Ervaringen met Furadantine

nitrofurantoine

Blaasontsteking (50 meningen)

04-11-2022 | Vrouw | 58
Urineweginfectie
Medicatie werkt snel, klachten uwi verdwenen snel, maar veel bijwerkingen. Diarree in de nacht, misselijkheid, duizeligheid, vage buikpijn. Erg beroerd van.

10-10-2022 | Vrouw | 67
Urineweginfectie
Had het al vaker gebruikt, maar ineens ging het helemaal mis. Kreeg in korte tijd overal rode uitslag, werd benauwd en ontzettend beroerd. Gelukkig had ik een medische achtergrond en herkende meteen een anafylactische shock, mijn man heeft toen meteen dienstdoende arts gebeld, die kwam gelukkig heel snel, anders had ik dit avontuur niet overleefd. Er werd direct adrenaline[lees meer...] in de bloedvaten gespoten, bloeddruk was extreem laag, was compleet van de wereld, daarna met de ambulance naar het ziekenhuis toe waar opname volgde. Zo dankbaar dat de dienstdoende arts zo snel ter plekke was! Mag dit spul nooit meer hebben.

21-06-2022 | Vrouw | 61

22-03-2022 | Vrouw | 48
Urineweginfectie
Gisteravond voor het slapen gaan de 1e capsule van mijn kuur genomen. Na een uur werd ik wakker van onhoudbare JEUK aan beide voeten. Dit bereidde zich gedurende de nacht uit over mijn hele lijf. Optisch niets te zien maar wist niet waar ik het zoeken moest van ellende. Echt ondraaglijk! Het begint nu, 12 uur later, eindelijk wat af te nemen. De huisarts heeft inmiddels ee[lees meer...]n andere antibiotica voorgeschreven.

04-10-2020 | Vrouw | 57
nitrofurantoine (100mg)
Urineweginfectie
Van dag 1 continu de beschreven bijwerkingen en een paar die er niet tussen staan , druk op de longen, druk op de borstkas, niet uit mn woorden geraken, heel verward overkomen , niet kunnen concentreren, precies een junkie, metaalsmaak, tintelende tong, oorpijn en pijn aan kaakgewricht net of die is uit de kom geweest. Hevige pijn net als bij maandstonden en hevige pijn aa[lees meer...]n mn blaas. De pijn bij het plassen is ook nog niet gebeterd. Ik ben diabeet en toch schrijft men dit voor ondanks ik dit gemeld heb. Ik kan me niet voorstellen dit nog maanden te moeten innemen. Elke keer is het net of ik een beetje meer sterf. Ben ten einde raad.

29-06-2020 | Vrouw | 77
Urineweginfectie
Ik heb en dwarslaesie (caudalaesie) waardoor mijn blaas snel geïrriteerd is. Tevens doe ik dagelijks een zelfcatheterisatie. Hoe schoon. Je ook bent, de e-coli verspreidt zich vanzelf in de omgeving van de urineweg uitgang . Zeker 1 a 2x per jaar heb je kans op een infectie. Soms is de infectie hardnekkig en naar ik denk, gevaarlijk voor verdere uitbreiding van de infect[lees meer...]ie. Door het gebruik en de gevolgen van de caudalaesie is het gebied ook anders gevoelig, dus zou je een blaasontsteking kunnen missen.

19-11-2016 | Vrouw | 70
nitrofurantoine (100mg)
Urineweginfectie
Uit bloedonderzoek in de revalidatiekliniek bleek ik een urinewegeninfectie te hebben, alhoewel ik geen pijn had. Ik moest dan 7 dagen 3 capsules per dag nemen. Bij mijn thuiskomst bleek de infectie niet helemaal weg. Tegelijk werd ik heel depressief, kon niet eten , had geen zin in eten en voelde me ellendig. Een nieuw bloedonderzoek bij de huisarts wees uit dat de lever[lees meer...] geïrriteerd was. Ik ben dan onmiddellijk gestopt met de furadantine (normaal nam ik 1 capsule per dag ter voorkoming van een infectie). Na een week begonnen de symptomen te verdwijnen.