Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (74 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (387 meningen)
Nitrofurantoine (329 meningen)
Furadantine (26 meningen)
Fosfomycine (1 mening)
Methenamine (1 mening)

04-07-2017

Blaasontsteking

Vanaf september al last. Had al twee keer aan kuurtje gehad, maar dat hielp niet. Na veel slapeloze nachten(elke keer wakker om te plassen). Monuril 3000 voor geschreven gekregen. Gister avond ingenomen, en minder water gedronken. Wel beter geslapen en er maar 2 keer uit geweest. Maar merk nu eigenlijk geen verbetering. Misschien dat het nog verder moet in werken?? Verder[lees meer...] geen bij werking en makkelijk om in te nemen.
22-06-2017

Bacteriële infectie

Een gewone E- Coli bacil . Altijd juiste richting papiergebruik op de toilet . Bij sex ligt alles wat dichterbij dan bij onze mannelijke collega's . Komt ook wel voor bij mannen , maar meer bij vrouwen . Foutje van de natuur .......
08-08-2016

Blaasontsteking

Bij blaasontsteking Monuril voorgeschreven gekregen. Had dit nog niet eerder gebruikt. Na 1 dag een redelijke verbetering van de klachten (pijn was weg en geen vlokken meer in urine). Na uitwerken van de medicatie klachten meteen terug en verergerd. Van het middel wel twee dagen maagpijn gehad. Monuril heeft een soortgelijke werking als Nitrofurantoïne (zelfde ervaring mee[lees meer...] + allergie).
21-03-2015

Blaasontsteking

Dit als derde middel gekregen en maar 1 zakje poeder. Werkt helaas niet. Ik heb een heel ander middel nodig, maar wordt niet gegeven door de arts. Voel me net een proefkonijn
22-06-2013

Blaasontsteking

Ik heb al jaren blaasontsteking, tegenwoordig bijna elke maand een kuur, maar na ongeveer 14 dagen, of eerder, is het weer terug. Nu 1 x per week een zakje, heb er nu 2 gebruikt, weet nog niet echt of het helpt. Veel bijwerkingen, gal oprispingen, maagklachten, misselijk, buikpijn, Wat doet het met mijn nieren?
14-11-2010
Vrouw

Monuril (fosfomycine)
Preventie van blaasontsteking na eicel-pickup bij IVF behandeling

Vanaf enkele uren na inname twee-drie keer per dag heftige buikkramp en diarree. Hield 5 dagen aan, wat negatief is tijdens een IVF-behandeling (overmatige darmperistaltiek kan leiden tot overmatige activiteit van baarmoeder, en daarmee tot uitstoting van ingebrachte embryo's). Los hiervan geen bijwerkingen of klachten.
17-05-2019

Blaasontsteking

Ik heb het voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Heb het donderdagavond ingenomen en vrijdagochtend leek het al zo goed als weg te zijn. Helaas werd het later op de dag toch weer iets erger. Ik heb geen last van bijwerkingen tot nu toe. Hoop dat de blaasontsteking over een paar dagen toch wegtrekt.
09-10-2016

Blaasontsteking

Ik heb Diabetes, en heel vaak in de koude tijd last van Blaasontsteking....dus nu al weer. Eerst heb ik Furabid gebruikt, maar de ontsteking is niet beter geworden. Dan andere medicijn: Monuril 3000 (3 zakjes, (in te nemen op dag 1, dag 4 en dag 7). Makkelijk in te nemen, 's avonds voor het naar bed gaan, ik heb sinds de eerste inname een heel zoete smaak in mond, krijg he[lees meer...]t niet weg... klein beetje diarree, misselijkheid, jeuk aan de geslachtsdelen en ook moe en iets minder eetlust. Nu hopen dat het beter word... en de bijwerkingen snel weg zijn.
11-10-2015

Blaasontsteking

Allergische reactie gekregen op dit medicijn. Helemaal onder de jeuk en uitslag en mijn mond vol met kapotte plekken. Inname eenmalig is wel makkelijk, als vind ik de smaak niet fijn...
14-07-2015

