nitrofurantoine

Blaasontsteking (470 meningen)

20-05-2022 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Donderdagmiddag begonnen met dit medicijn tegen blaasontsteking. Voor het naar bed gaan de 2de pil ingenomen. Om 3 uur in de nacht wakker geworden met een snelle hartslag, erge hoofdpijn( ik heb nooit hoofdpijn),misselijkheid en veel pijn in mijn botten, spieren. Ik kon niet liggen,zitten en lopen door de pijn in mijn lijf. De volgende ochtend de medicatie niet meer i[lees meer...]ngenomen en de arts gebeld. Ik krijg nu een ander antibioticakuur. Voor mij nooit meer Furabid.

24-04-2022 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Sinds oktober 2021 4x blaasontsteking gehad. 1x op kweek gezet. Furabid bleek effectief hiervoor. In maart begon het weer en kwamen de klachten om de 2 weken terug. Iom uroloog: bij klachten direct innemen 2x daags en voor 2 dagen. Nu heb ik een onderhoudskuur voor 3 maanden. 1x daags voor het slapen.

03-04-2022 | Vrouw | 55
Urineweginfectie
De derde dag werden de klachten minder ,geen bijwerkingen Ik raad aan om de capsule tijdens het eten in te nemen dan heb je nergens last van. En heel goed drinken .

29-12-2021 | Vrouw | 21
Urineweginfectie
Ik ben hier echt van geschrokken dit is de eerste keer dat ik deze antibiotica gehad heb maar wat een verschrikkelijke bijwerkingen overal ernstige jeuk constant naar de wc gaan en slokdarm stond in brand nooit meer voor mijn. Moet ook per direct stoppen van de huisarts

21-12-2021 | Vrouw | 35
nitrofurantoine (50mg)
Urineweginfectie
Ik heb Furabid een paar keer eerder geslikt, maar de laatste keer kreeg ik meteen urticaria en een enorme jeuk over mijn hele lichaam, en oedem op mond/lip, neus, oog, oor en hals. Ik raakte in paniek omdat ik de gevoel had dat ik bijna niet kon ademen. Naar de huisarts geweest en kreeg en andere medicijn. Mag nu niet Furabid meer slikken.

02-11-2021 | Vrouw | 35
Urineweginfectie
Binnen 1 uur na eerste pil inname heftige allergische reactie als in anafylactische shock. Hele lichaam jeuk en tintelingen voor ik het door had lag ik buiten bewustzijn en gelukkig op tijd de ambulance die mij adrenaline spuiten heeft gegeven en mee heeft genomen. Ik zat tegen een hartaanval aan. Ze vertelde me dat dit bijna nooit voorkomt zo een heftige reactie gelijk. [lees meer...]Ik heb FURABID daarvoor al 6 keer gehad en nergens last van. Ik mag het in ieder geval nooit meer nemen! Als ik nu een urineweginfectie heb krijg ik FOSFOMYCINE en dat gaat goed!

22-10-2021 | Vrouw | 35
Urineweginfectie
Diaree, ontstoken keel gevoel , nek klachten en schouders spierpijn, heel erg verkouden, gevoel alsof ik koorts heb. Symptomen op dag 4 begonnen

22-09-2021 | Vrouw | 72
Urineweginfectie
Nooit meer, ik kan niet lezen, niet alleen naar buiten

21-08-2021 | Vrouw | 32

14-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Na de tweede capsules werd ik misselijk en kreeg hoofdpijn. Werd steeds zieker, voelde me down, ernstige spierpijn en kon bijna niet meer op mijn benen staan. Totaal geen eetlust meer . Huisarts gebeld en ogenblikkelijk gestopt met deze medicatie. Kreeg andere medicijnen. Wil dit medicijn nooit meer hebben. Je schrikt van alle negatieve reacties en ernstige bijwerkingen [lees meer...]van dit medicijn Nooit meer voorschrijven.

08-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Ik weet niet of andere dit herkennen, word niet bij de bijwerkingen vernoemd. Ik ben zo extreem moe dat ik niets kan doen, ik sleep mij de dag door. En hoofdpijn . En zoals er al iemand voor mij schreef,ik had geen klachten toen ik met dit medicijn begon en heb juist blaasontsteking klachten gekregen. Ik probeer de kuur nog af te maken, nog 2 dagen

04-08-2021 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Ik vraag me af, wat is erger het middel of de kwaal. Misselijk, Heel veel pijn bij het plassen, het brand verschrikkelijk, zelfs zitten is zeer gevoelig. Nu 24 uur na laatste pil maar de pijn neemt niet af.

23-07-2021 | Vrouw | 22
Urineweginfectie
Na dag 1 gebruik van de AB kuur voel ik me ontzettend beroerd. Ik kan al dagen niks, ik lig continue in bed of op de bank. Symptomen van de urine weg infectie verdwenen echter wel na 2 dagen, dat is ook wel het enige positieve wat ik over Furabid weet te benoemen. Ik voel me futloos, heb pijn in mijn hele lichaam en ben somber gestemd. Ik kan nauwelijks eten en iedere k[lees meer...]eer als ik dat probeer eindigt het in een hoest bui die bijna resulteert in overgeven. Ik ben verder gezond en begin 20. Dit heb ik nog nooit eerder mee gemaakt. Ik ben erg geschrokken van de bijwerkingen en negatieve reacties die ik hier lees. Hier zou actie op ondernomen moeten worden!

13-07-2021 | Vrouw | 57
nitrofurantoine (50mg)
Urineweginfectie
Ik heb dit medicijn gebruikt voor mijn blaasontsteking. Dit werkt goed. Dit medicijn verhoogde mijn bloedsuikers gigantisch. Nadat ik de kuur afgemaakt had, werd mijn bloedsuiker in de loop van de dagen erna weer normaal.

20-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Na het stoppen kreeg ik na een week verschrikkelijke jeuk en heb er nog last van

07-06-2021 | Vrouw | 34
nitrofurantoine (10mg/ml)
Urineweginfectie
Ik had een blaasontsteking en deze heb ik regelmatig. Vorige keer dit medicijn ook gehad, nergens last van en nu na de eerste pil al zoveel bijwerkingen dat ik gestopt ben. Huisarts heeft andere antibiotica voorgeschreven en toen nergens meer last van gehad.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase