Ervaringen met Furabid

Blaasontsteking (536 meningen)

24-11-2023 | Vrouw | 32

01-11-2023 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Na het lezen van alle slechte ervaringen was ik huiverig om te starten. Omdat mijn blaasontsteking ondanks grote hoeveelheden vit C, cranberry mét D-mannose en baking-soda niet verdween uiteindelijk toch begonnen met furabid (wat ik al in huis had). Mijn ervaring is positief. De blaasontsteking, met alle klachten, verdween en bijwerkingen heb ik niet gehad. Wel nam ik alle[lees meer...] dagen nog een pro-bioticum (bifido lact van Leefit).

28-10-2023 | Vrouw | 52
Urineweginfectie
2de keer in 1 maand dit medicijn gekregen voor blaasontstekingen. 1ste keer een smak gemaakt door coördinatie stoornis dus flinke smak gemaakt, zeer lage bloeddruk en me niet goed voelen en heel moe, niks meer kunnen hebben...en zeer slechte eetlust. Ik had niet gelijk de link gelegd met dit medicijn omdat ik ook andere medicijnen gebruik voor me bloeddruk en hart. Nu bin[lees meer...]nen een maand 2de kuur en zelfde effect...weer coördinatie stoornis bijna 2 x een flinke smak gemaakt, lage bloeddruk alsof ik iedere minuut van de dag net wakker wordt...slechte eetlust...spierpijn...lage rugpijn. Ik was gehalveerd met me bloeddruk en hart medicijnen, maar weer het zelfde effect minder heftig dat wel door halvering. Dus combinatie vind ik niet te doen met andere medicijnen. Voor de rest wil ik dit niet meer gebruiken....te moe en beroerder dreiging vallen dat iets ondernemen vrij slecht lukt.

21-09-2023 | Vrouw | 31
Urineweginfectie
Begonnen met innemen op dinsdag middag en voor het slapen gaan mijn 2e pil genomen. Volgende ochtend dacht ik dat het beter ging, tot een uur later. Alsof er een doos op mijn hoofd was gevallen, ik heb nog nooit zoveel hoofdpijn gehad! Daarna moest ik wel wat eten voor mijn volgende pil, en vrijwel direct daarna heb ik alleen maar overgegeven tot einde dinsdag middag. Da[lees meer...]arnaast paracetamol genomen tegen de hoofdpijn... momenteel (donderdag) nog steeds last van hoofdpijn en misselijkheid, geen eetlust. Verlichting veroorzaakt nog meer hoofdpijn. Ik ben eigenlijk zieker van de antibiotica dan van de klachten waarvoor ik het zou moeten nemen.

08-08-2023 | Vrouw | 42
Urineweginfectie
Bijna geen klachten van de blaasontsteking en toch dit medicijn gekregen. Na de eerste dag kreeg ik tintelingen in handen en voeten en borrelend gevoel onder in de buik. De dag erna steken in mijn kuit, been en rug bij het ademen. Hier werd ik erg angstig van want herken mijn eigen lichaam niet meer. De arts schreef een andere antibiotica voor dus 2 soorten in je lichaam. [lees meer...]Uiteindelijk meer klachten dan voor de antibiotica.

23-07-2023 | Vrouw | 29
Urineweginfectie
Ik kreeg dit voorgeschreven door de huisarts vanwege een urineweginfectie (blaasontsteking). Wat een k*tmedicijn zeg.... Ik voel me echt verschrikkelijk. Voel me de hele dag alsof ik net wakker ben, ben ook continu moe en het enige wat ik kan doen is slapen de hele dag. Hongergevoel is weg alleen trek naar extreem zoute dingen steeds. Plas is een neongele/gifgroene kleur [lees meer...]en brandt na. Ik heb extreme rugpijn waardoor ik er nu ook pijnstillers naast slik. Daarnaast zijn mijn darmen compleet van slag, het voelt echt alsof iemand er steeds een mes in duwt. Buik is achterlijk opgezet en doet echt pijn. Ik kan amper lopen want ik heb echt het gevoel dat ik dan een marathon aan het lopen ben, moet erna echt uitrusten en ben benauwd. Echt niet oke dit. Voor mij nooit meer dit medicijn. Voelt echt alsof er een bulldozer over me heen is gereden

30-06-2023 | Man | 23
nitrofurantoine (10mg/ml)
Urineweginfectie
Gestart met furabid, nadat ik een katheter had en zware onsteking kreeg, 2 dagen later raakte ik enorm ziek, koorts, overal spierpijn en geen energie. Veel slapen en toch moe wakker worden, geen kracht in me lichaam om op te staan, geen eetlust.

13-06-2023 | Vrouw | 34
Urineweginfectie
5 daagse kuur gekregen voor een urineweginfectie. Na de eerste pil voelde ik me meteen beroerd. Ik kreeg koorts en had last van duizeligheid en spierzwakte. Tegen het einde van de kuur had ik zoveel spierzwakte in mijn armen dat ik niet eens meer een beker kon optillen. Na overleg met huisarts kuur toch afgemaakt, omdat ik nog maar 1 pil moest. Uiteindelijk in het weekend [lees meer...]naar de HAP gegaan omdat het steeds slechter ging en de urineweginfectie ook niet over was. Nadat ik weer thuis was ben ik in een psychose beland. Er zullen vast ook genoeg mensen baat hebben bij dit middel, maar voor mij was het 1 x en nooit weer. Ik ga de volgende keer wel aan de cranberry sap.

17-04-2023 | Vrouw | 56
Urineweginfectie
Nog nooit zoveel last gehad van de bijwerkingen van een medicijn. Ben na drie dagen in overleg met de huisarts gestopt en voor mij nooit meer dit medicijn.

29-03-2023 | Vrouw | 32

28-03-2023 | Vrouw | 34
Urineweginfectie
Gemakkelijk in te nemen capsules. Ik eet iets voor ik ze inneem. Geen bijwerkingen. Merkte na eerste pil al snel resultaat. Druk op de blaas verdween vrij snel, branderig gevoel bij plassen na 2e pil weg. Geen last van bijwerkingen

26-03-2023 | Vrouw | 36
Urineweginfectie
Vandaag de 3e dag van mijn kuur voor een blaasontsteking. Sinds vrijdag (1e dag) geïrriteerde keel, nu flinke keelpijn en veel hoesten. Sinds gisteren (2e dag dus) overal in mijn lichaam spierpijn, koorts en pijn in mijn rug (soort weeen). Vanmiddag kreeg ik vreselijk pijn in mijn maag en maagzuur, toen ging er een lampje branden: zou het door de antibiotica kunnen komen? [lees meer...]Stuit op deze we site en zie veel gelijke klachten….ga er per direct mee stoppen en morgen huisarts bellen. Wat een ellende, de bijwerkingen zijn nog erger dan de kwaal! Ben er echt hartstikke ziek van. Nooit meer furabid voor mij!!!!!

25-03-2023 | Vrouw | 74
Urineweginfectie
Na de 2 tablet direct was ik ziek geworden, misselijk, duizelig, korts, ik kon niet uit mijn bed komen….heel erg ziek

22-03-2023 | Vrouw | 58
Urineweginfectie
Misselijk , koorts duizelig en grieperig gevoel dinsdag avond begonnen ik stop nu direct wat een zooi dit zeg

18-03-2023 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Na inname 1e pil, snachts koude rillingen en ernstige spierkrampen. Daarna tijdens de kuur geen eetlust, misselijk. Na wederom spierkrampen in de nacht de volgende dag een pijnlijke spier in bovenbeen en pijn in de enkel, kon de trap niet meer af en lopen ging moeilijk. De nacht was zeer angstig. Ben zo dom geweest de kuur af te maken. Nu na een week na beeindigen nog stee[lees meer...]ds vermoeid en rugpijn. Ben 5 kg afgevallen. Nooit meer Furabid!

17-02-2023 | Vrouw | 55
Urineweginfectie
In 2014 en 2018 ook dit medicijn gebruikt voor een UWI. Beide keren kort na de kuur een speekselklierontsteking gehad. Volgens huisarts was er geen verband met de Furantoine. Nu sinds 2 dagen gebruik van Furabid (Furantoine) weer opgezette klieren. Dit kan geen toeval meer zijn. Het is een zeldzame bijwerking, maar ik val weer eens met de neus in de boter. Verder geen kla[lees meer...]chten en het medicijn doet wat het moet doen...

Thyrax Duotab (875) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (617) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (594) - Antibiotica - penicillines breedspectrum