Blaasontsteking

Na een ernstige leverontsteking veroorzaakt door trimetphoprim heb ik twee keer een zakje Monuril 3000 voorgeschreven gekregen. de pijn is wel gauw weg en na een week heb mijn urine laten controleren die was schoon. maar helaas na veertien dagen heb ik weer een blaasontsteking. omdat mijn lever nog onstoken is moet eerst de urine op kweek om vervolgens weer monuril voor ge[lees meer...]schreven te krijgen. Onnodig lijden van vrijdag tot dinsdag zonder medicijnen. Een ramp zonder medicijnen nu ook nierontsteking erbij.Ik hoop dat het probleem nu opgelost is maar ben bang van niet.
25-06-2015

Blaasontsteking

ik ben begonnen met om de 3 dagen een zakje 2 weken lang. nu ga ik ze nog 1 x per week gebruiken 6 maanden lang, omdat ik al dik 2,5 maand een blaasontsteking heb en 6 kuren verder ben en niks slaat aan zijn ze dit gestart. beetje balen dat je weer zelf moet betalen 3 zakjes voor 7,55. ik heb best wat bijwerkingen: een halfuur na inname: misselijk en vol gevoel. Volgende [lees meer...]dag: moe, misselijk, futloos,geen honger (lig ik een hele dag bank). ik heb van de dag na inname tot ongeveer 3 a 4 dagen lang, zware diarree.
12-01-2015

Blaasontsteking

Ik ben bij blaasontstekingen om monuril gaan vragen nadat ik een keer een nitrofurantoïnekuur in overleg met de huisarts heb afgebroken: de hoofdpijn was ronduit onverdraaglijk, terwijl ik op dat gebied helaas wel wat gewend ben. Aan de ene kant is monuril een verademing: 1 zakje in plaats van een week lang pillen tellen. Effectief (na een dag of 2 bij mij) en heel gemakke[lees meer...]lijk. Maar ook bij monuril heb ik behoorlijke last van bijwerkingen: diarree, opgeblazen buik en dit keer heel veel huidirritatie (jeuk, roodheid, opgeblazen gezicht). Heb het gevoel dat ik vocht vasthoud (en pijn rond rechternier). Tip: veel water drinken en yakult erbij nemen, om je darmflora te herstellen. Monuril is erg slecht voor je darmen en nieren.
29-10-2014

Blaasontsteking

Na mijn dramatische ervaring met het middel Furabid, welk avontuur ik maar ternauwernood overleefde, moest er toch nog wel wat gebeuren met die blaasontsteking die nog niet over was. Hiervoor heb ik het middel Monuril voorgeschreven gekregen. Zakje oplossen in glaasje water en 's avonds voor het slapengaan ingenomen en zo lang mogelijk laten zitten. Dit keer gelukkig geen[lees meer...] bijwerkingen, echter is mijn blaasontsteking nog niet helemaal over, maar het is dan ook nog maar 2 dagen geleden dat ik het heb ingenomen.
30-06-2014

Blaasontsteking

eerst andere kuur gekregen, daarvan teveel bijwerkingen. Dus gestopt. Blaasontsteking komt terug. Vervolgens Monuril gekregen. Werkt in principe goed tegen de klachten. Heb na drie dagen wel veel huidirritatie, jeuk en pijnlijke tintelingen. Ook symptomen die ik herken van vaginale schimmelinfectie. Maar even wachten of het vanzelf weer weg trekt.
03-02-2014

Blaasontsteking

Ik heb regelmatig wel eens last van een blaasontsteking. leuk is anders hoor . vooral die pijn bij het plassen ,drink dan extra veel wat ik voorheen niet deed,en de dokter schreef mij monuril voor. na inname twee dagen later nog steeds last bij het plassen. moet ik terug naar de huisarts of gaat het vanzelf wel over ?
19-11-2013

Blaasontsteking

1 Zakje Monuril gekregen, omdat ik al 4 weken met een blaasontsteking liep. avond voor het slapen gaan ingenomen, erg veel jeuk met blaren in mijn gezicht en mond. Werkt wel super goed de ontsteking is weg.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum