fosfomycine

Urineweginfectie (7 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (512 meningen)
Nitrofurantoine (378 meningen)
Furadantine (43 meningen)
Fosfomycine (10 meningen)
Fomicyt (1 mening)

15-03-2020 | Vrouw | 79
Blaasontsteking
Diverse keren per jaar kreeg ik blaasontsteking. Ben allergisch voor antibiotica dus dat was lastig. Uiteindelijk Monuril 3000g voorgeschreven gekregen en na 1 keer gebruik was de blaas weer schoon. Men zeer tevreden met dit medicijn dat voor mij zonder bijwerking werkt. Van antibiotica heb ik altijd heel veel bijwerking, misselijk, hoofdpijn, maagpijn, diarree.

21-05-2020 | Vrouw | 75
Blaasontsteking
Heb regelmatig last van blaasontsteking. Kreeg nu dit middel voorgeshreven. Na inname ‘s avonds voor slapen gaan , volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking. Maar wel heel veel last van huiduitslag (rode, opgezette jeukende huid over hele lichaam). Zal dit middel daarom niet meer gebruiken.

08-09-2020 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel voorgeschreven van een weekend arts op de huisartsenpost.Voor mij een heel erg verkeerd middel. Na inname 's avonds, de hele nacht elk half uur op het toilet gezeten, en erge pijn. volgende dag ook nog steeds pijn. Vanochtend urine gebracht bij mijn eigen huisarts. De blaasontsteking is nog volop aanwezig. Dit middel heeft totaal niet bij mij gewerkt.[lees meer...] Gelukkig andere kuur gekregen.

15-08-2020 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Medicatie genomen, helemaal geen bijwerkingen ervaren. Wel geschrokken van alle reacties hier, waardoor ik er tegenop zag de medicijnen te gebruiken. Het werkte prima bij mij iig. Na 1 dag klachten voorbij.

06-08-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Ik kreeg dit medicijn ivm een blaasontsteking, wat ik helaas wel vaker heb. Normaal kreeg ik altijd 3 of 5 daagse kuur. Na inname voor het slapen gaan, begon binnen een half uur het spugen en dat is jammer genoeg de hele nacht doorgegaan. Daarnaast kreeg ik enorme krampen in mijn darmen. Volgende dag gemeld bij de huisarts en heb nu een andere kuur. De misselijkheid is no[lees meer...]g niet weg, dus ik neem dit middel nooit meer.

18-11-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Nooit meer wat een pijn aan de nieren pfff laatste keer gebruikt

31-01-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Flinke blaasontsteking, bloedplassen, voor het naar bed gaan in genomen rond 22 u, om 3 u in de nacht geplast , een verademing dat de pijn al zo goed als verdwenen was en geen enkele bijwerkingen gehad.

28-09-2021 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Vreselijke buikpijn na inname, klappertanden, rillen, koude koorts. Dacht dat ik één of andere zware ontsteking of niercrisis had. Eerste en meteen ook laatste keer dat ik dit medicament heb genomen.

14-10-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Zeer goed product om de blaas te reinigen. Ontsmetten, Geen enkele bijwerking. Ter info; Ik ben iemand die zeer gevoelig is voor bijwerkingen.

24-07-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Monuril gisteren ingenomen. De hele dag misselijk geweest maar de pijn van de blaasontsteking is vandaag wel zo goed als weg. Vannacht diaree gekregen die aanhoudt.

20-03-2020 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Na een dag is de pijn en druk op blaas veel minder. Voor de darmen doet het niet veel goeds, rommelde darmen en diarree en dit reeds 2 dagen. Hopelijk snel voorbij deze bijwerking

06-09-2020 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Over het gebruik van antibiotica wordt veel geschreven en ik las meningen als; 'geef mij maar een traditionele kuur van 5 dagen' of 'voor mij dit middel nooit meer'. Wat gebruikers van antibiotica vaak niet weten is dat er niet weten dat een blaasontsteking veroorzaakt kan worden door verschillende bacteriën, die dan ook nog eens in meerdere óf mindere mate gevoelig zijn[lees meer...] voor verschillende soorten antibiotica of soms zelfs resistent (ongevoelig)! De keuze voor antibiotica heeft dus wel degelijk te maken met de (ernst van) bijwerkingen, maar met name met de gevoeligheid en de mate van resistentie. Dat is ook de reden dat er vaak een 'kweek' met gevoeligheidsbepaling wordt gedaan. Overigens zelf alle soorten AB al gehad; Monuril gaf nauwelijks bijwerkingen en is zeer eenvoudig in te nemen.

14-06-2020 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Urinetest bij de dokter wees een lichte blaasontsteking aan.2 zakjes Monuril voorgeschreven gekregen. Dinsdag de eerste dosis genomen in de ochtend. Buik begon ontzettend te borrelen het eerste uur met erge diarree tot gevolg. Namiddag leken de klachten van blaasontsteking minder te zijn maar dat was slechts van korte duur. De dag nadien klachten terug even erg als ervoor[lees meer...]. Diarree geminderd maar wel misselijkheid in de plaats en dat is niet meer weggegaan de rest van de week. Vrijdag de 2de dosis genomen. Geen diarree meer gekregen maar wel meer misselijkheid. Zaterdag leek het weer beter te gaan met de klachten van blaasontsteking maar zondag weer helemaal terug bij af. Geen genezing voor mij na 2 zakjes / dosissen .Morgen terug nd dokter. :-( Geen Monuril meer voor mij 👎🏻

12-06-2020 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
De huisarts wilde dit uitproberen, ondanks mijn verzoek mijn blaasontsteking als een gecompliceerde urineweginfectie te behandelen. Het is mij zeer slecht bevallen. Ik ben nu drie dagen later, nog steeds zo misselijk als wat, en ik moet alsnog een extra en langere kuur omdat de blaasontsteking niet weg is.

19-05-2020 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Dit middel heeft de ergste pijnscheuten en aandrang verlicht. Maar wow ik stond erna wel echt strak als een trippende pad.. Gelukkig was mijn vriend bij mij anders had ik niet geslapen en vele winkels leegekocht.

12-06-2021 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Ik plaste 2 weken achtereen bloed (verder geen klachten), 4 dagen na inname geen bloed meer in mijn plas. Maar wel witte sliertjes en vlokken. De huisarts zei dat ik nog steeds blaasontsteking heb (ook al heb ik verder geen klachten). Voor mij werkte deze antibiotica niet. De huisarts bied mij capsules aan maar die krijg ik niet weg. Vandaar dit alternatief. Het drinkt ma[lees meer...]kkelijk weg!

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum