Monuril

fosfomycine

Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

30-06-2019

Blaasontsteking

Prima medicijn, binnen 2 uur voelde ik al verlichting. Ochtend erna pijn zo goed als weg, als bijwerking hoofdpijn en vermoeid maar dat is te overzien. Wel goed blijven drinken de volgende dagen om te voorkomen dat het terug komt.
01-06-2019

Blaasontsteking

Er werd beginnende blaasontsteking geconstateerd. Omdat ik een lang weekend weg zou gaan, deze 1 daags kuur gekregen, Monuril 3000, zodat ik niet in het buitenland op zoek hoefde naar antibiotica. Helaas, ik kon niet gaan vanwege de vele bijwerkingen. Ik had het voor het slapen gaan ingenomen en in de nacht werd ik al wakker van de hoofdpijn. In de ochtend super misselijk[lees meer...] en rond het middaguur begon het overgeven. Ik hield tot middernacht geen slok water binnen, terwijl ik juist veel moest drinken. Hele spijsvertering van slag. Nu twee dagen later gaat het beter, maar mijn lange weekend is in het water gevallen. Raar gevoel in mijn hoofd, gespannen buik. Overigens is de continue aandrang tot plassen wel weg.
31-05-2019

Blaasontsteking

Ochtend na inname voelde ik verbetering, maar al snel later op de dag namen de klachten toch weer toe. Weer terug richting huisarts dus
17-05-2019

Blaasontsteking

Ik heb het voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Heb het donderdagavond ingenomen en vrijdagochtend leek het al zo goed als weg te zijn. Helaas werd het later op de dag toch weer iets erger. Ik heb geen last van bijwerkingen tot nu toe. Hoop dat de blaasontsteking over een paar dagen toch wegtrekt.
30-04-2019

Gemakkelijk 1 sachet per dag; effectief bij mij geen hele penicilline kuur
28-04-2019

Blaasontsteking

Al een heel verleden gehad met mijn blaas nu weer een ontsteking huisarts geweest en die schreef dus monuril 3000 voor nooit gehad en nooit van gehoord ,gebruikt voor het slapen dit ging goed tot de andere dag heel de dag misselijk geweest en in de avond begon de diaree zaterdagmorgen is het braken begonnen en de hoofdpijn nog in de nacht van zaterdag op zondag flink gebra[lees meer...]akt ,nu gaat het beter zo slap als een vaatdoek maar nog steeds blaasontsteking dus morgen weer maar terug naar de HA.
23-04-2019

Blaasontsteking

Vaker gebruikt. Meestal wel geholpen. Alleen lastig, omdat het voor het slapen gaan (na de laatste keer plassen) ingenomen moet worden. Vaak val ik niet snel genoeg in slaap en is het na ongeveer een uur alweer uitgeplast.
27-03-2019

Blaasontsteking

gekregen na andere kuur voor blaasontsteking en nog niet over hierna
07-01-2019

Blaasontsteking

Vrijdag's kreeg ik het idee van een blaasontsteking (branderig gevoel bij plassen, vaak en kleine beetjes plassen). Geprobeerd met cranberrysap en cranberry capsules de zaak onder controle te houden om maandag's naar de huisarts te gaan, maar helaas zondag's kreeg is pijn aan mijn linker nier en zag ik wat bloed bij de urine. Omdat ik nog maar een nierfunctie van 8% heb, t[lees meer...]och maar de huisartsenpost gebeld. Daar kreeg ik Monuril 3000 voorgeschreven. Het was makkelijk in te nemen voor het slapen en zo lang mogelijk geprobeerd om niet te plassen. De volgende morgen was de pijn in mijn nier al een heel stuk minder, maar het branderige gevoel was er nog wel maar voelde al wel beter. Tot nu toe geen last van bijwerkingen.
25-12-2018

Blaasontsteking

Na 3 dagen is de pijn afgenomen, maar de drang tot plassen en de pijn tijdens het plassen blijven er zijn. Niet tevreden dus. Morgen terug naar de huisarts.
23-12-2018

Zeer gebruiksvriendelijk Na 24 uur herstel merkbaar
20-12-2018

Blaasontsteking

Vind het een vreselijk middel, nu naarder door de bijwerkingen dan de blaasontsteking. Morgen urine check maar denk niet dat het weg is, nog teveel klachten.
20-10-2018

Blaasontsteking

‘S avonds voor slapen gaan eenmalig ingenomen. Dat was goed te doen. Poeder smaakte niet vies. Je mag daarna niet meer plassen. De volgende ochtend leken de klachten minder, maar in de loop van de dag kwamen de klachten toch weer opzetten. De volgende dag zelfs weer bloed bij urine. Aandrang en pijn bij het plassen is iets afgenomen, maar de ontsteking is nog niet weg.[lees meer...] Weer terug naar huisarts dus!
25-09-2018

Blaasontsteking

Vrijdag op zaterdagnacht veel pijn en veel plassen, zaterdagavond zakje ingenomen, zondagochtend al minder klachten. Maandag urine laten checken bij de huisarts: schoon!!! Zeer effectief middel en geen enkele bijwerking gehad.
08-09-2018

Blaasontsteking

Mijn ervaring: Ik kreeg dit voorgeschreven bij een blaasontsteking. Het zou met een dag over moeten zijn. Dat klopt, het was inderdaad weg, maar de dag erna was de blaasontsteking weer vrolijk terug en kwamen de bijwerkingen er ook uit. Dus voor mij nooit meer. Geef mij maar de traditionele 5-daagse kuur.
27-08-2018

Blaasontsteking

Ik had een kuur gekregen van 5 dageb waar ik erg tegen op zag. Werd super duizelig en heb een dag later contact opgenomen met de huisarts. Toen de monuril 3000 gekregen. Poeder wat je op moet lossen in water. Smaakt naar sinasappel. Ingenomen voor het slapen gaan. Geen last van gehad, niet geplast die nacht. Volgende dag wel wat darmkramp, wat misselijk en maagzuur, maar[lees meer...] dit wel met PDS achtergrond, dus al gevoelige maag en darmen. Al met al super tevreden, 1 zakje en je bent er vanaf!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum