nitrofurantoine

Urineweginfectie (53 meningen)

29-04-2022 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Niet nemen,ben nu 2 weken verder nog steeds vreselijke jeuk op handen voeten,etc. Moest met ambu naar ziekenhuis,kreeg adrenaline voor de allergische reactie.Na 2 dagen inname werd ik doodziek,2 dgn erna opgeknapt.Na 5 dgn begon de grootste ellende Dit middel kan gelijk,of zelfs nog dagen na kuur reacties geven.

28-02-2022 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Furabid 2x per dag gedurende 5 dagen voorgeschreven gekregen. Na dag 1 ( na 2e pil) heel erg ziek geworden, koorts, rillingen, overal pijn , heel erg beroerd voelde ik me, meteen gestopt met dit medicijn!!! Niet geschikt voor mij, nooit meer!

08-02-2022 | Vrouw | 57
Na 0.45 min ernstige huidirritatie en hartkloppingen Medicatie gestopt

05-02-2022 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Wat een vreselijk medicijn! Ik had het al eens eerder gebruikt, toen wel zonder bijwerkingen (behalve hoofdpijn) maar zonder resultaat waardoor ik na furabid nog een andere antibiotica moest gebruiken. Dit keer was ik al sceptisch of het überhaupt zou werken toen ik deze kuur weer kreeg. Nadat ik 1 capsule had genomen kreeg ik na een paar uur al meteen meer buik en rugpijn[lees meer...]. Eerst dacht ik dat dit door de blaasontsteking kwam. Toen ik na inmiddels 4 capsules me zo slecht voelde ben ik eens gaan zoeken naar reviews van furabid. Dit was een eye opener. Ik ben direct met de kuur gestopt en nu bijna 24 uur na de laatste tablet voel ik me steeds beter. Mijn blaasontsteking zal niet over zijn denk ik maar ik kijk het aan met extra cranberry capsules en vit C en anders vraag ik om een andere kuur. Voor mij nooit geen furabid meer

01-02-2022 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
ik lag heel de dag vermoeid met hoofdpijn op de bank. Ook moest ik een andere kuur omdat mijn blaasontsteking nog aanwezig is.

29-01-2022 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Na een paar weken last te hebben van een blaasontsteking naar huisarts en furabid voorgeschreven gekregen, ik kan sowieso de antibiotica amoxicilline niet verdragen. In de ochtend 1 capsule ingenomen en daarna raar in het hoofd, binnen een paar uur aan het bibberen en trillen van de kou, gelijk naar bed gegaan en de dag er na doodziek. Hoge koorts, misselijk, zwak, gevoel [lees meer...]van flauwvallen, spierpijnen, moeilijkheden met ademhalen, en doodmoe. Kan na 3 dagen nog alleen maar in bed blijven liggen en af en toe uit bed. En gelijk na een tablet moeten stoppen nooit meer dit medicijn. Ik begrijp niet dat zo’n medicijn verkocht mag worden.

19-01-2022 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
2 weken na einde kuur echt overal jeuk op mijn lijf. Huid is super onrustig. Even krabben en het is rood met bultjes en bloed uitstortingen. Nu al een dikke week onderweg en nog niet weg. Gelukkig helpt antihistamine wel maar dat geeft weer vreselijke vermoeidheid als bijwerking. Blijkt nu dat de jeuk aanval die ik 2 jaar terug had, ook kwam 2 weken na gebruik van dit medi[lees meer...]cijn. Toen was het binnen een week weg en nu al 8 dagen met intense jeuk. Never nooit meer.

13-01-2022 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
3 dagen geslikt maar de blaasontsteking ging niet weg. Daarnaast voelde het alsof mijn armen en benen in brand stonden regelmatig en handen en voeten voelden vanbinnen gevoelloos of alsof er ijs op lag. Gestopt in overleg met de HA.

11-01-2022 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Nou na tweede pil in de ochtend ineens kippenvel koud 4 denkens, koorts, bloedheet mega benauwd en daardoor paniek en hoesten. Dacht eerst nog door de blaasontsteking. In de avond weer wat rustiger volgende pil en begon weer van voor af aan hel…. Meteen gestopt nieuwe pillen gehad. Nu 2 dagen later nog steeds nare hoest hoop dat het weg gaat pff koorts allemaal wel weg. No[lees meer...]oit meer dit medicijn.

09-01-2022 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Knallende koppijn krijg ik ervan, niet normaal!

08-01-2022 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Na de 1e pil verdwenen de klachten sn. Na de 2e pil goed ziek geworden. Koorts liep op tot 39,5, spierpijnen, koude aanvallen met rillen, hoofdpijn. Erg moe.

08-01-2022 | Vrouw | 65

02-01-2022 | Vrouw | 34

20-12-2021 | Man | 61
Blaasontsteking
Na 24 uur begon het hoesten, werd steeds erger en op dag 2 leek het wel alsof ik een longontsteking had. Hele nacht door bleef ik hoesten. Linkeroog zwelling, tranend en pijnlijk

26-03-2022 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
In de nacht van donderdag op vrijdag wakker geworden van de blaasontsteking. Ik heb het zo vaak dat ik het meteen herken. Vrijdagochtend met urine naar huisarts. Ik kreeg een kuur Furabid 100 voor 5 dagen. Het is nu de tweede dag dat ik de capsules slik en de blaasontsteking is over maar ik ben nu zo stijf als een plank. Alles doet me zeer, benen, armen, lichaam. Ik zit vo[lees meer...]or een dilemma want weet niet of het van de Furabid komt of van de 2e booster prik die ik gistermiddag heb gekregen. Dit is niet fijn.

09-04-2022 | Man | 55
Blaasontsteking
Gekregen voor een blaasontsteking. Zoals door de apotheek gezegd elke keer ingenomen met melk en geen last gehad van bijwerkingen. Kuur duurde 10 dagen en na 2 dagen al klachtenvrij.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum