Ervaringen met Nitrofurantoine

braken buikklachten misselijkheid

Urineweginfectie (26 meningen)

18-06-2023 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
De ochtend na inname keelontsteking gevoel. Enorme pijn met slikken en een pijnlijke keel. Door heel mijn lijf heen spierpijn. Vooral de boven benen en rug. Al mijn ledematen voelden beurs. De gehele tijd griep gevoel en enorm weinig energie. Na dag 3 begon ik het medicijn in twijfel te trekken. Na research op internet stonden vergelijkbare klachten. Wat ik en vele met mi[lees meer...]j ervaren staat niet in de bijsluiter!. Per direct gestopt. Blaasontsteking gelukkig wel weg (had in de tussentijd al 11 apsules geslikt) Hopelijk blijft de blaasontsteking weg en NOOIT meer dit medicijn. Ik ben er nu iets meer dan 1.5 dag mee gestopt maar vandaag nog hele dag geslapen en enorme keelpijn en suf gevoel. Spierpijn iets minden. Wat een ellende

05-03-2023 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Dat is niet medicijnen wel gift. Noit mer gebruikt

28-02-2023 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Er ontstond een ernstige allergische reactie (netelroos aanval) een week na kuur, waardoor Prednison nodig was (antihistamine werkte niet). De blaasontsteking was wel over.

22-02-2023 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Dit middel neem ik nooit meer!!! Ik zit nu op mijn 2de dag en heb door heel mijn lichaam spierpijn alsof ik griep heb. Ook is mijn keel opgezwollen en kan ik moeilijk slikken. De hele dag door ben ik duizelig en super moe zelf een stukje lopen en ik ben al buiten adem. En dat terwijl ik een jonge meid ben van 25! Buik is ook wat gevoelig, met name mijn darmen Ze mo[lees meer...]eten dit middel echt schrappen, puur vergif. Ik ga melding maken bij Lareb (www.mijnbijwerking.nl)

13-07-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Nooit meer! Er ontstond een ernstige allergische reactie een aantal dagen na inname, waardoor Prednison nodig was (antihistamine werkte niet afdoende). De blaasontsteking was wel over.

06-03-2021 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Heb het idee,dat blaasontsteking snel onder controle was.Maar ik voel me gewoon beroerd door dit medicijn.Totaal geen energie,pijn in m'n rug.Geen eetlust.Slechte nachtrust.Jeuk onderbenen.Wat een troep in mijn lijf.Heb vanmorgen laatste pil genomen,maar voel me nog steeds niet lekker.

26-02-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ingenomen wegens blaasontsteking. Moest dit 4 keer per dag slikken. Kuur afgemaakt en een dag daarna jeuk overal!!!!! Letterlijk overal zelfs in mijn handpalmen. Heb dit nog nooit mee gemaakt zit er nu nogsteeds mee en kan niet wachten tot dit voorbij is, wil mijn leven terug. Wist nooit van recepten opzoeken voor het gebruik, vertrouwde op de dokters dat het wel goed kwam[lees meer...]. Nahhh na dit ben ik extra voorzichtig voortaan. Slechte medicijn, eerlijk is eerlijk.

07-09-2020 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Ik ben zwanger en longpatient, de eerste inname voor blaasontsteking was gelijk na een uur onprettig, het begon met branderig gevoel onder de voeten en handpalmen, daarna kreeg ik een exteme hoest aanval met maag krampen en een paniek aanval door de pijn. Ik liep twee weken met blaasontsteking en heb meerdere urine potjes laten na kijken, elke keer hoorde ik geen blaasont[lees meer...]steking te hebben, terwijl ik wel al twee weken met klachten loop. Eindelijk er achter gekomen dat ik blaasontsteking heb, blijkt de kuur mij zieker te maken als dat ik al was. Voor de blaas werkt het direct maar krijg er nieuwe en ernstigere klachten voor terug. Ik moest van de arts gelijk stoppen en waarschijnlijk krijg ik nu een andere kuur.

20-08-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Na jaren blaasontsteking vrij te zijn, helaas weer de sjaak. Deze keer kreeg ik Nitrofurantoïne voorgeschreven. 4x per dag 1 capsule. 's Avonds ingenomen, de volgende dag werd ik met een heel naar gevoel wakker. Het gevoel van de werkelijkheid verliezen, ik herkende deze symptomen meteen aangezien ik deze in mei 2019 ook heb gehad en hierdoor paniekaanvallen kreeg en ik va[lees meer...]n de HA Xanax heb gekregen. Gelukkig had ik deze nog liggen omdat ik toen mocht stoppen. Ik heb deze ingenomen en 's middags was dat vreselijk enge nare gevoel verdwenen. Uiteraard ook naar de HA geweest om mijn klachten voor te leggen en met het verzoek voor een andere antibiotica. Resultaat vandaag de dag; ik ben vandaag begonnen met 3x per dag 1 pil van amoxicilline (de vertrouwde antibioticum die ik altijd heb bij een ontsteking) en extra pillen van Xanax gekregen voor het geval dat.. gelukkig is het bij 1 pilletje Xanax gebleven en ga ik trouw mijn kuur afmaken waarna ik mijn urine opnieuw inlever voor controle.

18-02-2023 | Vrouw | 21

14-03-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
5 dagen 4 pillen per dag ingenomen. Blaasontsteking is weg maar 2 dagen nadat ik klaar ben met de kuur staat m’n hele lijf in de fik. Overal jeuk, rode bobbels oren handpalmen, knieholtes, nek, armen. Alles jeukt!!!

07-02-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Vandaag de vloeibare ingenomen pillen waren niet leverbaar nu vreselijke jeuk voornamelijk handen nek voeten enkels nooit geen last van gehad met de pillen iemand ervaring hier mee 🤔Gr nicole

11-03-2024 | Man | 59

buikklachten braken misselijkheid

Op een aantal bijwerkingen na, niet echt last gehad van diverse klachten (bv geen haaruitval of jeuk) hier beschreven. Dus dat valt op zich wel mee. De blaasontstekingsklachten werden wel geleidelijk aan minder tijdens inname van medicijnen. De buikpijnklachten waren wel dagelijks, en werd wel iets meer als in het begin. Ook vaak ontlasting. Wel ingenomen volgens de voorsc[lees meer...]hriften. Nu een paar dagen na de kuur heb ik nog wel last van buikpijn (ik weet niet of dat normaal is), maar geen misselijkheid meer.

08-11-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Deze antibiotica gekregen voor blaasontsteking. Blaasontsteking na 5 dagen wel weg. Echter heeft deze antibiotica mijn hele darmflora verpest. Al dagen lang borrelende darmen, maagzuur en wisselende ontlasting. Nu aan de pre en probiotica om alles weer te herstellen.

20-06-2023 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Deze kuur gebruikt voor blaasontsteking. Tijdens inname soms een misselijk gevoel. Zodra kuur gestopt was last van jeuk op het hele lichaam. Jeuk hield niet meer op. Hierover huisarts ingelicht. 2 weken na gebruik nog steeds last van jeuk maar plotseling met griezeltjes over hele lichaam die vervolgens veranderde naar rode plekken op armen en benen. Tevens uitblijvendr me[lees meer...]nstruatie. Voor miu nooit meer deze kuur.

01-11-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Dit als derde kuur gekregen voor mijn blaasontsteking, bleek voor de eerste 2 kuren resistent. Rugpijn is afgenomen. Ik merk dat ik veel last heb van slapeloosheid, piekeren, vermoeidheid en erg lusteloos ben. Na dag 4 bovendien veel last gekregen van maagzuur. De keus gemaakt om de kuur af te maken ivm eerdere nierbekkenontsteking wat ik absoluut niet nog een keer wil heb[lees meer...]ben.