zal[lees meer...] zijn!
06-08-2018

Acne/puistjes

Ik slik sinds 8 dagen minocycline. Ik heb het gevoel dat de ontstekingen wat erger worden en prikken/branden. Bepaalde plekken drogen uit maar sommige ook niet. Ook krijg ik soms wat nieuwe plekjes. Ik heb een inderm lotion voor de nieuwe plekjes. Mijn vraag aan jullie is: Na hoelang ervaarde jullie resultaat? En merkte jullie ook dat het de eerste week wat slechter w[lees meer...]erd/ nog niet veel deed? Probeer geduld te hebben maar vind het erg lastig.
23-05-2018

Acne/puistjes

Resultaat al na 10 dagen. Ik heb erg getwijfeld omwille van de reacties hier maar ik had sneller moeten starten met de kuur. Ik heb namelijk geen last van bijwerkingen en ben dus zeer tevreden.
15-04-2018

Acne/puistjes

Acne op mijn rug en voorhoofd is minder geworden maar na 3 weken gebruik van dit medicijn, kreeg ik overal huiduitslag en veel jeuk, daarnaast ook pijn aan mijn polsen. De bijwerkingen zijn dus niet zo prettig.
04-03-2018

Acne/puistjes

Ik heb het ook gebruikt, en het heeft geen effect bij mij. Zeer ontevreden! Ik behandel mijn gezicht nu bij carpe clinic in Antwerpen, echt een aanrader!
20-01-2018

Acne/puistjes

De eerste maand werd mijn acne erger. Na een maand werd mijn huid stuken beter en was en zo goed als egaal. Ik moest dit medicijn 3 maanden slikken van mijn huisarts. Toen ik stopte met dit medicijn kwam mijn acne terug, maar was het niet zo erg meer als vroeger. Helaas is mijn acne op mijn rug en borst wel gebleven in dezelfde toestand als eerst...
29-04-2017

Acne/puistjes

Beter roaccutane. Acne komt terug na stoppen van Minocycline.
13-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb het ruim een jaar lang gebruikt en telkens wanneer ik mijn kuur af heb komt het acne veel erger terug!! ( vooral op de kin ). Ik weet niet of dit bij iedereen het geval is maar denk niet dat het de bedoeling is om heel je leven lang aan een kuur te zitten. Ik vind het zeker geen aanrader anders zit je eraan vast dus ben ik maar begonnen met natuurlijke gezichtsbehan[lees meer...]delingen voor mijn acne, aanraader ook voor anderen...

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum