Ervaringen met Furadantine

nitrofurantoine

Urineweginfectie (7 meningen)

23-10-2023 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Veel hoofdpijn, erg moe en zeurderig gevoel in onderbuik. Veel dromen, maar dat doe ik altijd al. Klachten van de blaasontsteking waren snel minder. Ben pas op derde dag van kuur. Ook wat misselijk en minder eetlust . Ik hoop dat het hier bij blijft.

06-10-2023 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Helaas slechte ervaring. Plots heftig verscheidene klachten, koorts,...

25-07-2023 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
1ste bijwerking, gevoel of ik in brand stond. Dat was 3de dag. In de nachten erge nachtmerries. Dag 4 apotheker gebeld, ik begon te hallucineren. Ik stop ermee.

09-05-2023 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Na 5 dagen kuur afgerond. Midden in de nacht wakker geworden door vreselijke jeuk en bulten over het hele lichaam. Antihistamine en koelzalf gekregen. Hopelijk gaat dit snel over.

07-05-2023 | Vrouw | 28
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Door een blaasontsteking kreeg ik furadantine voorgeschreven. Had dit al eens eerder moeten nemen, en toen geen last gehad van bijwerkingen. Deze keer echter, begon ik 2 dagen na de kuur enorme jeuk te krijgen (voornamelijk op de armen en benen), met rode bultjes. Bij het minste dat ik eraan krab, blijft de huid vuurrood en de strepen blijven lang in mijn vel staan… dit is[lees meer...] een allergische reactie waarvan ik hoop dat ze snel overgaat. Duurt nu al 4 dagen!!

04-01-2023 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Verschrikkelijk medicijn!! De bijwerkingen van dit medicijn zijn oprecht stukken erger dan de klachten van mijn vergevorderde blaasontsteking! Toen ik begon met de antibiotica te slikken waren de klachten vd blaasontsteking al snel weg maar al na 3 pillen werd ik zeer misselijk en moe, ik ben dan ook gestopt met de kuur. Aangezien de klachten enkele dagen later erger teru[lees meer...]gkwamen ben ik opnieuw begonnen met de kuur, maar deze bijwerkingen zijn bijna niet om over te spreken… 39°C koorts, rillingen, algemeen grieperig gevoel en mijn bed niet uit kunnen. En zo te lezen delen veel andere mensen mijn mening.

20-11-2022 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
na 1 pil te hebben ingenomen , kreeg ik een anafylactische shock, en wel zo heftig dat ik er bijna aan overleden was, ware het niet dat de dienstdoende arts er binnen 8 minuten was en mij een adrenaline stoot injecteerde waardoor het hart weer goed op gang kwam, daarna volgde ziekenhuisopname, conclusie, mag dit spul nooit meer gebruiken!

11-10-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Twee dagen voor het stoppen van de kuur, vreselijke hoofdpijn en spugen. Nu nog last van een geïrriteerde keel en tong. Is dit een normale bijwerking?

24-07-2022 | Vrouw | 73
Blaasontsteking
Na 4 dagen - na kuur van 5 dagen - al 3 dagen geplaagd door hevige jeuk, ( vooral ledematen, oksels en hoofdhuid), na krabben vuurrode bulten en zweterig. Geneesmiddel wel/niet effectief: test nog niet gedaan. Maar… geen buikpijn meer.

28-06-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Wat een rot medicatie! Erg ziek geweest op dag 3,4 en 5 van de inname. Zware hoofdpijn en misselijkheid, totaal uitgeput en eindeloos moe. Na de kuur rusteloze benen, jeuk onder de voetzolen en alsof ik spierpijn heb. Naar gevoel in de benen.

26-05-2022 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na 7 blaasontstekingen due door een tvt bandje kwamen zei de uroloog dat mijn blaas niet helemaal leeg was .. door dat fout geplaatste bandje. Ik kon kiezen tussen kuren van 3 maanden of zelf cathariseren …. De kuur us bijna afgelopen en ik ben er zo beroerd aan dat ik nu toch zelf gestopt ben. Want mijn gedachtes zijn niet goed! Nu afwachten wat de uroloog gaat voo[lees meer...]rstellen

27-04-2022 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik moest 4x per dag 1 capsule voor een beginnende blaasontsteking. Heb de eerste dag 3 gehad en had al hoofdpijn daarvan. De volgende morgen om half 7 weer eentje genomen uiteraard met yoghurt. Toen werd de hoofdpijn zo erg dat het niet meer dragelijk was en gevoel van hele slappe benen misselijk en schrale keel met een raar gevoel op de tong. Heb de huisartsenpost gebeld[lees meer...] en uitgelegd wat er aan de hand was met het gebruik van deze antibiotica. Heeft ze mij later terug gebeld en overleg gehad met de dienstdoende arts. Ik moet per direct stoppen en de volgende dag mijn eigen huisarts bellen. Mijn blaasontsteking is nog niet helemaal weg en ben ook bang dat ik een andere krijg en dan weer de zelfde klachten krijg. Wie van jullie heeft dat gehad of was daar ook bang voor?

05-12-2021 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Gebruikt tegen urineweginfectie. Vaak gebruikt als kind. Na meer dan 15 jaar dit nog eens voorgeschreven gehad, als kind nooit enige bijwerking/last van gehad. Kuur ging goed, niks te merken. 2 dagen na stoppen behandeling was 1e symptoom dat ik opmerkte vreselijke jeuk. Nog geen vermoeden hoeveel erger het zou gaan worden! Tegenover elke dag van de kuur stond een dag van[lees meer...] allergische reactie in de ergste vorm. 7 dagen lang wisselden plekken op mijn lichaam zich af van vreselijke jeuk tot vuurrode verkleuring (daarna blauw/paars/grijs), verder zwaar misselijk zijn, tot 2 maal toe flauwvallen... het was toen 30 graden maar ik kon mij niet warm houden - constant koude rillingen, zwelling (oedeem) aan polsen, voeten, oogleden en lippen die dagen aanhield. In mijn doosje stak nog een bijsluiter van 2019 en daarin stond zelf niks vermeld (onbekend klonk het toen nog) van huiduitslag en dergelijke. Deze anafylactische reactie wordt ineens wel vermeld in de nieuwe bijsluiter van maart 2021. Ik nam loratadine (antihistamine) tegen de jeuk in maar dit hielp eigenlijk niet, ook de maximale dosis hielp niet veel. We hebben het elke dag zelf goed gemonitord en huisarts geraadpleegd. Gelukkig zijn mijn keel en tong niet opgezwollen geraakt, het hield op bij mijn lippen, maar anders was een ziekenhuisopname of EpiPen zeker nodig geweest voor deze ernstige anafylaxie. Frappant is dat in de bijsluiter vermeld staat te stoppen met het innemen van Furadantine terwijl ik net de kuur al beëindigd had. Het kan dus ook zeker ontstaan nadien... dit zou nog moeten gewijzigd worden. Ik kan/mag dit nooit meer nemen. Een volgende keer zou het sowieso levensbedreigend zijn... ook nu was het elke dag bang afwachten. Elke vezel van mijn lijf heeft pijn gedaan ( van hoofdkruin tot voetzolen), ik was er zeer zwaar door aangedaan. Meld het bij je huisarts - deze kan een melding maken bij het FAGG (BE) of Lareb (NL) - je kan het ook zelf doen maar het moet sowieso in je medisch dossier komen.

28-11-2021 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Eerst 5 dagen moeten nemen 3x per dag. Had opgejaagd gevoel in borststreek. Na 5 dagen moest ik nog 1x per dag nemen. Kreeg druk op borst en felle jeuk handen en voeten. Dag erna jeuk over hele lichaam. Blaasontsteking is nog niet voorbij pfff

04-11-2021 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Na 1 dag was het net of ik een flinke griep had: misselijk, koude rillingen. Dag 2 kwam er een zware hoest en benauwdheid bij. Dag 3 hoofdpijn. Blaasontsteking was na 2 dagen wel verdwenen. Ben op advies van de huisarts na 5 dagen gestopt. Binnen 15 uur na de laatste inname waren de klachten verdwenen.

03-11-2021 | Vrouw | 75
Blaasontsteking
geen ervaring. spijtig steeds dokters voorschrift nodig ni fijn Ik gebruik deze medicijn al van mij. 20 jaar. het enige dat help bij mij. Op mijn 22jaar zwanger ?werd furandantine voorgeschreven. En ik vraag er steeds. terug naar. Echt. geweldig. . prodùkt. niks anders helpt