Ervaringen met Monuril

buikkrampen buikgeluid

Blaasontsteking (118 meningen)
Urineweginfectie (8 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (639 meningen)
Nitrofurantoine (397 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fosfomycine (40 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

25-09-2018 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Vrijdag op zaterdagnacht veel pijn en veel plassen, zaterdagavond zakje ingenomen, zondagochtend al minder klachten. Maandag urine laten checken bij de huisarts: schoon!!! Zeer effectief middel en geen enkele bijwerking gehad.

03-08-2017 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Voor een blaasontsteking kreeg ik in eerste instantie Furabid voorgeschreven. Bij verschillende antibiotica ben ik heel gevoelig voor de bijwerkingen. Jammergenoeg bleek dat bij Furabid ook zo te zijn. In overleg met de huisarts de kuur voortijdig afgebroken. Na twee dagen kwam de blaasontsteking weer terug. Een week lang heel veel gedronken, citroenen en extra vit.C geb[lees meer...]ruikt. Het mocht echter niet baten. De huisarts schreef mij Monuril voor. Ik ben er heel tevreden over. Blaasontsteking is nu weg en totaal geen last van enige bijwerking gehad.

21-03-2017 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Het is een prima medicijn, fijner dan 5 dagen antibiotica, ik vind het alleen vervelend dat ik echt heel heftige diarree heb... hoop dat dit snel over is.

27-11-2016 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Na een week nog steeds een blaasontsteking te hebben, toch maar de antibiotica genomen. Ben normaal echt niet voor medicatie, neem zelden wat in, maar het was nodig. Ik plaste gewoon helder bloed. En veel pijn. S'avonds voor het slapengaan ingenomen, volgende dag, niets pijn meer! Enkel wat lichte buikkrampen en een zwaar gevoel op de maag. Hopelijk blijft het hierbij maar[lees meer...] ik vermoed van wel aangezien het al 24 uur geleden is dat ik het innam. Als nu mijn blaasontsteking ook wegblijft, is het een echt wondermiddel geweest!

08-11-2016 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Ik heb regelmatig blaasonstekingen. Voorheen altijd antibioticakuurtjes voor 7 dagen gekregen. Doordat de laatste keer Furabid niet zo goed viel bij mij. Werd er erg misselijk van, wilde de huisarts Monuril eens proberen. Ik ben er echt enorm tevreden over. Ik hoefde maar 1 maal een zakje op te lossen in water en dit op te drinken voor het slapengaan. De volgende dag allee[lees meer...]n wat gerommel in mijn buik gevoeld, maar dat is haast niet noemenswaardig. Na 1 dag voelde ik al verbetering in mijn blaas en na 2 dagen waren de klachten zo goed als weg. Ik zou dit aan iedereen aanraden!

09-08-2016 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
al heel veel urfadyne gebruikt, maar monuril werkt sneller en beter

20-04-2016 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Ik slik Monuril 2000 of 3000 al jaren en ben daar zeer tevreden over. Het is een zakje poeder [sachet] dat je oplost in wat water. het heeft een sinaasappelsmaak zodat het makkelijk wegdrinkt. Een sachet voor het slapengaan en de volgende dag is je blaasontsteking weg. Geen gedoe met een hele kuur pillen [waar je snel er weer eentje vergeet]. Ik ben er zeer tevreden o[lees meer...]ver... Let op...wel een kleine bijbetaling van € 2,50.

25-09-2015 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Het is praktisch je hoeft de antibiotica maar 1 keer in te nemen. En de bijwerkingen vallen ook wel mee. Wel wat darmklachten en lichte misselijkheid.

05-03-2015 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Superspul! Na jarenlang blaastontsteking, heeft dit mij geholpen ZONDER bijwerkingen :). Gewoonlijk ben ik zeer gevoelig voor bijwerkingen. Ik had al maandenlang een hardnekkige blaasontsteking en de boel was flink ontstoken. Derhalve had ik twee zakjes nodig in 1 week tijd. Wel daarna dagelijks D manonse en capsule craberry genomen. D manose neem ik nog altijd preventief [lees meer...]na sex en menstruatie.

23-09-2014 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
Na nitrofurantoine, trimethoprim amoxicilleclavulaanzuur cotrimoxazol gebruikt te hebben lijkt dit middel te helpen. Inname 4 weken lang 1 zakje per week erna naar behoefte. Ik blijk 2 varianten van E coli baterie te hebben de eerst genoemde middelen waren niet voor beide bacterien gevoelig.

09-05-2014 | Vrouw | 54
Blaasontsteking
Eenmalig een drankje en weg is mijn blaasontsteking.

24-02-2014 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik had ongeveer 1x per jaar blaasontsteking. De eerste keer werkte de antibioticakuur van de huisarts prima, de 2e keer duurde het allemaal al wat langer en bij de 3e keer had ik zelfs 2 kuren nodig, Vorige jaar tijdens een vakantie in tunesie kreeg ik weer blaasontsteking. Daar een huisarts opgebeld, kreeg meteen het recept van monuril. Ik heb het zakje opgedronken met me[lees meer...]rkte met 3 a 4 uur al meteen dat de pijn weg zakte. De volgende dag nergens meer last van. Ik ben inmiddels meer dan een jaar verder en heb nooit meer blaasontsteking gehad!

16-11-2022 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Ik heb vaak blaasontsteking gehad. Normaal neem ik nitrofurantoine maar nu ik in het buitenland ben, was alleen monuril beschikbaar. Ik zag er een beetje tegenop vanwege de hoge dosis, maar gezien de ernst van de klachten (bloed plassen, pijn) toch maar genomen. Ik voelde na een uur meteen verlichting van de klachten, nu (na 3 dagen) zijn alle klachten verdwenen. Qua [lees meer...]bijwerkingen had ik de dag na inname gigantische hoofdpijn en misselijkheid. Geen diarree zoals veel mensen zeggen, wel enorm opgeblazen buik. Dag 2 waren de bijwerkingen weer verdwenen. Voor mij dus een effectief medicijn maar wel 1 dag ziek van geweest.

24-07-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Monuril gisteren ingenomen. De hele dag misselijk geweest maar de pijn van de blaasontsteking is vandaag wel zo goed als weg. Vannacht diaree gekregen die aanhoudt.

13-02-2021 | Vrouw | 31

11-12-2020 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Heb helaas meendere keren per jaar last van een blaasontsteking. Bij 'lichte' ontstekingen neem ik steeds eerst 1 zakje hiervan voor het slapengaan. Meestal zorgt het wel voor diarree. Door een gastric bypass kan ik niet meer alle soorten medicatie innemen of verdragen. Hier heeft mijn maag geen problemen mee, wat heel fijn is. De werking is wisselend. De ene keer is het i[lees meer...]n de ochtend volledig weg, de andere keer zijn de klachten gewoon een heel stuk minder.