fosfomycine

Urineweginfectie (7 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (503 meningen)
Nitrofurantoine (378 meningen)
Furadantine (41 meningen)
Fosfomycine (9 meningen)
Fomicyt (1 mening)

17-11-2020 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Ik ben iemand die voor dat ik een medicament in neem op internet kijk naar de ervaringen en ik had heel veel schrik om dit medicament te nemen aangezien heel veel mensen bijwerkingen vertoonden en met al mijn klachten en mijn examen periode waar ik nu inzit kan ik dat er echt niet bij hebben. dus ik heb rond 23 uur deze medicatie ingenomen. 2 uur na mijn avondmaal en op ee[lees meer...]n lege maag en blaas. in name van dit medicament gaat vlot, het smaakt niet vies maar het is ook niet lekker maar het kon er mee door. eens ingenomen ben ik proberen te gaan slapen maar ik vond dat mijn blaas snel een 'vol gevoel' had, om 4 uurs nachts ben ik wakker geworden met serieus rommelende maag en darmen maar ik heb ook het prikkelbaar darm syndroom dus gelukkig worden mijn klachten niet erger. ik ben niet misselijk en dat vind ik al super! over het algemeen ben ik er tevreden over. over een week moet ik nog een zakje nemen en ik ga dat zeker met een gerust hart nemen. Laat je niet beïnvloeden door andere reacties hier, iedereen reageert anders om medicatie dus je gaat het een beetje moeten uitzoeken maar stress er in ieder geval niet om!

11-12-2020 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Heb helaas meendere keren per jaar last van een blaasontsteking. Bij 'lichte' ontstekingen neem ik steeds eerst 1 zakje hiervan voor het slapengaan. Meestal zorgt het wel voor diarree. Door een gastric bypass kan ik niet meer alle soorten medicatie innemen of verdragen. Hier heeft mijn maag geen problemen mee, wat heel fijn is. De werking is wisselend. De ene keer is het i[lees meer...]n de ochtend volledig weg, de andere keer zijn de klachten gewoon een heel stuk minder.

23-08-2020 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik had al eerder furabid gebruikt maar hierna was de blaasontsteking nog niet helemaal weg.. nu 1 zakje fosfomycine en het is helemaal weg! Kwa bijwerkingen niet veel last gehad , alleen diaree en dat ongeveer 2 dagen.

24-06-2020 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
al 8 jaar chronische blaasontsteking, Monuril is het enige middel dat ik verdraag. Bij andere pillen kuren zijn de bijwerkingen zo erg dat ik daar weer ziek van ben. Met D-Mannose als onderhoudskuur zijn de blaasontstekingen veel minder geworden

05-01-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Waar na 16 blaasontstekingen een normale kuur niet meer werkt, is Monuril voor mij een grote uitkomst. Je merkt ongeveer een half uur na inname al dat jouw lichaam bezig is de bacterie uit het lichaam te werken. Een rommelende onderbuik is hierbij volkomen normaal, ik zou het zakje innemen voor het slapen gaan, zodra je wakker wordt, of dit nou midden in de nacht is of in [lees meer...]de ochtend met een volle blaas, voel je direct verlichting. Huilen van blijdschap op de WC! Eindelijk kunnen we weer normaal plassen. Voor iets minder dan Monuril doe ik het nooooit meer!

17-07-2020 | Vrouw | 29
fosfomycine (8g)
Blaasontsteking
Vanwege de 5e keer dit jaar al een blaasontsteking gehad te hebben en elke keer de kuur van 5 kreeg wilde ik nu graag wat anders proberen dus kreeg ik dit zakje voor 1 dag. Na het lezen van de reacties op deze site zat ik er erg tegenop want lees alleen maar nare dingen. Savonds voor het slapen op lege maag ingenomen en moet zeggen dat het nog best lekker smaakt! Sna[lees meer...]chts rond half 3 wakker geworden met een rommelige buik maar verder niks aan de hand. Sochtends gelijk naar de wc vanwege de blaas maar helaas nog steeds dezelfde pijn. En ja diarree zoals de meeste hebben gehad. Nu 2 dagen verder moet ik zeggen dat de pijn redelijk weg is maar nog niet helemaal. En laat je asjeblieft niet gek maken door de reacties hier tuurlijk zijn er bijwerkingen want het is voor maag en darm bedoeld ook. Maar als dit het enige is de wereld vergaat niet.

12-06-2021 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Ik plaste 2 weken achtereen bloed (verder geen klachten), 4 dagen na inname geen bloed meer in mijn plas. Maar wel witte sliertjes en vlokken. De huisarts zei dat ik nog steeds blaasontsteking heb (ook al heb ik verder geen klachten). Voor mij werkte deze antibiotica niet. De huisarts bied mij capsules aan maar die krijg ik niet weg. Vandaar dit alternatief. Het drinkt ma[lees meer...]kkelijk weg!

13-02-2021 | Vrouw | 31

15-08-2020 | Vrouw | 31

19-05-2020 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Dit middel heeft de ergste pijnscheuten en aandrang verlicht. Maar wow ik stond erna wel echt strak als een trippende pad.. Gelukkig was mijn vriend bij mij anders had ik niet geslapen en vele winkels leegekocht.

12-06-2020 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
De huisarts wilde dit uitproberen, ondanks mijn verzoek mijn blaasontsteking als een gecompliceerde urineweginfectie te behandelen. Het is mij zeer slecht bevallen. Ik ben nu drie dagen later, nog steeds zo misselijk als wat, en ik moet alsnog een extra en langere kuur omdat de blaasontsteking niet weg is.

06-09-2020 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Over het gebruik van antibiotica wordt veel geschreven en ik las meningen als; 'geef mij maar een traditionele kuur van 5 dagen' of 'voor mij dit middel nooit meer'. Wat gebruikers van antibiotica vaak niet weten is dat er niet weten dat een blaasontsteking veroorzaakt kan worden door verschillende bacteriën, die dan ook nog eens in meerdere óf mindere mate gevoelig zijn[lees meer...] voor verschillende soorten antibiotica of soms zelfs resistent (ongevoelig)! De keuze voor antibiotica heeft dus wel degelijk te maken met de (ernst van) bijwerkingen, maar met name met de gevoeligheid en de mate van resistentie. Dat is ook de reden dat er vaak een 'kweek' met gevoeligheidsbepaling wordt gedaan. Overigens zelf alle soorten AB al gehad; Monuril gaf nauwelijks bijwerkingen en is zeer eenvoudig in te nemen.

14-06-2020 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Urinetest bij de dokter wees een lichte blaasontsteking aan.2 zakjes Monuril voorgeschreven gekregen. Dinsdag de eerste dosis genomen in de ochtend. Buik begon ontzettend te borrelen het eerste uur met erge diarree tot gevolg. Namiddag leken de klachten van blaasontsteking minder te zijn maar dat was slechts van korte duur. De dag nadien klachten terug even erg als ervoor[lees meer...]. Diarree geminderd maar wel misselijkheid in de plaats en dat is niet meer weggegaan de rest van de week. Vrijdag de 2de dosis genomen. Geen diarree meer gekregen maar wel meer misselijkheid. Zaterdag leek het weer beter te gaan met de klachten van blaasontsteking maar zondag weer helemaal terug bij af. Geen genezing voor mij na 2 zakjes / dosissen .Morgen terug nd dokter. :-( Geen Monuril meer voor mij 👎🏻

20-03-2020 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Na een dag is de pijn en druk op blaas veel minder. Voor de darmen doet het niet veel goeds, rommelde darmen en diarree en dit reeds 2 dagen. Hopelijk snel voorbij deze bijwerking

14-10-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Zeer goed product om de blaas te reinigen. Ontsmetten, Geen enkele bijwerking. Ter info; Ik ben iemand die zeer gevoelig is voor bijwerkingen.

24-07-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Monuril gisteren ingenomen. De hele dag misselijk geweest maar de pijn van de blaasontsteking is vandaag wel zo goed als weg. Vannacht diaree gekregen die aanhoudt.